Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    02.06.00  14:25

    « Jezdit na fritovací olej

    Přečtěte si na [odkaz]
    zajímavý článek o tom na co jezdí Němci po zvýšení cen jezdí
    FAHREN MIT FRITTENFETT UND SPEISEÖL
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.06.00  14:01

    « diesel moto

    Kdysi jsem viděl jako děcko tak před 20 lety ve Světě motorů nějakou francouzkou motorku s naftovým motorem. Výkon to mělo sice necelých 30k, ale nevypadala špatně. Nevíte o to něco bližšího.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.06.00  22:23

    « Re: Dvoutakty

    Přesně tak, ten mazut (doslova a do písmene TTO - těžký topný olej) se ještě k tomu předehřívá a vstřikuje se už jako horký... Viděl jsem to v Bulharsku, když nás Bulhar, co jsme u něj byli ubytovaný (je to 15 let) vzal v Burgasu na nákladní loď. Ty motory jsou jak kráva (no, ještě větší), skoro jak v Titaniku...
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.06.00  12:15

    « Emistní limity

    Neznáte někdo nějakou webovskou adresu, kde by byl přehled motorů a emisních limitů, který splňujou (Euro-2,...)? Dík, Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.06.00  07:46

    « Re: Dvoutakty

    Takovejhle lodní motor, to je teda pořádnej chlapák. Jak jsem jel v létě trajektem z Itálie do Řecka, všim jsem si, že nikdy u žádný lodě nechcíply motor, to nejspíš běží celou sezonu a vypnou ho až na zimu. Slyšel jsem, že používaj v takovejdlech lodích jako startér menší spalovací motor, kterej má startér normálně elektrickej, je to pravda? Vůbec bych se rád někdy podíval do strojovny takového stroje. Nejste náhodou někdo kormidelník, kapitán nebo aspoň strojník ze zaoceánský kocábky? Náhodou ne, to jsem si myslel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.00  10:52

    « Dvoutakty

    Sergeje to je klasika. Vrtání 29cm, zdvih skoro metr. To je stroj, dabelske sily zdroj. Skutecna naftova klasika jsou ale lodni motory z prvnich tankeru, ktere maji vrtani 1,8metru, zdvih 4metry a maximalni otacky 84 za minutu. Radove sestivalce. Jezdi to na mazut, coz je priserne hustej olej. Nektere z nich byly take dvoutakty. Pokud by nekdo chtel znat princip dvoutaktniho dieselu, tak to muzeme probrat. Je to ale uplne stejny princip jak u benzinaku. Pri sani se zaroven provadi vyfuk. Protoze to jsou pomalu otackove stroje, tak se to pekne stihne. Navic kdyz tam zustanou spaliny, tak to neni zadny problem. Takova prirozena recirkulace. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.00  10:51

    « Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce

    pokud tě to zajímá, jezdil jsem s dieselelektrickými lokomotivani (ruský "sergej".
    Mělo to údajně motor, který pocházel konstrukcí z německých ponorek. Byl to dvanáctiválec do V plněný dvěma turby.Sání to mělo kanálama jako dvoutakt, výfuk byl přes ventily. Bylo to ruské hovado, olej to žralo jako malá kráva a nepřál bych vám z toho sundavat hlavu (což bylo každou chvíli, neboť byla z těch 12 furt ňáka ruplá)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.05.00  10:40

    « Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce

    To si srandu nedělá, ruské lokotky zvané Sergej (ty vínově červené) jsou dvoutakty a nákladní lodě i vyšších výtlaků to používají běžně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.05.00  07:40

    « Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce

    To PTD: S těma lokomotivama a člunama si ale děláš asi srandu ne? Tohle téma mě zaujalo, nevíte, kde by se dalo o tom něco více zjistit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.00  09:06

    « Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce

    Zajimava informace. Dvoutaktni diesely jsem videl zatim jen v zeleznicnich lokomotovach (ruskych) a v Jugoslavii to meli rybari na rybarskych clunech (pry CKD motory od nas - dva valce, dva takty, diesel..) to tedy nevim na sichr, ale dvoutaktni naftove lokomotivy to je klasika. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.00  12:24

    « Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce

    To by mě zajímalo jak to čistí emise. Možná to funguje vlastně jak čtyřtakt, když to přes zpětný oběh spalin spaluje ještě jednou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.00  11:43

    « Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce

    Ja jsem o tom dvoutaktu taky cetl,ale vubec si nedovedu predtavit jak to muze fungovat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.05.00  16:16

    « Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce "třílitrový")

    Je to tady nějaký mrtvý, tak napíšu alespoň jednu zajímavost, na kterou jsem dnes narazil v AMR 3/2000. Ve čálnku "Návrat dvoutaktu" představují nový motor pro Daihatsu Sirion. Jde o tříválec 987 cm3 s výkonem 45 kW, vyvažovací hřídelí, VTG turbem, atd... Spotřeba v daném autě (čtyřdvéřový autičko s poh.hmotností cca 800 kg) je 3.4 l/100. Emise Euro4. Síla, co?
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.05.00  08:19

    « Vleky

    S privesama je to zajimavy. Napriklad pri prihlasovani auta s kulou pri individualce (dovozu) je to vetsinou vec licitace. Vetsinou se nejakej ten metrak prida k originalni hodnote v technicaku. Pak se v OTP objevi brutalni hmotnosti brzdenych vleku atd. V NSR ale na to maji jinej pohled a delaji problemy pri vazeni auta z autem na vleku. Co se tyka motoru je to taky o pohodli. Tahat tunovej vlek za krátkou feldou 1,3 je o hubu, pritom ma homologaci od vyrobce na 900kg. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.00  21:19

    « Re:

    Na tak těžkej přívěs by to chtělo alespoň 2.5 nebo 3.0 l diesel nebo lépe TD s krouťákem okolo 300 Nm, aby na tu zátěž byla dimenzovaná spojka atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.04.00  22:51

    « Bez nadpisu

    chtel bych se zeptat, jestli Diesel vydrzi dele nez benzin. Obcas taham asi jeden a pul tunovej prives s osobakem a chtel bych vedet, kterej motor je lepsi a kterej to dele "vydycha". Jestli benzin nebo nafta. Mluvim o motorech starych asi tak deset let, zadne novinky. Je mi totiz jasny, ze ten motor utaham ale kterej za dyl? Pak to stejne dobre prodam u trech acek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.00  05:19

    « Re: vw polo classic

    Promin, ale asi Te sklamu. Kdyz Ti tak vadi hlucnost, tak sis nemel kupovat diesela... Abys nerek, tak Ti poradim aspon neco. Nejjednodussi a nejlevnejsi reseni je si sehnat traktoristicky sluchatka. Jedny mam a muzu je jenom doporucit. Preju hodne stesti a malo hluku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.04.00  20:13

    « vw polo classic

    Asi pred 2 mesici jsem koupil nove auto vw polo classic 1.9 TDI /81 Kw/.Posledni dobou mam pocit ze je motor hlucnejsi.Od 2000 ot/min je hodne slyset.Kdyz je motor studenej je mene slyset nez zahratej.Nekdy si pripadam jako bych jel ve fordu transit.Muzete nekdo
    poradit o co se muze jednat? Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.00  08:16

    « Re: Servis pro Peugeot 405 GLD

    Já osobně mám půl roku 405 GRDT. Seřizování vstřiků je nejlepší svěřit specialistům na diesely. V Praze mi byla doporučována firma Autodiesel, Izraelská 1 tel.771806 l.34 (74771806). Já jsem si chtěl také nechat seřídit vstřiky, ale jiný důvěryhodný specialista mi sdělil, že pokud s autem nejsou problémy (startování, kouř) nebo něco co by signalizovalo problematické vstřiky (opálené žhavicí svíčky), tak je lepší to nerozebírat. Já osobně žádný takový problém nepozoruji, ale stejně si je během dalšího roku dvou chci nechat zkontrolovat.
    S ostatním na Peugeot jsem udělal celkem dobrou zkušenost v malé opravně Autoservis Škarda, Baštýřská 70 tel.: 81931734. Specializují se na Peugeot. Nejsou autorizovaný servis, ale jsou levnější, pečlivější a udělali na mne dobrý dojem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.04.00  14:25

