Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: To Majjo
To nulování diod by mělo bejt podobný jako u starýho, akorát je tam větší zásuvka na TECH. Abych řek pravdu, sám jsem to nedělal, ale nechal jsem si to udělat od jednoho kamaráda, kterej je hroznej fanda do takovejhlech elektronickejch záležítostí na BMW... Dám ti na něj e-mail a určitě poradí: jkozanek@totalservice.cz. Diody závislé asi určitě budou na tachometru, ale kdo ví, třeba máš chybu přímo v tachometru??? To je teda zrovna vada nepříjemná. A to topení: ty máš dvojitou klimatizaci? Jedině ta má složitou elektroniku a dva okruhy. Já ji měl... a je to pryč! U ostatních se všechno ovládá ručně páčkama. U všech Bavorů je normální, že z výdechů jako na ofuk řidiče z mřížky jde jenom studenej vzduch, teplej z toho nevymámíš. Teplo jde jenom na sklo a na nohy a myslím do ofuku do mřížky dveří. To nevím, bohužel jsem si užil E34 pouze velmi málo, tak to nemám tak v merku. Dám ti kdyžtak e-mail přímo na mě, ať tady nezacláníme: zadek524@seznam.cz. Tak napiš a ahoj. -
« Re: To Majjo
...ak môžem a budeš mať čas ešte asi dve otázky:Chcel by som vymeniť olej ale keď nejde ten tachometer nebudem sa mať podľa čoho orientovať-nevieš tie zelené diodky sú od neho nezávislé? Kde sa to nuluje sa asi nebudeš pamätať (na starom 524 bola len jedna zástrčka tam to šlo v pohode).A posledné-sú tam dva okruhy kúrenia,mám pocit že ten horný stále chladí a naopak ten na nohy stále kúri,že by ešte ďalšia elektronická vada? (boželentonie!) -
« Mercedes W123/220D ...
TO ZADEK524: Ahoj !!! Víš, ale to piáno žhaví snad 2 minuty a stejně nezhasne kontrolka žhavení, pak se musí startovat aniž by to bylo nažhavené a tím pádem to chytne s problémy na podruhý, někdy na potřetí, jak je to teplé, tak většinou hned. ALe stejně si myslím, že to je žhavičema, když to tak dlouho žhaví, to není možný, u W115/240D jsem žhavil max 15-20 vteřin a bylo to rudý tam byl ještě ten drát na palubce) a pak to chytlo na první škrtnutí i při -20 st. C :-))) No koupím žhaviče a uvidíme... a nemůže to být špatně nabytou baterkou, která dává málo proudu na žhavení ??? Ondra -
« To Majjo
Tak jsi do Bavoráka skočil? Tak gratuluju!!! Pokud se to nebude příliš *, budeš nadšenej, lahodivej zvuk a zátah šestiválce je příjemnej. A vůbec ta E34 je i velice líbivá. Která ta škatule v motoru je malá řídící jednotka motoru ti takhle přesně nepopíšu, musel bych to vidět. Už je to dýl než rok, co mi 524TD E34 svině ukradli... Jen ti povím, že je o trochu menší než ostatní a je na ní nápis DIESEL. Ohledně toho náhonu tachometru - je to vedený z diferáku a ne z převodovky. Kudy a jak ti nepovím, problém jsem s tím nikdy neměl, až na ty zásuvky do přístrojovky, který jsem prostřík a trochu přihnul ty maličký kontaktíky a OK. -
« Re: Mercedes 124 /200D
...prosím ešte o trochu trpezlivosti-veľmi mi pomáha každá fundovaná rada.Tak som si to BMW priviezol domov-obecne je fakt pekné a výborne sa mi na ňom jazdí,štartuje snáď na 1/2otáčky,motor vôbec nepočuť,mal som Citroen XM-panebože myslel som si že to je ktoviečo...Tá hlava bude asi O.K.hadice sú mäkké nehreje sa ani do kopca,hádam by sa to bolo prejavilo.Prístrojovku som rozobral už včera,sú tam len dva konektory ale ten tacháč nejde-bude to asi smerom k prevodovke len neviem kade to ide.Tie plechové škatule mám v mot.priestore spolu 3,z toho jedna je isto ABS ostatné neviem.Ak mi povieš ktorá je tá riadiaca jednotka a čo môže byť tá druhá škatuľa vymontujem to a skúsim dať pozrieť známemu...Dík -
« Mercedes W123 / 220D ..
