Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: VM
Beru to tak, ze Ford jako puvodni US fabrika proste nepridelila Naftakum prioritu. Vsechny naftaky v osobakach byly Peugeoty, jen 1,8D a TD byl jejich (Nemeckej) a 2,5TD ze Scorpia je Ital VM a ve Ford Galaxy TDI Audi. Takze Ford nikdy asi nebude Dieselum pridelovat prioritu. Proto hleda partnera alespon pro Evropu, protoze je jasne ze bez toho bude hodne tratit. V Americe spolupracuje predpokladam s Detroit Diesel na 7,8l TD co dava do PicUpu rady F350, ale neni to zadny HiTec. PTD -
« Re: VM
Hmmm, o spolupráci s Peugeotem jsem četl taky - před nějakým půl rokem. No fakt je ten, že vlastní TD(i) motory od Fordu jsou dost bída. Např. pro takový auto jako je Mondeo nabízet pouze 1.8TD/66kW, no to je na začátku novýho tisíciletí úplná ostuda. Víceméně všechny ostatní evropský automobilky (a většina japonských taky) jsou na tom o hodně líp. -
« Re: VM
S tím moderním motorem je to relativní....Do Scorpia se cpou (cpaly) motory VM, což není žádná Olympiáda. Jsou to klasické komůrkáče, navíc s dělenou hlavou, jak u traktorů Zetor...
Italové. Nicméně se tyto motory VM cpaly od Scorpii, přez Frontery, Chryslery Voyager do spousty dalších aut, aniž se o tom ví. Taky jezdí ve starších Alfách Romeo 33 (tříválce :-), v Jeep Cherokee a pod. Moc se po nich nechtělo šahat, ale cena rozhodla, takže se montovaly hodně. Kvalita je průměrná, nejsou citlivé na zacházení jako např AUDI TDI. Výkony průměrné, spotřeba vyšší, životnost tak akorát. Jinak v rámci objektivity nutno říct, že u VM ka se dělají nafťáky i do letadel a taky to lítá. Takže žádný drek to asi nebude. PTD -
oleowr1 08.08.00 10:03
« Re: Citroen 1.9 Diesel
1,9D nebo i TD od PSA (Peugeot, Citroen) jsou super motory, je to sice "klasický" diesel motor, ale velice spolehlivý a úsporný. Teď ho dokonce montují ve verzi TD 55kW do Suzuki Baleno Combi, v Rusku ho dávali i do dieselové Nivy a vše s nepřímým vstřikem. Nikdy bych ho, ale nechtěl v Citroenu s hydraulikou. Jedině v ZX, nebo v Peugeotech. -
« TDI Tuning
Co se da udelat s VW TDi 66kW a kde, kdo, za kolik to dela? Slysel jsem o chiptuningu, filtrech, chladici oleje a paliva, atd... Existuje to realne, kde, za kolik?
Jake s tim jsou zkusenosti? Co vykon, spotreba a zivotnost? Jaky je rozdil mezi chiptuningem se zesahem do ridici jednotky a mezi takovym tim konektorem/mezikusem Kompakt2 ?
Diky za info
PS: Nejsem tu moc casto, muzete mi pripadnou odpoved poslat na n7110@centrum.cz ? -
« TDi tuning
Co se da udelat s VW TDi 66kW a kde, kdo, za kolik to dela? Slysel jsem o chiptuningu, filtrech, chladici oleje a paliva, atd... Existuje to realne, kde, za kolik?
Jake s tim jsou zkusenosti? Co vykon, spotreba a zivotnost? Jaky je rozdil mezi chiptuningem se zesahem do ridici jednotky a mezi takovym tim konektorem/mezikusem Kompakt2 ?
Diky za info -
« Re: Co Vy na německé osmiválcové turbodiesely?
Jak jsem říkal, ten motor (3.0d) je špičkové konstrukce, jde jen o to vyvinout přes common-rail čerpadlo příslušný vstřikovací tlak (stejný, jako má VW systém čerpadlo-tryska) - což ostatně udělali.
