Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 06.03.00 09:06
« Prosím - kdo víte, poraďte
Mám opla Asconu 1,6D. V posledních týdnech se mi prudce zvýšila spotřeba. Zkontroloval jsem takové běžné věci jako hadice (zda nekapou), táhla plynu a sytiče zda neváznou, olej, vodu atd...
Nevíte někdo čím by to mohlo být?
Je to můj první diesel a tak budu vděčný za každou radu.
Ještě jedna věc - motor, při startu na studeno si po nastartování rád chcípne, to taky nedělal.
Dík Aiki -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
No vsak jsem taky rikal, ze si mas sam vybrat.
Jen jsem upozornil na rozdily. Treba ten provoz + prohlidky. A kdyz jsme u sousedu, tak zrovna muj ma novou Astru 1.8 16V CDX (pry max. vybava), stala ho 600tKc. Co na ni obdivuju (soused je invalida) je poloautomaticka spojka. Ma to takovy mikrospinac na radici pace, kdyz ho zmackne, tak se "vypne" spojka, normale zaradi a pak po pusteni to spujku "uvolni". Proste super.
Ja jsem si nevybiral podle toho, co ma kazdy soused, ale podle uzitnych vlastnosti (a Octavie se mi navic libila). Protoze jsi se rozhodl pro Astru, preju ti hodne stesti s novym motorem. Pripadne zavady hned hlas! ;-) -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
PRO FIJA> Nova Astra base 5dv. 1.7 DTI by mela stat 439900 Kc [cena za starsi 1.7 TD] + nejakych 25000 Kc za ten novy motor. To auto bude z predvadecky stare 4 mesice, proto tech 410000. Koukal jsem se na ten motor a vzhledove to s 1.7 TD nema moc spolecneho, navic si nemyslim, ze si dnes Opel u motoru udelaneho SPECIALNE pro trh v SRN dovoli predstavit nejakou "sragoru". Tu OCTAVII proste nechci. Co s palubnim pocitacem, spotrebu to ma stejne neuveritelne nizkou. jak vyuziju vyhrivana zrcatka v Praze, kde je zima zazrak na ktery se tesi akorat muj syn? Velky kufr je mi na houby, s kufrem jsem si v 90% pripadu vystacil u Corsy. Vim o cem mluvim, Octavii koupil bracha v SLX s 1.9 TDI 81 kW. Astra mi prijde kompaktnejsi, na prvni pohled mensi a vhodnejsi jako rodinny vuz. Navic to neni muj prvni Opel :-) A ruku na srdce, proc mit stejne auto, jako ma kdejaky soused... -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
jeste poznamka k cene:
aktualni cena 5dv hatchbacku Opel Astra 1.7 TD 50kw/68k je 439900 Kc. Nezda se mi pravdepodobne, ze za lepsi motor zaplati zakaznik mene :-(
Mozna bude to auto prodavano ojeta (predvadeci model) a pak by mohlo byt levnejsi. Ale to u Skodovky taky ziskas slevu...
Samozrejme: pokud je Octavie nejskaredejsi auto, cos kdy videl, asi si ho nekoupis, ale muzes pockat na facelift (bude uz od cervence), treba se ti pak libit zacne. -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
Hello Sela,
slysel jsem moc nazoru, ze OPEL neumi diesely.
Pokud mohu porovnat parametry toho DTI 1.7 (55kW/75k/170Nm) a cenu auta s nim (rikas 410tKc ?) a vedle toho postavim Octavii s motorem TDI 66kW/90k/210Nm a cenou 444900, tak mi prijde, ze za lepsi vybavu (no, neni tam airbag spolujezdce, ale zase mas pal. pocitac a vyhrivane zrcatka) a kvalitnejsi motor das jen o malo vic. Pokud nejsi vysoky, tak zadny problem s mistem na zadnich sedadlech neexistuje, navic mas vetsi kufr, levnejsi servisni prohlidky a nahradni dily. Naopak, u Octavie platis drazsi povinne ruceni (ale nizsi havarijni pojistku), u Opela usetris (mozna) neco na spotrebe (ale OPEL nema zase povoleno pouzivani BIO nafty, Octavie ano).
