Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.00  13:38

    « Re: AUDI 80 1.6 TD

    Odpovím jak už bylo psáno níže: objem ničím nenahradíš. Tento motor je OK v Golfu, Polu, ale Audi 80 je o dost těžší auto a proto bych raději šel do 1,9 TD nebo rovnou 1,9 TDi. Vzhledem k ročníku toho bude mít dost za sebou a vzhledem k objemu málo před sebou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.12.00  08:15

    « AUDI 80 1.6 TD

    Budu kupovat AUDI 80 1.6 TD r.v. 91. Má někdo zkušenosti s tímto autem? Jestli jo tak bych se rád dozvěděl jaký.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.00  17:18

    « Dvoudoby diesel

    Kluci, ten dvoutaktni naftak ma uplne uzavrenou mazaci soustavu, jako ctyrtakt! Tam v klikovce, a vubec pod pistem, jako u klasickeho dvoutaktu benzinoveho, bez ventilu, nic neprobiha. Jedina vec, ze olejovy film ze sten valcu se plnicim vzduchem asi trosicku strhava do spalovaciho prostoru, ale to se resi dobre pracujicimi pistnimi krouzky.
    Takovehle masiny, jenomze ve velkem, makaji uz desitky let na lodich a lokomotivach, spotreba oleje je zhruba stejna jako u ctyrtaktu stejneho vykonu. To mam na mysli dvoutakty velkeho objemu a s malymi otackami, kdy je jejich ucinnost stejna jako u ctyrtaktu a maji vyplachovani bud ventilove (pouze vyfukove ventily), jako to Daihatsu, nebo 2 klikovky, horni a spodni, a protibezne dva pisty v jednom valci (cela serie motoru na ruskych lokomotivach).
    Zdravi vsechny Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.00  12:33

    « Re: Co vy na malé diesely

    Co se týče emisí, tak onen dvoutakt v Daihatsu Sirion má splňovat EU4 (AMR-3/2000). Pokud to Daihatsu zvládne tak jsou borci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.00  09:30

    « Re: Co vy na malé diesely

    Zajímalo by mě, jak chtějí u dvoutaktů vyřešit emise. Podle mě má sice dvoutakt vyšší měrný výkon, ale zase o dost víc nedokonalé spalování.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  22:16

    « Re: Co vy na malé diesely

    Muj názor je ten, že diesel v osobáku by měl mít minimálně 5 válců. Ideální jsou 6válce, osmičky už ta auta strašlivě prodražují.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  17:39

    « Re: Co vy na malé diesely

    Je to zajímavé, především dvoutaktní diesel. To je cesta, která má podle mne perspektivu. Pokud se vyřeší emise, bude to nekdokonalejší motor co byl kdy vymyslenej. Všichni na tom potají dělají, ale nikomu se nedaří to naladit na dobré parametry v tak malém objemu (do cca 3,0l). Jinak pokud jde o klasické nafťáky se vstřikovacím čerpadlem, tam bych se rozhodně přiklonil k názoru, že objem ničím nenahradíš. S tím jde ruku v ruce otázka otáček, které nemůžou z principu spalování nafty přelézt přez cca 5000/min. Optimální je tak do cca 3200/min. A to zas aby vypadl slušný výkon, musí mít objem. Je to kruh, ze kterého je cesta ven jen přez dvoutaktní diesel. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  17:28

    « Re: Co vy na malé diesely

    Minuly tyden jsme meli slezinu majitelu a priznivcu dieselu v osobnich autech. Jeden kluk ma starsi japonskou Daihatsu Charade 0,9 l. turbodiesel, komurkovy trivalec, se dvema ozubenymi remeny na opacnych stranach motoru. Jeden pohani vacku, druhy vstrikovaci cerpadlo, ktere je velmi podobne na system Bosch V.., mozna licencni, vyrobene v Japonsku. Je tam paradni jednoducha podtlakova regulace plniciho tlaku turbiny, ovladajici klasicky obtokovy ventil, zadna elektronika. Charade je male auto, vazi okolo 900 kg, ale relativne prostorne, ve ctyrech se da jet i dost dlouho. Ten motor ma najeto asi 250 tisic, startuje a jede bez problemu, akorat dost kouri pri zatizeni a spotreba 6,5 l po meste taky neni nejnizsi, ale me Felicie zere zrovna tolik, v zime i vic. Je ale, pravda, vic nez o metrak tezsi. Ten turbo-trivalec je zajimava masina.
    Mam nejake materialy o jiz zminenem dvoutaktu Daihatsu, urcenem pro model Sirion. To je ale supermoderni motor, zhruba litrovy trivalec, vyuzivajici primoproudeho ventiloveho vyplachovani (jako napr. velke masiny na lokomotivach, turbina podava vzduch okny ve stene valce a v hlave jsou 4 ventily s promennym casovanim podle otacek a zateze, vsechny jsou vyfukove, tryska sedi v ose valce), turbina s promennou geometrii lopatek, vyvazovaci hridele, common-rail, dela to dojem velke drahoty. Spotrebu by to melo mit take jen lehce pres 3 litry. Zdravi Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  13:42