Ahoj !!! TO ZADEK524: víš ale to piáno žhaví snad 2 minuty a stejně nezhasne kontrolka žhavení, pak se musí startovat aniž by to bylo nažhavené a tím pádem to chytne s problémy na podruhý, někdy na potřetí, jak je to teplé, tak většinou hned. ALe stejně si myslím, že to je žhavičema, když to tak dlouho žhaví, to není možný, u W115/240D jsem žhavil max 15-20 vteřin a bylo to rudý
tam byl ještě ten drát na palubce) a pak to chytlo na první škrtnutí i při -20 st. C :-))) No koupím žhaviče a uvidíme... a nemůže to být špatně nabytou baterkou, která dává málo proudu na žhavení ??? Ondra -
« Re: Dvoutaktni Diesel
Bude to dvoutakt. Ty ventily jsou dva a protože visí přez vahadla na jedné vačce - každý válec má jen jedno zdvihátko. Přepouštěcí kanál to tedy nemá, ale ani sací kanál jsem nenašel. Ještě se po něm podívám. Jinak jsem se dověděl, že je to Francouzká licence - zřejmě Peugeot :-) ne, to je vtip - nevím kdo to ve Francii vymyslel. Nicméně ještě tam musím najít to dmychadlo. Všechny dostupné zdroje tvrdí, že dvoutaktní diesel nemůže chodit bez dmychadla. PTD -
« Re: Dvoutaktni Diesel
Ten motor jsem nevidel, ale videl jsem nekolik ruskych dvoutaktnich dieslu na lokomotivach ruzne rozebranych - kdyz jsou tam ventily, tak to jsou vyfukove (mohou byt az ctyri), a prepousteci kanaly tam take nejsou, protoze pod pist se nic nenasava. Kdyz je pist dole, otevira se jen saci kanal, kam se pod tlakem, vyvijenym turbinou nebo kompresorem, tlaci vzduch. Pak ho pist uzavre pri pohybu vzhuru, stlaci, tryska vstrikne naftu (u vetsich motoru i tezsi a levnejsi paliva), pist leze dolu a kratce pred tim, nez otevre hranou saci kanal, otevrou se v hlave vyfukove ventily a nastava vyplach.
Tak jsem to videl v rezu - velke diesly, treba na lodich, jsou dokonce prevazne dvoutakty, protoze pri malem poctu otacek se jejich ztraty pri vyplachovani rapidne snizuji a ucinnost je skoro stejna jako u ctyrtaktu. Ted nastupuji vyhody dvoutaktu - hlavne vyssi merny vykon, tj. lehci motor pri stejnem vykonu. Jsou to nadherny obrovsky a neznicitelny masiny - chodi pry 30 let, aniz by se na ne sahlo.
