Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  09:05

    « Re: BMW

    To je zvlastni, ze zrovna vy s dieslem chcete setrit, kdyz rozptyl spotreby neni tak velky ja u benzinu. Muj moturek a prava noha taky potrebuje pochvalit:-))). fijo, zarlim. Zhrzena milenka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  08:41

    « Re: to gogo99-spotřeba

    Najednou sup ???, ja myslel, ze kdyz jedes s pannou na spotrebu tak zadny sup ??? :-), no panove nevim jak jste na tom vy s pannama, ale ja uz si nejak nemuzu vzpomenout.....:-), nicmene jsem jeste mlad. Brno, to je po ruce, ty jsi vlastne nas - pragocentrista, ale vypada to, ze tu spotrebu mate nejakou specifickou. BTW, spotrebu 3 litry mi MFA ukazuje, jen kdyz zastavuju :-)), ne vazne ja na ty ekojizdy nejsem, jak jsem psal, muj rekord je asi 4.4 (MFA) a to jsem jel 90 a pokracoval v jizde jen proto, aby se mi nevzbudilo dite:-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  07:35

    « BMW

    Osobně mi ještě hlava motoru nechrupla, ani problém s těsněním. Pouze jsem s tím jedno auto koupil, ale věděl jsem o tom, to byla tenkrát ta novější 524TD r.v.'89, tak jsem do ní vsadil výbornej kompletní motůrek ze starýho modelu. Jinak 324D 324TD je to samý jako 524TD - všechny hlávky jsou stejný. Nikomu moc ale nedoporučuju 324TD - je tam dost problémová elektronika motoru, jak ty auta zestárly, tak se to sere. Hlavně se z ničeho nic posírá řídící jednotka v ceně za starší cca 10.000,- a čerpadlo v ceně cca 7.000,- plus mínus... Zlatý mechanický čerpadla z 524TD!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  22:37

    « Re: Spotřeba paliva

    Toz Davidzi, mi spotreba podle stylu jizdy kolisa mezi 3-6 litru ... a prumerna rychlost mezi 63-106 km/h na stejne trase :-))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  21:47

    « Spotřeba paliva

    Dost mě překvapilo, v jak úzkém rozmezí se mi drží spotřeba. Mám pocit, že se stylem jízdy zas tak moc nemění. Konkrétně se to pohybuje mezi 6.4 a 6.6 litru, většinou skoro přesně 6.5. Jaké s tím máte zkušenosti? Já mám pocit, že je skoro jedno, jestli na to šlapu nebo to lechtám. Co Ty na to, Fija?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  20:55

    « Re: to davidz

    Autokomplexi, budu se ptát asi blbě, ale co znamená, že umí všechny programy? Myslel jsem, že program se testuje, tj. motor se zkouší na brzdě. Nebo někdo dokáže udělat program od stolu (počítače)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  20:38

    « Re: to gogo99-spotřeba

    jako s pannou - nic nic a pak najednou sup :-)))) Jo, jsem vpodstate z Brna :-))) To je asi na Morave :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  18:37

    « Re: to gogo99-spotřeba

    Hmmm jako s pannou, myslis velmi jemne az neznatelne pridvat a hlavne ne moc hluboko ??:-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  18:35

    « Re: to gogo99

    Skooda ze nemam dost casu, urcite jsi aspon z moravy....Aby bylo jasno, ja od zacatku verim, ze za tolik jezdis, ja bych to nedokazal, jsem asi moc netrpelivej. Pane jo, ted po tom chiptuningu tomu zacaste slapnu na krk z cisty radosti, ze to tak jede :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  14:21

    « Re: studenej start

    to driverman: Já bych si ověřil, jestli to nežhaví trochu dlouho, 3 minuty se mi zdají hodně, co ty na to Autokomplexicz?


