Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  07:54

    « Re: Zdravím PTD a další Radce

    Ahoj, tak to předpokládám, že máš nějakýho staršího Fiata, Nissana nebo snad Opela...:-)))
    Problém máš se startérem, zrovna jsem to během minulýho tejdne řešil na dvou autech. Buď jinej startér nebo tenhle zkusit rozebrat, vyčistit a promazat. Já promazal a šlapou jak hodinky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.03  09:52

    « Re: xxx

    Pokud si dobre vzpominam, je 1.8T jen o par kg lehci pri stejne vybave.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.03  19:30

    « xxx

    je možný, že 1,8 20V T je těžší než 1,9tdi??
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.03  13:43

    « Zdravím PTD a další Radce

    Žádám o radu: V zimě, když je venku -10 a víc, tak mi muj Diesel 1,7 při startování rozpojí volnoběžku a točí naprázdno, co by pomohlo nastartovat? o garaži vím zdravím .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.03  15:22

    « Re: Turbo

    Taky mě to zajímá, proč to třeba dělají machrující motorkáři? U majitelů H&D jsem to neviděl. Většinou u kapotovaných.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.11.03  16:05

    « studie hybridního dieselu M-B F500 Mind

    "The drive system in the research vehicle is a state-of-the-art diesel hybrid unit with a total power output of 234 kW. In the European driving cycle it uses up to 20 per cent less fuel than a comparable CDI engine."
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.03  18:59

    « Re: Turbo

    Zadek: Ale efektní to je! :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.03  12:10

    « Re: Turbo

    Je fakt, ze jsem to jeden cas taky delal u dieselovyho Mercedesa 190D, kdyz jsem mel na odchodu vyvevu a auto nechtelo chcipat, muselo se to poradne roztocit, aby vyveva z poslednich sil vyvinula trochu podtlaku a dokazalo to chcipnout. Pochybuju ale, ze vetsina troubu, co to takhle protacej vubec vedej, ze je v motoru naka vyveva, nejaky vstriky a ze se to vsechno toci.....:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  23:07

    « Re: Turbo

    prof: Nasadils mi brouka do hlavy, asi začnu protúrovávat před chcípnutím :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  21:01

    « Re: Turbo

    Zadek: O tomhle jsem přemýšlel. Nemluvím teď o plněnejch motorech, ale o obyč. atmosférických dieselech. Když přidáš plyn a po ubrání to vypneš, zarazíš dodávku paliva a motor se dotáčí setrvačností. Řekl bych, že spíš, než by mu to škodilo, tak mu to prospěje, protože motor se dále maže a po zastavení zůstává jaksi předmazaný na další start. To samý by mohlo platit o vstřikovaných benzínech, ale v žádným případě ne o starých karburátorových. Je to blbost, která nemá žádnej význam, ale co si o tom myslíš? Mohl by to být pozůstatek z dob, kdy to bylo nutný, aby se ty prhistorický věci daly vůbec znovu natočit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  19:08

    « Re: Turbo

    zadek524: To je jen taková machrovinka a způsob, jak na sebe po přijetí někam řádně upozornit a taky uchcat motor :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  14:44

    « Re: Turbo

    Ono to bude chtit hlavne chcipat auto z volnobehu a ne jako nekteri rado by machyrci nejdriv auto proturnou a chcipnou pri zvysenejch otackach. Tento ukon jsem dodnes nepochopil proc delaji...:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.03  17:19

    « Re: nový 1.9 JTD 110kW

    S tím fiaťáckým 1,3JTD (51kW 180 Nm) jsem jel (v Lancii Ypsilon). Kdybych nečetl v papírech, že ten "dýzlík" má pouhých 1248 ccm, nikdy bych tomu nevěřil. Skutečně super motor! A Opel ho opravdu bude do svých aut také montovat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.11.03  12:46

    « nový 1.9 JTD 110kW

    Na adrese [odkaz] jsem narazil na skvělý článek o nové Alfě GT (prodej začne koncem letošního roku), u které se poprvé představí nejnovější 1.9JTD/110kW. Mimochodem avizovaný 1.9CDTI 110kW pro budoucí Opel Astra (2004) je podle mě to samý "made in Italy" (jen se o tom Opel nějak pozapoměl zmínit ;-)))


