Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: spotřeba
Koukám, že vás moje spotřeba pobavila. U mě je to snadný, hodně najezdím po Praze (80%) z cca 40000km za rok, jak už jsem tu asi jednou psal jezdím Pajerem TDI a to se zrovna nestydí se pořádně "napít". Jízdu s tímhle autem si užívám a tak spotřebu nepočítám - nezajímá mě. Navíc moje pracovní vytížení je enormní a to jak po stránce duševní tak i časové, tzn. věčně něco nestíhám a tak se to snažím dohánět rychleší jízdou. Za takových okolností si težkej offroad asi těžko může vzít míň. -
« Re: spotřeba
A sakra. Na to som nepomyslel. Ved ja som dal o 100tis viacej za auto, aby som si uzil radost zo 100PS motora. Ked ratam, ze ho budem mat 6 rokov, je to asi 44tis rocne na pozitok z jazdy, ktory bude trvat asi 300 hodin, teda 147 korun za hodinu. A uz dost prepoctov, zacinam byt z nich zhrozeny :-)))
Kuknite sem: [odkaz] -
« Re: spotřeba
luf: presne tak:zalezi na osobnich preferencich: ja tech 20 000 rocnich km, najedu na cestach dlouhych 30 km a sam si dokazes spocitat, o kolik jsem doma/v praci/kdekoliv driv pri jakych rychlostech ....... nechapu, proc mam porovnavat tvojich 30 tkm a spotrebou 6.6 s fijovou 3.6 a proc by mi mely vlasy na hlave vstavat .... -
« Re: spotřeba
Este som spravil jeden vypocet. Ked uspornou jazdou usetrim 1 liter na 100km, usetrim rocne 300l. Pri cene 31 (vacsinou ale tankujem lacnejsie) je to uspora necelych 10tis. A to veru zarobim za ten cas podstatne viacej. Pre mna je uspornejsie jazdit rychlo :-) -
« Re: spotřeba
Bohuzial ani ja tolko nezarobim :-(. A mas pravdu, ze je to otazka preferencii. Ale zujimalo by ma, aku spotrebu ma TDI, pri rychlostnych priemeroch, ako mam ja. Manzelkin otec ma na Peugeote 309, atmosfericky diesel, pri takejto jazde spotrebu tesne nad 6l (rozdiel je len v akceleracii). -
« Re: spotřeba
ja to spocitam: letos mam prumernou cenu tankovani zatim 19.06 Kc/l. Takze pri 30tkm a spotrebe 3.6l je to 20585 Kc. Ty mam N95, spotrebu 6.6 a cena N95 je kolem 24.30 (spis vic, ale mfilip by protestoval :-))), takze 48114 Kc. Rozdil tedy skoro 30tisic (27600). A rozdil v case ? ja ho tak neberu, ale za 16 dnu 27600 Kc nevydelam :-((((( A znovu opakuju, zalezi to na preferencich ;-))))) -
« Re: spotřeba
to mfilip: Teraz spocitaj, kto ako setri - ja najazdim rocne asi 30tis a spotreba je cca. 6.6. Porovnaj to s fijovou 3.6 a dostanes sa k cislam, ze ti vlasy na hlave budu stavat dupkom :-D. Ale ja stravim v aute rocne iba 300 hodin, fija by tam sedel 428. To je rozdiel 16! pracovnych smien. Teraz si spocitaj vyhodnost uspornej jazdy...
-
« Re: spotřeba
to je o osobnich preferencich. Obvykle potrebuju byt v miste B v X hodin a tak vyjedu z mista A natolik vcas, abych to uspornou jizdou stihnul :-))) Uznavam, ze to obvykle nejde v praci, tam taky musim spechat, ale to je zase o necem jinem a hlavne, v praci to neplatim :-))) -
« Re: spotřeba
to fija: Moje Clio bohuzial nezobralo 5.6 ale 5.9l, to ale nie je velky rozdiel. Ak sa niekedy nastvem, mozem ten test zopakovat, ked bude teplo a uvidime, ci pojdem pod 5.5 - za tych 350km som sa vela maucil o uspornej jazde :-)
Teraz dam ale za pravdu prof-ovi, lebo mi ta casova strata za usetrenych 30 korun na 100km nestoji za to. Ak idem cca. 200km trasu rychlostou 100, prejdem ju za 2 hodiny, ak idem 70, je to takmer 3 hodiny. Preto zostanem pri mojom doterajsom style jazdy. BTW: Moj test uspornej jazdy som zakoncil jazdou po dialnici - 82km za 35 minut => priemerna rychlost 140km/h :-). Tuto cast som samozrejme neratal do spotreby, len som musel dohnat strateny cas. -
« Re: spotřeba
