Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.01  16:47

    « Re: to PRS - Tuning BMW 330d

    Nevím jak, ale byl tam link na ceník k položce Audi S2 :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.01  16:41

    « Re: to PRS - Tuning BMW 330d

    Jé, něco nám tam ujelo :-)))...samozřejmě, že ne... sakra teď musím najít, k čemu to patří... :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.01  08:08

    « Re: to PRS - Tuning BMW 330d

    Koukal jsem na ten chiptuning na BMW524TD 85kW, je možný z něj dostat přes 200kW??? To fakt není chyba? To se mi teda fakt nezdá! Chiptuning je opravdu jen chip a žádná další úprava?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  16:13

    « to PRS - Tuning BMW 330d

    1. Mohu nabídnout chiptuning KERSCHER na hodnoty 214PS a 450Nm. Cena 25.300,- s DPH a montáží.
    2. Nové vozidla v originální záruce mají automaticky bezplatnou roční záruku na motor a převodovku.
    3. Již několik motorů x30d se chipovalo, majitélé jistě již najezdili mnoho km, mohu dodat reference.
    4. další informace na www.chiptuning.cz , info@hiptuning.cz
    5. konkrétně 330d s chipem jede velmi, velmi dobře:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  16:04

    « to zadek 524 + mirek.grochal

    Rozhodně nepřestavujte délku ramene ovládání by-pasu jen tak od oka. Toto ovládání řeší regulaci maximálního plnícího tlaku a je třeba jej změřit dynamicky+staticky, nastavit na jinou hodnotu, opět staticky+dynamicky a eventuelně poopravit. Taktéž je nutno vědět na jakou konkrétní hodnotu se bude nastavovat. Každopádně tímto zásahem se ovlivní bohatost a pokud není adekvátně sladěna dávka nafty je výsledek horší, než byl originál.
    Toto nastavení neovlivňuje otáčky, kdy zabere turbo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  15:56

    « Re: Zavření elmag. jehly na vtřik.čerpadle při jízdě z kopce

    to nedělej! Čerpadlo se maže právě procházející naftou a při vypnbutí elmag. ventilu, který je na vstupu do čepradla, je čepradlo nemazáno. U elektronicky řízených čerpadel, nafta čerpadlem protéká stále, ale nevstřikuje se nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  15:40

    « Re: Zavření elmag. jehly na vtřik.čerpadle při jízdě z kopce

    Ještě dodám, že to vlastně jinými prostředky vede ke stejnému stavu, jako je to u moderních TDI, JTD apod., kdy při brzdění motorem je nulová spotřeba.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  15:38

    « Zavření elmag. jehly na vtřik.čerpadle při jízdě z kopce

    Mám na autě (Fiat 1.9TD, mechanická regulace čerpadla) bezpečnostní vypínač, který vypíná jednak žhavení a jednak vypíná proud k elektromagnetický jehle na vstřikovacím čerpadle. Tak mě napadlo, že to vyzkouším vypnout při jízdě z kopce bez plynu. A skutečně se trochu víc zesílilo brzdění motorem - tzn. předchozí malá vstřikovaná dávka se víceméně úplně vynulovala. Šlo by tím trochu snížit spotřebu, ale otázka je, zda by se nepoškodilo vstřikovací čerpadlo. Co na to odborníci?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  14:30

    « Diesel pro Subaru

    Zajímavá aktualitka z posledního SM - kvůli velkému zájmu o diesely v Evropě si Subaru nechává vyvíjet diesel s protiběžnými písty (boxer) u Porshe (?). Pokud to Porshe nepodělá, tak to bude více než zajímavá kombinace - jízdní vlastnosti Subaru a dynamika a úspornost moderního turbodieselu. Když se k tomu ještě přidá např. u Legacy solidní vnitřní prostor, tak to bude auto "jako víno". Jsem zvědavý, jaký systém vstřikování tam Porshe dá - typuji sdružené vstřikovače (PD). Jednak proto, že u boxera jsou dost velké vzdálenosti a taky vzhledem k intenzivní spoluprapráci s VW v řadě oblastí. No ale možná to bude common-rail, kdo ví.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.01  08:36

    « Re: Tuning BMW 330d

    viz rubrika AUTOKOMPLEX CZ motory... BTW 330d po čipu je prý schopno na trojku na suchu zahrabat (při 80 km/h), až se sepne protiprokluz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.07.01  08:04

    « Re: Tuning BMW 330d

    Jestli ti připadá 330d slabý, doporučuju koupit si raketu nebo něco podobnýho.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.07.01  23:11

