Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: spotřeba longlajf oleju u tdi
Já do své 81kW TDi octavie leju Shell 5W30 a spotřeba oleje takřka nulová. Podle mě Tdi motor si zaslouží kvalitní olej, záleží jak se k tomu stavíš ty, pokud chceš auto užívat nějaký ten rok, tak na oleji bych rozhodně nešetřil. U mě je fakt, že oproti tobě mám najeto jen 57000km za 2 roky. -
« spotřeba longlajf oleju u tdi
Zdravim, zajímaly by mě vaše zkušenosti se spotřebou dražších oleju typu Castrol slx 0w30 v tdi motorech. Ja mám 3 roky staré tdi 66kw, najeto 140tkm, od předchozího majitele tam byl právě výše zmíněný olej a dolitý pulitřík v tom zmizel asi během 4 tisíc km. Na webu Castrolu píšou, že spotřeba 2 deci na 1000km je naprosto normální a že dolejvání jejich drahýho oleje se vrátí na spotřebě (při couravým provozu). Jaký na to máte názor? -
"-- skrytý --" 15.09.03 07:36
« Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS
Brázdič: Z aut už je holt dávno typický spotřebák - kup, použij a zahoď. Dneska už se nějaká delší výdrž motorů u moc aut nenosí, na co taky, jen ať lidi koupěj co nejdřív další auto :-) I když těch 250tis km na fiatí 1,3TD je celkem slušné, ty původní 1,3D/1,4TD se leckdy nedožily ani toho... :)))) -
« Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS
Chevy VAN je #1. De facto luxusní obývám na kolech. Zvláště pak o nějakého úpravce si nic nezadá s tím nejluxusnější bejvákem... nejlepší jsou z konce 80. a začátek 90. let ty jsou nejhezčí. K tomu nějaký chromovaný doplňky vkusná barevná variace laku. achjoooo.....
-
« Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS
to Oddie: Pravidlo zni jinak, ty jsi rekl jenom pulku. Je to objem ani pocet valcu nicim nenahradis. Nejaky pomocny berlicky v podobe turba my neberem, co...???:))))
Ja se pravidla drzim, proto jsem si tak oblibil ty osmivalce s objemem kolem peti litru. A je fakt, ze ty motory pri normalni jizde tocej tak do 2 tisic, kdyz je dres, tak asi 3 tisice, a na zavodeni jdou ochotne i za 6...:-)
Kamos me povozil pred nedavnem Chevroletem Chevy Van, je v tom 6,5 litr osmivalec diesel atmosférák a je to bomba auto! -
"-- skrytý --" 12.09.03 08:54
« Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS
To je ale blbá móda, tyhle prťavý diesely. Ty PS a Nm jsou sice hezký, ale mě zajímá taky trochu životnost motoru, a jeho celkové chování. Pravidlo "objem ničím nenahradíš" platí stále. No ale co, každému podle jeho gusta, když se to někomu líbí... Až půjdou do háje ty původní poctivý spolehlivý diesely, tak si holt radši koupím benzína, než tohle. -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Oddie: Nechces se nekdy zastavit s mladou, ze bychom vyzkouseli, jestli by umela ridit 126...? No a pro tebe to samozrejme plati taky. Necekej ale zadnej extra vykon, je to podobny tem nasim naftackum, od osmivalcovyho petilitra se nedockas zadny trhani dlazby...:-)) Opravdu me nenapadá, co jinyho bych mohl pro tu svoji poridit misto soucasneho...?.-o) -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
oddie: Istotne, ved nas trhacov asfaltu poznas ;)) Mojej sa lubi praveze to nove Mini, obzvlast verzia Cooper S s kompresorom ;))) Che che a to bolo reci, ze sa nikdy jazdit nenauci a ze je totalny antitalent ;)) Ale tiez jej ho nekupim. Ma totiz slubenu moju Mazdu, ked ju "vyjazdim" a kupim nieco nove ;))) -
« Re: Overdrive
