Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« answer
SPotřeba oleje u Opela, resp. diesel: jestli to má necelý 1.000km, tak nad tím moc nebádej, horší by to bylo po ujetí cca 5.000 km, to už by měl být motor "sedlý" a olej by brát neměl.Jinak je dobré pro sichr olej po prvních 5.000 vyměnit. Přece jenom tam trošku otěru může být. Všeobecně Opelovy diesely špatné nejsou, pokud se s nima zachází lidsky můžou najet až 0.5 milionu km ( verze bez turba ) s turbem do prvních problémů tak polovinu.
To Cokes: motor je starý známý BMW ( něco pro tebe ) se vším, co k bavoráku patří, prý má v Omeze lepší charakteristiku točivého momentu než v BMW. Přespříliš úsporný není ale to je v této cenové relaci myslím stejně pasé. Sám jsem tuto Omegu loni jezdil, a nemám námitek-trošku zlobily zimní starty i když v našich zeměpisných šířkách s naší super naftou jeden nikdy neví. -
"-- skrytý --" 12.06.01 21:29
« Re: Spotreba oleje
Ja mam v manuali uvedenych u Omegy X25XE (2.5V6 benzin) 0.075l/100km a X25DT (co je diesel (licencne od bmw - cokes asi uvedie informacie na pravu mieru)) 0.15l/100km. Osobne som do toho motora ani raz za 60tkm ziaden olej nedolieval (nebolo treba). Na druhu stranu Opel nikdy nejak genialne diesely nevyrabal. -
"-- skrytý --" 12.06.01 19:25
« Re: Spotreba oleje
Jeste k motoru 1,9D ve Felicii. Spatne se ve vasich "mytech" orientuji. Fakt je, ze jsem cetl v knize FELICIA, ze se agregat 1,9D dovazi do CR "jako polotovar" od VW (fabrika muze byt ve Francii, proc ne...) a finalne se montuje az ve Skode MB. Osobne mam Felicii z roku 1996, byla urcena pro trh SRN (otazka je, jestli to je dnes vubec rozdil) a na vsech dilech motoru je znak VW nebo AUDI. Tak mi vysvetlete, proc bych agregat 1.9D nenazyval koncernovym motorem?
Ke spotrebe oleje. Uz jsem tu [ci onde] psal, ze nepozoruji zadnou spotrebu oleje, ackoliv to neni (logicky) mozne. Nedolevam ani kapku a hladinu nechavam pri vymene oleje lehce nad spodni ryskou. Hladina mezi ryskami ma byt litr oleje....
K tomu Oplu. Ted v zemedelkach (ZN) byla v rubrice 'AUTA DO 150 tis. Kc' rec o Oplu Astra. Vysvetli mi nekdo, co tim autor myslel, kdyz jen uvedl, ze dieselove motory u Opla jsou tradicne spatne? Jedna se o 1,7D (50kW) a 1,7TD (60kW). Preci to neni jen tim, ze zerou olej :) -
"-- skrytý --" 12.06.01 18:17
« Spotreba oleje
Uz se tu probiralo, ze Opely obecne "zerou olej". Ja ted jednoho mam, Astra 2.0 DTI, a ma v "manualu" udanou spotrebu oleje 0,06 litru na 100 km. To znamena o deci vic nez pullitr na 1000 km. To je fakt docela dost. Kamos ma Octavii TDI 81kW a za poslednich 15.000 km prokazatelne ani jednou nedolejval. Spotrebu oleje jsem v jeho "manualech" k autu ani nenasel. Jak zerou olej treba vase auta? Ja jsem to na te Astre zatim nestih overit, protoze kdyz jsem mel najeto 888km, napral to do me borec s modrou feldou a auto ted bude 2 tejdny "na spalkach".
