Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.03  09:04

    « Re: Opravdu?

    Prof: nejhorší na tom je, že pokud je něco v záruce, tak to ojebání dělají legálně a nejde s tím hnout. Už jenom ty předražené oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.03  19:12

    « Re: Opravdu?

    proto musíme být ve střehu a stejně nás vojebou tam, kde tomu nerozumíme :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.03  15:10

    « Re: Opravdu?

    Se spoustou dílů prostě ženou vodu na mlýn servisům a prodejcům dílů. Taky jsem zažil borce, který mi tvrdil, že vstřikovač se musí měnit celý a ne jen špička za pár stovek. Měl pravdu, tak to dělají ve značkových servisech nebo ve světě, ale naco takové plýtvání. Stejně je to s elektronikou. Klidně vám v servisu naúčtují za výměnu komplet plošňáku z TV a pak se dozvím, že opravář si vadné součástky za pár kaček vymění a udělá to znovu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.03  08:35

    « Re: Opravdu?

    Prof: spíš pan redaktor plácal (pardon, říká se "kompiloval") dohromady článek z několika jiných článků, a smíchal dohromady jablíčka s hruštičkama... Nic nového pod sluncem, takoví byli a budou. Někteří z nás jistě pamatují na jednoho moc milého pána, co byl sám jako kůl v plotě, a pletl si brojlery a bojlery. Třeba se ho jen někteří redaktoři snaží trumfnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.12.03  19:30

    « Re: Opravdu?

    pikaču: Hmm, tak přemejšlím, kdo zas namazal, aby pan redaktor vyplodil takovou hovadinu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.12.03  17:39

    « Re: Opravdu?

    Mam najeto na 1.8TD 150.000 km a zadny vstrikovace jsem jeste nemenil, poslechem cvakaj vsechny jak maji a spotreba je taky stale stejna. Do valcu nafta po vypnuti motoru netece, protoze po startu to nejak extra necoudi. Tak doufam, ze je vse OK a vstrikovace maji delsi zivotnost, nez by obchodnici chteli :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.12.03  06:16

    « Opravdu?

    Kdo četl včerejší Svět motorů? V článku Diesel nebo benzín je zmínka o tom, že u nafty je nutné po cca 80-100 tis. km je nutné měnit vstřikovače! Dle článku vstřikovač na klasické TDI stojí 4 000 Kč a na Common Rail 15 000 Kč!!! Zakládá se článek na pravdě, nebo zase páni redaktoři psali bludy?!?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.03  12:33

    « Re: turbo

    Proč bys kupoval nový (u Renaulta to bude stát pořádný ranec), když můžeš udělat repasi. Kromě futrálu tam stejně příjde vše nové a navíc to příjde tak kolem 15 tis, což myslím bude míň jak polovina co za nové. Třeba Rema Turbo Strakonice (bývalí borci co dělali turba v ČZ Strakonice). Pokud to tam dovezeš ráno, tak odpoledne hotovo nebo pošlou ČD.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.12.03  22:34

    « turbo

    malý dotaz, nevíte,kolik může stát nový turbo do renaulťácký 1,9dCi?? Nevim jestli je uplne OK, protoze a jelikoz, kdyz se dostane ke slovu (2000 ot) tak tam zarachta lozisko a chvilku hluci...nevim jak dlouho mi vydrzi,a nevyřešila by to jen vymena loziska?? V servisu mi rikaly, ze to je OK, ale ja nevim....
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.12.03  21:42

    « 1,9 JTD v Doblu

    Může mě někdo dát typ, jak zvýšit točivý moment a výkon (NE pomocí čiptuningu) na motoru 1,9JTD v Doblu? Má krouťák jen 200Nm, výkon ujde - 74kW. Ten sám motor ve Stilu má 255Nm a výkon 85 kW. Jsem laik, ale nedaly by se zaměnit software obou motorů a tím dosáhnout parametrů Stila? Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.03  14:15

    « Re: xxx

    Zásadní výhodou common-railu (CR) je stálý vstřikovací tlak (při jakýchkoliv otáčkách motoru a v kterékoliv fázi otáčky motoru), což umožňuje konstruktérovi nasázet tam předvstřiků, hlavních vstřiků a ev. "dovstřiků", kolik jen potřebuje (a tím si naladit průběh spalování a potažmo emise, hlučnost atd.).


