Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.05.01 16:42
« Re: Odvzdušňování paliv. soustavy
Mnohem prijemnejsi mi pripada mit s sebou male dopravni palivove cerpadelko ze Skody100 ("AC PUMPA") a pripevnit ji mezi palivovy filtr a vstrik. cerpadlo a do sklenicky cerpat naftu. Nepotrebujete kompresor, ktery v polich tezko sezenete a nemusite honit ani vicko od nadrze..... -
« Mitsubishi Carisma DI-D
v pondeli jsem se svezl s vyse uvedenym autem, dle prodejce s motorem 115k/265Nm. Melo najeto 950km a subjektivne melo kdovijestli 100k/200Nm ... proti moji Octavii dost hruza. Uznal to i prodejce (kdyz jsem ho pustil na oplatku za svuj volant na stejnem okruhu). Otazkou je, zda to nebyla skutecne slabsi varianta 75kW/215Nm, ovsem pak by prodejce stal za .... Pokud to byla silnejsi varianta, tak to auto (mmch cena 680tKc) je srovnatelne s Octavii Elegance TDI/66kW (i vybavou) za bratru 530tKc .... -
« Litinová hlava u TD motorů - není to přežitek?
Před časem jsem se s potěšením dočetl o novém dieselu pro Ford Focus 1.8TDci/85kW. V podledním AMr o něm zase psali a mj. uváděli i víc podrobností k motoru (např. křivky výkonu a krouťáku). Taky tam bylo, že blok i hlava budou litinové a to mě dost překvapilo - domníval jsem se, že litinovým hlavám už odzvonilo a že se u současných výkoných turbodieselů nebudou objevovat. Pokud se nemýlím tak zrovna tady v tomto tématu se občas problémy s litinovýma hlavama (praskání atd.) diskutovaly. Co Vy na to? Jaké jsou Vaše zkušenosti v tomto směru? -
oleowr1 30.04.01 12:40
« Re: Odvzdušňování paliv. soustavy
Skvělý nápad! U Sierry 1,8TD se mi rozpadlo ruční čerpadlo, tak jsem si udělal držák na filtr z Escorta a čerpadlo jsem vyhodil, bylo mi líto 4.000,- za nové. Odvzdušnění filtru předpokládá tím pádem nalít do filtru naftu, povolit trubku na první trysce a testovat baterku. S kompresorem to půjde o poznání lépe. -
« Odvzdušňování paliv. soustavy
Co si myslíte o následující metodě odvzdušňování vedení nafty: Sundá se vratná hadička u čerpadla a nasadí se na ni hadice s tlakovým vzduchem. Pak se podle výkonu použitého kompresoru trvale nebo přerušovaně "žene" vzduch do nádrže. Tím pádem se nafta tlačí k motoru. Povolí se některý šroubek nahoře na palivovém filtru (odvzdušňovací nebo výstup čisté nafty) a až teče čistá nafta, tak se utáhne. Pak se čeká až začne naftu vytékat z výstupu vstřikovacího čerpadla (výstup na vratné potrubí). Až i tam teče čistá nafta, tak se nasadí zpátky vratná hadice a je to hotovo.
