Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    06.03.00  09:22

    « Seat Alhambra

    Koupil jsem funglovku seata 81kW a chrochtal jsem spokojenosti nad jeho spotrebou. Trvalo to ale pouze do prvni garancky. Po vymene oleje mi podle pocitace stoupla spotreba o 1,5l/100km. Jezdim stejnou streku, auto nepujcuju. Zajimalo by me, jestli ma nekdo podobnou zkusenost. Mam podezreni, ze mi s motorem neco udelali v servisu.
    Diky za nazory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.00  09:06

    « Prosím - kdo víte, poraďte

    Mám opla Asconu 1,6D. V posledních týdnech se mi prudce zvýšila spotřeba. Zkontroloval jsem takové běžné věci jako hadice (zda nekapou), táhla plynu a sytiče zda neváznou, olej, vodu atd...
    Nevíte někdo čím by to mohlo být?
    Je to můj první diesel a tak budu vděčný za každou radu.
    Ještě jedna věc - motor, při startu na studeno si po nastartování rád chcípne, to taky nedělal.
    Dík Aiki
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.00  11:56

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    No vsak jsem taky rikal, ze si mas sam vybrat.
    Jen jsem upozornil na rozdily. Treba ten provoz + prohlidky. A kdyz jsme u sousedu, tak zrovna muj ma novou Astru 1.8 16V CDX (pry max. vybava), stala ho 600tKc. Co na ni obdivuju (soused je invalida) je poloautomaticka spojka. Ma to takovy mikrospinac na radici pace, kdyz ho zmackne, tak se "vypne" spojka, normale zaradi a pak po pusteni to spujku "uvolni". Proste super.
    Ja jsem si nevybiral podle toho, co ma kazdy soused, ale podle uzitnych vlastnosti (a Octavie se mi navic libila). Protoze jsi se rozhodl pro Astru, preju ti hodne stesti s novym motorem. Pripadne zavady hned hlas! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.00  11:30

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    PRO FIJA> Nova Astra base 5dv. 1.7 DTI by mela stat 439900 Kc [cena za starsi 1.7 TD] + nejakych 25000 Kc za ten novy motor. To auto bude z predvadecky stare 4 mesice, proto tech 410000. Koukal jsem se na ten motor a vzhledove to s 1.7 TD nema moc spolecneho, navic si nemyslim, ze si dnes Opel u motoru udelaneho SPECIALNE pro trh v SRN dovoli predstavit nejakou "sragoru". Tu OCTAVII proste nechci. Co s palubnim pocitacem, spotrebu to ma stejne neuveritelne nizkou. jak vyuziju vyhrivana zrcatka v Praze, kde je zima zazrak na ktery se tesi akorat muj syn? Velky kufr je mi na houby, s kufrem jsem si v 90% pripadu vystacil u Corsy. Vim o cem mluvim, Octavii koupil bracha v SLX s 1.9 TDI 81 kW. Astra mi prijde kompaktnejsi, na prvni pohled mensi a vhodnejsi jako rodinny vuz. Navic to neni muj prvni Opel :-) A ruku na srdce, proc mit stejne auto, jako ma kdejaky soused...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.00  23:38

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    jeste poznamka k cene:
    aktualni cena 5dv hatchbacku Opel Astra 1.7 TD 50kw/68k je 439900 Kc. Nezda se mi pravdepodobne, ze za lepsi motor zaplati zakaznik mene :-(
    Mozna bude to auto prodavano ojeta (predvadeci model) a pak by mohlo byt levnejsi. Ale to u Skodovky taky ziskas slevu...
    Samozrejme: pokud je Octavie nejskaredejsi auto, cos kdy videl, asi si ho nekoupis, ale muzes pockat na facelift (bude uz od cervence), treba se ti pak libit zacne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.00  23:27