    « Tuning BMW 330d

    Pošilhávám po Chiptuningu 330d. Zná někdo odpověď na otázky od koho si ten tuning nechat udělat (v ČR či raději do Německa ..?), jestli to ten motor dlouhodobě vydrží (chci od něj aspoň 250 tis. km - dost toho nalítám...) a je-li s tím u nás nějaký legislativní ořech ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.01  09:44

    « Re: Tipy a triky

    Tak to se na to radši vyprdnu a ničím kroutit nebudu, ono asi všechno se vším souvisí...
    Předvčírem jsem s mým novým BMW byl na emisích (na přestavbu) a výsledek neuvěřitelnej: povolená kouřivost 3,6xx a můj motor to nafoukal perfektně na 1. měření 4x za sebou stejnou hodnotu 1,8xx. Na emisích úplně koukali, že něco takovýho u takhle starýho turbomotoru už dlouho neviděli! Tak mám radost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.01  22:46

    « Re: Tipy a triky

    Maximální plnící tlak. Podle toho jak to nastavíš, bude se otvírat bypass. Je dobrý to neštelovat vod voka, ale vzít na to pumpičku s tlakoměrem. Bezpečná hodnota je do 1,2 bar (pramen - ATX/Kerscher) u motoru M51D25, ale ATX mi to našteloval raději na 1 bar.

    Nezapomeň, že se ti v určité chvíli přestane dostávat nafty (musíš mít k tomu i patřičný program do DDE).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.01  19:29

    « Re: Tipy a triky

    Tuto věc jsem osobně vyzkoušel v autě Opel Astra 1,7 TD. Skutečně posunutím ovládací tyčinky, která podtlakem ovládá klapku turba dojde k určitému ,,oživení", neboť zřejmě opravdu dochází k dřívějšímu plnění. Dobré je moc to nepřehánět, protože když jsem tyčinku téměř vyšrouboval, aby skutečně auto ,,letělo", tak naopak trošku zlenivělo. Zjistil jsem, že ideální u mého auta je posunutí o cca 5 závitů, oproti původnímu nastavení. Otázka je, co to s motorem udělá časem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.06.01  11:51

    « Tipy a triky

    Máte někdo zkušenost u TD se štelovacím turbem - osička od regulátoru. Když tím šikovně zakroutím, je možný, že turbo bude plnit z nižších otáček nebo bude tlačit víc...???
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.06.01  10:31

    « PSA-HDI

    Kdo ujel na HDI-Motoru vice nez 100.000km? Delaji HDI 110k nejake problemy? V rodine mame jeste predchodce 2,1 TD a ten uz ma 230.000 a naskakuje i pri -20°C pekne. Ja ted jezdim 3 mesice HDI 110k - zajimaji me zkusenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.01  11:26

    « Re: opel

    tady je ta "citace", jestli vas to zajima: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.01  10:31

    « Re: opel

    Rozhodně bych německé pořadí nebral až tak vážně. Tento trh je deformovaný odlišným financováním koupě auta. Čím starší auto vlastní, tím víc je dražší a tak se to rychle točí. Při rychlosti obratu aut se nediv, že je opravdu úplně jedno, v čem během 1. tří let jezdíš. Jenom je zajímavé, že v nabídce tzv.Jahresautos, tj. rok starých aut je nejvíc právě Opelů. U VW to je jasné-pocit nacionalismu, VW je v podstatě poslední německý výrobce aut pro široké publikum. Z hlediska kvality zpracování je těžko soudit , protože to jde podle modelové řady a místa( resp. země výroby) . Vcelku kvalitní kontinentální Fordy mají ve svém stínu naprosto odfláknuté Fordy z Anglie, Astry z Eisenachu mají zase kvalitativní protipól třeba u Agily z Polska. U VW je škoda mluvit, všeobecně španělské modely stojí za h... . Známý si koupil v EuroCaru ve Zlíně Polo Variant a po ujetí cca 15.000 to vevnitř rachotí a plasty se různě na sluníčku kroutí, do zadních světel zatéká voda. Těžko soudit kvalitu, u nového auta by člověk měl postupovat stejně obezřetně, jako u jetiny, a nebát se ozvat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.01  11:41

    « Re: opel

    Je zajimave, ze z Nemecka tu byl zavlecen nazor poradi nemecke trojky. VW,Opel a teprve Ford. Kdyz, cituji: kazdy sahne spise po Mondeu nez Vectre.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.06.01  10:12

