Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« potrebuju poradit !!
Muzete mi nekdo poradit?
Chci si koupit ojeteho seata cordobu.Najezdim tak 20 000 km rocne.
.Vyplatil by se mi diesel nebo ne.Jestli
mate nekdo zkusenosti se seatem cordoba 1.9D
Zajimala by me jakakoliv informace.(spotreba,akcelerace,zavady,mo…
pouziti bionafty....).Krome noveho modelu je cordoba i v TDi ?
-
« Což takhle lehký bojkot pump Slovnaft u nás?
Vracel jsem se o víkendu z Moravy a když jsem bral v Havl.Brodě naftu (u všech pump byla skvělá cena 21,20 Kč/l), tak jsem si vzpoměl, že tu kdosi koncem roku psal , že Slovnaft zdražil na Slovensku naftu na úroveň ceny benzínu. Tak jsem si řekl "u týhle firmy ne" a natankoval jsem plnou u Aralu. Co Vy na to, nezahájíme tichou blokádu pump Slovnaft v ČR? (Hlasitá by nebyla taktická - mohla by vyvolat opačnou reakci našich "benzínových pokrevních bratrů"). Ahoj, Pavel. -
« Bionafta
Páni v akom cenovom rozpätí sa teraz pohybuje cena bionafty? Mám taký dojem,že na www.biodiesel.cz ich už dlhšie neaktualizovali. A ešte jedna otázka. Rozhodol som sa vyskúšať bionaftu, cenovo sa mi ju oplatí ísť tankovať aj 60 km, u nás stojí nafta okolo 30 Sk. Pridávate do bionafty aj nejaké aditíva? Dik -
« Re: Palivový filtr
Obzvláště je výměna palivového filtru nebo alespoň jeho odkalení vhodné před zimním provozem. Podobné pravidlo platí i pro výměnu motorového oleje. U filtru je to vhodné z důvodu funkčnosti palivové soustavy v mrazech a u oleje jde o minimalizaci opotřebení při práci studeného motoru. -
« Palivový filtr
Stačí jednou za 30.000 km, ale častěji neškodí. Častěji než po 15.000 km to nemá význam. Osobně měním po 30.000 km a filtr je jakl nová. Stačí vypustit kal dole z dolního víčka a je vyřešeno. Cena kolem 150 Kč za kus ale umožňuje měnit celkem pravidelně. PTD -
« Re: Bio v zimě
Jezdim na bio uz ctvrtou zimu, letos jsem jeste
"obycejnou" naftu nebral, ke sve plne spokojenosti. V minulych zimach , zvlaste v te predposledni jsem problemy mel i v lete i s normalni naftou, problemy byly zpusobeny ridkou hadickou od posledniho filtru ke vstrikovacimu cerpadlu, takze nafta padala zpatky do nadrze.
Loupeznici v autoservisech tuto zavadu nenasli, rozdelali mi kvuli tomu vstrikovaci cerpadlo a pritom stacila hadicka za asi 60 korun, musel jsem si to najit sam. -
« Re: poradíte?
Tzv. "sytiče" u dieselů bez řídící elektroniky mohou být i automatické, s čidlem v hlavě válce. V čidle je zařízení, které generuje sílu v tahu a tahá za páčku na palivovém čerpadle. Manuální je samozřejmě spolehlivějąí, ale musíą na to myslet.
Jinak svíčky ľhavicí měřím tak, ľe sundám jen sběrné vedení +polu k nim. Vemu silnou nabíječku, -pol jde na kostru a +polem dráľdím +pol ľhaviče. Pokud mi na ampermetru nabíječky jde proudový odběr "za roh", tak je ok. PTD -
« poradíte?
