Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Instalace Intercooleru
Souhlasím s názorem koupit si radši jiný auto, silnější, klidně benzínový, vyjde to levnějš. To samý jsem říkal těm bláznů s tim vyšlechtěnym Golfem, ale oponoval mi spotřebou 5-6l/100km, ale při těch investicích? Jenom ten tuning motoru v SRN prej 5.000DM. Myslím, že kdyby měl GTI verzi, hodně by ušetřil... To by se ale nemoh předvádět s takhle nadupanym dieselem. Když to teda někoho baví, proč ne? -
« Re: Instalace Intercooleru
Ok, ventil na turbu rušit nemusíš (když ale chceš změnit přetlak, tak ho můžeš rovnou zavřít), intelcooler nabastlíš. Není ale jednodušší si koupit silnější auto? Ono je to složité. Pokud to chceš skutečně udělat profi, tak to musíš spočítat. Vzít pracovní charakteristiky turbínky/komresorku, zvolit pracovní přetlak, změřit teplotu vzduchu za turbem, spočítat mezichldič atd. až to všechno uděláš, zjistíš, že se s pracovní hcrakteristikou turbínky nikam nevlezeš a že na mezichladič potřebuješ jiný kompresorek. Jinými slovy. Nabastlit se dá cokoliv, ale jestli to má mít nějaký smysl, je potřeba to spočíst a provést rozsáhlé úpravy. O tom, že zvýšení pracovního přetlaku má vliv na životnost motoru si nebudem nic vykládat. PTD -
« Re: Instalace Intercooleru
Věřte nevěřte, ale znám Golfa II 1,6TD, majitelem je totální šílenec, kterej do toho leje prachy horem dolem, už prej nalil do tuningu tohodle auta přes 700.000 Kč!!!!!! Auto podle toho vypadá. A z motoru 1,6td vyždímali přes 120 koní - měřeno na brzdě. Intercooler samozřejmě nechybí. -
« Re: Instalace Intercooleru
PTD, proč by měl ten ventil hned rušit? Stačí přeci nastavit jiný otevírací tlak. A příslušně upravit dávkování nafty.
BTW pokud se nemýlím, a to se tedy nemýlím, 1.6 se s intercoolerem dělal.
drewx: Pro AUTOKOMPLEX je zmiňovaná činnost zcela rutinní záležitostí. -
« Re: Instalace Intercooleru
Víš jak to říkají u Toyoty...Nic není nemožné. Nějak by tam nabastlit šel, ale co by jsi tím získal? Ten motor má tak nízký plnící tlak, že by jsi neměl co chladit. Pokud by jsi zrušil přetlakový ventil turba, tak za chvíli zrušíš i motor. Všechno potřebuje svoje. PTD -
« Re: Îbycejna Gazela s karburatorovym benzinakem (+)
s plachtovou nastavbou stoji v Rusku necelych 3000 USD v prepoctu.
Prakticka spotreba obnasi 11 - 20 l. bezninu a o zhruba o litr vic v pripade LPG na sto, podle toho kde se jezdi a kolik se naklada.
30 l. zerou tritunove benzinove nakladaky GAZ (53, 4330), benzinovy ZIL (petituna) potom 40 l benzinu nebo 50 l plynu.
Kdyz jsem videl ten osmivaldovy motor s jednim karburatorem v rozvidleni a uzasne dlouhe saci kanaly, odlite z hliniku v jediny blok, zacalo mi byt nepochopitelne, jak to vubec muze jet, ale jede to, muzu dosvedcit.
