Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Diky za rady. Dneska rano jsem si byl nechat vyvazit kola na predni naprave. Pravy se muselo vyvazovat, levy bylo v poradku. Protoze bydlim na Barrandove a pracuju v Dejvicich, jel jsem to vyzkouset pres okruh na Plzen a pak jako na Ruzyni. Na useku Barrandov - dalnice na Plzen to vypadalo, jako ze je vsechno ok, pak jsem ale pokracoval na ty betonovy krase dal smerem na Ruzyni, a tam to zase zacalo vibrovat. Pak uz jsem to zkouset nemoh (prece jenom nepisu do rubriky 200km/h kdekoliv a jakkoliv :-). Takze ted uz fakt nevim (zavazi snad vypadnout nemohly, a je fakt ze ten postavenej kus ze Zlicina je docela dost hrbolatej - to snad ani neni pro rychlosti vyssi nez 90 ...). Kazdopadne dneska vecer jedu do Plzne, takze to vyzkousim na dalnici a uvidim. Poprvy jsem si toho vsimnul prave do toho kopce po sjezdu z dalnice na Plzen. Jeste jednou diky za rady. Snehulak. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
nene, budou se projevovat v urcite rychlosti, pokud jsou kola v zaberu! Vlastni zkusenost, na svym prvnim aute (Golf I) jsem dostal od prodejce kolo po defektu (nerekl mi o tom a kolo stipnul o obrubnik) - hazelo to pri rychlosti 80-110 km/h, a jen v zaberu ... tedy, ono to hazelo i do volantu, ale to je extrem, protoze pri 120 km/h se pneumatika (lepe receno kostra, ty dratky vevnitr) rozhodla, ze je cas se roztrhnout - vylsedkem byla totalni a okamzita ztrata tlaku, protoze tech 300 dratku propichalo dusi (po defektu uz to nebyl bezdusak) a tak jsem se malem pri prvni jizde zabil ... nastesti to bylo na te ctyrproudovce u Hranic n/M a tak jsem to na ceste udrzel a zastavil... suma sumarum, fakt bych to videl na kola. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Jo, nevyvážená kola to asi budou.
To byste se divili, když koupíte nové pneu a vyvážíte si je na 0-0, jak vypadají za nějakých 10-15tisíc km. 20gramů není náhoda. Já komunikuji (částečně kvůli škole) přimo s Barumem-Continental a je to fakt tak, jak říkám. Ojížděná pneu se rozvažuje - na jakémkoliv autě.
Další věc - hlavně u předních náhonů je dobré po 10tisících km přehodit přední x zadní (a převážit), protože zadní pouze brzdící pneu se na vnější straně ojíždí do tvaru frézky a to je důvod pro vznik hučení a svištění pneu. Na předku se během pár km zarovná a je pohoda. Ten komfort za těch pár set kaček stojí.
A neni servis jako servis. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
No jo, ale proc tedy jsou ty vibrace jenom kolem tyhle rychlosti? A navic vcera jsem zkousel preradit z petky na ctyrku, a pri stejny rychlosti (tudiz jinejch otackach) byly vibrace stejny. Verim tomu, ze kdybych chtel bejt surovej a zkusil bych ject pres sto na trojku, tak by se tam to vibrovalo taky. Proto si myslim, ze by to mohlo bejt az za prevodovkou. Nemate jeste nejakej napad? -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Vibrace by mohly bejt horšíma nebo trochu poškozenejma silentblokama agregátů a taky tím, že motor už je trochu vyběhanej a nemá tak pravidelnej chod (je nevyváženej) a celej se i s převodovkou v některejch otáčkách klepe. Jinak nevím, nic jinýho to snad bejt nemůže. -
« Re: to gogo99-spotřeba
Jooooo, Praha - lidi na houby, vsechno na houby, to vis nas Prazskej "trafic jam" to neni nic pro ekojezdce. Kdyz jsi dopredu presvedcenej, ze by se ti tu nelibilo, tak by se ti to opravdu asi nelibilo..:-)) Jeden muj dobrej zakaznik (Brnak) s oblibou rika, ze nejstrasnejsi mesto na svete je Brno :-)) -
« Re: to gogo99-spotřeba
jediny duvod pro lidi, proc zit v Praze, je podle mne ten, ze tam maji praci. Jinak nechapu, proc by se tam lidi stehovali ? Az na stare centrum stoji cela Praha za houby, lidi taky za houby a vubec .... nesel bych tam, a kdybych musel, tak by se mi to tam nelibilo. A porad same zacpy, z asi 50 pokusu o prujezd Magistralou se mi JEDNOU povedlo stat nebo popojizdet frontou u Vaclavaku min nez 2 minuty, jinak je obvykla doba od Vltavy na Vaclavak 5-20 minut ;-(((( hruza .... -
