Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vyřazovat, či ne???
Zapoměl jsem dodat pointu - tj. že pokud jedeš s takovým autem z kopce, tak je úspornější tam mít rychlost (nulová spotřeba) než vyřadit a nechat motor běžet na volnoběh (spotřeba cca 1-2 l/h). Samozřejmě je to rozumné pouze u výraznějších klesání, takových, kde zařazená pětka nevede ke snižování rychlosti. -
« Re: Vyřazovat, či ne???
Kdyby Ti onen rádce argumentoval spotřebou, tak by možná mělo něco do sebe. Moderní diesely (a asi i benzíňáky) s elektronicky řízeným vstřikováním mají totiž při jízdě z kopce při zařazené rychlosti a bez plynu nulovou spotřebu. Jde o to, že elektronika se při nesešlápnutém plynu snaží dostat motor na předepsané volnoběžné otáčky a pokud jsou otáčky výrazně vyšší (např. 2500 ot/min), tak zmenší vstřikovanou dávku na nulu. Takhle to funguje u TDI a počítám, že i u řady dalších motorů. -
« Vyřazovat, či ne???
Poradíte mi někdo? V benzínových autech jsem byl zvyklý, při jízdě z kopce nebo i po rovině, občas vyřadit rychlost, "abych ušetřil". Využíval jsem setrvačnosti auta. Mám už chvíli diesela (nesmírná spokojenost) a tuhle mi někdo doporučoval NEVYŘAZOVAT, že prý se tím dieslový motor ničí. Že mu toto v žádném případě neprospívá. Je to pravda? Co s tím? Díky za jakýkoliv názor. -
« Re: číslo na motoru
Mám vlastní zkušenost s čísly motorů na Peugeotech. Tam je číslo na hliníkové destičce, která je přinýtována k bloku. U starších je číslo na papírovém štítku nalepeno na této destičce u novějších vyzobané el. jehlou. Většinou to první větší mytí motoru Wapkou nevydrží. Policajti mi přidělili číslo a firma, která to zajišťovala se s tím vůbec nepárala. Poprvé mi číslo vyrazili přímo na sací potrubí. Podruhé mi na blok !!přilepili!! kus plechu s číslem. Policajti jsou spokojený, já taky. Pokud bych někdy měnil motor nebudu mít s čísly vůbec potíže. -
« Re: číslo na motoru
Vezmi glaspapír a to místo vylešti. Pokud tam opravdu není, tak ho tam picni a máš klid. V žádným případě bych nechodil ani na STK, natož za poldama, jinak by se ti mohlo stát, že ti na půl roku zabavěj auták a pak ti přijde faktura za expertízu, která zjistila velký kulový. Evidence čísel motoru je blbost, jelikož se jedná o spotřební díl. Dovedeš si představit třeba evidenci výrobních čísel brzdových destiček?:-))) Skopčáci, když dělají go motoru (většinou austasch - výměnným způsobem), tak tvůj motor si berou tak, jak je, a na tom novým číslo vylíznou bruskou, takže dostáváš motor bez čísla. To je však pouze teorie, protože většina na to z vysoka kašle a mastí ti tam motor tak, jak je, číslo vem čert. Jenom ti největší pedanti tam bouchnou to tvoje původní číslo, ale to jsem ještě nezažil. Potom tady v Čechách přijdou chytrolíni, který zjistěj, že se ti koncový pěti, nebo šestičíslí neshoduje s koncovými číslicemi a písmeny s výrobním číslem kastle a už tě ženou za oficiálním dovozcem, pro potvrzení (vystavený za pěknou sumičku), že se skutečně jedná o ten motor, co tam má být. A zas jsou nějaký penízky v kasičce SDA, který můžou přijít do nějaký bezedný kapsičku poslance, nebo ministra, kterej má vliv na zpřísňování individuálních dovozů aut. Takovýmu zákonodárci to pak pěkně pálí a ví přesně, pro co má hlasovat a pro co ne.ale to jsme se od čísel dostali někam úplně jinam. Ale v tomhle státě souvisí všechno se vším, takže není divu. Někdy mám pocit, že je nemožný, abysme do tý unie vstoupili, protože pak bude muset v rámci sjednocování administrativy dojít ke zrušení tolika hovadskejch výmyslů a potažmo institucí, že to taťka Falbr asi nerozchodí. A přitom, co to dalo našim zákonodárcům práce, než ty hovadiny "vymysleli" a schválili! :-)))))))) -
« Re: číslo na motoru
Je možný, že byl motor někdy měněnej a když se dává novej, tak žádný číslo nemá. Měl bys skočit na technickou poradit se nebo na policajty a oni ti ho za příslušnej obnos vyrazí. Před pár lety jsem přivez z Německa Toyotu Carinu a ta neměla taky vůbec žádný číslo motoru, tak mi ho vyrazili na policajtech, ale kam... Nemohli najít žádnou šikovnou plošku, tak ho flákli úplně zespoda a přímo na přírubu převodovky. Takže motor číslo nemá, ale blbouni mi číslo motoru vyťukli do převodovky, no co? Jsme přeci v Čechách! -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
No pricina muze bejt klidne to, ze to auto uz ma hodne najeto - u fiesty se totiz nepozna, jestli ma najeto 135000 nebo 235000, a diky tomu, ze to auto bylo kupovany uz jety z nemecka pred 4 rokama, tak s tim tak napul vsichni i pocitali, ze muze mit i 160000 (v ty dobe). Na druhou stranu motor byl po celou dobu v nejlepsich letech a i se zbytkem auta nebyly zadny vetsi problemy (v podstate jen spotrebniho charakteru), tak jsme zacali bejt vsichni presvedceny, ze to muze mit i o 100 000 min.
