Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Končím
Ahoj naftaři. Tímto se s vámi loučím v této diskuzi. Po 4 měsících, co jsem měl svého prvního "dízláka"(Passat 94), jsem ho zase s nezměrnou radostí prodal. Nenanešel jsem v tomto druhu motoru zalíbení a pokorně jsem se zase vrátil k benzínu - teď už sedlám Renaul Safrane 3,0V6 automat a našel jsem zase radost z jízdy. Mějte se fajn a benzínu ZDAR - zdarzdarzdar :o) -
« Re: Sierra 1,8TD
A nezbyly ze starého motoru alespoň nějaké díly? Konkrétně mám špatnou klikovku a upálené dva písty, asi toho motůrek už dost prožil. O těhlech motorech jsem věděl, že jsou problematické. Koupil jsem ale přesto výhodně auto, které startovalo při nula stupních a trochu mlátil motor. Překvapení po rozebrání ale bylo velký a díly - problém. Jestli můžete někdo nabídnout co bych potřeboval, jsem nažhaven uzavřít obchod. -
oleowr1 24.02.00 14:48
« Re: Sierra 1,8TD
Motor 1,8TD se shání velice těžko. Stalo se mi něco podobného. Původní majitel se dušoval, že je po GO. Motor vydržel něco přes 20 tis.km, šlapal dobře, neměl ani velkou spotřebu, nežral olej, neklepal. Loni na dovolené mi ale ulítla šálka na ojnici, ojnice prorazila blok. Mám celkem dobrého mechanika, který mi řek, že na šálky se musí po rozebrání dávat vždy nové šrouby (i na hlavu) a dotahovat momenťákem, na čemž určitě ušetřili. Sehnal mi a přizpůsobil motor z Mondea (viz. rubrika Ford Sierra). Teď je to v pohodě. -
« Sierra 1,8TD
Ahoj naftaři. Skočil jsem na zaručeně výhodnou nabídku při koupi Sierry 1,8TD se špatným motorem. Mám teď s ním velký problém. Jestli náhodou někdo můžete nabídnout celý motor, nebo polomotor, nebo alespoň díly motoru k opravě, ozvěte se prosím na 0603/411333, díky. -
« Re: Poradte prosim..
Mám P 405 TD. Podobný problém jsem měl nebo mám také. Když jsem jel ke křižovatce, sundal jsem nohu z plynu, zak než jsem přeřadil na nižší rychlost - chcíplo to. Když jsem to nastartoval a nechal na volnoběh, tak to po chvíli začalo jít nepravidelně a po minutě nebo dvou to chcíplo. Už jsem přišel na to, že je to zavzdušňováním přívodu paliva. Zatím jsem se nedostal k tomu, že bych to opravil, ale je to někde mezi nádrží a pal. filtrem (patrně předehřívač paliva). Mě dočasně pomohlo, že jsem natankoval plnou nádrž -> v palivovém potrubí pak není takový podtlak a nepřisává to vzduch. Nejlepší řešení je zjistit kde to ten vzduch přisává. To zda je to skutečně zavzdušňováním přívodu paliva se nejlépe zjistí tak, že přívodní hadici k čerpadlu odpojíš od pal. filtru, doplníš jí opatrně naftou a ponoříš rychle do připravené nádoby s naftou (já používám 2l flašku od Coly, abych viděl že nafta je čistá). To lze ale provést pouze na místě. Když to bude v pořádku, vyzkoušej hadici s flaškou před pal. filtrem. Když i to bude v pořádku, je to jako u mně někde mezi filtrem a nádrží.
U Peugeotu zlobí často ruční pumpička na filtru - nový držák stojí 4000, ale stejně spolehlivý Bosch se dá sehnat za 1200 Kč. Další místo, kde to u Peugeotu často přisává je předehřívání paliva mezi nádrží a filtrem. -
« Poradte prosim..
Motor Peugeot 1,9 mi zacal z nicoho nic kapat pri prudkom ubrati plynu (ako keby sa dusil). Ked uberam pomaly, nestane sa to. Doteraz som pri rozbiehani vobec nemusel pridavat plyn - islo to aj plne nalozene na volnobeh, teraz musim pridat, inac dochne. Pri vyssich otackach (cca od 1200)
uz taha normalne, ziaden ubytok vykonu. Robi to nezavisle od teploty motora. Pritom palivovy i vzduchovy filter su v podstate nove (nejakych
7000 km). Pokusil som sa to trosku napravit nastavenim volnobehu na cerpadle - motor uz tak nedochne ale aj tak sa bez plynu nerozbehnem.
Dakujem za vsetky napady ci pripomienky.
Oddany priaznivec vynalezu R. Diesla. -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
Sakra teď mne napadlo, že vlastně Opel už ten DI 16V nenabízí a místo toho napasoval na ten starý Isuzák 1.7 TD motor 16 V hlavu (ale bez DTI). No ono to technicky jde docela snadno (pořád je tam jeden vačkový hřídel uprostřed).
To bych si radši koupil 2.0 DTI... -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
No proti Oktávce se v Astře člověk nemusí moc mačkat, místa je v ní dost. BTW o motoru 1.7 DTI 16V jsem tedy ještě nic neslyšel. A pochybuju, že by to byl Isuzu.
