Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Prosim odborniky o radu
Hm, tohle vypadá na vadu nepříjemnou, něco se taky mohlo přihodit v čerpadle. Nepohnul se ti předstřik? Myslím jak je čerpadlo přidělaný na motoru - jak drží na pár šroubech a dá se s ním natáčet, jestli se to třeba neuvolnilo a není v jiný poloze? -
« Prosim odborniky o radu
Felicia naftak, motor AEF. Zacalo to pocukavanim pri otackach trosku vyssich nez volnobeh, psal jsem o tom v konferenci Felicia 1,9D. Je to porad horsi, na volnobeh jde pravidelne, pri trose plynu cuka fest, pridanim plynu cukani mizi. Byl jsem na diagnostice, vsechno v poradku, filtr novy, trubky, hadice, vicko nadrze jsem zkontroloval taky. Studeny to cuka vic, ale teply bohuzel taky. Krome toho to zacalo hur chytat, tj. kdyz to stoji teply pul hodiny, tak se jeste nezapnou zhavici svicky, to je jasny, to delalo i novy, ale ted uz po dvouminutovem zastaveni tocim deset otacek, potom vyleti oblak namodraleho koure, tj. nafta tam nak jde. Driv to takhle hodne teply chytalo skoro hned. Dalsi vec: vyfukove plyny zmenily zapach, je ted daleko jedovatejsi, i na teplem motoru, kdyz to vecer stavim do garaze. Jeste - vykon a tah pod plynem to ma normalni, cerny kour nepozoruju.
Kluci, poradte - na co se podivat, takhle v zime ani nesnastartuju.
Moc diky vsem, kdo mi poradi. Vsem preje pravidelny beh jakehokoli motoru Mirek -
« Re: Stary dieslaky
davidz: Teď nevím, jak to myslíš. Sorry, jestli jsem byl moc chytrej. Jenom jsem uvažoval nahlas. Nešlo mi do hlavy, proč vyndává zadek sejtko ze skleničky, která je bezvadná alespoň pro vizuální kontrolu třeba už jen často rozdílný barvy nafty (která však není vůbec na závadu).zadek524: Parafín při -3 st C ???!!! Tak to teda musíš tankovat jedině na dráze, kam se vozej ty největší sračky, co se dají kde splašit. Na tu převodovku jsem se ptal kvůli tomu, že 525TDS v automatu nemá měrku oleje v převodovce. Je tam speciální otvor, kterým se to kontroluje, měří popř. dolejvá a nalejvá. Řekl bych, že ve značkovým servisu na to mají speciální adaptér a já nevím jak vypadá. Sice jsem si poradil, ale zajímalo by mě, jak to dělaj, popř. co k tomu mají za vercajk. Doporučuju všem, co mají tohle auto, zjistit, jakou barvu má olej v jejich převodovce (takže jej vypustit), prohlídnout, co je ve vaně usazený, jak moc jsou obalený magnety, všechno to vyčistit, vyměnit filtr a doplnit novým olejem. Jsou ho potřeba necelý 4 litry (obyč. ATF-D). Nejedná se ani tak o výměnu, jako spíš o naředění špinavýho oleje trochou čerstvýho. Ten, co jsem vypouštěl já, už byl kalnej a skoro černej jak bota. A pozor, pokud byste to někdo dělal, zkontrolujte, jestli je to gumový těsnění v pořádku, jelikož kdyby se náhodou poškodilo, bylo by dost obtížný ho nějak nahradit. Mělo by bejt ale dodaný společně s filtrem (alespoň na ameriky ti filtr bez těsnění neprodávají)
-
« Re: Voda v naftovém filtru
