Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.02.01  11:28

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    No, to sice maznelky vyfasujou stary hajtry, ale ja nic nefasuju, ja si na tom musim narozdil od manzelky vydelat :-). Ale ne, ta fiesta je docela v pohode (proti favoritu je to docela auto a kdyz si vzpomenu, ze bracha ma starou 120ku z roku 1977 - to je teprve sila :-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.02.01  09:31

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    To Zadek .....Od kdy jsi ženatej :-) PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.02.01  08:18

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    doufam, ze to zaplati servis, je na takove pripady pojisteny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.02.01  07:36

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Chudinky manželky, ty skoro vždycky vyfasujou starý hajtry.... Musím říct, že u mě je to vzácně naopak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.01  21:06

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Cau, ... s tim servisem se radeji ani neptejte. To se fakt muze stat jenom me. Auto jsem hodil minuly pondeli do servisu s tim, aby se podivali na vsechno - na silentbloky, geometrii, atd ... Nakonec to vypadalo na jeden silentblok (vsechno ostatni bylo vporadku - no jeste by mozna stalo za to zkontrolovat tlumice.

    Co se ale stalo mnohem katastrofalnejsiho ... jak to auto bylo odstaveny, tak do nej nejakej trotl (bylo mu snad 80sat ...) naboural a jsou odepsany pravy dvere, takze se museji vymenit, nastrikat, namontovat... proste prace na desnou dobu .... Zitra budu vedet vic .... Proste takova smula takze chodim pesky a jezdim MHD :-( ....


    Jinak jsem se ale rozhodl, ze tuhle fiestu asi dam na jare manzelce, a sam bych si koupil neco jetyho, tak 3-4 staryho, nizsi stredni, neco kolem 170kKc, takze se s timhle presunuji do rubriky ojetina do 150 (nechce se mi zakladat kvuli par tisicum novou rubriku.).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.01  10:16

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Jak to dopadlo? Co servis?
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.01  22:02

    « TDI, HDI

    Mohl by jste mi nekdo poradit? hledam nejake stranky ktere by podrobne popisovaly motory TDI a HDI.co mozna nejpodrobneji jak po strance principu funkce, nejake hodnoty pripadne i se strohou vykresovou dokumentací.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.02.01  13:33

    « Re: 1,4 td

    to kalaba: Jak ten motor teda zahřeje, když mu pořád chcípe? Znamená to, že teplý to nedělá a studený jo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.02.01  12:19

    « Re: 1,4 td

    Pokud to chvíli běží a pak zlobí, tak by mohl být problém v přísunu paliva. Filtr říkáš je OK, tak by to mohlo být podávací čerpadlo. To je u tvýho motoru pravděpodobně součástí vstřikovacího čerpadla (aspoň tak to je u mýho motoru Fiat 1.9TD) a je obvykle lamelového typu. Zkus přívodní nebo alespoň vratné potrubí nafty dát do větší sklenice a podle toho kolik teče nafty z vratného potrubí lze posoudit činnost podávacího čerpadla.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.02.01  09:39

    « 1,4 td

    Naftovy filtr je novy.Tankuje normalni naftu, bio do toho nedava.V servisu rikali, ze by to mohli delat neserizene ventili,ty byly opravdu trochu horsi,tak sme tam dali druhy podlozky.Jenze motor to dela stale dal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.02.01  08:32

    « Re: 1,4td

    mozna jsem to splet, ale vim, ze jsi prave neco o nejakem nizkoobjemovem dieselu vedel .....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.01  19:52

    « Re: 1,4td

    no ja ty Fiatacky motory moc neznam, leda 1,9TD z Tipa a 1.3D z Una .... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.01  18:48

    « Re: 1,4td

    A co filtr? Teče tam skrz něj vůbec něco? Něco jako nafta?

    fija: Jinak je to 1.4, 1.3 je jinej motor a atmosféra... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.01  13:53

    « Re: 1,4td

    ja to nebyl, ale Uno myslim melo diesel a TD v objemu 1.3 !!! a praskaly tomu hodne hlavy ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.01  13:41

    « Re: 1,4td

    a jejej, myslim ze prave tyto D jsou na tom dost bidne, rikal to myslim a prasknu to, fija nebo magic ( ten o tom bude vedet neco urcite ). Teda myslim to o tech motorech, ne o aktualnim problemu tveho kolegy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.02.01  12:21

    « 1,4td

    Kolega si koupil Fiat Uno 1,4 td r.v.88,motor jede v pohode startuje take, problem je v tom, ze po nastartovani asi tak po 10 sec. zacne vynechavat a strasne kourit az prestane jit.Po nastartovani se vse opakuje.Toto dela jen pokud je studeny, kdyz je zahraty je vse v poradku.Prisavat vzduch uz snad nema odkud (vsechny hadicky jsme vymenily a zapaskovali), vstriky jsou taky dobre.Pokud mate nejakou zkusenost prosim napiste.Zatim dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.01  14:35

