Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Žhaviče
Potřebu poradit. Mám sierru 2.3D, při mrazech (zatím bylo pouze -10) mě startuje bez problémů, ale musím 2 x nažhavit. To samí i když je nad nulou. Na jedno nažhavení to startuje pouze snad v létě. Nemůže být některý ze žhavičů špatný v tom smyslu, že žhaví pouze částečně, nebo co..? Úplně v * žádnej žhavič nebude, to se mě stalo (pouze jeden nežhavil) a vlétě jsem točil jak prase a nakonec jsem to musel pustit z kopca. Tlaky mám ve všech válcích přes 30, vstřiky půl roku starý, v naftě mám nějakou sračku proti zamrzání, baterka točí jak o život. Dík za radu.. Za kolik se dají koupit dobrý žhaviče ? -
« Ceny nafty - zpráva ČTK
PRAHA 10. ledna 15:18 (ČTK) - Tuzemské rafinérie dnes po předchozí
stagnaci radikálně snížily velkoobchodní ceny pohonných hmot,
když proti minulému týdnu zlevnily motorovou naftu o 97 haléřů za
litr, benzíny pak o 57 až 58 haléřů za litr. Jde o jeden z
největších cenových pohybů v jednom týdnu za poslední rok,
informovali dnes ČTK zákazníci rafinérií. -
« Re: Ještě ke sprayům na zimní starty
Spraye fungují i u motorů bez přímého vstříku, už jsem to tady psal. Po vstříknutí spraye do sání (nejlépe rozpojit hadici od sání vzduchu a vstříknout za filtr) to blafne a motor hned naskočí. Vyzkoušeno v době, kdy mi to jezdilo na 3 válce a čtvrtý neměl tlak. -
« Re: Opět Zimní starty
Se starterem je to pravda. Ty nové jsou zpřevodované do síly, protoľe se točí x-krát rychleji. Pak to tím motorem protočí i při velmi tuhém oleji. ®haviče pouľívám BOSH Duratherm z Francie a max. spokojenost. Nejsou ąpatné ani NGK z Japonska (prvovýroba BMW, Mercedes). Ty jsem měl před tím. PTD -
« Re: Opět Zimní starty
Chce to nejen dobré žhaviče (Brisk bych neodsuzoval, 50 tis. km a pořád OK), ale i dobré tlaky, baterku, trysky, předvstřik a syntetiku. Vloni jsem startoval na tak na 5 protočení. Zlepšilo se to s novou baterkou AKUMA Comfort 72 Ah. Letos je to však podstatně lepší (GO turba, nové trysky). -
« Re: Opět Zimní starty
V Rakousku se totiz prodava letni a zimni nafta, ta zimni ma smozrejme mensi tandenci parafinovat.
V CR se prodava neco mezy, to ale po celi rok. Muj otec ma v Passatu predhrivani naftoveho filtru(original) jestli to kvuli tomu startuje hned lip ale pochibuji. Mival jsem u Passata tez problemi v zime,komprese OK ,baterka OK ,starter OK. Pozdeji jsem prisel na to: byla to mikroskopicka trhlinka v pojistce zhaveni, vymenil jsem ji a Passat startoval na brknuti. -
« Re: Opět Zimní starty
Doplnil bych nekolik zkusenosti:Nejvetsi vyznam asi maji opravdu zhavky. Nejhorsi je, ze i v odborne prodejne vam neodborne prodaji nevhodne. (zkusenost kamarada s Escortem), pred koupi doporucuji pokud nemate dost znalosti otestovat vic dodavatelu, jestli se shodnou. Nebrat nase, vetsinou nevydrzi ani pulku takze nizka cena je ty-tam - ale to uz tu mockrat padlo. Baterka s tim musi otocit to je jasny. U 99% pomalozhavu tolik kolik to zhavi do zhasnuti kontrolky zhavi i potom, nechvatat, cekat a startovat tesne pred cvaknutim, kdyz je velka zima neni od veci nazhavit 2x. Posledni zkusenost je nafta. Po mnoha neuspesnych pokusech s MB220D jsme koupili naftu u OMF, kde je udajne rakouska (benzin ale ne), stav setrvaly. Posledni zoufaly pokus byla koupe 10l nafty primo v rakousku a na ni medved chytil na prvni otocedni. -
"-- skrytý --" 07.01.00 12:53
« starty v zimě
měl jsem již několik D,TD a vždy to byl v zimě dost problém. Auto mi stojí venku, bydlím v jakési mrazové kotlině, či co, ráno tam bylo kolikrát i -25 až -27 C. Vždy jsem před zimou udělal údržbu : kontrolu žhavení, někdy i vstřiků, bezvadná údržba aku. Je pravda že jsem v autě neměl syntetický olej, ale třeba u Passata 1,6 TD byl v těchto mrazech problém, aby startér motorem vůbec točil (startér byl též v pořádku, motor měl komprese málo přes 30). Podle informací, které jsem dostal, mají údajně nové motory rychloběžné startéry, kde se tyto vlivy tak neprojevují. Můžu potvdit - nové TDI točí i v mrazech pod -20 jako v létě a žádný problém se startem není. Zdar všem diesláků a v zimě dobrý start!!! -
