Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
Jak jsem psal , nelze srovnávat MB S klasse a Dodge Ram. Je to o životním stylu. Někdo potřebuje pro svoji spokojenost malý náklaďák, někdo S Klasse....Jinak Např Dodge RAM baští při jízdě bez nákladu i 12L/100km...Nezakrývám, že osobně bych šáhl po PickUpu než po S klasse, ale proti gustu žádný dišputát. PTD -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
Dobře, BMW a MB jsou draší než amerika. Nicméně:
1. obrovské TD motory u MB a BMW jsou dobrou alternativou k nabízeným benzinovým motorům.
2. Myslím si , že srovnávat US PICK UP s např. BMW a MB dost dobře nejde, protože BMW a MB jsou "dobrá značka", nabízejí luxusní, rychlou a bezpečnou limuzinu se špičkovými jízdními vlastnostmi, prošpikovanou vším možným co jenom jde. Oproti tomu je US PICK UP jenom "lehký náklaďák" v podstatě své samé. -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
Je to vec, ty nove velke TD motory. Vzdycky se mi libili americke TD, protoze meli alespon 5,8l objemu (Cummins z Dodge RAM). Je ale pravda, ze to jsou pomalobezne motory, s maximem kolem 3200ot/min. Nemci jim ted davaji do palice s 4 a vice litrovymi motory s maximem kolem 4500ot/min. Co je ale podle mne nejvyznamejsi rozdil, je cena. Z USA dovezeny novy Pick Up Dodge RAM 5,8 TD vyjde bez DPH na 1,2mio. S trochou nadsazky by se chtelo rict "lidove auto". BMW a Mercedesy jsou minimalne 2x drazsi. Nechci tady srovnavat nesrovnatelne, spise poukazat na skutecnost ze nove velke nemecke TD jsou pro sirsi populaci nedostupne (a to myslim i v v Nemecku), kdezto v USA si na ten Pick Up v cene od 24.000 USD nasetri kazdy, kdo chodi do prace a skutecne ho chce. PTD -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
No ideální co do vibrací je boxer. Třeba řadové motory od BMW jsou super, ale na druhou stranu 8-mi válec v řadě je už trochu delší, ne. Pokud je V motor dobře udělaný, myslím si, že není problém. Jestli je osmi nebo desetiválec těžký pro dané auto, to je otázkou. Myslím si, že svou hmotnost dokáže x-krát vykompenzovat výkonem. Nehledě na to, že pokud chceme mít z dieselu výkon na určité úrovni pro řekněme robusní limuzímu, nemůžeme přeladit např. třílitrový motor. A násladně chceme li obsah musíme kvůli rotačním hmotám přistoupit na větší počet válců, jinak by nám vyšel motor dobrý tak akorát pro lehký nákladák, co točí 2800 otáček a výkon by byl ta tam. P.S. vim, že např Mercedes vyrábí velké CDI ( E 320 CDI) motory z velkého % z titanu a ten motor ve finále je hmotnostně na urovni motoru o třídu slabšího. -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
Doufám, že BMW nepůjde ve stopách VW se věci dieselového motoru V10 - ten mi připadá dobrej tak akorát do velkýho pickupu. Když už má BMW řadovej šestiválec 3.0d (obdobně u MB je 320CDI řadovej motor), tak by pro sedmičkovou řadu mohli zkusit V12 6.0d. Řadový šestiválce a jejich "násobky" mají obecně nejlepší vlastnosti z hlediska kultivovaného chodu a minima vibrací - nepotřebují víceméně vyvažovací hřídele. Naopak motory V6 (např. Audi 2.5TDI V6), V8 a V10 vyvažovací hřídele potřebují (alespoň pokud jsou určeny pro luxusní vozy).
Otázka je zda 6-litrovej diesel není trochu moc těžkej i na velký BMW nebo MB? -
« Re: Vytažení tématu ze záhrobí - co Vy na německé osmiválce?
No konečně se Mercedes rozhoupal, však mu to také trvalo.
BTW BMW motor, nemyslím, že je problém, aby měl 184 kW také, spíš je to otázkou priorit. Když může 110 kW TDI od VW mít najednou 132 kW (vím, za cenu pumpa-tryska), tak by stačilo u BMW motoru zvýšit tlak v Common-railu a příslušně upravit elektroniku (ostatně přečipované 330d má 220 PS a 460 Nm). Nu což, necháme se překvapit.
BTW2 myslím, že pro BMW není problém dát do nové sedmíčkové řady nebo do Z9 fungl nový motor V10 (750d) - stavebnicová konstrukce jim to velice dobře umožnňuje. -
« Vytažení tématu ze záhrobí - co Vy na německé osmiválce?
