Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Stary dieslaky
Když už jsme u těch širokejch gum. O víkendu mi v Německu nabízeli elektrony rozteč 4x100mm značky BBS, fakt krasavci. Na předek užší ráfky s obutejma 205/15 a vzadu široký ráfky s obutejma 285/15. Jsou sundaný z BMW3, gumy zánovní. Fakt krasavci, na ten rozměr zadních gum jsem koukal jak vyvoraná myš - takový malý válce. Ještě jsou k tomu rozšiřovací podložky a šrouby, tak kdybyste po nich někdo toužil, stačí říct a přivezu je. -
« Re: Stary dieslaky
Na co široký gumy? Přeci na machrování! Třeba jeden kámoš se hrozně rád předvádí, měl na autě 215 a nadával, že to je nepohodlný na řízení... Nabízel jsem mu 175/70R14, ale nechtěl Teď má 235 a radši už nic neříká. Já osobně mám na Bavorovi vepředu Micheliny 190/60VR390 a vzadu 220/55VR390, musím si to pochválit, je to perfektní kombinace. Sedí to jak přilepený a v kolejích se to chová velice rozumně. Kdysi jsem měl vepředu taky 220, ale nikdy víc! -
« Re: Stary dieslaky
Hufnágl: No to bych chtěl vidět toho magora, co by do takovýho rozměru obul Octavii 44kW, a hlavně důvod, proč to dělal. Nějak nechápu, proč ta šířka pneu lidi tak vzrušuje. Je jim jedno, že jedou jak na trakaři a cestuje jim to po vyjetejch kolejích jak na lodi, hlavně když jim lezou kola z blatníku ven a při dešti ani nevidí bočníma okýnkama ven, jak je maj zašvihaný od bordelu, kterýho je po silnici požehnaně. Nějak mi ten smysl uniká. -
« Re: Stary dieslaky
Ja nevim, ale stejne si to s tim 44kw motorem neumim predstavit. Kolik ze Octavie vazi, neco kolem 1300 kg, ne ? Kdyz si vemu, ze i ve fieste neni 44kw zadnej drak (a ta ma 900kg), a ve fabii 50kw taky ne (ta ma 1100 kg ?), tak si to nedokazu predstavit v tak tezkym aute. BTW kolik to ma s timhle motorem spotrebu, asi se na to musi docela slapat, ne? A jaky ze jsou tam ty kola ? -
« Re: Stary dieslaky
Sněhulák: No právě do města je to ideální. S Trábkem bych to opravdu nesrovnával:-). V každým případě do města i na naše prima povrchy silnic bych si ani s profilem 55 netroufnul. Ono stačí vidět ty spousty vyjevenejch obličejů, který při přezouvání na letní gumy zjistěj, že jim všechny hliníkáče házej. Nechápu, jak někdo může jezdit na profilech 45 a nižších. -
« Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)
Pavel_KR5: tyhle malý turbodiesely vypadají fakt zajímavě, ale méně zajímavá je cena. Při cenách malých aut je nárůst ceny spojený s motorem neúměrný. Mrkni jenom na Fabii TDI, za ty prachy bych do toho nešel ani náhodou. Rozdíl oproti Oktávce už stojí za zamyšlení.
