Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Servis pro Peugeot 405 GLD
Já osobně mám půl roku 405 GRDT. Seřizování vstřiků je nejlepší svěřit specialistům na diesely. V Praze mi byla doporučována firma Autodiesel, Izraelská 1 tel.771806 l.34 (74771806). Já jsem si chtěl také nechat seřídit vstřiky, ale jiný důvěryhodný specialista mi sdělil, že pokud s autem nejsou problémy (startování, kouř) nebo něco co by signalizovalo problematické vstřiky (opálené žhavicí svíčky), tak je lepší to nerozebírat. Já osobně žádný takový problém nepozoruji, ale stejně si je během dalšího roku dvou chci nechat zkontrolovat.
S ostatním na Peugeot jsem udělal celkem dobrou zkušenost v malé opravně Autoservis Škarda, Baštýřská 70 tel.: 81931734. Specializují se na Peugeot. Nejsou autorizovaný servis, ale jsou levnější, pečlivější a udělali na mne dobrý dojem. -
« Servis pro Peugeot 405 GLD
Zdravím,
právě jsem přečetl všechny vaše příspěvky k tomuto tématu. A vzhledem k tomu že jsem před rokem koupil 405ku a za tu dobu (cca 20tkm) na ní ještě nešáh žádnej odborník, rozhodl jsem se že jí dopřeju preventivní prohlídku v servise a necham seřídit vstřiky ... a pod. o čem jste tu psali. Jsem však člověk neůvěřivej a v servise jsem ještě nebyl (Š105 jsem řešil sám nebo se strejdou). Proto Vás žádám: Na základě vlastních zkušeností doporučte servis nebo mechanika v Praze, Náměšti nad Oslavou nebo v Brně a okolí.
Dále by mě zajmalo jesli někdo z vás jezdí na nějakou alternativní náhradu nafty (viz. tubrika bionafta) jako je LTO, ELTO, transf. olej, frit. olej a pod.
Long. -
« Re: Piskani
Je to klinovej remen, nazhavenim se unavi baterka a alternator je plne zatizenej a prikluzuje. Po chvili se dobije, proto to da pokoj. Snadno si to overis zapnutim vseho co je na elektriku hned po startu a piskani by melo byt delsi. Nebo varianta 2 - remen prejet obyc kridou a bude prokluzovat potichu. Pokud ne je treba hledat jinde. -
« Vsem
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !
Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
Je nejvyšší čas na reakci postižených.
Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
Rozhodující den je 30. dubna 2000.
Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
Děkuji
----------------------------------------… /> Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
----------------------------------------… /> -
« Re: Pre SELA / pro KORZICAN
Tu Corsu stale mam, ale je to benzin 1,2i. Je to slabounkej motor, musi se hodne tocit, ale na Prahu je vykon tak akorat. Stejne jezdim 80% po Praze. Jinak to na Prahu vubec vhodny neni. Ma to maly kola 165/70 R13, po 40000 Km odesly predni tlumice, po 50000 Km mam na 45% zadni tlumice. Jinak je zcela O.K., ale na nervy mi jde predevsim hodne hlasite vetrani. Na takhle male prditko to nadherne sedi a hlavne brzdi. Narodil od felicie se predek ani na mokru neutrhne a nejede to jako sanky, ale zabori se do zeme a jen zadek ma tendenci trochu tancit. Jinak to jde pryc hlavne proto, ze jde 3 Dv. a mame malyho kluka, porad lezem do zadu a to je dost na palici... -
« Re: Prosím - kdo víte, poraďte
Vymenou palivoveho filtru urcite nic nezkazis. To, ze to chcipne hned po nastartovani je divny. Problem bych videl v cerpadle nebo ve spadavani nafty skulinkou nekde v hadickach nebo nedotazenej naftovej filtr, ale ta spotřeba? Taky bych se podival na vzduchovej filtr, jestli by nebylo vhodné ho vyměnit, může bejt zalepenej nečistotama a propouští málo vzduchu. Nechat taky zkontrolovat vstřiky, správně by se to mělo kontrolovat každejch 50000km. Další možnost je, že se vibracema motoru uvolnily šrouby naftového čerpadla a pootočilo se, tím se změnil předvstřik paliva a následky se projevují tvými problémy. -
"-- skrytý --" 09.03.00 11:01
« Re: Prosím - kdo víte, poraďte
Brzdy jsem zkoušel - zkušenosti z favorita :-)).
Pneumatiky mam stejné, trasu jezdím neustále stejnou. Zvuky jsou normální. Jedinou změnou je to chcípnutí těsně po nastartování stud. motoru.
Uvažoval jsem jestli není přiucpaná nějaká tryska - ale jak to poznat aniž bych musel auto dávat do servisu?