-
« Re: Prosim odborniky o radu
VW 1.6 diesel dávno zhebnul, pokud jsi něco takovýho viděl ve Filcce, musela to být přestavba. BTW mýtus o tom, že se extra do Itálie dodávaly Filcky 1.9 D s "koncernovým motorem" je fakt jen mýtus, protože se v době svého uvedení na trh dělaly s nachlup stejným 1.9 D motorem (i vstřikováním) jako měl Passat v roce 92/93 (1Y). -
« Podekovani za rady
predvstrik a zvuk je porad stejny, to jsem kontroloval. Vypada to opravdu na neco vysolichaneho v cerpadle, mozna presuvnik predvstriku. Mate mne to, ze podobne veci se dely uz nekdy kolem 30 tisic, potom to tak nenapadne preslo samo. Objednal jsem si nove palivove trubky pod autem, ktere jsou hrozive rezavy, vymenim je spolu s hadicemi, dam tam jeste jednou novy filtr, cele to projdu, jestli skutecne nekde nemuze lezt vzduch, no a potom se uvidi.
Jeste jednou diky vsem! Mirek -
« Re: Prosim odborniky o radu
To prof: nemusíš být odborník na Škodu a ani dokonce na VW, protože zmíněný motor nemá s koncernem - kromě loga - nic společného. Vyrábí se tuším pro VW někde ve Francii a z VW 1.9 D na něj nepasuje obrazně ani šroubek. Všichni furt tvrdí, že to je koncernový agregát, ale zkus na něj sehnat venku u dealera díly - koupíš je jenom u nás. V Itálii problém řešil dovozce tak, že Feldy dostávaly koncernové 1.9 nebo dokonce 1.6 nafťáky - a to myslím vážně, sám jsem jedno takové auto loni přivezl.
To Mirek: cesta nejmenšího odporu je zcela jistě kontrola vstřiků, myslím že průser s předvstřikem by se u motoru s komůrkou projevil jinak. -
« Re: Prosim odborniky o radu
Hm, tohle vypadá na vadu nepříjemnou, něco se taky mohlo přihodit v čerpadle. Nepohnul se ti předstřik? Myslím jak je čerpadlo přidělaný na motoru - jak drží na pár šroubech a dá se s ním natáčet, jestli se to třeba neuvolnilo a není v jiný poloze? -
« Prosim odborniky o radu
Felicia naftak, motor AEF. Zacalo to pocukavanim pri otackach trosku vyssich nez volnobeh, psal jsem o tom v konferenci Felicia 1,9D. Je to porad horsi, na volnobeh jde pravidelne, pri trose plynu cuka fest, pridanim plynu cukani mizi. Byl jsem na diagnostice, vsechno v poradku, filtr novy, trubky, hadice, vicko nadrze jsem zkontroloval taky. Studeny to cuka vic, ale teply bohuzel taky. Krome toho to zacalo hur chytat, tj. kdyz to stoji teply pul hodiny, tak se jeste nezapnou zhavici svicky, to je jasny, to delalo i novy, ale ted uz po dvouminutovem zastaveni tocim deset otacek, potom vyleti oblak namodraleho koure, tj. nafta tam nak jde. Driv to takhle hodne teply chytalo skoro hned. Dalsi vec: vyfukove plyny zmenily zapach, je ted daleko jedovatejsi, i na teplem motoru, kdyz to vecer stavim do garaze. Jeste - vykon a tah pod plynem to ma normalni, cerny kour nepozoruju.
Kluci, poradte - na co se podivat, takhle v zime ani nesnastartuju.
