Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Opel Corsa 1.7 D
To teda nevím co jsi tý chudince Astře prováděl, tos teda musel bejt fest surovej. V Německu jsem se zajímal o Astru 1,7TD s najetejma 350.000km a motor šlapal jak hodinky. Cena byla dobrá, ale dlouho jsem váhal a než jsem se rozhoupal, tak mi jí vyfouknul někdo jinej. -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
Shodou okolnosti chce moje zena taky Corsu. ECO Diesel. Vzhledem k tomu, že nenajede ranec kilometrů, jsem ji vysvětlil, že diesel se jí nevyplatí. Najede tak 10.000km za rok. Diesel potřebuje měnit častěji olej, baterka chce aby se s tím autem jezdilo, jinak se nedobíjí a zdechne, olej to chce měnit dříve. Na tak malý auto jako je Corsa bych Diesel neřešil. Jinak 1,7D je japonský Isuzu a ve verzi bez turba a v Corse je to držák. S turbem vyžadoval šetrné zacházení. Vím o čem mluvím, protože jsem jeden uštval po 20.000km v Astře. -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
podivej se do Sveta motoru c. 11 nebo 14 nebo 15. videl jsem tam porovnani malych dieselu. Obecne ale diesel pro maminu neni dobry, pokud ovsem nenajezdi 100 tKm rocne. Jsou tam i vypocitane naklady na prvnich 30 tKm, zaden diesel nepredci benzin a rozdil neustale zustava na 40-50 tKc .... Samozrejme pokud je cena nafty priblizna cene benzinu. Kdo bude jezdit na bio, smaze rozdil rychleji. -
« Re: Jak pomoci PSA 1.8 TD
Jestli ti jede po rozhoupání 180km/h, není vůbec špatný. Co může být příčinou lenivosti? Nastavení rozvodu, ojeté čerpadlo, špatný vstřiky, ojetý turbo, vyběhanější válce (komprese), seřízení ventilů, ucpaněnší naftovej a vzduchovej filtr... Prostě tím chci říct, radši se raduj, že ti to slouží a jen těžko z toho vyždímeš víc. -
« Re: SIERRA 2,3D
Je akademickou otázkou, jestli 2,3 generálkovat. Jestli není lepší koupit rovnou celý motor. Dají se poshánět z dobrých bouraček za dobré peníze. Nebo vzít i celé bořené auto s dobrým motorem. Cena za celý motor by měla být do cca 20.000,- když bude ve špičkovém stavu. Je běžné, že k tomu motoru dostaneš i převodovku, což je velmi užitečné, naboť z praxe víme, že tato převodovka občas také klekne. PTD -
« Re: SIERRA 2,3D
PTD: No právě když je tahle drýtěnka ucpaná karbonem a už nepropouští, musí ten tlak jít někudy ven. A to buď víčkem, nebo podél měrky. Nicméně, mám takovej pocit, že pokud se motor chová už takhle, tak výměna kroužků jsou vyhozený prachy. Když, tak jedině písty, kroužky a vybrusit. Dobrej "spodek" obvykle přežije dva i více "vršků". Ale pozor, někdy to bývá naopak! Indenoor 2,3 by to mohl strávit. Je z těch tří (2,1 - 2,3 - 2,5) nejpovedenější. Kdyby to byla 2,5ka, tak bych už trochu zpozornil. To je moje doporučení pro annatom. -
« Re: SIERRA 2,3D
Chlapi, nemůžu si pomoct, ale za boha si už neumím představit kam to vede. do sání je to fakt možný. Auto už je pryč tak se nepodívám. Já jsem tam měl takovou kruhovou vložku s něčím jak "drátěnkou" na nanádobí. Furt mi tlak v motoru vystrkoval víčko od dolívání oleje. PTD -
« Re: DÍKY ZA RADY
možná je to úplně blbá připomínka, ale přesto: máš tam nalito správné množství oleje ? (Měl jsem Escorta XR3i a předchozí majitel tam měl měrku oleje, která patřila na Escorta 1.4, já furt jak vůl dolejval olej na značku max a motor ho vždycky vyhodil až pod značku min, laboroval jsem s odvzdušněním skříně úplně neskutečně (externí expanzka na olej, přepad do sání přes různý ventily, tak aby to nečoudilo... no prostě šílený udělátka), pak jsem u kšeftu zastavil vedle maníka se stejným autem a nějak mě osvítilo a dostal jsem nápad poměřit olejový měrky .... no a ta jeho měla max a min posunutý o cca 2 cm oproti mojí - no prostě jsem to přelejval. -