Jinak to uvolneni je podle nich tim, ze jsou v diferencialu vybehany loziska a buhvi co jeste (prece jenom do toho nikdo nevidi ...). Takze mi rovnou doporucili, at misto pripadny opravy (ktera by mohla stat od 10000 do 30000 tisic, mozna i vic) si sezenu radsi celou jetou skrin z nejakyho vrakace a tak. Kolik by ta cela skrin mohla stat ? Asi prece jenom do toho investovat budu, jelikoz zbytek auta vypada vyborne. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
To je docela zvláštní diagnóza. Řekl ti někdo taky, kde je příčina toho uvolnění. Vím, že jsme podobnou věc řešili na Escortu a nakonec jsme koupili celou jetou skříň, jelikož to vyšlo podstatně levněji, než ji spravovat. Myslím, nevím jestli se pamatuju dobře, že jsi to měl Fiestu? -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Ahoj, nevim jestli si jeste pamatujete na vibrace, ale dneska jsem mel auto ve znackovym servisu a diagnoza zni - uvolneny poloosy v diferencialu. Lecba mozna opravou prevodovky (v horsim pripadne vymenou). Ach jo, co mam delat - takovy hezky auto to bylo pred 3 mesicema :-((((. -
« Re: spotřeba
Koukám, že vás moje spotřeba pobavila. U mě je to snadný, hodně najezdím po Praze (80%) z cca 40000km za rok, jak už jsem tu asi jednou psal jezdím Pajerem TDI a to se zrovna nestydí se pořádně "napít". Jízdu s tímhle autem si užívám a tak spotřebu nepočítám - nezajímá mě. Navíc moje pracovní vytížení je enormní a to jak po stránce duševní tak i časové, tzn. věčně něco nestíhám a tak se to snažím dohánět rychleší jízdou. Za takových okolností si težkej offroad asi těžko může vzít míň. -
« Re: spotřeba
A sakra. Na to som nepomyslel. Ved ja som dal o 100tis viacej za auto, aby som si uzil radost zo 100PS motora. Ked ratam, ze ho budem mat 6 rokov, je to asi 44tis rocne na pozitok z jazdy, ktory bude trvat asi 300 hodin, teda 147 korun za hodinu. A uz dost prepoctov, zacinam byt z nich zhrozeny :-)))
Kuknite sem: [odkaz] -
« Re: spotřeba
luf: presne tak:zalezi na osobnich preferencich: ja tech 20 000 rocnich km, najedu na cestach dlouhych 30 km a sam si dokazes spocitat, o kolik jsem doma/v praci/kdekoliv driv pri jakych rychlostech ....... nechapu, proc mam porovnavat tvojich 30 tkm a spotrebou 6.6 s fijovou 3.6 a proc by mi mely vlasy na hlave vstavat .... -
« Re: spotřeba
Este som spravil jeden vypocet. Ked uspornou jazdou usetrim 1 liter na 100km, usetrim rocne 300l. Pri cene 31 (vacsinou ale tankujem lacnejsie) je to uspora necelych 10tis. A to veru zarobim za ten cas podstatne viacej. Pre mna je uspornejsie jazdit rychlo :-) -
« Re: spotřeba
Bohuzial ani ja tolko nezarobim :-(. A mas pravdu, ze je to otazka preferencii. Ale zujimalo by ma, aku spotrebu ma TDI, pri rychlostnych priemeroch, ako mam ja. Manzelkin otec ma na Peugeote 309, atmosfericky diesel, pri takejto jazde spotrebu tesne nad 6l (rozdiel je len v akceleracii). -
« Re: spotřeba
ja to spocitam: letos mam prumernou cenu tankovani zatim 19.06 Kc/l. Takze pri 30tkm a spotrebe 3.6l je to 20585 Kc. Ty mam N95, spotrebu 6.6 a cena N95 je kolem 24.30 (spis vic, ale mfilip by protestoval :-))), takze 48114 Kc. Rozdil tedy skoro 30tisic (27600). A rozdil v case ? ja ho tak neberu, ale za 16 dnu 27600 Kc nevydelam :-((((( A znovu opakuju, zalezi to na preferencich ;-))))) -
« Re: spotřeba
to mfilip: Teraz spocitaj, kto ako setri - ja najazdim rocne asi 30tis a spotreba je cca. 6.6. Porovnaj to s fijovou 3.6 a dostanes sa k cislam, ze ti vlasy na hlave budu stavat dupkom :-D. Ale ja stravim v aute rocne iba 300 hodin, fija by tam sedel 428. To je rozdiel 16! pracovnych smien. Teraz si spocitaj vyhodnost uspornej jazdy...