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    Hello Sela,
    slysel jsem moc nazoru, ze OPEL neumi diesely.
    Pokud mohu porovnat parametry toho DTI 1.7 (55kW/75k/170Nm) a cenu auta s nim (rikas 410tKc ?) a vedle toho postavim Octavii s motorem TDI 66kW/90k/210Nm a cenou 444900, tak mi prijde, ze za lepsi vybavu (no, neni tam airbag spolujezdce, ale zase mas pal. pocitac a vyhrivane zrcatka) a kvalitnejsi motor das jen o malo vic. Pokud nejsi vysoky, tak zadny problem s mistem na zadnich sedadlech neexistuje, navic mas vetsi kufr, levnejsi servisni prohlidky a nahradni dily. Naopak, u Octavie platis drazsi povinne ruceni (ale nizsi havarijni pojistku), u Opela usetris (mozna) neco na spotrebe (ale OPEL nema zase povoleno pouzivani BIO nafty, Octavie ano).
    Nechci te zrazovat od Astry s novym dieselem. Ale proc riskovat s nevyzkousenym (Astra classic a TD motory mela _velke_ problemy a ja Opelu u dieselu prostre neverim), kdyz je po ruce osvedcena kvalita pri srovnatelnych (a mozna vyhodnejsich) podminkach. Ber to jako namet k zamysleni :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.00  21:53

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    PRO RESIDENTS> diky za ten tip na autobild.de, skoda, ze neumi deutch, ted jsem odsouzeny k veceru stravenemu s online slovnikem :))) PRO COKES> "Nic to však nemění na názoru, že bych šel spíš do 2.0 DTI 16V, je to přeci jen fungl nová konstrukce." - problem je v tom, ze ta porizovaci cena nove 1.7 DTI bude 410000 Kc [z predvadecky], ale 2.0 DTI se v BASE verzi nedela a stoji nepomerne vic - 540000 Kc nova
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.00  16:32

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    No prosím, je tam dokonce i přímej vstřik, to jsem netušil (i když je to loghický, proč by dělali SOHC 16V a bez přímýho vstřiku, že? :-)).

    IMHO ten motor bude vždycky lepší, než nějaká Endura 1.8 od Forda, že?

    Nic to však nemění na názoru, že bych šel spíš do 2.0 DTI 16V, je to přeci jen fungl nová konstrukce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.00  10:50

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    Podívej se na autobild.de do rubriky test. Myslím, ľe tam před měsíce o tom psali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.02.00  23:38

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    Dostal jsem od vas nekolik odpovedi na tema koupe noveho Opelu Astra a protoze jsou zdejsi clenove trchu mimo misu [nebrat zle, proste se u nas o tom motoru nic nevi, prodejce Oplu nevyjimaje], tak pripojuji par komentaru:
    > RESIDENTS: Za ty prachy si kup raději Oktávku.
    > Ten Isuzu se moc sere.
    Za 410000 srovnatelnou Octavii neporidim. Nic ve zlym, ale osklivejsi auto neznam. A jak muzes prohlasit neco takoveho o motoru, ktery je na trhu 1/2 roku a jeste jen v Nemecku...
    > COKES: BTW o motoru 1.7 DTI 16V jsem tedy ještě > nic neslyšel.
    Info viz. [odkaz]
    > COKES: napasoval na ten starý Isuzák 1.7 TD
    > motor 16 V hlavu (ale bez DTI).
    Asi stezi, je to opravdu DTI...
    P.S. Pokud mate nekdo informace opravdu z prvni ruky, budu Vam vdecny. Cas mam nastesti az do 1/5/2000
    P.P.S. O uvahach to asi neni, to bychom mohli zacit vest na toto tema flame war...
    Predem diky
    Ales
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.02.00  13:18

    « Re: Proklatá Sierra 1,8TD to Zadek524

    Proč to nekoupíš venku. Za ty prachy to máš i s kompletní sadou těsnění atd. To nemáš v čem jezdit, že tak spěcháš. Vžďyť máš přece ještě dvě 524.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.02.00  09:01