to mi nejak nepasuje:-)) Zkus to vzit s dlouhodobeho hlediska pro zadneho ridice a tvrdim, ze na kazdem aute to je mozne jezdit s nekolika litrovym rozdilem na 100 km podle stylu jizdy. Vezmu treba 2 litry rozdilu, ktere udelaji 60 Kc rozdil na 100 km, 600 na 1000 km a kdyz prumerny ridic najede rozce 15 000 km znamena to usporu 9 000 Kc. Ted zalezi jak a pro koho jsou to velke penize. Kdybych najezdil rocne autem 5 000 km, je mi jedno, jestli jedu za 15 l nebo za 7 l. Ale kdyz najezdim rocne 20 000 km za sve zdanene prachy, nic jineho mi nezbyva. A snad si tu nikdo nemysli, ze pro usporu 2 l paliva na 100 km, se musi jezdit max. 60 km/h pri 2000 ot./min. -
« Re: spotřeba
no jizda po meste na to ma samozrejme velky vliv, ale to vis, ja do velkomesta nezavitam jak je rok dlouhy, jezdim jen po malych obcich jako Brno, Opava nebo Olomouc :-)))) Jinak chip spotrebu urcite snizil, protoze tuhle spotrebu (za poslednich cca 1100 km) jsem docilil pri teplotach pod bodem mrazu, pres 500km jsem najel minuly ctvrtek a patek pres ty kalamity na snehu (coz spotrebe a prumerne rychlosti neprida, mimochodem, jak nasnezi, cesty jsou plny prizdisracu co zdrzujou zatimco na suchu mne predjizdeji :-)))) a navic s plnme obsazenym (minimalne 4 lidi) autem ... No az bude tepleji, zkusim jit jednorazove pod 3 litry na 100km :-))) Na trase 150km s pulkou po dalnici to jde. Ale rozdil proti Lufovo Cliu pouze 2 litry, to uz skoro neni o co stat. Proti 8l je to fine, ale proti 5.6 l neee. Navic muj rychlostni prumer je lehce pres 60km/h (i kdyz, za to muzou couracky po meste, ktere to dost srazeji, casove po meste najezdim tak 30-40% :-(((( No a na desetinky to meri PP, tak to jen uvadim :-)))) -
« Re: spotřeba
Moje řeč. Na jednu stranu se počítají desetiny, potom zas ceny benzínu na destníky a během jízdy pak milimetry sešlápnutí plynovýho pedálu. Pak stačí jedna večeře a dvě pětky diško pinglovi a celej efekt je v háji. Jestli by mě to stálo za to. Pokud nekouřím a nejsem zrovna pivní typ, tak mě může bejt spotřeba i ceny benzínu ukradený! Holt, něco za něco. -
« Re: luf
Chlape, tak to je sila. Na spotrebu je vysadeny moj foter, asi by som mu mohol doporucit oktavku s TDI a chip. Ale on zrejme nove auto nebude chciet. Mozno, keby sa podarila ojazdena a zabehana ako tvoja :-))) tak po nej skoci. Aj tak sa vacsinu casu vozia iba dvaja. A zo sucasnych 7-8l spadnut na polovicu by sa mu asi pacilo :-) -
« Re: luf
to fija: Takze tento vikend som sa uz nastval a skusil som jazdit s lahkou nohou. Vydrzal som to 349 km a spotreboval som 20.6l => spotreba 5.9l. Jazdil som skoro podla predpisov, t.j. 125-130 na dialnici (cca 100km), 100 mimo obec, 70 v obci (cca 30km) a 30km po okreskach po snehu v malych rychlostiach, ked neratam tu snehovu cast priemerna rychlost 70km/h. BTW: Vikend predtym - jazda cez horsky prechod a krivolakymi okreskami co to da, priemerna rychlost "iba" 95km/h a spotreba 7.2l!!! -
« Volnobezne otacky, jeste neco k ucinnosti
Dobry vecer vespolek,
to modrej: mne delala naftova Felicie neco podobneho, bylo to vaznouci plynove lanko jak v bowdenu, tak u samotneho pedalu. Krome toho je treba mit skutecne jistotu, ze paky na cerpadle (tj. plynova a volnobezna) se lehce vraci usilim svych pruzin az na doraz. Kdyz je tam hodne sajrajtu, a to vetsinou je, muzou trosku drhnout, a uz je to. To se da ale hnedle zkontrolovat rukou.
to prof: mas samozrejme pravdu, ja jsem u tech skodovek stodvacitek (jako priklad minule ci snad uz predminule generace motoru) mel na mysli prave zmenu tlaku na konci komprese vlivem vice otevrene skrtici klapky, tj. momentalne vyssi fakticky kompresni pomer. Tehdy to zaklepe i pri spravne nastelovanym zapalovani, coz jsem predpokladal (i kdyz to je u starsiho motoru s vytahanyma pruzinama regulatoru, opalenejma kontaktama a vulemi v rozdelovaci dost iluzorni). Ke strikackam (elektronickym)- snima se bud podtlak v sacim potrubi, nebo hmotnost proudiciho vzduchu do sani, ale vzdycky taky jeste poloha skrtici klapky a otacky motoru, takze jizda na plny plyn na maly tocky ridici jednotku asi moc neoklame. Zato se pekne motor huntuje, tj. mechanicka cast.