    to Autokomplexcz: Musíme si to už ujasnit. Nikdo tu nehovořil o 20 minutách běhu na volnoběh. 5 minut a musí to bejt OK. Pokud se ti ani za 20 minut TD neohřeje, šel bych po termostatu, i když přímej vstřik je přímej vstřik. Ale 20 minut a studený? Dál, to s tím karbonováním jsem chtěl vědět, jak moc to myslíš vážně. Je to samozřejmě pravda, jak to popisuješ a naprosto s tím souhlasím, nicméně v dnešní době, kdy oleje i palivo obsahují velmi účinné detergenty, si myslím, že tady není potřeba s takovým argumentem strašit. Jedině snad u automobilů, které již mají něco za sebou a s jejich kompresními tlaky a spotřebou oleje to již z tebou popisovaných důvodů není již tak slavné. To je pak situace zcela jiná a existuje tu i přes zmiňované detergentní přísady potencionální nebezpečí zvýšené tvorby karbonových úsad, tak kde uvádíš. S takovými motory už však není potřeba se zase tak mazlit. Vím o jednom Puntu, které již jako nové chlastalo olej, jak zjednané. Stále na to v servise nechtěli slyšet, vymlouvali se na všechno možné a nakonec to rozmontovali. Ssací kanály již díky úsadám z oleje(Selenium) na ventilech nebyly téměř průchozí. Je pravda, že provoz v autoškole není zrovna ideální, ale motory, technicky v pořádku, se s ním vždy bez problému vyrovnaly. Právě díky těm projížďkám mimo město. Autokomplexicz, jak je to s tím volnoběhem u TD? Říkáš, že se otáčky zvýší tak na 10 s. Znamená to teda, že pak klesnou úplně na normál? Vždyť pri mínus 15 st by ten motor musel zase chcípnout. Za 10 s se přeci nemohl rozhýbat natolik, aby se už udržel (pokud v něm není olej s viskozitou 0-5W? Není to závada, že jde ve zvýšených otáčkách tak krátce? Dnes tam již žádnej odstředivej regulátor není a hlídá to všechno elektronika. Předpokládal bych, že něco takovýho, jako udržet studenej motor na volnoběh, by už mohla zvládnout, ne? Pro upřesnění: Studenej start, o kterým tu od začítku hovořím je teplota -10 st a nižší. Při teplotách od -5 st výše se s tím nemá opravdu moc smysl mazlit.

    to Hufnágl: Nojo, právě kvůli těm hlavám mám z těch motorů hrůzu, i když znám lidi, který s tim jezdí dlouho a je to všechno OK. Ty TDS již prý na to tolik netrpí. Nevíš, jak to vyřešili? Jinak není nad vznětovej víceválec, přeci jenom to je větší kultura. Jaký byly ty motory v 324 D a TD? Byly to ty samý? Když s tím BMW vyjelo, byl jsem z toho celej pryč. Do tý doby byly jen uchrochtaný Pežoty a Mercedesy. Tohle byl obrovskej průlom a laťka rázem o třídu výš.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  12:35

    « Re: to gogo99

    vis co tak prijed a ja ti takovou spotrebu predvedu v praxi :-))) otacky jsem odhadnul, je to +/- 50-100 otacek, samozrejme :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  11:01

    « Re: to gogo99-spotřeba

    Taková spotřeba je možná, ale:1)s plynem jako s pannou. 2) brzdu použiješ pouze ve vyjímečném případě. 3)Plynulost nade vše, čili žádné zbytečné brždění a zrychlování, žádné zbytečné zastavování. 4)Co možná nejvyšší převodový stupeň a co možná nejnižší otáčky. 5)Maximálně okolo 90-100 km/h
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  10:45

    « Re: to gogo99

    Jooo, cistit motor na dalnici, na to dbam :-)) Jinak s tim malym zvysenim otacek u startu studenyho TDI, to jsem taky spozoroval, fakt jde cca o 100 ot/min, ale jak rika ATX, je to chvilinku. To ta moje benzinova felda, co jsem ji zminoval si normalne v mraze NALOZILA asi ctvrt az pul plynu a otacky po nastartovani kratkodobe sly asi na 2500 ot/min.
    To FIJA : jak poznas ze to ma presne 750 ot. ?? Mame jinej budik, nebo co? Jinak FIJO, ta tvoje spotreba mi neda spat, neposlal bys mi recept??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  10:12

