Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.00  11:56

    « Re: TD(i) od Forda

    Cokesi, proc porovnavat BMW se zakladem nabidky a VW s vrcholem nabidky (coz se tak jedine srovnavat da) ? Jo, BMW a Mercedes maj lepsi (mozna) diesely nez VW, ale taky patricne drazsi. Ovsem pokud srovnas srovnatelne, tak je VW nejlepsi... nebo ne ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.00  18:13

    « Re: TD(i) od Forda

    Auto střední třídy = BMW 320d, 330d... ještě furt je VW špička? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.09.00  13:41

    « Re: TD(i) od Forda

    Jak to tak vypada, tak se Ford porad drzi s dieselovymi motory v uctive vzdalenosti za VW. Motory VW jsou 1.9TDI a pro Passat maji 95kW/305Nm . Proste VW TDI jsou stale spicka u aut nizsi a stredni tridy. BTW u noveho Mondea jde o stejne motory, jako ma novy Transit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.09.00  12:26

    « Re: TD(i) od Forda

    Tak jsme tu nedávno "propírali" slabou nabídku turbodieselů u Forda a v dnešním SM už je první vlaštovka ohlašující zlepšení stavu. Pro nový Mondeo mají být k dispozici dva nové turbodiesely 2.0 DI 16V s výkonem 85 kW (280 Nm) a 66 kW. To by mohlo být docela slušný.

    Píšou tam, že jde o vlastní motory Ford "Duratorq", ale u objemu motoru, vrtání a zdvihu se mi zdálo, že jsem to už někde viděl. Tak jsem se podíval do svojí "databáze" a vida - na milimetr shodný vrtání a zdvih (86.0 x 86.0) mají motory DiTD od Mazdy. Tak nevím, jestli to Fordi částečně nepřevzali. No to je ale celkem vedlejší, hlavní je, že do tak zajímavýho auta, jako je Mondeo, začnou konečně dávat pořádný turbodiesely.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.09.00  14:58

    « Re: Omega 2.3 TD intercooler

    Myslím, že ve starších příspěvcích o to bylo psáno.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.09.00  09:59

    « Omega 2.3 TD intercooler

    Mate nekdo nejakou zkusenost s timto motorem, sptreba, atd.,koupit ci nekoupit???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.09.00  18:33

    « Re: TD(i) od Forda

    Ač jsem velkej fanda Forda, musím uznat že 1.9TD z Mondea asi nebude to pravé ořechové. Proto taky mám furd Sierru s Peugeot motorem, protože od té doby nic lepšího nevymysleli. Už se těším na Ford F350 s 7,1 TD od Detroit Diesel, ale dělí mě těch 44.000 USD bez daně, cla a dopravy přez kaluž...PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.09.00  12:10

    « TD(i) od Forda

    Zrovna dnes je v MF velkej článek k Focusu s 1.8TDI/66kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.09.00  16:03

    « Re: VM

    Motor 1.9TDI/96kW jsem radši nezmiňoval, protože u se u VW teprve chystá do prodeje (na forďácký 1.8TDI stačí "s prstem v nose" i to, co VW běžně montuje a prodává). Taky jsem pravda nezmínil skvělý 2.0d/100kW od BMW (případně jeho derivát u Roveru), protože BMW je dost jiná kategorie než Ford. No, co naděláme, co se týče turbodieselů, tak je to u Fordu slabota (a přitom auta jako Mondeo a Focus vůbec nejsou za ty prachy špatný). Snad se situace brzo změní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.00  19:53

    « Re: VM

    Pavel: Nehledě na VW 96 kW TDI (85 kW se zvýšeným výkonem) a Roverův TDI motor od BMW - (100 kW 2.0d 16V, Common-rail, VTG turbo) který má pouze dík programu 85 kW (což spraví čip za 20.000)...



