Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.01  14:19

    « Re: Benzin do dieslu

    Nafta se u nekterych casti motoru pouziva jako mazadlo, benzin ty same casti odmastuje (i kdyz na opravdove odmastovani je lepsi technicky benzin, ale to je o necem jinem). Takze asi tak. A le ne aby si nekdo myslel ze ode dneska nebude kupovat olej, a v ramci zjednoduseni bude pouzivat na vsechna mazani jednu latku, tj. naftu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.07.01  14:05

    « Benzin do dieslu

    Muzete mi nekdo objasnit, co se stane pokud se do diesloveho motoru nacepuje benzin? Nedavno se mi to totiz stalo u Oktavie TDI. Asi po pul kilometru od benzinky se zastavila a mechanik, ktery prijel tvrdil, ze mam tak petiprocentni sanci, ze se nezadrelo vstrikovaci cerpadlo. Motor se nicmene s naftou podarilo opet nastartovat.
    Je to opravdu tak nebezpecne, nebo ze sebe delal jenom machra, ze to zvladne opravit? Jaka je moznost, ze je vstrikovaci cerpadlo poskozene a odejde za par tisic kilometru?
    Diky za odpovedi.
    Michal
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.07.01  13:14

    « Engine of the Year 2001

    Pro ty, co nezachytili v mot.tisku (např. AutoTip) výsledky letošního Int. Engine of the Year Awards, jsem jen chtěl šoupnout info, že z dieselů si nejlépe vedly 1.4TDI a 2.2HDI, kteréžto vyhrály svoje objemové kategarie.


    Pak se mi ale konečně povedlo dopracovat se k webovské adrese, na které jsou podrobné výsledky letošního, ale i loňského ročníku (www.testing-expo.com/engineoftheyear/20…

    Je tam možno nalézt spoustu zajímavých věcí, spoustu slušně se umístivších dieselů apod. Taky člověk záhy zjistí, že AutoTip se zase trochu seknul, když píše, že 1.4TDI je "nováčkem mezi oceněnými motory". Tenhle motor byl vyhodnocován už loni (aby ne když se vyrábí už od r.1999) a skončil na druhém místě ve své kategorii.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.07.01  22:27

    « to taxi

    Chvilku jej nech brblat akorát když přijedeš z Prahy do Brna za hodinu. Jinak jej můžeš klidně hned vypnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  21:34

    « Re: to taxi

    :) mozna casem, takze neni problem vypnout motor po 5-30Km hned po zastaveni, nebo mam chvilku pockat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  14:09

    « to taxi

    1. Existuje takové zařízení, nicméně u diesela není tento problém tak žhavý jako u benzinových motorů.
    2. Hm, V70 TDI (AUDI motor), doplň chiptuning. 174PS a 330Nm, 21.250,- s DPH a montáží. Zárůka 12 měsíců motor+převodovka+řídící jednotka.
    P.S. Alespoň se ta sedmdesátka bude trochu hýbat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  14:04

    « to pavel kr5 part 2

    A s tou větou ohledně špaget a ústřic jsem narážel na fakt, že Němci si jdou na ruku a troufám si myslet, že BOSCH dodává záměrně lepší software německým firmám než ostatním, protože německé auto s německou elektronikou jede subjektivně mnohem lépe než neněmecké auto s německou elektronikou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  11:19

    « Re: 320d atd.

    Jo, máš pravdu, teď se koukám do BMW ETK a jsou tam klasický přímovstřiky... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  10:07

    « Re: to pavel kr5

    to je krasne diplomaticke. Kdybych mel Octavku na chip, urcite bychom se poznali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.01  19:36

    « Re: Olej po 30.000 km ?

    me u Volva V70 TDI udelali prohlidku uz po 11tis.Km misto 15tis Km, dalsi je na 30tis.Km, cekas po delsi jizde nez se zchladi turbo? Chtelo by to nejaky obvod s casovacem aby se to vyplo samo.. existuje neco takoveho?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.01  13:57

    « to pavel kr5

    Pozor, já neutočím na žádná auta, já je beru taková jaká jsou. Jen nebudu lhát a řeknu tvrdou realitu. Víš, jel jsem v mnoha autech, vím kolik váží, vím kolik mají kW a vím jak reálně jedou, vím jaké zvuky či pazvuky se z nich linou, hovořil jsem se spotou majitelů různých aut, atd. Nejsem subjektivně zaujatý k jedné dané značce, ani netrpím předsudky pramenící v 2 sv. vílce, atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.01  20:34

    « Olej po 30.000 km ?

