Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  11:44

    « Re: DÍKY ZA RADY

    Diferák z benzíňáka bude asi víc do rychla. Jinak to s tou měrkou bylo fakt dobrý, předchozí majitel je zralej na zabití!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  10:52

    « Re: DÍKY ZA RADY

    možná je to úplně blbá připomínka, ale přesto: máš tam nalito správné množství oleje ? (Měl jsem Escorta XR3i a předchozí majitel tam měl měrku oleje, která patřila na Escorta 1.4, já furt jak vůl dolejval olej na značku max a motor ho vždycky vyhodil až pod značku min, laboroval jsem s odvzdušněním skříně úplně neskutečně (externí expanzka na olej, přepad do sání přes různý ventily, tak aby to nečoudilo... no prostě šílený udělátka), pak jsem u kšeftu zastavil vedle maníka se stejným autem a nějak mě osvítilo a dostal jsem nápad poměřit olejový měrky .... no a ta jeho měla max a min posunutý o cca 2 cm oproti mojí - no prostě jsem to přelejval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  21:04

    « DÍKY ZA RADY

    Zkusím vyměnit pístní kroužky ,zatim nechám motor dejchat pod auto . Chlapy je rozdíl mezy benzínovým a dieslovým diferákem ? annatom
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  20:50

    « Re: SIERRA 2,3D

    PTD: pokud je mi známo, tak u tohoto motoru vede z ventilového víka hadice zpět do čističe vzduchu a to sice před jeho vložku. Tato, jelikož je, bohužel, papírová, tak se velmi rychle znehodnotí. Jednou z metod, jak život takového motoru prodloužit, je to, že se tento vývod zaústí až za tento papírový čistič, který však musí být udržován v čistotě, jinak spotřeba oleje, jehož droboučké kapičky jsou rozprášeny v celé klikové skžíni, vlivem zvýšeného podtlaku v sacím potrubí vzroste nad únosnou mez. Do propojovací hadice se dá instalovat např. kalibrovaný otvor, nebo materiál se zvýšeným odporem proti propustnosti plynů, který zamezí nadměrnému nasávání výparů z klikové skříně. Nejlépe osvědčený a také nejstarší způsob, jak popisovanou závadu odstranit, je ten, že se výdech z motoru vyvede klasicky pod auto a motor se prostě nechá volně a přirozeně "dýchat". Pokud to však má motor za sebou, pomůže mu jen ten upgrade.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  14:10

    « Re: SIERRA 2,3D

    Ještě k tý vložce. To asi sotva, že vede zpátky do motoru, vede spíš do sání, jestli si to správně dovedu představit a porovnat s jinými motory.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  14:09

    « Re: SIERRA 2,3D

    Takže to bude chtít duchovní otče filtrační vložku prostě prošťouchnout a bude zas dobře. Jak často se asi má tahle filtrační vložka měnit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  09:20

    « Re: SIERRA 2,3D

    Prosak oleje skrz víčko je dán ucpanou filtrační vložkou co vede zpět do bloku motoru. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  07:57

    « Re: SIERRA 2,3D

    Co to znamená, že Sierra plive skrz víčko? To má špatný těsnění nebo prostě tam je tlak plynů z motoru a valí se ven? To by pak taky vypadalo na nutný upgrate motoru... Když motor takhle "dejchá" je to způsobený vyběhanejma pístníma kroužkama, který už nedržej tlak ve válcích.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  07:08

    « Re: SIERRA 2,3D

    Ne, ne, po upgrade :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.01  22:17

    « Re: SIERRA 2,3D

    Jééééééé, prof se nám vrátil! Tak co, po dovolený?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.01  22:10

    « Re: SIERRA 2,3D

    annatom: No tak, pežotisti, kde jste kdo? Tohle je snad váš motor, ne? Sorry, zapoměl jsem napsat nejlepší na světě :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.01  20:41

    « SIERRA 2,3D

    Moje sirka plyve skrz výčko (dolejvání oleje)ojlej a ten teče z filtru . Poradí někdo dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.01  13:28

    « Re: VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR

    Jsem rád, že sem občas nakoukne i duchovní otec tohoto tématu :-))