K historii: v roce 1996 jsem videl fungl novy nakladak GAZ-53 s radovym sestivalcem SV !!!, svicky pekne kolmo seshora na uplne hladke hlave. Bylo to u policajtu a chlap to prihlasoval. Po ruskym venkove takovych masin stale jezdi jeste sila. Mimochodem vsechny tyhle velke benzinaky maji kompresi okolo 6,5 a jezdi na benzin s oktanovym cislem 76. Zdravi
Mirek
-
« Re: cena nafty to mfilip
Mel jsem drobatko vetsi stesti. V sobotu byl lepsi kurz 1.120 Zl za 100 Kc. Rikal jsem si v patek, ze kvuli Izraele a tech chuju zdrazi od pondeli ropa, navic dolar vuci korune klesal ( Zl je vic vazan na dolar ) a tak jsem nabral i do kanystru. V pondeli ale zlevnili na ADO v Orlova N95 na 29.30, mam tam 2 % slevu ( 28.70 ), takze jestli to vydrzi, budu priste tankovat tam. Jinak jestli muzu poradit, tak lepsi kurs na ZL je na nasi strane. Vetsinou kupuju Zl na ceske strane v Ceskem Tesine. Market Prima, Billa a dalsich 5 kantoru ve meste. Nejlepsi kurz byva naproti nadrazi v papirnictvi vedle Piastu. V patek tam byl kurz 8,70 Kc za 1 Zl. -
« Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.
Ta ruská Gazela je fakt velice zajímavá dodávka. Náhodou jsem si ji velice podrobně tenhle víkend mohl prohlídnout. Z boku a zezadu téměř k nerozeznání od Transita, předek už je o něco ošklivější, ale to nejzajímavější se ukáže po otevření motorového prostoru!!!! Když jsem v tomhle autě uzřel prehistorickýho benzínovýho macka s karburátorem, valil jsem oči. A vůbec - když jsem si prohlížel jiný díly v motoru, dejchla na mě historie, ale to chce vidět. Majitelé se pochlubili úctyhodnou spotřebou, při běžnym provozu prej 30l. Cena tohodle drobečka je na jejich trhu prej 4.000 USD. -
« Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.
Ta ruská Gazela je fakt velice zajímavá dodávka. Náhodou jsem si ji velice podrobně tenhle víkend mohl prohlídnout. Z boku a zezadu téměř k nerozeznání od Transita, předek už je o něco ošklivější, ale to nejzajímavější se ukáže po otevření motorového prostoru!!!! Když jsem v tomhle autě uzřel prehistorickýho benzínovýho macka s karburátorem, valil jsem oči. A vůbec - když jsem si prohlížel jiný díly v motoru, dejchla na mě historie, ale to chce vidět. Majitelé se pochlubili úctyhodnou spotřebou, při běžnym provozu prej 30l. -
« Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.
Plynovy pohon ma v Rusku dlouhou tradici vzhledem k jeho velkym zasobam, napr. ve mestech teplarny jedou z velke vetsiny na zemni plyn.
Na LPG vzdycky jezdily taxiky (Volhy, GAZ 21 - 24), soukromnici se zigulama a mnozstvi benzinovych nakladaku, jichz ale dneska valem ubyva kvuli vysoke spotrebe (predevsim GAZ-51, 52 a 53, ZIL-130).
V soucasne dobe je hodne firem, ktere instaluji aparaturu na LPG prakticky do jakehokoliv auta s benzinovym motorem, vc. strikacek. A jeden z nejpopularnejsich malych nakladaku se jmenuje Gazela, uveze 1,5 tuny, vypada jako Ford Tranzit a jeden cas se montovala nekde i v Cesku, myslim ze to byla firma ROSS (?) ve Velkem Mezirici, pokud se nepletu, ale s italskym dieslem. Tohle auto ma benzinak z Volhy, bud stary klasicky OHV, 2,5 l. 90 nebo 105 koni, podle kompresniho pomeru, nebo 16V OHC 2,3 l., 150 koni, bud vstrik, nebo karburator, motor se dela tamtez v Niznim Novgorodu, kde se mimochodem v licenci vyrabi jeste diesel-monoblok Steyer (s nesnimatelnou hlavou a se sdruzenymi vstrikovaci cerpadlo-tryska primo v hlave), ktery je ale zatim hrozne drahy, takze jich je malo.