Zdravi Mirek -
« Re: Mercedes 124 /200D
Přesně tak Majjo, pokud je tam mechanický čerpadlo, žádná řídící jednotka není třeba. Akorát bez ní nepůjde ten otáčkoměr. To se dá ale opravit tím způsobem, že se tam dodá pouze zesilovač impulsů otáčkoměru ze staré 524TD E28, taky jsem to tak řešil. To je součástka za pár korun a drahou řídící jednotku jsem za draho radši prodal. Kdybys hledal tu jednotku, tak je v motorovém prostoru pod černym deklem na pravý straně - tj. před spolujezdcem. Důležitá je ta menší!!! Ta palubka bude špatným kontaktem, přesně tak, s tím by si měl autoelektrikář poradit. Chtělo by to zkusit zahejbat konektorama, co vedou do přístrojovky. Taky už mě na těch všech Bavorákách pěkně pozlobily. Hlavně si dej ale pozor na ty hadice, aby nebyly kamenný, to je fakt u těhlech aut velký nebezpečí (prasklá hlava), který se pak opravuje za hodně dlouhý peníze!!! -
« Re: Mercedes 124 /200D
Tachometr rozhodně není mechanický a žádnej náhon to nemá, má to snímač v diferenciálu a je to "skrz dráty", což má výhodu, že se nikdy netřese ručička. Spíš to má vadu v přístrojovce.
Mechanický čerpadlo poznáš, že do něj vede táhlo plynu a v motoru můžeš ručně přidávat (prostě něco se hejbe), u elektronickýho čerpadla tam vedou jen dráty a nic nezmůžeš. Jestli je tam mechanický čerpadlo tak ekonoměr fungovat ani nemůže, ale otáčkoměr by měl jít. Ten nejspíš nejde, protože je špatná řídící jednotka, která bere informaci ze snímače otáček a zesiluje signál do otáčkoměru. Nebo tam řídící jednotka chybí. Celkem dost se z těhlech 524TD E34 specielně vykrádaj. Je to totiž velmi zajímavej artikl, protože jsou poruchový... Aktuální cena malý řídící jednotky je cca 10.000Kč. -
« Re: Mercedes W123 / 220D ..
Pro piáno bohatě postačí Super mogul, nebo prostě jakejkoliv aditivovanej olej a radši ho častějš vyměnit (7-10tis, jakt ti to vyjde) než tam lejt olej za dlouhý peníze. Ale doporučuju, abys neopomně výměnu vzduchovýho filtru a radši naftovýho filtru. U těhlech vysloužilců nikdo neví, co s ním kdy kdo vyváděl. Ještě k olejovýmu filtru: ta vložka je celkem dost drahá a bohatě postačí měnit ji ob výměnu, ničemu tím neublížíš. -
« Re: Mercedes W123 / 220D ..
Normalni olej na naftaky uplne staci. Interval se ridi podle spusobu pouzivani. Jestli jezdis jen vzdalenosti 10-15km, tak muzes menit kazdych 7-8 tisic km. Kdyz mas sem tam i delsi cestu 100 a vice, olej zustane dlouho na vysoce teplote a vypari skodlive pary. Jestli jezdis skoro jen delsi cesty, muzes menit i kazdych 15 tis. Kazdopadne men olej nejpozdeji za 2 roky, potom rychle starne. Syntetycke oleje jsou cistejsi a starnou pomalu - ale ty se vyplati (musi byt) jen na TDI, CDI, HDI. -
« Re: Mercedes W123 / 220D ..
Do piána nalej nejlepší českej minerální olej co splašíš a bude to ok. Osobně bych tam nalil Madit Super Turbo nebo tak nějak se to jmenuje. Interval 10-15K , hlavně aby tam nějakej olej byl. Žhaviče kup všechny nové - osobně mám rád BOSH a nebudeš mít problém. Dobré jsou i japonské - teď si po ránu nevzpomenu na výrobce, ale má to tři písmena :-). Hlavně všechny čtyři (pět ?) nové. PTD -
« Mercedes W123 / 220D ..