« Vibrace pri rychlosti kolem 100
Ahoj ve spolek, mam Fiestu z roku 93, 1.8D, ma najeto neco kolem 135000 (doufam). Vsechno funguje docela v pohode, ale v posledni dobe jsem si vsiml, ze pri jizde rychlosti kolem 100 km/h dochazi k docela velkym vybracim radici paky (paka se kyve sem a tam a je to citit i na zbytku auta). K temhle vybracim dochazi ale jenom pokud je motor v zaberu (a je jedno jestli je tam 4 nebo 5ka). Obecne se da rict, ze kdyz jedu do kopce, tak jsou
vibrace vyraznejsi nez kdyz jedu z kopce (kdyz tam strcim volnobeh, tak to uplne zmizi). Zajimavy je, ze pri rychlosti od 120 vejs ty vibrace zmizej a pri rychlostech nizsich nez 90 si taky niceho nevsimnu. Nevite nekdo co by to mohlo byt? Podle me je to neco mezi prevodovkou a primo predni napravou (v motoru a v prevodovce bych nerek' ze to bude, jelikoz to dela stejne pri stejny rychlosti na 5ku i na 4ku). Diky moc za vsechny rady, Snehulak -
« Re: BMW
tak vidis, ja si zas myslim, ze by nemel byt pro mne problem 3l/100 km na zname trase s dieslem:-))). Ale po me jedine zkusenosti s dieselem, by to chtelo asi par hodin potrenovat, nez se clovek s tim dieslem nauci jezdit. Myslim tim, jiny optimalni otacky, jina prace s plynem. Jsem presvedcen o tom, ze na zname trase bych se svou 1.8 v pohode dostal pod 5 l. Ted jsem mel treba 6,321 prumer na 886 km, a to bylo na tech 886 km asi 120 min statni na semaforech, zhruba 40 studenych startu pri (-6 az 3°C). Kdyz si od svych 56 l odectu 2x2l ( 2hod volnobeh ) a treba 40 x 0.1 l (studene starty ). Dostanu se na 4,9 l/100 km, a jeste zanedbavam ztraty pri rozjezdech, stani na prechodech, na krizovatkach,atd .... -
« Re: to gogo99-spotřeba
Najednou sup ???, ja myslel, ze kdyz jedes s pannou na spotrebu tak zadny sup ??? :-), no panove nevim jak jste na tom vy s pannama, ale ja uz si nejak nemuzu vzpomenout.....:-), nicmene jsem jeste mlad. Brno, to je po ruce, ty jsi vlastne nas - pragocentrista, ale vypada to, ze tu spotrebu mate nejakou specifickou. BTW, spotrebu 3 litry mi MFA ukazuje, jen kdyz zastavuju :-)), ne vazne ja na ty ekojizdy nejsem, jak jsem psal, muj rekord je asi 4.4 (MFA) a to jsem jel 90 a pokracoval v jizde jen proto, aby se mi nevzbudilo dite:-)) -
« BMW
Osobně mi ještě hlava motoru nechrupla, ani problém s těsněním. Pouze jsem s tím jedno auto koupil, ale věděl jsem o tom, to byla tenkrát ta novější 524TD r.v.'89, tak jsem do ní vsadil výbornej kompletní motůrek ze starýho modelu. Jinak 324D 324TD je to samý jako 524TD - všechny hlávky jsou stejný. Nikomu moc ale nedoporučuju 324TD - je tam dost problémová elektronika motoru, jak ty auta zestárly, tak se to sere. Hlavně se z ničeho nic posírá řídící jednotka v ceně za starší cca 10.000,- a čerpadlo v ceně cca 7.000,- plus mínus... Zlatý mechanický čerpadla z 524TD! -
« Spotřeba paliva
Dost mě překvapilo, v jak úzkém rozmezí se mi drží spotřeba. Mám pocit, že se stylem jízdy zas tak moc nemění. Konkrétně se to pohybuje mezi 6.4 a 6.6 litru, většinou skoro přesně 6.5. Jaké s tím máte zkušenosti? Já mám pocit, že je skoro jedno, jestli na to šlapu nebo to lechtám. Co Ty na to, Fija? -
« Re: to gogo99
Skooda ze nemam dost casu, urcite jsi aspon z moravy....Aby bylo jasno, ja od zacatku verim, ze za tolik jezdis, ja bych to nedokazal, jsem asi moc netrpelivej. Pane jo, ted po tom chiptuningu tomu zacaste slapnu na krk z cisty radosti, ze to tak jede :-) -
« Re: studenej start
to driverman: Já bych si ověřil, jestli to nežhaví trochu dlouho, 3 minuty se mi zdají hodně, co ty na to Autokomplexicz?
