Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.01  13:30

    « Re: Opel Corsa 1.7 D

    To teda nevím co jsi tý chudince Astře prováděl, tos teda musel bejt fest surovej. V Německu jsem se zajímal o Astru 1,7TD s najetejma 350.000km a motor šlapal jak hodinky. Cena byla dobrá, ale dlouho jsem váhal a než jsem se rozhoupal, tak mi jí vyfouknul někdo jinej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.04.01  13:28

    « Re: Opel Corsa 1.7 D

    Pokud toho moc nenajezdí, spíš bych doporučil benzínovou - o tolik víc to zas nežere, levněji to pořídíš, ručení je menší... Ale jinak ten 1,7D je celkem v pohodě, klidně bych se na něj spolehnul.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.01  09:18

    « Re: Opel Corsa 1.7 D

    Shodou okolnosti chce moje zena taky Corsu. ECO Diesel. Vzhledem k tomu, že nenajede ranec kilometrů, jsem ji vysvětlil, že diesel se jí nevyplatí. Najede tak 10.000km za rok. Diesel potřebuje měnit častěji olej, baterka chce aby se s tím autem jezdilo, jinak se nedobíjí a zdechne, olej to chce měnit dříve. Na tak malý auto jako je Corsa bych Diesel neřešil. Jinak 1,7D je japonský Isuzu a ve verzi bez turba a v Corse je to držák. S turbem vyžadoval šetrné zacházení. Vím o čem mluvím, protože jsem jeden uštval po 20.000km v Astře.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.01  07:33

    « Re: Opel Corsa 1.7 D

    Tuhletu Corsu jsem osobně nevlastnil, ale co vím, tak jsou to dobrý a spolehlivý přemísťovadla se slušnou trvanlivostí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.01  22:21

    « Re: Opel Corsa 1.7 D

    Asi kazdy mluvime o necem jinem. Porizovaci cena v tomto pripade nehraje roli. Motor se s prumernou spotrebou 5,3 l / 100 Km zacina vyplacet s prvnim kilometrem. Jde mi spise o zkusenosti - poruchovost, jine problemy, udrzba, vydrz, atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.01  12:44

    « Re: Opel Corsa 1.7 D

    podivej se do Sveta motoru c. 11 nebo 14 nebo 15. videl jsem tam porovnani malych dieselu. Obecne ale diesel pro maminu neni dobry, pokud ovsem nenajezdi 100 tKm rocne. Jsou tam i vypocitane naklady na prvnich 30 tKm, zaden diesel nepredci benzin a rozdil neustale zustava na 40-50 tKc .... Samozrejme pokud je cena nafty priblizna cene benzinu. Kdo bude jezdit na bio, smaze rozdil rychleji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.01  22:50

    « Opel Corsa 1.7 D

    Muzete se prosim nekdo vyjadrit k vozu Opel Corsa 1.7 D? Mamina ma v umyslu si to koupit. Sedel jsem v tom v patek a hybe se to uspokojive. Otazkou zustava, jak je na tom se spolehlivosti tento motor...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  13:38

    « Re: SIERRA 2,3D

    Jo, to bude ono. Chce to asi občas nějak vyčistit, vyměnit, prostě zprovoznit. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  12:22

    « Re: SIERRA 2,3D

    Co se týče té drátěnky na nádobí, tak bych tipoval, že se jedná o separátor olejových kapiček ze vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  07:42

    « Re: Jak pomoci PSA 1.8 TD

    Jestli ti jede po rozhoupání 180km/h, není vůbec špatný. Co může být příčinou lenivosti? Nastavení rozvodu, ojeté čerpadlo, špatný vstřiky, ojetý turbo, vyběhanější válce (komprese), seřízení ventilů, ucpaněnší naftovej a vzduchovej filtr... Prostě tím chci říct, radši se raduj, že ti to slouží a jen těžko z toho vyždímeš víc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.04.01  10:16

    « Jak pomoci PSA 1.8 TD

    Mam tento motor v BX, problemy zadne, zadna spotreba oleje, zadny cerny kour, starty bez problemu. jen jsem se svezl tim samym a ten jel vyrazne lepe? jde pridat tlak turbu nebo tak neco aby to jelo lepe. Jde max 180 ale trva to fakt vecnost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.01  09:45

    « Re: SIERRA 2,3D

    Je akademickou otázkou, jestli 2,3 generálkovat. Jestli není lepší koupit rovnou celý motor. Dají se poshánět z dobrých bouraček za dobré peníze. Nebo vzít i celé bořené auto s dobrým motorem. Cena za celý motor by měla být do cca 20.000,- když bude ve špičkovém stavu. Je běžné, že k tomu motoru dostaneš i převodovku, což je velmi užitečné, naboť z praxe víme, že tato převodovka občas také klekne. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.04.01  22:29