    BTW ví někdo o lepším dieselovém čtyřválci, než je BMW?


    residents - jo, přesně tak, VW 66 kW TDI je tak naddimenzované, že to je fakt věčný motor (skoro jak bez turba - no, on má opravdu takovou vzduchovou dietu) - na rozdíl toho krámu od Forda. Jak už jsem psal Ford, to je jen pozlátko - navrch huj, vespod fuj (proto je tak levný).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.00  10:41

    « Re: Re:pavel_kr5

    stejné až na ten krouťák a životnost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.00  04:09

    « Re:pavel_kr5

    No dobre ukecal si ma. Ponuka u VW je neporovnatelna s Fordom ale musis uznat ze 66kW je rovnakych jak vo Forde tak aj v Passate.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.00  13:54

    « Re: VM

    Tuším, že Korzičan se pohoršuje nad mou kritikou nabídky dieselových motorů u Forda. Tak podívej Korzičane, napsal jsem, že "nabízet pouze 1.8TD(i) pro Ford Mondeo je úplná ostuda" za tím si stojím (pro úplnost přechod z 1.8TD na 1.8TDi u Mondea nastává právě letos). Kriticky se k Fordu vyjadřuju i proto, že jinak se mi Mondeo zdá jako velmi dobrý auto střední třídy.

    To, že moje trvzení extrapoluješ na VW Passat 1.9TDI/66kW, je z Tvé strany lehká demagogie. U Passat totiž tímhle motorem nabídka turbodieselů pouze začíná a pokračuje přes 1.9TDI/81 nebo 85 kW až po 2.5TDI/110kW V6. Prostě nebe a dudy.
    Ale kdyby šlo jen o VW, který má extrémně širokou nabídku TDI motorů. Francouzské automobilky jsou taky o pořádný kus před evropským Fordem (1.9dTi a 1.9dCi u Renaultu, 2.0HDI u PSA). A co teprve Fiat, který do Marey, která ani pořádně nepatří do střední třídy jako Mondeo, nabízí hned dva lepší motory - 1.9JTD/77kW a 2.4JTD/96kW. I britský Rover, dejž mu Pánbůh sladké spočinutí, má už dávno motory 2.0SDi/77kW. Radši už nebudu pokračovat, protože Ty do toho určitě hodně vidíš -:))) a tudíž tohle všechno víš. Tak čau, Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.00  12:30

    « Re: VM

    korzičan: Sakra víš dobře že, nefunguje link Orig, tak bys' mohl, když už napíšeš takovejhle krátkej nesmysl, označit, komu tím odpovídáš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.00  04:59

    « Re: VM

    Ty do toho asi malo vidíš a čo hovoríš na Passat 1,9TDi 66kW to by mohla byt podla tvojho ostuda!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.00  15:41

    « Re: Carbon clean atd.

    Myslel jsem to druhé. Stojí to cca 1600. Jinak ty aditiva pro výplach používám taky a nic se mi nekouslo. Jinak jezdím na plnou syntetiku. Najeto cca 173 tis. km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.00  08:07

    « Re: Carbon clean atd.

    Znám člověka, kterej tuhle nebo podobnou srágoru nalil do benzínový R25. Chtěl mít motor jako novej. Rozpustilo to všechny usazeniny a po 20 km se motor kousnul. Bližší podrobnosti akce mi nejsou známy, ale myslím, že když se používaj běžné aditivované oleje, není potřeba ničím vyplachovat. Ale jestli náhodou nemáš na mysli čištění palivového systému? To si asi před čtvrt rokem nechal udělat jeden kámoš se Seatem Toledem 1,9TD a prej po tom auto dělalo divy. Stálo to prej asi 1500,- a prej perfetkní...
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.08.00  09:55

    « Carbon clean atd.

    Máte někdo zkušenosti s čištěním motoru Carbon clean apod. Je to lepší aplikovat před výměnou oleje nebo až po ní. Podle prospektů to čistí komplet motor, ale podle mě max. vstřikovací systém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.08.00  13:10

    « Re: VM

    Ad Peugeot, ovšem, ale na vývoji common-rail šestiválce...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.08.00  09:23

    « Re: VM

    Beru to tak, ze Ford jako puvodni US fabrika proste nepridelila Naftakum prioritu. Vsechny naftaky v osobakach byly Peugeoty, jen 1,8D a TD byl jejich (Nemeckej) a 2,5TD ze Scorpia je Ital VM a ve Ford Galaxy TDI Audi. Takze Ford nikdy asi nebude Dieselum pridelovat prioritu. Proto hleda partnera alespon pro Evropu, protoze je jasne ze bez toho bude hodne tratit. V Americe spolupracuje predpokladam s Detroit Diesel na 7,8l TD co dava do PicUpu rady F350, ale neni to zadny HiTec. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.00  15:08