    « Proklatá Sierra 1,8TD

    Jsem opravdu moc zvědavej, jak se dá ta potvora do kupy. Nová ložiska jsou opravdu problém na toto auto sehnat, nikdo je nemá po celé republice. Jenom ve Fordu a za těžkej peníz. Konkrétně mám na mysli ojniční ložiska pro základní rozměr bez výbrusu. Goetze kroužky taky problém. U Štangla je sice maj v sortimentu, ale budou až za měsíc, cena 2.000 Kč. Musel jsem teda jinam, kde ale stály 4.000 Kč. Co se dá hold dělat, přece nebudu tak dlouho čekat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.02.00  08:32

    « Sierra 1,8TD to residents

    Mechanika mám fakt dobrýho, ale pro tebe je asi trochu z ruky, jsem totiž z Prahy a mechanik sídlí v místě mého bydliště. V Brně jsem kupoval starší písty na inzerát, ale HN motor myslím vůbec není špatnej, ten obchod znám.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 29.02.00  07:37

    « Re: Sierra 1,8TD to residents

    Tip ti mohu dát, ale z OL je to daleko (přes 100km)- Horní Suchá (u Havířova).
    Je to p. Kuchta tel. 069/642 5491, 0603 268 567.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.00  15:19

    « Re: Sierra 1,8TD to Zadek524

    Kde v Brně nakupuješ díly na 1,8 TD? Je to ten HN motor? Není lepší koupit venku u Forda. Já kupoval např. hlavu ve Vídni a přišla na 13 tis., tady za ni chtěli ty svině 35-38 tis. A přitom to byl taky AT (Austauschteil - výměnný díl).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.00  15:13

    « Re: Sierra 1,8TD to oleowr1

    Můžeš mi dát tip na toho mechanika, pokud je z Moravy (cca do 50 km od OL). Zatím, kde jsem byl, tak všechno odflákli. Pořád mi někde teče olej. Když to údajně spraví, tak se 10 tkm nic neděje a pak to zase začne. Teď mám nějak zaházenou hadici od turba. Turbo je přitom cca 10 tkm po GO v Rema turbo Strakonice (fajn borci z ČZ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.00  08:16

    « Re: Sierra 1,8TD

    Tak už se mi podařilo písty koupit. Udělal jsem si včera výlet kvůli nim do Brna. Sehnal jsem je i s ojnicema po 500 Kč/ks. Klikovku mám naštěstí vpořádku. Jak to mlátilo, byly to totálně vymletý pístní čepy + totálně neseřízené vstřiky. Vřele doporučuju všem, aby si je nechali zkontrolovat a seřídit. Mělo by se to dělat každejch 50000km, ale každej na to kašle, dokud to jede.... Ale u tý Sierry to kvůli vstřikům dopadlo blbě. Písty totálně upálený, upálený žhavky a ty pístní čepy, to určitě vzniklo taky kvůli těm vstřikům, protože motor měl nevyváženej chod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.00  15:56

    « Re: Sierra 1,8TD

    Kvůli dvou pístům a klice prodávat motor? Proč? Udělal bych rovnó GO (a nebo jen částečnou GO - pouze písty, kroužky, šály, kliku a ložiska) a věděl bych, že na tom motoru můžu zajet v pohodě dalších 300.000, než se mi rozpadne karosérie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.00  21:41

    « Re: Sierra 1,8TD

    Možná bych zkusil auto zase výhodně prodat - ušetříš si spoustu starostí a peněz.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 25.02.00  07:18

    « Re: Sierra 1,8TD

    Bohužel, zbylé díly si nechal mechanik "na protiúčet".
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.00  19:22