Nechci te zrazovat od Astry s novym dieselem. Ale proc riskovat s nevyzkousenym (Astra classic a TD motory mela _velke_ problemy a ja Opelu u dieselu prostre neverim), kdyz je po ruce osvedcena kvalita pri srovnatelnych (a mozna vyhodnejsich) podminkach. Ber to jako namet k zamysleni :-) -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
PRO RESIDENTS> diky za ten tip na autobild.de, skoda, ze neumi deutch, ted jsem odsouzeny k veceru stravenemu s online slovnikem :))) PRO COKES> "Nic to však nemění na názoru, že bych šel spíš do 2.0 DTI 16V, je to přeci jen fungl nová konstrukce." - problem je v tom, ze ta porizovaci cena nove 1.7 DTI bude 410000 Kc [z predvadecky], ale 2.0 DTI se v BASE verzi nedela a stoji nepomerne vic - 540000 Kc nova -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
No prosím, je tam dokonce i přímej vstřik, to jsem netušil (i když je to loghický, proč by dělali SOHC 16V a bez přímýho vstřiku, že? :-)).
IMHO ten motor bude vždycky lepší, než nějaká Endura 1.8 od Forda, že?
Nic to však nemění na názoru, že bych šel spíš do 2.0 DTI 16V, je to přeci jen fungl nová konstrukce.
-
« Re: novy diesel pro Opel Astra
Dostal jsem od vas nekolik odpovedi na tema koupe noveho Opelu Astra a protoze jsou zdejsi clenove trchu mimo misu [nebrat zle, proste se u nas o tom motoru nic nevi, prodejce Oplu nevyjimaje], tak pripojuji par komentaru:
> RESIDENTS: Za ty prachy si kup raději Oktávku.
> Ten Isuzu se moc sere.
Za 410000 srovnatelnou Octavii neporidim. Nic ve zlym, ale osklivejsi auto neznam. A jak muzes prohlasit neco takoveho o motoru, ktery je na trhu 1/2 roku a jeste jen v Nemecku...
> COKES: BTW o motoru 1.7 DTI 16V jsem tedy ještě > nic neslyšel.
Info viz. [odkaz]
> COKES: napasoval na ten starý Isuzák 1.7 TD
> motor 16 V hlavu (ale bez DTI).
Asi stezi, je to opravdu DTI...
P.S. Pokud mate nekdo informace opravdu z prvni ruky, budu Vam vdecny. Cas mam nastesti az do 1/5/2000
P.P.S. O uvahach to asi neni, to bychom mohli zacit vest na toto tema flame war...
Predem diky
Ales -
« Proklatá Sierra 1,8TD
Jsem opravdu moc zvědavej, jak se dá ta potvora do kupy. Nová ložiska jsou opravdu problém na toto auto sehnat, nikdo je nemá po celé republice. Jenom ve Fordu a za těžkej peníz. Konkrétně mám na mysli ojniční ložiska pro základní rozměr bez výbrusu. Goetze kroužky taky problém. U Štangla je sice maj v sortimentu, ale budou až za měsíc, cena 2.000 Kč. Musel jsem teda jinam, kde ale stály 4.000 Kč. Co se dá hold dělat, přece nebudu tak dlouho čekat. -
« Re: Sierra 1,8TD to oleowr1
Můžeš mi dát tip na toho mechanika, pokud je z Moravy (cca do 50 km od OL). Zatím, kde jsem byl, tak všechno odflákli. Pořád mi někde teče olej. Když to údajně spraví, tak se 10 tkm nic neděje a pak to zase začne. Teď mám nějak zaházenou hadici od turba. Turbo je přitom cca 10 tkm po GO v Rema turbo Strakonice (fajn borci z ČZ). -
« Re: Sierra 1,8TD
Tak už se mi podařilo písty koupit. Udělal jsem si včera výlet kvůli nim do Brna. Sehnal jsem je i s ojnicema po 500 Kč/ks. Klikovku mám naštěstí vpořádku. Jak to mlátilo, byly to totálně vymletý pístní čepy + totálně neseřízené vstřiky. Vřele doporučuju všem, aby si je nechali zkontrolovat a seřídit. Mělo by se to dělat každejch 50000km, ale každej na to kašle, dokud to jede.... Ale u tý Sierry to kvůli vstřikům dopadlo blbě. Písty totálně upálený, upálený žhavky a ty pístní čepy, to určitě vzniklo taky kvůli těm vstřikům, protože motor měl nevyváženej chod. -
« Končím
Ahoj naftaři. Tímto se s vámi loučím v této diskuzi. Po 4 měsících, co jsem měl svého prvního "dízláka"(Passat 94), jsem ho zase s nezměrnou radostí prodal. Nenanešel jsem v tomto druhu motoru zalíbení a pokorně jsem se zase vrátil k benzínu - teď už sedlám Renaul Safrane 3,0V6 automat a našel jsem zase radost z jízdy. Mějte se fajn a benzínu ZDAR - zdarzdarzdar :o) -