    Co se týče toho nového motoru od VM Motori, tak na webu to zatím zdá se není - mrknul jsem na stránky VM Mot., D.D. i Chrysleru a kde nic, tu nic. Takže zatím poslouží jen Automobil 4/2001.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.01  10:54

    « Re: VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR

    jsou o tom nějaké informace na Webu? PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.04.01  13:31

    « VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR

    Do nového Voyageru se bude dávat nový motor od Detroit Diesel/VM Motori 2.5CRD (104 kW, 312 Nm). Už taky bylo na čase, aby VM Motori přešlo u svý produkce pro osobní vozy o komůrkových nepřímovstřiků na přímý vstřik a common-rail. Podle toho, co píší v posledním Automobilu, to bude asi slušnej "držák" (průměrná rychlost Voyageru při 24-hodinovce 179 km/hod). Podobně jako v přechozí generaci motorů lze asi kromě čtyřválce 2.5 l očekávat i pětiválec 3.1 l. Taky je zajímavý, že Chrysler po fúzi s Mercedesem nepřešel na CDI motory, ale drží kontakty s DD/VM Motori. Asi nebudou špatný (a možná ne tak drahý jako CDI).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.01  14:51

    « Re: Croma s VTG turbem?

    Co vím, tak Croma z 91 tdid měla 66 kW... a samozřejmě neměla VTG turbo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.01  12:38

    « Re: Croma s VTG turbem?

    V jednom ze starejch Svet-motoru (cca 91/92) sem nasel Cromu po faceliftu s novym motorem 1.9TDiD. Mela vykon snad 91 nebo 93kW... Vim, ze sem na to cumel jak puk...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.01  11:23

    « Re: Croma s VTG turbem?

    jejeje, na tech strankach je vyfocena moje brava, v te same barve, se stejnym motorem a se stejnymi disky. V sekci Bravo/Brava/Tuning/The Engine.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  23:00

    « Re: Croma s VTG turbem?

    to se mi nezdá, že by v roce 1991 někdo vyráběl VTG turbo????
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  12:57

    « Renault 19 turbodiesel

    Nemáte někdo zkušenost, kolik vydrží motor 1.9 turbodiesel v R19? Je podobně vydařený, jako např. dieselové motory od Peugeotů? Mám možnost takové auto koupit se 160 000 km na hřbetě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  08:53

    « Croma s VTG turbem?

    Na stránkách www.carsfromitaly.com jsem se dočetl, že motor 1.9TDid v Cromě dostal v roce 1991 VTG turbo. To mě docela překvapuje - domníval jsem se že první aplikace VTG byly u motorů Audi/VW 2.5TDI/103kW a 1.9TDI/81kW. Nevíte někdo jestli je to s tou Cromou pravda? Pokud ano, došlo v souvislosti s touto změnou k nějaké změně výkonu (90 hp) nebo krouťáku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  08:18

    « Re: comprex

    Nebo může bejt problém třeba v ložiskách alternátoru či jinejch přídavnejch zařízeních, který se tam točej (servo, klima...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  08:17

    « Re: comprex

    Pískání může mít dosti vážné příčiny: nejvíc bych se bál některýho špatnýho ložiska na některý z kladek, po který běhá rozvodovej řemen. Ložisko může chvíli pískat, pak se kousne a rozvoďák přeskočí nebo praskne a můžeš pomalu shánět novej motor a nebo se připravit na rozsáhlou opravu... Může to bejt ale i cokoliv jinýho, nemáš třeba jen povolenej klínovej řemen? Nebo u některejch aut je hlavní řemenice ze dvou kovovejch částí a jsou spojeny jen gumou, tak to může prokluzovat???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  19:12

    « Re: Vyřazovat, či ne???

    Díky pánové, taky jsem si myslel, že je to tak trochu blbost.... Ať žijí ropáci a EKO jízda!
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  12:57

    « comprex

    Mám mazdu 626 D COMPREX a asi při 150 000 km mi začel pískat motor. Pískot se ozívá někde z oblasti komresoru. Nemá s tim někdo nějakou zkušenost?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  12:15

    « Re: Vyřazovat, či ne???