Moc diky vsem, kdo mi poradi. Vsem preje pravidelny beh jakehokoli motoru Mirek -
« Re: Stary dieslaky
davidz: Teď nevím, jak to myslíš. Sorry, jestli jsem byl moc chytrej. Jenom jsem uvažoval nahlas. Nešlo mi do hlavy, proč vyndává zadek sejtko ze skleničky, která je bezvadná alespoň pro vizuální kontrolu třeba už jen často rozdílný barvy nafty (která však není vůbec na závadu).zadek524: Parafín při -3 st C ???!!! Tak to teda musíš tankovat jedině na dráze, kam se vozej ty největší sračky, co se dají kde splašit. Na tu převodovku jsem se ptal kvůli tomu, že 525TDS v automatu nemá měrku oleje v převodovce. Je tam speciální otvor, kterým se to kontroluje, měří popř. dolejvá a nalejvá. Řekl bych, že ve značkovým servisu na to mají speciální adaptér a já nevím jak vypadá. Sice jsem si poradil, ale zajímalo by mě, jak to dělaj, popř. co k tomu mají za vercajk. Doporučuju všem, co mají tohle auto, zjistit, jakou barvu má olej v jejich převodovce (takže jej vypustit), prohlídnout, co je ve vaně usazený, jak moc jsou obalený magnety, všechno to vyčistit, vyměnit filtr a doplnit novým olejem. Jsou ho potřeba necelý 4 litry (obyč. ATF-D). Nejedná se ani tak o výměnu, jako spíš o naředění špinavýho oleje trochou čerstvýho. Ten, co jsem vypouštěl já, už byl kalnej a skoro černej jak bota. A pozor, pokud byste to někdo dělal, zkontrolujte, jestli je to gumový těsnění v pořádku, jelikož kdyby se náhodou poškodilo, bylo by dost obtížný ho nějak nahradit. Mělo by bejt ale dodaný společně s filtrem (alespoň na ameriky ti filtr bez těsnění neprodávají)
-
« Re: Voda v naftovém filtru
To Prof: V nádrži je sejto v nasávacím koši. Žádný letní zásoby nemám, jak jsem se tady před časem radoval jak mám vystaráno, tak to už je dávno a dávno pryč, už 14 dní jezdím zase k pumpě. Sejtko v předskleničce je zalepený zejména parafínem, ale trochu drobnýho sajrajtíku se tam taky najde, ale ucpe to vždycky parafín a to už při teplotě tak kolem minus 3 stupňů. Bavora mám svýho v manuálu a jednoho jsem vloni postavil jednoho zbořence ze Švýcarska pro mámu, kterýho jí teď držím v chodu a ten je automatu. -
« Re: Voda v naftovém filtru
Jinak je chvályhodný, že v tý skleničce nic nenacházíš, ale když tam nemáš sejtko, tak všechno, co je menší než průřez otvoru na výstupu skleničky, pokračuje dál do filtru. Nevíš, jestli máš taky nějaký hrubý sejtko v nádrži na tý nasávací trubce? Ty máš to BMW v automatu, nebo manuál? -
« Re: Voda v naftovém filtru
Skleničku mám a nikdy jsem v ní nic zajímavýho nenašel, naopak se ji chystám vyřadit, anebo možná ne, nijak zvlášť mě tam neobtěžuje. Ale mám z ní vyndaný sejtko, protože vždycky, když na podzim udeřej první mrazejky, tak se mi sejtko totálně zalepí a musím s tím pokaždý ve velmi nevhodnejch situacích šachovat a vyhazovat sejtko ven, hlavní nafťák už mám vyhřejvanej a jentak se sajrajtem nezalepí (teda ještě nikdy). -
« Re: Voda v naftovém filtru
Zlatá sklenička se sejtkem ještě před filtrem. Tm se kolikrát našlo věcí! A těch přerezatělejch pružinek od tý vody! Rambol: Samozřejmě nejen vypustit a odkalit, ale rozebrat, vyčistit, vysušit, vyleštit, prostě jako by s z toho měl pít! Jako by to byla sklenice na pivo! Dofám, že by tě nenapadlo tam dát ten vyfénovatnej filtr zpátky:-) -
« Re: Voda v naftovém filtru
Taky plne souhlasim s predchozimi dvema nazory, jeste pridam svou trosku z Ruska se svou prislovecne nekvalitni naftou. Kontrolku nemam, videl jsem ji zatim hlavne u japoncu, driv jsem vypoustel filtr skoro kazdy mesic, ted to delam na podzim a pres zime tak nejmin jednou za dva mesice. Zatim je to klika, voda tam az na jednou nikdy nebyla, ale to je asi tim, ze tankuju jenom v Moskve u pump. Ti, kteri berou lacinejsi naftu z bagru, lokomotiv, lodi anebo kolchozu, ktere se dnes vetsinou jmenuji agrofirmy za mestem, maji potizi s vodou a mechanickymi necistotami mnohem castejc.
