Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    29.07.01  12:35

    « tdi

    Naj diesely má BMW a MB.Ale tie nie su pre široké vrstvy.Pre širokú populáciu vedie VW,ale už len tak tak,pretože PSA má 2.0HDI 2.2HDI.Opel má 2.2DTI s max.točákom od 1500ot. a to je super hodnota.Myslím,že konkurencie sa už može smelo postavit VW a pobit sa s ním.Som zvedavý na palivo vodík.V roku 2008 by mal Mercedes robit aj seriové auto s vodíkovými palivovými článkami.O 20 rokov sa bude vodík velmi presadzovat.Ropy nie je tolko.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.01  20:45

    « Bez nadpisu

    Nejlepší TD mají MErcedes pak BMW a nakonec VW !! Ale shrnulito podle výkonu tak 1. BMW pak MERDAK A VW EXISTUJE LEpší td než 3.0 od BMW ???? NE !!!!!!!!!!! JE to nejlepší TDI na světě !!! JE tak výkoný že OCTAVIE RSI by neměla šanci !!!! proti 330 D!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.07.01  13:30

    « Re: Tuning na BMW 325 TD

    Ten je v TDS verzi, ne? Jak moc náročný je takový tuning? Na kolik přijde a jak moc ovlivní výkon motoru? Je pravda, že TDS má asi 145k místo 115 u TD... (jestli se zrovna nepletu).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.01  17:03

    « Re: Tuning na BMW 325 TD

    intercooler
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.01  15:37

    « Tuning na BMW 325 TD

    BTW: Jaké jsou možnosti tuningu tohohle motoru? Kromě chip tuningu o kterém už vím - slušnej nárůst výkonu na 145k.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.01  15:34

    « BMW - Palivové čerpadlo

    Zdá se, že je tady dost odborníků, tak mi snad někdo z vás poradí s mým problémem. Mám BMW 325 TD z '92 a odchází mi palivové čerpadlo. Problém je, že se z nějakého důvodu nedováží samostatně (nebo ho zatím nemůžu ani za boha sehnat). Benzínový čerpadla se prodávají snad všude, ale jak slyší naftový čerpadlo v nádrži - "nemáme".
    Mají to jen v kompletu včetně hladinoměru zabudovaný do víka nádrže, ale je to zbytečně moc peněz.
    Neví někdo z vás o někom, kdo by dovážel samostatný čerpadla i pro nafťáky? Je to VDO, ale možná ho vyrábí i jiní výrobci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.01  09:43

    « Re: tp pavel kr5

    Nevím kdo je použil poprvé ty sdružené vstřikovače, ale vím, že v Zetoru to měli hotové a pojízdné v roce 1992 (neuvedeno do seriové výroby). Dělal jsem tam na vývoji diplomku a kamarád měl právě sdružené vstřikovače. Já jsem dělal mezichladič. A vím, že co jsme vymýšleli už dávno jezdilo po testovacím dvoře. Takže věřím tomu, že už to ve větších nafťákách jezdí hodně dlouho. K těm tankům, souhlasím, jsou to krasavci ty motory. V německu jsem viděl na přehlídce Tygra (tanka) se systémem Comprex (pokud si ten název s něčím nepletu) - dvě seriově řazené turbíny - jedna poháněla dmychadlo a druhá poháněla (připoháněla) klikovou hřídel. Maximální využití kinetiky výfukových plynů. Prý to je tak proto, ža se sníží spotřeba a tank v bojovém poli kde se blbě tankuje nafta dojede dál, pokud ho nesestřelí. Motor byl obludný, ale hukot fest. Výrobce jsem neidentifikoval, ale údajně tam dávají MAN (Mnichov-Augsburg-Norimberg).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.01  01:18