Takze tyhle Gazely jezdi na LPG skoro vsechny, v praci ji taky mame. Vzhledem ke spotrebe draheho benzinu se prestavba zaplati urcite drive jez za rok, podle toho kolik se jezdi. Litr LPG stoji okolo 3 rublu, tj. tretina, nez benzin. Akorat ted jsou dost fronty na cerpackach, protoze cena benzinu se porad zvysuje a plynovych aut logicky jeste pribyva.
Pokud jde o CNG, drive na nej jezdily benzinove nakladaky a autobusy, mely 8 - 16 flasek na ramu pod korbou, autobusy na strese. Takova vozidla se vyrabela seriove.
V soucasne dobe hodne mestskych autobusu (Ikarusu) jezdi s 8 lahvemi na strese, to je tzv. diesel-plynovy cyklus, anebo tytez Ikarusy se prestavuji na uplny pohon plynem (snizuje se komprese, vstrikovaci soustava se nahrazuje zapalovanim, atd.). Ikarus dodava i motory Raba D10 a D11 se vstrikovanim plynu, montaz v Moskve, ty jsem ale videl jen na vystave, ne na silnici.
Mejte se. Zdravi Mirek
-
« Re: cena nafty
Kolik tam stala nafta zlotych ? Nejezdis do Marklovic ? Jen pro zajimavost. Na ceske pumpe ( ADO Orlova ) jsem koupil 5 l a doma nameril 4.95. V Marklovicich ( Polsko ) jsem nabral do kanystru 15 l a doma nemeril 15,2 l .... Kdysi se strasne nadavalo na polsky benzin a znam hodne takovych, co by si polsky benzin nenaleli nikdy do auta. Ja sam jsem na polsky benzin najezdil ve Formanu 50 000 km, a kdyz se po 30 000 km prekopaval motor ze 40 na 50 kW, nebyla tam sebemensi naznak problemu. Jezdenim na polsky benzin jsem jen na Formanu usetril kolem 25 000 Kc .... -
« Diesel No.1
Zaujímal by ma váš nazor na najlepší naftový motor.Asi tu bude vela názorov na TDI od VW,ale tiež by som rád zistil vaše skúsenosti s naftou od BMW alebo Mercedesu a talianov.Predovšetkým ma zaujímajú názory na Common-Rail.VW však asi vedie.Myslím v masovom meradle.Cdi od Mercedesu si nedovoli každý.Tiež ma zaujíma váš názor na francúzske HDI.Japonci akosi zaostávajú.Mazda bude do novej 626 ktorú predstaví niekedy v roku 2002 montovat motory PSA čiže
HDI.Je to myslím dobrý tah. -
« To se rika, ale ne popsut, alebrz popsout
Jinak bych chtel neco k cenam nafty. Je pravda, ze kdo jezdi malo, bude v pripade neprilis draheho auta, jakym je Felicie, rozdil v porizovaci cene splacet dost dlouho, me vyslo vcera take asi 40 000 km v ceskych podminkach.
Dokonce i v Rusku se cim dal tim vic lidi shani po "alternativnich" zdrojich nafty, lacinejsi o 30 - 40 procent, protoze ceny bezninu i nafty porad dost rostou, jsou nizsi nez v Cesku, ale taky koupeschopnost mnohych je o dost nizsi. Benzin OC VM (vyzkumnou metodou stanovene) 92 stoji v prepoctu asi 12 Kc, 95 asi 14 korun, 98 potom asi 15 Kc, krome toho dost vozidel jezdi na beznin OC 76 (nakladaky a starsi nebo predelane osobaky, kde si lide zvedaji hlavu na motoru, aby dosahli nizsi komprese, take jsem to delal a funguje to, ani se to na vykonu moc nepozna). Ten stoji stejne jako nafta, litr za cca petku (10 Kc), ale opakuji, to srovnani je velmi relativni, platy jsou u vetsiny lidi nizke.