    Mám teď Opel Astra 2.0 DTI, r.v. 2001. První prohlídka (a tedy i výměna oleje)
    je naplánovaná až po 30.000 km. Zdá se mi to docela dost, když obvyklá doba okolo 15.000 km.
    Mají to některá jiná auta také tak dlouhé? Jakou s tím případně máte zkušenost?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  17:23

    « Re: to zadek524

    Objevil jsem nádhernej IC, který je v Iveco Turbo Daily (2.8 obsah). Vývody má, zdá se, kompatibilní jako BMW M52S/D25. Ještě zjistím přesné rozměry a za 4500,- od Auto Kelly - no nekupte to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  15:43

    « Re: 320d atd.

    BMW 320d/100kWmají rotační vstřikovací čerpadlo (elektronicky řízeným, naturlich :-))) . Co mělo od začátku CR, byl šestiválec 3.0d/135kW (později i 142kW) a osmiválec 4.0d/180kW.


    Když už jsme u to common-railu, tak nevím jak Vy, ale já ještě nepotkal dost dobrý český termín pro tento systém (namátkou si vzpomínám na jeden: společná tlaková lišta). To u pumpe-duse je to o dost lepší - mimo dost používaného, ale dle mého nic moc termínu "čerpadlo-tryska" je tady termín "sdružené vstřikovače". BTW pokud se nemýlím, tak tento druh vstřikování není úplným vynálezem VW, ale předtím se už používal u velkých motorů pro náklaďáky apod (?).


    Co se týče wolffa, coby eventuálního zákazníka ATX, tak myslím, že není na světě (na MC) jen wolff, i když má velký výkon coby italofil&germanobijec. Wolff je sice nejvíc slyšet (vidět), ale výroky typu "francouzi a italové ... můžou jen hloupě koukat" se můžou dotknout mnoha méně viditelných příznivců/majitelů vozů této provenience. Kdyby člověk zkusil search slov jako JTD, HDI, dCi apod., tak by tady jistě objevil řadu majitelů těchto vozů, jako stvořených pro tuning (pokud se nemýlím, tak všechny tyhle motory používají vstřikovací techniku Bosh). A to nemluvím o početných majitelích starších turbodieselů, kteří můžou zainvestovat alespoň do KN filtru apod. No ale jinak je mi do toho houby, jakou Michal volí "marketingovou strategii". Co by mě spíš zajímalo, kde k té svojí averzi vůči Italům a Francouzům v poslední době přišel. Vzhledem k jeho zde zřejmě nejrozsáhlejším zkušenostem s moderními turbodiesely, by to mohlo být zajímavé.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  14:14

    « Re: to pavel kr5

    Myslíš, že takovej wolff je potencionálním zákazníkem pro ATX? :-)... řekl bych že zdaleka ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  14:11

    « Re: "facelift" dieselového klenotu (BMW 2.0d)

    320d mělo common-rail i předtím. Teď dostal jen novější verzi s větším vstřikovacím tlakem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  12:41

    « Re: to pavel kr5

    Pavel> To bys musel znát Michala osobně. On ani zaujatý není. Pouze má své názory a myslím, že nejsou od věci (nejen na auta). Naopak myslím, že jeho slova mají váhu. Proto mně těší, že se v názorech na konfekční italy a francouze (některé) zhodnem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  12:00

    « Re: to pavel kr5

    to ATX: Docela mě u Tebe překvapují útoky na italský a francouzský auta (ať už tady nebo v zábavném pořadu "Wolffova a Hufnáglova diskuze" nebo jinde). U člověka živícího se tuningem bych čekal víc nezaujatosti a diplomacie. Byť tvoří majitelé francouzkých a italských aut zřejmě jen malou část potenciálních klientů (ve srovnání s TDI & spol.), tak je určitě škoda je štvát takovými výroky a přicházet tak o potenciální zákazníky (?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  10:50

    « Re: to ATX

    BRNO
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  10:30

    « Re: to ATX

    kde? P.S.jsem ze Zlína
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  10:07

    « Re: to ATX

    Nutné ne, ale lepší by to bylo 100%.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  07:17

    « to ATX

    Ty ,ale není hezké, že tak mluvíš....chichichi. Ne teď vážně: když do Sierry prásknu intercooler, je nutné ještě přeseřídit např. turbo atd.?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  21:53

    « to pavel kr5

    Stejně jsou ti Němci domluvení a dělají krok-sun-krok společně, aby ti Francouzi a Italové mohli tak akorát jíst ústřice a špagety a hloupě koukat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  21:50

    « to tenot

    Myslím, že se dá. Zjisti jakou používá řídící jednotku a řeknu Ti víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  21:48

    « to zadek524

    Ideální je z TDS motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  21:48

    « To NOVAC-zvýšení výkonu 2,0HDi

    1. Kerscher chiptuning 115PS a 253Nm. Cena včetně montáže 21.250,- s DPH.
    2. Jedna Xsara Picasso 2.0 HDi s chipem byla na brzdě a vykazovala 116,13PS a 276,56Nm.
    3. Pokud máš zájem, chceš vědět ještě něco více, mohu dát i reference na zákazníky, kontaktuj mě na info@chiptuning.cz Michal Naď.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  15:45