poprvé jsem si koupil nafťáka, Passata 1,9TD 94. Zajímalo by mě, na co je u tohoto auta takové táhlo na levé straně. Prodavající tomu myslím řikal předřadník. A druhá věc - ze starších příspěvků jsem našel zmínku o zvýšení výkonu. Jak se to dá udělat u TD, jestli to teda jde. -
« Re: Žhaviče
Nejlépe zjistíš funkci žhavičů tak, že je po jednom vyšroubuješ a připojíš přímo na baterku. Já jsem to dělal tak, že jsem k tomu využilstartovací kabely. Správnej žhavič by se měl fungovat tak, že zhruba do 6 - 8 s se rozžhaví špička. Dobrých žhavičů asi bude víc. Já jsem si osobně koupil Bosch Duratherm za 282 Kč kus, který mi byly hodně doporučovaný. Pokud vím tak se v Praze dají koupit na více místech pod 300 Kč. Honzac -
« Žhaviče
Potřebu poradit. Mám sierru 2.3D, při mrazech (zatím bylo pouze -10) mě startuje bez problémů, ale musím 2 x nažhavit. To samí i když je nad nulou. Na jedno nažhavení to startuje pouze snad v létě. Nemůže být některý ze žhavičů špatný v tom smyslu, že žhaví pouze částečně, nebo co..? Úplně v * žádnej žhavič nebude, to se mě stalo (pouze jeden nežhavil) a vlétě jsem točil jak prase a nakonec jsem to musel pustit z kopca. Tlaky mám ve všech válcích přes 30, vstřiky půl roku starý, v naftě mám nějakou sračku proti zamrzání, baterka točí jak o život. Dík za radu.. Za kolik se dají koupit dobrý žhaviče ? -
« Ceny nafty - zpráva ČTK
PRAHA 10. ledna 15:18 (ČTK) - Tuzemské rafinérie dnes po předchozí
stagnaci radikálně snížily velkoobchodní ceny pohonných hmot,
když proti minulému týdnu zlevnily motorovou naftu o 97 haléřů za
litr, benzíny pak o 57 až 58 haléřů za litr. Jde o jeden z
největších cenových pohybů v jednom týdnu za poslední rok,
informovali dnes ČTK zákazníci rafinérií. -
« Re: Ještě ke sprayům na zimní starty
Spraye fungují i u motorů bez přímého vstříku, už jsem to tady psal. Po vstříknutí spraye do sání (nejlépe rozpojit hadici od sání vzduchu a vstříknout za filtr) to blafne a motor hned naskočí. Vyzkoušeno v době, kdy mi to jezdilo na 3 válce a čtvrtý neměl tlak. -
« Re: Opět Zimní starty
Se starterem je to pravda. Ty nové jsou zpřevodované do síly, protoľe se točí x-krát rychleji. Pak to tím motorem protočí i při velmi tuhém oleji. ®haviče pouľívám BOSH Duratherm z Francie a max. spokojenost. Nejsou ąpatné ani NGK z Japonska (prvovýroba BMW, Mercedes). Ty jsem měl před tím. PTD -
« Re: Opět Zimní starty
Chce to nejen dobré žhaviče (Brisk bych neodsuzoval, 50 tis. km a pořád OK), ale i dobré tlaky, baterku, trysky, předvstřik a syntetiku. Vloni jsem startoval na tak na 5 protočení. Zlepšilo se to s novou baterkou AKUMA Comfort 72 Ah. Letos je to však podstatně lepší (GO turba, nové trysky). -
« Re: Opět Zimní starty
V Rakousku se totiz prodava letni a zimni nafta, ta zimni ma smozrejme mensi tandenci parafinovat.
V CR se prodava neco mezy, to ale po celi rok. Muj otec ma v Passatu predhrivani naftoveho filtru(original) jestli to kvuli tomu startuje hned lip ale pochibuji. Mival jsem u Passata tez problemi v zime,komprese OK ,baterka OK ,starter OK. Pozdeji jsem prisel na to: byla to mikroskopicka trhlinka v pojistce zhaveni, vymenil jsem ji a Passat startoval na brknuti. -
« Re: Opět Zimní starty
Doplnil bych nekolik zkusenosti:Nejvetsi vyznam asi maji opravdu zhavky. Nejhorsi je, ze i v odborne prodejne vam neodborne prodaji nevhodne. (zkusenost kamarada s Escortem), pred koupi doporucuji pokud nemate dost znalosti otestovat vic dodavatelu, jestli se shodnou. Nebrat nase, vetsinou nevydrzi ani pulku takze nizka cena je ty-tam - ale to uz tu mockrat padlo. Baterka s tim musi otocit to je jasny. U 99% pomalozhavu tolik kolik to zhavi do zhasnuti kontrolky zhavi i potom, nechvatat, cekat a startovat tesne pred cvaknutim, kdyz je velka zima neni od veci nazhavit 2x. Posledni zkusenost je nafta. Po mnoha neuspesnych pokusech s MB220D jsme koupili naftu u OMF, kde je udajne rakouska (benzin ale ne), stav setrvaly. Posledni zoufaly pokus byla koupe 10l nafty primo v rakousku a na ni medved chytil na prvni otocedni. -
"-- skrytý --" 07.01.00 12:53
« starty v zimě
