Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Octavie TDI
Takze doporucujes tuning. Na druhou stranu, pripada mi, ze i to me slabe TDi 90k jede rychle az az a jezdit rychleji nez 180 km/h ... nevim, nevim pri dnesnim provozu. Zrychluje to suprove, drzi to tah i do kopce pri 150 km/h (viz kopec za Lubencem smerem na KV, casto tam jezdim, protoze mam v KV rodice). V Eurosportu mi nabizeli tuning na tlacitko - da se pouzit pouze kdyz potrebuji a je to na 115k (kroutak asi 265 Nm) - cena cca
27 000.-
Nevite nekdo, da li se tuning zahrnout do nakladu, pokud mam auto na leasing ? -
« to COKES
s tou Brnenskou firmou nemam zadnou zkusenost, zato mam Octavii TDI a podle manualu v ni je uz z vyroby olejovy chladic. Podle toho, co pises, by tam byt nemel - to je fakt, neb domnenka ? Podle manualu maji olejovy chladic minimalne oba TDI motory, u SDI si nejsem jist. -
« Re: Octavie TDI
Turbodiesel BMW 325 (E36), úpravy - já jsem spíš pro originální vzhled, takže mám raději úpravy motoru, trochu interiéru a nanejvýš ještě pořádný kola a podvozek.
Takže je to tmavě šedé, bez spoilerů, kola OZ Exclusive, 225tky Uniroyal Rallye 440, ale pod kapotou je šestiválec, 2498 ccm, turbo, elektronické nepřímé vtřikování nafty.
Úpravy: čiptuning Kerscher, větší mezichladič z Mercedesa SLK Kompressor, maximální plnící tlak z 0.8 na 1 bar, vzduchový filtr K&N. -
« Daň na naftu
Nafta je braná jako strategická surovina z hlediska národního hospodářství, značné množství jí spotřebovává stát a proto na ní je daň všude v evropě mimo Švýcarska a Slovinska nižší...CH a SLO to tak mají právě s ohledem na životní prostředí, které jim turistikou vydělá ranec. Tam zase mají skutečnou zelenou naftu - 100% vratku spotřební daně pro zemědělce. (ne jak uá nás jen 60%) PTD -
« Re: Octavie TDI
Chiptuning más smysl a je bezpečný, pokud to nebude nějaký analogový mezikus mezi čerpadlo a řídící jednotku (viz nabídka např. [odkaz] - mimochodem dost velkej amatér) za 8-10 tis. Kč, která akorát tak oblbuje původní program a jediné, co dělá, je, že prodlužuje dobu vstřiku a zvětšuje množství vstřikované nafty.
Chce to kvalitní program od zkušeného tunera (Kerscher, Wetterauer, Digi-Tec), který si za to ovšem nechá zaplatit, a ten program (upravená 3D bitová mapa v jednotce) se nedá do TDI jednotky zabudovat jinak, než výměnou dvou zapájených čipů.
Fantastické zkušenosti mám v tomto směru s firmou Autokomplex s.r.o. (z Brna), která, ačkoliv myslím není výhradním zástupcem, bude nejspíš dominantním odběratelem čipů od fy Kerscher v ČR a úzce s ní spolupracuje. Tzn. přijedeš, kouknou se, co máš za jednotku, když budou mít program, nahrajou do EPROMky a spolu s antikopírovacím soklem zapájejí namísto původních čipů, když ten program mít nebudou (na TDI jednotky jsou desítky různých programů), zamailují do Německa a za hodinu dostanou program přímo na míru. -
« Re: TDi - nedostatkové zboží ?
to mfilip - obávám se, že stát na naftu žádnou daň neuvalí a bude dále trvat dosavadní nespravedlnost - daň z nafy bude i nadále daleko nižší než z benzinu (viz plánované zvýšení spotřebních daní) - je tomu tak v celé Evropě. Já opravdu necápu proč - proč mají benziňáci doplácet na smradlavý nafťáky? -
« Re: TDi - nedostatkové zboží ?