    « Re: Co vy na malé diesely

    Myslím, že objem ničím nenahradíš, což je i samostatná rubrika. U dieslů si myslím, že to platí víc jak u benzíňáků. Pokud malý motor, tak jen do skutečně malých nákupních tašek. Pro Punto a těžkou Fábii to moc reálně nevidím. Ten chystaný motor od Fordu 1,4/66kW bude asi dost utopie vzhledem k současným dieslům od Forda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  12:38

    « Co vy na malé diesely

    Nějak to tady usíná, tak zkusím nahodit něco do diskuze. Na trhu se začínají objevovat malé moderní přímovstřikové turbodiesely. Začalo to jak jinak VW/Audi, kde před cca rokem a půl uvedli na trh téměř zároveň dva zajímavý motory - 1.2TDI/45kW a 1.4TDI/55kW. Oba jsou to tříválce se sdruženými vstřikovači (proč taky v dnešní době vyvíjet nový vstřikovací čerpadlo pro tak nestandardní počet válců když sdružený vstřikovače nebo "common-rail" to zvládnou bez větších problémů). Menší z těchto dvou motorů se objevil v prvním "třílitrovém" autě na světě (Lupo 3L) a má mj. vyvažovací hřídel (to by u tříválců mohla být cenná devíza). "Větší" motor je derivát z 1.9TDI a tudíž by mohl být cennově dostupnější a mít lacinější servis.

    Ostatní výrobci mají zpoždění, ale už se objevují první vlaštovky. Mercedes vyvinul pro Smart supermalý CDI motor 0.8CDI/30kW, který by se měl prodávat od letošního roku. Daihatsu slibuje malý vznětový dvoutakt 2CD/45kW (???). Fiat před časem představil čtyřválel "multijet" 1.2JTD/45kW respektive 50kW, ale je to zatím jen prototyp a do výroby přijde snad až v roce 2002. Ford připravuje pro Fiestu III tříválec 1.4TDI/66kW, která by měla být na trhu taktéž až v r.2002. O rok dřív se snad objeví v Peugeotu 307 čtyřválec 1.4HDI/55kW.

    Takže bude z čeho vybírat. Co vy na to? Koupili byste si tak malý diesel? Pokud se nepletu, tak na starší malý diesely (nepřímovstřikový) se dost nadávalo. Snad tahle nová generace bude lepší. Já bych do takový Fabie bral 1.4TDI/55kW skoro jako optimální motor. Podobně by se mi do Punta líbil určitě víc 1.2JTD/50kW než těžký 1.9JTD/59kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.00  13:45

    « Re: Tipo 1.9 TDs

    No v Tipu/Tempře byl už inovovaný, ale v principu je to to samé...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.00  16:44

    « Re: Tipo 1.9 TDs

    Je to ten stejný motor co se montoval do Ritma a Lancie Delta a prisma už od 1986? PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.00  12:35

    « Re: Tipo 1.9 TDs

    Mám tenhle motor v Tempře (1.9TD/66kW, r.v.1991, bez kat.) a zatím nebyl problém. Najeto je přede mnou odhad 150-200 tisíc km, já po GO (na turbo se nešahalo) cca 50 tisíc km. Mažu to polosyntetikou SUNOCO po 8-10 tisících km.