    « Re: VM

    Hmmm, o spolupráci s Peugeotem jsem četl taky - před nějakým půl rokem. No fakt je ten, že vlastní TD(i) motory od Fordu jsou dost bída. Např. pro takový auto jako je Mondeo nabízet pouze 1.8TD/66kW, no to je na začátku novýho tisíciletí úplná ostuda. Víceméně všechny ostatní evropský automobilky (a většina japonských taky) jsou na tom o hodně líp.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.00  12:50

    « Re: VM

    Já jsem zase četl, že Ford bude v dieslech spolupracovat s Peugeotem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.00  12:41

    « Re: VM

    Tuším, že v posledním AMR jsem četl, že se chystá spolupráce Forda s Detroit Diesel. Mělo by jít především o dodávky nějakých nových turbodieselů do větších osobních a teréních aut od Forda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.00  09:04

    « Re: VM

    S tím moderním motorem je to relativní....Do Scorpia se cpou (cpaly) motory VM, což není žádná Olympiáda. Jsou to klasické komůrkáče, navíc s dělenou hlavou, jak u traktorů Zetor...
    Italové. Nicméně se tyto motory VM cpaly od Scorpii, přez Frontery, Chryslery Voyager do spousty dalších aut, aniž se o tom ví. Taky jezdí ve starších Alfách Romeo 33 (tříválce :-), v Jeep Cherokee a pod. Moc se po nich nechtělo šahat, ale cena rozhodla, takže se montovaly hodně. Kvalita je průměrná, nejsou citlivé na zacházení jako např AUDI TDI. Výkony průměrné, spotřeba vyšší, životnost tak akorát. Jinak v rámci objektivity nutno říct, že u VM ka se dělají nafťáky i do letadel a taky to lítá. Takže žádný drek to asi nebude. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.00  13:27

    « Re: VM

    To je zajímavé, že do Scorpia dá Ford celkem moderní motor a jinak tam cpe hrůzu 1,8 D,TD. Neví někdo kdy začnou montovat ty nové Peugeoty?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.00  09:04

    « Re: VM

    Tož to jo, jen jsem chtel nejake info o rozdilu mezi motorem 2,5TD 115PS ze posledniho Scorpia a 2,5 TDi 125PS z tehoz auta. Oba by meli byt "OEM" VM Motori. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.00  13:56

    « Re: VM

    Jednoduché vysvětlení Italové internet moc nevodí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.00  10:37

    « Re: VM

    Diky za odkaz, moc tam toho není a proto mi je divný, že by taková fabrika neměla svoje stránky...PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.00  12:27

    « Re: VM

    Nedávno jsem to hledal a nakoned něco našel:


    [odkaz]


    [odkaz]

    . Ale zas tak moc tam toho není.

  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 08.08.00  10:03

    « Re: Citroen 1.9 Diesel

    1,9D nebo i TD od PSA (Peugeot, Citroen) jsou super motory, je to sice "klasický" diesel motor, ale velice spolehlivý a úsporný. Teď ho dokonce montují ve verzi TD 55kW do Suzuki Baleno Combi, v Rusku ho dávali i do dieselové Nivy a vše s nepřímým vstřikem. Nikdy bych ho, ale nechtěl v Citroenu s hydraulikou. Jedině v ZX, nebo v Peugeotech.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.00  08:32

    « Re: Citroen 1.9 Diesel

    To já bych zas do Citroena šel hnedle, ty motory jsou dobrý. Už bych dávno měl XM nebo starý CX, ale odrazuje mě ta hydraulika.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.00  16:40

    « Re: Citroen 1.9 Diesel

    Mel ho kolega v TD versi a rupla mu hlava (reference na info@hnmotor.cz), jinak nevim. Neni to to stejne co je v Peugotovi? Obecne bych do toho nesel.PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.08.00  13:18