Nějak to tady skomírá. Přitom po celé Evropě pokračuje "vítězné" tažení dieselových motorů. V posledním Světě motorů (29/2000) píšou o další dobyté baště - do seriové výrobi se dostává S400 CDI. Z jedné strany se mi zdá, že v Německu se konkurenční souboj Audi-BMW-Mercedes dostal se vznětovými osmiválci do megalomanských rozměrů, ale menší diesely by se asi v "S klasse", A8 a BMW sedmičkové řady neprosadily. U posledního přírůstku od Mercedesu je zajímavé nejen to, že se se svými 184 kW jedná o nejvýkonnější seriový diesel v osobním autě (předtím BMW 4.0/180kW), ale i to, jak dokáže zahýbat s dvoutunovým MB třídy "S". Zrychlení 0-100 km/h za 7.8 s je na úrovni BMW 330d, což bylo doposavad nejdynamičtější auto osazené dieselovým motorem. Jinak ale, pokud u MB vycházejí z dosavadních CDI motorů, tak objem osmiválce není rovné 4 litry, ale o něco víc a měli by to spíš značit 430CDI. Mají tudíž asi oproti BMW výhodu většího objemu. Jinak ve výše zmiňovaném Světě motorů je taky zajímavej článek o bionaftě, kterej stojí za přečtení (a taky totalné zmatenej článek o koncepcích pohonu 4x4 - ten radši nečíst). Čau Pavel.
-
« Re: Škoda felicia1.9D
nedoporucuju. Dle mych informaci je vstrik. cerpadlo a hadicky neuzpusobeny pro pouziti bionafty (je trosku agresivni a "lepta" klasickou pryz. Pokud je v pryzi primes cehosi - snad propylenu - tak je k ni inertni). Bohuzel, u Felicie je pouzita klasicka pryz, u Octavie jiz "upravena". -
« Re: Octavie TDI
Co se tyka ucetnictvi:chiptuning si samozrejme nemuzes promitnout do nakladu,ani si odecist DPH.Leasingovka se nesmi o zasahu dozvedet,ponevadz v kazde leasingove smlouve je ustanoveni,ze nesmis delat zadne zasahy do vozidla po dobu leas.smlouvy.Samozrejme se dohodnes s tunerem,aby Ti tuning napsal jako beznou opravu a potom si odectes naklad na opravu a pokud jsi platce,tak i DPH.Co se tyka upravy,tak ta spociva ,,pouze,, ve vymene dvou integrovanych obvodu a jejich nahrazenim za jine preprogramovane,ktere davaji jine informace CPU a tim se vyrazne zvysi vykon oproti serii.
Jinak co se tyka tuningu,mohu firmu AUTOKOMPLEX jen doporucit,p.Nad je skutecne erudovany odbornik a ochotne Ti poradi i v jinych vecech tykyjicich se tveho vozu.Sam jsem mel moznost projet se precipovanym autem a mohu rict,ze je to znat opravdu hodne.Osobne doporucuji i upravu podvozku/tlumice a pruziny/,ta zmena je oproti serii skutecne sila.Dokud jsem se neprojel s autem,ktere takto upraveny podvozek ma,myslel jsem si,ze muj podvozek je skvely. -
« chiptuning VAG TDI - otázky okolo tématu
1.chiptuning pro motory-
1.9 SDI 72PS, 145Nm, 15.300,- s DPH
1.9 TDI90 115PS, 251Nm, 15.300,- s DPH
1.9 TDI110 140PS, 295Nm, 17.000,- s DPH
1.9 TDI115 145PS, 335Nm. 25.300,- s DPH
2.chladič oleje-
všechny motory TDI mají sériově "něco" čemu se říka chladič oleje. Jedná se o dutý hliníkový odlitek rozměru cca 8x8x3 cm, kterým proudí středním prostorem olej a vnějším prostorem chladící kapalina. Zařízení je umístěno mezi olejovým filtrem a blokem motoru. Vzhledem k tomu, že chladící kapalina má běžně cca 90°C a plocha a doba styku médií je minimální lze říci, že chladící schopnost zařízení je spíše symbolická. Pro motory TDI po chiptuningu, hlavně TDI 110PS a TDI 115PS, velice doporučujeme montáž přídavného klasického olejového chladiče. Jde o plnohodnotný hliníkový chladič, montovaný před originální vodní chladič, regulovaný termostatem. Při použití přídavného olejového chladiče se při krytických situacích sniží teplota oleje o cca 30°C a zabrání se přepálení oleje a následné ztrátě mazacích vlastností. (není žádný problém se sériovým vozem Š OCTAVIA TDI 90PS při rychlé dálniční jízdě za letního období dosáhnout teploty oleje 140°C) Olejový chladič včetně hadic a termostatu s montáží pro vůz ŠKODA OCTAVIA stojí 10.524,- s DPH. (délka montáže 3,1 hod)
3. záruky a možnosti
-přepínací varianta chipu (originál/tuning) nebo (tuning/economic) +3250-, a 400-, montáž
-možnost výkupu chipu na
protiúčet při prodeji vozidla
-záruky:12 měsíců chip a zásah do řídící jednotky v ceně, 12 měsíců motor (nový vůz
v originální záruce) 12 měsíců v ceně.