    Co jsem slyšel poučného o turbomotorech obecně, je to, že člověk by ho neměl před zastavením moc honit (např. jet po dálnici 150 km/h "kopec nekopec") a pak bezprostředně zastavit u pumpy. Když je motor hodně zahřátej a především turbo rozpálené od velkého výkonu a pak se zastaví a vypne motor (tj. zastaví se i cirkulace oleje), tak karbonizuje olej v turbu. Tyhle ohledy člověk na normální atmosfericky plněnej diesel nebo benzíňák nemusí brát, ale u turbomotoru by měl. Takže s citem nejen při rozjezdu (kvůli studenému motoru), ale i při "dojezdu". Čau, Pavel.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.00  10:58

    « Re: Tipo 1.9 TDs

    Abych pravdu řekl, neznám turbomotor, kde by se nemuselo dávat pozor na turbo, aby bylo dobře mazané :-)...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.00  09:15

    « Re: Tipo 1.9 TDs

    Mám informace od lidí z praxe, že se musí dávat pozor na turbo, aby bylo dobře mazané. Pak není problém. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.10.00  14:52

    « Tipo 1.9 TDs

    Udajne je tem taky IC, mate nekdo nejak negativ mozna i pozitiv ZK s subj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.00  20:47

    « Re: Instalace Intercooleru

    To poznám příští rok, ale vzhledem k dostatku vzduchu (tlak a velký intercooler) to ani moc nekouří (resp. nepozoruji značný nárůst kouřivosti - je to stejné jako před úpravou).

    Jediné, co mi vadí, je nárůst vnějšího hluku (je tam K&N filtr a docela to hučí).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.00  13:48

    « Re: Instalace Intercooleru

    Cokes a jak to splňuje emise?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  20:38

    « Re: Instalace Intercooleru

    Já mám lehce předelaný BMW 325 tds (tlak na 1 bar), intercooler z Mercedesa SLK a nafta pomomocí programu od Kerschera. Jezdí to moc dobře (proti originálu). Jinak už jsem to tady říkal je to práce fy AUTOKOMPLEX (resp. společné síly).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  18:44

    « Re: Instalace Intercooleru

    OK, na to musím zareagovat. Zřejmě jsme si hned na záčatku neřekli, proč tam chceme ten mezichladič dát. Pokud pro zvýšení výkonu, pak o kolik? Víme, že o moc to nebude (Nebudu se přít jestli 5PS je moc či ne. To je relativní. Na babetě by to píchlo)Pokud se to dělá kvůli tomu, že už nemám co dělat a tak bych si ho tam namontoval (protože mi jeden někde zbyl)tak ano. Jsem všemi deseti za laborace s motorem všeho druhu (na autě, které nemám k denní potřebě) - včetně montáže mezichladiče. Ale nesmíš pak být zklamaný, když zvýšíš tlak v turbu na 1,0 baru, přidáš nafty k poměru k vyššímu množství vzduchu, dáš mezichladič a _ _ _ _ _ _ono nic. Ne, nebude to fakt trhat asfalt, ale proč ne. V žádném případě bych nešel na maximální tlak větší než 1,1 - 1,2 baru. Pak by ti asi česem klekla hadice, od IC do sání, nebo by jsi ji musel udělat z duralu, jak to mají sporťáky. Dejte vědě, jak dopadnete. Mnoho zdaru. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  09:35

    « Re: Instalace Intercooleru

    Ad Delta a RAM, no tak tomu říkám rada za všechny peníze. Jak se od IC dostaneme až k nákupu dvou jiných aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  09:32

    « Re: Instalace Intercooleru

    PTD, no moment, je rozdíl mezi nastavením maximálního plnícího tlaku z předpokládaných 0.6 baru na nějakých 0.8-1.0, a úplným odpojením přetlakového ventilu (to turbo počítám fouká max tak 1.5-1.8 baru).

    Nechápu, proč by hned musel kupovat jiné auto, když chce jen u toho dosavadního přidat intercooler. Intercooler z TDI může být jen o málo větší, než originál z Golfa 1.6 GTD (motor s intercoolerem a s 59kW), což není na závadu (samozřejmě, kdyby tam dal IC z Liazky, to by si asi počkal dost dlouho, než by mu to turbo natlakovalo).

    Nechápu, proč tak hanlivé slovo dobastlit, vždyt rozvod a montáž lze provést kvalitně (nic na tom, není).