Ahoj všem !!! Koupil jsem piáno v naftě a tak mám pár otázek: Jaký olej dát do motoru /nejsem fanda syntetiky a dalších sraček, ale podle mě tam stačí obyč Paramo 15W-40). Podle mě je hlavní příčina: INTERVAL VÝMĚNY OLEJE, každý mění při 10.000 km. Ale moje otázka: Je to dostačující ? Podle mě by bylo lepší měnit tak každých 5.000 km nebo alespoň 8.000 km. Co Vy na to jako profíci v naftě ? A poslední dotaz, sháním pořádné žhaviče tak mi dejte vědět, jestli se Vám náhodou doma neválí nějaké v regálu ... :-) Dík, Ondra -
« Re: Mercedes 124 /200D
...tak som sa vrátil z obhliadky mojich dvoch potencionálnych "nových"vozidiel, ten Mercedes sa ukázal ako šrot ale verím, že niekedy mohol byť výborný, takže zostalo to BMW 524TD u ktorého by som sa rád pozastavil.Ide o r.v.1989 s karosériou z r.1994 podľa toho aj vypadá (perfektný interiér aj exteriér).Žiaľ má presne tú závadu na ktorú ste ma tu upozorňovali t.j.nejde ani otáčkomer ani ekonomer dokonca ani tachometer (ten vraj po pol hodinke naskočí, čo by som pripisoval mechanickému náhonu-ak ho má).Zdalo sa mi, že auto má ale mechanické čerpadlo (neviem ako to mám spoľahlivo určiť).Prosím povedzte mi niekto-ak už má mechanické čerpadlo, potom je celá "riadiaca jednotka"aj tak k ničomu a u takto prerobených vozov asi už nikdy nejde otáčkomer ani ekonomer-alebo sa mýlim? Bolo by za dobrú cenu a šiel by som do toho. Dá sa nejako zbežne zistiť či to auto nemá nabehané napr.500 000km?
Veľmi ďakujem za rýchlu odpoveď. -
« Re: 1356 od Pavel_KR5
Pavel: [odkaz] nějak jsem z toho vyrozuměl, že zásadní obrat to vzalo v 50. letech. Nejsem žádnej historik, ale tak nějak se mi plete, že jsem vždycky slýchal, že Cummins byl opravdu první i když jsem to z tohoto nějak nevyrozuměl. Jako malýmu dítěti, mi tatínek vyprávěl o 3. vačce vezi dvěma, ovládajícíma ventily, která mačká na pístek jednoválcovýho vstřikovacího čerpadýlka a dokáže tak díky pod - v porovnání s ostatníma - obrovským tlakem vpravit do válce téměř atomizovanou naftu, čehož důsledkem je její dokonalejší promísení se vzduchem a tedy i následné hoření. -
« Dvoutaktní Diesel
Zdravím ve spolek. Máme tady dilema. V Brně na Rašínce v budově ČPojišťovny za výlohou je vystaven letecký motor hvězdicový devítiválec, vzduchem chlazený, výrobce Zbrojovka Brno, v částečném řezu. To by nebylo nic tak neobvyklého. Nicméně na přiloženém popisu je uvedeno, že je to Diesel. To bych taky zkousl. Má žhaviče a přímé vstřikování do válce - vstřikovače. Max Otáčky cca 1800/min. Potud vše ok. Nicméně v hlavě má dva ventily. Pokud by to byl čtyřtakt, celkem potřebná věc. Jenže na popisce je uvedeno, že je to dvoutakt. Kdyby to byla chyba, tak si toho někdo za cca dva roky všimne a opraví se to. Takže mám dilema jak se srovnat s naftovým dvoutaktem se dvěma ventily v hlavě. Kdybych našel někde přepouštěcí kanály, pochopím, že jsou to oba výfukové ventily (systém ruské lokomotivy Sergej) jenže přepouštěcí kanály jsem nikde nenašel. A včil mudruj.......PTD -
« Re: Mercedes 124 /200D
Motor ma 70k. Kdo ma dnes v EU tento vuz, musi platit vysoke dane (kolem 1000 DM rocne) proto je jich moc na prodej. Motor normalne neznicis, potrebuje kolem 7litru. 2500cm^3 potrebuji kolem 8 litru a vydrzi 1,5 Milionu. Nejsou to prelakovane taxiky? -