« Re: Opět Zimní starty
Nikomu jsem neradil ľe má točit motorem dvě minuty. Jen jsem si dovolil poznamenat, ľe se mi to jednou podařilo. Vľdy jsou dvě varianty. Buď máą nové auto a to pak skutečně musí startovat na brnknutí i při -14 st.C, nebo máą vozidlo, které svoji historickou úlohu jiľ splnilo a pak jak se říká je uľ kaľdá rada drahá. Takľe to jen na okraj. V kaľdém případě musíą mít baterku ve velmi dobrém stavu (osvědčila se mi a pouľívám VARTA 400A, 72Ah - jiľ mám druhou, ľivotnost 4-5let)ľhavičů funkčních alespoň tolik kolik máą válců, filtrovatelnou naftu a alespoň 25barů komprese (lépe 28-32). Pak to prostě chytne i při -20 st C v kaľdém autě nezávisle na roku výroby. Pamatuji jedny hory (lyľovačka) na vysočině. Ráno - 18 st. C. Přijdu k autu, točím, točím, točím... za mnou stojí UNO 1,7D, točí asi 5sec a motor chytne. Mně chytl aľ asi po 50sec. Aľ posléze jsem se dozvěděl, ľe kolega s Unem vstával kaľdé tři hodiny v noci a chodil prohřívat motor, zatímco jsme se bavili na baru. Takľe ono kdyľ to někomu chytá v - 18ti na brnknutí tak to taky nemusí být jen ąpičkovým stavem motoru :-) PTD -
« Re: Opět Zimní starty
Myslim ze tocit motorem 2 minuty je hodne divoke.
Ja tocim motorem asi pul vteriny, nez naskoci (je to nova Octavie). Ale mel jsem sveho casu taky 19 roku stareho VW Golf 1.5D - prvni typ, a ten startoval (pokud nezamrzla nafta) do 5ti otoceni motorem. Zhavici svicky je samozrejme potreba mit v poradku a u starsiho auta nazhavit pri -10 2-3x driv nez zacnes startovat. Pro lepsi startovani pri -15 a mene se pridava do nafty az 30% benzinu, a/nebo aditiva. Ja osobne jsem do vsech aut daval aditiva porad, bez ohledu na pocasi. Myslim, ze to tomu motoru neuskodi a cena na litr paliva se zvysi o cca 30 haleru. -
« Re: Opět Zimní starty
Takhle trápit Mondeo ročník '95? Ses' zbláznil ne? Mondeo z '95 musí při normální naftě, co se teď prodává, normálním stavu naftového filtru, nezapadající naftě a funkčních všech čtyřech svíčkách chytnout při nažhavení po dvou, maximálně třech otáčkách motoru. Vsadím se, že když zkontroluje svíčky, budou dvě v čudu. Do +5 stupňů se to ani nepozná, ale jak přijde 0 až -5, okamžitě je to znát. -
« Opět Zimní starty
Na to mondeo 1,8TD, chce to u dieselu startovat zásadně pod plným plynem. Alespoň v zimě. Za druhé to chce točit a točit a nepolevovat neľ buď klekne baterka, nebo nějakej válec začne bouchat a tím pomůľe baterce a pak to uľ chytne. Mně to před týdnem chytlo aľ po 2, slovy dvou minutách. To ale bylo auto odstavený přez víkend, s teplotou -14 st. Celsia. Jinak startovací spreye jsou podle mých zkuąeností totálně na prd. PTD -
« Re: Ještě ke sprayům na zimní starty
Lepší je aditivum do nafty, nebo benzín. Tohle je přípravek na bázi etéru a v návodu možná mysleli VW motory, které žhaví ještě než zasuneš vůbec klíček do zapalování. Jinak uvažovanou eventualitu považuji za nepravděpodobnou, vzhledem ke konstrukci hlavy dieselu a jeho časování. BTW moc jsem s etérem nelaboroval, ale myslím, že za atmosférického tlaku se normálně od žkavého předmětu nevznítí, nevím, záleží taky asi na poměru se vzduchem. -
« Ford Mondeo
Dnes rano jsem startoval Ford Mondeo 1.8 TD, je asi z roku 1995 a ma najeto 170 000 km. Vubec nechtel naskocit, chraptel, jako kdyby do nej netekla nafta, nebo nedostal jiskru. Nakonec jsem jej parkrat prevalil na baterku a pak s nohou na plnym plynu nahodil. Nezna nekdo lepsi zpusob, jak na to? -
« Jěště ke sprayům na zimní starty