Předělaný 2.5 tds na 2.5d opravdu už existuje, resp. před "inovací common-railu" má 120 kW, takže je velmi pravděpodobné, že s vylepšeným common-railem ho posadí také na minimálně 132 kW.
Jinak 2.5 tds se sníženým výkonem 96kW pro Omegu končí - končí smlouva a bude nahrazen nějakým velkým motorem z produkce GM (asi Isuzu, nebo VM Motori - každopádně to nikdo nebude chtít :-)))...)
Osobně se domnívám, že BMW motor 2.5d není nic jiného, než osvědčené 2.5tds s čtyřiadvacetiventilovou hlavou, common-railem a VTG turbem, alespoň objemem s ním koresponduje (tzn. že není ze "stavebnicové řady" 2.0d, 3.0d a 4.0d), tudíž z něj nic dalšího dělat nebudou. -
« Re: Co Vy na německé osmiválcové turbodiesely?
Myslím, že BMW ke zvýšení výkonu šestiválce 3.0d z 184 na 193 koní (135 -> 142 kW) přistoupilo kvůli "novému" šestiválci Audi 2.5 TDI 132kW, který se svými parametry příliš přiblížil třílitru BMW.
Jinak, taky jsem před pár měsíci četl, že BMW hodlá svým zákazníkům nabídnout 2.5-litrový šestiválec, coby přímou konkurenci pro výše zmíněný motor Audi. Koneckonců v 2.5-litrových šestiválcích TDS má BMW mnohaletou tradici z éry nepřímého vstřiku (jeden z těchto motorů se ještě dnes licenčně montuje do vozu Opel Omega). Pokud by se tak stalo a BMW mělo 2.5-litrovej řadovej šestiválec, pak by byla reálnější, že z něj vyvinout motor V12 pro sedmikovou řadu - jeho objem by už byl "pouhých" 5 litrů. -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
Jak jsem psal , nelze srovnávat MB S klasse a Dodge Ram. Je to o životním stylu. Někdo potřebuje pro svoji spokojenost malý náklaďák, někdo S Klasse....Jinak Např Dodge RAM baští při jízdě bez nákladu i 12L/100km...Nezakrývám, že osobně bych šáhl po PickUpu než po S klasse, ale proti gustu žádný dišputát. PTD -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
Dobře, BMW a MB jsou draší než amerika. Nicméně:
1. obrovské TD motory u MB a BMW jsou dobrou alternativou k nabízeným benzinovým motorům.
2. Myslím si , že srovnávat US PICK UP s např. BMW a MB dost dobře nejde, protože BMW a MB jsou "dobrá značka", nabízejí luxusní, rychlou a bezpečnou limuzinu se špičkovými jízdními vlastnostmi, prošpikovanou vším možným co jenom jde. Oproti tomu je US PICK UP jenom "lehký náklaďák" v podstatě své samé. -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
Je to vec, ty nove velke TD motory. Vzdycky se mi libili americke TD, protoze meli alespon 5,8l objemu (Cummins z Dodge RAM). Je ale pravda, ze to jsou pomalobezne motory, s maximem kolem 3200ot/min. Nemci jim ted davaji do palice s 4 a vice litrovymi motory s maximem kolem 4500ot/min. Co je ale podle mne nejvyznamejsi rozdil, je cena. Z USA dovezeny novy Pick Up Dodge RAM 5,8 TD vyjde bez DPH na 1,2mio. S trochou nadsazky by se chtelo rict "lidove auto". BMW a Mercedesy jsou minimalne 2x drazsi. Nechci tady srovnavat nesrovnatelne, spise poukazat na skutecnost ze nove velke nemecke TD jsou pro sirsi populaci nedostupne (a to myslim i v v Nemecku), kdezto v USA si na ten Pick Up v cene od 24.000 USD nasetri kazdy, kdo chodi do prace a skutecne ho chce. PTD -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
No ideální co do vibrací je boxer. Třeba řadové motory od BMW jsou super, ale na druhou stranu 8-mi válec v řadě je už trochu delší, ne. Pokud je V motor dobře udělaný, myslím si, že není problém. Jestli je osmi nebo desetiválec těžký pro dané auto, to je otázkou. Myslím si, že svou hmotnost dokáže x-krát vykompenzovat výkonem. Nehledě na to, že pokud chceme mít z dieselu výkon na určité úrovni pro řekněme robusní limuzímu, nemůžeme přeladit např. třílitrový motor. A násladně chceme li obsah musíme kvůli rotačním hmotám přistoupit na větší počet válců, jinak by nám vyšel motor dobrý tak akorát pro lehký nákladák, co točí 2800 otáček a výkon by byl ta tam. P.S. vim, že např Mercedes vyrábí velké CDI ( E 320 CDI) motory z velkého % z titanu a ten motor ve finále je hmotnostně na urovni motoru o třídu slabšího. -
« Re: Co Vy na německé osmiválce?