    « opel

    rozhodně Opel není dobré považovat za něco jiného, než za co ho mají ve své domovině, tj. spotřební zboží. Jinými slovy doplatíš poslední splátku a je nejvyšší čas se toho zbavit. Pravdou je, že zpracováním hlavně předchozích generací bych Opel zařadil po bok někdejšího koncernového sourozence, Daewoo. Níž popsaná Omega je asi momentálně nejlepší možná volba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.01  09:03

    « Re: answer

    A este tie poruchy na tie som zabudol: po 3 rokoch mi odisla bateria :-) a na 45tkm som menil brzdove oblozenie, inak okrem bezneho servisu nic. Mozno teraz pojdu predne tlmice na vymenu (aj ked podla testu su este ok (65%, nesumernost 2%), ale ja tym testom nejak neverim mam dojem, ze by potrebovali vymenit :). Urcite sa najde aj clovek, ktory ma viac problemov s omegou :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.01  08:58

    « Re: answer

    Najvacsia bolest Opelu vseobecne: dielenske spracovanie, to co som videl by som zhrnul takto: kus od kusu (astra G a najma Corsa C su na tom ale o 100% lepsie). Omega podla vybavy (osobna skusenost). Do MY98 po 3 az 5 rokoch zvykol vrzgat interier a calunenie na dverach (aj ked som si to vsimol len na GL). Zlicovanie dielov bolo aspon u CD a MV6 vzdy v poriadku. Niekore diely su vsak uz po 3 rokoch opotrebovane (napr. calunenie vodicovych dver (tam kde si opieram ruku), nie je to nic hrozne ale kto chce si to vsimne). Koroziu som zatial nespozoroval (3 rocne auto). Predna naprava je malo dimenzovana, najma roky 96, 97 a po 100tkm chce investiciu. Co sa tyka X25DT a chipu neostava nic len suhlasit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  12:01

    « Re: answer

    Ten motor znám jak vlastní boty, mimochodem, co se týče charakteristiky, čip je pro Omegu nutností... ale to neřeším, zajímá mně hlavně koroze, poruchy a dílenské zpracování.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  11:59

    « Re: Spotreba oleje

    skdd i zadek524 prosím mailněte na martin@gplus.cz, díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  10:32

    « answer

    SPotřeba oleje u Opela, resp. diesel: jestli to má necelý 1.000km, tak nad tím moc nebádej, horší by to bylo po ujetí cca 5.000 km, to už by měl být motor "sedlý" a olej by brát neměl.Jinak je dobré pro sichr olej po prvních 5.000 vyměnit. Přece jenom tam trošku otěru může být. Všeobecně Opelovy diesely špatné nejsou, pokud se s nima zachází lidsky můžou najet až 0.5 milionu km ( verze bez turba ) s turbem do prvních problémů tak polovinu.
    To Cokes: motor je starý známý BMW ( něco pro tebe ) se vším, co k bavoráku patří, prý má v Omeze lepší charakteristiku točivého momentu než v BMW. Přespříliš úsporný není ale to je v této cenové relaci myslím stejně pasé. Sám jsem tuto Omegu loni jezdil, a nemám námitek-trošku zlobily zimní starty i když v našich zeměpisných šířkách s naší super naftou jeden nikdy neví.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.01  10:06

    « ZADEK524

    Zadku - tebe jsem mel znat driv, nez jsem si koupil auto. Fakt. Skoda, uz se vozim. Ve Skode. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.01  09:16

    « Re: Spotreba oleje

    Daj mail, nejaky ten kilometer uz mam za sebou takze skludom Ti to opisem, pripadne otazky zodpoviem :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  07:56

    « Re: Spotreba oleje

    To Cokes: Když tě tahle Omega 2,5TDS zajímá, mohu ti jednu rovnou nabídnout. Je v super stavu r.v.2000 - caravan v nejvyšší možný výbavě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.01  07:33

    « Re:

    s tim stylem jizdy, co predvadis, je to normalni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.01  23:06

    « Re: Spotreba oleje

    X25DT, ano to není licenčně dělané, to je origoš, komplet se to vyrábí ve Steyeru = BMW M52D25S s nižším výkonem.



