Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  12:01

    « Re: answer

    Ten motor znám jak vlastní boty, mimochodem, co se týče charakteristiky, čip je pro Omegu nutností... ale to neřeším, zajímá mně hlavně koroze, poruchy a dílenské zpracování.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  11:59

    « Re: Spotreba oleje

    skdd i zadek524 prosím mailněte na martin@gplus.cz, díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  10:32

    « answer

    SPotřeba oleje u Opela, resp. diesel: jestli to má necelý 1.000km, tak nad tím moc nebádej, horší by to bylo po ujetí cca 5.000 km, to už by měl být motor "sedlý" a olej by brát neměl.Jinak je dobré pro sichr olej po prvních 5.000 vyměnit. Přece jenom tam trošku otěru může být. Všeobecně Opelovy diesely špatné nejsou, pokud se s nima zachází lidsky můžou najet až 0.5 milionu km ( verze bez turba ) s turbem do prvních problémů tak polovinu.
    To Cokes: motor je starý známý BMW ( něco pro tebe ) se vším, co k bavoráku patří, prý má v Omeze lepší charakteristiku točivého momentu než v BMW. Přespříliš úsporný není ale to je v této cenové relaci myslím stejně pasé. Sám jsem tuto Omegu loni jezdil, a nemám námitek-trošku zlobily zimní starty i když v našich zeměpisných šířkách s naší super naftou jeden nikdy neví.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.01  10:06

    « ZADEK524

    Zadku - tebe jsem mel znat driv, nez jsem si koupil auto. Fakt. Skoda, uz se vozim. Ve Skode. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.01  09:16

    « Re: Spotreba oleje

    Daj mail, nejaky ten kilometer uz mam za sebou takze skludom Ti to opisem, pripadne otazky zodpoviem :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  07:56

    « Re: Spotreba oleje

    To Cokes: Když tě tahle Omega 2,5TDS zajímá, mohu ti jednu rovnou nabídnout. Je v super stavu r.v.2000 - caravan v nejvyšší možný výbavě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  07:33

    « Re:

    s tim stylem jizdy, co predvadis, je to normalni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.01  23:06

    « Re: Spotreba oleje

    X25DT, ano to není licenčně dělané, to je origoš, komplet se to vyrábí ve Steyeru = BMW M52D25S s nižším výkonem.



    BTW když už je řeč o Omeze B, co mi k ní kdo poví? Máte nějaké zkušenosti? Díky moc. Zajímá mě hlavně verze 2.5 TD.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.06.01  22:43

    « Bez nadpisu

    Nám náš Passat TDI 81kw 98 ročník žere 1.5 deci na 1500 km !!!! Je to normální ?? Má najetu 38000km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.01  21:29

    « Re: Spotreba oleje

    Ja mam v manuali uvedenych u Omegy X25XE (2.5V6 benzin) 0.075l/100km a X25DT (co je diesel (licencne od bmw - cokes asi uvedie informacie na pravu mieru)) 0.15l/100km. Osobne som do toho motora ani raz za 60tkm ziaden olej nedolieval (nebolo treba). Na druhu stranu Opel nikdy nejak genialne diesely nevyrabal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.01  20:10

    « Re: Spotreba oleje

    ne, jeste jim praskaji hlavy :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.01  20:00

    « Re: Prosim odborniky o radu

    A to tě jako tolik rozhodilo? Že za 10 let existence toho motoru dochází k postupným změnám?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.01  19:25