    « Diferák

    Diferák z benzíňáku je do pomala tachometr ukazuje 40 a jede to 30 .(měřeno s felicií )
    ale na druhou stranu to má sílu jako bejk.
    Cháním taky schéma zapojení elektriky na
    RENAULT 21 diesel .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.01  08:30

    « Re: SIERRA 2,3D

    PTD: No právě když je tahle drýtěnka ucpaná karbonem a už nepropouští, musí ten tlak jít někudy ven. A to buď víčkem, nebo podél měrky. Nicméně, mám takovej pocit, že pokud se motor chová už takhle, tak výměna kroužků jsou vyhozený prachy. Když, tak jedině písty, kroužky a vybrusit. Dobrej "spodek" obvykle přežije dva i více "vršků". Ale pozor, někdy to bývá naopak! Indenoor 2,3 by to mohl strávit. Je z těch tří (2,1 - 2,3 - 2,5) nejpovedenější. Kdyby to byla 2,5ka, tak bych už trochu zpozornil. To je moje doporučení pro annatom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  15:36

    « Re: SIERRA 2,3D

    Chlapi, nemůžu si pomoct, ale za boha si už neumím představit kam to vede. do sání je to fakt možný. Auto už je pryč tak se nepodívám. Já jsem tam měl takovou kruhovou vložku s něčím jak "drátěnkou" na nanádobí. Furt mi tlak v motoru vystrkoval víčko od dolívání oleje. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  13:23

    « Re: DÍKY ZA RADY

    Pro příklad moje Premacy v dieselu má stálý převod 3.409, zatímco benzínová verze má 4.105.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  12:07

    « Re: DÍKY ZA RADY

    Jestli bereš směr od motoru ke kolům, tak bude víc do rychla spíš diferák z dieselu, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  11:44

    « Re: DÍKY ZA RADY

    Diferák z benzíňáka bude asi víc do rychla. Jinak to s tou měrkou bylo fakt dobrý, předchozí majitel je zralej na zabití!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  10:52

    « Re: DÍKY ZA RADY

    možná je to úplně blbá připomínka, ale přesto: máš tam nalito správné množství oleje ? (Měl jsem Escorta XR3i a předchozí majitel tam měl měrku oleje, která patřila na Escorta 1.4, já furt jak vůl dolejval olej na značku max a motor ho vždycky vyhodil až pod značku min, laboroval jsem s odvzdušněním skříně úplně neskutečně (externí expanzka na olej, přepad do sání přes různý ventily, tak aby to nečoudilo... no prostě šílený udělátka), pak jsem u kšeftu zastavil vedle maníka se stejným autem a nějak mě osvítilo a dostal jsem nápad poměřit olejový měrky .... no a ta jeho měla max a min posunutý o cca 2 cm oproti mojí - no prostě jsem to přelejval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  21:04

    « DÍKY ZA RADY

    Zkusím vyměnit pístní kroužky ,zatim nechám motor dejchat pod auto . Chlapy je rozdíl mezy benzínovým a dieslovým diferákem ? annatom
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  20:50

    « Re: SIERRA 2,3D

    PTD: pokud je mi známo, tak u tohoto motoru vede z ventilového víka hadice zpět do čističe vzduchu a to sice před jeho vložku. Tato, jelikož je, bohužel, papírová, tak se velmi rychle znehodnotí. Jednou z metod, jak život takového motoru prodloužit, je to, že se tento vývod zaústí až za tento papírový čistič, který však musí být udržován v čistotě, jinak spotřeba oleje, jehož droboučké kapičky jsou rozprášeny v celé klikové skžíni, vlivem zvýšeného podtlaku v sacím potrubí vzroste nad únosnou mez. Do propojovací hadice se dá instalovat např. kalibrovaný otvor, nebo materiál se zvýšeným odporem proti propustnosti plynů, který zamezí nadměrnému nasávání výparů z klikové skříně. Nejlépe osvědčený a také nejstarší způsob, jak popisovanou závadu odstranit, je ten, že se výdech z motoru vyvede klasicky pod auto a motor se prostě nechá volně a přirozeně "dýchat". Pokud to však má motor za sebou, pomůže mu jen ten upgrade.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  14:10

    « Re: SIERRA 2,3D

    Ještě k tý vložce. To asi sotva, že vede zpátky do motoru, vede spíš do sání, jestli si to správně dovedu představit a porovnat s jinými motory.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  14:09

    « Re: SIERRA 2,3D

    Takže to bude chtít duchovní otče filtrační vložku prostě prošťouchnout a bude zas dobře. Jak často se asi má tahle filtrační vložka měnit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  09:20

    « Re: SIERRA 2,3D

    Prosak oleje skrz víčko je dán ucpanou filtrační vložkou co vede zpět do bloku motoru. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  07:57