    Naopak výhodou sdružených vstřikovačů (PD) je dle mého názoru to, že nafta je tlakována ve velmi malém objemu, což vede k menším ztrátám a vyšší účinnosti. S konstrukčním provedením PD souvisí i vyšší maximální tlak (maximum 210 MPa u PD oproti stabilním 160 MPa u CR), ale to se časem dost možná změní, uvidíme. Jinak, problém u PD je zřejmě mazání vačkového hřídele, který pohání vstřikovače (extrémně namáhaného). Specifická výhoda PD byl a trochu ještě je ten fakt, že ho dělá VW, který má nejdelší zkušenosti a know-how s přímovstřikovejma turbodieselama (díky motorům TDI od Audi, které na počátku 90-tých let odstartovaly současnou dieselmánii).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  19:17

    « to andree

    Podle mých interních informací je problém PD ten, že neumí EURO 4. Jinak myslím, že je dost dobrý. Žádný jiný systém neumí vyvinout tak velký vstřikovací tlak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  18:54

    « Re: xxx

    Jakeý výhody a nevýhody má common rail oproti pumpe düse? Nechápu totiž proč VW dělá V10 5l s common railem? PD je sice asi technologicky náročnější z hlediska součástek, ale dle mě lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  18:52

    « Re: xxx

    právě proto se mi to zdá divný když obojí má VNT15... ten rozdíl je zanedbatelnej, tak nevím proč pořád všichni prskaj, že tdi jsou stašně těžký na přední nápravu oproti benzínu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  10:15

    « Re: xxx

    Není to třeba taky tím, že u toho benzínu je stejně jako u nafty turbína? :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  08:08

    « Re: xxx

    ja nevim, na stankach skody je u 1.8T pohotovostni hmotnost 1260 kg, u 66kW 1270 kg a u 81kW 1275 kg
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  19:45

    « Re: xxx

    no jestli myslíš pohotovostní váhu auta, tak tu maj vw benziny vyssi nez tdi, pokud teda spravne vim. To je to co nechapu????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  07:54

    « Re: Zdravím PTD a další Radce

    Ahoj, tak to předpokládám, že máš nějakýho staršího Fiata, Nissana nebo snad Opela...:-)))
    Problém máš se startérem, zrovna jsem to během minulýho tejdne řešil na dvou autech. Buď jinej startér nebo tenhle zkusit rozebrat, vyčistit a promazat. Já promazal a šlapou jak hodinky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.03  09:52

    « Re: xxx

    Pokud si dobre vzpominam, je 1.8T jen o par kg lehci pri stejne vybave.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.03  19:30

    « xxx

    je možný, že 1,8 20V T je těžší než 1,9tdi??
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.03  13:43

    « Zdravím PTD a další Radce

    Žádám o radu: V zimě, když je venku -10 a víc, tak mi muj Diesel 1,7 při startování rozpojí volnoběžku a točí naprázdno, co by pomohlo nastartovat? o garaži vím zdravím .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.03  15:22

    « Re: Turbo

    Taky mě to zajímá, proč to třeba dělají machrující motorkáři? U majitelů H&D jsem to neviděl. Většinou u kapotovaných.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.11.03  16:05

    « studie hybridního dieselu M-B F500 Mind

    "The drive system in the research vehicle is a state-of-the-art diesel hybrid unit with a total power output of 234 kW. In the European driving cycle it uses up to 20 per cent less fuel than a comparable CDI engine."
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.03  18:59

    « Re: Turbo

    Zadek: Ale efektní to je! :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.03  12:10

    « Re: Turbo

    Je fakt, ze jsem to jeden cas taky delal u dieselovyho Mercedesa 190D, kdyz jsem mel na odchodu vyvevu a auto nechtelo chcipat, muselo se to poradne roztocit, aby vyveva z poslednich sil vyvinula trochu podtlaku a dokazalo to chcipnout. Pochybuju ale, ze vetsina troubu, co to takhle protacej vubec vedej, ze je v motoru naka vyveva, nejaky vstriky a ze se to vsechno toci.....:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  23:07

    « Re: Turbo

    prof: Nasadils mi brouka do hlavy, asi začnu protúrovávat před chcípnutím :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  21:01

    « Re: Turbo

    Zadek: O tomhle jsem přemýšlel. Nemluvím teď o plněnejch motorech, ale o obyč. atmosférických dieselech. Když přidáš plyn a po ubrání to vypneš, zarazíš dodávku paliva a motor se dotáčí setrvačností. Řekl bych, že spíš, než by mu to škodilo, tak mu to prospěje, protože motor se dále maže a po zastavení zůstává jaksi předmazaný na další start. To samý by mohlo platit o vstřikovaných benzínech, ale v žádným případě ne o starých karburátorových. Je to blbost, která nemá žádnej význam, ale co si o tom myslíš? Mohl by to být pozůstatek z dob, kdy to bylo nutný, aby se ty prhistorický věci daly vůbec znovu natočit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  19:08

    « Re: Turbo

    zadek524: To je jen taková machrovinka a způsob, jak na sebe po přijetí někam řádně upozornit a taky uchcat motor :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  14:44