    « Re: to prof

    Při nedokonalém spalování "za studena", při velkých vůlích pístového mechanismu, snížené komptresi a studeném oleji se motor (písty, kroužky, ventily, sedla, vodítka, výfukové kanály, spalovací prostor a olej) extrémě zanášějí tvz. studenými kaly, kyselými oxidy a karbonem. Proto je co nejlepší proces práce motoru za studena co nejvíce zkrátit. Vím, že se dříve radilo nechat motor pomalu ohřát na volnoběh, ale to už dnes neplatí a všichni výrobci doporučují ohřátí motoru opatrnou jízdou. Jistě, oněch 10-20 sec. volnoběhu ničemu neuškodí, ale dvacetiminutové vrčení na volnoběh je blbost. Myslím si, že je to proto, že dnešní motory jsou účinější než starší motory, čili zbytkového tepla produkují méně (hlavně diesely s přímým vstřikem), jejich pohyblivé části jsou konstukčně stavěny na menších vůlích a elektronika dokáže lépe přizpůsobit nastavení veličin pro běh za studena. Nepopíratelná pravda jest, že motor jdoucí na volnoběh se zahřívá x krát pomaleji než li motor jdoucí, dejme tomu, na 3° na 2000 1/min. Ideální z hlediska životnosti motoru a oleje by bylo jej vůbec nevypínat. Ještě jsi chtěl vědět kde se zanáší ventil. sedlo, že? Zanáší se úplně všude, ale pokud je toto sedlo rovné a bez vady, ventil jej časem vyčistí. Ale běda, když sedlo není 100%, stačí malá rýha nebo vroubek a eroze + podpálení postupují velmi rychle. Po rozdělání na takovémto sedle jsou po obvodu vidět malé vyžrané jakoby vpichy a je otázkou, jak jsou hluboké, jestli je potom možné ještě sedlo přebrousit do rovné plochy? Dalším kritickým místem je dřík ventilu, na který se usazují tyto výše zmíněné usazeniny. Tady je problém, že se velmi těžko dostávají dolu a takovýto ventil potom nedokáže odvádět teplo a začne se přehřívat sedlo a hlava v místě sedla. Výsledkem bývá trhlina v hlavě mezi sedly nebo trhlina sedlo-kanál. Tak pozor na provoz studeného motoru! P.S. Kdo jezdí často po městě se studeným motorem, tomu vřele doporučuji občas vyjet na dálnici a rychlou jízdou motor vyčistit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  09:42

    « to gogo99

    1. TDI taky při studeném startu malinko zvýší volnoběh, ale jen velmi malinko a na velmi malou dobu. Cca +100 1/min na 10 sec.
    2. Skoro každá hliníková hlava nesnáší přehřátí. U TDI, když jej přehřeješ, taky praskne hlava. No a čím je ta hlava delší (6ti válec), tím dřív praskne. Ale nemusíš se bát, pokud je chlazení OK, níkdy to nezažiješ, toto je problém spíše starých aut, x majitelů, x přehřátí a je to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  09:36

    « Re: studenej start

    u meho TDI jsou po startu v mrazu otacky zvysene (misto nermalnich 750 asi 950) ... ale nepoznam ti ani na zvuku ani jinak, jen pri pohledu na otackomer ;-)) a za par (desitek?) vterin to sedne na tech 750 :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  09:35

    « to davidz

    Jasně, vyměnit EPROM s programem je to poslední. Hele jde o to, že KERSCHER umí udělat hned a bez problému všechny programy pro BOSCH řídící jednotky, proto chci vědět co je tam za řídící jednotku. Když tam bude Siemens nebo Magneti Mareli nebo ...., tak to není tak jednoduché.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  09:28

    « to driverman

    žhavení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  09:24

    « Re: studenej start

    to Prof+ Driverman - potvrzuju zkusenost Drivermana, TDI otacky nezvysi ani v mraze (ze by dokonala regulace)? Kdyz jsem mel feldu, tak studena tocila na volnobeh klidne 1200 ot/min a chovalo se to presne jak rika Prof, tj. byly tam asi dva postupny kroky, ve kterejch ty otacky klesaly az k normalu v zavislosti na tom, jak se to ohrivalo. Tenhle nemeckej kram nic, natocis to a bezi furt stejne. Jenom pri prechodu z benzinu jsem si musel zvyknout, ze kdyz je to studeny, tak to je potreba podrzet na starteru asi pul vteriny dyl, jinak to se silnejma razama zhasne. Pritom se zda, ze ten motor bezi (asi ne vsechny valce, nebo co..). Pricitam to tomu, ze ten odpor motoru je velikej a ten starter tomu malou chvilicku jeste pomaha tocit...Jakmile jsem to vychytal, zadnej problem, ale je to sugestivni, sam jsem z auta s krikem hnal kamose, kterymu moje auto vyse popsanym zpusobem zhaslo a on pri druhym pokusu pri startovani pridal plyn!! Samozrejme to s pridanim plynu nema co delat.
    To Zadek 524 - dycinky jsem si myslel ze BMW jsou paradni auta a dovolim si predpokladat, ze ty auta mas rad, kdyz jich tolik provozujes, ale neznervoznuje te ze vykazujou taovou "chybicku", jako praskani hlavy. Ja sem asi tekavej motorista, ale ja bych po praskly hlave asi priste koupil jiny auto ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  08:59