Doufám, že BMW nepůjde ve stopách VW se věci dieselového motoru V10 - ten mi připadá dobrej tak akorát do velkýho pickupu. Když už má BMW řadovej šestiválec 3.0d (obdobně u MB je 320CDI řadovej motor), tak by pro sedmičkovou řadu mohli zkusit V12 6.0d. Řadový šestiválce a jejich "násobky" mají obecně nejlepší vlastnosti z hlediska kultivovaného chodu a minima vibrací - nepotřebují víceméně vyvažovací hřídele. Naopak motory V6 (např. Audi 2.5TDI V6), V8 a V10 vyvažovací hřídele potřebují (alespoň pokud jsou určeny pro luxusní vozy).
Otázka je zda 6-litrovej diesel není trochu moc těžkej i na velký BMW nebo MB? -
« Re: Vytažení tématu ze záhrobí - co Vy na německé osmiválce?
No konečně se Mercedes rozhoupal, však mu to také trvalo.
BTW BMW motor, nemyslím, že je problém, aby měl 184 kW také, spíš je to otázkou priorit. Když může 110 kW TDI od VW mít najednou 132 kW (vím, za cenu pumpa-tryska), tak by stačilo u BMW motoru zvýšit tlak v Common-railu a příslušně upravit elektroniku (ostatně přečipované 330d má 220 PS a 460 Nm). Nu což, necháme se překvapit.
BTW2 myslím, že pro BMW není problém dát do nové sedmíčkové řady nebo do Z9 fungl nový motor V10 (750d) - stavebnicová konstrukce jim to velice dobře umožnňuje. -
« Vytažení tématu ze záhrobí - co Vy na německé osmiválce?
Nějak to tady skomírá. Přitom po celé Evropě pokračuje "vítězné" tažení dieselových motorů. V posledním Světě motorů (29/2000) píšou o další dobyté baště - do seriové výrobi se dostává S400 CDI. Z jedné strany se mi zdá, že v Německu se konkurenční souboj Audi-BMW-Mercedes dostal se vznětovými osmiválci do megalomanských rozměrů, ale menší diesely by se asi v "S klasse", A8 a BMW sedmičkové řady neprosadily. U posledního přírůstku od Mercedesu je zajímavé nejen to, že se se svými 184 kW jedná o nejvýkonnější seriový diesel v osobním autě (předtím BMW 4.0/180kW), ale i to, jak dokáže zahýbat s dvoutunovým MB třídy "S". Zrychlení 0-100 km/h za 7.8 s je na úrovni BMW 330d, což bylo doposavad nejdynamičtější auto osazené dieselovým motorem. Jinak ale, pokud u MB vycházejí z dosavadních CDI motorů, tak objem osmiválce není rovné 4 litry, ale o něco víc a měli by to spíš značit 430CDI. Mají tudíž asi oproti BMW výhodu většího objemu. Jinak ve výše zmiňovaném Světě motorů je taky zajímavej článek o bionaftě, kterej stojí za přečtení (a taky totalné zmatenej článek o koncepcích pohonu 4x4 - ten radši nečíst). Čau Pavel.