Michal Naď, AUTOKOMPLEX CZ s.r.o., 0602/746393 -
« Re: Octavie TDI
Na max. rychlosti nezáleží, důležítá je síla :-), té není při předjíždění nikdy dost...
27 000,- to je zřejmě pouze cena za čip s přepínačem...
Zavolej na 0602/746393 - M. Naď, Autokomplex a on určitě udělá lepší nabídku plus vysvětlí, co a jak...
fija: Je možné, že novější Oktávie olejový chladič mají, ostatně stačí se mrknout, musíš ho najít před, nebo pod vodním chladičem. -
« Re: Octavie TDI
Takze doporucujes tuning. Na druhou stranu, pripada mi, ze i to me slabe TDi 90k jede rychle az az a jezdit rychleji nez 180 km/h ... nevim, nevim pri dnesnim provozu. Zrychluje to suprove, drzi to tah i do kopce pri 150 km/h (viz kopec za Lubencem smerem na KV, casto tam jezdim, protoze mam v KV rodice). V Eurosportu mi nabizeli tuning na tlacitko - da se pouzit pouze kdyz potrebuji a je to na 115k (kroutak asi 265 Nm) - cena cca
27 000.-
Nevite nekdo, da li se tuning zahrnout do nakladu, pokud mam auto na leasing ? -
« to COKES
s tou Brnenskou firmou nemam zadnou zkusenost, zato mam Octavii TDI a podle manualu v ni je uz z vyroby olejovy chladic. Podle toho, co pises, by tam byt nemel - to je fakt, neb domnenka ? Podle manualu maji olejovy chladic minimalne oba TDI motory, u SDI si nejsem jist. -
« Re: Octavie TDI
Turbodiesel BMW 325 (E36), úpravy - já jsem spíš pro originální vzhled, takže mám raději úpravy motoru, trochu interiéru a nanejvýš ještě pořádný kola a podvozek.
Takže je to tmavě šedé, bez spoilerů, kola OZ Exclusive, 225tky Uniroyal Rallye 440, ale pod kapotou je šestiválec, 2498 ccm, turbo, elektronické nepřímé vtřikování nafty.
Úpravy: čiptuning Kerscher, větší mezichladič z Mercedesa SLK Kompressor, maximální plnící tlak z 0.8 na 1 bar, vzduchový filtr K&N. -
« Daň na naftu
Nafta je braná jako strategická surovina z hlediska národního hospodářství, značné množství jí spotřebovává stát a proto na ní je daň všude v evropě mimo Švýcarska a Slovinska nižší...CH a SLO to tak mají právě s ohledem na životní prostředí, které jim turistikou vydělá ranec. Tam zase mají skutečnou zelenou naftu - 100% vratku spotřební daně pro zemědělce. (ne jak uá nás jen 60%) PTD -
« Re: Octavie TDI
Chiptuning más smysl a je bezpečný, pokud to nebude nějaký analogový mezikus mezi čerpadlo a řídící jednotku (viz nabídka např. [odkaz] - mimochodem dost velkej amatér) za 8-10 tis. Kč, která akorát tak oblbuje původní program a jediné, co dělá, je, že prodlužuje dobu vstřiku a zvětšuje množství vstřikované nafty.
Chce to kvalitní program od zkušeného tunera (Kerscher, Wetterauer, Digi-Tec), který si za to ovšem nechá zaplatit, a ten program (upravená 3D bitová mapa v jednotce) se nedá do TDI jednotky zabudovat jinak, než výměnou dvou zapájených čipů.