    A pokud si myslíš, že si v nějakým 85 roce hráli konstruktéři na pracovní charakteristiky turbíny (a kór ještě u mechanického vstřiku), tak to mám pocit, že jsi trošku vedle. Vím zcela přesně, že 51 kW VW 1.6 TD (JR) má stejné turbo (466534-5) jako 59 kW VW 1.6 TD (RA/SB).

    Jeniné, co se na tom motoru musí seřídit, je množství nafty a přidat ji tak, aby to vyhovělo emisím. Jak už jsem říkal, Michal Naď z Autokomplexu by to mohl popsal přesněji, jelikož se tím živí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  09:06

    « Re: Instalace Intercooleru

    No nevim, neni na litani lepsi nejaky motorovy rogallo ? :-))) Spotreba bude u nej urcite nizsi nez u tej Lancie :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  08:54

    « Re: Instalace Intercooleru

    Možná je řešení si koupit dvě auta, tak jak bych to udělal já. Jeden naftovej Pick Up, třeba Dodge RAM 2500 a na lítání jednu Deltu HF Int. EVO II. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  08:08

    « Re: Instalace Intercooleru

    Souhlasím s názorem koupit si radši jiný auto, silnější, klidně benzínový, vyjde to levnějš. To samý jsem říkal těm bláznů s tim vyšlechtěnym Golfem, ale oponoval mi spotřebou 5-6l/100km, ale při těch investicích? Jenom ten tuning motoru v SRN prej 5.000DM. Myslím, že kdyby měl GTI verzi, hodně by ušetřil... To by se ale nemoh předvádět s takhle nadupanym dieselem. Když to teda někoho baví, proč ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  18:43

    « Re: Instalace Intercooleru

    Ok, ventil na turbu rušit nemusíš (když ale chceš změnit přetlak, tak ho můžeš rovnou zavřít), intelcooler nabastlíš. Není ale jednodušší si koupit silnější auto? Ono je to složité. Pokud to chceš skutečně udělat profi, tak to musíš spočítat. Vzít pracovní charakteristiky turbínky/komresorku, zvolit pracovní přetlak, změřit teplotu vzduchu za turbem, spočítat mezichldič atd. až to všechno uděláš, zjistíš, že se s pracovní hcrakteristikou turbínky nikam nevlezeš a že na mezichladič potřebuješ jiný kompresorek. Jinými slovy. Nabastlit se dá cokoliv, ale jestli to má mít nějaký smysl, je potřeba to spočíst a provést rozsáhlé úpravy. O tom, že zvýšení pracovního přetlaku má vliv na životnost motoru si nebudem nic vykládat. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  07:48

    « Re: Instalace Intercooleru

    Věřte nevěřte, ale znám Golfa II 1,6TD, majitelem je totální šílenec, kterej do toho leje prachy horem dolem, už prej nalil do tuningu tohodle auta přes 700.000 Kč!!!!!! Auto podle toho vypadá. A z motoru 1,6td vyždímali přes 120 koní - měřeno na brzdě. Intercooler samozřejmě nechybí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  18:40

    « Re: Instalace Intercooleru

    PTD, proč by měl ten ventil hned rušit? Stačí přeci nastavit jiný otevírací tlak. A příslušně upravit dávkování nafty.

    BTW pokud se nemýlím, a to se tedy nemýlím, 1.6 se s intercoolerem dělal.

    drewx: Pro AUTOKOMPLEX je zmiňovaná činnost zcela rutinní záležitostí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  17:36

    « Re: Instalace Intercooleru

    Víš jak to říkají u Toyoty...Nic není nemožné. Nějak by tam nabastlit šel, ale co by jsi tím získal? Ten motor má tak nízký plnící tlak, že by jsi neměl co chladit. Pokud by jsi zrušil přetlakový ventil turba, tak za chvíli zrušíš i motor. Všechno potřebuje svoje. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  14:30

    « Instalace Intercooleru

    Nevite zda by sel do Golfa II 1.6 GTD napasovat mezichladic z TDi? Delal uz nekdo neco podobneho jak to fungovalo??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  13:35