    « Re: SIERRA 2,3D

    Co to znamená, že Sierra plive skrz víčko? To má špatný těsnění nebo prostě tam je tlak plynů z motoru a valí se ven? To by pak taky vypadalo na nutný upgrate motoru... Když motor takhle "dejchá" je to způsobený vyběhanejma pístníma kroužkama, který už nedržej tlak ve válcích.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.01  07:08

    « Re: SIERRA 2,3D

    Ne, ne, po upgrade :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.01  22:17

    « Re: SIERRA 2,3D

    Jééééééé, prof se nám vrátil! Tak co, po dovolený?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.01  22:10

    « Re: SIERRA 2,3D

    annatom: No tak, pežotisti, kde jste kdo? Tohle je snad váš motor, ne? Sorry, zapoměl jsem napsat nejlepší na světě :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.01  20:41

    « SIERRA 2,3D

    Moje sirka plyve skrz výčko (dolejvání oleje)ojlej a ten teče z filtru . Poradí někdo dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.01  13:28

    « Re: VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR

    Jsem rád, že sem občas nakoukne i duchovní otec tohoto tématu :-))

    Co se týče toho nového motoru od VM Motori, tak na webu to zatím zdá se není - mrknul jsem na stránky VM Mot., D.D. i Chrysleru a kde nic, tu nic. Takže zatím poslouží jen Automobil 4/2001.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.01  10:54

    « Re: VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR

    jsou o tom nějaké informace na Webu? PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.04.01  13:31

    « VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR

    Do nového Voyageru se bude dávat nový motor od Detroit Diesel/VM Motori 2.5CRD (104 kW, 312 Nm). Už taky bylo na čase, aby VM Motori přešlo u svý produkce pro osobní vozy o komůrkových nepřímovstřiků na přímý vstřik a common-rail. Podle toho, co píší v posledním Automobilu, to bude asi slušnej "držák" (průměrná rychlost Voyageru při 24-hodinovce 179 km/hod). Podobně jako v přechozí generaci motorů lze asi kromě čtyřválce 2.5 l očekávat i pětiválec 3.1 l. Taky je zajímavý, že Chrysler po fúzi s Mercedesem nepřešel na CDI motory, ale drží kontakty s DD/VM Motori. Asi nebudou špatný (a možná ne tak drahý jako CDI).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.01  14:51

    « Re: Croma s VTG turbem?

    Co vím, tak Croma z 91 tdid měla 66 kW... a samozřejmě neměla VTG turbo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.01  12:38

    « Re: Croma s VTG turbem?

    V jednom ze starejch Svet-motoru (cca 91/92) sem nasel Cromu po faceliftu s novym motorem 1.9TDiD. Mela vykon snad 91 nebo 93kW... Vim, ze sem na to cumel jak puk...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.01  11:23

    « Re: Croma s VTG turbem?

    jejeje, na tech strankach je vyfocena moje brava, v te same barve, se stejnym motorem a se stejnymi disky. V sekci Bravo/Brava/Tuning/The Engine.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  23:00

    « Re: Croma s VTG turbem?

    to se mi nezdá, že by v roce 1991 někdo vyráběl VTG turbo????
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  12:57

    « Renault 19 turbodiesel

    Nemáte někdo zkušenost, kolik vydrží motor 1.9 turbodiesel v R19? Je podobně vydařený, jako např. dieselové motory od Peugeotů? Mám možnost takové auto koupit se 160 000 km na hřbetě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  08:53

    « Croma s VTG turbem?

    Na stránkách www.carsfromitaly.com jsem se dočetl, že motor 1.9TDid v Cromě dostal v roce 1991 VTG turbo. To mě docela překvapuje - domníval jsem se že první aplikace VTG byly u motorů Audi/VW 2.5TDI/103kW a 1.9TDI/81kW. Nevíte někdo jestli je to s tou Cromou pravda? Pokud ano, došlo v souvislosti s touto změnou k nějaké změně výkonu (90 hp) nebo krouťáku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  08:18

    « Re: comprex

    Nebo může bejt problém třeba v ložiskách alternátoru či jinejch přídavnejch zařízeních, který se tam točej (servo, klima...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  08:17

    « Re: comprex

    Pískání může mít dosti vážné příčiny: nejvíc bych se bál některýho špatnýho ložiska na některý z kladek, po který běhá rozvodovej řemen. Ložisko může chvíli pískat, pak se kousne a rozvoďák přeskočí nebo praskne a můžeš pomalu shánět novej motor a nebo se připravit na rozsáhlou opravu... Může to bejt ale i cokoliv jinýho, nemáš třeba jen povolenej klínovej řemen? Nebo u některejch aut je hlavní řemenice ze dvou kovovejch částí a jsou spojeny jen gumou, tak to může prokluzovat???
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…