Co vím, tak u nás se prodávají Astry DI 16V (60 kw) a DTI 16V (74 kw) a ten motor je dělaný v Ruesselheimu. -
« novy diesel pro Opel Astra
Mam v umyslu koupit novy model Opel Astra s motorem 1.7 DTI, 55KW/4400 165Nm/1800 - udajne to zere 6,1l/100km ve meste a 4,4l/100km pri 90km/hod - ten motor je 16 ventil. Byl jsem se s tim projet a jedine co je "zvlastni" je radikalni zvyseni akcelerace na 2300ot/min. Motor se udajne vyrabi z licencniho ISUZU. Krome nemeckych stranek Opelu jsem se nikde nesetkal s zadnymi informacemi... -
« intercooler
1. Myslel jsem vzduch-vzduch
2. Není pravda, že maximální tlak turba je v maximálních otáčkách, ale v otáčkách maximálního
kroutícího momentu při plném zatížení motoru (plný plyn do kopce)!! Obvykle turby u TD chodí na 0,7-0,8BAR. Vždycky, když se chladí je to jenom lepší. Stačí jet 10min naplno a hladič je hodně zahřátý (60-70°C)
3. voda-vzduch se skutečně používá pro menší rozměry chladiče, ale hlavně pro libovolnou polohu chladiče. (např. VW V6 TDI- navrchu mezi hlavami). Problém je, že chladícím médiem bývá obvykle chladící směs motoru. V některých případech se používá speciální okruh vody na chlazení inercooleru s vlastním chladičem na vodu a to je pecka. -
« Re: intercooler
To aleš.o: Parádní návod a příspěvek, dík. Snad jsem správně pochopil, že píšeš o koncepci chlazení "vzduch-vzduch", která je výrazně rozšířenější než "voda-vzduch". Kdybych měl v autě např. 1.9TD/55kW od VW, tak bych o doinstalaci intercooleru silně přemýšlel.
Co se týče intercooleru "voda-vzduch" např. u osmiválce TDI3.3/175kW od Audi, tak myslím, že jedním z důvodů proč volí tohle řešení jsou menší vzduchový objem chladiče a spojovacích potrubí. Tím se snižuje i jeden ze zdrojů "turboefektu" a výsledkem je dynamičtější motor. Ahoj, Pavel. -
« Re: intercooler
Ok, na první pohled dobrý, ale kam dáme chladič vody, která poteče z mezichladiče. Buď bude potřeba udělat díru do kapoty, nasávání vzduchu a pod něj ho umístit (Nissan Pick Up), nebo najít místo před hlavním chladičem. A právě tam uľ větąinou nebývá. Je potřeba se také zmínit o tom, jak budeą zajią»ovat oběh vody mezi chladičem a mezichladičem. U některých modelů je to řeąeno jako kompaktní celek, ale není jich moc. Osobně nevidím aľ takový význam dodělávání mezichladičů, protoľe větąina moderních turbodieselů uľ ho má a u starąích aut je diskutabilní poměr mezi cenou dodatečné montáľe a cenou starąího auta. Pokud vąak někdo rád experimentuje a má k tomu základní technické vybavení, proč ne. Nedělal bych si ale iluze o jakémkoliv zvýąení výkonu v běľném provozním reľimu, dá se vąak počítat se zvýąením výkonu v reľimu maximálních otáček. Auta bez mezichladiče ani po povolení přetlakového ventilu vąak nedosahují plnícího tlaku nad 1bar, takľe význam dodatečného mezichlazení je diskutabilní. Vem si okolní teplotu 0st. celsia, plnicí tlak v běľném reľimu 0,5baru, nárůst teploty 45 st. cels. Co chceą mezichladit? Jiná je situace při maximálních otáčkách a jízdě v horkém letním dni. Okolní teplota vzduchu nad černým asfaltem 50 st. cels, plnicí tlak 1bar, teplota vzduchu za turbem cca 130 st. celsia. Pak ano, ale přece nepojedeą stále v maximálních otáčkách... Takľe můj závěr je, ľe dodatečná montáľ mezichladiče vzhledem k ceně a problémům které s sebou přináąí rozątelování celého motoru nemá rozumné opodstatnění. PTD -
« Re: intercooler
Píšeš o přidání dávky nafty na čerpadle. Nepíšeš čím a jak. Já si myslím že to na čerpadle nejde, možná by to šlo vyřešit nastavením vyšších otvíracích tlaků ve vstřikovačích (při vyšším tlaku víc paliva za stejnou dobu otevření). Tím si ale nejsem jistý. -
« Re: intercooler
Já jsem viděl jenom pro benzín a tove spojení s kompresorem či turbem.
IMHO by neměl být problém zmíněnou součást koupit na vrakáči (nebo novou), trubky totéž.
Problém je však se správným nastavením čerpadla (u mechanicky řízeného vstřiku), případně s novým softwarem v elektronické řídící jednotce (zde by mohl pomoci např. software pro chiptuning).
