Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Zimní provoz
Se startovacím sprejem jsem taky neudělal štěstí, ale asi jsme fakt měli smůlu na nějaký šmejd, Rezident i několik jiných dieslařů si ho nemohou vynachválit. Co se týče benzínu do nafty - nebuď tak vystrašenej. V několika odborných materiálech jsem o tom také četl a doporučují všude pouze benzín Speciál, kterej asi taky trochu maže svojí složkou olova. Navíc myslím, že při krátkodobém provozu se čerpadlu nemůže nic stát, pokud nepojede na čistej benzín. Ale plně s tebou souhlasím, letos používám pouze bionaftu, protože mi vyschly všechny jiný levný zdroje a jsem maximálně spokojen. -
"-- skrytý --" 27.01.00 16:43
« Zamrzani nafty
Panove, dumáte tu jakou směs nalít do nádrže.
Uvědomte si že benzín nemaže - je suchý. Následkem toho se silně opotřebovává vstřikovací čerpadlo. Navíc pokud to přeženete můžete motor i zničit. Pokud například nalejete čistý benzín do nádržky filtru, motor sice naskočí hned. Může se však stát že motor pude do otáček protože konstrukce regulátoru otáček s tímto palivem nepočítá. No a po překročení kritických otáček ..... je vyděláno.
Takže všeho s mírou.
Mohu všem doporučit jezdit na BIO. Ještě se mi nestalo aby mi Bionafta zamrzla. (musím to zaklepat)
-
« Re: Otázka pro Residents
Abych řekl pravdu, tak již několik let jsem to nepotřeboval použít. Ale v době, kdy jsem jezdil (nevědomky) na tři válce a čtvrtý neměl žádné tlaky a ještě byly mizerné žhaviče, tak jsem s tím nastartoval i mrazech kolem -20 (ta krutá zima v 95). Na tu značku spray se musím podívat v garáži (pro pochopení, tam jsem těch mrazech tehdy neparkoval). Myslím, ale, že to byl Bardahl starting fluid. Mimochodem s touto firmou jsem maximálně spokojený. Stejnou služby by ti měla udělat i jiná značka, jako Valvoline, Petromark, Ligui moly, Wynn atd. Chce to hlavně stříknout až za filtr (přímo do potrubí sání a okamžitě startovat). To jak tady někdo tvrdil, že to funguje jen na TDi je blbost. Blafne to jak piliňáky i u obyč. dieslu. -
« Re: Zamrzání nafty
To MaP: Podobnej problém mě potkal před 3 roky, když okolo vánoc 1996 uhodily mrazy pod -20 C. Bylo to o to horší, že se tehdy povětšinou prodávala nafta s filtrovatelností -15 C. Musel jsem po vánocích přejet od jedněch rodičů (Zábřeh n/Mor.) k druhým (Táborsko) a ta jízda byl docela "porod". Motor vůbec nešel do vyšších otáček a tak maximální dosažená rychlost z kopce na "5" byla asi 80 km/h. Do tý doby jsem netušil, že se na "5" dá jet na rovině i pod 50 km/h. Jinak mám Tempru 1.9TD, v naftě bylo aditivum (nevypadalo jako vazelína) a el.předehřev filtru zřejmě nefungoval. No prostě hrůza. Manželka na místě spolujezdce se "aditivovala" nějakým italským likérem co dostala k vánocům (aby nepodlehla depresím). Chvílem jsem musel auto úplně zastavit a chvíli počkat. Pak to zase bylo lepší - což si vysvětluju tím, že se při stání prohřál od motoru i filtr. Taky jsem do nádrže nalil postupně pár litrů benzínu a petroleje a promíchal to pomocí probublání vzduchem, ale nic moc to nepomohlo. Když přešli po pár dnech mrazy, tak se to samo "spravilo" aniž bych musel měnit palivový filtr. Později se mně to už nestalo, jenže je fakt, že od té doby jsem nejezdil při -24 C. Jinak v současnosti je v prodeji lepší nafta (většinou s filtrovatelností na nevyhřívaném filtru cca -22 C). Ja jsem si taky nechal opravit předehřev filtru a zateplil jsem vedení nafty pod autem (popis je v cca 140. příspěvku týhle rubriky). Ahoj, Pavel. -