    « Re: to davidz

    1. BOSCHe umí všechny.
    2. To víš, že se motor po chiptuningu testuje na brzdě, nicméně Tvá Mazda není v nabídce a testovat bychom ji mohli na brzdě až my v ČR.
    3. Jde o to, že systém je principiálně stejný a když někdo dělá programy 10 let, tak už ví co a jak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.01  12:34

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Mal som podobny problem, vibracie pri rychlosti 120 az 130. Vsetky kolesa dole, prevazit, ale vibracie zostali a jazdit sa nedalo. Tak som to dal do servisu, ze nech sa mrknu na riadenie atd. Nastastie sa sikovny mechanik najprv pozrel na gumy a nasiel miesto, kde bol prasknuty kord na zadnej gume, skoro neviditelne, ale predsa. Po vymene bolo vsetko OK. Takato guma sa sice dala vyvazit, ale jazdit sa s nou nedalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.01  12:22

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Ahoj ve spolek. Tak jsem nakonec rezignoval, a auto jsem strcil do servisu jednomu znamymu, aby se podival na vsechno - na vyvazeni, na geometrii, na tlumice, na silentbloky, a proste zkusil prijit na to, co by to mohlo zpusobovat.


    Jinak s tema gumama, od jara jsou vepredu novy Micheliny (letni) a maj najeto maximalne 30000. Ale vzadu je pravda, za tam jsou uz totalni slupky (taky Micheliny, prehazoval jsem je na jare z prednich kol), ale vyska vzorku asi tak 1.5 mm a maj najeto dobrejch 70000.


    Jo, a jeste ted me napadlo, ze predni gumy mam docela nafouknuty - na 2.4 misto 2.2, jak pisou v manualu k autu. Kdyz je to totiz na 2.2, tak mi pripadaj desne podhusteny. To by taky mohlo mit svuj vliv ...


    Kazdopadne diky moc za vsechny napady, a az budu vedet co to je (nebo radsi bylo), budu informovat (pripadne popisovat prubeh patrani :-). Snehulak

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.01  22:37

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Ja jsem pozoroval vibrace pri rychlosti kolem 70 km/h po te, co jsem prezul na zimni pneumatiky. Bylo to tema gumama, protoze pozdeji jsem si vsimnul, ze jedna ma trosku prodreny bok. Tim se stala nevyvazenou a po par tydnech na tom prodrenem miste zacala i uchazet. Takze jsem uprostred zimy prezul zpet na svoje vyvazene zanovni letni gumy. tj. Gumy muzou za hodne


    Pokud jsou ty vibrace jemnejsi, muzou to byt gumy, intenzita vibraci by se pak zvysila, kdyz ty gumy vic nafouknes a trosku by to melo zmizet, kdyz je nechas mekci. Jeste si vsak vzpominam, ze tesne po koupi jsem mel problemy s vibracema, ktery neprestavaly vubec - byly jenom vic ci min intenzivni a pri rychlosti kolem 120 km/h a vice presly na temne vrneni. Problem byl v krivem disku, ale POZOR -> ZADNIM!!!. Na vibrace maji totiz vliv vsechna ctyri kola, takze vyvazeni bych doporucoval jedine soucasne pro vsechna kola. Jinak je taky dobre mit prehled o stavu kotoucu a desticek na vsech kolech. Preji ti, abys to brzo odstranil.


    Taky jsem si vsiml, ze pises, zes pozoroval problemy na urcitem useku silnice - to je zakerne, protoze jsou napr. v Praze cestou z Motola na Vypich takove hrboly, ze tam vibruje i novy autobus... :-)))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.01  19:06

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Sněhuláku, Hufnágl ti radil, aby sis omrknul silentbloky agregátu. Už jsi to udělal? Nic na tom není. Dej tam zpátečku, nebo jedničku, otevři kapotu a hejbej s autem dopředu a dozadu jak nejvíc to jde. Vezmi si k tomu i nějakýho kámoše, abyste s tim pořádně zahrkali. Sleduj motor, jestli sebou podezřele hodně necuká. Měl by sebu pohnout, ale ne moc a neměly by se ozývat podezřelý zvuky. Zkus taky za jízdy třeba na 3 nebo 2 jet, spíš pomaleji a několikrát přidej a uber plyn. Taky by to nemělo nijak zvlášť škubat a popřípadě někde pod autem mlátit. Zrovna nedávno stačilo na jednom Escortu jenom dotáhnout matky, který ty silentbloky držej a byl klid. A hlavně si hlídej rozvodovej řemen. U těchhle motorů je to bolest.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.01  13:50