Další úskalí je pravděpodobně v nastavení max. tlaku turbodmychadla (nevím jak na to mechanicky), ale elektronicky to lze. -
matuS 09.02.00 20:21
« Re: intercooler
2cokes> dik za link, zbezne som to precital a okrem znizenia NOx som tam pre auto ziadne velke pozitiva nenasiel. skor ta spominana korozia, a potom tam su opisane vyhody skor pre letecke motory, ktore idu na ine palivo...ale ak som tomu zle porozumel, tak ma oprav, niesom moc zbehly v angl... -
« Re: intercooler
Taky si myslím, že u starších TD jako je to moje 1.9TD/66kW od Fiatu by při selhání (nebo snížení) funkce "intercooleru" došlo ke snížení výkonu a nárůstu kouřivosti. Vstřikovací čerpadlo "ví" jen o tlaku v sání a podle toho přes korektor tlaku upravuje vstřikovanou dávku. Neví ale jak teplý ten vzduch je - tj. zda má při fungujícím inercooleru např. 25 C nabo při nefungujícím např. 80 C. Jenže vzduchu teplého 80 C se do válce dostane menší hmotnost a tak část nafty špatně shoří a dochází k zesílené kouřivosti a snížení výkonu. Otázka je zda vstřikovací soustavy moderních motorů (TDI,...) nemají i korekci na teplotu vzduchu v sacím traktu - skoro bych se vsadil, že mají. U nich by pak při selhání "intecooleru" došlo jen k poklesu výkonu, ale ne už k takovému nárůstu kouřivosti. Kdo ví? -
« Re: intercooler
Přesně na to se mne ptali u statnic, co by se stalo, kdyby prestal fungovat mezichladic. Odpovedel jsem, ľe by klesl výkon a stoupla kouřivost. Nikdo mi nerekl ani ano, ani ne.... vąichni v komisi jen moudře pokyvovali hlavama, jako ľe jo...Tak vlastně do dneąka pořádně nevím. Prakticky vzato, při běľných plnících tlacích do jedné atmosféry asi nic moc. Potíľ nastává kdyľ chceą z 2,0i benzinoveho turbo motoru dostat 800koní (jsou i tací...) pak to ale větąinou rupne někde jinde...MountPeak. PTD -
« Re: intercooler
Naprosto souhlasím a podotýkám, že od určité hranice plnícího tlaku nelze jinak, než použít mezichladič, popřípadě dva, tři, čtyři :-)))..., protože nastává nebezpečí samovznícení paliva (mluvím o benzínu) ještě před vstupem do spalovacího prostoru.
Bohužel si momentálně nedovedu představit, co by se dělo v případě vznětového motoru. Zřejmě velice tvrdé detonační spalování spojené s vysokým ohřevem. Třeba by věděl PTD, když to studoval.
S tím smrTTelným Audi mne taky napadla jedna věc. Všimli jste si taky, že když má příslušné auto vysokotlaké přeplňování (chiptuning motoru VW 1.8 turbo, třeba) jako auta typu WRC, střílí občas do výfuku? -
« Re: intercooler
Doplnil bych trochu teorie k chladičům stlačeného vzduchu za turbodmychadly vznětových nebo zážehových motorů. Taky si myslím, že u žádného motoru neslouží "intercooler" k odstraňování vlhkosti z nasávaného vzduchu. Další "perlu" k této problematice jsem slyšel před pár lety - a to, že vzduch za turbem je třeba chladit, protože se ohřívá od výfukových plynů v turbínové části (vedením tepla přes stěny a hřídel). To samozřejmě není "jádro pudla" a kdyby bylo, tak by nebylo problém zlepšit tepelnou izolaci mezi turbínkou a dmychadlem a nekomplikovat si život instalací "intercooleru". Jádro pudla je ten fakt, že nasávaný vzduch se stejně jako každý jiný plyn při sltačování ohřívá (a opačně při rozpínání ochlazuje - viz. například sifonové bombičky, orosené lahve při svařování plamenem atd.). Ve dmychadle se jedná o víceméně adiabatickou kompresi. Osvěžil jsem si příslušný vzorec z termomechaniky a pro ilustraci spočetl, že pokud se vzduch o teplotě 20 C stlačí o 1 atmosféru, tak se ohřeje na 84 C. Takže vzduch je za turbem ohřátý a tím pádem má menší hustotu (kg/m3) a do válce by "se ho vešlo míň" (hmotnostně). Tak se za turbo dá chladič a ten vzduch ochladí zpátky do blízkosti teploty okolí. To umožní nasát do válce větší hmotnost vzuchu a potažmo pak do něj vstříknou víc paliva . Takže se vykoná víc práce a motor má při daných otáčkách větší výkon . Což je cílem při používání "intercooleru" (viz např. zvyšování výkonu u Audi TT 1.8T s pomocí přidání druhého "intercooleru"). -
« Re: intercooler
Mezichladič tam není kvůli kondenzaci par, ale proto, že zchlazený vzduch se dá daleko více stlačit a tudíž dosáhnout daleko většího výkonu. To vstřikování vody není blbost. Údajně to měli americké Jeepy již za války. Jediná nevýhoda byla, že jim rezavěly motory.