    « Re: Spotreba oleje

    Jeste k motoru 1,9D ve Felicii. Spatne se ve vasich "mytech" orientuji. Fakt je, ze jsem cetl v knize FELICIA, ze se agregat 1,9D dovazi do CR "jako polotovar" od VW (fabrika muze byt ve Francii, proc ne...) a finalne se montuje az ve Skode MB. Osobne mam Felicii z roku 1996, byla urcena pro trh SRN (otazka je, jestli to je dnes vubec rozdil) a na vsech dilech motoru je znak VW nebo AUDI. Tak mi vysvetlete, proc bych agregat 1.9D nenazyval koncernovym motorem?
    Ke spotrebe oleje. Uz jsem tu [ci onde] psal, ze nepozoruji zadnou spotrebu oleje, ackoliv to neni (logicky) mozne. Nedolevam ani kapku a hladinu nechavam pri vymene oleje lehce nad spodni ryskou. Hladina mezi ryskami ma byt litr oleje....
    K tomu Oplu. Ted v zemedelkach (ZN) byla v rubrice 'AUTA DO 150 tis. Kc' rec o Oplu Astra. Vysvetli mi nekdo, co tim autor myslel, kdyz jen uvedl, ze dieselove motory u Opla jsou tradicne spatne? Jedna se o 1,7D (50kW) a 1,7TD (60kW). Preci to neni jen tim, ze zerou olej :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.01  18:17

    « Spotreba oleje

    Uz se tu probiralo, ze Opely obecne "zerou olej". Ja ted jednoho mam, Astra 2.0 DTI, a ma v "manualu" udanou spotrebu oleje 0,06 litru na 100 km. To znamena o deci vic nez pullitr na 1000 km. To je fakt docela dost. Kamos ma Octavii TDI 81kW a za poslednich 15.000 km prokazatelne ani jednou nedolejval. Spotrebu oleje jsem v jeho "manualech" k autu ani nenasel. Jak zerou olej treba vase auta? Ja jsem to na te Astre zatim nestih overit, protoze kdyz jsem mel najeto 888km, napral to do me borec s modrou feldou a auto ted bude 2 tejdny "na spalkach".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  12:31

    « Re: Prosim odborniky o radu

    To Cokes-ten motor je opravdu nachlup stejný, akorát že díly nejsou vzájemně zaměnitelné. Mýtus to bohužel není, porovnej si prosím pořádně oba motory - nejsou identické! Sháněl jsem na to nějaké gufera, a ty od VW pro 1.9 nepasují.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  11:18

    « Re: Prosim odborniky o radu

    VW 1.6 diesel dávno zhebnul, pokud jsi něco takovýho viděl ve Filcce, musela to být přestavba. BTW mýtus o tom, že se extra do Itálie dodávaly Filcky 1.9 D s "koncernovým motorem" je fakt jen mýtus, protože se v době svého uvedení na trh dělaly s nachlup stejným 1.9 D motorem (i vstřikováním) jako měl Passat v roce 92/93 (1Y).
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  09:48

    « Podekovani za rady

    predvstrik a zvuk je porad stejny, to jsem kontroloval. Vypada to opravdu na neco vysolichaneho v cerpadle, mozna presuvnik predvstriku. Mate mne to, ze podobne veci se dely uz nekdy kolem 30 tisic, potom to tak nenapadne preslo samo. Objednal jsem si nove palivove trubky pod autem, ktere jsou hrozive rezavy, vymenim je spolu s hadicemi, dam tam jeste jednou novy filtr, cele to projdu, jestli skutecne nekde nemuze lezt vzduch, no a potom se uvidi.
    Jeste jednou diky vsem! Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  09:13

    « Re: Prosim odborniky o radu

    To prof: nemusíš být odborník na Škodu a ani dokonce na VW, protože zmíněný motor nemá s koncernem - kromě loga - nic společného. Vyrábí se tuším pro VW někde ve Francii a z VW 1.9 D na něj nepasuje obrazně ani šroubek. Všichni furt tvrdí, že to je koncernový agregát, ale zkus na něj sehnat venku u dealera díly - koupíš je jenom u nás. V Itálii problém řešil dovozce tak, že Feldy dostávaly koncernové 1.9 nebo dokonce 1.6 nafťáky - a to myslím vážně, sám jsem jedno takové auto loni přivezl.
    To Mirek: cesta nejmenšího odporu je zcela jistě kontrola vstřiků, myslím že průser s předvstřikem by se u motoru s komůrkou projevil jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  09:02

    « Re: Prosim odborniky o radu

    nechci strašit, ale kolegovi to dělalo téměř to samé a měl vykavitované čelo pístku v čerpadle. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  08:24