-
« Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)
to davidz et al: Taky si myslím, že současný obvykle zhruba dvoulitrový turbodiesely jsou na malý auta (Punto apod.) moc těžký a drahý. Ale i v této třídě se dá čekat větší rozmach dieselů. PSA už přichází s 1.4HDI (= Ford 1.4TDci), Fiat plánuje Punto 1.2JTD a Fabie by bez problémů mohla mít tříválcový 1.4TDI z koncernového chovu. Tyhle motory mají výkon cca 55 kW, krouťák okolo 200 Nm, takže pro malý vozy v pohodě stačí. Po eventuální tuningu by to pak byly úplný žihadla (nebo spíš žihadílka). -
« Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)
Před časem jsem četl údaje pro západoevropské země a bylo to taky tak nějak okolo 40%. Největší podíl mají nové diesely v Rakousku, pokud se nepletu, tak tam to je 60%. Rakušani se totálně pobláznili do TDI. Jezdí s nimi dokonce i speciální okruhové závody. -
« Re: ad1207
Mfilip: řekl bych tak od nižší střední výš. Do Punta bych si asi diesel nevzal, ale od Oktávky nahoru je to dost zajímavá volba. Nemluvě o čím dál víc rozšířených autech "na výšku", MPV a kompakt MPV. Kdybych měl v Premacy benzín, asi bych horko těžko dostával pod 10 litrů, takhle jezdím za 6-7 a ne zrovna pomalu. -
« Re: Zalejvani filtru - cast dotazova
Zalejvání filtru samozřejmě provádím do těch správnejch dírek - kudy přichází do filtru nafta z nádrže, ale v krizi to jde všechno stranou. Propojování napřímo jsem prováděl u Audi 100 2.0D r.v.'85 (pětiválec), je to držák, vydržel!
Někde jsem čet statistiku a v absolutním součtu dělá procento dieselovejch aut evidovanejch v ČR něco kolem 10%, nevzpomínám si přesně, ale vím, že jsem si říkal, že je dieselový každý desátý auto. -
« Re: Stary dieslaky
Autokomplexi odkud cerpas ty informace ? Netyka se to jen konkretni tridy ? Treba stredni ? Vychazim z meho predpokladu, ze 60% prodanych aut je z male tridy, kde bude podil dieslu nejmensi. Nemam v ruce statistiky. Nevim loni se prodalo 150 000 novych aut. Tzn. 60 000 dieslu a 90 000 benzinu. Skoda prodala 78 000 aut ( 20t Octavie 20t Fabie a 40t Felicie) troufam si odhadnout, ze pouze u Octavii muze byt podil 40% pro diesel, zatimco u Fabie a Felicie bych videl podil max 15-20 % ( tipuji na zaklade potkavani aut na silnicich, na zaklade prispevatelu v MC ). Navic podle mne se zaden jiny diesel tak dobre neprodava, jako VW, takze bych ocekaval podil dieslu u ostatnich znacek jeste mensi. navic jsou u nas nezanedbatelne zastoupeny ciste benzinove automobilky - Daewoo, Hyundai, Suzuki, ... Dej mi statistiku a muzes rict, ze tudy nejede vlak. -
« Stary dieslaky
Pred barakem, kde jsem vyrostl, na okraji C. Budejovic, zije uz asi 30 let jeden Bulhar, ktery tu ma zahradnictvi, predtim mel pozemek jinde, ale vim kde a byl to on. Ma Zetora 25A, ktery bez jakekoliv udrzby snad celych tech 30 let jezdi tak dvakrat tydne do pole orat, vlacet, neco vozit, atd. Startuje ho u kulny trifazovym elektromotorem pres plochy (kozeny) remen z prehistoricke mlaticky. To je Vam fantasticky, jak ta masina furt slape. Neni to teda uplny ideal, pokuruje nepravidelne modravym kourem i tepla, ale praci dela porad pryc. Kloubouk dolu! Z druhy strany, videl jsem na mnohem novejsich traktorech a Ikarusech, dokonce i tady v Rusku, vydreny pracovni pary (pistky) vstrikovacich cerpadel a jehel trysek uz po nekolika dnech provozu bez filtru, takze urcite to vlakno z hadru, ktery by se dostalo do cerpadla, je dost zavazny. Tim spis u vysokoobratkovych naftaku v osobacich, nehlede na neskutecne vysoke ceny nahradnich dilu z teto oblasti. Uplne se vsemi v tomto souhlasim. Jeste dotaz: nevite nekdo, jaky je podil provozovanych dieslovych osobaku na celkovem poctu prihlasenych autaku v Cesku-Slovensku, aspon velmi priblizne?