    Takže rodinka multi-jetů JTD se rozrůstá na čtyři členy (jeden 1.3, dva 1.9 a jeden 2.4). Mimochodem na tomtéž serveru v přehledu chystaných novinek na r.2004 je chystané nabroušení 1.3JTD pro Pandu Abarth z dnešních 51 kW na 81 kW !!!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  19:18

    « Re: Turbo

    U mojeho D-4D zase píšou: Po jízdě ve městě se čekat nemusí, po jízdě okolo 80 km/h 20 sekund, okolo 100 km/h minutu a nad 100 km/h nebo strmé horské svahy 2 minuty
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  18:52

    « Re: Turbo

    ono je to uváděný i v návodu k mýmu TD. píšou tam, že je potřeba vypnout motor až když se turbo netočí. já to zkoušel, rozebral jsem sání a díval se, kdy točí a kdy ne. tak točí i na volnoběh, ale nepatrně proti tomu, jak se rozeběhne třeba při 2000ot. doběh turba je u mýho auta pouhých 6vteřin, takže když sundám nohu z plynu, můžu za 6vteřin vypnout. zdůvodňuje se to tím, že když se vypne motor, tak točící turbo se přestane mazat, což celkem chápu. jde k němu jen taková slabá trubička s olejem. a pak jsem někde v literatuře četl, že je dobrý vypnout motor, až když se vyrovnají teploty v turbu, což se zajistí prý volnoběhem asi 20-30vteřin před vypnutím motoru. tak si to každý musí nějak přebrat. myslím, že bude dobrý nevypnout ten motor hned, když přivalím po dálnici k pumpě, ale nechat to chvíli bublat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  15:19

    « Re: Turbo

    kadell: Je lepší zvolnit pět minut před koncem jízdy a ne tomu dávat voves až do dvaceti vteřin před chcípnutím a zvlněním kotoučů bržděním z 200 km/h k pumpě :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  11:52

    « Re: Turbo

    Když jsem měl turbodiesela, nikdy jsem to nedělal. Jedině snad v horách nebo když jsem táhnul do krpálu přepravník s autama. No, ale jenom málokdy, myslím, že jsem to nikdy nijak extra neutavil... Vono se to nesmí tak prožívat, jde o extrémy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  10:50

    « Turbo

    Necháváte po delší jízdě "vydejchat" (po jízdě nechat běžet motor na volnoběh) turbo? Já to zatím nedělám, ale asi začnu:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.03  15:50

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    0,2 je úplně v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  18:11

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    Mě v podstatě ta cena oleje zas tak moc netrápí - v porovnání s náklady na palivo je to pořád zanedbatelný. Spíš by mě zajímal váš názor, zda je spotřeba oleje 0,2l / 1000km v pohodě a jestli se (i při takovéto spotřebě) vrátí investice do drahého oleje v úspoře paliva, nebo je to jenom marketingový kec. Vše za předpokladu využívání auta v městském provozu (resp. dost popojíždění s nezahřátým motorem)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.03  13:29

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    U motorového oleje bych se především držel předpisu výrobce (co má vůbec to TDI předepsáno???), a pak bych tam nelil úplný noname kvůli úspoře pár Kč. Jinak jsem TDI nikdy neměl, takže neporadím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  13:24

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    Já myslím, že tomu nijak neuškodíš. Co třeba tam dát (viděl jsem nabídku) sudovku 10W40 Eurooil (německý) za 85 litr. Když budeš měnit daleko dřív, tak motor bude pěkně čisťounký. Myslím, že ten olej pokud se používá na prodloužené intervaly, tak musí být stejně už po 10 tkm špinavý jak prase ať je to jakákoliv značka.
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 16.09.03  09:07

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    Když už šetřím na palivu, proč bych nemohl i na oleji? Proč tam nedat např. polosyntetiku 10w40 za 500Kč 5l?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  07:58

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    Já do své 81kW TDi octavie leju Shell 5W30 a spotřeba oleje takřka nulová. Podle mě Tdi motor si zaslouží kvalitní olej, záleží jak se k tomu stavíš ty, pokud chceš auto užívat nějaký ten rok, tak na oleji bych rozhodně nešetřil. U mě je fakt, že oproti tobě mám najeto jen 57000km za 2 roky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  23:24