Fantastické zkušenosti mám v tomto směru s firmou Autokomplex s.r.o. (z Brna), která, ačkoliv myslím není výhradním zástupcem, bude nejspíš dominantním odběratelem čipů od fy Kerscher v ČR a úzce s ní spolupracuje. Tzn. přijedeš, kouknou se, co máš za jednotku, když budou mít program, nahrajou do EPROMky a spolu s antikopírovacím soklem zapájejí namísto původních čipů, když ten program mít nebudou (na TDI jednotky jsou desítky různých programů), zamailují do Německa a za hodinu dostanou program přímo na míru. -
« Re: TDi - nedostatkové zboží ?
to mfilip - obávám se, že stát na naftu žádnou daň neuvalí a bude dále trvat dosavadní nespravedlnost - daň z nafy bude i nadále daleko nižší než z benzinu (viz plánované zvýšení spotřebních daní) - je tomu tak v celé Evropě. Já opravdu necápu proč - proč mají benziňáci doplácet na smradlavý nafťáky? -
« Re: TDi - nedostatkové zboží ?
Diesely obecně nejsou. Ani v ČR ani v D a ani ne v Holandsku, kde jich bylo vždy mrak (sam mam auto od tama) je to divočina. Neni co vozit. Benzin dnes nikdo nechce. A kupovat Passata 2,5TDI za 1.100.000,- je brutální. Tak nevím. Ještě že mám svůj starý "traktor". PTD -
« Re: diesel moto
Tuhletu motorku - krasavici jsem podrobně študoval v loňském českém Motokatalogu a velmi mě zaujala. Je to asi třístovka nebo čtyřstovka - jednoválec, maximální rychlost to má asi 90km/h. Vyniká velkým akčním rádiusem, protože má nádrž asi na 15 litrů, dojezd má tedy přes 1000km na nádrž. Sestrojili to z úspornejch důvodů z ňákýho stacionárního motoru původně pro jiné účely. Motorka tedy vypadá trochu staromódně, ale cena přepočítaná v Kč mě ohromila, nevím už přesně, ale dělalo to přes sto tisíc Kč. -
« Re: Octavie TDI
myslim, ze jsi udelal dobre, ze jsi koupil tu slabsi verzi TDI. Pokud budes pouzivat kvalitni olej, nebudes ho tocit do vysokych otacek (nad tri a pul tisice), tak ti ten motor vydrzi az do smrti. Je to fakt drzak. My ho meli v passatu, ktery je tezsi, jezdil jako taxi po Praze a bez problemu 340000km. Pak jsme ho prodali. Myslim, ze vydrzi mnohem vic jak pul melounu. A malo to zere. A ma to prijemnejsi zatah od spodu nez ten silnejsi. (myslim ten silnejsi s tim cervenym "i" (110k), protoze toho s cervenym "di" (115k)jsme jeste nemeli) -
« Octavie TDI
Zdravim vsechny "Dieselaky". Mam otazky. Protoze mam slabost pro TD a TDi motory, ale nikdy jsem nemel dost prostredku na nakup takoveho vozu, tak jsem si az ted pred cca pulrokem, kdy jsem rozjel docela slusne podnikani v IS pro internet, vzal na leasing skodu Octavii 1.9TDI SLX sedan 66kw/90k.
Zatim jsem s motorem vice nez velice spokojen a protoze jezdim sam (max. blondyna na prednim sedadle:-) ), nevadi mi ani znama bolest z oktavky s mistem vzadu. Otazka zni :
1. Ma smysl tuning na 115k (slysel jsem od kohosi, ze to muze propalovat pisty) ?
2. Je cenovy rozdil mezi 81kw a 66kw variantou TDi motoru neadekvatni, jak jsem slysel (cca 60 tis.) ?
3. Jake mohou byt problemy s vyse zminovanym VW koncernovym motorem 1.9TDi. Jsou u techto motoru take nejake zaporne vlastnosti ?
Jeste doplnuji, ze mam zatim najeto asi 14 000 km -
« Re: Jezdit na fritovací olej
V článku jsou popsány tři uživatelé: jeden jezdí s MB200D r.v. 89 na na čistý rostlinný olej, který kupuje v Aldi za 1,09 DM, další má VW Golf r.v. 86 a za zadními sedačkami má speciální 100 litrovou nádrž na starý fritovací olej a dále zařízení na jeho ohřev, aby měl potřebnou viskozitu. Z čehož byli policajti dost hotoví, když to zjistili. Dále je tam Porsche 911 předělané na čistý rostlinný olej, kdy místo původního vzduchem chlazeného šestiválce je tam TDi z Golfa. Úprava včetně TÜV stála 4 tis. DM. U všeho jsou fotky. Dále je tam popsána možnost, kterou zjistili v nějakém výzkumáku, kdy za pomocí mléčného kvašení bude možné získat palivo z tuku z mléka. Vzhledem k x tunám tuku, který končí v kanálu nebo neprodejném máslu je to celkem hudba budoucnosti.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!