Mejte se hezky! Zdravi Mirek
-
« Re: Zalejvani filtru - cast dotazova
Pavel a Mirek: Ok, beru, jenom jsem měl takovou obavu a mám radost, že zbytečnou. Je pravda, že traktoristický kousky jsou někdy opravdu neuvěřitelný:-) Viděl jsem taky palivovej filtr, kterej, ze kterýho byla otrhaná ta papírová vložka, takže z něj zbyla jen ta "cívka". V jednom případě mě jeden známej přesvědčoval, že nejlepší je dát si to někam do textilní fabriky nechat namotat viskózovým vláknem (ta vložka pak vážila asi 2 kila) a druhá cívka byla obalená filcovým hadrem, kterej na ní byl zajištěnej omotaným vázacím drátem. Dlužno říct, že obě auta jezdila docela dlouho a bez problémů. Ovšem v dnešní době to opravdu nedoporučuju. -
« Zalejvani filtru - cast dotazova
To Prof:
teoreticky mas samozrejme pravdu v tom, ze palivo by melo bejt maximalne cisty. Ale v praxi traktoristy to byva vselijak a prece ty masiny chodi po desetileti, kolikrat jsme z pole do vsi dojizdeli na "filtry", tj. s vyndanou a vyzdimanou vlozkou, jinym slovy uplne bez filtru, ale to je jiste extrem, nikomu nedoporucuju tohle u osobaku, ale presne, jak pise 524 - vono kdyz je ouzko, a to ma treba tady v Rusku zvlast prakticky vyznam vzhledem ke vzdalenostem, tak je dobry cokoliv, kdo to nekdy zazil, vi oc jde.
Ujistuji Te, ze pred litim nafty do filtru jsem si nasel v knizce, jak ten filtr vypada, a potom jsem jeste rozriznul pilkou na zelezo stary, abych se presvedcil o tom, ze kdyz ho zalejvam pres zpatecku, tak ta moje nafta jde ven k cerpadlu zase pres filtracni vlozku, tj. skrz papir. Mluvim o filtru na Felde 1,9D AEF.
Jinak bych napr. po vymene filtru vubec nenatocil, pokud by filtr nebyl plny nafty, ponevadz by zarucene klekla baterka. To mam nejednou vyzkouseny.
Rucni pumpy na filtrech pumpuji naftu z nadrze, tj. spinavou, do toho samyho prostoru, kam ja ji leju seshora.
Zdravi Mirek
-
« Re: Odvzdušňování paliv. soustavy
U toho zalévání filtru asi záleží jakou dírou se to tam leje. V mém případě (Fiat 1.9TD/66kW) se nabízí díra odvzdušňovacího šroubku nahoře na filtru. Tady není žádný problém s čistotou nafty pro vstřik.čerpadlo, protože nafta se leje do "špinavé" časti filtru - tzn. před trasportem k čerpadlu musí projít přes filtrační vložku.
(Jiná věc je, že odborníci na Fiaty tento postup moc nedoporučují, protože může lehce dojít ke stržení závitu hliníkové hlavě filtru a pak se musí měnit celá hlaval; anebo to člověk špatně utáhne případně se tam dostane nečistota a pak se tudy pal.soustava zavzdušňuje.)
Nevím, jak je to u mirkazruska a jeho Felicie - zda to přes termoventil leje na "špinavou" stranu filtru nebo na "čistou" (?).
To zadek524: co že to máš za odolný diesel - že by starší BMW? Jinak tvoje zkušenosti se můžou hodit - kdyby "šlo o život" tak to asi taky risknu a propojím nádrž a čerpadlo. Tenhle postup by asi byl problematický u motorů, které mají zpětné vedení paliva přes termoventil do filtru (jako právě Felicie 1.9D nebo TDI motory).