    « Re: Prosim odborniky o radu

    Hm, tohle vypadá na vadu nepříjemnou, něco se taky mohlo přihodit v čerpadle. Nepohnul se ti předstřik? Myslím jak je čerpadlo přidělaný na motoru - jak drží na pár šroubech a dá se s ním natáčet, jestli se to třeba neuvolnilo a není v jiný poloze?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  06:03

    « Re: Prosim odborniky o radu

    Mirek: Nevím, jestli jsem dostatečný odborník na značku ŠKODA, ale po prvním přečtení bych to bez velkýho přemýšlení tipoval na vstřikovací trysky, a to sice podle toho, že říkáš, že to změnilo zápach. Není i zvuk poněkud jinej?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.06.01  18:55

    « Prosim odborniky o radu

    Felicia naftak, motor AEF. Zacalo to pocukavanim pri otackach trosku vyssich nez volnobeh, psal jsem o tom v konferenci Felicia 1,9D. Je to porad horsi, na volnobeh jde pravidelne, pri trose plynu cuka fest, pridanim plynu cukani mizi. Byl jsem na diagnostice, vsechno v poradku, filtr novy, trubky, hadice, vicko nadrze jsem zkontroloval taky. Studeny to cuka vic, ale teply bohuzel taky. Krome toho to zacalo hur chytat, tj. kdyz to stoji teply pul hodiny, tak se jeste nezapnou zhavici svicky, to je jasny, to delalo i novy, ale ted uz po dvouminutovem zastaveni tocim deset otacek, potom vyleti oblak namodraleho koure, tj. nafta tam nak jde. Driv to takhle hodne teply chytalo skoro hned. Dalsi vec: vyfukove plyny zmenily zapach, je ted daleko jedovatejsi, i na teplem motoru, kdyz to vecer stavim do garaze. Jeste - vykon a tah pod plynem to ma normalni, cerny kour nepozoruju.
    Kluci, poradte - na co se podivat, takhle v zime ani nesnastartuju.
    Moc diky vsem, kdo mi poradi. Vsem preje pravidelny beh jakehokoli motoru Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.01  13:38

    « Re: Stary dieslaky

    davidz: Teď nevím, jak to myslíš. Sorry, jestli jsem byl moc chytrej. Jenom jsem uvažoval nahlas. Nešlo mi do hlavy, proč vyndává zadek sejtko ze skleničky, která je bezvadná alespoň pro vizuální kontrolu třeba už jen často rozdílný barvy nafty (která však není vůbec na závadu).

    zadek524: Parafín při -3 st C ???!!! Tak to teda musíš tankovat jedině na dráze, kam se vozej ty největší sračky, co se dají kde splašit.

    Na tu převodovku jsem se ptal kvůli tomu, že 525TDS v automatu nemá měrku oleje v převodovce. Je tam speciální otvor, kterým se to kontroluje, měří popř. dolejvá a nalejvá. Řekl bych, že ve značkovým servisu na to mají speciální adaptér a já nevím jak vypadá. Sice jsem si poradil, ale zajímalo by mě, jak to dělaj, popř. co k tomu mají za vercajk. Doporučuju všem, co mají tohle auto, zjistit, jakou barvu má olej v jejich převodovce (takže jej vypustit), prohlídnout, co je ve vaně usazený, jak moc jsou obalený magnety, všechno to vyčistit, vyměnit filtr a doplnit novým olejem. Jsou ho potřeba necelý 4 litry (obyč. ATF-D). Nejedná se ani tak o výměnu, jako spíš o naředění špinavýho oleje trochou čerstvýho. Ten, co jsem vypouštěl já, už byl kalnej a skoro černej jak bota. A pozor, pokud byste to někdo dělal, zkontrolujte, jestli je to gumový těsnění v pořádku, jelikož kdyby se náhodou poškodilo, bylo by dost obtížný ho nějak nahradit. Mělo by bejt ale dodaný společně s filtrem (alespoň na ameriky ti filtr bez těsnění neprodávají)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.01  11:35

    « Re: Stary dieslaky

    Profe, tvůj nick fakt sedí. Zrovna tuhle přednášku jsem potřeboval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.01  07:54