Diesely obecně nejsou. Ani v ČR ani v D a ani ne v Holandsku, kde jich bylo vždy mrak (sam mam auto od tama) je to divočina. Neni co vozit. Benzin dnes nikdo nechce. A kupovat Passata 2,5TDI za 1.100.000,- je brutální. Tak nevím. Ještě že mám svůj starý "traktor". PTD -
« Re: diesel moto
Tuhletu motorku - krasavici jsem podrobně študoval v loňském českém Motokatalogu a velmi mě zaujala. Je to asi třístovka nebo čtyřstovka - jednoválec, maximální rychlost to má asi 90km/h. Vyniká velkým akčním rádiusem, protože má nádrž asi na 15 litrů, dojezd má tedy přes 1000km na nádrž. Sestrojili to z úspornejch důvodů z ňákýho stacionárního motoru původně pro jiné účely. Motorka tedy vypadá trochu staromódně, ale cena přepočítaná v Kč mě ohromila, nevím už přesně, ale dělalo to přes sto tisíc Kč. -
« Re: Octavie TDI
myslim, ze jsi udelal dobre, ze jsi koupil tu slabsi verzi TDI. Pokud budes pouzivat kvalitni olej, nebudes ho tocit do vysokych otacek (nad tri a pul tisice), tak ti ten motor vydrzi az do smrti. Je to fakt drzak. My ho meli v passatu, ktery je tezsi, jezdil jako taxi po Praze a bez problemu 340000km. Pak jsme ho prodali. Myslim, ze vydrzi mnohem vic jak pul melounu. A malo to zere. A ma to prijemnejsi zatah od spodu nez ten silnejsi. (myslim ten silnejsi s tim cervenym "i" (110k), protoze toho s cervenym "di" (115k)jsme jeste nemeli) -
« Octavie TDI
Zdravim vsechny "Dieselaky". Mam otazky. Protoze mam slabost pro TD a TDi motory, ale nikdy jsem nemel dost prostredku na nakup takoveho vozu, tak jsem si az ted pred cca pulrokem, kdy jsem rozjel docela slusne podnikani v IS pro internet, vzal na leasing skodu Octavii 1.9TDI SLX sedan 66kw/90k.
Zatim jsem s motorem vice nez velice spokojen a protoze jezdim sam (max. blondyna na prednim sedadle:-) ), nevadi mi ani znama bolest z oktavky s mistem vzadu. Otazka zni :
1. Ma smysl tuning na 115k (slysel jsem od kohosi, ze to muze propalovat pisty) ?
2. Je cenovy rozdil mezi 81kw a 66kw variantou TDi motoru neadekvatni, jak jsem slysel (cca 60 tis.) ?
3. Jake mohou byt problemy s vyse zminovanym VW koncernovym motorem 1.9TDi. Jsou u techto motoru take nejake zaporne vlastnosti ?
Jeste doplnuji, ze mam zatim najeto asi 14 000 km -
« Re: Jezdit na fritovací olej
V článku jsou popsány tři uživatelé: jeden jezdí s MB200D r.v. 89 na na čistý rostlinný olej, který kupuje v Aldi za 1,09 DM, další má VW Golf r.v. 86 a za zadními sedačkami má speciální 100 litrovou nádrž na starý fritovací olej a dále zařízení na jeho ohřev, aby měl potřebnou viskozitu. Z čehož byli policajti dost hotoví, když to zjistili. Dále je tam Porsche 911 předělané na čistý rostlinný olej, kdy místo původního vzduchem chlazeného šestiválce je tam TDi z Golfa. Úprava včetně TÜV stála 4 tis. DM. U všeho jsou fotky. Dále je tam popsána možnost, kterou zjistili v nějakém výzkumáku, kdy za pomocí mléčného kvašení bude možné získat palivo z tuku z mléka. Vzhledem k x tunám tuku, který končí v kanálu nebo neprodejném máslu je to celkem hudba budoucnosti. -
« Re: Dvoutakty
Přesně tak, ten mazut (doslova a do písmene TTO - těžký topný olej) se ještě k tomu předehřívá a vstřikuje se už jako horký... Viděl jsem to v Bulharsku, když nás Bulhar, co jsme u něj byli ubytovaný (je to 15 let) vzal v Burgasu na nákladní loď. Ty motory jsou jak kráva (no, ještě větší), skoro jak v Titaniku... -
« Re: Dvoutakty
Takovejhle lodní motor, to je teda pořádnej chlapák. Jak jsem jel v létě trajektem z Itálie do Řecka, všim jsem si, že nikdy u žádný lodě nechcíply motor, to nejspíš běží celou sezonu a vypnou ho až na zimu. Slyšel jsem, že používaj v takovejdlech lodích jako startér menší spalovací motor, kterej má startér normálně elektrickej, je to pravda? Vůbec bych se rád někdy podíval do strojovny takového stroje. Nejste náhodou někdo kormidelník, kapitán nebo aspoň strojník ze zaoceánský kocábky? Náhodou ne, to jsem si myslel. -
« Dvoutakty
Sergeje to je klasika. Vrtání 29cm, zdvih skoro metr. To je stroj, dabelske sily zdroj. Skutecna naftova klasika jsou ale lodni motory z prvnich tankeru, ktere maji vrtani 1,8metru, zdvih 4metry a maximalni otacky 84 za minutu. Radove sestivalce. Jezdi to na mazut, coz je priserne hustej olej. Nektere z nich byly take dvoutakty. Pokud by nekdo chtel znat princip dvoutaktniho dieselu, tak to muzeme probrat. Je to ale uplne stejny princip jak u benzinaku. Pri sani se zaroven provadi vyfuk. Protoze to jsou pomalu otackove stroje, tak se to pekne stihne. Navic kdyz tam zustanou spaliny, tak to neni zadny problem. Takova prirozena recirkulace. PTD -
"-- skrytý --" 31.05.00 10:51
« Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce
pokud tě to zajímá, jezdil jsem s dieselelektrickými lokomotivani (ruský "sergej".