-
« Re: Escort 1.8 D
CO se dobíjení u Escorta týká, problém bývá i v regleru dobíjení - někdy jenom v kostře. Pokud se relé odporoučelo, můžeš zvolit dvě cesty: buďto originál ( pěkně mastný ) nebo nahnat trochu šikovnějšího autoelektrikáře k vyvedení kablíků z altíku ven do externího univerzálního regleru ( třebas z Fáčka ).Každopádně začat klíňákem ( nejlépe novým a vyšponovaným ) je cesta nejmenšího odporu. -
« Re: Odvzdušňování paliv. soustavy
Na Sirce mi kdysi taky odešlo čerpadlo na filtru. Podle mě nejprofesionálnější způsob, jak to spravit, je odpreparovat zbytky balónku na pumpování, vzniklý otvor ( ale s ventilky na tělese ) zavařit vhodně přesoustruženým AL víčkem, do kterého je zašrubované pístové ruční čerpadlo z traktoru ZETOR. Zdá se to trošičku komplikované, ale garantuju životnost vyšší, než celého auta. Výhodou tohoto řešení je především cena ( viz Richard )a taky to, že zrušením gumových částí podávací pumpy nedochází k zavzdušňování. Pro případné zájemce o bližší info jsem k dispozici. -
« Re: Docela mi běhá mráz po zádech, když čtu, jak Mirek zlejv
Nechci se s nikým hádat, ale zdá se mi, že to Prófa trochu přehání. Když mám auto bez pumpičky taky filtr zalejvám a dělá to tak spoustu mejch známejch. A teď ještě další historka a Profe, teď prosimtě nezmrzni! V zimě, když se mi zalepil naftovej filtr parafínem, zůstal jsem prostě stát na dálnici v noci v mraze > prostě uplně v *, propojil jsem naftový hadičky napřímo bez filtru a jak jsem byl veselej a rád, že jsem dojel! Ještě jsem to tak praktikoval párkrát při extrémních mrazech a žádnej problém nenastal. A to jsem tenkrát nepoužíval žádnou extra čistou naftu, ale z kanystu od kamióňáků a trošinku sajrajtu v ní taky bylo. A dovětek, nejsem sám, kdo to tak v mraze udělal, takovejch případů znám víc a problém nenastal. Teď už mám naštěstí nafťák vyhřejvanej, tak se mě to netýká.
Jinak způsobů jak by se správně mělo.... je hodně, ale praxe jiná a zas tak často k průserům nejspíš nedochází. Samozřejmě bych si tohleto, co popisuju netroufnul u motorů tdi. -
« Docela mi běhá mráz po zádech, když čtu, jak Mirek zlejvá fi
Ahoj, na nějakej čas jsem se odmlčel.Pavel_KR5: Takhle se nejen odvzdušňuje soustava, která nemá dopravní čerpadlo, ale taky se tak vypouštějí nádrže, když si do nich lidi natočí místo nafty benzín. Hadička se však odpojuje na přívodu do filtru a fouká se zase až do přepadu. Smůla je, že to jde opravdu jen v dílně, jak píše vlami. Ty litinový hlavy a bloky, jsou daleko lepší a spolehlivější, než ty hliníkový, ale, bohužel jsou těžký. Trvalo to pěknejch pár let, než se přišlo na to, jak se s tím vypořádat. Někde (v tomto případě u Forda) neradi riskujou, a tak zůstávají u klasiky. Můj názor je, že to je chvályhodné.Mirek: Pokud chceš ještě nějakou dobu jezdit, přestaň ten filtr zalejvat. Věř mi, je to jen náhoda, že ještě jezdíš. Pokud je ta nafta, co s sebou vozíš, přefiltrovaná a injekční stříkačku máš absolutně čistou, je pravděpodobnost problému podstatně vyšší, ale i tak hrozí vniknutí nepatrný nečistoty do palivovýho systému. Čerpadlo si s tím při troše štěstí poradí, i když mu to nijak neprospěje a není radno to na něj zkoušet. Trysky však už tak odolný nejsou a mohlo by se stát, že se začnou ozývat. Stačí mikroskopický vlákno z hadru a je po klidným chodu motoru. Může to sice časem samo přestat, ale je to spíš loterie, než jistota. Jak velkej důraz na čistotu paliva je třeba dávat si představíš nejlépe tak, když si uvědomíš, že jehla vstřikovací trysky se nemá vytahovat jinak, než pod hladinou přefiltrované nafty, jelikož je nebezpečí, že by na ní mohla ulpět nečistota z okolního vzduchu (a to se trysky obvykle nerozdělávají na poušti během písečný bouře).iweb: Pokud je ta netěsnost ve vodní pumpě, tak určitě výměna. Z mých zkušeností ti kontrolka nabíjení svítí proto, že není dostatečně napnutý řemen. Může to ale být i něco jinýho. Pokud však u Escorta nebyl jak struna, nikdy to nebylo OK. -