    Zapoměl jsem dodat pointu - tj. že pokud jedeš s takovým autem z kopce, tak je úspornější tam mít rychlost (nulová spotřeba) než vyřadit a nechat motor běžet na volnoběh (spotřeba cca 1-2 l/h). Samozřejmě je to rozumné pouze u výraznějších klesání, takových, kde zařazená pětka nevede ke snižování rychlosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  12:10

    « Re: Vyřazovat, či ne???

    Kdyby Ti onen rádce argumentoval spotřebou, tak by možná mělo něco do sebe. Moderní diesely (a asi i benzíňáky) s elektronicky řízeným vstřikováním mají totiž při jízdě z kopce při zařazené rychlosti a bez plynu nulovou spotřebu. Jde o to, že elektronika se při nesešlápnutém plynu snaží dostat motor na předepsané volnoběžné otáčky a pokud jsou otáčky výrazně vyšší (např. 2500 ot/min), tak zmenší vstřikovanou dávku na nulu. Takhle to funguje u TDI a počítám, že i u řady dalších motorů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  09:15

    « Bez nadpisu

    taky si myslim, jedes proste na volnobeh a zalezi, jak moc dieselu volnobeh skodi, mysim ze vubec. Jen si vem kolikrat denne prostojis na volnobeh na krizovatkach ..... a rikla ti nekdo, ze to skodi ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  08:05

    « Re: Vyřazovat, či ne???

    Je to nesmysl, klidně vyřazuj dle libosti, určitě tím motoru neublížíš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  00:00

    « Vyřazovat, či ne???

    Poradíte mi někdo? V benzínových autech jsem byl zvyklý, při jízdě z kopce nebo i po rovině, občas vyřadit rychlost, "abych ušetřil". Využíval jsem setrvačnosti auta. Mám už chvíli diesela (nesmírná spokojenost) a tuhle mi někdo doporučoval NEVYŘAZOVAT, že prý se tím dieslový motor ničí. Že mu toto v žádném případě neprospívá. Je to pravda? Co s tím? Díky za jakýkoliv názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.01  16:44

    « Re: číslo na motoru

    Mám vlastní zkušenost s čísly motorů na Peugeotech. Tam je číslo na hliníkové destičce, která je přinýtována k bloku. U starších je číslo na papírovém štítku nalepeno na této destičce u novějších vyzobané el. jehlou. Většinou to první větší mytí motoru Wapkou nevydrží. Policajti mi přidělili číslo a firma, která to zajišťovala se s tím vůbec nepárala. Poprvé mi číslo vyrazili přímo na sací potrubí. Podruhé mi na blok !!přilepili!! kus plechu s číslem. Policajti jsou spokojený, já taky. Pokud bych někdy měnil motor nebudu mít s čísly vůbec potíže.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.03.01  07:21

    « Re: číslo na motoru

    Vezmi glaspapír a to místo vylešti. Pokud tam opravdu není, tak ho tam picni a máš klid. V žádným případě bych nechodil ani na STK, natož za poldama, jinak by se ti mohlo stát, že ti na půl roku zabavěj auták a pak ti přijde faktura za expertízu, která zjistila velký kulový.

    Evidence čísel motoru je blbost, jelikož se jedná o spotřební díl. Dovedeš si představit třeba evidenci výrobních čísel brzdových destiček?:-))) Skopčáci, když dělají go motoru (většinou austasch - výměnným způsobem), tak tvůj motor si berou tak, jak je, a na tom novým číslo vylíznou bruskou, takže dostáváš motor bez čísla. To je však pouze teorie, protože většina na to z vysoka kašle a mastí ti tam motor tak, jak je, číslo vem čert. Jenom ti největší pedanti tam bouchnou to tvoje původní číslo, ale to jsem ještě nezažil. Potom tady v Čechách přijdou chytrolíni, který zjistěj, že se ti koncový pěti, nebo šestičíslí neshoduje s koncovými číslicemi a písmeny s výrobním číslem kastle a už tě ženou za oficiálním dovozcem, pro potvrzení (vystavený za pěknou sumičku), že se skutečně jedná o ten motor, co tam má být. A zas jsou nějaký penízky v kasičce SDA, který můžou přijít do nějaký bezedný kapsičku poslance, nebo ministra, kterej má vliv na zpřísňování individuálních dovozů aut. Takovýmu zákonodárci to pak pěkně pálí a ví přesně, pro co má hlasovat a pro co ne.