Zdravi Mirek
-
« Re: luf
Veru tak, mam 100PS Clio a dupem mu riadne na krk. Ide to so spotrebou okolo 6.6l. Nikdy som nejazdil na spotrebu ale na starej R21 som to casom stiahol z cca. 8 na 7 pri neznizenych priemernych rychlostiach. Takze hladam moznost ako to dosiahnut na tomto aute. Je to moj prvy 16 ventil a ten vykon v takom krpcovi cloveka zvadza ku sviznej jazde. BTW: Priemerne rychlosti mi narastli na asi 100km/h a viacej (max. priemer 125km/h) -
« Re: CarTest
Verze pro vokna vypadá dost jinak, ale zatím jsem nezjistil funkční rozdíly oproti verzi pro DOS (snad jen umožnění tisku výsledků?). Časem možná zjistím víc. Jinak dnes jsem si přinesl podrobné materiály k Tempře, tak tam "nabouchám" pořádně údaje pro motor 1.9TD/66kW. BTW, nemáte někdo výkonovou a momentovou charakteristiku k tomuto motoru? Byl bych Vám velmi vděčen. Mohli bychom tady časem rozjet výměnu nových dat k motorům (především D a TD). Já časem určitě ještě zvládnu 1.9JTD a 2.4JTD a kdo bude mít zájem, tak mu to můžu poslat. Jinak, lufe, budu Ti vděčný, když mi pošleš data ke Tvé Octavii TDI. Zatím čau. -
« luf
no rikal jsi, ze mas na novem renaultu vyssi spotrebu a kompenzujes to tim, ze to rad proslapnes, a proto se ptam, bo se mi zdalo, ze mas nove clio. cartest: no anglictina, neni moje silna stranka, a pro nastaveni bych potreboval znat prepocty z lb, presne mph, atd. Vubec tam nekdy nechapu, co tam mam zadat. -
« VW GOLF III VARIANT 1.9TD
Ahoj. Poraďte mi. Mám 1.9TD s nepřímým vstřikováním mechanickým čerpadlem a v chladném počasí mě zlobí:
Po studeném startu v zimě se mi v době, než se motor ohřeje, jakoby zasekává pedál plynu - pustím plyn, na čerpadle se táhlo vrátí na doraz ale otáčky zůstanou - pomalu se snižují (asi 3-5 vteřin) na 1400, kde zůstanou asi 5-10 vteřin a teprve potom klesnou na volnoběh. V létě to nedělá.
Po odpojení žhavení - v současném počasí tak po 1 -2 kilometrech jízdy po studeném startu se mi skokem zvednou otáčky z cca 900 na 1100. Zpátky klesají podle okolní teploty kolem půl hodiny. Při teplotě pod nulou a níž někdy neklesnou pod 1000 i celou cestu. Koukal jsem na automatický sitič a zdá se mi, že po max. 5 kilometrech má již táhlo vůli a tedy sitič se už neúčastní. V létě naopak po delší jizdě klesnou někdy volnoběžné otáčky až na 800.
Jinak startuje i jede (snad) jak má. Když jsem auto před rokem a půl kupoval, mělo vysoké volnoběžné otáčky - skoro 1200. Snížil jsem je podle příručky. V létě vše v pohodě, v zimě zlobí jak píšu. Po běžné kontrole seřízení motoru ve VW servisu je vše OK. Nějak mi napadá, jestli auto právě proto původní majitel neprodal.
U studené převodovky jde špatně řadit dvojka. Při rychlém přeřazení z jedničky na dvojku jsou slyšet zuby. U zahřáté převodovky je to téměř v pohodě.
Jaká je obvyklá spotřeba nafty u tohohle typu auta a motoru? U mě asi 6.5 - 7l/100km -
« Re: Dovolím si něco k té účinnosti.
no jak rikam, kdyz se rozjizdim v kolone, tak nemuzu dat hned plny knedlik, bo bych se mohl podivat do kufru auta prede mnou, a nechavat se v kolone misto pred sebou pro akceleraci to je taky, k nicemu, protoze se tam akorat muze vecpat nekdo z vedlejsiho pruhu. Kdyz jsem ale na vyjezdu z krizovatky prvni, a stoji vedle mne nekdo, kdo ma blby ksicht a slabsi auto, tak Brave ten plny knedlik dam a potvrzuji tim asi slova profa: touhleto jizdou, kdyz se clovek rozjede na plny kotel ke konstantni rychlosti, nedochazi podle mych zkusenosti k zanedbatelne zmene ve spotrebe paliva. SPise bych rekl, ze mam po takove jizde mensi spotrebu, ale je to subjektivni a muze to byt teplejsim pocasim. Rek jsem si totiz, ze kdyz je ted benal relativne levny ( 23 Kc ), tak si uziju a uzivam si za 6,3 l/100 km, zatimco jsem v lednu mel 6,5 ( jezdil jsem tim postupnym zrychlovanim z krizovatek )
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!