to Autokomplexcz: Musíme si to už ujasnit. Nikdo tu nehovořil o 20 minutách běhu na volnoběh. 5 minut a musí to bejt OK. Pokud se ti ani za 20 minut TD neohřeje, šel bych po termostatu, i když přímej vstřik je přímej vstřik. Ale 20 minut a studený? Dál, to s tím karbonováním jsem chtěl vědět, jak moc to myslíš vážně. Je to samozřejmě pravda, jak to popisuješ a naprosto s tím souhlasím, nicméně v dnešní době, kdy oleje i palivo obsahují velmi účinné detergenty, si myslím, že tady není potřeba s takovým argumentem strašit. Jedině snad u automobilů, které již mají něco za sebou a s jejich kompresními tlaky a spotřebou oleje to již z tebou popisovaných důvodů není již tak slavné. To je pak situace zcela jiná a existuje tu i přes zmiňované detergentní přísady potencionální nebezpečí zvýšené tvorby karbonových úsad, tak kde uvádíš. S takovými motory už však není potřeba se zase tak mazlit. Vím o jednom Puntu, které již jako nové chlastalo olej, jak zjednané. Stále na to v servise nechtěli slyšet, vymlouvali se na všechno možné a nakonec to rozmontovali. Ssací kanály již díky úsadám z oleje(Selenium) na ventilech nebyly téměř průchozí. Je pravda, že provoz v autoškole není zrovna ideální, ale motory, technicky v pořádku, se s ním vždy bez problému vyrovnaly. Právě díky těm projížďkám mimo město. Autokomplexicz, jak je to s tím volnoběhem u TD? Říkáš, že se otáčky zvýší tak na 10 s. Znamená to teda, že pak klesnou úplně na normál? Vždyť pri mínus 15 st by ten motor musel zase chcípnout. Za 10 s se přeci nemohl rozhýbat natolik, aby se už udržel (pokud v něm není olej s viskozitou 0-5W? Není to závada, že jde ve zvýšených otáčkách tak krátce? Dnes tam již žádnej odstředivej regulátor není a hlídá to všechno elektronika. Předpokládal bych, že něco takovýho, jako udržet studenej motor na volnoběh, by už mohla zvládnout, ne? Pro upřesnění: Studenej start, o kterým tu od začítku hovořím je teplota -10 st a nižší. Při teplotách od -5 st výše se s tím nemá opravdu moc smysl mazlit.to Hufnágl: Nojo, právě kvůli těm hlavám mám z těch motorů hrůzu, i když znám lidi, který s tim jezdí dlouho a je to všechno OK. Ty TDS již prý na to tolik netrpí. Nevíš, jak to vyřešili? Jinak není nad vznětovej víceválec, přeci jenom to je větší kultura. Jaký byly ty motory v 324 D a TD? Byly to ty samý? Když s tím BMW vyjelo, byl jsem z toho celej pryč. Do tý doby byly jen uchrochtaný Pežoty a Mercedesy. Tohle byl obrovskej průlom a laťka rázem o třídu výš. -
« Re: to gogo99-spotřeba
Taková spotřeba je možná, ale:1)s plynem jako s pannou. 2) brzdu použiješ pouze ve vyjímečném případě. 3)Plynulost nade vše, čili žádné zbytečné brždění a zrychlování, žádné zbytečné zastavování. 4)Co možná nejvyšší převodový stupeň a co možná nejnižší otáčky. 5)Maximálně okolo 90-100 km/h -
« Re: to gogo99
Jooo, cistit motor na dalnici, na to dbam :-)) Jinak s tim malym zvysenim otacek u startu studenyho TDI, to jsem taky spozoroval, fakt jde cca o 100 ot/min, ale jak rika ATX, je to chvilinku. To ta moje benzinova felda, co jsem ji zminoval si normalne v mraze NALOZILA asi ctvrt az pul plynu a otacky po nastartovani kratkodobe sly asi na 2500 ot/min.
