Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« To NOVAC-zvýšení výkonu 2,0HDi
1. Kerscher chiptuning 115PS a 253Nm. Cena včetně montáže 21.250,- s DPH.
2. Jedna Xsara Picasso 2.0 HDi s chipem byla na brzdě a vykazovala 116,13PS a 276,56Nm.
3. Pokud máš zájem, chceš vědět ještě něco více, mohu dát i reference na zákazníky, kontaktuj mě na info@chiptuning.cz Michal Naď. -
« "facelift" dieselového klenotu (BMW 2.0d)
Nevím jak Vy, ale já pár dní přehlížel na pravý straně obrazovky "BMW 3 facelift" (v kolonce NEPŘEHLÉDNĚTE"). Až dnes mě napadlo, že by se ten facelift mohl taky týkat donedávna nejlepšího dvoulitrového turbodieselu 2.0d (100kW/280Nm). A je to tak. Ať už je to přirozený vývoj nebo reakce na poslední 1.9TDI/110kW made in VW, tak BMW přešlo u svého dvoulitru na common-rail a výkon i krouťák posunuli nahoru na 110kW a 330 Nm. -
« čipy teréňáků
čau chlapy, rád bych se vás zeptal jestli se taky čipují off roadi. zajímal by mě Patrol s novým 3,0 di (automat). jestli se mu dá nadopovat nějaký výkon na víc, při zachování jeho charakteristiky, bez snížení trvanlivosti a s původní převodovkou. díky moc. a když tak jaké má potom parametry. nikde jsem podobnou nabídku nenašel. -
« Re: to zadek524
Tak to se někdě začnu porozhlížet po mezichladičí z Nějakého vhodného vozidla. Chtělo by to asi z auta s přibližně stejným obsahem že? Nebylo by určitě vhodný dávat do 2,4l mezichladič z 1,8td?? Obávám se taky problému optimálních hadic, no uvidím, ten chladič to chce jako první. -
« to zadek524
1. Mezichladič - super. Hodně se zvýší kroutící moment a tak asi o subjěktivní polovinu zvýšení kroutícího momentu výkon. Projeví se trošku větší turbo díra ale jinak OK.
2. Chtělo by to k tomu intercooleru ještě malinko jinak seřídít čerpadlo, vstřiky a turbo a viděl bys velkou změnu.
3. Pro info, teď jsem jednomu známému dělal mechanickou ASTRU 1.7 TD, jen je všechno jinak seřízeno a výsledek na brzdě originál/tuning jest kroutící moment +33% a výkon +20,5%.
Hmm, to zní zajímavě, já mám ale bohužel (naštěstí) starej model s mechanickým čerpadlem. Podej mi prosím ještě informaci jakej vliv na výkon motoru by mělo dodání mezichladiče stlačenýho vzduchu???
-
« to PRS - Tuning BMW 330d
1. Mohu nabídnout chiptuning KERSCHER na hodnoty 214PS a 450Nm. Cena 25.300,- s DPH a montáží.
2. Nové vozidla v originální záruce mají automaticky bezplatnou roční záruku na motor a převodovku.
3. Již několik motorů x30d se chipovalo, majitélé jistě již najezdili mnoho km, mohu dodat reference.
4. další informace na www.chiptuning.cz , info@hiptuning.cz
5. konkrétně 330d s chipem jede velmi, velmi dobře:) -
« to zadek 524 + mirek.grochal
Rozhodně nepřestavujte délku ramene ovládání by-pasu jen tak od oka. Toto ovládání řeší regulaci maximálního plnícího tlaku a je třeba jej změřit dynamicky+staticky, nastavit na jinou hodnotu, opět staticky+dynamicky a eventuelně poopravit. Taktéž je nutno vědět na jakou konkrétní hodnotu se bude nastavovat. Každopádně tímto zásahem se ovlivní bohatost a pokud není adekvátně sladěna dávka nafty je výsledek horší, než byl originál.
Toto nastavení neovlivňuje otáčky, kdy zabere turbo. -
« Re: Zavření elmag. jehly na vtřik.čerpadle při jízdě z kopce
to nedělej! Čerpadlo se maže právě procházející naftou a při vypnbutí elmag. ventilu, který je na vstupu do čepradla, je čepradlo nemazáno. U elektronicky řízených čerpadel, nafta čerpadlem protéká stále, ale nevstřikuje se nic. -
« Zavření elmag. jehly na vtřik.čerpadle při jízdě z kopce
Mám na autě (Fiat 1.9TD, mechanická regulace čerpadla) bezpečnostní vypínač, který vypíná jednak žhavení a jednak vypíná proud k elektromagnetický jehle na vstřikovacím čerpadle. Tak mě napadlo, že to vyzkouším vypnout při jízdě z kopce bez plynu. A skutečně se trochu víc zesílilo brzdění motorem - tzn. předchozí malá vstřikovaná dávka se víceméně úplně vynulovala. Šlo by tím trochu snížit spotřebu, ale otázka je, zda by se nepoškodilo vstřikovací čerpadlo. Co na to odborníci? -
« Diesel pro Subaru
Zajímavá aktualitka z posledního SM - kvůli velkému zájmu o diesely v Evropě si Subaru nechává vyvíjet diesel s protiběžnými písty (boxer) u Porshe (?). Pokud to Porshe nepodělá, tak to bude více než zajímavá kombinace - jízdní vlastnosti Subaru a dynamika a úspornost moderního turbodieselu. Když se k tomu ještě přidá např. u Legacy solidní vnitřní prostor, tak to bude auto "jako víno". Jsem zvědavý, jaký systém vstřikování tam Porshe dá - typuji sdružené vstřikovače (PD). Jednak proto, že u boxera jsou dost velké vzdálenosti a taky vzhledem k intenzivní spoluprapráci s VW v řadě oblastí. No ale možná to bude common-rail, kdo ví. -
« Tuning BMW 330d
Pošilhávám po Chiptuningu 330d. Zná někdo odpověď na otázky od koho si ten tuning nechat udělat (v ČR či raději do Německa ..?), jestli to ten motor dlouhodobě vydrží (chci od něj aspoň 250 tis. km - dost toho nalítám...) a je-li s tím u nás nějaký legislativní ořech ? -
« Re: Tipy a triky
Tak to se na to radši vyprdnu a ničím kroutit nebudu, ono asi všechno se vším souvisí...