    « Končím

    Ahoj naftaři. Tímto se s vámi loučím v této diskuzi. Po 4 měsících, co jsem měl svého prvního "dízláka"(Passat 94), jsem ho zase s nezměrnou radostí prodal. Nenanešel jsem v tomto druhu motoru zalíbení a pokorně jsem se zase vrátil k benzínu - teď už sedlám Renaul Safrane 3,0V6 automat a našel jsem zase radost z jízdy. Mějte se fajn a benzínu ZDAR - zdarzdarzdar :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.00  15:18

    « Re: Sierra 1,8TD

    A nezbyly ze starého motoru alespoň nějaké díly? Konkrétně mám špatnou klikovku a upálené dva písty, asi toho motůrek už dost prožil. O těhlech motorech jsem věděl, že jsou problematické. Koupil jsem ale přesto výhodně auto, které startovalo při nula stupních a trochu mlátil motor. Překvapení po rozebrání ale bylo velký a díly - problém. Jestli můžete někdo nabídnout co bych potřeboval, jsem nažhaven uzavřít obchod.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 24.02.00  14:48

    « Re: Sierra 1,8TD

    Motor 1,8TD se shání velice těžko. Stalo se mi něco podobného. Původní majitel se dušoval, že je po GO. Motor vydržel něco přes 20 tis.km, šlapal dobře, neměl ani velkou spotřebu, nežral olej, neklepal. Loni na dovolené mi ale ulítla šálka na ojnici, ojnice prorazila blok. Mám celkem dobrého mechanika, který mi řek, že na šálky se musí po rozebrání dávat vždy nové šrouby (i na hlavu) a dotahovat momenťákem, na čemž určitě ušetřili. Sehnal mi a přizpůsobil motor z Mondea (viz. rubrika Ford Sierra). Teď je to v pohodě.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.00  12:36

    « Sierra 1,8TD

    Ahoj naftaři. Skočil jsem na zaručeně výhodnou nabídku při koupi Sierry 1,8TD se špatným motorem. Mám teď s ním velký problém. Jestli náhodou někdo můžete nabídnout celý motor, nebo polomotor, nebo alespoň díly motoru k opravě, ozvěte se prosím na 0603/411333, díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.00  11:10

    « Re: Poradte prosim..

    Mám P 405 TD. Podobný problém jsem měl nebo mám také. Když jsem jel ke křižovatce, sundal jsem nohu z plynu, zak než jsem přeřadil na nižší rychlost - chcíplo to. Když jsem to nastartoval a nechal na volnoběh, tak to po chvíli začalo jít nepravidelně a po minutě nebo dvou to chcíplo. Už jsem přišel na to, že je to zavzdušňováním přívodu paliva. Zatím jsem se nedostal k tomu, že bych to opravil, ale je to někde mezi nádrží a pal. filtrem (patrně předehřívač paliva). Mě dočasně pomohlo, že jsem natankoval plnou nádrž -> v palivovém potrubí pak není takový podtlak a nepřisává to vzduch. Nejlepší řešení je zjistit kde to ten vzduch přisává. To zda je to skutečně zavzdušňováním přívodu paliva se nejlépe zjistí tak, že přívodní hadici k čerpadlu odpojíš od pal. filtru, doplníš jí opatrně naftou a ponoříš rychle do připravené nádoby s naftou (já používám 2l flašku od Coly, abych viděl že nafta je čistá). To lze ale provést pouze na místě. Když to bude v pořádku, vyzkoušej hadici s flaškou před pal. filtrem. Když i to bude v pořádku, je to jako u mně někde mezi filtrem a nádrží.
    U Peugeotu zlobí často ruční pumpička na filtru - nový držák stojí 4000, ale stejně spolehlivý Bosch se dá sehnat za 1200 Kč. Další místo, kde to u Peugeotu často přisává je předehřívání paliva mezi nádrží a filtrem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.00  07:25

    « Poradte prosim..

