Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  14:57

    « Re: Stary dieslaky

    Na to dítě jsem samozřejmě myslel a doufal jsem, že si na něj někdo vzpomene. Chtěl jsem, aby z toho logicky vyplynulo, že aby k takovýmu maléru nedošlo, mělo by se především podle toho jezdit a né přemejšlet, který gumy si mám obout. Pokud je někdo nucen dělat často takovýhle manévry, u kterejch jde o život druhejm, měl by se především vzpamatovat a zamyslet se sám nad sebou a ne nad svejma gumama (pokud se ovšem za jednu z nich nepovažuje). A že to jde, i v tej slavnej matičce Praze, o tom není pochyb!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  21:04

    « Re: Stary dieslaky

    Víš, profe, Tatra s pískem by asi naštvala, ale co třeba z šáší u cesty vylétnuvší dítě? Reakce na vhodných pneu by mohla vést i k záchraně života zatímco na ultravysokoprofilech to jen zafluní a jedeš pořád rovně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  20:25

    « Re: Stary dieslaky

    davidz: To máš pravdu, že můj pohled je trochu jinej a taky chování v takový situaci tomu odpovídá. Až teda budeš zase dělat nějaký ty myšky a jiný manévry, tak dávej pozor, aby vedle tebe nastála třeba Tatra s pískem.:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  15:30

    « Re: Stary dieslaky

    prof: najezdím tak 50 tisíc za rok a takových situací jsou mraky, hlavně po Praze. Prostě mi stojí za to tvrdší posaz, když vím, že až budu potřebovat, tak to zahne tak jak já chci. To, co mi dovolí v zatáčce 195/55/15 bych rozhodně s 175/80/14 nezkoušel. Ty jsi příznivce Amerik, což znamená úplně jiný náhled na věc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  14:00

    « Re: Tuning

    To neni možný, měl jsem Š120 a její výkon dělá rovnejch 50PS = cca 36,7kW. Tak to Škodovce musíš lehce natřít. Co maj potom říkat Kadetti 1,6D? Nebo jestli spíš nemáš problém s motorem, třeba přidřený turbo...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  13:57

    « Re: Tuning

    sakra jestli to ma 60kW, tak ro nemuze mit snad zrychleni horsi nez 15s ?!
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  13:48

    « Tuning

    Nevite nekdo jak zvysit vykon u Opelu Astra classic 1.7TD 60kW. aspon tak na 100kw?:) ne, stacilo by treba 10kw. Zrycleni z 0-100 mi vychazi na 18s, takze zavodim se 120kama. Poradte, neco rozumneho, ne ze to mam vyhodit a koupit bavora.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  07:47

    « Re: Stary dieslaky

    Ty pneumatiky R390 jsou zhruba 15,5". Daj se sehnat dobře, leč trochu hůř než běžné gumy, akorát jsou trošinku dražší - viděl jsem vždycky jenom Micheliny a pokaždý ten samej vzorek, kus stojí novej cca 8.000,- Já je kupuju na inzeráty nebo někde po gumařskejch handlech tak do pětikilča za kus, ale takový už maj do novejch daleko... Zachraňuju to metodou obnovování dezénu způsobem prořezávání. Prostě prořezávám takovou specielní mašinkou vzorek hlouběji do běhounu. Tyhlety gumy jdou prořezávat perfektně, jdou bez problému tak 4 mm hlouběji. Nechytejte se za vlasy, je to ověřený, jezdím na tom už několik let, všichni kamarádi a žádnej defekt se nedostavil. Akorát bych to nedal nikomu na sporťáky, přecijenom to není jako originál!
    Jinak tyhlety Michelinky TRX jsou skvělý vysokorychlostní gumy, se kterejma jsem velice spokojenej a minulej tejden jsem je sehnal i s kolama i pro matku na Bavoráka (taky má 524TD) a moc si je pošmakuje. Tak když jsou tak vysokorychlostní, říkám si, že i když do nich trochu říznu, musej něco vydržet!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  06:58

    « Re: Kour pri startovani

    Měl jsem stejný problem na Peugeotu 605 2.1 SVDT, byly to dva vadné vstřiky. Cena opravy a materialu cca 1600 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  01:34

    « Re: Stary dieslaky

    zadek524> Až teď jsem si toho všiml. Ty máš na autě R390. Jak se na tyto "hybridy" shání pneu a kolik stojí? Jestli se nemýlím, tak je to něco mezi 14" a 15". Není lepší tam dát 15" kvůli výběru pneu (vetšinou modernější vzory) a ceně?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  20:55

