Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« tdi
Naj diesely má BMW a MB.Ale tie nie su pre široké vrstvy.Pre širokú populáciu vedie VW,ale už len tak tak,pretože PSA má 2.0HDI 2.2HDI.Opel má 2.2DTI s max.točákom od 1500ot. a to je super hodnota.Myslím,že konkurencie sa už može smelo postavit VW a pobit sa s ním.Som zvedavý na palivo vodík.V roku 2008 by mal Mercedes robit aj seriové auto s vodíkovými palivovými článkami.O 20 rokov sa bude vodík velmi presadzovat.Ropy nie je tolko. -
« BMW - Palivové čerpadlo
Zdá se, že je tady dost odborníků, tak mi snad někdo z vás poradí s mým problémem. Mám BMW 325 TD z '92 a odchází mi palivové čerpadlo. Problém je, že se z nějakého důvodu nedováží samostatně (nebo ho zatím nemůžu ani za boha sehnat). Benzínový čerpadla se prodávají snad všude, ale jak slyší naftový čerpadlo v nádrži - "nemáme".
Mají to jen v kompletu včetně hladinoměru zabudovaný do víka nádrže, ale je to zbytečně moc peněz.
Neví někdo z vás o někom, kdo by dovážel samostatný čerpadla i pro nafťáky? Je to VDO, ale možná ho vyrábí i jiní výrobci. -
« Re: tp pavel kr5
Nevím kdo je použil poprvé ty sdružené vstřikovače, ale vím, že v Zetoru to měli hotové a pojízdné v roce 1992 (neuvedeno do seriové výroby). Dělal jsem tam na vývoji diplomku a kamarád měl právě sdružené vstřikovače. Já jsem dělal mezichladič. A vím, že co jsme vymýšleli už dávno jezdilo po testovacím dvoře. Takže věřím tomu, že už to ve větších nafťákách jezdí hodně dlouho. K těm tankům, souhlasím, jsou to krasavci ty motory. V německu jsem viděl na přehlídce Tygra (tanka) se systémem Comprex (pokud si ten název s něčím nepletu) - dvě seriově řazené turbíny - jedna poháněla dmychadlo a druhá poháněla (připoháněla) klikovou hřídel. Maximální využití kinetiky výfukových plynů. Prý to je tak proto, ža se sníží spotřeba a tank v bojovém poli kde se blbě tankuje nafta dojede dál, pokud ho nesestřelí. Motor byl obludný, ale hukot fest. Výrobce jsem neidentifikoval, ale údajně tam dávají MAN (Mnichov-Augsburg-Norimberg). -
« tp pavel kr5
Nevím kde to bylo poprvé. Každopádně dobré tahače jsou v tomto směru hodně napřed (MAN, VOLVO, Detroit diesel, Cummins, adt.). Už dávno všechny mají přímý vstřik, 4 ventily na válec, elektronické řízení motoru, atd. Jako perličku uvádím, když jsem byl v roce 1995 za války v Chorvatsku, našel jsem polovrak ruského tanku. Zvědavost nedala a prozkoumal jsem agregát. Nestačil jsem se divit, rv. 1978, krásná alu nádrž, přímý vstřik, elektronicky řízené vstřikování, 4 ventily na válec, 2 turba, 2 obrovské intercoolery, atd. Dost mě to překvapilo. -
« Re: vw
To urcite, ja si svoje TDI 81kW nemuzu vynachvalit. Ale taky nejsou z nejlevnejsich.
Akorat by mohli do manualu napsat neco trochu vic o tom, jak s nim jezdit. Veta: Typu pri priliz vysokych nebo nizkych otackach preradte mi moc nerekne.
Netusite jestli se motor nici pokud jedu napr. na 1200 ot./min. Na petku to jezdi po meste uplne v pohode s dobrou spotrebou.
M -
« Tak už i Honda ...
Teď jsem se právě prohrabal v Auto-Periskopu k zajímavé novince: Honda, jeden z posledních "benzínových fundamentalistů" začne už letos do Civiků dávat turbodiesel 1.7 (common-rail). Má to být motor od Isuzu, tak si říkám, jestli to není náhodou sourozenec motoru Opel 1.7DTi (?). Později má přijít vlastní dvoulitrový TD od Hondy. No, pokud to dotáhnou na takovou úroveň, na jaké jsou jejich benzíňáky, tak se je na co těšit. -
« Re: Benzin do dieslu
Nafta se u nekterych casti motoru pouziva jako mazadlo, benzin ty same casti odmastuje (i kdyz na opravdove odmastovani je lepsi technicky benzin, ale to je o necem jinem). Takze asi tak. A le ne aby si nekdo myslel ze ode dneska nebude kupovat olej, a v ramci zjednoduseni bude pouzivat na vsechna mazani jednu latku, tj. naftu :-) -
« Benzin do dieslu
Muzete mi nekdo objasnit, co se stane pokud se do diesloveho motoru nacepuje benzin? Nedavno se mi to totiz stalo u Oktavie TDI. Asi po pul kilometru od benzinky se zastavila a mechanik, ktery prijel tvrdil, ze mam tak petiprocentni sanci, ze se nezadrelo vstrikovaci cerpadlo. Motor se nicmene s naftou podarilo opet nastartovat.