« Re: Sierra 1,8TD
A nezbyly ze starého motoru alespoň nějaké díly? Konkrétně mám špatnou klikovku a upálené dva písty, asi toho motůrek už dost prožil. O těhlech motorech jsem věděl, že jsou problematické. Koupil jsem ale přesto výhodně auto, které startovalo při nula stupních a trochu mlátil motor. Překvapení po rozebrání ale bylo velký a díly - problém. Jestli můžete někdo nabídnout co bych potřeboval, jsem nažhaven uzavřít obchod. -
oleowr1 24.02.00 14:48
« Re: Sierra 1,8TD
Motor 1,8TD se shání velice těžko. Stalo se mi něco podobného. Původní majitel se dušoval, že je po GO. Motor vydržel něco přes 20 tis.km, šlapal dobře, neměl ani velkou spotřebu, nežral olej, neklepal. Loni na dovolené mi ale ulítla šálka na ojnici, ojnice prorazila blok. Mám celkem dobrého mechanika, který mi řek, že na šálky se musí po rozebrání dávat vždy nové šrouby (i na hlavu) a dotahovat momenťákem, na čemž určitě ušetřili. Sehnal mi a přizpůsobil motor z Mondea (viz. rubrika Ford Sierra). Teď je to v pohodě. -
« Sierra 1,8TD
Ahoj naftaři. Skočil jsem na zaručeně výhodnou nabídku při koupi Sierry 1,8TD se špatným motorem. Mám teď s ním velký problém. Jestli náhodou někdo můžete nabídnout celý motor, nebo polomotor, nebo alespoň díly motoru k opravě, ozvěte se prosím na 0603/411333, díky. -
« Re: Poradte prosim..
Mám P 405 TD. Podobný problém jsem měl nebo mám také. Když jsem jel ke křižovatce, sundal jsem nohu z plynu, zak než jsem přeřadil na nižší rychlost - chcíplo to. Když jsem to nastartoval a nechal na volnoběh, tak to po chvíli začalo jít nepravidelně a po minutě nebo dvou to chcíplo. Už jsem přišel na to, že je to zavzdušňováním přívodu paliva. Zatím jsem se nedostal k tomu, že bych to opravil, ale je to někde mezi nádrží a pal. filtrem (patrně předehřívač paliva). Mě dočasně pomohlo, že jsem natankoval plnou nádrž -> v palivovém potrubí pak není takový podtlak a nepřisává to vzduch. Nejlepší řešení je zjistit kde to ten vzduch přisává. To zda je to skutečně zavzdušňováním přívodu paliva se nejlépe zjistí tak, že přívodní hadici k čerpadlu odpojíš od pal. filtru, doplníš jí opatrně naftou a ponoříš rychle do připravené nádoby s naftou (já používám 2l flašku od Coly, abych viděl že nafta je čistá). To lze ale provést pouze na místě. Když to bude v pořádku, vyzkoušej hadici s flaškou před pal. filtrem. Když i to bude v pořádku, je to jako u mně někde mezi filtrem a nádrží.
U Peugeotu zlobí často ruční pumpička na filtru - nový držák stojí 4000, ale stejně spolehlivý Bosch se dá sehnat za 1200 Kč. Další místo, kde to u Peugeotu často přisává je předehřívání paliva mezi nádrží a filtrem. -
« Poradte prosim..
Motor Peugeot 1,9 mi zacal z nicoho nic kapat pri prudkom ubrati plynu (ako keby sa dusil). Ked uberam pomaly, nestane sa to. Doteraz som pri rozbiehani vobec nemusel pridavat plyn - islo to aj plne nalozene na volnobeh, teraz musim pridat, inac dochne. Pri vyssich otackach (cca od 1200)
uz taha normalne, ziaden ubytok vykonu. Robi to nezavisle od teploty motora. Pritom palivovy i vzduchovy filter su v podstate nove (nejakych
7000 km). Pokusil som sa to trosku napravit nastavenim volnobehu na cerpadle - motor uz tak nedochne ale aj tak sa bez plynu nerozbehnem.
Dakujem za vsetky napady ci pripomienky.
Oddany priaznivec vynalezu R. Diesla. -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
Sakra teď mne napadlo, že vlastně Opel už ten DI 16V nenabízí a místo toho napasoval na ten starý Isuzák 1.7 TD motor 16 V hlavu (ale bez DTI). No ono to technicky jde docela snadno (pořád je tam jeden vačkový hřídel uprostřed).
To bych si radši koupil 2.0 DTI... -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
No proti Oktávce se v Astře člověk nemusí moc mačkat, místa je v ní dost. BTW o motoru 1.7 DTI 16V jsem tedy ještě nic neslyšel. A pochybuju, že by to byl Isuzu.