Předvčírem jsem s mým novým BMW byl na emisích (na přestavbu) a výsledek neuvěřitelnej: povolená kouřivost 3,6xx a můj motor to nafoukal perfektně na 1. měření 4x za sebou stejnou hodnotu 1,8xx. Na emisích úplně koukali, že něco takovýho u takhle starýho turbomotoru už dlouho neviděli! Tak mám radost. -
« Re: Tipy a triky
Maximální plnící tlak. Podle toho jak to nastavíš, bude se otvírat bypass. Je dobrý to neštelovat vod voka, ale vzít na to pumpičku s tlakoměrem. Bezpečná hodnota je do 1,2 bar (pramen - ATX/Kerscher) u motoru M51D25, ale ATX mi to našteloval raději na 1 bar.
Nezapomeň, že se ti v určité chvíli přestane dostávat nafty (musíš mít k tomu i patřičný program do DDE). -
« Re: Tipy a triky
Tuto věc jsem osobně vyzkoušel v autě Opel Astra 1,7 TD. Skutečně posunutím ovládací tyčinky, která podtlakem ovládá klapku turba dojde k určitému ,,oživení", neboť zřejmě opravdu dochází k dřívějšímu plnění. Dobré je moc to nepřehánět, protože když jsem tyčinku téměř vyšrouboval, aby skutečně auto ,,letělo", tak naopak trošku zlenivělo. Zjistil jsem, že ideální u mého auta je posunutí o cca 5 závitů, oproti původnímu nastavení. Otázka je, co to s motorem udělá časem. -
« Re: opel
Rozhodně bych německé pořadí nebral až tak vážně. Tento trh je deformovaný odlišným financováním koupě auta. Čím starší auto vlastní, tím víc je dražší a tak se to rychle točí. Při rychlosti obratu aut se nediv, že je opravdu úplně jedno, v čem během 1. tří let jezdíš. Jenom je zajímavé, že v nabídce tzv.Jahresautos, tj. rok starých aut je nejvíc právě Opelů. U VW to je jasné-pocit nacionalismu, VW je v podstatě poslední německý výrobce aut pro široké publikum. Z hlediska kvality zpracování je těžko soudit , protože to jde podle modelové řady a místa( resp. země výroby) . Vcelku kvalitní kontinentální Fordy mají ve svém stínu naprosto odfláknuté Fordy z Anglie, Astry z Eisenachu mají zase kvalitativní protipól třeba u Agily z Polska. U VW je škoda mluvit, všeobecně španělské modely stojí za h... . Známý si koupil v EuroCaru ve Zlíně Polo Variant a po ujetí cca 15.000 to vevnitř rachotí a plasty se různě na sluníčku kroutí, do zadních světel zatéká voda. Těžko soudit kvalitu, u nového auta by člověk měl postupovat stejně obezřetně, jako u jetiny, a nebát se ozvat. -
« opel
rozhodně Opel není dobré považovat za něco jiného, než za co ho mají ve své domovině, tj. spotřební zboží. Jinými slovy doplatíš poslední splátku a je nejvyšší čas se toho zbavit. Pravdou je, že zpracováním hlavně předchozích generací bych Opel zařadil po bok někdejšího koncernového sourozence, Daewoo. Níž popsaná Omega je asi momentálně nejlepší možná volba. -
"-- skrytý --" 14.06.01 09:03
« Re: answer
A este tie poruchy na tie som zabudol: po 3 rokoch mi odisla bateria :-) a na 45tkm som menil brzdove oblozenie, inak okrem bezneho servisu nic. Mozno teraz pojdu predne tlmice na vymenu (aj ked podla testu su este ok (65%, nesumernost 2%), ale ja tym testom nejak neverim mam dojem, ze by potrebovali vymenit :). Urcite sa najde aj clovek, ktory ma viac problemov s omegou :) -
"-- skrytý --" 14.06.01 08:58
« Re: answer
Najvacsia bolest Opelu vseobecne: dielenske spracovanie, to co som videl by som zhrnul takto: kus od kusu (astra G a najma Corsa C su na tom ale o 100% lepsie). Omega podla vybavy (osobna skusenost). Do MY98 po 3 az 5 rokoch zvykol vrzgat interier a calunenie na dverach (aj ked som si to vsimol len na GL). Zlicovanie dielov bolo aspon u CD a MV6 vzdy v poriadku. Niekore diely su vsak uz po 3 rokoch opotrebovane (napr. calunenie vodicovych dver (tam kde si opieram ruku), nie je to nic hrozne ale kto chce si to vsimne). Koroziu som zatial nespozoroval (3 rocne auto). Predna naprava je malo dimenzovana, najma roky 96, 97 a po 100tkm chce investiciu. Co sa tyka X25DT a chipu neostava nic len suhlasit.