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Ne, koutouce jsem nechal menit tedkon v prosinci - to jsem mel technickou, takze predpokladam ze novy by mely neco vydrzet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.01  13:01

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    A zvlněné kotouče to nejsou? Zkus, jestli to nědělá víc když lehounce přibrzdíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.01  10:09

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Diky za rady. Dneska rano jsem si byl nechat vyvazit kola na predni naprave. Pravy se muselo vyvazovat, levy bylo v poradku. Protoze bydlim na Barrandove a pracuju v Dejvicich, jel jsem to vyzkouset pres okruh na Plzen a pak jako na Ruzyni. Na useku Barrandov - dalnice na Plzen to vypadalo, jako ze je vsechno ok, pak jsem ale pokracoval na ty betonovy krase dal smerem na Ruzyni, a tam to zase zacalo vibrovat. Pak uz jsem to zkouset nemoh (prece jenom nepisu do rubriky 200km/h kdekoliv a jakkoliv :-). Takze ted uz fakt nevim (zavazi snad vypadnout nemohly, a je fakt ze ten postavenej kus ze Zlicina je docela dost hrbolatej - to snad ani neni pro rychlosti vyssi nez 90 ...). Kazdopadne dneska vecer jedu do Plzne, takze to vyzkousim na dalnici a uvidim. Poprvy jsem si toho vsimnul prave do toho kopce po sjezdu z dalnice na Plzen. Jeste jednou diky za rady. Snehulak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.01  08:00

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    hm, ja jen vychazim ze svych zkusenosti s nevyvazenymi koly. Samozrejme jsou i jine, lepsi, zaludnejsi,atd. Je to mozne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.01  07:32

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    nene, budou se projevovat v urcite rychlosti, pokud jsou kola v zaberu! Vlastni zkusenost, na svym prvnim aute (Golf I) jsem dostal od prodejce kolo po defektu (nerekl mi o tom a kolo stipnul o obrubnik) - hazelo to pri rychlosti 80-110 km/h, a jen v zaberu ... tedy, ono to hazelo i do volantu, ale to je extrem, protoze pri 120 km/h se pneumatika (lepe receno kostra, ty dratky vevnitr) rozhodla, ze je cas se roztrhnout - vylsedkem byla totalni a okamzita ztrata tlaku, protoze tech 300 dratku propichalo dusi (po defektu uz to nebyl bezdusak) a tak jsem se malem pri prvni jizde zabil ... nastesti to bylo na te ctyrproudovce u Hranic n/M a tak jsem to na ceste udrzel a zastavil... suma sumarum, fakt bych to videl na kola.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.01  07:14

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    ja bych s nevyvazenymi koly souhlasil ale:a) vibrace by se projevovaly v urcite rychlosti a ne v rychlosti a otackach, b) vibrace by neustavaly ani pri volnobehu a jizde z kopce ( vibrace pry ustanou )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  18:19

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Jo, nevyvážená kola to asi budou.
    To byste se divili, když koupíte nové pneu a vyvážíte si je na 0-0, jak vypadají za nějakých 10-15tisíc km. 20gramů není náhoda. Já komunikuji (částečně kvůli škole) přimo s Barumem-Continental a je to fakt tak, jak říkám. Ojížděná pneu se rozvažuje - na jakémkoliv autě.

    Další věc - hlavně u předních náhonů je dobré po 10tisících km přehodit přední x zadní (a převážit), protože zadní pouze brzdící pneu se na vnější straně ojíždí do tvaru frézky a to je důvod pro vznik hučení a svištění pneu. Na předku se během pár km zarovná a je pohoda. Ten komfort za těch pár set kaček stojí.

    A neni servis jako servis.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  18:06

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    nevyvazene predni kola. Na 99% ... sundej je a nech v pneuservisu cvicne zkontrolovat. Bude to stat max. 30 korun a budes mit jistotu jo/ne ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  17:56

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    No jo, ale proc tedy jsou ty vibrace jenom kolem tyhle rychlosti? A navic vcera jsem zkousel preradit z petky na ctyrku, a pri stejny rychlosti (tudiz jinejch otackach) byly vibrace stejny. Verim tomu, ze kdybych chtel bejt surovej a zkusil bych ject pres sto na trojku, tak by se tam to vibrovalo taky. Proto si myslim, ze by to mohlo bejt az za prevodovkou. Nemate jeste nejakej napad?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  15:07