    « Re: Stary dieslaky

    zadek 524: No tak jo, tak to sem si taky myslel, že to je na machrování. Pak ať se tady v tom státě někdo snaží o prevenci před zvyšováním nehodovosti. Já jsem mluvil taky s jedním takovým "tunerem", kterej takhle rozšířil Suburbana. Říkal, že normální člověk, kterej do toho sedne, má co dělat, aby to udržel na silnici, on že už je na to zvyklej a nevadí mu to, hlavně když to super vypadá. Jen pro informaci, rozchod kol vzadu byl větší cca o půl metru, než u série.

    davidz: Je fakt, že auto dělaj (a hlavně prodávaj) kola. Jezdil jsem v tom LXku a docela příjemně mě překvapilo, že to v něm na těch našich tankodromech tolik nedrnčelo, jako v jiný Oktávce na 15", nebo i větších kolech. Pokud už ale začínáš mluvit o tak prudkejch točeních, ve kterejch se projevuje vliv namontovaných pneu, tak to snad nemá s normálním ježděním nic společnýho? Oni ty 14" kola držej taky, akorát se to kapánek víc nahne. Prosím tě, jen mi neříkej to "a co kdybys náhodou ....", protože v takovejch situacích v převážný míře rozhoduje ještě několik jinejch věcí před tím, než se dostane na adhezi gum. A ještě jednu výhodu maj takový obyčejný plecháče. Nikdo o ně zrovna moc nestojí.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  14:41

    « Re: Stary dieslaky

    Jak jsem tady nabízel ty válce, cena by byla za komplet 13.000,-
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  13:03

    « Re: Stary dieslaky

    PTD> Ceny ráfků jsou srovnatelné, avšak ceny pneu ne. Proto se neobouvají větší průmery. 195/50R15 ContiPremiumContact stojí 3400Kč, zatím co 195/45R16 P-Zero 5000 a 205/45R16 7.500Kč.

    Vždyť to dá rozum. Jaký je problém udělat přesným litím jiný tvar? Malý. Jaký problém je udělat pneu s velkým průměrem na straně patky a co nejmenší tolerancí házivosti apod.? Střední. A zbytek role u větších průměrů sehraje marketing. Mít nízkoprofily je exkluzívní tak to přece nemůže být za hubičku.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.05.01  11:56

    « Re: Kour pri startovani

    Pokud je to při studeném motoru pak:
    1. žhavič na některém válci
    2. vstřikovací tryska
    3. ztráta komprese v některém válci
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  08:53

    « Kour pri startovani

    Prosim o radu. mam Ford Mondeo TD. Vsechno je celkem v pohode, jenom pri studenem startu se vyvali husty kour z vyfuku. Pak uz je to vsechno zase celkem v norme. Nevite, kde je chyba a jak ji odstranit ? Filtr byl menen pred 7500 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  08:37

    « Re: Stary dieslaky

    Někdy je lepší se držet předepsaných rozměrů výrobcem. Nemyslím si, že ti lidi co to prejektujou to projektujou tak, aby to bylo nepoužitelné. Jistě, často si člověk subjektivně myslí, že by to chtělo ještě cen´ták do šířky a přidat palec na průměru, ale kdyby to byla taková bomba jak to tu někteří popisujou, tak by to tam asi dali přímo ve fabrice a nekur... si auto. Nemyslíte? Navíc rozdíl v ceně kol není téměř žádný - 14" Felda 3200, 15" Octavie 3500,- za Al kola. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  00:00

    « Re: Stary dieslaky

    Ideální na Octavii jsou 205/55R16. Já mám na Fabii 205/45R16 a je to trochu drncák, ale koleje mě netahají, zato brzdný účinek a road holding je 100%.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  15:11

    « Re: Stary dieslaky

    prof: nemusím mít na autě válce jako F1, ale 175/80 jsou fakt galusky. Zkus si projet Octavii LX a uvidíš, o čem je řeč. Všechno je prima, ale i nezávodník potřebuje občas zprudka zatočit a pak to jsou věci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  14:25