Kde lidi shani lacinejsi naftu: konecne stanice (tocny) autobusu (Ikarusy, turecke Mercedesy OM 325, ruske LIAZy s motorem Caterpillar), dale dieselelektricke lokomotivy (mimochodem velmi kvalitni a vzdycky zimni), ricni pristaviste, znami ridici nakladaku (omezene, dneska rada firem nakupuje poukazky na naftu prakticky uz po trzni cene).
Jeste v roce 1996 se mi stavalo, ze jsem u pumpy zaplatil napr. za 30l, a nalili mi plnou (zasadne se plati predem, potom obsluha vypina cerpadlo stojanu), rekli: prece to neni beznin! Ted je to ale uplne jinak, vsecko stoji penize a lidi silne pocitaji!
Snad jsem Vas moc neunavil.
Zdravi Mirek.
-
« cena nafty
Nerad odbočuju od zajímavýho vyprávění o Rusku, ale nemáte chuť při dnešních cenách nafty si raději pořídit auta na benzín? Při rozdílu 2,80 na litru musím ročně najezdit alespoň 50 tis. km aby se mi nafťák vyplatil. Za kolik se nechá sehnat nafta bokem, myslím od řidičů nákl., kolchozníků ... ? -
« Re: Mam rad naftaky, proto bych jinak nevolil, ...
Zdar Mirku. Díky za odpověď. Musím říct, že jsi mě dost uklidnil. Pár lidí, kteří ovšem sami zkušenost s nafťákem nemají, mi totiž řeklo, že dělám chybu. Teď vím, že nedělám.
Ty technický věci, o nichž jsi psal, mi moc neřekly - motor je pro mě španělská vesnice. V každým případě si Tvou odpověď vytisknu a nechám si to všechno v servisu vysvětlit. Kdybych měl nějaký trouble, tak se na Tebe zase obrátím. Měj se fajn. Jaros -
« Mam rad naftaky, proto bych jinak nevolil, ...
a tohle byla prvni moznost, kdy jsem si jej mohl dovolit. Nova naftova Felda je o dost drazsi nez obycejna benzinova 1,3, ktera jede zhruba stejne az na podstatne nizsi kroutak vespodu, tj. v nizkych otackach, a az na spotrebu, ktera je cca o 1,5 az 2 litry v prumeru nizsi (pred ni jsem mel totiz asi 20 000 km benzinovou F. Combi 1,3). I kdyz, tady v Rusku mame Feldy prevazne karburatorove a v Cesku jsou jen strikacky s katalyzatorem, proto ten cenovy rozdil mozna vlastne nebude ani tak velky.
Celkove jsem spokojenej. Pokud jde o motor, je to spolehliva masina, i kdyz, stejne jako jakakoliv jina znacka, se muze popsout, je treba davat pozor na par veci, hlavne obcas kouknout na rozvodovy remen (2 minuty), jestli je napnuty, podivat se, jestli chodi napinaci kladka (macknutim na remen) a jak ten remen sedi na remenicich (nekdy ma tendenci sjizdet na nekterou stranu a hoblovat se z boku). Taky se vyplati jezdit na poradny olej (ja menim, jak uz jsem psal, stoprocentni syntetiku Mobil po 10 tisicich, proti tomu provozari z Boleslavi v podstate nic nanamitaj, a originalni filtr), obcas se kouknout na palivovy filtr (vypustit sediment zespodu, tam by mohla byt voda, hlavne na podzim) a menit jej podle ujetych km (25 tis.). Pri vypousteni filtru je, podle mych zkusenosti, nejlepsi vypustit toho radsi vic do sklenicky, a potom pres ventil zpetneho vedeni (k nadrzi) cistou strikackou nebo necim podobnym dolit filtr do plna, uzavrit a teprve potom startovat.