    « Citroen 1.9 Diesel

    Shanim naky reference na Citroena BX 1.9 Diesel (nebo turbodiesel). Mate nekdo s tema motorama naky zkusenosti - spolehlivost, spotreba, ekonomika provozu (dily, apod.)?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.08.00  11:11

    « VM

    Nemáte někdo odkaz na Web italské motorárny VM motori?
    PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.00  07:10

    « Re: TDI Tuning

    Za chvili si te najde autokomplex.... . Jestli tu jeste kouknes, podivej se do rubriky Autokomplex - Motory ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.00  16:19

    « TDI Tuning

    Co se da udelat s VW TDi 66kW a kde, kdo, za kolik to dela? Slysel jsem o chiptuningu, filtrech, chladici oleje a paliva, atd... Existuje to realne, kde, za kolik?
    Jake s tim jsou zkusenosti? Co vykon, spotreba a zivotnost? Jaky je rozdil mezi chiptuningem se zesahem do ridici jednotky a mezi takovym tim konektorem/mezikusem Kompakt2 ?
    Diky za info
    PS: Nejsem tu moc casto, muzete mi pripadnou odpoved poslat na n7110@centrum.cz ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.00  16:13

    « TDi tuning

    Co se da udelat s VW TDi 66kW a kde, kdo, za kolik to dela? Slysel jsem o chiptuningu, filtrech, chladici oleje a paliva, atd... Existuje to realne, kde, za kolik?
    Jake s tim jsou zkusenosti? Co vykon, spotreba a zivotnost? Jaky je rozdil mezi chiptuningem se zesahem do ridici jednotky a mezi takovym tim konektorem/mezikusem Kompakt2 ?
    Diky za info
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  17:25

    « Re: Co Vy na německé osmiválcové turbodiesely?

    Jo, jo 2.5d už asi nějaký pátek existuje, i když jsem to asi zaspal, protože KERSCHER mně dával před týdnem grafy z brzdy od 2.5d. Měřil ho 28.06.2000 a po tuningu má 192,6 PS a 419Nm. Celkem zajímavé hodnoty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  16:17

    « Re: Co Vy na německé osmiválcové turbodiesely?

    Jak jsem říkal, ten motor (3.0d) je špičkové konstrukce, jde jen o to vyvinout přes common-rail čerpadlo příslušný vstřikovací tlak (stejný, jako má VW systém čerpadlo-tryska) - což ostatně udělali.

    Předělaný 2.5 tds na 2.5d opravdu už existuje, resp. před "inovací common-railu" má 120 kW, takže je velmi pravděpodobné, že s vylepšeným common-railem ho posadí také na minimálně 132 kW.

    Jinak 2.5 tds se sníženým výkonem 96kW pro Omegu končí - končí smlouva a bude nahrazen nějakým velkým motorem z produkce GM (asi Isuzu, nebo VM Motori - každopádně to nikdo nebude chtít :-)))...)

    Osobně se domnívám, že BMW motor 2.5d není nic jiného, než osvědčené 2.5tds s čtyřiadvacetiventilovou hlavou, common-railem a VTG turbem, alespoň objemem s ním koresponduje (tzn. že není ze "stavebnicové řady" 2.0d, 3.0d a 4.0d), tudíž z něj nic dalšího dělat nebudou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  12:44

    « Re: Co Vy na německé osmiválcové turbodiesely?

    Myslím, že BMW ke zvýšení výkonu šestiválce 3.0d z 184 na 193 koní (135 -> 142 kW) přistoupilo kvůli "novému" šestiválci Audi 2.5 TDI 132kW, který se svými parametry příliš přiblížil třílitru BMW.

    Jinak, taky jsem před pár měsíci četl, že BMW hodlá svým zákazníkům nabídnout 2.5-litrový šestiválec, coby přímou konkurenci pro výše zmíněný motor Audi. Koneckonců v 2.5-litrových šestiválcích TDS má BMW mnohaletou tradici z éry nepřímého vstřiku (jeden z těchto motorů se ještě dnes licenčně montuje do vozu Opel Omega). Pokud by se tak stalo a BMW mělo 2.5-litrovej řadovej šestiválec, pak by byla reálnější, že z něj vyvinout motor V12 pro sedmikovou řadu - jeho objem by už byl "pouhých" 5 litrů.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…