« Otázka pro Residents
Už dávno mám pročtenou tuto rubriku, ale chtěl bych se zeptat, který konkrétně spray do sání pro zimní starty používáš? Někdy asi 100 příspěvků zpátky o něm mluvíš. Já jsem takový spray před několika lety měl a měl naprosto nulovou účinnost - asi ňákej šmejd nebo jsem ho snad špatně aplikoval? Odpojil jsem vzducháč a stříkl do sání. Ale jestli máš nějakou konkrétní osvědčenou značku, dej mi prosím vědět jakou a kde ho lze zakoupit, to je věc, kterou bych chtěl vozit v autě. Dík -
« Re: Zamrzání nafty
To je hold nešťestí starších dieselů, člověk se raduje, když mu to chytne a po několika kilometrech často přejde humor. Stane se totiž to, že se zalepí naftovej filtr vysráženým parafínem. Taková nafta pak vypadá jak mlíko. Mockrát jsem to viděl při nalejvání nafty z kanystrů. S aditivy do nafty žádné dobré zkušenosti nemám, snad jsem je špatně aplikoval, ale dle mých zkušeností pomáhá pouze ředění benzínem (nejlépe Speciál)- jak o několik příspěvků ve předu píše Karsha 2. Nejlepší však je, když má auto výhřev naftového filtru, pak toto zalepení parafínem nehrozí. Doporučuju teda sehnat filtr včetně příruby, do které se šroubuje, z jiného auta, kde je vyhřejvání vyřeno - buď vodou a provést přeinstalaci hadic po motoru, nebo elektricky vyhřejvanej s čidlem teploty filtru, ten bych řekl, že je lepší, protože vyhřejvá naftu okamžitě po nastartování a nemusí se vyrábět nic s žádnejma hadicema. Já osobně mám v autě teď elektrickej, ale zamrzání nafty se mě dřív se starjma Mercedesama řady 115 a Audi 100 2,0D taky hodně natrápilo. Nebo ještě další rada, kterou kamarád už letos jednou úspěšně praktikoval: Vozit s sebou náhradní naftovej filtr a v případě zalepení ho nahradit přímo na místě novým, člověk pak nezůstane trčet s nepojízdným vrakem na tom nejnepříhodnějším místě. Pro tento případ ale ještě doporučuju vozit s sebou v lahvi trochu nafty a před namontováním ho zalejt naftou a vyhnout se tak problémům s odvzdušněním. -
« Zamrzání nafty
Včera jsem jel se svou 2,3 D Sierrou při cca -12 a najednou mě začalo auto pocukávat. Spíš při vyšších otáčkách, když jsem přeřadil na vyšší stupeň tak to jakobi přestalo. Z toho jsem vydedukoval, že mě asi zamrzá nafta a při vyšších otáčkách, kdy je potřeba nafty více, tak tato chybí. Přitom tam liju nějakou sračku proti zamrzání (modrá plechovka, ředí se 1:1000). Dokonce jsem nastartoval bez problémů na poprvní a nafta začala zamrzat až po několika kilometrech. Máte někdo zkušenosti se sierrou, nevede palivový potrubí nějak podvozkem a při jízdě v něm zamrzá nafta ? Dík za radu. Mimochodem, když jsem otevřel tu plechovicu s tou sračkou do nafty, tak v ní byla v tom mrazu úplná vazelína, tak co to v té naftě asi bude dělat !? -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Ad filtr, no jasan, kámoš je vedoucím Auto.Primy tady v Pardubicích, tak o mně pečuje. Filtr Fram, olej Pennzoil, desky Jurid, svíčky Beru, to je furt něco :-)... ad hlavy u TD BMW - o tom vím, ale u toho novějšího motoru ten nešvar (těsnění -> vaření -> hlava) prý eliminovali na minimum. Alespoň podle chtré knížky a statistik ADACu (a testů Auto-Moto-Sport). -
