Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: DÍKY ZA RADY
možná je to úplně blbá připomínka, ale přesto: máš tam nalito správné množství oleje ? (Měl jsem Escorta XR3i a předchozí majitel tam měl měrku oleje, která patřila na Escorta 1.4, já furt jak vůl dolejval olej na značku max a motor ho vždycky vyhodil až pod značku min, laboroval jsem s odvzdušněním skříně úplně neskutečně (externí expanzka na olej, přepad do sání přes různý ventily, tak aby to nečoudilo... no prostě šílený udělátka), pak jsem u kšeftu zastavil vedle maníka se stejným autem a nějak mě osvítilo a dostal jsem nápad poměřit olejový měrky .... no a ta jeho měla max a min posunutý o cca 2 cm oproti mojí - no prostě jsem to přelejval. -
« Re: SIERRA 2,3D
PTD: pokud je mi známo, tak u tohoto motoru vede z ventilového víka hadice zpět do čističe vzduchu a to sice před jeho vložku. Tato, jelikož je, bohužel, papírová, tak se velmi rychle znehodnotí. Jednou z metod, jak život takového motoru prodloužit, je to, že se tento vývod zaústí až za tento papírový čistič, který však musí být udržován v čistotě, jinak spotřeba oleje, jehož droboučké kapičky jsou rozprášeny v celé klikové skžíni, vlivem zvýšeného podtlaku v sacím potrubí vzroste nad únosnou mez. Do propojovací hadice se dá instalovat např. kalibrovaný otvor, nebo materiál se zvýšeným odporem proti propustnosti plynů, který zamezí nadměrnému nasávání výparů z klikové skříně. Nejlépe osvědčený a také nejstarší způsob, jak popisovanou závadu odstranit, je ten, že se výdech z motoru vyvede klasicky pod auto a motor se prostě nechá volně a přirozeně "dýchat". Pokud to však má motor za sebou, pomůže mu jen ten upgrade. -
« Re: SIERRA 2,3D
Co to znamená, že Sierra plive skrz víčko? To má špatný těsnění nebo prostě tam je tlak plynů z motoru a valí se ven? To by pak taky vypadalo na nutný upgrate motoru... Když motor takhle "dejchá" je to způsobený vyběhanejma pístníma kroužkama, který už nedržej tlak ve válcích. -
« Re: VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR
Jsem rád, že sem občas nakoukne i duchovní otec tohoto tématu :-))
Co se týče toho nového motoru od VM Motori, tak na webu to zatím zdá se není - mrknul jsem na stránky VM Mot., D.D. i Chrysleru a kde nic, tu nic. Takže zatím poslouží jen Automobil 4/2001. -
« VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR
Do nového Voyageru se bude dávat nový motor od Detroit Diesel/VM Motori 2.5CRD (104 kW, 312 Nm). Už taky bylo na čase, aby VM Motori přešlo u svý produkce pro osobní vozy o komůrkových nepřímovstřiků na přímý vstřik a common-rail. Podle toho, co píší v posledním Automobilu, to bude asi slušnej "držák" (průměrná rychlost Voyageru při 24-hodinovce 179 km/hod). Podobně jako v přechozí generaci motorů lze asi kromě čtyřválce 2.5 l očekávat i pětiválec 3.1 l. Taky je zajímavý, že Chrysler po fúzi s Mercedesem nepřešel na CDI motory, ale drží kontakty s DD/VM Motori. Asi nebudou špatný (a možná ne tak drahý jako CDI). -
« Croma s VTG turbem?