Je to opravdu tak nebezpecne, nebo ze sebe delal jenom machra, ze to zvladne opravit? Jaka je moznost, ze je vstrikovaci cerpadlo poskozene a odejde za par tisic kilometru?
Diky za odpovedi.
Michal -
« Engine of the Year 2001
Pro ty, co nezachytili v mot.tisku (např. AutoTip) výsledky letošního Int. Engine of the Year Awards, jsem jen chtěl šoupnout info, že z dieselů si nejlépe vedly 1.4TDI a 2.2HDI, kteréžto vyhrály svoje objemové kategarie.
Pak se mi ale konečně povedlo dopracovat se k webovské adrese, na které jsou podrobné výsledky letošního, ale i loňského ročníku (www.testing-expo.com/engineoftheyear/20…
Je tam možno nalézt spoustu zajímavých věcí, spoustu slušně se umístivších dieselů apod. Taky člověk záhy zjistí, že AutoTip se zase trochu seknul, když píše, že 1.4TDI je "nováčkem mezi oceněnými motory". Tenhle motor byl vyhodnocován už loni (aby ne když se vyrábí už od r.1999) a skončil na druhém místě ve své kategorii. -
« to taxi
1. Existuje takové zařízení, nicméně u diesela není tento problém tak žhavý jako u benzinových motorů.
2. Hm, V70 TDI (AUDI motor), doplň chiptuning. 174PS a 330Nm, 21.250,- s DPH a montáží. Zárůka 12 měsíců motor+převodovka+řídící jednotka.
P.S. Alespoň se ta sedmdesátka bude trochu hýbat... -
« to pavel kr5 part 2
A s tou větou ohledně špaget a ústřic jsem narážel na fakt, že Němci si jdou na ruku a troufám si myslet, že BOSCH dodává záměrně lepší software německým firmám než ostatním, protože německé auto s německou elektronikou jede subjektivně mnohem lépe než neněmecké auto s německou elektronikou. -
« to pavel kr5
Pozor, já neutočím na žádná auta, já je beru taková jaká jsou. Jen nebudu lhát a řeknu tvrdou realitu. Víš, jel jsem v mnoha autech, vím kolik váží, vím kolik mají kW a vím jak reálně jedou, vím jaké zvuky či pazvuky se z nich linou, hovořil jsem se spotou majitelů různých aut, atd. Nejsem subjektivně zaujatý k jedné dané značce, ani netrpím předsudky pramenící v 2 sv. vílce, atd. -
"-- skrytý --" 11.07.01 20:34
« Olej po 30.000 km ?
Mám teď Opel Astra 2.0 DTI, r.v. 2001. První prohlídka (a tedy i výměna oleje)
je naplánovaná až po 30.000 km. Zdá se mi to docela dost, když obvyklá doba okolo 15.000 km.
Mají to některá jiná auta také tak dlouhé? Jakou s tím případně máte zkušenost? -
« Re: 320d atd.
BMW 320d/100kWmají rotační vstřikovací čerpadlo (elektronicky řízeným, naturlich :-))) . Co mělo od začátku CR, byl šestiválec 3.0d/135kW (později i 142kW) a osmiválec 4.0d/180kW.
Když už jsme u to common-railu, tak nevím jak Vy, ale já ještě nepotkal dost dobrý český termín pro tento systém (namátkou si vzpomínám na jeden: společná tlaková lišta). To u pumpe-duse je to o dost lepší - mimo dost používaného, ale dle mého nic moc termínu "čerpadlo-tryska" je tady termín "sdružené vstřikovače". BTW pokud se nemýlím, tak tento druh vstřikování není úplným vynálezem VW, ale předtím se už používal u velkých motorů pro náklaďáky apod (?).
Co se týče wolffa, coby eventuálního zákazníka ATX, tak myslím, že není na světě (na MC) jen wolff, i když má velký výkon coby italofil&germanobijec. Wolff je sice nejvíc slyšet (vidět), ale výroky typu "francouzi a italové ... můžou jen hloupě koukat" se můžou dotknout mnoha méně viditelných příznivců/majitelů vozů této provenience. Kdyby člověk zkusil search slov jako JTD, HDI, dCi apod., tak by tady jistě objevil řadu majitelů těchto vozů, jako stvořených pro tuning (pokud se nemýlím, tak všechny tyhle motory používají vstřikovací techniku Bosh). A to nemluvím o početných majitelích starších turbodieselů, kteří můžou zainvestovat alespoň do KN filtru apod. No ale jinak je mi do toho houby, jakou Michal volí "marketingovou strategii". Co by mě spíš zajímalo, kde k té svojí averzi vůči Italům a Francouzům v poslední době přišel. Vzhledem k jeho zde zřejmě nejrozsáhlejším zkušenostem s moderními turbodiesely, by to mohlo být zajímavé.
-
« Re: to pavel kr5
to ATX: Docela mě u Tebe překvapují útoky na italský a francouzský auta (ať už tady nebo v zábavném pořadu "Wolffova a Hufnáglova diskuze" nebo jinde). U člověka živícího se tuningem bych čekal víc nezaujatosti a diplomacie. Byť tvoří majitelé francouzkých a italských aut zřejmě jen malou část potenciálních klientů (ve srovnání s TDI & spol.), tak je určitě škoda je štvát takovými výroky a přicházet tak o potenciální zákazníky (?).