« K opotřebení motoru
Vysoké počty ujetých kilometrů neznamenají, že musí bejt motor dávno odrovnanej. Záleží na tom v jakém režimu jsou kilometry najety. Já osobně jezdím hodně dlouhých štrek a auto jsem koupil od kluka, kterej s nim taky jezdil jen dlouhý štreky - když už auto jede a je motor prohřátej a naskakujou stovky kilometrů po dálnici při stejný rychlosti, opotřebení je prakticky minimální. Největší opotřebení je při studenejch startech, obzvlášť v zimě. Někde jsem četl, že průměrný motor při používání průměrného oleje se při jednom studeném startu opotřebuje asi jako při ujetí 150 km po dálnici. Takže motor auta používaného denně pouze pro ježdění do práce na krátkou vzdálenost je při ujetých 100.000km přinejmenšim stejně ojetej jako motor auta, který má najeto několikanásobně víc při dlouhejch cestách. -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Jestli se k autu budeš chovat jen trochu slušně, budeš měnit olej a hlavně vzduchový filtr - ten je velmi důležitej!!!!! Lidi často zanedbávaj výměny vzduchového filtru, pak se protrhne nebo prostě už nefiltruje jak by měl, do motoru se začne dostávat prach a jiné svinstvo a to pak funguje ve válcích jak když to bereš šmirglem a s motorem to jde z kopce. U Bavoráka taky hlavně pozor při studeným motoru, turbodiesly vůbec a Bavoráci specielně jsou extrémně choulostivý na praskání hlav a těsnění pod hlavou. Takže studený to nehonit v otáčkách maximálně do 2000/min. a auto se odmění spolehlivým provozem - alespoň co se motoru týče. Ještě jednou k tomu vzduchovýmu filtru: tak úplně maximálně měním po 50.000km, pokud však auto jezdí v prašném prostředí, je nutno měnit častěji. -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Wow, 600 kkm, to je slušný. Doufám, že mi ten můj vydrží minimálně polovinu z toho. I když musím zaklepat, mám najeto 150 kkm a oleje to nesežere ani decku. Když jsem měnil svíčky (mimochodem, to byl porod), taxem vstřiky trochu umyl od karbonu a vyjezdil jednu nádrž nějakýho aditiva. Zatím to moc nečoudí (spíš tedy vůbec). Emise mi dělali v létě a byl jsem hluboko pod normou (10x?). -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Ahoj Mako, je videt, ze kdo trochu zna auta, pozna hned podle meho jmena s cim jezdim a ani nemusim vysvetlovat ze jmeno Zadek524 nepopisuje moje telesne proporce. Musim uznat, ze co se tyce chovani auta na snehu a vubec tam kde je kluzko, tak Bavorak opravdu silne pokulhava za jinejma autama. Zejmena v mem pripade, kdyz vyuzivam BMW524TD r.v.'85 jako tahouna tezkyho vleku na auta a porad mam za sebou kolem 1500kg. Co se tyce motoru, nemohu nic jineho nez chvalit, chvalit a chvalit. S autem jezdim vsude kazdy den, dovolena ve Spanelsku... Uz vloni jsem mel ale pocit, ze motor dosluhuje, nic jsem s nim nedelal a najel jsem v nejtezsich podminkach dalsich asi 50.000km a porad jeste nedoslouzil a maka k moji naproste spokojenosti. Pri 4000 otackach uchvatne coudi a ztracim se v oblaku koure, ale ze studenyho motoru ani oblacek. Asi to bude chtit