    « tp pavel kr5

    Nevím kde to bylo poprvé. Každopádně dobré tahače jsou v tomto směru hodně napřed (MAN, VOLVO, Detroit diesel, Cummins, adt.). Už dávno všechny mají přímý vstřik, 4 ventily na válec, elektronické řízení motoru, atd. Jako perličku uvádím, když jsem byl v roce 1995 za války v Chorvatsku, našel jsem polovrak ruského tanku. Zvědavost nedala a prozkoumal jsem agregát. Nestačil jsem se divit, rv. 1978, krásná alu nádrž, přímý vstřik, elektronicky řízené vstřikování, 4 ventily na válec, 2 turba, 2 obrovské intercoolery, atd. Dost mě to překvapilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.01  16:02

    « Re: VW

    to PTD: Prosím Tě, nevíš, kdy se prvně objevili sdružené vstřikovače? Zda to byl až VW nebo se to už používalo dřív? Pamatuju si, že jsi to jednou zmiňoval v souvislosti s nějakým americkým motorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.01  14:49

    « Re: VW

    Cummins, že by dieselový motor roku 2001,2000,1999...? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.07.01  10:19

    « VW

    ...."Cau,ja si myslim,ze nejlepsi diesely jsou a budou od vw"..... No já si myslím že nejlepší diesel motory jsou od Cummins. :-) PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  14:58

    « Re: vw

    To urcite, ja si svoje TDI 81kW nemuzu vynachvalit. Ale taky nejsou z nejlevnejsich.
    Akorat by mohli do manualu napsat neco trochu vic o tom, jak s nim jezdit. Veta: Typu pri priliz vysokych nebo nizkych otackach preradte mi moc nerekne.
    Netusite jestli se motor nici pokud jedu napr. na 1200 ot./min. Na petku to jezdi po meste uplne v pohode s dobrou spotrebou.
    M
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  14:49

    « Re: Benzin do dieslu

    Takze pokud to dobre chapu, tak nikdo nevite o pripadu, ze by to motor (vstrikovaci cerpadlo) neprezil(o). Diky
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.07.01  17:22

    « vw

    Cau,ja si myslim,ze nejlepsi diesely jsou a budou od vw
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.07.01  16:26

    « Tak už i Honda ...

    Teď jsem se právě prohrabal v Auto-Periskopu k zajímavé novince: Honda, jeden z posledních "benzínových fundamentalistů" začne už letos do Civiků dávat turbodiesel 1.7 (common-rail). Má to být motor od Isuzu, tak si říkám, jestli to není náhodou sourozenec motoru Opel 1.7DTi (?). Později má přijít vlastní dvoulitrový TD od Hondy. No, pokud to dotáhnou na takovou úroveň, na jaké jsou jejich benzíňáky, tak se je na co těšit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.01  14:57

    « Re: Benzin do dieslu

    Taky se u nás v podniku stalo, že nějaký šikula natankoval do Octavie 1.9TDI/66kW benzín místo nafty a pak s tím vyrazili na další cestu. Po nějakým kilometru to přestalo jet, ale motor přežil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.01  14:55

    « to olin 75

    Nic se nestalo za tu chvilku. Jakmile se nasál benzín do čerpadla, motor zhasnul. Pravda je ta, že čerpadlo se maže naftou a benzín mastný není, ale to byla chvila. Voda je větší svinstvo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.01  14:19

    « Re: Benzin do dieslu

    Nafta se u nekterych casti motoru pouziva jako mazadlo, benzin ty same casti odmastuje (i kdyz na opravdove odmastovani je lepsi technicky benzin, ale to je o necem jinem). Takze asi tak. A le ne aby si nekdo myslel ze ode dneska nebude kupovat olej, a v ramci zjednoduseni bude pouzivat na vsechna mazani jednu latku, tj. naftu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.07.01  14:05

    « Benzin do dieslu

    Muzete mi nekdo objasnit, co se stane pokud se do diesloveho motoru nacepuje benzin? Nedavno se mi to totiz stalo u Oktavie TDI. Asi po pul kilometru od benzinky se zastavila a mechanik, ktery prijel tvrdil, ze mam tak petiprocentni sanci, ze se nezadrelo vstrikovaci cerpadlo. Motor se nicmene s naftou podarilo opet nastartovat.
    Je to opravdu tak nebezpecne, nebo ze sebe delal jenom machra, ze to zvladne opravit? Jaka je moznost, ze je vstrikovaci cerpadlo poskozene a odejde za par tisic kilometru?
    Diky za odpovedi.
    Michal
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.07.01  13:14

    « Engine of the Year 2001

    Pro ty, co nezachytili v mot.tisku (např. AutoTip) výsledky letošního Int. Engine of the Year Awards, jsem jen chtěl šoupnout info, že z dieselů si nejlépe vedly 1.4TDI a 2.2HDI, kteréžto vyhrály svoje objemové kategarie.