Co vím, tak u nás se prodávají Astry DI 16V (60 kw) a DTI 16V (74 kw) a ten motor je dělaný v Ruesselheimu. -
« novy diesel pro Opel Astra
Mam v umyslu koupit novy model Opel Astra s motorem 1.7 DTI, 55KW/4400 165Nm/1800 - udajne to zere 6,1l/100km ve meste a 4,4l/100km pri 90km/hod - ten motor je 16 ventil. Byl jsem se s tim projet a jedine co je "zvlastni" je radikalni zvyseni akcelerace na 2300ot/min. Motor se udajne vyrabi z licencniho ISUZU. Krome nemeckych stranek Opelu jsem se nikde nesetkal s zadnymi informacemi... -
« intercooler
1. Myslel jsem vzduch-vzduch
2. Není pravda, že maximální tlak turba je v maximálních otáčkách, ale v otáčkách maximálního
kroutícího momentu při plném zatížení motoru (plný plyn do kopce)!! Obvykle turby u TD chodí na 0,7-0,8BAR. Vždycky, když se chladí je to jenom lepší. Stačí jet 10min naplno a hladič je hodně zahřátý (60-70°C)
3. voda-vzduch se skutečně používá pro menší rozměry chladiče, ale hlavně pro libovolnou polohu chladiče. (např. VW V6 TDI- navrchu mezi hlavami). Problém je, že chladícím médiem bývá obvykle chladící směs motoru. V některých případech se používá speciální okruh vody na chlazení inercooleru s vlastním chladičem na vodu a to je pecka. -
« Re: intercooler
To aleš.o: Parádní návod a příspěvek, dík. Snad jsem správně pochopil, že píšeš o koncepci chlazení "vzduch-vzduch", která je výrazně rozšířenější než "voda-vzduch". Kdybych měl v autě např. 1.9TD/55kW od VW, tak bych o doinstalaci intercooleru silně přemýšlel.
Co se týče intercooleru "voda-vzduch" např. u osmiválce TDI3.3/175kW od Audi, tak myslím, že jedním z důvodů proč volí tohle řešení jsou menší vzduchový objem chladiče a spojovacích potrubí. Tím se snižuje i jeden ze zdrojů "turboefektu" a výsledkem je dynamičtější motor. Ahoj, Pavel. -
« Re: intercooler
Ok, na první pohled dobrý, ale kam dáme chladič vody, která poteče z mezichladiče. Buď bude potřeba udělat díru do kapoty, nasávání vzduchu a pod něj ho umístit (Nissan Pick Up), nebo najít místo před hlavním chladičem. A právě tam uľ větąinou nebývá. Je potřeba se také zmínit o tom, jak budeą zajią»ovat oběh vody mezi chladičem a mezichladičem. U některých modelů je to řeąeno jako kompaktní celek, ale není jich moc. Osobně nevidím aľ takový význam dodělávání mezichladičů, protoľe větąina moderních turbodieselů uľ ho má a u starąích aut je diskutabilní poměr mezi cenou dodatečné montáľe a cenou starąího auta. Pokud vąak někdo rád experimentuje a má k tomu základní technické vybavení, proč ne. Nedělal bych si ale iluze o jakémkoliv zvýąení výkonu v běľném provozním reľimu, dá se vąak počítat se zvýąením výkonu v reľimu maximálních otáček. Auta bez mezichladiče ani po povolení přetlakového ventilu vąak nedosahují plnícího tlaku nad 1bar, takľe význam dodatečného mezichlazení je diskutabilní. Vem si okolní teplotu 0st. celsia, plnicí tlak v běľném reľimu 0,5baru, nárůst teploty 45 st. cels. Co chceą mezichladit? Jiná je situace při maximálních otáčkách a jízdě v horkém letním dni. Okolní teplota vzduchu nad černým asfaltem 50 st. cels, plnicí tlak 1bar, teplota vzduchu za turbem cca 130 st. celsia. Pak ano, ale přece nepojedeą stále v maximálních otáčkách... Takľe můj závěr je, ľe dodatečná montáľ mezichladiče vzhledem k ceně a problémům které s sebou přináąí rozątelování celého motoru nemá rozumné opodstatnění. PTD -
« Re: intercooler
Píšeš o přidání dávky nafty na čerpadle. Nepíšeš čím a jak. Já si myslím že to na čerpadle nejde, možná by to šlo vyřešit nastavením vyšších otvíracích tlaků ve vstřikovačích (při vyšším tlaku víc paliva za stejnou dobu otevření). Tím si ale nejsem jistý.
Diky za nazory.