Na stránkách www.carsfromitaly.com jsem se dočetl, že motor 1.9TDid v Cromě dostal v roce 1991 VTG turbo. To mě docela překvapuje - domníval jsem se že první aplikace VTG byly u motorů Audi/VW 2.5TDI/103kW a 1.9TDI/81kW. Nevíte někdo jestli je to s tou Cromou pravda? Pokud ano, došlo v souvislosti s touto změnou k nějaké změně výkonu (90 hp) nebo krouťáku? -
« Re: comprex
Pískání může mít dosti vážné příčiny: nejvíc bych se bál některýho špatnýho ložiska na některý z kladek, po který běhá rozvodovej řemen. Ložisko může chvíli pískat, pak se kousne a rozvoďák přeskočí nebo praskne a můžeš pomalu shánět novej motor a nebo se připravit na rozsáhlou opravu... Může to bejt ale i cokoliv jinýho, nemáš třeba jen povolenej klínovej řemen? Nebo u některejch aut je hlavní řemenice ze dvou kovovejch částí a jsou spojeny jen gumou, tak to může prokluzovat??? -
« Re: Vyřazovat, či ne???
Zapoměl jsem dodat pointu - tj. že pokud jedeš s takovým autem z kopce, tak je úspornější tam mít rychlost (nulová spotřeba) než vyřadit a nechat motor běžet na volnoběh (spotřeba cca 1-2 l/h). Samozřejmě je to rozumné pouze u výraznějších klesání, takových, kde zařazená pětka nevede ke snižování rychlosti. -
« Re: Vyřazovat, či ne???
Kdyby Ti onen rádce argumentoval spotřebou, tak by možná mělo něco do sebe. Moderní diesely (a asi i benzíňáky) s elektronicky řízeným vstřikováním mají totiž při jízdě z kopce při zařazené rychlosti a bez plynu nulovou spotřebu. Jde o to, že elektronika se při nesešlápnutém plynu snaží dostat motor na předepsané volnoběžné otáčky a pokud jsou otáčky výrazně vyšší (např. 2500 ot/min), tak zmenší vstřikovanou dávku na nulu. Takhle to funguje u TDI a počítám, že i u řady dalších motorů. -
« Vyřazovat, či ne???
Poradíte mi někdo? V benzínových autech jsem byl zvyklý, při jízdě z kopce nebo i po rovině, občas vyřadit rychlost, "abych ušetřil". Využíval jsem setrvačnosti auta. Mám už chvíli diesela (nesmírná spokojenost) a tuhle mi někdo doporučoval NEVYŘAZOVAT, že prý se tím dieslový motor ničí. Že mu toto v žádném případě neprospívá. Je to pravda? Co s tím? Díky za jakýkoliv názor. -
« Re: číslo na motoru
Mám vlastní zkušenost s čísly motorů na Peugeotech. Tam je číslo na hliníkové destičce, která je přinýtována k bloku. U starších je číslo na papírovém štítku nalepeno na této destičce u novějších vyzobané el. jehlou. Většinou to první větší mytí motoru Wapkou nevydrží. Policajti mi přidělili číslo a firma, která to zajišťovala se s tím vůbec nepárala. Poprvé mi číslo vyrazili přímo na sací potrubí. Podruhé mi na blok !!přilepili!! kus plechu s číslem. Policajti jsou spokojený, já taky. Pokud bych někdy měnil motor nebudu mít s čísly vůbec potíže. -
« Re: číslo na motoru
Vezmi glaspapír a to místo vylešti. Pokud tam opravdu není, tak ho tam picni a máš klid. V žádným případě bych nechodil ani na STK, natož za poldama, jinak by se ti mohlo stát, že ti na půl roku zabavěj auták a pak ti přijde faktura za expertízu, která zjistila velký kulový. Evidence čísel motoru je blbost, jelikož se jedná o spotřební díl. Dovedeš si představit třeba evidenci výrobních čísel brzdových destiček?:-))) Skopčáci, když dělají go motoru (většinou austasch - výměnným způsobem), tak tvůj motor si berou tak, jak je, a na tom novým číslo vylíznou bruskou, takže dostáváš motor bez čísla. To je však pouze teorie, protože většina na to z