    « Re: Stary dieslaky

    Když už jsme u těch širokejch gum. O víkendu mi v Německu nabízeli elektrony rozteč 4x100mm značky BBS, fakt krasavci. Na předek užší ráfky s obutejma 205/15 a vzadu široký ráfky s obutejma 285/15. Jsou sundaný z BMW3, gumy zánovní. Fakt krasavci, na ten rozměr zadních gum jsem koukal jak vyvoraná myš - takový malý válce. Ještě jsou k tomu rozšiřovací podložky a šrouby, tak kdybyste po nich někdo toužil, stačí říct a přivezu je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  14:19

    « Re: Stary dieslaky

    Na co široký gumy? Přeci na machrování! Třeba jeden kámoš se hrozně rád předvádí, měl na autě 215 a nadával, že to je nepohodlný na řízení... Nabízel jsem mu 175/70R14, ale nechtěl Teď má 235 a radši už nic neříká. Já osobně mám na Bavorovi vepředu Micheliny 190/60VR390 a vzadu 220/55VR390, musím si to pochválit, je to perfektní kombinace. Sedí to jak přilepený a v kolejích se to chová velice rozumně. Kdysi jsem měl vepředu taky 220, ale nikdy víc!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  12:05

    « Re: Stary dieslaky

    Hufnágl: No to bych chtěl vidět toho magora, co by do takovýho rozměru obul Octavii 44kW, a hlavně důvod, proč to dělal. Nějak nechápu, proč ta šířka pneu lidi tak vzrušuje. Je jim jedno, že jedou jak na trakaři a cestuje jim to po vyjetejch kolejích jak na lodi, hlavně když jim lezou kola z blatníku ven a při dešti ani nevidí bočníma okýnkama ven, jak je maj zašvihaný od bordelu, kterýho je po silnici požehnaně. Nějak mi ten smysl uniká.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  11:45

    « Re: Stary dieslaky

    Octavie 1,4 Classic má 1160kg a pneu 175/80R14.

    prof> S tím profilovým číslem bych moc neoperoval, protože 275/45 bude o víc jak polovinu vyšší než třeba 185/45.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  11:04

    « Re: Stary dieslaky

    Ja nevim, ale stejne si to s tim 44kw motorem neumim predstavit. Kolik ze Octavie vazi, neco kolem 1300 kg, ne ? Kdyz si vemu, ze i ve fieste neni 44kw zadnej drak (a ta ma 900kg), a ve fabii 50kw taky ne (ta ma 1100 kg ?), tak si to nedokazu predstavit v tak tezkym aute. BTW kolik to ma s timhle motorem spotrebu, asi se na to musi docela slapat, ne? A jaky ze jsou tam ty kola ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  10:50

    « Re: Stary dieslaky

    Sněhulák: No právě do města je to ideální. S Trábkem bych to opravdu nesrovnával:-). V každým případě do města i na naše prima povrchy silnic bych si ani s profilem 55 netroufnul. Ono stačí vidět ty spousty vyjevenejch obličejů, který při přezouvání na letní gumy zjistěj, že jim všechny hliníkáče házej. Nechápu, jak někdo může jezdit na profilech 45 a nižších.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.01  08:10

    « Re: Escort 1.8 D

    To Jery V: Fáčko = Favorit. Ten regler se dá pořídit za nějakých 300,- v každejch autodílech.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.01  13:42

    « Re: Stary dieslaky

    No v podstate nic, jen ze to moc nejede, ale do mesta to asi staci, tam se stejne predjizdet neda. Nakonec trabant taky neni spatny auto :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.01  18:51

    « Re: Stary dieslaky

    Sněhulák: Nevím, co proti tý 1,4ce a pneu s plným profilem máte. Můj názor je ten, že víc k životu není potřeba a svezení, co do pohodlí, se nedá s nějakejma nízkoprofilovejma obručema vůbec srovnat. Sorry, pokud chcete závodit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.01  10:01

    « Re: Escort 1.8 D

    to smudla:..do externího univerzálního regleru ( třebas z Fáčka )..
    Jak to? Fábo má přeci regulátor v alternátoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  14:56

    « Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)

    Pavel_KR5: tyhle malý turbodiesely vypadají fakt zajímavě, ale méně zajímavá je cena. Při cenách malých aut je nárůst ceny spojený s motorem neúměrný. Mrkni jenom na Fabii TDI, za ty prachy bych do toho nešel ani náhodou. Rozdíl oproti Oktávce už stojí za zamyšlení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  14:51

    « Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)

    No, a az bude ten pomer aut 60:40 u nas, tak se zvedne spotrebni dan na naftu a nafta bude drazsi nez benzin. Bohuzel to vidim takhle cerne :-((.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  14:49

