Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Oddie: Nechces se nekdy zastavit s mladou, ze bychom vyzkouseli, jestli by umela ridit 126...? No a pro tebe to samozrejme plati taky. Necekej ale zadnej extra vykon, je to podobny tem nasim naftackum, od osmivalcovyho petilitra se nedockas zadny trhani dlazby...:-)) Opravdu me nenapadá, co jinyho bych mohl pro tu svoji poridit misto soucasneho...?.-o) -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
oddie: Istotne, ved nas trhacov asfaltu poznas ;)) Mojej sa lubi praveze to nove Mini, obzvlast verzia Cooper S s kompresorom ;))) Che che a to bolo reci, ze sa nikdy jazdit nenauci a ze je totalny antitalent ;)) Ale tiez jej ho nekupim. Ma totiz slubenu moju Mazdu, ked ju "vyjazdim" a kupim nieco nove ;))) -
« Re: Overdrive
oddie : nenadávám, ber to samozřejmě s nadsázkou i když něco na tom je. V tématu automat se zeptám jestli ho najdu, ale jak jsem psal, není to jenom automat, protože to Volvo 740/760 TD má overdrive i na normální manuální převodovce, nicméně díky za tip. -
"-- skrytý --" 10.09.03 14:24
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Dabel: no jo, vy jste taky ale závodníci a piráti silnic, ne jako my nafťáci :-) Mojí mladé se hrozně líbí autíčko Mini (ten starší model, ne ta zparchantělá novinka, to je stejná hrůza jak nový brouk). To by mě zajímalo, jak by se jí s tím jezdilo... :-) ale nekoupím jí ho, ono je to, když je v dobrém stavu, o dost dražší než ty moje šlupky :( -
"-- skrytý --" 10.09.03 12:36
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
No, to jsem zvědavej, jak dlouho ti ta Fiesta vydrží, když jsi zvyklej na větší. Já už taky skřípu zubama, když přesednu do něčeho menšího... a mladá? Ta od té doby, co nám rozstřelili 205-ku, a pár měsíců jezdila se 405-kou, už nic menšího taky nechce. Jo jo, rychle se zvyká na větší... ty tvoje medvědy asi radši ani nebudu zblízka prohlížet - eště by se mi to moje znelíbilo :) -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
A právě kvůli svejm proporcím si nepořizuji jíž více aut typu Fiat Uno 1,3D. Nejmenší objem mám doma třílitr, aby mě to uvezlo, tam už se těch pár kilo navíc hravě ztratí...:-)
Abych nekecal, mám teď novinku Fiestu 1,8D a manželka se mi hrozně směje, když mě v tom vidí...:-) -
« Overdrive
Čauky všem, dřív než se zeptám, dřív jsme měli ritmo 1,7D a jezdilo město neměsto za 5,5. Jestli někomu jezdí 1,3D za 7 tak je to "pěknej čuník" anebo blbec, že si nechal natolik poštelovat čerpadlo, že to má vliv už jenom na spotřebu. Ale zpět k dotazu, jak funguje overdrive? Našel jsem maximálně že je to elektronický stupeň navíc, ale co to je a jak to funguje to už ne. Vím že třeba Scorpia mají 3 stupně automat a 1 overdrive ale viděl jsem to třeba ve volvu 740 s normální manuální převodovkou. Tlačítko 5 je na řadící páce a to když je zařazená 4 tak se zmáčkne tlačítko a je tam 5? Moc díky za rady:o) -
« Re: olej do 2,0DTi Opel
Viadosi dík za odpověď.Mě ta potvora sežrala mezi první výměnou(30000km) skoro 11 litrů!!!! oleje co tam byl z fabriky(asi 5w-40).Potom mě spotřeba rapidně klesla na asi 1 - 1,5 litru mezi výměnama.V servisu mi tam dávají 5w-50 ale
nechal jsem si to přečipovat,tak zjišťuju jestli by se do toho neměl nalí jinej olej.
Čao Hombras -
"-- skrytý --" 08.09.03 13:27
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Jo ještě k původnímu dotazu. Takhle malé diesely dělalo víc firem, např Opel (1,5D/TD - Corsa), nebo PSA (1,4D, 1,5D - Peugeot 106, Citroen AX), a určitě i řada dalších... Nicméně, bych stejně volil spíš o něco větší motor, klasický 1,8D - 1,9D je podle mě do aut téhle velikosti tak akorát. -
"-- skrytý --" 08.09.03 13:14
« Re: olej do 2,0DTi Opel
Hombrasi, presun se do rubriky Opel Astra, tam se to resilo. Jinak kazdej ti asi rekne neco jinyho. Mne Srba tvrdi, ze nejlepsi je Castrol RS 10W-60, u Tepasu mi tvrdili, ze nejlepsi je 5W-40, na jednom nemeckym webu doporucovali lidi 0W-40 - tak si vyber. Nicmene pokud ti to bere olej (mne jo), tak ti to bude brat jakejkoliv. Ja uz v tom mam dlouho 10W-60, 1 pulrok 5W-40 a zpocatku tam byl obycejnej polosyntetickej 10W-40 a rozdil jsem nepoznal zadnej. Muj dojem je, ze ten motor je koncepcne ponekud starsi a bere vsechno, co maze. S naftou taky zadnej problem nebyl, ani od ONO, ani od "pochybny jezedacky pumpy". Jen pry tesneni nesnasi repku, tak jsem radeji ani BIO ani SETA nezkousel.