    Pak se mi ale konečně povedlo dopracovat se k webovské adrese, na které jsou podrobné výsledky letošního, ale i loňského ročníku (www.testing-expo.com/engineoftheyear/20…

    Je tam možno nalézt spoustu zajímavých věcí, spoustu slušně se umístivších dieselů apod. Taky člověk záhy zjistí, že AutoTip se zase trochu seknul, když píše, že 1.4TDI je "nováčkem mezi oceněnými motory". Tenhle motor byl vyhodnocován už loni (aby ne když se vyrábí už od r.1999) a skončil na druhém místě ve své kategorii.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.07.01  22:27

    « to taxi

    Chvilku jej nech brblat akorát když přijedeš z Prahy do Brna za hodinu. Jinak jej můžeš klidně hned vypnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  21:34

    « Re: to taxi

    :) mozna casem, takze neni problem vypnout motor po 5-30Km hned po zastaveni, nebo mam chvilku pockat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  14:09

    « to taxi

    1. Existuje takové zařízení, nicméně u diesela není tento problém tak žhavý jako u benzinových motorů.
    2. Hm, V70 TDI (AUDI motor), doplň chiptuning. 174PS a 330Nm, 21.250,- s DPH a montáží. Zárůka 12 měsíců motor+převodovka+řídící jednotka.
    P.S. Alespoň se ta sedmdesátka bude trochu hýbat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  14:04

    « to pavel kr5 part 2

    A s tou větou ohledně špaget a ústřic jsem narážel na fakt, že Němci si jdou na ruku a troufám si myslet, že BOSCH dodává záměrně lepší software německým firmám než ostatním, protože německé auto s německou elektronikou jede subjektivně mnohem lépe než neněmecké auto s německou elektronikou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  11:19

    « Re: 320d atd.

    Jo, máš pravdu, teď se koukám do BMW ETK a jsou tam klasický přímovstřiky... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  10:07

    « Re: to pavel kr5

    to je krasne diplomaticke. Kdybych mel Octavku na chip, urcite bychom se poznali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.01  19:36

    « Re: Olej po 30.000 km ?

    me u Volva V70 TDI udelali prohlidku uz po 11tis.Km misto 15tis Km, dalsi je na 30tis.Km, cekas po delsi jizde nez se zchladi turbo? Chtelo by to nejaky obvod s casovacem aby se to vyplo samo.. existuje neco takoveho?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.01  13:57

    « to pavel kr5

    Pozor, já neutočím na žádná auta, já je beru taková jaká jsou. Jen nebudu lhát a řeknu tvrdou realitu. Víš, jel jsem v mnoha autech, vím kolik váží, vím kolik mají kW a vím jak reálně jedou, vím jaké zvuky či pazvuky se z nich linou, hovořil jsem se spotou majitelů různých aut, atd. Nejsem subjektivně zaujatý k jedné dané značce, ani netrpím předsudky pramenící v 2 sv. vílce, atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.01  20:34

    « Olej po 30.000 km ?

    Mám teď Opel Astra 2.0 DTI, r.v. 2001. První prohlídka (a tedy i výměna oleje)
    je naplánovaná až po 30.000 km. Zdá se mi to docela dost, když obvyklá doba okolo 15.000 km.
    Mají to některá jiná auta také tak dlouhé? Jakou s tím případně máte zkušenost?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  17:23

    « Re: to zadek524

    Objevil jsem nádhernej IC, který je v Iveco Turbo Daily (2.8 obsah). Vývody má, zdá se, kompatibilní jako BMW M52S/D25. Ještě zjistím přesné rozměry a za 4500,- od Auto Kelly - no nekupte to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  15:43

    « Re: 320d atd.