Tak mi to bylo porazeno před víkendem (předtím se mi při skoro úplně vyjeté nádrži začalo zavzdušňovat palivové vedení), o víkendu jsem to kontrole pal.filtru zkoušel (kdo má špatné víčko nádrže jako já, tak bacha: poletí jak u Verdunu). Jinak to dopadlo docela dobře - auto poté chytlo bez problémů. Ale druhý den ráno zase cca 10 s škytalo - asi tam mám pořád nějakou malou netěsnost a když to delší dobu stojí, tak se paliv. filtr částečně zavzdušní a pak to musí chvíli odvzdušňovat palivové čerpadlo při startování (?). -
« Re: XM
...problém so samotným štartom tam nie je, ono to naskočí vždy (aj v zime) tak na 3-4 pretočenia - zhrnul by som to asi tak: Čím väčšia zima vonku, tým viac dymu pri štarte - od cca +10°C sa to neprejavuje, možno je aj vybehaný motor, alebo to čerpadlo-kašlem na to už je teplo radšej to snad predám... -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
Opel a spotreba oleje, to je horor. V dokumentaci od benzinovych verzi se doctes, ze norma spotreby oleje je 1 litr na 1000 km. Nektere to spolehlive plni... Mel jsem 1.4 benzin v Corse B a ta mezi vymenama oleje zrala pouze 2 litry a v servisu me uklidnovali, ze jsem dopadl jeste dobre, ze to mohlo byt vic ..... -
« Re: XM
Baterka dává napětí? Ať ti někdo sedne do auta, zapne žhavení, počká 2 vteřiny a zkusí startovat. Napětí na baterce ani po 20vteřinách točení nesmí jít pod 10,8 Voltu. To zkus změřit. Pak je možné, že tam nejde nafta. To chce před startováním povolit odvzdušňovák za palivovým filtrem a zkusit ruční pumpu napumpovat naftu. Musí táct hned při prvním pumpnutí. Pokud ne, je problém v ruční pumpě, která je vychozená a přez membránu nepustí naftu. PTD -
« Re: XM
Ďakujem za odpoveď-už iba komentár:1.žhaviče vymenené, funkčné,2.vstreky vymenené nastavené,3.automatický sytič nefunkčný, ale po manuálnom pritiahnutí lanka závada zhruba rovnaká,4.tlaky vo válcoch sú:24,25,26,25 -takže vyberám si pravdepodobnú závadu čerpadlo,možno vybehané segmenty - neoplatilo by sa skúsiť posun k motoru alebo od motora? -
« Re: XM
Klasická závada, možné chyby jsou tyto:
1. špatná některá žhavka
2. špatný vstřiky, doporučuju nechat zkontrolovat
3. nefunguje automatický "sytič" pro studený start
(není to sytič, ale předsuvník - mění předvstřik)
4. některej válec má horší kompresi, tak chvilku trvá než se trošinku ohřeje a začne v něm nafta chytat
5. jiná chyba v čerpadle... -
« XM
...zaujala ma Vaša nedávna téma o odvetraní Siery z veka ventilov kdesi pod auto - vie niekto, či je táto možnosť i u motora 2.1TD XM,P605? Bol som to tam teraz pozrieť ale z veka ventilov ide iba jedna hadica späť do hrdla nalievania oleja -to je umiestenené mimo.Hlavne ešte prosím o radu-dá sa amatersky pomôcť mechanickému čerpadlu LUCAS-za studena viac dymí do šeda a na nízkych stupnoch (1,2)cuká kým sa rozbehne-ako by nedostávalo naftu alebo skor nebolo schopné dodať ju do vstrekov.Nafta "nepadá",filter nový.Po malom zahriatí motora je všetko O.K.Ďakujem! -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
K těm šestiválcům TD od BMW, nevím jak je to možný, ale nejednou jsem už o tom slyšel - že ty Omegy žerou hodně oleje. Co mám tyhle Bavoráky, tak jeden, kterej má najeto 700tis ale má měněnou hlavu za mladší má minimální spotřebu oleje - na 10.000km nedolejvám ani kapku. Co mám druhýho, se kterým jezdí máma, ten má najeto 270 tis a žere cca necelej litr na 3 tisíce. Tenhle týden jsem toho sedmistovkovýho vystřídal přestavbou za jinýho, kterej má 150tis., tak jsem zvědavej... -
oleowr1 24.04.01 07:36
« Re: Opel Corsa 1.7 D
Opely na můj vkus jsou co se týká spotřeby oleje trošku žravější. Jel jsem nedávno na služebku s Omegou 2,5TD se řidičem, ten mi o něm vyprávěl doslova horory. Od cca.40.000 začalo auto žrát olej, na garančce s tím jedno dopoledne něco "udělali". Pak se to asi na 20.000km usadilo a teď je to zpátky. Po ujetí necelých 100.000 chlastal řadový 6V od BMW 1,5l Mobilu1 na 1000km. Nejspíš to tahal přes turbo. Naštěstí už auto v podniku není... Podobné zážitky měl jeden známý s benzínovými Astrami (vystřídal dvě) a pak si pořídil oktávku. -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
