Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Dvoutakty
Přesně tak, ten mazut (doslova a do písmene TTO - těžký topný olej) se ještě k tomu předehřívá a vstřikuje se už jako horký... Viděl jsem to v Bulharsku, když nás Bulhar, co jsme u něj byli ubytovaný (je to 15 let) vzal v Burgasu na nákladní loď. Ty motory jsou jak kráva (no, ještě větší), skoro jak v Titaniku... -
« Re: Dvoutakty
Takovejhle lodní motor, to je teda pořádnej chlapák. Jak jsem jel v létě trajektem z Itálie do Řecka, všim jsem si, že nikdy u žádný lodě nechcíply motor, to nejspíš běží celou sezonu a vypnou ho až na zimu. Slyšel jsem, že používaj v takovejdlech lodích jako startér menší spalovací motor, kterej má startér normálně elektrickej, je to pravda? Vůbec bych se rád někdy podíval do strojovny takového stroje. Nejste náhodou někdo kormidelník, kapitán nebo aspoň strojník ze zaoceánský kocábky? Náhodou ne, to jsem si myslel. -
« Dvoutakty
Sergeje to je klasika. Vrtání 29cm, zdvih skoro metr. To je stroj, dabelske sily zdroj. Skutecna naftova klasika jsou ale lodni motory z prvnich tankeru, ktere maji vrtani 1,8metru, zdvih 4metry a maximalni otacky 84 za minutu. Radove sestivalce. Jezdi to na mazut, coz je priserne hustej olej. Nektere z nich byly take dvoutakty. Pokud by nekdo chtel znat princip dvoutaktniho dieselu, tak to muzeme probrat. Je to ale uplne stejny princip jak u benzinaku. Pri sani se zaroven provadi vyfuk. Protoze to jsou pomalu otackove stroje, tak se to pekne stihne. Navic kdyz tam zustanou spaliny, tak to neni zadny problem. Takova prirozena recirkulace. PTD -
"-- skrytý --" 31.05.00 10:51
« Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce
pokud tě to zajímá, jezdil jsem s dieselelektrickými lokomotivani (ruský "sergej".
Mělo to údajně motor, který pocházel konstrukcí z německých ponorek. Byl to dvanáctiválec do V plněný dvěma turby.Sání to mělo kanálama jako dvoutakt, výfuk byl přes ventily. Bylo to ruské hovado, olej to žralo jako malá kráva a nepřál bych vám z toho sundavat hlavu (což bylo každou chvíli, neboť byla z těch 12 furt ňáka ruplá) -
« Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce
Zajimava informace. Dvoutaktni diesely jsem videl zatim jen v zeleznicnich lokomotovach (ruskych) a v Jugoslavii to meli rybari na rybarskych clunech (pry CKD motory od nas - dva valce, dva takty, diesel..) to tedy nevim na sichr, ale dvoutaktni naftove lokomotivy to je klasika. PTD -
« Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce "třílitrový")
Je to tady nějaký mrtvý, tak napíšu alespoň jednu zajímavost, na kterou jsem dnes narazil v AMR 3/2000. Ve čálnku "Návrat dvoutaktu" představují nový motor pro Daihatsu Sirion. Jde o tříválec 987 cm3 s výkonem 45 kW, vyvažovací hřídelí, VTG turbem, atd... Spotřeba v daném autě (čtyřdvéřový autičko s poh.hmotností cca 800 kg) je 3.4 l/100. Emise Euro4. Síla, co? -
« Vleky
S privesama je to zajimavy. Napriklad pri prihlasovani auta s kulou pri individualce (dovozu) je to vetsinou vec licitace. Vetsinou se nejakej ten metrak prida k originalni hodnote v technicaku. Pak se v OTP objevi brutalni hmotnosti brzdenych vleku atd. V NSR ale na to maji jinej pohled a delaji problemy pri vazeni auta z autem na vleku. Co se tyka motoru je to taky o pohodli. Tahat tunovej vlek za krátkou feldou 1,3 je o hubu, pritom ma homologaci od vyrobce na 900kg. PTD -
« Bez nadpisu
chtel bych se zeptat, jestli Diesel vydrzi dele nez benzin. Obcas taham asi jeden a pul tunovej prives s osobakem a chtel bych vedet, kterej motor je lepsi a kterej to dele "vydycha". Jestli benzin nebo nafta. Mluvim o motorech starych asi tak deset let, zadne novinky. Je mi totiz jasny, ze ten motor utaham ale kterej za dyl? Pak to stejne dobre prodam u trech acek. -
« Re: vw polo classic
Promin, ale asi Te sklamu. Kdyz Ti tak vadi hlucnost, tak sis nemel kupovat diesela... Abys nerek, tak Ti poradim aspon neco. Nejjednodussi a nejlevnejsi reseni je si sehnat traktoristicky sluchatka. Jedny mam a muzu je jenom doporucit. Preju hodne stesti a malo hluku. -
« vw polo classic
Asi pred 2 mesici jsem koupil nove auto vw polo classic 1.9 TDI /81 Kw/.Posledni dobou mam pocit ze je motor hlucnejsi.Od 2000 ot/min je hodne slyset.Kdyz je motor studenej je mene slyset nez zahratej.Nekdy si pripadam jako bych jel ve fordu transit.Muzete nekdo
poradit o co se muze jednat? Diky
-
« Re: Servis pro Peugeot 405 GLD
Já osobně mám půl roku 405 GRDT. Seřizování vstřiků je nejlepší svěřit specialistům na diesely. V Praze mi byla doporučována firma Autodiesel, Izraelská 1 tel.771806 l.34 (74771806). Já jsem si chtěl také nechat seřídit vstřiky, ale jiný důvěryhodný specialista mi sdělil, že pokud s autem nejsou problémy (startování, kouř) nebo něco co by signalizovalo problematické vstřiky (opálené žhavicí svíčky), tak je lepší to nerozebírat. Já osobně žádný takový problém nepozoruji, ale stejně si je během dalšího roku dvou chci nechat zkontrolovat.