« Escort 1.8 D
Zdravim, koupil jsem Escorta 1.8D r.v.89, motor ma 160tis. najeto. Problemy jsou, ze po zastaveni a zhasnuti motoru vykapava voda z motoru asi z vodni pumpy a pri volnobehu lehce sviti kontrolka dobijeni. Je to na vymenu vodni pumpy a alternatoru? Nemate nekdo podobnou zkusenost? Nechce se mi s tim do odborneho servisu. Diky za rady. -
« XM
...tak som tu zas-zaujímavý problém, pár dní bolo teplo (do 30°C),čím logicky žhaviče žhavia kratší čas a štartovanie je vlastne rovnaké ako za hcladnejších dní...Všimol som si, že keď zhasne kontrolka žhavenia, čo býva v teple iba nejakých 6-7 sec.,okamžite odpadáva i relé napájania žhavičov.Mám za to, že by i po zhasnutí kontrolky by mali byť žhaviče v prevádzke 5-10sec,aby sa štartovalo "na horúce" Je to vada alebo to tak má byť? Žaviť 2x na takom aute mi pripadá kravina...Dík. -
« Re: To bylo na nekolika autech znamych, presne ty zeleny (+)
hadice, nekdy hned na novych autech. U sve 120 jsem si ji po takove zkusenosti pochopitelne uriznul, aby vedla co nejrovnejc a tahla benzin i pri skoro prazdne nadrzi.
Jinak pro zalevani palivoveho filtru na naftove Felicii pouzivam obycejnou injekcni strikacku, kterou vozim, stejne jako litr nafty, porad s sebou.
Mirek
-
« Re: Jeste k odvzdusneni ...
To Mirek: Cos tam prosimtě v tý Š120 měl za hadici, že se ti zalamovala? Stačilo ji teda zkrátit ne? Jinak hodně častá vada u Š120 byla, že tahleta benzínová hadička od nádrže do b. pumby byla zpuchřelá a pak to mělo falešný sání a táhlo to vzduch místo benzínu, auto pak pochopitelně nenastartovalo. Nejhorší byly takový ty zelený opletený hadičky. Řešil jsem to na starejch Škodovkách několikrát. -
« Jeste k odvzdusneni ...
Palivovy filtr, alespon na osobacich, byva vetsinou v palivovem systemu nejvys, alespon na Felde to tak je. Mel jsem nekolikrat vzduch v cerpadle, hadicich, filtru. Lil jsem naftu do filtru do plna (rucni podavaci cerpadlo tu neni, zaleva se otvorem po sejmuti termoventilu zpetneho vedeni z filtru), potom jsem kratce zastartoval, doplnil filtr zase do plna a tak asi trikrat.
Nekolikrat se musi proto, ze hadice od nadrze k filtru je taky prazdna, proto nema smysl tocit dlouho, aby se filtr nevysusil a zase si to neloklo. Musi se drzet porad plny.
Potom to uz vetsinou chytlo, chvilku mohou kolisat otacky a chod muze byt nepravidelny, protoze nekde tam jeste muze byt vzduch (v trubkach , tryskach), ale ten uz se vyzene sam, kdyz se to uz samo toci. Hlavne nezapomenout potom dobre posadit zpatecku na filtr, s dobrym tesnenim.
K cerpadlu na S100: mozna nechapu, o jake se presne jedna, nazev "AC PUMPA" mi bohuzel nic nerika, ale pokud jde o membranove palivove, to se skutecne nemusi tak snadno chytit, kdyz jsou hadice plne vzduchu. Na 120 kolikrat byla zohybana hadice od nadrze k cerpadlu, a bylo hotovo, v karburatoru sucho. Stacilo s ni jen rukou zamlit, aby si lehla jinak a nebyl tam vzhuru obraceny oblouk se vzduchem, a jelo se.
Zdravi Mirek
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!