To Prof: V nádrži je sejto v nasávacím koši. Žádný letní zásoby nemám, jak jsem se tady před časem radoval jak mám vystaráno, tak to už je dávno a dávno pryč, už 14 dní jezdím zase k pumpě. Sejtko v předskleničce je zalepený zejména parafínem, ale trochu drobnýho sajrajtíku se tam taky najde, ale ucpe to vždycky parafín a to už při teplotě tak kolem minus 3 stupňů. Bavora mám svýho v manuálu a jednoho jsem vloni postavil jednoho zbořence ze Švýcarska pro mámu, kterýho jí teď držím v chodu a ten je automatu. -
« Re: Voda v naftovém filtru
Jinak je chvályhodný, že v tý skleničce nic nenacházíš, ale když tam nemáš sejtko, tak všechno, co je menší než průřez otvoru na výstupu skleničky, pokračuje dál do filtru. Nevíš, jestli máš taky nějaký hrubý sejtko v nádrži na tý nasávací trubce? Ty máš to BMW v automatu, nebo manuál? -
« Re: Voda v naftovém filtru
Skleničku mám a nikdy jsem v ní nic zajímavýho nenašel, naopak se ji chystám vyřadit, anebo možná ne, nijak zvlášť mě tam neobtěžuje. Ale mám z ní vyndaný sejtko, protože vždycky, když na podzim udeřej první mrazejky, tak se mi sejtko totálně zalepí a musím s tím pokaždý ve velmi nevhodnejch situacích šachovat a vyhazovat sejtko ven, hlavní nafťák už mám vyhřejvanej a jentak se sajrajtem nezalepí (teda ještě nikdy). -
« Re: Voda v naftovém filtru
Zlatá sklenička se sejtkem ještě před filtrem. Tm se kolikrát našlo věcí! A těch přerezatělejch pružinek od tý vody! Rambol: Samozřejmě nejen vypustit a odkalit, ale rozebrat, vyčistit, vysušit, vyleštit, prostě jako by s z toho měl pít! Jako by to byla sklenice na pivo! Dofám, že by tě nenapadlo tam dát ten vyfénovatnej filtr zpátky:-) -
« Re: Voda v naftovém filtru
Taky plne souhlasim s predchozimi dvema nazory, jeste pridam svou trosku z Ruska se svou prislovecne nekvalitni naftou. Kontrolku nemam, videl jsem ji zatim hlavne u japoncu, driv jsem vypoustel filtr skoro kazdy mesic, ted to delam na podzim a pres zime tak nejmin jednou za dva mesice. Zatim je to klika, voda tam az na jednou nikdy nebyla, ale to je asi tim, ze tankuju jenom v Moskve u pump. Ti, kteri berou lacinejsi naftu z bagru, lokomotiv, lodi anebo kolchozu, ktere se dnes vetsinou jmenuji agrofirmy za mestem, maji potizi s vodou a mechanickymi necistotami mnohem castejc.
Mirek -
« Re: Voda v naftovém filtru
Plně souhlasím s předchozím názorem. Cena filtru je o něco menší než nového čerpadla. např. někteří Peugoti mají ve filtru čidlo na vodu, ale už jsem jich viděl spoustu s odstříhanýma kabela od čidla, protože kontrolka furt svítila, tak to dotyčný takto opravil!!??!! -
« Re: Voda v naftovém filtru
Je normální, že na dně naftovýho filtru se usazuje voda, proto je tam u některejch aut vypouštěcí šroub, kterým se čas od času vypouští, takže to není nic nenormálního. Jestli jsi ho měl ale komplet nacuclej vodou přikláněl bych se radši k výměně než k ňákejm divokejm akcím s fénem. -
« Voda v naftovém filtru
Tak jsem zaslechl názor, že pokud se naftový filtr naplní vodou z nafty, je nutno vložku vyměnit, neboť ta část vložky která byla pod vodou je mokrá, v naftě nemá šanci vyschnout, ale přitom tím jak je nasáklá vodou není schopná propustit naftu. Může to být pravda? Pomohlo by vysušení třeba fénem?