« Re: SIERRA 2,3D
PTD: pokud je mi známo, tak u tohoto motoru vede z ventilového víka hadice zpět do čističe vzduchu a to sice před jeho vložku. Tato, jelikož je, bohužel, papírová, tak se velmi rychle znehodnotí. Jednou z metod, jak život takového motoru prodloužit, je to, že se tento vývod zaústí až za tento papírový čistič, který však musí být udržován v čistotě, jinak spotřeba oleje, jehož droboučké kapičky jsou rozprášeny v celé klikové skžíni, vlivem zvýšeného podtlaku v sacím potrubí vzroste nad únosnou mez. Do propojovací hadice se dá instalovat např. kalibrovaný otvor, nebo materiál se zvýšeným odporem proti propustnosti plynů, který zamezí nadměrnému nasávání výparů z klikové skříně. Nejlépe osvědčený a také nejstarší způsob, jak popisovanou závadu odstranit, je ten, že se výdech z motoru vyvede klasicky pod auto a motor se prostě nechá volně a přirozeně "dýchat". Pokud to však má motor za sebou, pomůže mu jen ten upgrade. -
« Re: SIERRA 2,3D
Co to znamená, že Sierra plive skrz víčko? To má špatný těsnění nebo prostě tam je tlak plynů z motoru a valí se ven? To by pak taky vypadalo na nutný upgrate motoru... Když motor takhle "dejchá" je to způsobený vyběhanejma pístníma kroužkama, který už nedržej tlak ve válcích. -
« Re: VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR
Jsem rád, že sem občas nakoukne i duchovní otec tohoto tématu :-))
Co se týče toho nového motoru od VM Motori, tak na webu to zatím zdá se není - mrknul jsem na stránky VM Mot., D.D. i Chrysleru a kde nic, tu nic. Takže zatím poslouží jen Automobil 4/2001. -
« VM Motori konečně přechází na přímý vstřik a CR
Do nového Voyageru se bude dávat nový motor od Detroit Diesel/VM Motori 2.5CRD (104 kW, 312 Nm). Už taky bylo na čase, aby VM Motori přešlo u svý produkce pro osobní vozy o komůrkových nepřímovstřiků na přímý vstřik a common-rail. Podle toho, co píší v posledním Automobilu, to bude asi slušnej "držák" (průměrná rychlost Voyageru při 24-hodinovce 179 km/hod). Podobně jako v přechozí generaci motorů lze asi kromě čtyřválce 2.5 l očekávat i pětiválec 3.1 l. Taky je zajímavý, že Chrysler po fúzi s Mercedesem nepřešel na CDI motory, ale drží kontakty s DD/VM Motori. Asi nebudou špatný (a možná ne tak drahý jako CDI). -
« Croma s VTG turbem?
Na stránkách www.carsfromitaly.com jsem se dočetl, že motor 1.9TDid v Cromě dostal v roce 1991 VTG turbo. To mě docela překvapuje - domníval jsem se že první aplikace VTG byly u motorů Audi/VW 2.5TDI/103kW a 1.9TDI/81kW. Nevíte někdo jestli je to s tou Cromou pravda? Pokud ano, došlo v souvislosti s touto změnou k nějaké změně výkonu (90 hp) nebo krouťáku? -
« Re: comprex
Pískání může mít dosti vážné příčiny: nejvíc bych se bál některýho špatnýho ložiska na některý z kladek, po který běhá rozvodovej řemen. Ložisko může chvíli pískat, pak se kousne a rozvoďák přeskočí nebo praskne a můžeš pomalu shánět novej motor a nebo se připravit na rozsáhlou opravu... Může to bejt ale i cokoliv jinýho, nemáš třeba jen povolenej klínovej řemen? Nebo u některejch aut je hlavní řemenice ze dvou kovovejch částí a jsou spojeny jen gumou, tak to může prokluzovat???
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!