Uvažoval jsem i nad palivovým filtrem, je už tam dost dlouho, ale ten by snad spotřebu nezvýšil. -
« Re: Prosím - kdo víte, poraďte
A motor se chová normálně? Starty, zvuk, tah při jízdě....? Neblokuje trochu třeba některé kolo? Po jízdě je zkus ošahat, jestli neni některý rozžhavený a nepřibrzďuje. Neměnil jsi třeba taky pneumatiky. Nízkoprofilové za nějaký větší? Ujedeš ve skutečnosti stejně ale na tachometru ti to napočítá o hodně míň, lehce si to můžeš spočítat. Taky si přičti, že je zima a mě osobně žere auto po městě v zimě při krátkejch jízdách minimálně o 2 litry víc. -
« Seat Alhambra
Koupil jsem funglovku seata 81kW a chrochtal jsem spokojenosti nad jeho spotrebou. Trvalo to ale pouze do prvni garancky. Po vymene oleje mi podle pocitace stoupla spotreba o 1,5l/100km. Jezdim stejnou streku, auto nepujcuju. Zajimalo by me, jestli ma nekdo podobnou zkusenost. Mam podezreni, ze mi s motorem neco udelali v servisu.
Diky za nazory. -
"-- skrytý --" 06.03.00 09:06
« Prosím - kdo víte, poraďte
Mám opla Asconu 1,6D. V posledních týdnech se mi prudce zvýšila spotřeba. Zkontroloval jsem takové běžné věci jako hadice (zda nekapou), táhla plynu a sytiče zda neváznou, olej, vodu atd...
Nevíte někdo čím by to mohlo být?
Je to můj první diesel a tak budu vděčný za každou radu.
Ještě jedna věc - motor, při startu na studeno si po nastartování rád chcípne, to taky nedělal.
Dík Aiki -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
No vsak jsem taky rikal, ze si mas sam vybrat.
Jen jsem upozornil na rozdily. Treba ten provoz + prohlidky. A kdyz jsme u sousedu, tak zrovna muj ma novou Astru 1.8 16V CDX (pry max. vybava), stala ho 600tKc. Co na ni obdivuju (soused je invalida) je poloautomaticka spojka. Ma to takovy mikrospinac na radici pace, kdyz ho zmackne, tak se "vypne" spojka, normale zaradi a pak po pusteni to spujku "uvolni". Proste super.
Ja jsem si nevybiral podle toho, co ma kazdy soused, ale podle uzitnych vlastnosti (a Octavie se mi navic libila). Protoze jsi se rozhodl pro Astru, preju ti hodne stesti s novym motorem. Pripadne zavady hned hlas! ;-) -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
PRO FIJA> Nova Astra base 5dv. 1.7 DTI by mela stat 439900 Kc [cena za starsi 1.7 TD] + nejakych 25000 Kc za ten novy motor. To auto bude z predvadecky stare 4 mesice, proto tech 410000. Koukal jsem se na ten motor a vzhledove to s 1.7 TD nema moc spolecneho, navic si nemyslim, ze si dnes Opel u motoru udelaneho SPECIALNE pro trh v SRN dovoli predstavit nejakou "sragoru". Tu OCTAVII proste nechci. Co s palubnim pocitacem, spotrebu to ma stejne neuveritelne nizkou. jak vyuziju vyhrivana zrcatka v Praze, kde je zima zazrak na ktery se tesi akorat muj syn? Velky kufr je mi na houby, s kufrem jsem si v 90% pripadu vystacil u Corsy. Vim o cem mluvim, Octavii koupil bracha v SLX s 1.9 TDI 81 kW. Astra mi prijde kompaktnejsi, na prvni pohled mensi a vhodnejsi jako rodinny vuz. Navic to neni muj prvni Opel :-) A ruku na srdce, proc mit stejne auto, jako ma kdejaky soused... -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
jeste poznamka k cene:
aktualni cena 5dv hatchbacku Opel Astra 1.7 TD 50kw/68k je 439900 Kc. Nezda se mi pravdepodobne, ze za lepsi motor zaplati zakaznik mene :-(
Mozna bude to auto prodavano ojeta (predvadeci model) a pak by mohlo byt levnejsi. Ale to u Skodovky taky ziskas slevu...
Samozrejme: pokud je Octavie nejskaredejsi auto, cos kdy videl, asi si ho nekoupis, ale muzes pockat na facelift (bude uz od cervence), treba se ti pak libit zacne. -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
Hello Sela,
slysel jsem moc nazoru, ze OPEL neumi diesely.
Pokud mohu porovnat parametry toho DTI 1.7 (55kW/75k/170Nm) a cenu auta s nim (rikas 410tKc ?) a vedle toho postavim Octavii s motorem TDI 66kW/90k/210Nm a cenou 444900, tak mi prijde, ze za lepsi vybavu (no, neni tam airbag spolujezdce, ale zase mas pal. pocitac a vyhrivane zrcatka) a kvalitnejsi motor das jen o malo vic. Pokud nejsi vysoky, tak zadny problem s mistem na zadnich sedadlech neexistuje, navic mas vetsi kufr, levnejsi servisni prohlidky a nahradni dily. Naopak, u Octavie platis drazsi povinne ruceni (ale nizsi havarijni pojistku), u Opela usetris (mozna) neco na spotrebe (ale OPEL nema zase povoleno pouzivani BIO nafty, Octavie ano).