    « autogamma

    nemá někdo zkušenost s firmou autogamma?Zabývá se i chiptuningem.
    Dík Hombras
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  23:23

    « autogamma

    nemá někdo zkušenost s firmou autogamma?Zabývá se i chiptuningem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  13:29

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    zadek: No jestli jezdí na srazy tak určitě jo, jenže ono jich je povícero (i pomalovaných).
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  10:00

    « spotřeba longlajf oleju u tdi

    Zdravim, zajímaly by mě vaše zkušenosti se spotřebou dražších oleju typu Castrol slx 0w30 v tdi motorech. Ja mám 3 roky staré tdi 66kw, najeto 140tkm, od předchozího majitele tam byl právě výše zmíněný olej a dolitý pulitřík v tom zmizel asi během 4 tisíc km. Na webu Castrolu píšou, že spotřeba 2 deci na 1000km je naprosto normální a že dolejvání jejich drahýho oleje se vrátí na spotřebě (při couravým provozu). Jaký na to máte názor?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.03  07:36

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    Brázdič: Z aut už je holt dávno typický spotřebák - kup, použij a zahoď. Dneska už se nějaká delší výdrž motorů u moc aut nenosí, na co taky, jen ať lidi koupěj co nejdřív další auto :-) I když těch 250tis km na fiatí 1,3TD je celkem slušné, ty původní 1,3D/1,4TD se leckdy nedožily ani toho... :))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  07:33

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    to Ace: Ten Chevrolet co má kamarád je cca '85, ale přesně fakt nevím, má ho pomalovanej zvenku kresbama, ted nevim, jak se tomu spravne rika... Neznas tento kousek nahodou? Ono jich takovejch moc nejezdi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.03  07:32

    « Re: Shel diesel extra, Aral super diesel

    Jo, jsou o dost dražší. Jinak nic...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  01:42

    « Re: cukání

    vaha oficielne 2000 v nejakych lepsich nahradnich dilech - je to jen vnitrek a ne cela trubka jako prodavaji v ND VW/Skoda)
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.03  23:47

    « Shel diesel extra, Aral super diesel

    Máte nějaké zkušenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.03  22:05

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    pardon překlep "luxusní obývák"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.03  22:04

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    Chevy VAN je #1. De facto luxusní obývám na kolech. Zvláště pak o nějakého úpravce si nic nezadá s tím nejluxusnější bejvákem... nejlepší jsou z konce 80. a začátek 90. let ty jsou nejhezčí. K tomu nějaký chromovaný doplňky vkusná barevná variace laku. achjoooo.....

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.03  21:48

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    Když jste u toho nového dieslu od Fiata, tak jsem minule viděl v TV zajímavý pořad a tam se Fiat chlubil, že životnost tohoto dieslu je počítaná až na 250tis. km. Nevím čím se chlubí, přijde mi to spíš ubohé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.03  13:11

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    Zadek: mě ty 4 válce zatim stačej...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.03  11:42

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    to Oddie: Pravidlo zni jinak, ty jsi rekl jenom pulku. Je to objem ani pocet valcu nicim nenahradis. Nejaky pomocny berlicky v podobe turba my neberem, co...???:))))
    Ja se pravidla drzim, proto jsem si tak oblibil ty osmivalce s objemem kolem peti litru. A je fakt, ze ty motory pri normalni jizde tocej tak do 2 tisic, kdyz je dres, tak asi 3 tisice, a na zavodeni jdou ochotne i za 6...:-)
    Kamos me povozil pred nedavnem Chevroletem Chevy Van, je v tom 6,5 litr osmivalec diesel atmosférák a je to bomba auto!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.03  08:54

    « Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS

    To je ale blbá móda, tyhle prťavý diesely. Ty PS a Nm jsou sice hezký, ale mě zajímá taky trochu životnost motoru, a jeho celkové chování. Pravidlo "objem ničím nenahradíš" platí stále. No ale co, každému podle jeho gusta, když se to někomu líbí... Až půjdou do háje ty původní poctivý spolehlivý diesely, tak si holt radši koupím benzína, než tohle.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…