-
"-- skrytý --" 08.09.03 09:09
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
No tak to nevím, co jste teda měli doma. Una 1,3D jsme měli dvě, jedno starší (87) a jedno Logo (91). Obě žraly míň než moje tehdejší P205 1,8D... ( ale taky hůř jely) - prostě do 5 litrů se vešly vždycky. Nicméně, při koupi tohoto auta bych byl velmi opatrný! Zajedno Uno rychleji hnije, než jede, takže natrefit na slušný kousek je téměř nadlidský úspěch, a pak tyhle 1,3D motůrky nepatří k nejpovedenějším, a prakticky celý život jedou na plný plyn, takže mají velmi mizernou životnost. Okolo 200tis km, kdy např. ten pažoutí motor je v podstatě ještě novej (nemluvě např. o mercedesích 200D, které v tu chvíli teprv končí záběh :)))), je ten 1,3D v podstatě na vyhození (a nebo jen na léto). Nevím nevím, asi bych do toho nešel, leda bys byl zdatný kutil, koupil jich několik a dal z toho dohromady jedno... a to by to ještě všechno muselo být za super cenu. -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Presne tak, mel jsem chvilku Uno 1,3D a to zralo jak tank, jezdil jsem s tim s tezkou nohou za kombinovanou spotrebu Praha + okolí snad za osmicku. Ale prekvapilo me, ze to na trinactistovku docela jede. Ale ta spotreba mi fakt vyrazila dech! -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Pokud si to chceš koupit buď hodně opatrný, tyhle motory sice něco vydrží (tedy až na turbo v 1,4TD), ale určitě už objeli zeměkouli několikrát. Jinak podle mých zkušeností se stím nechá za 5,5 v pohodě. Tedy nesmíš stím závodit. Moc ty motory nejedou (x Fire) a tak když jim šlapeš na krk ve městě, si tam za 7,5 ani nevíš jak -
« Uno 1.3D nebo 1.4 TD
ma to nekdo ? Kolik to papa? Jde me specilne o motor, o aute jako samotnem neco vim :-)
1.3D ma 45 PS a 1,4 TD 70 PS
Jen podotykam, ze tyhle auta jsou stare 10-15 let. A skodovka 1.4 TD dela az ted :-)
O jine automobilce s tak malym dieslem zatim nevim. -
« hlucnejsi diesel
Mam dotaz ohledne hlucnosti motoru, mam Lagunu 2,2DT, najeto 170tis (serv. knizka) a motor je vic slyset nez bezny diesel. nekdo mi rikal, ze je treba seridit predvstriky, je to mozne? Jinak motor je v pohode, slape jak hodinky, je to v turbu a kupodivu olej nemizi, jak je u turbin bezny. Znamy maj A6 a passata a na 30tis km treba dolejvaj 2 litry oleje. dik za radu -
« Re: cukání
A čím myslíte, že může být, že auto se dobře točí při nižších rychlostech do cca 100, ale při snaze o větší zrychlení mě to připadá, jakobych se překonával plynem nějaký odpor a jakoby to pumpovalo. Přidání více plynu nemá žádný efekt a víc to nechce jet. Motor mi připadá jako přidušený. Ještě poznámka. Vyměnil jsem vadný termostat (v zimě to netopilo) a použil čistič chlazení. Po první delší štrece v kopcích se mi uvolnilo spousta bordelu, hadice byly kamenné a v expanzce spousta hnědé pěny a smradlavá voda - jak hodně stará. Stopy po oleji tam nebyly žádné (tak snad je palice OK), jen mazlavý vodní kámen a částice rzi. Po výplachu je to tam v daleko menší míře pořád. Může to mít takový vliv na výkon. -
« Re: cukání
Záleží co myslíš tím cukáním. Já jsem měl problém, že auto jelo třeba na trojku do 2200 otáček, pak jako by mezera ve výkonu - otážky šly pomalu nahoru, pak zase auto začalo jet. Prostě výkyvy ve výkonu. Bylo to nakonec jako ve většině případů na Tdi od vw group vadné čidlo váhy vzduchu. vyměnil jsem a auto šlape jako hodinky.