    « Re: studenej start

    Je to možná zvláštní, ale mě auto (Pajero) po studeným startu vůbec nezvýší volnoběh, prostě rovnou běží na normální volnoběžný. Těch 10 vteřin má nejspíš význam, protože to je zhruba doba za kterou se dostane tlakoměr na max hodnotu. Vůbec tlakoměr je docela dobrá věc, jak jde tlak dolů, tak jeden ví, že je to zahřátý i uvnitř motoru a nejen voda. Vypozorovajl jsem ještě jednu "zvláštnost", po zhruba tak 3 minutách zahřívání na volnoběch (ekvivalentně, tak po 300 metrech jízdy) cvakne nějaký relé (nejspíš) a rázem to jede svižněji. Nevíte někdo o co to je?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  08:14

    « Re: Re: to prof

    Jo, jo, mám BMW524TD a ne pouze jednoho, mám hnedle 3 na starost, jednoho z nich jsem udělal pro mámu (v automatu). K tomu jsem už jich asi 10 usmrtil a rozebral na náhradní díly. Hlavy jsou průser. Praskaj fest, jak si neohlídá člověk teplotu, tak to je hnedle. Z těch aut, co jsem rozebral měli dobrou hlavu jenom 2 a to ta jedna z nich ještě byla trochu pochybná. Jinak ještě jednou tady vysvětluji, že první část mého jména nijak nesouvisí s žádnými tělesnými proporcemi apod., jde o zkomoleninu jména od kamarádů... Ale celkem jsem si ji oblíbil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.01  07:18

    « Re: studenej start

    Ono to bude asi skutečně minimálně těch deset sekund chtít. Navíc po natočení běží každý auto ve zvýšených otáčkách, které jsou nastaveny nejen tak, aby motoru neškodily, ale aby ho zárověň co nejdříve zahřáli na teplotu, při níž lze uvažovat o nějaké zátěži. To s volnoběhem nemá nic společnýho. Jakmile se to samo dostane na hodnotu volnoběhu, je to již téměř dávno dostatečně prohřáto a lze na to i šlápnout. Ten zbytek se s tím vyrovná již mnohem snadněji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  18:39

    « Re: to davidz Mazda DiTD

    Díky za odpověď, nicméně jestli se nepletu, jedna věc je ŘJ a druhá program. Vyměnit chip s programem je asi celkem banalita, kouzlo bude v tvorbě toho programu. Jestli se pletu, tak mě oprav, ale kompatibilní ŘJ nám bude na pytel, pokud nemáme program ušitý přímo na tenhle motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  18:32

    « Re: studenej start

    Nevím, jestli je to otázka turba, každopádně těch 10 sekund běhu na volnoběh je v manuálu k Mazdě uvedeno. Teď ale koukám, že to píšou i u benzínu, takže ví Bůh proč to tam je. Naopak pouze u benzínu je tady napsáno, že pokud je teplota pod minus 18 případně auto několik dní stálo, má se motor chvíli zahřívat bez plynu. Jinak ten manuál je děsná psina, vychází nejspíš z americké verze, takže minimálně polovina textu jsou varování. Například v kapitole o výměně žárovek je napsáno, že halogenové žárovky nemáte dávat dětem na hraní. Škoda, myslel jsem, že kluk bude mít hezkou hračku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  18:13

    « Re: Re: to prof

    zadek524> Podle jména máš 524 TD? Co je na tom pravdy, že u těchhle aut odcházely hlavy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  18:11

    « Re: to prof

    Hmm, tak to je mi zase nějaká novinka. To jsem o tom karbonu vůbec netušil. A nevíš proč to tak je? Zajímalo by mě ještě, v kterým místě ventilovýho sedla se takovej karbon na volnoběh usazuje.