    BTW když už je řeč o Omeze B, co mi k ní kdo poví? Máte nějaké zkušenosti? Díky moc. Zajímá mě hlavně verze 2.5 TD.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.06.01  22:43

    « Bez nadpisu

    Nám náš Passat TDI 81kw 98 ročník žere 1.5 deci na 1500 km !!!! Je to normální ?? Má najetu 38000km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.01  21:29

    « Re: Spotreba oleje

    Ja mam v manuali uvedenych u Omegy X25XE (2.5V6 benzin) 0.075l/100km a X25DT (co je diesel (licencne od bmw - cokes asi uvedie informacie na pravu mieru)) 0.15l/100km. Osobne som do toho motora ani raz za 60tkm ziaden olej nedolieval (nebolo treba). Na druhu stranu Opel nikdy nejak genialne diesely nevyrabal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.01  20:10

    « Re: Spotreba oleje

    ne, jeste jim praskaji hlavy :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.01  20:00

    « Re: Prosim odborniky o radu

    A to tě jako tolik rozhodilo? Že za 10 let existence toho motoru dochází k postupným změnám?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.01  19:25

    « Re: Spotreba oleje

    Jeste k motoru 1,9D ve Felicii. Spatne se ve vasich "mytech" orientuji. Fakt je, ze jsem cetl v knize FELICIA, ze se agregat 1,9D dovazi do CR "jako polotovar" od VW (fabrika muze byt ve Francii, proc ne...) a finalne se montuje az ve Skode MB. Osobne mam Felicii z roku 1996, byla urcena pro trh SRN (otazka je, jestli to je dnes vubec rozdil) a na vsech dilech motoru je znak VW nebo AUDI. Tak mi vysvetlete, proc bych agregat 1.9D nenazyval koncernovym motorem?
    Ke spotrebe oleje. Uz jsem tu [ci onde] psal, ze nepozoruji zadnou spotrebu oleje, ackoliv to neni (logicky) mozne. Nedolevam ani kapku a hladinu nechavam pri vymene oleje lehce nad spodni ryskou. Hladina mezi ryskami ma byt litr oleje....
    K tomu Oplu. Ted v zemedelkach (ZN) byla v rubrice 'AUTA DO 150 tis. Kc' rec o Oplu Astra. Vysvetli mi nekdo, co tim autor myslel, kdyz jen uvedl, ze dieselove motory u Opla jsou tradicne spatne? Jedna se o 1,7D (50kW) a 1,7TD (60kW). Preci to neni jen tim, ze zerou olej :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.01  18:17

    « Spotreba oleje

    Uz se tu probiralo, ze Opely obecne "zerou olej". Ja ted jednoho mam, Astra 2.0 DTI, a ma v "manualu" udanou spotrebu oleje 0,06 litru na 100 km. To znamena o deci vic nez pullitr na 1000 km. To je fakt docela dost. Kamos ma Octavii TDI 81kW a za poslednich 15.000 km prokazatelne ani jednou nedolejval. Spotrebu oleje jsem v jeho "manualech" k autu ani nenasel. Jak zerou olej treba vase auta? Ja jsem to na te Astre zatim nestih overit, protoze kdyz jsem mel najeto 888km, napral to do me borec s modrou feldou a auto ted bude 2 tejdny "na spalkach".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  12:31

    « Re: Prosim odborniky o radu

    To Cokes-ten motor je opravdu nachlup stejný, akorát že díly nejsou vzájemně zaměnitelné. Mýtus to bohužel není, porovnej si prosím pořádně oba motory - nejsou identické! Sháněl jsem na to nějaké gufera, a ty od VW pro 1.9 nepasují.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  11:18

    « Re: Prosim odborniky o radu

    VW 1.6 diesel dávno zhebnul, pokud jsi něco takovýho viděl ve Filcce, musela to být přestavba. BTW mýtus o tom, že se extra do Itálie dodávaly Filcky 1.9 D s "koncernovým motorem" je fakt jen mýtus, protože se v době svého uvedení na trh dělaly s nachlup stejným 1.9 D motorem (i vstřikováním) jako měl Passat v roce 92/93 (1Y).
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.01  09:48

    « Podekovani za rady

    predvstrik a zvuk je porad stejny, to jsem kontroloval. Vypada to opravdu na neco vysolichaneho v cerpadle, mozna presuvnik predvstriku. Mate mne to, ze podobne veci se dely uz nekdy kolem 30 tisic, potom to tak nenapadne preslo samo. Objednal jsem si nove palivove trubky pod autem, ktere jsou hrozive rezavy, vymenim je spolu s hadicemi, dam tam jeste jednou novy filtr, cele to projdu, jestli skutecne nekde nemuze lezt vzduch, no a potom se uvidi.
    Jeste jednou diky vsem! Mirek
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…