To FIJA : jak poznas ze to ma presne 750 ot. ?? Mame jinej budik, nebo co? Jinak FIJO, ta tvoje spotreba mi neda spat, neposlal bys mi recept?? -
« Re: to prof
Při nedokonalém spalování "za studena", při velkých vůlích pístového mechanismu, snížené komptresi a studeném oleji se motor (písty, kroužky, ventily, sedla, vodítka, výfukové kanály, spalovací prostor a olej) extrémě zanášějí tvz. studenými kaly, kyselými oxidy a karbonem. Proto je co nejlepší proces práce motoru za studena co nejvíce zkrátit. Vím, že se dříve radilo nechat motor pomalu ohřát na volnoběh, ale to už dnes neplatí a všichni výrobci doporučují ohřátí motoru opatrnou jízdou. Jistě, oněch 10-20 sec. volnoběhu ničemu neuškodí, ale dvacetiminutové vrčení na volnoběh je blbost. Myslím si, že je to proto, že dnešní motory jsou účinější než starší motory, čili zbytkového tepla produkují méně (hlavně diesely s přímým vstřikem), jejich pohyblivé části jsou konstukčně stavěny na menších vůlích a elektronika dokáže lépe přizpůsobit nastavení veličin pro běh za studena. Nepopíratelná pravda jest, že motor jdoucí na volnoběh se zahřívá x krát pomaleji než li motor jdoucí, dejme tomu, na 3° na 2000 1/min. Ideální z hlediska životnosti motoru a oleje by bylo jej vůbec nevypínat. Ještě jsi chtěl vědět kde se zanáší ventil. sedlo, že? Zanáší se úplně všude, ale pokud je toto sedlo rovné a bez vady, ventil jej časem vyčistí. Ale běda, když sedlo není 100%, stačí malá rýha nebo vroubek a eroze + podpálení postupují velmi rychle. Po rozdělání na takovémto sedle jsou po obvodu vidět malé vyžrané jakoby vpichy a je otázkou, jak jsou hluboké, jestli je potom možné ještě sedlo přebrousit do rovné plochy? Dalším kritickým místem je dřík ventilu, na který se usazují tyto výše zmíněné usazeniny. Tady je problém, že se velmi těžko dostávají dolu a takovýto ventil potom nedokáže odvádět teplo a začne se přehřívat sedlo a hlava v místě sedla. Výsledkem bývá trhlina v hlavě mezi sedly nebo trhlina sedlo-kanál. Tak pozor na provoz studeného motoru! P.S. Kdo jezdí často po městě se studeným motorem, tomu vřele doporučuji občas vyjet na dálnici a rychlou jízdou motor vyčistit.
-
« to gogo99
1. TDI taky při studeném startu malinko zvýší volnoběh, ale jen velmi malinko a na velmi malou dobu. Cca +100 1/min na 10 sec.