vysoka kašle a mastí ti tam motor tak, jak je, číslo vem čert. Jenom ti největší pedanti tam bouchnou to tvoje původní číslo, ale to jsem ještě nezažil. Potom tady v Čechách přijdou chytrolíni, který zjistěj, že se ti koncový pěti, nebo šestičíslí neshoduje s koncovými číslicemi a písmeny s výrobním číslem kastle a už tě ženou za oficiálním dovozcem, pro potvrzení (vystavený za pěknou sumičku), že se skutečně jedná o ten motor, co tam má být. A zas jsou nějaký penízky v kasičce SDA, který můžou přijít do nějaký bezedný kapsičku poslance, nebo ministra, kterej má vliv na zpřísňování individuálních dovozů aut. Takovýmu zákonodárci to pak pěkně pálí a ví přesně, pro co má hlasovat a pro co ne.ale to jsme se od čísel dostali někam úplně jinam. Ale v tomhle státě souvisí všechno se vším, takže není divu. Někdy mám pocit, že je nemožný, abysme do tý unie vstoupili, protože pak bude muset v rámci sjednocování administrativy dojít ke zrušení tolika hovadskejch výmyslů a potažmo institucí, že to taťka Falbr asi nerozchodí. A přitom, co to dalo našim zákonodárcům práce, než ty hovadiny "vymysleli" a schválili! :-)))))))) -
« Re: číslo na motoru
Je možný, že byl motor někdy měněnej a když se dává novej, tak žádný číslo nemá. Měl bys skočit na technickou poradit se nebo na policajty a oni ti ho za příslušnej obnos vyrazí. Před pár lety jsem přivez z Německa Toyotu Carinu a ta neměla taky vůbec žádný číslo motoru, tak mi ho vyrazili na policajtech, ale kam... Nemohli najít žádnou šikovnou plošku, tak ho flákli úplně zespoda a přímo na přírubu převodovky. Takže motor číslo nemá, ale blbouni mi číslo motoru vyťukli do převodovky, no co? Jsme přeci v Čechách! -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
No pricina muze bejt klidne to, ze to auto uz ma hodne najeto - u fiesty se totiz nepozna, jestli ma najeto 135000 nebo 235000, a diky tomu, ze to auto bylo kupovany uz jety z nemecka pred 4 rokama, tak s tim tak napul vsichni i pocitali, ze muze mit i 160000 (v ty dobe). Na druhou stranu motor byl po celou dobu v nejlepsich letech a i se zbytkem auta nebyly zadny vetsi problemy (v podstate jen spotrebniho charakteru), tak jsme zacali bejt vsichni presvedceny, ze to muze mit i o 100 000 min.
Jinak to uvolneni je podle nich tim, ze jsou v diferencialu vybehany loziska a buhvi co jeste (prece jenom do toho nikdo nevidi ...). Takze mi rovnou doporucili, at misto pripadny opravy (ktera by mohla stat od 10000 do 30000 tisic, mozna i vic) si sezenu radsi celou jetou skrin z nejakyho vrakace a tak. Kolik by ta cela skrin mohla stat ? Asi prece jenom do toho investovat budu, jelikoz zbytek auta vypada vyborne. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
To je docela zvláštní diagnóza. Řekl ti někdo taky, kde je příčina toho uvolnění. Vím, že jsme podobnou věc řešili na Escortu a nakonec jsme koupili celou jetou skříň, jelikož to vyšlo podstatně levněji, než ji spravovat. Myslím, nevím jestli se pamatuju dobře, že jsi to měl Fiestu? -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Ahoj, nevim jestli si jeste pamatujete na vibrace, ale dneska jsem mel auto ve znackovym servisu a diagnoza zni - uvolneny poloosy v diferencialu. Lecba mozna opravou prevodovky (v horsim pripadne vymenou). Ach jo, co mam delat - takovy hezky auto to bylo pred 3 mesicema :-((((.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!