Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Stary dieslaky
Na to dítě jsem samozřejmě myslel a doufal jsem, že si na něj někdo vzpomene. Chtěl jsem, aby z toho logicky vyplynulo, že aby k takovýmu maléru nedošlo, mělo by se především podle toho jezdit a né přemejšlet, který gumy si mám obout. Pokud je někdo nucen dělat často takovýhle manévry, u kterejch jde o život druhejm, měl by se především vzpamatovat a zamyslet se sám nad sebou a ne nad svejma gumama (pokud se ovšem za jednu z nich nepovažuje). A že to jde, i v tej slavnej matičce Praze, o tom není pochyb! -
« Re: Stary dieslaky
prof: najezdím tak 50 tisíc za rok a takových situací jsou mraky, hlavně po Praze. Prostě mi stojí za to tvrdší posaz, když vím, že až budu potřebovat, tak to zahne tak jak já chci. To, co mi dovolí v zatáčce 195/55/15 bych rozhodně s 175/80/14 nezkoušel. Ty jsi příznivce Amerik, což znamená úplně jiný náhled na věc. -
« Re: Stary dieslaky
Ty pneumatiky R390 jsou zhruba 15,5". Daj se sehnat dobře, leč trochu hůř než běžné gumy, akorát jsou trošinku dražší - viděl jsem vždycky jenom Micheliny a pokaždý ten samej vzorek, kus stojí novej cca 8.000,- Já je kupuju na inzeráty nebo někde po gumařskejch handlech tak do pětikilča za kus, ale takový už maj do novejch daleko... Zachraňuju to metodou obnovování dezénu způsobem prořezávání. Prostě prořezávám takovou specielní mašinkou vzorek hlouběji do běhounu. Tyhlety gumy jdou prořezávat perfektně, jdou bez problému tak 4 mm hlouběji. Nechytejte se za vlasy, je to ověřený, jezdím na tom už několik let, všichni kamarádi a žádnej defekt se nedostavil. Akorát bych to nedal nikomu na sporťáky, přecijenom to není jako originál!
Jinak tyhlety Michelinky TRX jsou skvělý vysokorychlostní gumy, se kterejma jsem velice spokojenej a minulej tejden jsem je sehnal i s kolama i pro matku na Bavoráka (taky má 524TD) a moc si je pošmakuje. Tak když jsou tak vysokorychlostní, říkám si, že i když do nich trochu říznu, musej něco vydržet!!! -
« Re: Stary dieslaky
zadek 524: No tak jo, tak to sem si taky myslel, že to je na machrování. Pak ať se tady v tom státě někdo snaží o prevenci před zvyšováním nehodovosti. Já jsem mluvil taky s jedním takovým "tunerem", kterej takhle rozšířil Suburbana. Říkal, že normální člověk, kterej do toho sedne, má co dělat, aby to udržel na silnici, on že už je na to zvyklej a nevadí mu to, hlavně když to super vypadá. Jen pro informaci, rozchod kol vzadu byl větší cca o půl metru, než u série.davidz: Je fakt, že auto dělaj (a hlavně prodávaj) kola. Jezdil jsem v tom LXku a docela příjemně mě překvapilo, že to v něm na těch našich tankodromech tolik nedrnčelo, jako v jiný Oktávce na 15", nebo i větších kolech. Pokud už ale začínáš mluvit o tak prudkejch točeních, ve kterejch se projevuje vliv namontovaných pneu, tak to snad nemá s normálním ježděním nic společnýho? Oni ty 14" kola držej taky, akorát se to kapánek víc nahne. Prosím tě, jen mi neříkej to "a co kdybys náhodou ....", protože v takovejch situacích v převážný míře rozhoduje ještě několik jinejch věcí před tím, než se dostane na adhezi gum. A ještě jednu výhodu maj takový obyčejný plecháče. Nikdo o ně zrovna moc nestojí. -
« Re: Stary dieslaky
PTD> Ceny ráfků jsou srovnatelné, avšak ceny pneu ne. Proto se neobouvají větší průmery. 195/50R15 ContiPremiumContact stojí 3400Kč, zatím co 195/45R16 P-Zero 5000 a 205/45R16 7.500Kč.