2. Skoro každá hliníková hlava nesnáší přehřátí. U TDI, když jej přehřeješ, taky praskne hlava. No a čím je ta hlava delší (6ti válec), tím dřív praskne. Ale nemusíš se bát, pokud je chlazení OK, níkdy to nezažiješ, toto je problém spíše starých aut, x majitelů, x přehřátí a je to. -
« to davidz
Jasně, vyměnit EPROM s programem je to poslední. Hele jde o to, že KERSCHER umí udělat hned a bez problému všechny programy pro BOSCH řídící jednotky, proto chci vědět co je tam za řídící jednotku. Když tam bude Siemens nebo Magneti Mareli nebo ...., tak to není tak jednoduché. -
« Re: studenej start
to Prof+ Driverman - potvrzuju zkusenost Drivermana, TDI otacky nezvysi ani v mraze (ze by dokonala regulace)? Kdyz jsem mel feldu, tak studena tocila na volnobeh klidne 1200 ot/min a chovalo se to presne jak rika Prof, tj. byly tam asi dva postupny kroky, ve kterejch ty otacky klesaly az k normalu v zavislosti na tom, jak se to ohrivalo. Tenhle nemeckej kram nic, natocis to a bezi furt stejne. Jenom pri prechodu z benzinu jsem si musel zvyknout, ze kdyz je to studeny, tak to je potreba podrzet na starteru asi pul vteriny dyl, jinak to se silnejma razama zhasne. Pritom se zda, ze ten motor bezi (asi ne vsechny valce, nebo co..). Pricitam to tomu, ze ten odpor motoru je velikej a ten starter tomu malou chvilicku jeste pomaha tocit...Jakmile jsem to vychytal, zadnej problem, ale je to sugestivni, sam jsem z auta s krikem hnal kamose, kterymu moje auto vyse popsanym zpusobem zhaslo a on pri druhym pokusu pri startovani pridal plyn!! Samozrejme to s pridanim plynu nema co delat.
To Zadek 524 - dycinky jsem si myslel ze BMW jsou paradni auta a dovolim si predpokladat, ze ty auta mas rad, kdyz jich tolik provozujes, ale neznervoznuje te ze vykazujou taovou "chybicku", jako praskani hlavy. Ja sem asi tekavej motorista, ale ja bych po praskly hlave asi priste koupil jiny auto ?? -
« Re: studenej start
Je to možná zvláštní, ale mě auto (Pajero) po studeným startu vůbec nezvýší volnoběh, prostě rovnou běží na normální volnoběžný. Těch 10 vteřin má nejspíš význam, protože to je zhruba doba za kterou se dostane tlakoměr na max hodnotu. Vůbec tlakoměr je docela dobrá věc, jak jde tlak dolů, tak jeden ví, že je to zahřátý i uvnitř motoru a nejen voda. Vypozorovajl jsem ještě jednu "zvláštnost", po zhruba tak 3 minutách zahřívání na volnoběch (ekvivalentně, tak po 300 metrech jízdy) cvakne nějaký relé (nejspíš) a rázem to jede svižněji. Nevíte někdo o co to je? -
« Re: Re: to prof
Jo, jo, mám BMW524TD a ne pouze jednoho, mám hnedle 3 na starost, jednoho z nich jsem udělal pro mámu (v automatu). K tomu jsem už jich asi 10 usmrtil a rozebral na náhradní díly. Hlavy jsou průser. Praskaj fest, jak si neohlídá člověk teplotu, tak to je hnedle. Z těch aut, co jsem rozebral měli dobrou hlavu jenom 2 a to ta jedna z nich ještě byla trochu pochybná. Jinak ještě jednou tady vysvětluji, že první část mého jména nijak nesouvisí s žádnými tělesnými proporcemi apod., jde o zkomoleninu jména od kamarádů... Ale celkem jsem si ji oblíbil. -
« Re: studenej start
Ono to bude asi skutečně minimálně těch deset sekund chtít. Navíc po natočení běží každý auto ve zvýšených otáčkách, které jsou nastaveny nejen tak, aby motoru neškodily, ale aby ho zárověň co nejdříve zahřáli na teplotu, při níž lze uvažovat o nějaké zátěži. To s volnoběhem nemá nic společnýho. Jakmile se to samo dostane na hodnotu volnoběhu, je to již téměř dávno dostatečně prohřáto a lze na to i šlápnout. Ten zbytek se s tím vyrovná již mnohem snadněji. -
« Re: to davidz Mazda DiTD
Díky za odpověď, nicméně jestli se nepletu, jedna věc je ŘJ a druhá program. Vyměnit chip s programem je asi celkem banalita, kouzlo bude v tvorbě toho programu. Jestli se pletu, tak mě oprav, ale kompatibilní ŘJ nám bude na pytel, pokud nemáme program ušitý přímo na tenhle motor.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!