    « Re: Îbycejna Gazela s karburatorovym benzinakem (+)

    s plachtovou nastavbou stoji v Rusku necelych 3000 USD v prepoctu.
    Prakticka spotreba obnasi 11 - 20 l. bezninu a o zhruba o litr vic v pripade LPG na sto, podle toho kde se jezdi a kolik se naklada.
    30 l. zerou tritunove benzinove nakladaky GAZ (53, 4330), benzinovy ZIL (petituna) potom 40 l benzinu nebo 50 l plynu.
    Kdyz jsem videl ten osmivaldovy motor s jednim karburatorem v rozvidleni a uzasne dlouhe saci kanaly, odlite z hliniku v jediny blok, zacalo mi byt nepochopitelne, jak to vubec muze jet, ale jede to, muzu dosvedcit.
    K historii: v roce 1996 jsem videl fungl novy nakladak GAZ-53 s radovym sestivalcem SV !!!, svicky pekne kolmo seshora na uplne hladke hlave. Bylo to u policajtu a chlap to prihlasoval. Po ruskym venkove takovych masin stale jezdi jeste sila. Mimochodem vsechny tyhle velke benzinaky maji kompresi okolo 6,5 a jezdi na benzin s oktanovym cislem 76. Zdravi
    Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.00  08:54

    « Re: cena nafty to mfilip

    Mel jsem drobatko vetsi stesti. V sobotu byl lepsi kurz 1.120 Zl za 100 Kc. Rikal jsem si v patek, ze kvuli Izraele a tech chuju zdrazi od pondeli ropa, navic dolar vuci korune klesal ( Zl je vic vazan na dolar ) a tak jsem nabral i do kanystru. V pondeli ale zlevnili na ADO v Orlova N95 na 29.30, mam tam 2 % slevu ( 28.70 ), takze jestli to vydrzi, budu priste tankovat tam. Jinak jestli muzu poradit, tak lepsi kurs na ZL je na nasi strane. Vetsinou kupuju Zl na ceske strane v Ceskem Tesine. Market Prima, Billa a dalsich 5 kantoru ve meste. Nejlepsi kurz byva naproti nadrazi v papirnictvi vedle Piastu. V patek tam byl kurz 8,70 Kc za 1 Zl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.00  08:30

    « Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.

    Ta ruská Gazela je fakt velice zajímavá dodávka. Náhodou jsem si ji velice podrobně tenhle víkend mohl prohlídnout. Z boku a zezadu téměř k nerozeznání od Transita, předek už je o něco ošklivější, ale to nejzajímavější se ukáže po otevření motorového prostoru!!!! Když jsem v tomhle autě uzřel prehistorickýho benzínovýho macka s karburátorem, valil jsem oči. A vůbec - když jsem si prohlížel jiný díly v motoru, dejchla na mě historie, ale to chce vidět. Majitelé se pochlubili úctyhodnou spotřebou, při běžnym provozu prej 30l. Cena tohodle drobečka je na jejich trhu prej 4.000 USD.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.00  08:29

    « Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.

    Ta ruská Gazela je fakt velice zajímavá dodávka. Náhodou jsem si ji velice podrobně tenhle víkend mohl prohlídnout. Z boku a zezadu téměř k nerozeznání od Transita, předek už je o něco ošklivější, ale to nejzajímavější se ukáže po otevření motorového prostoru!!!! Když jsem v tomhle autě uzřel prehistorickýho benzínovýho macka s karburátorem, valil jsem oči. A vůbec - když jsem si prohlížel jiný díly v motoru, dejchla na mě historie, ale to chce vidět. Majitelé se pochlubili úctyhodnou spotřebou, při běžnym provozu prej 30l.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.10.00  08:09

    « Re: cena nafty to mfilip

    Přesně tak, jezdím do Marklowic, na té první pumpě stála nafta 2,70Zl/l. při kurzu 11,15Zl za 100Kč to vychází na 24,22Kč/l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.00  15:06

    « Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.

    Tu Gazelu jsem asi videl, casto stala v Chotebuzi na hranici. Je to zaoblena obluda. V SM bylo psano, ze se v CR hleda firma, ktera by delala pro prodej zastoupeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.00  14:57

    « Re: Jezdi, a sice uz dost davno, a ted spis jeste vic.