měl jsem již několik D,TD a vždy to byl v zimě dost problém. Auto mi stojí venku, bydlím v jakési mrazové kotlině, či co, ráno tam bylo kolikrát i -25 až -27 C. Vždy jsem před zimou udělal údržbu : kontrolu žhavení, někdy i vstřiků, bezvadná údržba aku. Je pravda že jsem v autě neměl syntetický olej, ale třeba u Passata 1,6 TD byl v těchto mrazech problém, aby startér motorem vůbec točil (startér byl též v pořádku, motor měl komprese málo přes 30). Podle informací, které jsem dostal, mají údajně nové motory rychloběžné startéry, kde se tyto vlivy tak neprojevují. Můžu potvdit - nové TDI točí i v mrazech pod -20 jako v létě a žádný problém se startem není. Zdar všem diesláků a v zimě dobrý start!!! -
« Re: Opět Zimní starty
Nikomu jsem neradil ľe má točit motorem dvě minuty. Jen jsem si dovolil poznamenat, ľe se mi to jednou podařilo. Vľdy jsou dvě varianty. Buď máą nové auto a to pak skutečně musí startovat na brnknutí i při -14 st.C, nebo máą vozidlo, které svoji historickou úlohu jiľ splnilo a pak jak se říká je uľ kaľdá rada drahá. Takľe to jen na okraj. V kaľdém případě musíą mít baterku ve velmi dobrém stavu (osvědčila se mi a pouľívám VARTA 400A, 72Ah - jiľ mám druhou, ľivotnost 4-5let)ľhavičů funkčních alespoň tolik kolik máą válců, filtrovatelnou naftu a alespoň 25barů komprese (lépe 28-32). Pak to prostě chytne i při -20 st C v kaľdém autě nezávisle na roku výroby. Pamatuji jedny hory (lyľovačka) na vysočině. Ráno - 18 st. C. Přijdu k autu, točím, točím, točím... za mnou stojí UNO 1,7D, točí asi 5sec a motor chytne. Mně chytl aľ asi po 50sec. Aľ posléze jsem se dozvěděl, ľe kolega s Unem vstával kaľdé tři hodiny v noci a chodil prohřívat motor, zatímco jsme se bavili na baru. Takľe ono kdyľ to někomu chytá v - 18ti na brnknutí tak to taky nemusí být jen ąpičkovým stavem motoru :-) PTD -
« Re: Opět Zimní starty
Myslim ze tocit motorem 2 minuty je hodne divoke.
Ja tocim motorem asi pul vteriny, nez naskoci (je to nova Octavie). Ale mel jsem sveho casu taky 19 roku stareho VW Golf 1.5D - prvni typ, a ten startoval (pokud nezamrzla nafta) do 5ti otoceni motorem. Zhavici svicky je samozrejme potreba mit v poradku a u starsiho auta nazhavit pri -10 2-3x driv nez zacnes startovat. Pro lepsi startovani pri -15 a mene se pridava do nafty az 30% benzinu, a/nebo aditiva. Ja osobne jsem do vsech aut daval aditiva porad, bez ohledu na pocasi. Myslim, ze to tomu motoru neuskodi a cena na litr paliva se zvysi o cca 30 haleru. -
« Re: Opět Zimní starty
Takhle trápit Mondeo ročník '95? Ses' zbláznil ne? Mondeo z '95 musí při normální naftě, co se teď prodává, normálním stavu naftového filtru, nezapadající naftě a funkčních všech čtyřech svíčkách chytnout při nažhavení po dvou, maximálně třech otáčkách motoru. Vsadím se, že když zkontroluje svíčky, budou dvě v čudu. Do +5 stupňů se to ani nepozná, ale jak přijde 0 až -5, okamžitě je to znát. -
« Opět Zimní starty
Na to mondeo 1,8TD, chce to u dieselu startovat zásadně pod plným plynem. Alespoň v zimě. Za druhé to chce točit a točit a nepolevovat neľ buď klekne baterka, nebo nějakej válec začne bouchat a tím pomůľe baterce a pak to uľ chytne. Mně to před týdnem chytlo aľ po 2, slovy dvou minutách. To ale bylo auto odstavený přez víkend, s teplotou -14 st. Celsia. Jinak startovací spreye jsou podle mých zkuąeností totálně na prd. PTD -
« Re: Ještě ke sprayům na zimní starty
Lepší je aditivum do nafty, nebo benzín. Tohle je přípravek na bázi etéru a v návodu možná mysleli VW motory, které žhaví ještě než zasuneš vůbec klíček do zapalování. Jinak uvažovanou eventualitu považuji za nepravděpodobnou, vzhledem ke konstrukci hlavy dieselu a jeho časování. BTW moc jsem s etérem nelaboroval, ale myslím, že za atmosférického tlaku se normálně od žkavého předmětu nevznítí, nevím, záleží taky asi na poměru se vzduchem. -
« Ford Mondeo
Dnes rano jsem startoval Ford Mondeo 1.8 TD, je asi z roku 1995 a ma najeto 170 000 km. Vubec nechtel naskocit, chraptel, jako kdyby do nej netekla nafta, nebo nedostal jiskru. Nakonec jsem jej parkrat prevalil na baterku a pak s nohou na plnym plynu nahodil. Nezna nekdo lepsi zpusob, jak na to?
Pokud někdo máte zkušenost, ozvěte se. Dík.