    Motor Peugeot 1,9 mi zacal z nicoho nic kapat pri prudkom ubrati plynu (ako keby sa dusil). Ked uberam pomaly, nestane sa to. Doteraz som pri rozbiehani vobec nemusel pridavat plyn - islo to aj plne nalozene na volnobeh, teraz musim pridat, inac dochne. Pri vyssich otackach (cca od 1200)
    uz taha normalne, ziaden ubytok vykonu. Robi to nezavisle od teploty motora. Pritom palivovy i vzduchovy filter su v podstate nove (nejakych
    7000 km). Pokusil som sa to trosku napravit nastavenim volnobehu na cerpadle - motor uz tak nedochne ale aj tak sa bez plynu nerozbehnem.
    Dakujem za vsetky napady ci pripomienky.
    Oddany priaznivec vynalezu R. Diesla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.00  13:24

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    Jezdil jsem v Astře vzor 1998 1,7td. byla nová a motor vydrľel 20.000,-km. Pak klekl. V servise mi kamoą servisák povídá: Isuzu, tak co chceą. Pry moc ąpatný motory....Pak uľ jsem Astrou nejezdil..PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.00  19:58

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    Sakra teď mne napadlo, že vlastně Opel už ten DI 16V nenabízí a místo toho napasoval na ten starý Isuzák 1.7 TD motor 16 V hlavu (ale bez DTI). No ono to technicky jde docela snadno (pořád je tam jeden vačkový hřídel uprostřed).

    To bych si radši koupil 2.0 DTI...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.00  19:22

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    No proti Oktávce se v Astře člověk nemusí moc mačkat, místa je v ní dost. BTW o motoru 1.7 DTI 16V jsem tedy ještě nic neslyšel. A pochybuju, že by to byl Isuzu.

    Co vím, tak u nás se prodávají Astry DI 16V (60 kw) a DTI 16V (74 kw) a ten motor je dělaný v Ruesselheimu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.00  15:27

    « Re: novy diesel pro Opel Astra

    Za ty prachy si kup raději Oktávku. Ten Isuzu se moc sere.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.02.00  12:06

    « novy diesel pro Opel Astra

    Mam v umyslu koupit novy model Opel Astra s motorem 1.7 DTI, 55KW/4400 165Nm/1800 - udajne to zere 6,1l/100km ve meste a 4,4l/100km pri 90km/hod - ten motor je 16 ventil. Byl jsem se s tim projet a jedine co je "zvlastni" je radikalni zvyseni akcelerace na 2300ot/min. Motor se udajne vyrabi z licencniho ISUZU. Krome nemeckych stranek Opelu jsem se nikde nesetkal s zadnymi informacemi...
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.02.00  18:33

    « voda-voda

    Znate nekdo nejaky osobak, ktery ma mezichladic voda-voda se samostatným chladičem vody? Tzn. že mezichladič má vlastní vodní okruh s mezichladičem a chladičem? PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.00  16:33

    « Re: intercooler

    Pokud se dobře pamatuju, tak u mýho Fiatu 1.9TD je maximální přetlak vzduchu za turbem 1.4 bar. Při dosažení tohoto tlaku se zřejmě otvírá nějaký pojistný nebo přepouštěcí ventil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.02.00  18:10

    « to : xmikix

    u rotačního čerpadla ten šroubek je na výtlačné straně (vzdálenější od rozvodáku) nahoře nad vývody ke vstřikovačům. Nastavením větších tlaků na vštřicích nezvíšíš dávku, ale rozprach a zbytečně se zatěžuje čerpadlo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.02.00  18:04

    « intercooler

    1. Myslel jsem vzduch-vzduch
    2. Není pravda, že maximální tlak turba je v maximálních otáčkách, ale v otáčkách maximálního
    kroutícího momentu při plném zatížení motoru (plný plyn do kopce)!! Obvykle turby u TD chodí na 0,7-0,8BAR. Vždycky, když se chladí je to jenom lepší. Stačí jet 10min naplno a hladič je hodně zahřátý (60-70°C)
    3. voda-vzduch se skutečně používá pro menší rozměry chladiče, ale hlavně pro libovolnou polohu chladiče. (např. VW V6 TDI- navrchu mezi hlavami). Problém je, že chladícím médiem bývá obvykle chladící směs motoru. V některých případech se používá speciální okruh vody na chlazení inercooleru s vlastním chladičem na vodu a to je pecka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.02.00  15:43