-
« Re: spotřeba
to je o osobnich preferencich. Obvykle potrebuju byt v miste B v X hodin a tak vyjedu z mista A natolik vcas, abych to uspornou jizdou stihnul :-))) Uznavam, ze to obvykle nejde v praci, tam taky musim spechat, ale to je zase o necem jinem a hlavne, v praci to neplatim :-))) -
« Re: spotřeba
to fija: Moje Clio bohuzial nezobralo 5.6 ale 5.9l, to ale nie je velky rozdiel. Ak sa niekedy nastvem, mozem ten test zopakovat, ked bude teplo a uvidime, ci pojdem pod 5.5 - za tych 350km som sa vela maucil o uspornej jazde :-)
Teraz dam ale za pravdu prof-ovi, lebo mi ta casova strata za usetrenych 30 korun na 100km nestoji za to. Ak idem cca. 200km trasu rychlostou 100, prejdem ju za 2 hodiny, ak idem 70, je to takmer 3 hodiny. Preto zostanem pri mojom doterajsom style jazdy. BTW: Moj test uspornej jazdy som zakoncil jazdou po dialnici - 82km za 35 minut => priemerna rychlost 140km/h :-). Tuto cast som samozrejme neratal do spotreby, len som musel dohnat strateny cas. -
« Re: spotřeba
to mi nejak nepasuje:-)) Zkus to vzit s dlouhodobeho hlediska pro zadneho ridice a tvrdim, ze na kazdem aute to je mozne jezdit s nekolika litrovym rozdilem na 100 km podle stylu jizdy. Vezmu treba 2 litry rozdilu, ktere udelaji 60 Kc rozdil na 100 km, 600 na 1000 km a kdyz prumerny ridic najede rozce 15 000 km znamena to usporu 9 000 Kc. Ted zalezi jak a pro koho jsou to velke penize. Kdybych najezdil rocne autem 5 000 km, je mi jedno, jestli jedu za 15 l nebo za 7 l. Ale kdyz najezdim rocne 20 000 km za sve zdanene prachy, nic jineho mi nezbyva. A snad si tu nikdo nemysli, ze pro usporu 2 l paliva na 100 km, se musi jezdit max. 60 km/h pri 2000 ot./min. -
« Re: spotřeba
no jizda po meste na to ma samozrejme velky vliv, ale to vis, ja do velkomesta nezavitam jak je rok dlouhy, jezdim jen po malych obcich jako Brno, Opava nebo Olomouc :-)))) Jinak chip spotrebu urcite snizil, protoze tuhle spotrebu (za poslednich cca 1100 km) jsem docilil pri teplotach pod bodem mrazu, pres 500km jsem najel minuly ctvrtek a patek pres ty kalamity na snehu (coz spotrebe a prumerne rychlosti neprida, mimochodem, jak nasnezi, cesty jsou plny prizdisracu co zdrzujou zatimco na suchu mne predjizdeji :-)))) a navic s plnme obsazenym (minimalne 4 lidi) autem ... No az bude tepleji, zkusim jit jednorazove pod 3 litry na 100km :-))) Na trase 150km s pulkou po dalnici to jde. Ale rozdil proti Lufovo Cliu pouze 2 litry, to uz skoro neni o co stat. Proti 8l je to fine, ale proti 5.6 l neee. Navic muj rychlostni prumer je lehce pres 60km/h (i kdyz, za to muzou couracky po meste, ktere to dost srazeji, casove po meste najezdim tak 30-40% :-(((( No a na desetinky to meri PP, tak to jen uvadim :-)))) -
« Re: spotřeba
Moje řeč. Na jednu stranu se počítají desetiny, potom zas ceny benzínu na destníky a během jízdy pak milimetry sešlápnutí plynovýho pedálu. Pak stačí jedna večeře a dvě pětky diško pinglovi a celej efekt je v háji. Jestli by mě to stálo za to. Pokud nekouřím a nejsem zrovna pivní typ, tak mě může bejt spotřeba i ceny benzínu ukradený! Holt, něco za něco. -
« Re: luf
Chlape, tak to je sila. Na spotrebu je vysadeny moj foter, asi by som mu mohol doporucit oktavku s TDI a chip. Ale on zrejme nove auto nebude chciet. Mozno, keby sa podarila ojazdena a zabehana ako tvoja :-))) tak po nej skoci. Aj tak sa vacsinu casu vozia iba dvaja. A zo sucasnych 7-8l spadnut na polovicu by sa mu asi pacilo :-)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!