oddie : nenadávám, ber to samozřejmě s nadsázkou i když něco na tom je. V tématu automat se zeptám jestli ho najdu, ale jak jsem psal, není to jenom automat, protože to Volvo 740/760 TD má overdrive i na normální manuální převodovce, nicméně díky za tip. -
"-- skrytý --" 10.09.03 14:24
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Dabel: no jo, vy jste taky ale závodníci a piráti silnic, ne jako my nafťáci :-) Mojí mladé se hrozně líbí autíčko Mini (ten starší model, ne ta zparchantělá novinka, to je stejná hrůza jak nový brouk). To by mě zajímalo, jak by se jí s tím jezdilo... :-) ale nekoupím jí ho, ono je to, když je v dobrém stavu, o dost dražší než ty moje šlupky :( -
"-- skrytý --" 10.09.03 12:36
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
No, to jsem zvědavej, jak dlouho ti ta Fiesta vydrží, když jsi zvyklej na větší. Já už taky skřípu zubama, když přesednu do něčeho menšího... a mladá? Ta od té doby, co nám rozstřelili 205-ku, a pár měsíců jezdila se 405-kou, už nic menšího taky nechce. Jo jo, rychle se zvyká na větší... ty tvoje medvědy asi radši ani nebudu zblízka prohlížet - eště by se mi to moje znelíbilo :) -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
A právě kvůli svejm proporcím si nepořizuji jíž více aut typu Fiat Uno 1,3D. Nejmenší objem mám doma třílitr, aby mě to uvezlo, tam už se těch pár kilo navíc hravě ztratí...:-)
Abych nekecal, mám teď novinku Fiestu 1,8D a manželka se mi hrozně směje, když mě v tom vidí...:-) -
« Overdrive
Čauky všem, dřív než se zeptám, dřív jsme měli ritmo 1,7D a jezdilo město neměsto za 5,5. Jestli někomu jezdí 1,3D za 7 tak je to "pěknej čuník" anebo blbec, že si nechal natolik poštelovat čerpadlo, že to má vliv už jenom na spotřebu. Ale zpět k dotazu, jak funguje overdrive? Našel jsem maximálně že je to elektronický stupeň navíc, ale co to je a jak to funguje to už ne. Vím že třeba Scorpia mají 3 stupně automat a 1 overdrive ale viděl jsem to třeba ve volvu 740 s normální manuální převodovkou. Tlačítko 5 je na řadící páce a to když je zařazená 4 tak se zmáčkne tlačítko a je tam 5? Moc díky za rady:o) -
« Re: olej do 2,0DTi Opel
Viadosi dík za odpověď.Mě ta potvora sežrala mezi první výměnou(30000km) skoro 11 litrů!!!! oleje co tam byl z fabriky(asi 5w-40).Potom mě spotřeba rapidně klesla na asi 1 - 1,5 litru mezi výměnama.V servisu mi tam dávají 5w-50 ale
nechal jsem si to přečipovat,tak zjišťuju jestli by se do toho neměl nalí jinej olej.
Čao Hombras -
"-- skrytý --" 08.09.03 13:27
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Jo ještě k původnímu dotazu. Takhle malé diesely dělalo víc firem, např Opel (1,5D/TD - Corsa), nebo PSA (1,4D, 1,5D - Peugeot 106, Citroen AX), a určitě i řada dalších... Nicméně, bych stejně volil spíš o něco větší motor, klasický 1,8D - 1,9D je podle mě do aut téhle velikosti tak akorát. -
"-- skrytý --" 08.09.03 13:14
« Re: olej do 2,0DTi Opel
Hombrasi, presun se do rubriky Opel Astra, tam se to resilo. Jinak kazdej ti asi rekne neco jinyho. Mne Srba tvrdi, ze nejlepsi je Castrol RS 10W-60, u Tepasu mi tvrdili, ze nejlepsi je 5W-40, na jednom nemeckym webu doporucovali lidi 0W-40 - tak si vyber. Nicmene pokud ti to bere olej (mne jo), tak ti to bude brat jakejkoliv. Ja uz v tom mam dlouho 10W-60, 1 pulrok 5W-40 a zpocatku tam byl obycejnej polosyntetickej 10W-40 a rozdil jsem nepoznal zadnej. Muj dojem je, ze ten motor je koncepcne ponekud starsi a bere vsechno, co maze. S naftou taky zadnej problem nebyl, ani od ONO, ani od "pochybny jezedacky pumpy". Jen pry tesneni nesnasi repku, tak jsem radeji ani BIO ani SETA nezkousel.