Celkove si myslim, ze hlavne zalezi na tom, kolik budes rocne jezdit. Paklize hodne, to ten naftak smysl ma. Je to vcelku zive a ne o moc hlucnejsi nez cesky, ale i nemecky (1,6 MPI AEE 55 kW) benzinak.
A jeste jsem za tech skoro 90 tis. vymenil vloni jednu zhavici svicku, coz se lehce poznalo podle toho, ze po naskoceni to slo par vterin na tri valce. Mam v jiznich Cechach dva zname s touhle Feldou a vsichni jezdi bez problemu.
Zdravi Mirek.
-
« Re: Felda po 89 tis. v Moskve
Zdravím Mirkazruska. Mám objednanou Felicii 1,9 a Tvůj příspěvek mě proto zaujal. Zajímalo by mě, zda jsi s výběrem motoru spokojený nebo bys dnes volil jinak. Já jsem zprvu o své volbě nepochyboval, avšak nyní jsem se dozvěděl, že výměny náplní a filtrů se dělají ne po každých 15 tis. km, jak to bývá běžné, ale po každých 7,5 tis. km. Takže si říkám, že jsem možná šlápnul vedle... -
« Re: Felda po 89 tis. v Moskve
Jezdim hlavne v Moskve a blizkem okoli (tj. tak do 100 km, to je tady dost blizko). Je to zatim v pohode, podvozek je zticha, nic jsem zatim nemenil, ale musim udelat kulove cepy ridicich tyci, protoze maji nekrestanskou vuli, dokonce me vyhnali vloni z technicke (tady se dela do 5 let stari auta kazde 2 roky, potom tzv.pristrojova jako v Cesku, tj. na bubnovou zkusebnu brzd, atd.) kazdy rok.
S naftou temer problemy nejsou, vsude je zimni, akorat na podzim se nekdy u pump nestrefi s pocasim a chvilku to trva.
Kastle je uplne dobra, dost si na tom autaku delam sam, prestoze se soli priserne a zima tady trva pul roku.
Minuly tyden jsem si vymenil rozvodak spolu s kladkou a drazkovy remen. Naftovy filtr menim jednou za rok na podzim (cca 25 tis. km) spolu s vzduchovym, olej po 10 tis., ale jedine plnou syntetiku (Mobil Rallye Formula 1 5W/50).
V Rusku je okolo deseti prodejcu skodovek, sam delam u jednoho z nich, originalnich nahradnich dilu je vseobecne dost a s opravami temer problemy nejsou. V samotne Moskve jezdi odhadem tak 30 tis. skodovek, takze servisy se snazi.
Pokud jde o motor, mel jsem s nim problemy na novem aute: protacela se mi remenice na vacce a tudiz porad ujizdelo casovani a ventily sedaly na pisty, pomohla vymena remenice (sedi jen na kuzeli, bez pera). Dal jsem v zaruce jeste menil vstrikovaci cerpadlo, protore teklo ve dvou mistech (muzu podrobnejc napsat, kde).
Krome toho po roce mi prasknula trubka vyfuku ve svtredni casti, ted uz delaji jine, pruznejsi provedeni.
Zatim vsecko, jestli neco bude zajimat, piste.
Mirek
-
oleowr1 10.10.00 06:48
« Re: Diesely v podani Fordu
Kontrolka žhavení u Sierry zhasne, ale motor ještě cca. 5-10sec. dožhavuje, konec žhavení se projeví cvaknutím relé. Při studeném motoru (hlavně v zimě) po zhasnutí kontrolky napočítám do pěti a pak startuju. Pokud propásnu cvaknutí, vypnu klíček a žhavím znovu. Ještě se mi nestalo, že bych nenastartoval (i při -20), vlastně jednou mi lehla baterka a to mě brácha roztáhl. Baterka ještě motorem trošku otočila tak jsem si byl jist, že není zamrzlý, jinak je roztahování nebezpečné na kliku a rozvodový řemen, proto je třeba roztahovat min. na trojku a pomaličku pustit spojku. Pokud jsou velké mrazy (pod -10), je dobré do nafty nalít trochu benzínu na zředění, ale nepřehánět, do skoro plné nádrže dotankuju max. 5-10l. -
« Dobry vecer, muzu se pripojit do spolecnosti?