Nechci te zrazovat od Astry s novym dieselem. Ale proc riskovat s nevyzkousenym (Astra classic a TD motory mela _velke_ problemy a ja Opelu u dieselu prostre neverim), kdyz je po ruce osvedcena kvalita pri srovnatelnych (a mozna vyhodnejsich) podminkach. Ber to jako namet k zamysleni :-) -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
PRO RESIDENTS> diky za ten tip na autobild.de, skoda, ze neumi deutch, ted jsem odsouzeny k veceru stravenemu s online slovnikem :))) PRO COKES> "Nic to však nemění na názoru, že bych šel spíš do 2.0 DTI 16V, je to přeci jen fungl nová konstrukce." - problem je v tom, ze ta porizovaci cena nove 1.7 DTI bude 410000 Kc [z predvadecky], ale 2.0 DTI se v BASE verzi nedela a stoji nepomerne vic - 540000 Kc nova -
« Re: novy diesel pro Opel Astra
No prosím, je tam dokonce i přímej vstřik, to jsem netušil (i když je to loghický, proč by dělali SOHC 16V a bez přímýho vstřiku, že? :-)).
IMHO ten motor bude vždycky lepší, než nějaká Endura 1.8 od Forda, že?
Nic to však nemění na názoru, že bych šel spíš do 2.0 DTI 16V, je to přeci jen fungl nová konstrukce.
-
« Re: novy diesel pro Opel Astra
Dostal jsem od vas nekolik odpovedi na tema koupe noveho Opelu Astra a protoze jsou zdejsi clenove trchu mimo misu [nebrat zle, proste se u nas o tom motoru nic nevi, prodejce Oplu nevyjimaje], tak pripojuji par komentaru:
> RESIDENTS: Za ty prachy si kup raději Oktávku.
> Ten Isuzu se moc sere.
Za 410000 srovnatelnou Octavii neporidim. Nic ve zlym, ale osklivejsi auto neznam. A jak muzes prohlasit neco takoveho o motoru, ktery je na trhu 1/2 roku a jeste jen v Nemecku...
> COKES: BTW o motoru 1.7 DTI 16V jsem tedy ještě > nic neslyšel.
Info viz. [odkaz]
> COKES: napasoval na ten starý Isuzák 1.7 TD
> motor 16 V hlavu (ale bez DTI).
Asi stezi, je to opravdu DTI...
P.S. Pokud mate nekdo informace opravdu z prvni ruky, budu Vam vdecny. Cas mam nastesti az do 1/5/2000
P.P.S. O uvahach to asi neni, to bychom mohli zacit vest na toto tema flame war...
Predem diky
Ales -
« Proklatá Sierra 1,8TD
Jsem opravdu moc zvědavej, jak se dá ta potvora do kupy. Nová ložiska jsou opravdu problém na toto auto sehnat, nikdo je nemá po celé republice. Jenom ve Fordu a za těžkej peníz. Konkrétně mám na mysli ojniční ložiska pro základní rozměr bez výbrusu. Goetze kroužky taky problém. U Štangla je sice maj v sortimentu, ale budou až za měsíc, cena 2.000 Kč. Musel jsem teda jinam, kde ale stály 4.000 Kč. Co se dá hold dělat, přece nebudu tak dlouho čekat. -
« Re: Sierra 1,8TD to oleowr1
Můžeš mi dát tip na toho mechanika, pokud je z Moravy (cca do 50 km od OL). Zatím, kde jsem byl, tak všechno odflákli. Pořád mi někde teče olej. Když to údajně spraví, tak se 10 tkm nic neděje a pak to zase začne. Teď mám nějak zaházenou hadici od turba. Turbo je přitom cca 10 tkm po GO v Rema turbo Strakonice (fajn borci z ČZ). -
« Re: Sierra 1,8TD
Tak už se mi podařilo písty koupit. Udělal jsem si včera výlet kvůli nim do Brna. Sehnal jsem je i s ojnicema po 500 Kč/ks. Klikovku mám naštěstí vpořádku. Jak to mlátilo, byly to totálně vymletý pístní čepy + totálně neseřízené vstřiky. Vřele doporučuju všem, aby si je nechali zkontrolovat a seřídit. Mělo by se to dělat každejch 50000km, ale každej na to kašle, dokud to jede.... Ale u tý Sierry to kvůli vstřikům dopadlo blbě. Písty totálně upálený, upálený žhavky a ty pístní čepy, to určitě vzniklo taky kvůli těm vstřikům, protože motor měl nevyváženej chod.
poradit o co se muze jednat? Diky