    BMW 320d/100kWmají rotační vstřikovací čerpadlo (elektronicky řízeným, naturlich :-))) . Co mělo od začátku CR, byl šestiválec 3.0d/135kW (později i 142kW) a osmiválec 4.0d/180kW.


    Když už jsme u to common-railu, tak nevím jak Vy, ale já ještě nepotkal dost dobrý český termín pro tento systém (namátkou si vzpomínám na jeden: společná tlaková lišta). To u pumpe-duse je to o dost lepší - mimo dost používaného, ale dle mého nic moc termínu "čerpadlo-tryska" je tady termín "sdružené vstřikovače". BTW pokud se nemýlím, tak tento druh vstřikování není úplným vynálezem VW, ale předtím se už používal u velkých motorů pro náklaďáky apod (?).


    Co se týče wolffa, coby eventuálního zákazníka ATX, tak myslím, že není na světě (na MC) jen wolff, i když má velký výkon coby italofil&germanobijec. Wolff je sice nejvíc slyšet (vidět), ale výroky typu "francouzi a italové ... můžou jen hloupě koukat" se můžou dotknout mnoha méně viditelných příznivců/majitelů vozů této provenience. Kdyby člověk zkusil search slov jako JTD, HDI, dCi apod., tak by tady jistě objevil řadu majitelů těchto vozů, jako stvořených pro tuning (pokud se nemýlím, tak všechny tyhle motory používají vstřikovací techniku Bosh). A to nemluvím o početných majitelích starších turbodieselů, kteří můžou zainvestovat alespoň do KN filtru apod. No ale jinak je mi do toho houby, jakou Michal volí "marketingovou strategii". Co by mě spíš zajímalo, kde k té svojí averzi vůči Italům a Francouzům v poslední době přišel. Vzhledem k jeho zde zřejmě nejrozsáhlejším zkušenostem s moderními turbodiesely, by to mohlo být zajímavé.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  14:14

    « Re: to pavel kr5

    Myslíš, že takovej wolff je potencionálním zákazníkem pro ATX? :-)... řekl bych že zdaleka ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  14:11

    « Re: "facelift" dieselového klenotu (BMW 2.0d)

    320d mělo common-rail i předtím. Teď dostal jen novější verzi s větším vstřikovacím tlakem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  12:41

    « Re: to pavel kr5

    Pavel> To bys musel znát Michala osobně. On ani zaujatý není. Pouze má své názory a myslím, že nejsou od věci (nejen na auta). Naopak myslím, že jeho slova mají váhu. Proto mně těší, že se v názorech na konfekční italy a francouze (některé) zhodnem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  12:00

    « Re: to pavel kr5

    to ATX: Docela mě u Tebe překvapují útoky na italský a francouzský auta (ať už tady nebo v zábavném pořadu "Wolffova a Hufnáglova diskuze" nebo jinde). U člověka živícího se tuningem bych čekal víc nezaujatosti a diplomacie. Byť tvoří majitelé francouzkých a italských aut zřejmě jen malou část potenciálních klientů (ve srovnání s TDI & spol.), tak je určitě škoda je štvát takovými výroky a přicházet tak o potenciální zákazníky (?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  10:50

    « Re: to ATX

    BRNO
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  10:30

    « Re: to ATX

    kde? P.S.jsem ze Zlína
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  10:07

    « Re: to ATX

    Nutné ne, ale lepší by to bylo 100%.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.01  07:17

    « to ATX

    Ty ,ale není hezké, že tak mluvíš....chichichi. Ne teď vážně: když do Sierry prásknu intercooler, je nutné ještě přeseřídit např. turbo atd.?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  21:53

    « to pavel kr5

    Stejně jsou ti Němci domluvení a dělají krok-sun-krok společně, aby ti Francouzi a Italové mohli tak akorát jíst ústřice a špagety a hloupě koukat...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…