-
« Re: Škoda felicia1.9D
nedoporucuju. Dle mych informaci je vstrik. cerpadlo a hadicky neuzpusobeny pro pouziti bionafty (je trosku agresivni a "lepta" klasickou pryz. Pokud je v pryzi primes cehosi - snad propylenu - tak je k ni inertni). Bohuzel, u Felicie je pouzita klasicka pryz, u Octavie jiz "upravena". -
« Re: Octavie TDI
Co se tyka ucetnictvi:chiptuning si samozrejme nemuzes promitnout do nakladu,ani si odecist DPH.Leasingovka se nesmi o zasahu dozvedet,ponevadz v kazde leasingove smlouve je ustanoveni,ze nesmis delat zadne zasahy do vozidla po dobu leas.smlouvy.Samozrejme se dohodnes s tunerem,aby Ti tuning napsal jako beznou opravu a potom si odectes naklad na opravu a pokud jsi platce,tak i DPH.Co se tyka upravy,tak ta spociva ,,pouze,, ve vymene dvou integrovanych obvodu a jejich nahrazenim za jine preprogramovane,ktere davaji jine informace CPU a tim se vyrazne zvysi vykon oproti serii.
Jinak co se tyka tuningu,mohu firmu AUTOKOMPLEX jen doporucit,p.Nad je skutecne erudovany odbornik a ochotne Ti poradi i v jinych vecech tykyjicich se tveho vozu.Sam jsem mel moznost projet se precipovanym autem a mohu rict,ze je to znat opravdu hodne.Osobne doporucuji i upravu podvozku/tlumice a pruziny/,ta zmena je oproti serii skutecne sila.Dokud jsem se neprojel s autem,ktere takto upraveny podvozek ma,myslel jsem si,ze muj podvozek je skvely. -
« chiptuning VAG TDI - otázky okolo tématu
1.chiptuning pro motory-
1.9 SDI 72PS, 145Nm, 15.300,- s DPH
1.9 TDI90 115PS, 251Nm, 15.300,- s DPH
1.9 TDI110 140PS, 295Nm, 17.000,- s DPH
1.9 TDI115 145PS, 335Nm. 25.300,- s DPH
2.chladič oleje-
všechny motory TDI mají sériově "něco" čemu se říka chladič oleje. Jedná se o dutý hliníkový odlitek rozměru cca 8x8x3 cm, kterým proudí středním prostorem olej a vnějším prostorem chladící kapalina. Zařízení je umístěno mezi olejovým filtrem a blokem motoru. Vzhledem k tomu, že chladící kapalina má běžně cca 90°C a plocha a doba styku médií je minimální lze říci, že chladící schopnost zařízení je spíše symbolická. Pro motory TDI po chiptuningu, hlavně TDI 110PS a TDI 115PS, velice doporučujeme montáž přídavného klasického olejového chladiče. Jde o plnohodnotný hliníkový chladič, montovaný před originální vodní chladič, regulovaný termostatem. Při použití přídavného olejového chladiče se při krytických situacích sniží teplota oleje o cca 30°C a zabrání se přepálení oleje a následné ztrátě mazacích vlastností. (není žádný problém se sériovým vozem Š OCTAVIA TDI 90PS při rychlé dálniční jízdě za letního období dosáhnout teploty oleje 140°C) Olejový chladič včetně hadic a termostatu s montáží pro vůz ŠKODA OCTAVIA stojí 10.524,- s DPH. (délka montáže 3,1 hod)
3. záruky a možnosti
-přepínací varianta chipu (originál/tuning) nebo (tuning/economic) +3250-, a 400-, montáž
-možnost výkupu chipu na
protiúčet při prodeji vozidla
-záruky:12 měsíců chip a zásah do řídící jednotky v ceně, 12 měsíců motor (nový vůz
v originální záruce) 12 měsíců v ceně.
Michal Naď, AUTOKOMPLEX CZ s.r.o., 0602/746393