    « Re: Turbo

    Ono to bude chtit hlavne chcipat auto z volnobehu a ne jako nekteri rado by machyrci nejdriv auto proturnou a chcipnou pri zvysenejch otackach. Tento ukon jsem dodnes nepochopil proc delaji...:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.03  17:19

    « Re: nový 1.9 JTD 110kW

    S tím fiaťáckým 1,3JTD (51kW 180 Nm) jsem jel (v Lancii Ypsilon). Kdybych nečetl v papírech, že ten "dýzlík" má pouhých 1248 ccm, nikdy bych tomu nevěřil. Skutečně super motor! A Opel ho opravdu bude do svých aut také montovat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.11.03  12:46

    « nový 1.9 JTD 110kW

    Na adrese [odkaz] jsem narazil na skvělý článek o nové Alfě GT (prodej začne koncem letošního roku), u které se poprvé představí nejnovější 1.9JTD/110kW. Mimochodem avizovaný 1.9CDTI 110kW pro budoucí Opel Astra (2004) je podle mě to samý "made in Italy" (jen se o tom Opel nějak pozapoměl zmínit ;-)))


    Takže rodinka multi-jetů JTD se rozrůstá na čtyři členy (jeden 1.3, dva 1.9 a jeden 2.4). Mimochodem na tomtéž serveru v přehledu chystaných novinek na r.2004 je chystané nabroušení 1.3JTD pro Pandu Abarth z dnešních 51 kW na 81 kW !!!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  19:18

    « Re: Turbo

    U mojeho D-4D zase píšou: Po jízdě ve městě se čekat nemusí, po jízdě okolo 80 km/h 20 sekund, okolo 100 km/h minutu a nad 100 km/h nebo strmé horské svahy 2 minuty
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  18:52

    « Re: Turbo

    ono je to uváděný i v návodu k mýmu TD. píšou tam, že je potřeba vypnout motor až když se turbo netočí. já to zkoušel, rozebral jsem sání a díval se, kdy točí a kdy ne. tak točí i na volnoběh, ale nepatrně proti tomu, jak se rozeběhne třeba při 2000ot. doběh turba je u mýho auta pouhých 6vteřin, takže když sundám nohu z plynu, můžu za 6vteřin vypnout. zdůvodňuje se to tím, že když se vypne motor, tak točící turbo se přestane mazat, což celkem chápu. jde k němu jen taková slabá trubička s olejem. a pak jsem někde v literatuře četl, že je dobrý vypnout motor, až když se vyrovnají teploty v turbu, což se zajistí prý volnoběhem asi 20-30vteřin před vypnutím motoru. tak si to každý musí nějak přebrat. myslím, že bude dobrý nevypnout ten motor hned, když přivalím po dálnici k pumpě, ale nechat to chvíli bublat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  15:19

    « Re: Turbo

    kadell: Je lepší zvolnit pět minut před koncem jízdy a ne tomu dávat voves až do dvaceti vteřin před chcípnutím a zvlněním kotoučů bržděním z 200 km/h k pumpě :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  11:52

    « Re: Turbo

    Když jsem měl turbodiesela, nikdy jsem to nedělal. Jedině snad v horách nebo když jsem táhnul do krpálu přepravník s autama. No, ale jenom málokdy, myslím, že jsem to nikdy nijak extra neutavil... Vono se to nesmí tak prožívat, jde o extrémy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.09.03  10:50

    « Turbo

    Necháváte po delší jízdě "vydejchat" (po jízdě nechat běžet motor na volnoběh) turbo? Já to zatím nedělám, ale asi začnu:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.03  15:50

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    0,2 je úplně v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  18:11

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    Mě v podstatě ta cena oleje zas tak moc netrápí - v porovnání s náklady na palivo je to pořád zanedbatelný. Spíš by mě zajímal váš názor, zda je spotřeba oleje 0,2l / 1000km v pohodě a jestli se (i při takovéto spotřebě) vrátí investice do drahého oleje v úspoře paliva, nebo je to jenom marketingový kec. Vše za předpokladu využívání auta v městském provozu (resp. dost popojíždění s nezahřátým motorem)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.03  13:29

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    U motorového oleje bych se především držel předpisu výrobce (co má vůbec to TDI předepsáno???), a pak bych tam nelil úplný noname kvůli úspoře pár Kč. Jinak jsem TDI nikdy neměl, takže neporadím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  13:24

    « Re: spotřeba longlajf oleju u tdi

    Já myslím, že tomu nijak neuškodíš. Co třeba tam dát (viděl jsem nabídku) sudovku 10W40 Eurooil (německý) za 85 litr. Když budeš měnit daleko dřív, tak motor bude pěkně čisťounký. Myslím, že ten olej pokud se používá na prodloužené intervaly, tak musí být stejně už po 10 tkm špinavý jak prase ať je to jakákoliv značka.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…