Vždyť to dá rozum. Jaký je problém udělat přesným litím jiný tvar? Malý. Jaký problém je udělat pneu s velkým průměrem na straně patky a co nejmenší tolerancí házivosti apod.? Střední. A zbytek role u větších průměrů sehraje marketing. Mít nízkoprofily je exkluzívní tak to přece nemůže být za hubičku. -
« Re: Stary dieslaky
Někdy je lepší se držet předepsaných rozměrů výrobcem. Nemyslím si, že ti lidi co to prejektujou to projektujou tak, aby to bylo nepoužitelné. Jistě, často si člověk subjektivně myslí, že by to chtělo ještě cen´ták do šířky a přidat palec na průměru, ale kdyby to byla taková bomba jak to tu někteří popisujou, tak by to tam asi dali přímo ve fabrice a nekur... si auto. Nemyslíte? Navíc rozdíl v ceně kol není téměř žádný - 14" Felda 3200, 15" Octavie 3500,- za Al kola. PTD -
« Re: Stary dieslaky
Když už jsme u těch širokejch gum. O víkendu mi v Německu nabízeli elektrony rozteč 4x100mm značky BBS, fakt krasavci. Na předek užší ráfky s obutejma 205/15 a vzadu široký ráfky s obutejma 285/15. Jsou sundaný z BMW3, gumy zánovní. Fakt krasavci, na ten rozměr zadních gum jsem koukal jak vyvoraná myš - takový malý válce. Ještě jsou k tomu rozšiřovací podložky a šrouby, tak kdybyste po nich někdo toužil, stačí říct a přivezu je. -
« Re: Stary dieslaky
Na co široký gumy? Přeci na machrování! Třeba jeden kámoš se hrozně rád předvádí, měl na autě 215 a nadával, že to je nepohodlný na řízení... Nabízel jsem mu 175/70R14, ale nechtěl Teď má 235 a radši už nic neříká. Já osobně mám na Bavorovi vepředu Micheliny 190/60VR390 a vzadu 220/55VR390, musím si to pochválit, je to perfektní kombinace. Sedí to jak přilepený a v kolejích se to chová velice rozumně. Kdysi jsem měl vepředu taky 220, ale nikdy víc! -
« Re: Stary dieslaky
Hufnágl: No to bych chtěl vidět toho magora, co by do takovýho rozměru obul Octavii 44kW, a hlavně důvod, proč to dělal. Nějak nechápu, proč ta šířka pneu lidi tak vzrušuje. Je jim jedno, že jedou jak na trakaři a cestuje jim to po vyjetejch kolejích jak na lodi, hlavně když jim lezou kola z blatníku ven a při dešti ani nevidí bočníma okýnkama ven, jak je maj zašvihaný od bordelu, kterýho je po silnici požehnaně. Nějak mi ten smysl uniká. -
« Re: Stary dieslaky
Ja nevim, ale stejne si to s tim 44kw motorem neumim predstavit. Kolik ze Octavie vazi, neco kolem 1300 kg, ne ? Kdyz si vemu, ze i ve fieste neni 44kw zadnej drak (a ta ma 900kg), a ve fabii 50kw taky ne (ta ma 1100 kg ?), tak si to nedokazu predstavit v tak tezkym aute. BTW kolik to ma s timhle motorem spotrebu, asi se na to musi docela slapat, ne? A jaky ze jsou tam ty kola ? -
« Re: Stary dieslaky
Sněhulák: No právě do města je to ideální. S Trábkem bych to opravdu nesrovnával:-). V každým případě do města i na naše prima povrchy silnic bych si ani s profilem 55 netroufnul. Ono stačí vidět ty spousty vyjevenejch obličejů, který při přezouvání na letní gumy zjistěj, že jim všechny hliníkáče házej. Nechápu, jak někdo může jezdit na profilech 45 a nižších. -
« Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)
Pavel_KR5: tyhle malý turbodiesely vypadají fakt zajímavě, ale méně zajímavá je cena. Při cenách malých aut je nárůst ceny spojený s motorem neúměrný. Mrkni jenom na Fabii TDI, za ty prachy bych do toho nešel ani náhodou. Rozdíl oproti Oktávce už stojí za zamyšlení.
-
« Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)
to davidz et al: Taky si myslím, že současný obvykle zhruba dvoulitrový turbodiesely jsou na malý auta (Punto apod.) moc těžký a drahý. Ale i v této třídě se dá čekat větší rozmach dieselů. PSA už přichází s 1.4HDI (= Ford 1.4TDci), Fiat plánuje Punto 1.2JTD a Fabie by bez problémů mohla mít tříválcový 1.4TDI z koncernového chovu. Tyhle motory mají výkon cca 55 kW, krouťák okolo 200 Nm, takže pro malý vozy v pohodě stačí. Po eventuální tuningu by to pak byly úplný žihadla (nebo spíš žihadílka). -
« Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)
Před časem jsem četl údaje pro západoevropské země a bylo to taky tak nějak okolo 40%. Největší podíl mají nové diesely v Rakousku, pokud se nepletu, tak tam to je 60%. Rakušani se totálně pobláznili do TDI. Jezdí s nimi dokonce i speciální okruhové závody. -
« Re: ad1207
Mfilip: řekl bych tak od nižší střední výš. Do Punta bych si asi diesel nevzal, ale od Oktávky nahoru je to dost zajímavá volba. Nemluvě o čím dál víc rozšířených autech "na výšku", MPV a kompakt MPV. Kdybych měl v Premacy benzín, asi bych horko těžko dostával pod 10 litrů, takhle jezdím za 6-7 a ne zrovna pomalu. -
« Re: Zalejvani filtru - cast dotazova
Zalejvání filtru samozřejmě provádím do těch správnejch dírek - kudy přichází do filtru nafta z nádrže, ale v krizi to jde všechno stranou. Propojování napřímo jsem prováděl u Audi 100 2.0D r.v.'85 (pětiválec), je to držák, vydržel!
Někde jsem čet statistiku a v absolutním součtu dělá procento dieselovejch aut evidovanejch v ČR něco kolem 10%, nevzpomínám si přesně, ale vím, že jsem si říkal, že je dieselový každý desátý auto. -
« Re: Stary dieslaky
Autokomplexi odkud cerpas ty informace ? Netyka se to jen konkretni tridy ? Treba stredni ? Vychazim z meho predpokladu, ze 60% prodanych aut je z male tridy, kde bude podil dieslu nejmensi. Nemam v ruce statistiky. Nevim loni se prodalo 150 000 novych aut. Tzn. 60 000 dieslu a 90 000 benzinu. Skoda prodala 78 000 aut ( 20t Octavie 20t Fabie a 40t Felicie) troufam si odhadnout, ze pouze u Octavii muze byt podil 40% pro diesel, zatimco u Fabie a Felicie bych videl podil max 15-20 % ( tipuji na zaklade potkavani aut na silnicich, na zaklade prispevatelu v MC ). Navic podle mne se zaden jiny diesel tak dobre neprodava, jako VW, takze bych ocekaval podil dieslu u ostatnich znacek jeste mensi. navic jsou u nas nezanedbatelne zastoupeny ciste benzinove automobilky - Daewoo, Hyundai, Suzuki, ... Dej mi statistiku a muzes rict, ze tudy nejede vlak.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!