Nehulilo to. Motor se choval jako nový . Měl najeto cca 22.000 km. Nekouřil, nežral naftu, jel jak z praku, i 190km/hod z kopce, akceleroval přiměřeně svým cca 52kW (soft turbo) jen chlastal strašně oleje. nevím jak to auto skončilo. Kolega ho otočil ještě přez střechu a tak dávali novou vrchní půlku karoserie. Pak už nic nevím. Ani jestli přišli na to, proč to tak žralo olej. -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
Jezdil jsem s ní s kolegou a buď jsme chytli černej kus, nebo jsme se k ní chovali jak k cizí. Ano, testovali jsme co vydrží. Projev byl ten, že začala žrát 3litry oleje na 1000km. V servisu řekli, že tomu motoru nic není. Jel jak hodinky. Nic z něho neteklo. Jen to žralo litr oleje na 300km. Kdybych to neviděl, nikomu to neuvěřím. PTD -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
To teda nevím co jsi tý chudince Astře prováděl, tos teda musel bejt fest surovej. V Německu jsem se zajímal o Astru 1,7TD s najetejma 350.000km a motor šlapal jak hodinky. Cena byla dobrá, ale dlouho jsem váhal a než jsem se rozhoupal, tak mi jí vyfouknul někdo jinej. -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
Shodou okolnosti chce moje zena taky Corsu. ECO Diesel. Vzhledem k tomu, že nenajede ranec kilometrů, jsem ji vysvětlil, že diesel se jí nevyplatí. Najede tak 10.000km za rok. Diesel potřebuje měnit častěji olej, baterka chce aby se s tím autem jezdilo, jinak se nedobíjí a zdechne, olej to chce měnit dříve. Na tak malý auto jako je Corsa bych Diesel neřešil. Jinak 1,7D je japonský Isuzu a ve verzi bez turba a v Corse je to držák. S turbem vyžadoval šetrné zacházení. Vím o čem mluvím, protože jsem jeden uštval po 20.000km v Astře. -
« Re: Opel Corsa 1.7 D
podivej se do Sveta motoru c. 11 nebo 14 nebo 15. videl jsem tam porovnani malych dieselu. Obecne ale diesel pro maminu neni dobry, pokud ovsem nenajezdi 100 tKm rocne. Jsou tam i vypocitane naklady na prvnich 30 tKm, zaden diesel nepredci benzin a rozdil neustale zustava na 40-50 tKc .... Samozrejme pokud je cena nafty priblizna cene benzinu. Kdo bude jezdit na bio, smaze rozdil rychleji. -
« Re: Jak pomoci PSA 1.8 TD
Jestli ti jede po rozhoupání 180km/h, není vůbec špatný. Co může být příčinou lenivosti? Nastavení rozvodu, ojeté čerpadlo, špatný vstřiky, ojetý turbo, vyběhanější válce (komprese), seřízení ventilů, ucpaněnší naftovej a vzduchovej filtr... Prostě tím chci říct, radši se raduj, že ti to slouží a jen těžko z toho vyždímeš víc. -
« Re: SIERRA 2,3D
Je akademickou otázkou, jestli 2,3 generálkovat. Jestli není lepší koupit rovnou celý motor. Dají se poshánět z dobrých bouraček za dobré peníze. Nebo vzít i celé bořené auto s dobrým motorem. Cena za celý motor by měla být do cca 20.000,- když bude ve špičkovém stavu. Je běžné, že k tomu motoru dostaneš i převodovku, což je velmi užitečné, naboť z praxe víme, že tato převodovka občas také klekne. PTD -
« Re: SIERRA 2,3D
PTD: No právě když je tahle drýtěnka ucpaná karbonem a už nepropouští, musí ten tlak jít někudy ven. A to buď víčkem, nebo podél měrky. Nicméně, mám takovej pocit, že pokud se motor chová už takhle, tak výměna kroužků jsou vyhozený prachy. Když, tak jedině písty, kroužky a vybrusit. Dobrej "spodek" obvykle přežije dva i více "vršků". Ale pozor, někdy to bývá naopak! Indenoor 2,3 by to mohl strávit. Je z těch tří (2,1 - 2,3 - 2,5) nejpovedenější. Kdyby to byla 2,5ka, tak bych už trochu zpozornil. To je moje doporučení pro annatom. -
« Re: SIERRA 2,3D
Chlapi, nemůžu si pomoct, ale za boha si už neumím představit kam to vede. do sání je to fakt možný. Auto už je pryč tak se nepodívám. Já jsem tam měl takovou kruhovou vložku s něčím jak "drátěnkou" na nanádobí. Furt mi tlak v motoru vystrkoval víčko od dolívání oleje. PTD