    « Servis pro Peugeot 405 GLD

    Zdravím,
    právě jsem přečetl všechny vaše příspěvky k tomuto tématu. A vzhledem k tomu že jsem před rokem koupil 405ku a za tu dobu (cca 20tkm) na ní ještě nešáh žádnej odborník, rozhodl jsem se že jí dopřeju preventivní prohlídku v servise a necham seřídit vstřiky ... a pod. o čem jste tu psali. Jsem však člověk neůvěřivej a v servise jsem ještě nebyl (Š105 jsem řešil sám nebo se strejdou). Proto Vás žádám: Na základě vlastních zkušeností doporučte servis nebo mechanika v Praze, Náměšti nad Oslavou nebo v Brně a okolí.
    Dále by mě zajmalo jesli někdo z vás jezdí na nějakou alternativní náhradu nafty (viz. tubrika bionafta) jako je LTO, ELTO, transf. olej, frit. olej a pod.
    Long.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.00  15:20

    « Re: Piskani

    Je to klinovej remen, nazhavenim se unavi baterka a alternator je plne zatizenej a prikluzuje. Po chvili se dobije, proto to da pokoj. Snadno si to overis zapnutim vseho co je na elektriku hned po startu a piskani by melo byt delsi. Nebo varianta 2 - remen prejet obyc kridou a bude prokluzovat potichu. Pokud ne je treba hledat jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.00  08:10

    « Re: K tomu pískání

    Je dosti možné, že máš uvolněný klínový řemen aleternátoru..... Tak na něj šáhni, jestli se moc neprohejbá. Ten řemen, když se pak už ohřeje, tak to přestane prokluzovat a tudíš pískat. Je to můj rychlej tip, ale může tam bejt tisíc jinejch závad.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.04.00  19:30

    « Bez nadpisu

    Je normální, když ráno nastartuju auto a z motoru se ozývá nějaké pískání? Asi po deseti vteřinách to přestane.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.04.00  08:48

    « Re: pre AIKI o chlad. kvapaline

    Opravdu nevím, chladící kapalina barvu obvykle nemění, maximálně věkem trochu ztmavne, případně zesvětlá pokud přidáváš v létě destilku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.00  04:20

    « pre AIKI o chlad. kvapaline

    Je tam originál nová od výrobcu nejaká specialitka ale u iných aut som to este nepozoroval. Moze to nieco znamenať?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.04.00  09:42

    « Léto

    Je to tak, je teplo, motory startují na brnknutí, takze No problem. Zacali polni prace, levna nafta k dostani, takze ok. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.04.00  08:11

    « Oživení

    Jen to tu trochu oživuju, aby se nám téma nepropadlo do archivu. Je vidět, že se oteplilo, najednou nikdo nemá žádný problémy s disláky, hold začla sezóna.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.00  08:45

    « pro Zadek

    Dík za rady. Ve šroubech to nebylo, ale při kontrole čerpadla jsem zjistil že se uklepala pružina co vrací plyn na doraz. Je tam sice ještě jedna, ale při ubrání plynu se táhlo vracelo pomaleji a čerpadlo dávkovalo zbytečně moc paliva. Aiki
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.00  08:40

    « pro korsičana

    Zadek ma pravdu. leju tam zeleny fridex a zelený zůstává. Pokud tam ovšem leješ nějakou drahou specialitku, pak se nediv že za ty prachy máš i barevné efekty :-)))))))).
    Aiki
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.00  09:13

    « Vsem

    Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !
    Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
    Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
    Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
    Je nejvyšší čas na reakci postižených.
    Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
    Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
    Rozhodující den je 30. dubna 2000.
    Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
    Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
    Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:
    NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
    Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
    Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
    Děkuji
    ----------------------------------------… /> Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
    ---
    Příchozí zpráva neobsahuje viry.
    Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
    Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
    ----------------------------------------… />
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.00  21:25