    Já jsem to u Landcruisera řešil tak, že jsem po příjezdu domů s teplým autem nastavil ručním plynem takovej optimální mírně zvýšenej volnoběh, ventilátor topení na 2. stupeň, foukání na okna a tak jsem to nechal. Ráno jsem vyběhl ven, cvrnk, a šup zase domů. Potom už jen stěrače setřely a jelo se jak po másle. A dvojka tam jde u každýho studenýho krámu vždycky blbě :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  16:15

    « Re: to gogo99

    Ja si myslel, ze to je hovadina, bylo mi divny, ze nejcitlivejsi pohybliva soucast by byla az posledni v ceste oleje...:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  13:31

    « to gogo99

    To ani dělat nemusíš, turbo je napojeno na separátní olejový kanál přímo z olejového čerpadla a tudíž dostane olej hned, nehledě na to, že při podmínkách studeného startu se do činnosti zapojí až za delší dobu. To spíš po rychlé jízdě ho nech chvilkou staní na volnoběh ochladit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  13:13

    « studenej start

    Nekdo mi vysvetloval, ze po natoceni studenyho turbomotoru je potreba ho nechat alespon 10 sec bezet na volnobeh, aby olej namazal turbo ??? Nevim jestli to neni hovadina, ale delam to :-)- 10 vterin mi nic neudela.. Pak jedu a snazim se to nezatezovat, topim si jak chci. Je ale pravda, ze se to ohriva dlouho (vyjizdim temer vzdy v mestskem provozu a stojim na krizovatkach). Docela vam nezavidim problemy pri staru se starsima dieslama, mel jsem kdysi Peugeota 205 1,8 diesel, 250 kkm a kdyz mel v poradku zhavici svicky, tak startoval bez problemu, ale vetsinou alespon jedna moc nezhavila....nejak na to trpel. Ted mam TDI (38kkm) a to startuje jako benzin, ani otacky tomu nezakolisj, vytaci se to trichu pomaleji ale vytaci...je pravda, ze -15 je asi houby mraz, vi Mirku z Ruska :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  12:36

    « to prof

    1. Nezmiňoval jsem nutnost opatrné jízdy po startu, protože ji považuji za samozřejmost.
    2. Nesouhlasím s metodou zahříání motoru na volnoběh. Jednak proto, že na volnoběh nebude např. studené TDI telpé ani za hodinu, kdežto jízdou se motor prohřeje mnohem dříve a zadruhé při ohřívání motoru na volnoběh se zanášejí pístní kroužky a sedla ventilů karbonem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  12:21

    « Re: Opel Vectra 2.2 DTi

    140PS a 330Nm, 21.250,- s DPH.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  12:19

    « to davidz Mazda DiTD

    Hele, zjisti v servisu od jakého výrobce používá Tvoje auto řídící jednotku a já Ti řeknu jestli to půjde nebo ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  12:11

    « Re: Studené starty

    Ještě jeden nebo dva tipy k "zahřívání na volnoběh". Pokud je auto vybavené klapkou vnitřní cirkulace a nikdo v něm nesedí, tak je vhodné vnitřní cirkulaci zapnout - vzduch uvnitř vozu se rychleji prohřívá a urychlí se tím odmlžování oken. Po nasednutí je ale třeba klapku hned vypnout, aby vlhkost Vašeho dechu nezpůsobovala zamlžování oken.
    Jinak kdo má klimu, tak při jejím zapnutí se rovněž urychlí odmlžování (pokud se při větších mrazech klima vůbec spustí? záleží na typu). Navíc běžící klima zvyšuje zátěž motoru a tím může urychlit jeho zahřívání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  12:03

    « Re: Studené starty

    Souhlasím s názorem, že motor je lépe zahřívat rozumnou jízdou než volnoběhem. Jednak kvůli roznoměrnějšímu prohřívání celého agregátu a hlavně proto, že při volnoběhu trvá zahřívání příliš dlouho. Při volnoběhu se vstřikuje "nejmenší možná" dávka paliva - jen na překonání odporu motoru, kdežto při rozumné jízdě (byť při podobně nízkých otáčkách) je vstřikovaná dávka větší. Tím pádem se produkuje víc tepla a motor se dřív prohřeje. Tolik z hlediska motoru. Pro okamžitý výjezd po startu hovoří i neobtěžování sousedů hlukem a smradem.


    Z hlediska bezpečnosti je ale lepší nechat motor běžet na volnoběh (např. po dobu čištění skel od sněhu apod.). Když vidím občas zoufalce, kteří vyjíždějí z parkoviště a z auta skoro vůbec nevidí, tak si říkám, že jsou to pěkní hazardéři. Navíc pokud mají úplně studený diesel, tak nejsou schopni slušně akcelerovat, což je občas při vjíždění na hlavní se silnějším provozem zapotřebí. Zahřátí motoru volnoběhem je rovněž lepší z hlediska komfortu a zdraví (pokud člověk nemá vyhřívaná sedadla).