S ostatním na Peugeot jsem udělal celkem dobrou zkušenost v malé opravně Autoservis Škarda, Baštýřská 70 tel.: 81931734. Specializují se na Peugeot. Nejsou autorizovaný servis, ale jsou levnější, pečlivější a udělali na mne dobrý dojem. -
« Servis pro Peugeot 405 GLD
Zdravím,
právě jsem přečetl všechny vaše příspěvky k tomuto tématu. A vzhledem k tomu že jsem před rokem koupil 405ku a za tu dobu (cca 20tkm) na ní ještě nešáh žádnej odborník, rozhodl jsem se že jí dopřeju preventivní prohlídku v servise a necham seřídit vstřiky ... a pod. o čem jste tu psali. Jsem však člověk neůvěřivej a v servise jsem ještě nebyl (Š105 jsem řešil sám nebo se strejdou). Proto Vás žádám: Na základě vlastních zkušeností doporučte servis nebo mechanika v Praze, Náměšti nad Oslavou nebo v Brně a okolí.
Dále by mě zajmalo jesli někdo z vás jezdí na nějakou alternativní náhradu nafty (viz. tubrika bionafta) jako je LTO, ELTO, transf. olej, frit. olej a pod.
Long. -
« Re: Piskani
Je to klinovej remen, nazhavenim se unavi baterka a alternator je plne zatizenej a prikluzuje. Po chvili se dobije, proto to da pokoj. Snadno si to overis zapnutim vseho co je na elektriku hned po startu a piskani by melo byt delsi. Nebo varianta 2 - remen prejet obyc kridou a bude prokluzovat potichu. Pokud ne je treba hledat jinde. -
« Vsem
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !
Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
Je nejvyšší čas na reakci postižených.
Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
Rozhodující den je 30. dubna 2000.
Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
Děkuji
----------------------------------------… /> Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
----------------------------------------… /> -
« Re: Pre SELA / pro KORZICAN
Tu Corsu stale mam, ale je to benzin 1,2i. Je to slabounkej motor, musi se hodne tocit, ale na Prahu je vykon tak akorat. Stejne jezdim 80% po Praze. Jinak to na Prahu vubec vhodny neni. Ma to maly kola 165/70 R13, po 40000 Km odesly predni tlumice, po 50000 Km mam na 45% zadni tlumice. Jinak je zcela O.K., ale na nervy mi jde predevsim hodne hlasite vetrani. Na takhle male prditko to nadherne sedi a hlavne brzdi. Narodil od felicie se predek ani na mokru neutrhne a nejede to jako sanky, ale zabori se do zeme a jen zadek ma tendenci trochu tancit. Jinak to jde pryc hlavne proto, ze jde 3 Dv. a mame malyho kluka, porad lezem do zadu a to je dost na palici... -
« Re: Prosím - kdo víte, poraďte
Vymenou palivoveho filtru urcite nic nezkazis. To, ze to chcipne hned po nastartovani je divny. Problem bych videl v cerpadle nebo ve spadavani nafty skulinkou nekde v hadickach nebo nedotazenej naftovej filtr, ale ta spotřeba? Taky bych se podival na vzduchovej filtr, jestli by nebylo vhodné ho vyměnit, může bejt zalepenej nečistotama a propouští málo vzduchu. Nechat taky zkontrolovat vstřiky, správně by se to mělo kontrolovat každejch 50000km. Další možnost je, že se vibracema motoru uvolnily šrouby naftového čerpadla a pootočilo se, tím se změnil předvstřik paliva a následky se projevují tvými problémy. -
"-- skrytý --" 09.03.00 11:01
« Re: Prosím - kdo víte, poraďte
Brzdy jsem zkoušel - zkušenosti z favorita :-)).
Pneumatiky mam stejné, trasu jezdím neustále stejnou. Zvuky jsou normální. Jedinou změnou je to chcípnutí těsně po nastartování stud. motoru.
Uvažoval jsem jestli není přiucpaná nějaká tryska - ale jak to poznat aniž bych musel auto dávat do servisu?
Uvažoval jsem i nad palivovým filtrem, je už tam dost dlouho, ale ten by snad spotřebu nezvýšil. -
« Re: Prosím - kdo víte, poraďte
A motor se chová normálně? Starty, zvuk, tah při jízdě....? Neblokuje trochu třeba některé kolo? Po jízdě je zkus ošahat, jestli neni některý rozžhavený a nepřibrzďuje. Neměnil jsi třeba taky pneumatiky. Nízkoprofilové za nějaký větší? Ujedeš ve skutečnosti stejně ale na tachometru ti to napočítá o hodně míň, lehce si to můžeš spočítat. Taky si přičti, že je zima a mě osobně žere auto po městě v zimě při krátkejch jízdách minimálně o 2 litry víc.
zajímavý článek o tom na co jezdí Němci po zvýšení cen jezdí
FAHREN MIT FRITTENFETT UND SPEISEÖL