    Plynovy pohon ma v Rusku dlouhou tradici vzhledem k jeho velkym zasobam, napr. ve mestech teplarny jedou z velke vetsiny na zemni plyn.
    Na LPG vzdycky jezdily taxiky (Volhy, GAZ 21 - 24), soukromnici se zigulama a mnozstvi benzinovych nakladaku, jichz ale dneska valem ubyva kvuli vysoke spotrebe (predevsim GAZ-51, 52 a 53, ZIL-130).
    V soucasne dobe je hodne firem, ktere instaluji aparaturu na LPG prakticky do jakehokoliv auta s benzinovym motorem, vc. strikacek. A jeden z nejpopularnejsich malych nakladaku se jmenuje Gazela, uveze 1,5 tuny, vypada jako Ford Tranzit a jeden cas se montovala nekde i v Cesku, myslim ze to byla firma ROSS (?) ve Velkem Mezirici, pokud se nepletu, ale s italskym dieslem. Tohle auto ma benzinak z Volhy, bud stary klasicky OHV, 2,5 l. 90 nebo 105 koni, podle kompresniho pomeru, nebo 16V OHC 2,3 l., 150 koni, bud vstrik, nebo karburator, motor se dela tamtez v Niznim Novgorodu, kde se mimochodem v licenci vyrabi jeste diesel-monoblok Steyer (s nesnimatelnou hlavou a se sdruzenymi vstrikovaci cerpadlo-tryska primo v hlave), ktery je ale zatim hrozne drahy, takze jich je malo.
    Takze tyhle Gazely jezdi na LPG skoro vsechny, v praci ji taky mame. Vzhledem ke spotrebe draheho benzinu se prestavba zaplati urcite drive jez za rok, podle toho kolik se jezdi. Litr LPG stoji okolo 3 rublu, tj. tretina, nez benzin. Akorat ted jsou dost fronty na cerpackach, protoze cena benzinu se porad zvysuje a plynovych aut logicky jeste pribyva.
    Pokud jde o CNG, drive na nej jezdily benzinove nakladaky a autobusy, mely 8 - 16 flasek na ramu pod korbou, autobusy na strese. Takova vozidla se vyrabela seriove.
    V soucasne dobe hodne mestskych autobusu (Ikarusu) jezdi s 8 lahvemi na strese, to je tzv. diesel-plynovy cyklus, anebo tytez Ikarusy se prestavuji na uplny pohon plynem (snizuje se komprese, vstrikovaci soustava se nahrazuje zapalovanim, atd.). Ikarus dodava i motory Raba D10 a D11 se vstrikovanim plynu, montaz v Moskve, ty jsem ale videl jen na vystave, ne na silnici.
    Mejte se. Zdravi Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.00  11:17

    « Re: cena nafty

    Kolik tam stala nafta zlotych ? Nejezdis do Marklovic ? Jen pro zajimavost. Na ceske pumpe ( ADO Orlova ) jsem koupil 5 l a doma nameril 4.95. V Marklovicich ( Polsko ) jsem nabral do kanystru 15 l a doma nemeril 15,2 l .... Kdysi se strasne nadavalo na polsky benzin a znam hodne takovych, co by si polsky benzin nenaleli nikdy do auta. Ja sam jsem na polsky benzin najezdil ve Formanu 50 000 km, a kdyz se po 30 000 km prekopaval motor ze 40 na 50 kW, nebyla tam sebemensi naznak problemu. Jezdenim na polsky benzin jsem jen na Formanu usetril kolem 25 000 Kc ....
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 17.10.00  09:50

    « Re: cena nafty

    Včera jsem tankoval opět v Polsku, ono se to pořád vyplatí - v přepočtu 24,22Kč za litr sice na noname pumpě, ale nikdy jsem neměl z jejich naftou potíže, ani v dobách, kdy kámošům zamrzaly diesely krmené naftou od Aralů a Shellů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.10.00  18:50

    « Diesel No.1

    Zaujímal by ma váš nazor na najlepší naftový motor.Asi tu bude vela názorov na TDI od VW,ale tiež by som rád zistil vaše skúsenosti s naftou od BMW alebo Mercedesu a talianov.Predovšetkým ma zaujímajú názory na Common-Rail.VW však asi vedie.Myslím v masovom meradle.Cdi od Mercedesu si nedovoli každý.Tiež ma zaujíma váš názor na francúzske HDI.Japonci akosi zaostávajú.Mazda bude do novej 626 ktorú predstaví niekedy v roku 2002 montovat motory PSA čiže
    HDI.Je to myslím dobrý tah.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…