    Takže je to tak půl na půl. Těžko si vybrat. Já praktikuji "zahřívání na volnoběh", ale jen pokud vyrážím v rozumnou hodinu - tj. ne v 5 hod ráno, kdy většina lidí na sídlišti spí.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.01  07:44

    « Re: Re: to prof

    No vidíš, jsem uživatel - ne otrok auta, ale můj bavorák už má nakrouceno cca 700 tisíc. Motor má dost, ale to už si říkám skoro 2 roky, ale pořád to jezdí. Od tý doby už to nalítalo dalších skoro 100.000km a to v těch nejtěžších podmínkách. Sice auto nijak nehejčkám, ale dostává vše co opravdu potřebuje a doporučuju všem: pravidelná výměna oleje a všech filtrů (i vzduchovej tak maximálně po 30.000km, na ten hodně lidí kašle, ale je to hrubá chyba!!!), olej používám zásadně plnou syntetiku - momentálně 5W50, že je zima, přes léto 10W50.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.01.01  21:26

    « Studené starty

    Koukám, že jsem tady rozpoutal pěknou disputaci. Profe, nejsem žádný prase, který dá studenýmu motoru nakládačku, ani nečekám, že bude od startu podávat maximální výkon. Auto mám dva měsíce, stálo mě 600 tisíc, takže ho opravdu nehodlám zničit. Jenom mě překvapilo, že studený diesel opravdu nejede, je to daleko markantnější než u benzínu. Nejsem sice závodník, ale když je cesta do kopce, musím i na studený motor víc šlápnout, abych tam vůbec vyjel. Dost mě třeba překvapilo, že jsem musel zařadit za jedna, protože dvojka to prostě neutáhla. Jinak bych se dovolil připojit k záporným názorům na zahřívání volnoběhem, minimálně v manuálu k Felicii to výrobce nedoporučuje. Jestli se nepletu, největší opotřebení motoru je právě nastudeno, při jízdě v provozní teplotě se motor opotřebovává minimálně. Proto je třeba, aby se motor dostal na provozní teplotu rychle. Pochopitelně nikoliv plným plynem, všeho s mírou, ale volnoběh je opačný extrém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.01  20:35

    « Re: Re:

    Nápodobně... a navíc, i když jsem roztahování nikdy nepotřeboval, co má člověk dělat, když má místo řemenu rozvod řetězem...? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.01  20:28

    « Re: Re:

    To fija: Děkuju alespoň za pochvalu mýho slohu :-) S tou plnou syntetikou to děláš dobře, ona má výhodu v tom, že je hned řídká, lépe řečeno řidší, nez studený minerál. Kabely jsou jistě kulturnější způsob, ale ne vždy dostatečně účinný.O tom volnoběhu je to sporné. Pokud máš auto s tlakoměrem oleje, tak si všimni, že to po natočení studenýho motoru maže na volnoběh i víc, než u zahřátýho auta při normální jízdě. Já to nechám radši na volnoběh rozblafat, víš, viděl jsem už roztrženej olejovej čistič, když to jeden člověk hned z kraje podržel o trochu víc. A nebyla to žádná neznámá značka čističe (Made in W. Germany).

    to mfilip: jet hned z kraje je samozřejmě pro celkový prohřátí všech částí lepší, ale to by se mi muselo chtít lézt do promrzlýho auta:-) Navíc ty ostatní části netrpí tolik, jako právě motor. Ono když dno pístu má minus 10 st. a po natočení je tam najednou jak ve výhni, tak tam to bude malinko choulostivější místo, než třeba v takovým diferáku.

    to zadek524: Nejsi barbar, pouze chceš od auta to, na co veskutečnosti vlastně je. Tobě bych dával dlouhodobě testovat auťáky, aby se opravdu ukázalo, kterej je ten nejlepší. Sebeštudovanější novinář nedokáže odhalit slabiny auta líp, než ty. A ten můj "sloh" byl určenej pro trochu jinou vrstvu šoférů :-).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.01  16:29

    « Re:

    Asi jsem uplnej barbar. Ráno nastartuju, pak v klidu oškrábu okna a vyrážím se zapnutým topením, je mi zima - na motor prdim (topim, co to dá), nevidim z opocenejch oken - na motor opět prdim (topim, co to dá). Auto užívám, nejsem jeho sluha. Když to nechytne, vezmu auto na lano a jedu, chce to jen mít průběžně měněnej rozvoďák. Kdepak sraní s kabelama, když je víc jak minus 15 nepomůže ani 10 kabelů, chce to jen lano nebo pořádnej krpál.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.01.01  08:40

    « Bez nadpisu

    asi budu pouzivat reload
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…