    « Re: Pre SELA / pro KORZICAN

    Tu Corsu stale mam, ale je to benzin 1,2i. Je to slabounkej motor, musi se hodne tocit, ale na Prahu je vykon tak akorat. Stejne jezdim 80% po Praze. Jinak to na Prahu vubec vhodny neni. Ma to maly kola 165/70 R13, po 40000 Km odesly predni tlumice, po 50000 Km mam na 45% zadni tlumice. Jinak je zcela O.K., ale na nervy mi jde predevsim hodne hlasite vetrani. Na takhle male prditko to nadherne sedi a hlavne brzdi. Narodil od felicie se predek ani na mokru neutrhne a nejede to jako sanky, ale zabori se do zeme a jen zadek ma tendenci trochu tancit. Jinak to jde pryc hlavne proto, ze jde 3 Dv. a mame malyho kluka, porad lezem do zadu a to je dost na palici...
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.03.00  14:48

    « Chladící kapalina v Oplu

    Jakou tam naleješ, taková tam je a je fuk, jakou má barvu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.00  19:44

    « Re:Pre AIKI a ostatnych.

    Zaujímala by ma sfarbenie chladiacej kvapaliny u motorov 1,5D-TD....1,6D.....1,7D od Isuzu montovanych v Oploch. Nepozorovali ste zmenu sfarbenia? Poradte co moze byt pricina? Olej ani voda neubúda!!!! Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.00  19:31

    « Re: Pre SELA

    Napis co si mal za Corsu. Dik. Napis poznatky hlavne o Dieslu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.00  07:45

    « Re: Prosím - kdo víte, poraďte

    Vstřiky mi seřizovali před 3000 km, současně je novej i vzduchový filtr.
    Ty šrouby na čerpadle jsou ale dobrý tip, zkontroluji je a uvidíme.
    Dík Aiki.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.03.00  12:31

    « Re: Prosím - kdo víte, poraďte

    Vymenou palivoveho filtru urcite nic nezkazis. To, ze to chcipne hned po nastartovani je divny. Problem bych videl v cerpadle nebo ve spadavani nafty skulinkou nekde v hadickach nebo nedotazenej naftovej filtr, ale ta spotřeba? Taky bych se podival na vzduchovej filtr, jestli by nebylo vhodné ho vyměnit, může bejt zalepenej nečistotama a propouští málo vzduchu. Nechat taky zkontrolovat vstřiky, správně by se to mělo kontrolovat každejch 50000km. Další možnost je, že se vibracema motoru uvolnily šrouby naftového čerpadla a pootočilo se, tím se změnil předvstřik paliva a následky se projevují tvými problémy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.00  11:01

    « Re: Prosím - kdo víte, poraďte

    Brzdy jsem zkoušel - zkušenosti z favorita :-)).
    Pneumatiky mam stejné, trasu jezdím neustále stejnou. Zvuky jsou normální. Jedinou změnou je to chcípnutí těsně po nastartování stud. motoru.
    Uvažoval jsem jestli není přiucpaná nějaká tryska - ale jak to poznat aniž bych musel auto dávat do servisu?
    Uvažoval jsem i nad palivovým filtrem, je už tam dost dlouho, ale ten by snad spotřebu nezvýšil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.00  13:30

    « Re: Prosím - kdo víte, poraďte

    A motor se chová normálně? Starty, zvuk, tah při jízdě....? Neblokuje trochu třeba některé kolo? Po jízdě je zkus ošahat, jestli neni některý rozžhavený a nepřibrzďuje. Neměnil jsi třeba taky pneumatiky. Nízkoprofilové za nějaký větší? Ujedeš ve skutečnosti stejně ale na tachometru ti to napočítá o hodně míň, lehce si to můžeš spočítat. Taky si přičti, že je zima a mě osobně žere auto po městě v zimě při krátkejch jízdách minimálně o 2 litry víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.00  11:22

    « Re: Prosím - kdo víte, poraďte

    Posledních asi 1000 km, tj 2 tankovani
    Mel jsem neustale spotrebu cca 6,5 (odpovida udaji vyrobce), ted mam cca 7,8.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.00  14:36

    « Re: Prosím - kdo víte, poraďte

    A o kolik se ti u Ascony zvýšila spotřeba? To, že se ti zvýšila spotřeba pociťuješ dlouhodobě nebo pouze při posledním tankování?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…