Mam teprve nedavno pristup do Internetu a jezdim v Moskve uz 4 roky na naftove Felicii Combi, celkove 89 tis. km. (jinak ridicak mam uz 20 let). Tady jsou docela slusne zimy, treba budu moci nekdy necim take prispet.
Zatim diky!
Mirek
-
« Re: Disely v podani Fordu
máš rechta Richarde, ta moje mrška 1.8TD taky stávkuje, hlavně když zhasne kontrolka žhavení a tajemné procesy probíhající v nitru mé Sirky způsobují, že je nažhavená až tak po cca 8-10 sekundách. Jo, TD Forda mám první zimu, tak na co si mám dát majzla? -
oleowr1 09.10.00 06:57
« Re: Disely v podani Fordu
Fiesta nebo Escort s 1,8D se dá ještě přežít, s 1,8TD Sierrou je to horší. Ono fordy sice trošku hůř startují, ale to je normálka. Mondeo 1,8TD většinou nestartuje na první otočení ani jako nové v létě, na druhou stranu stejně startuje i po ujetí 100 a více tisíc km. Pokud se rozhodneš pro Fiestu nezapoměň si nechat vyměnit olej a rozvodový řemen.
-
« Re: špička
Tak se mi zdá, že vývoj a soupeření v oblasti TD motorů začínají nabírat obrátky jako u osobních počítačů ("co bylo nové před půl rokem, tak je dnes už zastaralé").
Před cca 2 měsíci pustilo Audi do nabídky nový motor 1.9TDI/96kW a zdálo se že to bude na nějakou dobu nový vrchol u motoru 1.9TDI. A ejhle, v posledním AUTO.CZ magazínu je představení nového motoru 1.9TDI/110kW. Ferda Piechů nasadil dost ostré tempo. Teď ještě tak uvést 12-válcové 5.0TDI V12 (na základě 2.5TDI V6 132kW) a jeho ambice budou zase na chvíli ukojeny. -
« Re: špička
Pavel: Problém je ten, že VW sáhl se 110 kW na dno technologie (bez šestnácti ventilů to zřejmě dál nepůjde), ale 2.0d o BMW má ještě rezervy, co se týče vstřikovacího tlaku Common-railu (každý ví o nové kosmetické úpravě 3.0d motoru - jiná charakteristika a vyšší vřtikovací tlak).
BTW PD-TDI lze sluchem rozeznat pod kapotou naprosto bezpečně :-).
Kdežto 2.0d je od 1.9 benzínu k rozpoznání jen velmi těžko.