    « Re:

    coz je zhruba odpovidaji nejsilnejsimu TDI-PD made in VW. Ma to o 2 desetinky horsi spotrebu, ale zase BMW 3 je o neco tezsi nez Bora ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  15:27

    « "facelift" dieselového klenotu (BMW 2.0d)

    Nevím jak Vy, ale já pár dní přehlížel na pravý straně obrazovky "BMW 3 facelift" (v kolonce NEPŘEHLÉDNĚTE"). Až dnes mě napadlo, že by se ten facelift mohl taky týkat donedávna nejlepšího dvoulitrového turbodieselu 2.0d (100kW/280Nm). A je to tak. Ať už je to přirozený vývoj nebo reakce na poslední 1.9TDI/110kW made in VW, tak BMW přešlo u svého dvoulitru na common-rail a výkon i krouťák posunuli nahoru na 110kW a 330 Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  15:09

    « Re: to zadek524

    Fiat Croma/Lancia Thema 2.5 td, BMW 525 tds mají podobné rozměry..., libové jsou intercoolery z dodávek, jako je třeba Vito.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  15:07

    « Re: čipy teréňáků

    Samozřejmě, že existuje chiptuning i na offroady. Patrol GR 3.0 TD Di série 115 kW/158 PS/323 Nm na 135 kW/185 PS/360 Nm. Nevím, jestli jsem se přesně trefil do Michalovy nabídky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  11:45

    « čipy teréňáků

    čau chlapy, rád bych se vás zeptal jestli se taky čipují off roadi. zajímal by mě Patrol s novým 3,0 di (automat). jestli se mu dá nadopovat nějaký výkon na víc, při zachování jeho charakteristiky, bez snížení trvanlivosti a s původní převodovkou. díky moc. a když tak jaké má potom parametry. nikde jsem podobnou nabídku nenašel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  07:47

    « Re: to zadek524

    Tak to se někdě začnu porozhlížet po mezichladičí z Nějakého vhodného vozidla. Chtělo by to asi z auta s přibližně stejným obsahem že? Nebylo by určitě vhodný dávat do 2,4l mezichladič z 1,8td?? Obávám se taky problému optimálních hadic, no uvidím, ten chladič to chce jako první.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  00:00

    « Re: zvýšení výkonu 2,0HDi

    ATX určitě poradí. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.07.01  22:50

    « zvýšení výkonu 2,0HDi

    Poradí mi někdo co udělat s motorem 2,0 HDi 66kW. Jaké jsou možnosti, jaký to má vliv na životnost
    motoru? Motor mám v Xsaře Picasso, vůz je dost
    těžký, takže s naloženým autem je stávající výkon
    jen tak tak. Díky za informaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.01  21:15

    « to zadek524

    Promiň za ten konec příspěvku, ale omylem jsem si nevymazal tvůj text.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.01  21:13

    « to zadek524

    1. Mezichladič - super. Hodně se zvýší kroutící moment a tak asi o subjěktivní polovinu zvýšení kroutícího momentu výkon. Projeví se trošku větší turbo díra ale jinak OK.
    2. Chtělo by to k tomu intercooleru ještě malinko jinak seřídít čerpadlo, vstřiky a turbo a viděl bys velkou změnu.
    3. Pro info, teď jsem jednomu známému dělal mechanickou ASTRU 1.7 TD, jen je všechno jinak seřízeno a výsledek na brzdě originál/tuning jest kroutící moment +33% a výkon +20,5%.
    Hmm, to zní zajímavě, já mám ale bohužel (naštěstí) starej model s mechanickým čerpadlem. Podej mi prosím ještě informaci jakej vliv na výkon motoru by mělo dodání mezichladiče stlačenýho vzduchu???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.01  21:08

    « to smudla

    Jde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.07.01  13:47

    « intercooler

    taky se vám chlapi stane, že odešlete příspěvek a není zařazen ( vzdor tomu že není vulgární )? Jestli to tady bude 2x, taxe nezlobte: je možné vrazit intercooler z Mondea TD do Sierry TD? V originále jej Sierra nemá, ale možná by to mohlo být lepší.... .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.01  08:56

    « Re: to zadek524

    Hmm, to zní zajímavě, já mám ale bohužel (naštěstí) starej model s mechanickým čerpadlem. Podej mi prosím ještě informaci jakej vliv na výkon motoru by mělo dodání mezichladiče stlačenýho vzduchu???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.01  20:00

    « to zadek524

    524td po chiptuningu 140PS a 262Nm. Cena 17.000,- d montáží a DPH. Je to chip+seřízení turba.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…