Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Turbo
Je fakt, ze jsem to jeden cas taky delal u dieselovyho Mercedesa 190D, kdyz jsem mel na odchodu vyvevu a auto nechtelo chcipat, muselo se to poradne roztocit, aby vyveva z poslednich sil vyvinula trochu podtlaku a dokazalo to chcipnout. Pochybuju ale, ze vetsina troubu, co to takhle protacej vubec vedej, ze je v motoru naka vyveva, nejaky vstriky a ze se to vsechno toci.....:-))) -
« Re: Turbo
Zadek: O tomhle jsem přemýšlel. Nemluvím teď o plněnejch motorech, ale o obyč. atmosférických dieselech. Když přidáš plyn a po ubrání to vypneš, zarazíš dodávku paliva a motor se dotáčí setrvačností. Řekl bych, že spíš, než by mu to škodilo, tak mu to prospěje, protože motor se dále maže a po zastavení zůstává jaksi předmazaný na další start. To samý by mohlo platit o vstřikovaných benzínech, ale v žádným případě ne o starých karburátorových. Je to blbost, která nemá žádnej význam, ale co si o tom myslíš? Mohl by to být pozůstatek z dob, kdy to bylo nutný, aby se ty prhistorický věci daly vůbec znovu natočit? -
« nový 1.9 JTD 110kW
Na adrese [odkaz] jsem narazil na skvělý článek o nové Alfě GT (prodej začne koncem letošního roku), u které se poprvé představí nejnovější 1.9JTD/110kW. Mimochodem avizovaný 1.9CDTI 110kW pro budoucí Opel Astra (2004) je podle mě to samý "made in Italy" (jen se o tom Opel nějak pozapoměl zmínit ;-)))
Takže rodinka multi-jetů JTD se rozrůstá na čtyři členy (jeden 1.3, dva 1.9 a jeden 2.4). Mimochodem na tomtéž serveru v přehledu chystaných novinek na r.2004 je chystané nabroušení 1.3JTD pro Pandu Abarth z dnešních 51 kW na 81 kW !!!
-
« Re: Turbo
ono je to uváděný i v návodu k mýmu TD. píšou tam, že je potřeba vypnout motor až když se turbo netočí. já to zkoušel, rozebral jsem sání a díval se, kdy točí a kdy ne. tak točí i na volnoběh, ale nepatrně proti tomu, jak se rozeběhne třeba při 2000ot. doběh turba je u mýho auta pouhých 6vteřin, takže když sundám nohu z plynu, můžu za 6vteřin vypnout. zdůvodňuje se to tím, že když se vypne motor, tak točící turbo se přestane mazat, což celkem chápu. jde k němu jen taková slabá trubička s olejem. a pak jsem někde v literatuře četl, že je dobrý vypnout motor, až když se vyrovnají teploty v turbu, což se zajistí prý volnoběhem asi 20-30vteřin před vypnutím motoru. tak si to každý musí nějak přebrat. myslím, že bude dobrý nevypnout ten motor hned, když přivalím po dálnici k pumpě, ale nechat to chvíli bublat. -
« Re: spotřeba longlajf oleju u tdi
Mě v podstatě ta cena oleje zas tak moc netrápí - v porovnání s náklady na palivo je to pořád zanedbatelný. Spíš by mě zajímal váš názor, zda je spotřeba oleje 0,2l / 1000km v pohodě a jestli se (i při takovéto spotřebě) vrátí investice do drahého oleje v úspoře paliva, nebo je to jenom marketingový kec. Vše za předpokladu využívání auta v městském provozu (resp. dost popojíždění s nezahřátým motorem) -
« Re: spotřeba longlajf oleju u tdi
Já myslím, že tomu nijak neuškodíš. Co třeba tam dát (viděl jsem nabídku) sudovku 10W40 Eurooil (německý) za 85 litr. Když budeš měnit daleko dřív, tak motor bude pěkně čisťounký. Myslím, že ten olej pokud se používá na prodloužené intervaly, tak musí být stejně už po 10 tkm špinavý jak prase ať je to jakákoliv značka. -
« Re: spotřeba longlajf oleju u tdi
Já do své 81kW TDi octavie leju Shell 5W30 a spotřeba oleje takřka nulová. Podle mě Tdi motor si zaslouží kvalitní olej, záleží jak se k tomu stavíš ty, pokud chceš auto užívat nějaký ten rok, tak na oleji bych rozhodně nešetřil. U mě je fakt, že oproti tobě mám najeto jen 57000km za 2 roky. -
« spotřeba longlajf oleju u tdi
Zdravim, zajímaly by mě vaše zkušenosti se spotřebou dražších oleju typu Castrol slx 0w30 v tdi motorech. Ja mám 3 roky staré tdi 66kw, najeto 140tkm, od předchozího majitele tam byl právě výše zmíněný olej a dolitý pulitřík v tom zmizel asi během 4 tisíc km. Na webu Castrolu píšou, že spotřeba 2 deci na 1000km je naprosto normální a že dolejvání jejich drahýho oleje se vrátí na spotřebě (při couravým provozu). Jaký na to máte názor? -
"-- skrytý --" 15.09.03 07:36
« Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS
Brázdič: Z aut už je holt dávno typický spotřebák - kup, použij a zahoď. Dneska už se nějaká delší výdrž motorů u moc aut nenosí, na co taky, jen ať lidi koupěj co nejdřív další auto :-) I když těch 250tis km na fiatí 1,3TD je celkem slušné, ty původní 1,3D/1,4TD se leckdy nedožily ani toho... :)))) -
« Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS
Chevy VAN je #1. De facto luxusní obývám na kolech. Zvláště pak o nějakého úpravce si nic nezadá s tím nejluxusnější bejvákem... nejlepší jsou z konce 80. a začátek 90. let ty jsou nejhezčí. K tomu nějaký chromovaný doplňky vkusná barevná variace laku. achjoooo.....
-
« Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS
to Oddie: Pravidlo zni jinak, ty jsi rekl jenom pulku. Je to objem ani pocet valcu nicim nenahradis. Nejaky pomocny berlicky v podobe turba my neberem, co...???:))))
Ja se pravidla drzim, proto jsem si tak oblibil ty osmivalce s objemem kolem peti litru. A je fakt, ze ty motory pri normalni jizde tocej tak do 2 tisic, kdyz je dres, tak asi 3 tisice, a na zavodeni jdou ochotne i za 6...:-)
Kamos me povozil pred nedavnem Chevroletem Chevy Van, je v tom 6,5 litr osmivalec diesel atmosférák a je to bomba auto! -
"-- skrytý --" 12.09.03 08:54
« Re: Punto III 1,3 TD @180 NM /70 PS
To je ale blbá móda, tyhle prťavý diesely. Ty PS a Nm jsou sice hezký, ale mě zajímá taky trochu životnost motoru, a jeho celkové chování. Pravidlo "objem ničím nenahradíš" platí stále. No ale co, každému podle jeho gusta, když se to někomu líbí... Až půjdou do háje ty původní poctivý spolehlivý diesely, tak si holt radši koupím benzína, než tohle.
Problém máš se startérem, zrovna jsem to během minulýho tejdne řešil na dvou autech. Buď jinej startér nebo tenhle zkusit rozebrat, vyčistit a promazat. Já promazal a šlapou jak hodinky.