Díky. -
« Re: Stary dieslaky
davidz: Ježiši kriste, hlavně si nesedej za volant náklaďáku! Naopak, vyjeď si na kole, nebo na mopedu po městě nebo po středně frekventovaný silnici. To si nejlíp uvědomíš, jak je smrt blízko a přitom nemáš nářadí na to, aby ses mohl bránit všem těm bezohlednejm kouskům ostatních. Velmi rychle se naučíš pokoře, který nikdy není dost. Po takový projížďce, když pak při jízdě autem vidíš ty "slabší" a bezbraný, kolisty, mopedisty a konec konců i ty strejce se škůdkama, tak jim možná velkoryse umožníš bezpečnou existenci opatrným a ohleduplným chováním a u srdce tě může hřát, jak ti za tu drobnost byli všichni vděčný. Sám podle sebe přitom dobře víš, jak tě taková věc od druhých potěší a jak si jí dokážeš vážit.Nemysli si, nejsem na silnici žádnej svatoušek, ale tyhle věci je dobrý mít na paměti. Opravdovým cholerikům pak radši doporučuju pěstovat rybičky, nebo ke svý seberealizaci použít Play-station. Situace na silnici je totiž už dneska taková, že by si mohli za zvlášť povedenej kousek vykoledovat i nakládačku, nebo v lepším případě nějakej ten šrám na jejich pekáči. -
« Re: Stary dieslaky
davidz: Vím přesně, o čem mluvíš. Ať jsem zkoušel cokoliv, tak jediný, co se dá o víkendu dělat, je prostě zvolnit, zapomenout na všechno, co je normální, koukat se hodně daleko před sebe, stejně tak neustále v zadu i po stranách a všechny takovýhle Šumachry před sebe pustit, jako ten největší gentlas. Tuhle jsem si tak jel a byla ti to docela prima projížďka, i ty strejci se škůdkama byli spokojený, že někoho po dlouhý době zas předjeli. Docela jsem se i pobavil. Ale to chce bejt na to taky naladěnej a v absolutní pohodě. Je to totiž i docela namáhavý, hlavně na psychiku :-). -
« Re: Stary dieslaky
prof: pochopils to špatně, nejsem ten typ, kterej na kilometru přejede 10x z pruhu do pruhu. Naopak právě kvůli těmhle * potřebuju slušné jízdní vlastnosti, už mě to dostkrát zachránilo. Je jich čím dál víc a nejhorší jsou víkendy, to se na silnici bojím. Čím míň toho dotyčný umí, tím víc spěchá a musí se všude nacpat, nejlépe Š120 s půltunovým vozejkem. -
« Bez nadpisu
Nechci zaz tak moc ozivovat diskusi o podilu dieslu na trhu novych aut, jen pro upresneni bych jen zopakoval, ze prave proto ze se diesly prilis neprosazuji u malych aut a male auta obsazuji v CR zhruba 60% trhu, si myslim ze nemuze byt podil dieslu 40% u novych aut. Opakuji to proto, ze se mi zdalo podle reakci, ze mne nekdo nemusel pochopit. -
« Re: Stary dieslaky
Na to dítě jsem samozřejmě myslel a doufal jsem, že si na něj někdo vzpomene. Chtěl jsem, aby z toho logicky vyplynulo, že aby k takovýmu maléru nedošlo, mělo by se především podle toho jezdit a né přemejšlet, který gumy si mám obout. Pokud je někdo nucen dělat často takovýhle manévry, u kterejch jde o život druhejm, měl by se především vzpamatovat a zamyslet se sám nad sebou a ne nad svejma gumama (pokud se ovšem za jednu z nich nepovažuje). A že to jde, i v tej slavnej matičce Praze, o tom není pochyb! -
« Re: Stary dieslaky
prof: najezdím tak 50 tisíc za rok a takových situací jsou mraky, hlavně po Praze. Prostě mi stojí za to tvrdší posaz, když vím, že až budu potřebovat, tak to zahne tak jak já chci. To, co mi dovolí v zatáčce 195/55/15 bych rozhodně s 175/80/14 nezkoušel. Ty jsi příznivce Amerik, což znamená úplně jiný náhled na věc. -
« Re: Stary dieslaky
Ty pneumatiky R390 jsou zhruba 15,5". Daj se sehnat dobře, leč trochu hůř než běžné gumy, akorát jsou trošinku dražší - viděl jsem vždycky jenom Micheliny a pokaždý ten samej vzorek, kus stojí novej cca 8.000,- Já je kupuju na inzeráty nebo někde po gumařskejch handlech tak do pětikilča za kus, ale takový už maj do novejch daleko... Zachraňuju to metodou obnovování dezénu způsobem prořezávání. Prostě prořezávám takovou specielní mašinkou vzorek hlouběji do běhounu. Tyhlety gumy jdou prořezávat perfektně, jdou bez problému tak 4 mm hlouběji. Nechytejte se za vlasy, je to ověřený, jezdím na tom už několik let, všichni kamarádi a žádnej defekt se nedostavil. Akorát bych to nedal nikomu na sporťáky, přecijenom to není jako originál!