Před časem se tady přetřásala problematika sprayů pro startování dieselů ve velkých mrazech. Když jsem si ale jeden takový spray u pumpy prohlížel, tak na obalu psali, že se to nesmí používat u motorů s předžhavením. Asi že by "bouchalo" ještě dřív než se píst dostane do horní úvratě (možná že kdyby to člověk nastříkal hodně blízko k hlavě, tak to ve válci s pootevřeným ventilem sání bouchne už během předžhavení - dřív než motorem začne točit startér). Mimochodem - dle mého má většina lidí, co tady píše, motory s předžhavením. Takže nevím, co si mám o tom myslet a zda to koupit a při problémech se startem vyzkoušet. Dík za eventuální odborné rady. Pavel. -
« Re: Diesel a rakovina
doufam, ze vas poto ty Tipy a triky prejdou. :-(((
Nekdy si taky muzes na oplatku precist jak si spousta lidi lame hlavu jak zlikvidovat kvanta vysoce karcidogenich pouzitych katalyzatoru z benzinaku. (u nas to jeste nehrozi, protoze je lepsi vrazit petikilo smudlovi na ME nez davat o nulu vic za novej kakalizator) a ted teprve muzes mudrovat nad tipama a trikama. -
« Re: Novy diesel trik od Slovnaftu Bratislava
V Brně stojí dnes nafta 23,90 Kč, takľe je pomalu nejdraľąí v celé republice. Za 19,30 jsem kupoval vloni touto dobou Super do druhého auta. ®ádná charita. Proto taky uľ jen z (marného) protestu jezdím na bio, i kdyľ i bio je draľąí neľ nafta kolem roku 1995. To se ale nedá srovnat. PTD -
« Novy diesel trik od Slovnaftu Bratislava
Od 28.12.1999 je diesel drahsi ako benzin. Aktualna cena je 29,60 SK. ( od 1.1.200 pojde este asi o 2,50 SK hore vplyvom vyssej dane )
Slovnaft ma na slovensku 95 % podiel na trhu nafty. Takze si moze dovolovat taketo ... . Bionaftu som este na slovensku nevidel.
Ale pozor, Slovnaft ma na trhu v cechach vyse 10 % podiel a neustale si ho zvysuje. Takze po case ziska dostatocny podiel a potom aj u vas zacne zavadzat taketo diesel triky, samozrejme len v tom pripade ak budete aj nadalej v tak hojnej miere nakupovat na Slovnaft pumpach.
Pre uplnost uvadzam, spotrebna dan na naftu na Slovensku je priblizne o 10 % nizsia ako na benzin.
-
« Diesely a 4-ventilová technika
Donedávna jsem si myslel, že 4 ventily na válec jsou u dieselu zbytečný přepych (protože nafta hoří ve válci značně pomaleji než benzín, tak není příliš aktuální zvyšování výkonu přes zvyšování otáček motoru, jak se to děje u víceventilových benzínových motorů - jestli se nepletu, tak víceventilová koncepce u nich umožňuje rychlejší plnění válců a tím zvyšování otáček motoru). Nicméně už i výrobce náklaďáků Avia připravuje 16-ventilový naftový motor. Známý, co tam dělá v konstrukci, mi říkal, že je hlavně kvůli zpřísňujícím se evropským emisním normám - 4ventilová koncepce umožňuje lepší rozvíření nasávaného vzduchu ve válci (jeden sací kanál je obvykle tvarovaný tak, aby způsobil rotaci vzduchu ve válci) a hlavně umožňuje umístění vstřikovací trysky ve středu a tím lepší "tvar" vstřiku. U osobáků se 4 ventily používaly dřív snad jen u MB a BMW (plus některý francouzský diesely od PSA měly 3 ventily na válec). Dnes už 4 ventily na válec má i Opel (1.9DTI a 2.2DTI) a Audi (2.5TDI a 3.3 TDI), ale jinak ostatní výrobci zůstávají u 2-ventilové koncepce - včetně veleúspěšných turbodieslů 1.9TDI a 1.2TDI od VW. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet po zavedení přísnějších ekologických předpisů.
-
« Re: Spotřební daně pro MAxiPSA
Tak uz se konecne prestante hadat od pristiho roku vam budou na vase zemedelske stroje vracer tusim 2/3 spotrebni dane, takze neni co resit. :-) Spotrebni dan nafte samozrejme je a bude i na bionafte, ktera je ze 3/4 normalni nafta - tj. uhlikovodikove palivo s trochou nejake sracky. -
« Spotřební daně pro MAxiPSA
Na naftě není nižší spotřební daň, rafinerie ji prostě prodávají levněji. Na Binaftě není žádná spotřební daň, neboť spotřební daň je přesně řečeno " spotřební daň z uhlovodíkových paliv". Jak známo , Metylester řepky olejné nemá uhlovodíkovou bázi. PTD