nove vstriky. Uz je mam dokonce pripraveny, ale nak se k tomu nemohu dokopat, kdyz to slouzi... a doufam, ze jeste slouzit bude. Jsem vdecnej za kazdej dalsi kilometr. NAFTE ZDAR!!! -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Sorry ale až teraz som si prečítal tvoj predošlí príspevok z dneska poobede a tam jasne píšeš ,že je to ozaj BMW 524td.Takže mám dobrú dedukciu ,že to číslo v mene neznamená velkosť pŕs ....ale pre troškuznalcov dieselov 6válec 2,4l diesel od BMW je myslím tabu. Tak sorry Zadek524. -
« Re: Zdravím všechny ropáky
To Zadek 524:Netáraj že 600 000km to by si musel používať ,ako káru a ťahať to za sebou.600 000km neverím.Čo to je za premiestňovadlo nebodaj BMW 524 td (dedukujem z toho tvojho mena dobre????)Taký som mal taktiež r.v. 87,celkom fajn mobil až na ten zadný náhon a na snehu veľmi pretáčavé.Ale s ostatným max.spokojnosť "sehr gut". -
« Re: Zdravím všechny ropáky
Tak to gratuluju, i když myslím, že tvoje 325-ka nepatří zrovna mezi vysloužilce s mnoha statisícema kilometrů ve svých kolech. U našich starejch kraksen je takovej start při teplotách kolem 15 stupňů pod nulou a nižších velkej důvod k oslavě. Konkretně muj milacek ma za sebou cca 600.000km. Podle předpovědi počasí se má chladné počasí udržet po celý týden a zejtra má bejt snad ještě větší zima, tak jsem zvědavej jak si pojezdíme. -
« Ranní starty
Všem, kteří mají již hodně vysloužilé dieselové motory mohu z vlastní zkušenosti doporučit přilévat v zimě do nádrže benzín v poměru až 1:1. Nemusíte se ničeho bát, doporučují to přímo v originál příručce k mému 15 let starému Escortovi 1.6D. Je fakt, že se to asi nebude líbit ekologům, neboť emise jistě poté neodpovídají původním hodnotám, ale starty jsou pak skvělé. Na obyč. naftu startuju tak do -5, na novou směs zatím do -15 (více jsem neměl možnost vyzkoušet). Nevýhodou ještě ovšem je, že motor má podstatně menší výkon a výrazně větší spotřebu. -
« Re: Předehřev
Kamarád má starou Avii a předehřev je vyřešen dosti jednoduchým způsobem po domácku. V olejové vaně má naistalovanou topnou spirálu z nějakého starého boileru a vždycky půl hodiny před startem chodí zapojit kabel a pak nastartuje. Nevím jak dalece je tento způsob bezpečný, ale funguje to. Asi bych si to do svýho auta nedal, ale chtěl jsi poradit... -
« Zdravím všechny ropáky
Jsem pravidelným čitatelem této rubriky jako anonym, ale až dneska jsem našel volnou chvíli se zaregistrovat do Motor Cafe. Dostavily se totiž konečně ty správné klimatické podmínky, které prověřily naší připravenost na provoz našich miláčků v mrazech. Musím říct, že když jsem šel ráno v minus 14 stupních startovat, příliš jsem nečekal, že se svezu autem a ne MHD. Obavy se nevyplnily a na čistokrevnou Ekonaftu jsem po dvou nažhaveních rozhejbal svýho starýho BMW 524TD na druhý převalení. Jak jste dopadli vy??? -
« potrebuju poradit !!
Muzete mi nekdo poradit?
Chci si koupit ojeteho seata cordobu.Najezdim tak 20 000 km rocne.
.Vyplatil by se mi diesel nebo ne.Jestli
mate nekdo zkusenosti se seatem cordoba 1.9D
Zajimala by me jakakoliv informace.(spotreba,akcelerace,zavady,mo…
pouziti bionafty....).Krome noveho modelu je cordoba i v TDi ?
-
« Což takhle lehký bojkot pump Slovnaft u nás?