    « Re: intercooler

    To aleš.o: Parádní návod a příspěvek, dík. Snad jsem správně pochopil, že píšeš o koncepci chlazení "vzduch-vzduch", která je výrazně rozšířenější než "voda-vzduch". Kdybych měl v autě např. 1.9TD/55kW od VW, tak bych o doinstalaci intercooleru silně přemýšlel.
    Co se týče intercooleru "voda-vzduch" např. u osmiválce TDI3.3/175kW od Audi, tak myslím, že jedním z důvodů proč volí tohle řešení jsou menší vzduchový objem chladiče a spojovacích potrubí. Tím se snižuje i jeden ze zdrojů "turboefektu" a výsledkem je dynamičtější motor. Ahoj, Pavel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.02.00  08:42

    « Re: intercooler

    Ok, na první pohled dobrý, ale kam dáme chladič vody, která poteče z mezichladiče. Buď bude potřeba udělat díru do kapoty, nasávání vzduchu a pod něj ho umístit (Nissan Pick Up), nebo najít místo před hlavním chladičem. A právě tam uľ větąinou nebývá. Je potřeba se také zmínit o tom, jak budeą zajią»ovat oběh vody mezi chladičem a mezichladičem. U některých modelů je to řeąeno jako kompaktní celek, ale není jich moc. Osobně nevidím aľ takový význam dodělávání mezichladičů, protoľe větąina moderních turbodieselů uľ ho má a u starąích aut je diskutabilní poměr mezi cenou dodatečné montáľe a cenou starąího auta. Pokud vąak někdo rád experimentuje a má k tomu základní technické vybavení, proč ne. Nedělal bych si ale iluze o jakémkoliv zvýąení výkonu v běľném provozním reľimu, dá se vąak počítat se zvýąením výkonu v reľimu maximálních otáček. Auta bez mezichladiče ani po povolení přetlakového ventilu vąak nedosahují plnícího tlaku nad 1bar, takľe význam dodatečného mezichlazení je diskutabilní. Vem si okolní teplotu 0st. celsia, plnicí tlak v běľném reľimu 0,5baru, nárůst teploty 45 st. cels. Co chceą mezichladit? Jiná je situace při maximálních otáčkách a jízdě v horkém letním dni. Okolní teplota vzduchu nad černým asfaltem 50 st. cels, plnicí tlak 1bar, teplota vzduchu za turbem cca 130 st. celsia. Pak ano, ale přece nepojedeą stále v maximálních otáčkách... Takľe můj závěr je, ľe dodatečná montáľ mezichladiče vzhledem k ceně a problémům které s sebou přináąí rozątelování celého motoru nemá rozumné opodstatnění. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  22:43

    « Re: intercooler

    Píšeš o přidání dávky nafty na čerpadle. Nepíšeš čím a jak. Já si myslím že to na čerpadle nejde, možná by to šlo vyřešit nastavením vyšších otvíracích tlaků ve vstřikovačích (při vyšším tlaku víc paliva za stejnou dobu otevření). Tím si ale nejsem jistý.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  20:30

    « Re: intercooler

    Moc pěkný... myslím, že to je na jedničku s hvězdičkou a na veřejnou pochvalu :-))).
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  13:04

    « Kontrukce intercooleru

    U diesela jsem viděl vždycky typu vzduch-vzduch.

    Nový Audi V8 TDI má vzduch-voda, stejně jako například Celica turbo 4WD (Carlos Sainz, třeba), což mi přijde trochu méně účinné.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…