Jinak tyhlety Michelinky TRX jsou skvělý vysokorychlostní gumy, se kterejma jsem velice spokojenej a minulej tejden jsem je sehnal i s kolama i pro matku na Bavoráka (taky má 524TD) a moc si je pošmakuje. Tak když jsou tak vysokorychlostní, říkám si, že i když do nich trochu říznu, musej něco vydržet!!! -
« Re: Stary dieslaky
zadek 524: No tak jo, tak to sem si taky myslel, že to je na machrování. Pak ať se tady v tom státě někdo snaží o prevenci před zvyšováním nehodovosti. Já jsem mluvil taky s jedním takovým "tunerem", kterej takhle rozšířil Suburbana. Říkal, že normální člověk, kterej do toho sedne, má co dělat, aby to udržel na silnici, on že už je na to zvyklej a nevadí mu to, hlavně když to super vypadá. Jen pro informaci, rozchod kol vzadu byl větší cca o půl metru, než u série.davidz: Je fakt, že auto dělaj (a hlavně prodávaj) kola. Jezdil jsem v tom LXku a docela příjemně mě překvapilo, že to v něm na těch našich tankodromech tolik nedrnčelo, jako v jiný Oktávce na 15", nebo i větších kolech. Pokud už ale začínáš mluvit o tak prudkejch točeních, ve kterejch se projevuje vliv namontovaných pneu, tak to snad nemá s normálním ježděním nic společnýho? Oni ty 14" kola držej taky, akorát se to kapánek víc nahne. Prosím tě, jen mi neříkej to "a co kdybys náhodou ....", protože v takovejch situacích v převážný míře rozhoduje ještě několik jinejch věcí před tím, než se dostane na adhezi gum. A ještě jednu výhodu maj takový obyčejný plecháče. Nikdo o ně zrovna moc nestojí. -
« Re: Stary dieslaky
PTD> Ceny ráfků jsou srovnatelné, avšak ceny pneu ne. Proto se neobouvají větší průmery. 195/50R15 ContiPremiumContact stojí 3400Kč, zatím co 195/45R16 P-Zero 5000 a 205/45R16 7.500Kč.
Vždyť to dá rozum. Jaký je problém udělat přesným litím jiný tvar? Malý. Jaký problém je udělat pneu s velkým průměrem na straně patky a co nejmenší tolerancí házivosti apod.? Střední. A zbytek role u větších průměrů sehraje marketing. Mít nízkoprofily je exkluzívní tak to přece nemůže být za hubičku. -
« Re: Stary dieslaky
Někdy je lepší se držet předepsaných rozměrů výrobcem. Nemyslím si, že ti lidi co to prejektujou to projektujou tak, aby to bylo nepoužitelné. Jistě, často si člověk subjektivně myslí, že by to chtělo ještě cen´ták do šířky a přidat palec na průměru, ale kdyby to byla taková bomba jak to tu někteří popisujou, tak by to tam asi dali přímo ve fabrice a nekur... si auto. Nemyslíte? Navíc rozdíl v ceně kol není téměř žádný - 14" Felda 3200, 15" Octavie 3500,- za Al kola. PTD
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
To Mirek: cesta nejmenšího odporu je zcela jistě kontrola vstřiků, myslím že průser s předvstřikem by se u motoru s komůrkou projevil jinak.