    « Re: Voda v naftovém filtru

    To Prof: V nádrži je sejto v nasávacím koši. Žádný letní zásoby nemám, jak jsem se tady před časem radoval jak mám vystaráno, tak to už je dávno a dávno pryč, už 14 dní jezdím zase k pumpě. Sejtko v předskleničce je zalepený zejména parafínem, ale trochu drobnýho sajrajtíku se tam taky najde, ale ucpe to vždycky parafín a to už při teplotě tak kolem minus 3 stupňů. Bavora mám svýho v manuálu a jednoho jsem vloni postavil jednoho zbořence ze Švýcarska pro mámu, kterýho jí teď držím v chodu a ten je automatu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.01  06:50

    « Re: Voda v naftovém filtru

    Jinak je chvályhodný, že v tý skleničce nic nenacházíš, ale když tam nemáš sejtko, tak všechno, co je menší než průřez otvoru na výstupu skleničky, pokračuje dál do filtru. Nevíš, jestli máš taky nějaký hrubý sejtko v nádrži na tý nasávací trubce? Ty máš to BMW v automatu, nebo manuál?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.01  06:47

    « Re: Voda v naftovém filtru

    A čím se ti to sejtko zalepí? Parafínem? To je tak, když ty zásoby, co sis udělal v létě nestačíš procourat a neošetříš je včas nějakým přípravkem na zimu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.01  07:55

    « Re: Voda v naftovém filtru

    Skleničku mám a nikdy jsem v ní nic zajímavýho nenašel, naopak se ji chystám vyřadit, anebo možná ne, nijak zvlášť mě tam neobtěžuje. Ale mám z ní vyndaný sejtko, protože vždycky, když na podzim udeřej první mrazejky, tak se mi sejtko totálně zalepí a musím s tím pokaždý ve velmi nevhodnejch situacích šachovat a vyhazovat sejtko ven, hlavní nafťák už mám vyhřejvanej a jentak se sajrajtem nezalepí (teda ještě nikdy).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  15:57

    « Re: Voda v naftovém filtru

    Zlatá sklenička se sejtkem ještě před filtrem. Tm se kolikrát našlo věcí! A těch přerezatělejch pružinek od tý vody!

    Rambol: Samozřejmě nejen vypustit a odkalit, ale rozebrat, vyčistit, vysušit, vyleštit, prostě jako by s z toho měl pít! Jako by to byla sklenice na pivo! Dofám, že by tě nenapadlo tam dát ten vyfénovatnej filtr zpátky:-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  14:13

    « Re: Voda v naftovém filtru

    Taky plne souhlasim s predchozimi dvema nazory, jeste pridam svou trosku z Ruska se svou prislovecne nekvalitni naftou. Kontrolku nemam, videl jsem ji zatim hlavne u japoncu, driv jsem vypoustel filtr skoro kazdy mesic, ted to delam na podzim a pres zime tak nejmin jednou za dva mesice. Zatim je to klika, voda tam az na jednou nikdy nebyla, ale to je asi tim, ze tankuju jenom v Moskve u pump. Ti, kteri berou lacinejsi naftu z bagru, lokomotiv, lodi anebo kolchozu, ktere se dnes vetsinou jmenuji agrofirmy za mestem, maji potizi s vodou a mechanickymi necistotami mnohem castejc.
    Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  10:50

    « Re: Voda v naftovém filtru

    Plně souhlasím s předchozím názorem. Cena filtru je o něco menší než nového čerpadla. např. někteří Peugoti mají ve filtru čidlo na vodu, ale už jsem jich viděl spoustu s odstříhanýma kabela od čidla, protože kontrolka furt svítila, tak to dotyčný takto opravil!!??!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  08:03

    « Re: Voda v naftovém filtru

    Je normální, že na dně naftovýho filtru se usazuje voda, proto je tam u některejch aut vypouštěcí šroub, kterým se čas od času vypouští, takže to není nic nenormálního. Jestli jsi ho měl ale komplet nacuclej vodou přikláněl bych se radši k výměně než k ňákejm divokejm akcím s fénem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.05.01  20:17

    « Voda v naftovém filtru

    Tak jsem zaslechl názor, že pokud se naftový filtr naplní vodou z nafty, je nutno vložku vyměnit, neboť ta část vložky která byla pod vodou je mokrá, v naftě nemá šanci vyschnout, ale přitom tím jak je nasáklá vodou není schopná propustit naftu. Může to být pravda? Pomohlo by vysušení třeba fénem?
    Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.01  14:01