    ale to jsme se od čísel dostali někam úplně jinam. Ale v tomhle státě souvisí všechno se vším, takže není divu. Někdy mám pocit, že je nemožný, abysme do tý unie vstoupili, protože pak bude muset v rámci sjednocování administrativy dojít ke zrušení tolika hovadskejch výmyslů a potažmo institucí, že to taťka Falbr asi nerozchodí. A přitom, co to dalo našim zákonodárcům práce, než ty hovadiny "vymysleli" a schválili! :-))))))))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.03.01  14:31

    « Re: číslo na motoru

    Měl jsem možnost vydět podobný motor u VW Passat a číslo bylo vyznačený (ne vyražený) tečkovaně, asi el. jehlou. Jestli je to tak běžné, pak se nedivím, že u mě není už vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.03.01  07:42

    « Re: číslo na motoru

    Je možný, že byl motor někdy měněnej a když se dává novej, tak žádný číslo nemá. Měl bys skočit na technickou poradit se nebo na policajty a oni ti ho za příslušnej obnos vyrazí. Před pár lety jsem přivez z Německa Toyotu Carinu a ta neměla taky vůbec žádný číslo motoru, tak mi ho vyrazili na policajtech, ale kam... Nemohli najít žádnou šikovnou plošku, tak ho flákli úplně zespoda a přímo na přírubu převodovky. Takže motor číslo nemá, ale blbouni mi číslo motoru vyťukli do převodovky, no co? Jsme přeci v Čechách!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.03.01  16:34

    « Re: číslo na motoru

    Ne, namám takovej problém. Pokud je tam jen rezatej flek a číslo nikde jinde není, tak tem motor asi žádné číslo nemá :-) PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.03.01  11:14

    « číslo na motoru

    Ahoj všichni. Mám VW GOLF III s 1.9 TD a na místě, kde je normálně vyražené číslo motoru je jen rezatej blok a číslo nikde. Má někdo stejný problém??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.01  15:28

    « Re: spotřeba

    To MatuS: tos trefil, offroudy mám rád a v podstatě na nich tak trochu ujíždím :-)). Ne že by to bylo zrovna ekonomický, to ne, ale zase je to bezpečný (to se v Praze docela hodí), a na pražský silnice (tedy spíš tankodrom) naprosto ideální.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.01  10:55

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    No pricina muze bejt klidne to, ze to auto uz ma hodne najeto - u fiesty se totiz nepozna, jestli ma najeto 135000 nebo 235000, a diky tomu, ze to auto bylo kupovany uz jety z nemecka pred 4 rokama, tak s tim tak napul vsichni i pocitali, ze muze mit i 160000 (v ty dobe). Na druhou stranu motor byl po celou dobu v nejlepsich letech a i se zbytkem auta nebyly zadny vetsi problemy (v podstate jen spotrebniho charakteru), tak jsme zacali bejt vsichni presvedceny, ze to muze mit i o 100 000 min.

    Jinak to uvolneni je podle nich tim, ze jsou v diferencialu vybehany loziska a buhvi co jeste (prece jenom do toho nikdo nevidi ...). Takze mi rovnou doporucili, at misto pripadny opravy (ktera by mohla stat od 10000 do 30000 tisic, mozna i vic) si sezenu radsi celou jetou skrin z nejakyho vrakace a tak. Kolik by ta cela skrin mohla stat ? Asi prece jenom do toho investovat budu, jelikoz zbytek auta vypada vyborne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.01  18:32

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    To je docela zvláštní diagnóza. Řekl ti někdo taky, kde je příčina toho uvolnění. Vím, že jsme podobnou věc řešili na Escortu a nakonec jsme koupili celou jetou skříň, jelikož to vyšlo podstatně levněji, než ji spravovat. Myslím, nevím jestli se pamatuju dobře, že jsi to měl Fiestu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.01  17:14

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Ahoj, nevim jestli si jeste pamatujete na vibrace, ale dneska jsem mel auto ve znackovym servisu a diagnoza zni - uvolneny poloosy v diferencialu. Lecba mozna opravou prevodovky (v horsim pripadne vymenou). Ach jo, co mam delat - takovy hezky auto to bylo pred 3 mesicema :-((((.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…