Mělo to údajně motor, který pocházel konstrukcí z německých ponorek. Byl to dvanáctiválec do V plněný dvěma turby.Sání to mělo kanálama jako dvoutakt, výfuk byl přes ventily. Bylo to ruské hovado, olej to žralo jako malá kráva a nepřál bych vám z toho sundavat hlavu (což bylo každou chvíli, neboť byla z těch 12 furt ňáka ruplá) -
« Re: Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce
Zajimava informace. Dvoutaktni diesely jsem videl zatim jen v zeleznicnich lokomotovach (ruskych) a v Jugoslavii to meli rybari na rybarskych clunech (pry CKD motory od nas - dva valce, dva takty, diesel..) to tedy nevim na sichr, ale dvoutaktni naftove lokomotivy to je klasika. PTD -
« Dieselový dvoutakt opět na scéně (a dokonce "třílitrový")
Je to tady nějaký mrtvý, tak napíšu alespoň jednu zajímavost, na kterou jsem dnes narazil v AMR 3/2000. Ve čálnku "Návrat dvoutaktu" představují nový motor pro Daihatsu Sirion. Jde o tříválec 987 cm3 s výkonem 45 kW, vyvažovací hřídelí, VTG turbem, atd... Spotřeba v daném autě (čtyřdvéřový autičko s poh.hmotností cca 800 kg) je 3.4 l/100. Emise Euro4. Síla, co? -
« Vleky
S privesama je to zajimavy. Napriklad pri prihlasovani auta s kulou pri individualce (dovozu) je to vetsinou vec licitace. Vetsinou se nejakej ten metrak prida k originalni hodnote v technicaku. Pak se v OTP objevi brutalni hmotnosti brzdenych vleku atd. V NSR ale na to maji jinej pohled a delaji problemy pri vazeni auta z autem na vleku. Co se tyka motoru je to taky o pohodli. Tahat tunovej vlek za krátkou feldou 1,3 je o hubu, pritom ma homologaci od vyrobce na 900kg. PTD -
« Bez nadpisu
chtel bych se zeptat, jestli Diesel vydrzi dele nez benzin. Obcas taham asi jeden a pul tunovej prives s osobakem a chtel bych vedet, kterej motor je lepsi a kterej to dele "vydycha". Jestli benzin nebo nafta. Mluvim o motorech starych asi tak deset let, zadne novinky. Je mi totiz jasny, ze ten motor utaham ale kterej za dyl? Pak to stejne dobre prodam u trech acek. -
« Re: vw polo classic
Promin, ale asi Te sklamu. Kdyz Ti tak vadi hlucnost, tak sis nemel kupovat diesela... Abys nerek, tak Ti poradim aspon neco. Nejjednodussi a nejlevnejsi reseni je si sehnat traktoristicky sluchatka. Jedny mam a muzu je jenom doporucit. Preju hodne stesti a malo hluku.
27 000,- to je zřejmě pouze cena za čip s přepínačem...
Zavolej na 0602/746393 - M. Naď, Autokomplex a on určitě udělá lepší nabídku plus vysvětlí, co a jak...
fija: Je možné, že novější Oktávie olejový chladič mají, ostatně stačí se mrknout, musíš ho najít před, nebo pod vodním chladičem.