« Re: Mercedes 124 /200D
Mám 190 2.0D a žádnej divoch to není, ale znám několik lidí, kteří mají 124/200D a hrozně si to pochvalujou. Dokonce jeden tím i tahá auta na vleku už několik let. Takže není to věru auto na závodění, maximálka je 160km/h, optimální rychlost je ale na dálnici tak 120. Spotřeba je nula nula nic = 6 litrů. Pokud má auto najeto 500.000km, vůbec nic to neznamená a může lítat ještě hodně dlouho zvesela dál, pokud mělo aspoň trochu údržbu.... -
« Mercedes 124 /200D
Mohol by sa prosím niekto vyjadriť, čo sú to za autá, pretože sú za podozrivo "dobrú" cenu. Mám v pozornosti dve, ale sú to 2000ccm, iba "diesel" navyše so 4 stupňovou prevodovkou. Vychádza mi vzhľadom k hmotnosti, že by mali byť pravdepodobne dosť "lenivé". Ak je to tak, prečo taká automobilka tieto vozy robila? Ďakujem -
« Re: ad sdružené vstřikovače VW
Taky jsem zaslechl, že pro PD motory se musí používat olej s vyšší výkonovou specifikací než byla u "klasických" TDI (?). Souvisí to s PD technologií (extrémní tlaky na vačce a nutnost jejího okamžitého mazání) nebo s vyššími výkony těchto motorů (což by ovšem neplatilo u 74kW verze)? -
« ad sdružené vstřikovače VW
to ATX: Ty Autokomplexi, nedávno jsi se tu někde poblíž (jestli to nebylo téma "bionafta") podivoval Hufnáglovi, že do svý Fabie 1.9TD PD chce lít bionaftu a zmínil jsi, že tyhle motory mají problémy samy o sobě. O co jde konkrétně? Že by byla přetížená vačka pohánějící jednotlivé "pumpičky-dýzičky"? -
« Re: tp pavel kr5
O druhé turbíně v sérii nedávno psali ve SM v souvislosti s novým motorem pro Scanii. Říkali tomu "turbocompound" a je u toho dost náročný převod mezi otáčkami téhle druhé turbíny (až 50000 ot/min) a otáčkami klikové hřídele. Asi se to ale vyplatí jen u velkých motorů pro náklaďáky, apod. -
« Re: Tuning na BMW 325 TD
Přesně tak, TDS má intercooler a má 143PS. Náročný to tuning není, chip 17.000,- s DPH + intercooler+KN filtr+reseřídit turbo. Intercooler buď sehnat originální z TDS včetně trubek nebo se nechá udělat z podobného. Cena souvisí s řešením. Parametry cca 160PS a 300Nm.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Při zahřátím motoru a jeho zastavení na cca 10 minut se při prudké akceleraci na II. rychlostni stupen objevi pri 3000 ot./minutu dira v plynu. Je možné, že by se objevila i při studeném motoru ( to ale tomu tak nenakládám) a při zařazeném I.stupni, ten zase ale nemá smysl točit ke 3000 otáček.
Tato díra se objeví jenom při první akceleraci. Může jít o nějaké spadávání nafty? Servis v garanci odmítá závadu odstranit, protože tam podle mechanika žádná díra není.....
Dále jsem si nechal změřit výkon a mezi 3000 a 3500 ot je propad výkonu i krouťáku. Prošel jsem s technikem asi 100 protokolů jiných motorů, ale žádné nemělo takový propad před dosažením maximálního výkonu. Servis se opět k tomu staví negativně neboť tvrdí, že údaje, které dodává výrobce jako krouťák a výkon jsou nejen dodrženy, ale i překročeny, takže není co řešit, protože průběh křivky výkonu výrobce negarantuje.
Graf jsem umístil na www.byll.cz/elinka/vykon.jpg
Nevím jestli závady spolu mohou souviset či nikoli. Díky za jakoukoli smysluplnou radu. Rambo