Mirek -
« Re: Voda v naftovém filtru
Plně souhlasím s předchozím názorem. Cena filtru je o něco menší než nového čerpadla. např. někteří Peugoti mají ve filtru čidlo na vodu, ale už jsem jich viděl spoustu s odstříhanýma kabela od čidla, protože kontrolka furt svítila, tak to dotyčný takto opravil!!??!! -
« Re: Voda v naftovém filtru
Je normální, že na dně naftovýho filtru se usazuje voda, proto je tam u některejch aut vypouštěcí šroub, kterým se čas od času vypouští, takže to není nic nenormálního. Jestli jsi ho měl ale komplet nacuclej vodou přikláněl bych se radši k výměně než k ňákejm divokejm akcím s fénem. -
« Voda v naftovém filtru
Tak jsem zaslechl názor, že pokud se naftový filtr naplní vodou z nafty, je nutno vložku vyměnit, neboť ta část vložky která byla pod vodou je mokrá, v naftě nemá šanci vyschnout, ale přitom tím jak je nasáklá vodou není schopná propustit naftu. Může to být pravda? Pomohlo by vysušení třeba fénem?
Díky. -
« Re: Stary dieslaky
davidz: Ježiši kriste, hlavně si nesedej za volant náklaďáku! Naopak, vyjeď si na kole, nebo na mopedu po městě nebo po středně frekventovaný silnici. To si nejlíp uvědomíš, jak je smrt blízko a přitom nemáš nářadí na to, aby ses mohl bránit všem těm bezohlednejm kouskům ostatních. Velmi rychle se naučíš pokoře, který nikdy není dost. Po takový projížďce, když pak při jízdě autem vidíš ty "slabší" a bezbraný, kolisty, mopedisty a konec konců i ty strejce se škůdkama, tak jim možná velkoryse umožníš bezpečnou existenci opatrným a ohleduplným chováním a u srdce tě může hřát, jak ti za tu drobnost byli všichni vděčný. Sám podle sebe přitom dobře víš, jak tě taková věc od druhých potěší a jak si jí dokážeš vážit.Nemysli si, nejsem na silnici žádnej svatoušek, ale tyhle věci je dobrý mít na paměti. Opravdovým cholerikům pak radši doporučuju pěstovat rybičky, nebo ke svý seberealizaci použít Play-station. Situace na silnici je totiž už dneska taková, že by si mohli za zvlášť povedenej kousek vykoledovat i nakládačku, nebo v lepším případě nějakej ten šrám na jejich pekáči. -
« Re: Stary dieslaky
davidz: Vím přesně, o čem mluvíš. Ať jsem zkoušel cokoliv, tak jediný, co se dá o víkendu dělat, je prostě zvolnit, zapomenout na všechno, co je normální, koukat se hodně daleko před sebe, stejně tak neustále v zadu i po stranách a všechny takovýhle Šumachry před sebe pustit, jako ten největší gentlas. Tuhle jsem si tak jel a byla ti to docela prima projížďka, i ty strejci se škůdkama byli spokojený, že někoho po dlouhý době zas předjeli. Docela jsem se i pobavil. Ale to chce bejt na to taky naladěnej a v absolutní pohodě. Je to totiž i docela namáhavý, hlavně na psychiku :-). -
« Re: Stary dieslaky
prof: pochopils to špatně, nejsem ten typ, kterej na kilometru přejede 10x z pruhu do pruhu. Naopak právě kvůli těmhle * potřebuju slušné jízdní vlastnosti, už mě to dostkrát zachránilo. Je jich čím dál víc a nejhorší jsou víkendy, to se na silnici bojím. Čím míň toho dotyčný umí, tím víc spěchá a musí se všude nacpat, nejlépe Š120 s půltunovým vozejkem. -
« Bez nadpisu
Nechci zaz tak moc ozivovat diskusi o podilu dieslu na trhu novych aut, jen pro upresneni bych jen zopakoval, ze prave proto ze se diesly prilis neprosazuji u malych aut a male auta obsazuji v CR zhruba 60% trhu, si myslim ze nemuze byt podil dieslu 40% u novych aut. Opakuji to proto, ze se mi zdalo podle reakci, ze mne nekdo nemusel pochopit.