    « Re: Stary dieslaky

    davidz: Ježiši kriste, hlavně si nesedej za volant náklaďáku! Naopak, vyjeď si na kole, nebo na mopedu po městě nebo po středně frekventovaný silnici. To si nejlíp uvědomíš, jak je smrt blízko a přitom nemáš nářadí na to, aby ses mohl bránit všem těm bezohlednejm kouskům ostatních. Velmi rychle se naučíš pokoře, který nikdy není dost. Po takový projížďce, když pak při jízdě autem vidíš ty "slabší" a bezbraný, kolisty, mopedisty a konec konců i ty strejce se škůdkama, tak jim možná velkoryse umožníš bezpečnou existenci opatrným a ohleduplným chováním a u srdce tě může hřát, jak ti za tu drobnost byli všichni vděčný. Sám podle sebe přitom dobře víš, jak tě taková věc od druhých potěší a jak si jí dokážeš vážit.

    Nemysli si, nejsem na silnici žádnej svatoušek, ale tyhle věci je dobrý mít na paměti. Opravdovým cholerikům pak radši doporučuju pěstovat rybičky, nebo ke svý seberealizaci použít Play-station. Situace na silnici je totiž už dneska taková, že by si mohli za zvlášť povedenej kousek vykoledovat i nakládačku, nebo v lepším případě nějakej ten šrám na jejich pekáči.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.01  09:14

    « Re: OFF: to Hufnagl - prosim Te, vysvetli ...

    mirekzruska> Zaflunět = vydat takový šustivě šoupavý zvuk. Ty pneu zkrátka neposlouchají volant a hledají kompromis mezi jízdou furt rovně a tím, co po nich chce pomocí natočení volantu řidič.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  18:54

    « Re: Stary dieslaky

    prof: dobrej nápad, souhlas. Co ale máme dělat my, cholerici?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  18:30

    « Re: Stary dieslaky

    davidz: Vím přesně, o čem mluvíš. Ať jsem zkoušel cokoliv, tak jediný, co se dá o víkendu dělat, je prostě zvolnit, zapomenout na všechno, co je normální, koukat se hodně daleko před sebe, stejně tak neustále v zadu i po stranách a všechny takovýhle Šumachry před sebe pustit, jako ten největší gentlas. Tuhle jsem si tak jel a byla ti to docela prima projížďka, i ty strejci se škůdkama byli spokojený, že někoho po dlouhý době zas předjeli. Docela jsem se i pobavil. Ale to chce bejt na to taky naladěnej a v absolutní pohodě. Je to totiž i docela namáhavý, hlavně na psychiku :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  16:51

    « Re: Stary dieslaky

    prof: pochopils to špatně, nejsem ten typ, kterej na kilometru přejede 10x z pruhu do pruhu. Naopak právě kvůli těmhle * potřebuju slušné jízdní vlastnosti, už mě to dostkrát zachránilo. Je jich čím dál víc a nejhorší jsou víkendy, to se na silnici bojím. Čím míň toho dotyčný umí, tím víc spěchá a musí se všude nacpat, nejlépe Š120 s půltunovým vozejkem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  17:07

    « Re: OFF: to Hufnagl - prosim Te, vysvetli ...

    jihocechovi, co jsou to sase a zaflunet, pripadne v kterem regionu Ceska se tohle pouziva. Dost mozna, ze jsem za 11 let v Rusku uz mimo obraz, ackoliv jezdim parkrat do roka k rodicum.
    Diky!!! Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  16:09

    « Bez nadpisu

    Nechci zaz tak moc ozivovat diskusi o podilu dieslu na trhu novych aut, jen pro upresneni bych jen zopakoval, ze prave proto ze se diesly prilis neprosazuji u malych aut a male auta obsazuji v CR zhruba 60% trhu, si myslim ze nemuze byt podil dieslu 40% u novych aut. Opakuji to proto, ze se mi zdalo podle reakci, ze mne nekdo nemusel pochopit.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…