Vracel jsem se o víkendu z Moravy a když jsem bral v Havl.Brodě naftu (u všech pump byla skvělá cena 21,20 Kč/l), tak jsem si vzpoměl, že tu kdosi koncem roku psal , že Slovnaft zdražil na Slovensku naftu na úroveň ceny benzínu. Tak jsem si řekl "u týhle firmy ne" a natankoval jsem plnou u Aralu. Co Vy na to, nezahájíme tichou blokádu pump Slovnaft v ČR? (Hlasitá by nebyla taktická - mohla by vyvolat opačnou reakci našich "benzínových pokrevních bratrů"). Ahoj, Pavel. -
« Bionafta
Páni v akom cenovom rozpätí sa teraz pohybuje cena bionafty? Mám taký dojem,že na www.biodiesel.cz ich už dlhšie neaktualizovali. A ešte jedna otázka. Rozhodol som sa vyskúšať bionaftu, cenovo sa mi ju oplatí ísť tankovať aj 60 km, u nás stojí nafta okolo 30 Sk. Pridávate do bionafty aj nejaké aditíva? Dik -
« Re: Palivový filtr
Obzvláště je výměna palivového filtru nebo alespoň jeho odkalení vhodné před zimním provozem. Podobné pravidlo platí i pro výměnu motorového oleje. U filtru je to vhodné z důvodu funkčnosti palivové soustavy v mrazech a u oleje jde o minimalizaci opotřebení při práci studeného motoru. -
« Palivový filtr
Stačí jednou za 30.000 km, ale častěji neškodí. Častěji než po 15.000 km to nemá význam. Osobně měním po 30.000 km a filtr je jakl nová. Stačí vypustit kal dole z dolního víčka a je vyřešeno. Cena kolem 150 Kč za kus ale umožňuje měnit celkem pravidelně. PTD -
« Re: Bio v zimě
Jezdim na bio uz ctvrtou zimu, letos jsem jeste
"obycejnou" naftu nebral, ke sve plne spokojenosti. V minulych zimach , zvlaste v te predposledni jsem problemy mel i v lete i s normalni naftou, problemy byly zpusobeny ridkou hadickou od posledniho filtru ke vstrikovacimu cerpadlu, takze nafta padala zpatky do nadrze.
Loupeznici v autoservisech tuto zavadu nenasli, rozdelali mi kvuli tomu vstrikovaci cerpadlo a pritom stacila hadicka za asi 60 korun, musel jsem si to najit sam. -
« Re: poradíte?
Tzv. "sytiče" u dieselů bez řídící elektroniky mohou být i automatické, s čidlem v hlavě válce. V čidle je zařízení, které generuje sílu v tahu a tahá za páčku na palivovém čerpadle. Manuální je samozřejmě spolehlivějąí, ale musíą na to myslet.
Jinak svíčky ľhavicí měřím tak, ľe sundám jen sběrné vedení +polu k nim. Vemu silnou nabíječku, -pol jde na kostru a +polem dráľdím +pol ľhaviče. Pokud mi na ampermetru nabíječky jde proudový odběr "za roh", tak je ok. PTD -
« poradíte?
poprvé jsem si koupil nafťáka, Passata 1,9TD 94. Zajímalo by mě, na co je u tohoto auta takové táhlo na levé straně. Prodavající tomu myslím řikal předřadník. A druhá věc - ze starších příspěvků jsem našel zmínku o zvýšení výkonu. Jak se to dá udělat u TD, jestli to teda jde. -
« Re: Žhaviče
Nejlépe zjistíš funkci žhavičů tak, že je po jednom vyšroubuješ a připojíš přímo na baterku. Já jsem to dělal tak, že jsem k tomu využilstartovací kabely. Správnej žhavič by se měl fungovat tak, že zhruba do 6 - 8 s se rozžhaví špička. Dobrých žhavičů asi bude víc. Já jsem si osobně koupil Bosch Duratherm za 282 Kč kus, který mi byly hodně doporučovaný. Pokud vím tak se v Praze dají koupit na více místech pod 300 Kč. Honzac
budu mit takovej dotaz, mam Mazdu 323 1.7D najeto cca 300.000 chyta to celkem v pohode, leju do ni aditivum a myslim, ze to celkem pomaha, ale spis je to tim kde prave natankuju, hrozne se lisi kvalita nafty.
prvni otazka je: asi tak 3x se mi stalo, ze v okamziku kdyz jsem od auta chtel vykon, pri predjizdeni nebo pri rychle jizde do kopce, auto najednou prestane jet, a zacne dost kourit, ale ne tmave ale takovej svetle sedej kour, sundam nohu z plynu ujede to tak 50 m najednou se to srovna a jedu zase jako pan treba 1000 km. a vubec nevim cim by to mohlo byt.
druhy dotaz: vsimnul jsem si ze po osicce skrtici klapky nebo jak to vlastne mam u diesla nazvat mi rosi nafta, menit cerpadlo se mi zrovna nechce, poradte kdo to umi opravit, nebo existuje neco na ucpani ?? jo a jeste me napadla spojitost mezi dotazem 1 a 2...neni mozne aby to cerpadlo si prisalo tou netesnosti okolo te osicky vzduch zavzdusnilo se a pak to kourilo a nejelo ???
diky za info Pepa