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Vibrace by mohly bejt horšíma nebo trochu poškozenejma silentblokama agregátů a taky tím, že motor už je trochu vyběhanej a nemá tak pravidelnej chod (je nevyváženej) a celej se i s převodovkou v některejch otáčkách klepe. Jinak nevím, nic jinýho to snad bejt nemůže.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  14:37

    « Re: to gogo99-spotřeba

    Jooooo, Praha - lidi na houby, vsechno na houby, to vis nas Prazskej "trafic jam" to neni nic pro ekojezdce. Kdyz jsi dopredu presvedcenej, ze by se ti tu nelibilo, tak by se ti to opravdu asi nelibilo..:-)) Jeden muj dobrej zakaznik (Brnak) s oblibou rika, ze nejstrasnejsi mesto na svete je Brno :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  12:04

    « Re: to gogo99-spotřeba

    jediny duvod pro lidi, proc zit v Praze, je podle mne ten, ze tam maji praci. Jinak nechapu, proc by se tam lidi stehovali ? Az na stare centrum stoji cela Praha za houby, lidi taky za houby a vubec .... nesel bych tam, a kdybych musel, tak by se mi to tam nelibilo. A porad same zacpy, z asi 50 pokusu o prujezd Magistralou se mi JEDNOU povedlo stat nebo popojizdet frontou u Vaclavaku min nez 2 minuty, jinak je obvykla doba od Vltavy na Vaclavak 5-20 minut ;-(((( hruza ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  11:56

    « Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Ahoj ve spolek, mam Fiestu z roku 93, 1.8D, ma najeto neco kolem 135000 (doufam). Vsechno funguje docela v pohode, ale v posledni dobe jsem si vsiml, ze pri jizde rychlosti kolem 100 km/h dochazi k docela velkym vybracim radici paky (paka se kyve sem a tam a je to citit i na zbytku auta). K temhle vybracim dochazi ale jenom pokud je motor v zaberu (a je jedno jestli je tam 4 nebo 5ka). Obecne se da rict, ze kdyz jedu do kopce, tak jsou
    vibrace vyraznejsi nez kdyz jedu z kopce (kdyz tam strcim volnobeh, tak to uplne zmizi). Zajimavy je, ze pri rychlosti od 120 vejs ty vibrace zmizej a pri rychlostech nizsich nez 90 si taky niceho nevsimnu. Nevite nekdo co by to mohlo byt? Podle me je to neco mezi prevodovkou a primo predni napravou (v motoru a v prevodovce bych nerek' ze to bude, jelikoz to dela stejne pri stejny rychlosti na 5ku i na 4ku). Diky moc za vsechny rady, Snehulak
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  11:48

    « Re: to gogo99-spotřeba

    No samozrejme z Prahy, odkud my nesikovny tak muzeme bejt....ale cestuju vszude....teda rad bych, pracovni povinnosti to moc nedovolujou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  11:23

    « Re: BMW

    a mam ti to taky zavidet nebo se shodnem, ze i ja musim startovat, stat na semaforech a rozjizdet se ? :-)))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  10:59

    « Re: BMW

    tak vidis, ja si zas myslim, ze by nemel byt pro mne problem 3l/100 km na zname trase s dieslem:-))). Ale po me jedine zkusenosti s dieselem, by to chtelo asi par hodin potrenovat, nez se clovek s tim dieslem nauci jezdit. Myslim tim, jiny optimalni otacky, jina prace s plynem. Jsem presvedcen o tom, ze na zname trase bych se svou 1.8 v pohode dostal pod 5 l. Ted jsem mel treba 6,321 prumer na 886 km, a to bylo na tech 886 km asi 120 min statni na semaforech, zhruba 40 studenych startu pri (-6 az 3°C). Kdyz si od svych 56 l odectu 2x2l ( 2hod volnobeh ) a treba 40 x 0.1 l (studene starty ). Dostanu se na 4,9 l/100 km, a jeste zanedbavam ztraty pri rozjezdech, stani na prechodech, na krizovatkach,atd ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  09:20

    « Re: BMW

    mfilipe, nezavid :-))) rad bych zkusil, za kolik bych byl schopny jet s tvym Fiatkem :-))) Myslis, ze bych to stlacil na 5 l ? :-)))) samozrejme na zname trase :-))) i ty mas peknou spotrebu, na to, jake mas auto (benzin) :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  09:09

    « Re: to gogo99-spotřeba

    ja nejsu zadne Pragocentrista :-))))))) Praha je hnusne mesto a s Brnem se vubec neda srovnat :-)))) ty jsi teda odkud ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  09:09

    « Re: Spotřeba paliva

    To je zabavné...takto počítat spotřebu (resp. dosahovat takové spotřeby). Já rozlišuju spotřebu do 10 a přes 10. Poslední dobou to papá jenom přes 10 :-(.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…