    « Re: Stary dieslaky

    Ta 1.4/ww kw v Oktavce to je bomba. Skoda ze uz se nevyrabi. Hned bych do ni sel :-). (ale primontoval bych si na auto takovy ty cerveny praporky a pak zlutej majacek - jako ze jede tezkej naklad :-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  13:20

    « Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)

    to davidz et al: Taky si myslím, že současný obvykle zhruba dvoulitrový turbodiesely jsou na malý auta (Punto apod.) moc těžký a drahý. Ale i v této třídě se dá čekat větší rozmach dieselů. PSA už přichází s 1.4HDI (= Ford 1.4TDci), Fiat plánuje Punto 1.2JTD a Fabie by bez problémů mohla mít tříválcový 1.4TDI z koncernového chovu. Tyhle motory mají výkon cca 55 kW, krouťák okolo 200 Nm, takže pro malý vozy v pohodě stačí. Po eventuální tuningu by to pak byly úplný žihadla (nebo spíš žihadílka).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  13:13

    « Re: ad1207 (poměr dieselů na trhu)

    Před časem jsem četl údaje pro západoevropské země a bylo to taky tak nějak okolo 40%. Největší podíl mají nové diesely v Rakousku, pokud se nepletu, tak tam to je 60%. Rakušani se totálně pobláznili do TDI. Jezdí s nimi dokonce i speciální okruhové závody.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  12:47

    « Re: ad1207

    Mfilip: řekl bych tak od nižší střední výš. Do Punta bych si asi diesel nevzal, ale od Oktávky nahoru je to dost zajímavá volba. Nemluvě o čím dál víc rozšířených autech "na výšku", MPV a kompakt MPV. Kdybych měl v Premacy benzín, asi bych horko těžko dostával pod 10 litrů, takhle jezdím za 6-7 a ne zrovna pomalu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  12:36

    « ad1207

    Proto jsem psal ze pomeru 40:60 verim pro konkretni tridu, nebo model vyrobce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  12:09

    « Re: Stary dieslaky

    Snehulak: chceš snad říct, že 1.4/44kW není pro Tebe dost dobrej motor? V kombinaci s pneu 175/80 si zarejdíš až až. :-))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  12:04

    « Re: Stary dieslaky

    Jo, to je jasny, jelikoz benzinovy motory u Octavie stoji za prd (krome nabuseny 1.8), a ty diesely zas patri k tomu lepsimu ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  10:47

    « Re: Stary dieslaky

    Každopádně z Oktávek které potkávám, hlavně těch evidentně nových, je snad každá druhá TDi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  09:10

    « Re: Zalejvani filtru - cast dotazova

    Zalejvání filtru samozřejmě provádím do těch správnejch dírek - kudy přichází do filtru nafta z nádrže, ale v krizi to jde všechno stranou. Propojování napřímo jsem prováděl u Audi 100 2.0D r.v.'85 (pětiválec), je to držák, vydržel!
    Někde jsem čet statistiku a v absolutním součtu dělá procento dieselovejch aut evidovanejch v ČR něco kolem 10%, nevzpomínám si přesně, ale vím, že jsem si říkal, že je dieselový každý desátý auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  08:24

    « Re: Stary dieslaky

    Autokomplexi odkud cerpas ty informace ? Netyka se to jen konkretni tridy ? Treba stredni ? Vychazim z meho predpokladu, ze 60% prodanych aut je z male tridy, kde bude podil dieslu nejmensi. Nemam v ruce statistiky. Nevim loni se prodalo 150 000 novych aut. Tzn. 60 000 dieslu a 90 000 benzinu. Skoda prodala 78 000 aut ( 20t Octavie 20t Fabie a 40t Felicie) troufam si odhadnout, ze pouze u Octavii muze byt podil 40% pro diesel, zatimco u Fabie a Felicie bych videl podil max 15-20 % ( tipuji na zaklade potkavani aut na silnicich, na zaklade prispevatelu v MC ). Navic podle mne se zaden jiny diesel tak dobre neprodava, jako VW, takze bych ocekaval podil dieslu u ostatnich znacek jeste mensi. navic jsou u nas nezanedbatelne zastoupeny ciste benzinove automobilky - Daewoo, Hyundai, Suzuki, ... Dej mi statistiku a muzes rict, ze tudy nejede vlak.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…