A hranice výkonu jednotlivých motorů nejlépe poznáte na produktech tunerů... -
"-- skrytý --" 02.10.00 14:56
« "pocity" z různých motorů
Vlastnil jsem TDi od VW 66 kW. Jelikož jsem o něj přišel, chtěl jsem zmapovat situaci na trhu v těch různých Dti, Hdi, Dit, JTd aneb jak se všechny ty "přímovstřiky" nazývají. Zde několik postřehů - ať mne nikdo nekamenuje, jsou to mé subjektivní pocity, které lze získat za několik km jízdy:
- VW Tdi 66 kW (jak jsem s ním najezdil 40 000km)slušný zátah dá se říci od 1500 ot, každý kdo se tím svezl prvně, byl překvapen, jak akcelerace dokáže tlačit do sedačky. Nad 4000 ot slábne, nemá cenu jej vytáčet, celou dobu BIO bez problémů, dlouhodobá spotřeba 5 l
- 1,8 Tdi Fokus Ač papírově vypadá velmi podobně, žádné velké divy nepředváděl. Akcelerace průměrná,ve 4000 ot výrazně slábne, zpřevodováno 4př. stupeň/4000/120 km/h, což se mi zdá dost málo (při těchto otáčkách jsem tam na 4 měl 150)
-HDI 2,0 66kW v P206. Trochu jiná kategorie (common rail),tišší, myslel jsem že ve 206 bude dělat divy, ani zde mne nijak nepřekvapil a nepřesvědčil, ve větších modelech bude zřejmě ještě "slabší"
- 1,9 Dti Renault hodně "traktorový" zvuk, stejně tak jsem si při rozjíždění na 1a 2 připadal, pak ztichne. Ač má údajně 72 Kw, ani v meganu to nebyla žádná střela, zátah mi nepřišel nijak velký
- 2,2Tdi Nissan 81 kW, takže z jiného soudku. Dost velký turboefekt (myslel jsem, že u řízených přímovstřiků byl eliminován), pod 2000 se vůbec nic neděje, pak zabere mocným krouťákem (až nemile) a jede. Nad 4000 trochu slábne, ale dá se ochotně vytáčet až k 5000 (ne že by to bylo potřeba - jiné motory už moc nechtěly)Zajímavé zpřevodování. Na 4 jsem jel 180, když jsem na 5 jel 190, bylo tam neuvěřitelných 3.500 ot!!!. Z mirného kopce se ochotně rozjel na 220 a šel by i dál. O těchto motorech na rozdíl od 10 let propracovávaných TDi nikdo moc neví a nemůže mít ani zkušenost, budou-li na něco háklivé. Pořizovací cena poněkud vyšší ve vozidle této kategorie (Almera - Primera jej kupodivu dosud nemá)
Nevím, jestli jsem měl na svůj motor štěstí, zda byl "povedenější" z povedených (teoreticky mohl mít větší výkon než papírově). Nechci být zaujatý pro to co jsem měl, chtěl jsem vyzkoušet i jiné možnosti, kam by se ubírala moje budoucí volba, ale zdá se mi, že zůstanu u VW. Jen na toho nissana vzpomínám se slzou v oku. -
« Něco z jinýho (naftovýho) soudku
Dnes jsem náhodou dostal do ruky provozní předpis k záložním dieselům na jedné naší větší elektrárně a musím říct, že mě parametry toho motoru dost zaujaly: řadový šestiválec, 24 ventilů, dvoustupňový turbo, výkon 3600 kW, atd. Hned by si ho člověk dal do auta, jen ty rozměry trochu vadí (6.9x3.7x2.0 m). -
« Re: špička
Pánové, nač ten spor. Myslím, že TD motory obou těchto firem (plus MB) tvoří nejužší špičku v nabídce turbodieselů v současné době. V dvoulitrových turbodiesech panovali po nástupu TDI pěknejch pár let motory Audi/VW, ale pak přišla v roce 1998 odpověď od BMW v podobě 2.0d/100kW a to byla pěkná pecka. No a teď se VW vrací na špici s 1.9TDI/96kW. BMW 2.0d má trochu vyšší absolutíní i litrový výkon (51.3 x 50.6 kW/l), nejnovější TDI má zase vyšší krouťák (absolutně 310 x 290 Nm, litorově 164 x 144 Nm/l). V nejbližší době se dá očekávat protitah BMW - přece jen motor 2.0d vyrábějí už 3 roky. Ale i kdyby nic, tak výše zmíněné motory mají parametry, o kterých se konkurenci může jen zdát. Mně osobně je sympatičtější řada TD motorů od BMW, ale např. v letošní "Engine of the Year Awards" bylo z 2-litrových dieselů nejlepší 1.9TDI a za nim 2.0d od BMW.
Abych neurazil příznivce jiných značek - do širší špičky patří určitě řada jiných výborných TD motorů značek Alfa/Fiat, PSA apod.