Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« porucha AR 2.4 JTD
Cau, kluci, vedel by nekdo, co se deje? Vytocim motor (Alfa 2.4 JTD r.v. 1997) nad nejakych 4,300 a on zdechne. Ale neni to jen otazka otacek, musi byt pod zatizenim, hodne pod plynem - kopec, predjizdeni, typicky predjizdeni v kopci, Je to dost protivne, obzvlast pri tom predjizdeni. Musim zastavit, vypnout zapalovani, pockat ca. minutu, pak bez problemu naskoci. Jinak se auto chova normalne, zadny nepravidelny beh motoru, zadna zhorsena dynamika. Kontrolka vstrikovani nesviti. Krome vymeny jednoho ze vstrikovacu asi pred 1/2 rokem se v tom nikdo nevrtal /doufam/. Dali to ve Zline ve Fiatu na tester, nic. Mam zajet do Brna do Motortecu. No, asi zajedu do Brna, ale nez tam zajedu, zkousim hodit dotaz. Jinak auto /az na zavadu vstrikovace v ca. 60 000/ funguje bez problemu. Pokud chce nekdo prevazet vetsi naklady, AR 156 neni dobra volba. Pokud chce zive sportovni svezeni na prakticky neurvatelnem podvozku s perfektnim procitenim chovani vozu, pri stale dost slusne spotrebe /v prum kolem pod 7 l - asi 50% mesto, jinak dost ostra jizda/ je to dobra volba.
Petr -
« Re: Kdy spíná turbo u dieselů
troufam si tvrdit, ze turbo dodava potrebne mnozstvi vzduchu podle
a) polohy plynoveho pedalu
b) teploty nasavaneho vzduchu
c) zatizeni motoru
Cili odpoved na otazku je ne. I kdyz, co presne myslis "sepnutim turba" ? Turbo nefunguje digitalne (ANO/NE) - tj. nefouka bud max. tlak, nebo zadny tlak. Naopak, tlak turba je jednou z regulovanych (a regulovatelnych) velicin v motormanagementu. -
"-- skrytý --" 26.08.01 19:43
« Kdy spíná turbo u dieselů
Zajímalo by mě, zda turbo spíná vždy při dosažení určitých otáček, i když to v tu chvíli není vlastně potřeba (člověk jede pohodově 120 kmh po rovince), nebo spíná při určitých otáčkách, ale jen když je to potřeba (je dostatečně "sešlápnutý plyn"). Jak je to? Jde mi konkrétně o chování motorů VW 1.9TDI 66kW, VW 1.9TDi 81kW a Opel 2.0TDI 74kW. -
« Re: Rozdíl v motorech
Jsou nektera auta, ktera jsou krasna (P306 Maxi, P406 Coupe, nove Alfy) a jsou jina, ktera jsou stejna jako ostatni (Passat, Bora, Octavia, Vectra, A4/A6 a nevimcojeste). Tim nechci rici ze ty prvni jsou lepsi nez ty druhe -- hodnotim design a napaditost jak se libi me :-). No a nejlepsi je auto ktere je krasne, technicky na vysi a .... mate na nej penizky :-( -
« Re: Rozdíl v motorech
Jo a pětiválec 2.4 JTD v Maree má ještě navíc vyvažovací hřídel.
Jinak ten nový 1.9dCi v Lagune jsem si na předváděčce nechal nastartovat při zvednutý haubně a paráda - člověk by nepoznal, že je to diesel. Malý rýpnutí: kam se v tomto směru hrabou 1.9TDI a lá VW ;-))). -
« Re: Rozdíl v motorech
Ještě, že jsem švorcovej a nic si "nemusím" novýho kupovat. Dneska jsou to všechno krásný a dobrý auta a je těžko si vybrat, osobně fakt netuším, do čeho bych skočil. Mám ale pocit, že by to byl Peugeot 607 2,2HDi. Mít na to volnější finanční rozpočet, tak jedině Mercedes, BMW. -
« Re: Rozdíl v motorech
bob_>máš v tom trochu zmatek (co se Renaultu týče). 1.9dCi 75kW/4000, 200Nm/1500 je motor z Méganu a Scénicu (CommonRail), stejně jako 1.9dTi 72kW/4000, 200Nm/2000. Do Laguny se dává jediný diesel a to 1.9dCi 88kW/4000, 270Nm/2000 (CommonRail + VTG). A to rozhodně není slabý motor (jel jsem s ním při zkušební jízdě). -
« Re: Rozdíl v motorech
Vetsinou se jedna o pokusy konkurovat VW PD TDi (to je i ten ve Skodovkach. Ten je nejstarsi, ostatni jsou "novinky"). Nepopiram ze je to dobry motor, ale ty si nebudes kupovat motor, ale cele auto :-)
Renault 1.9 dCi - P 75/4000, M 200/1500
Peugeot 2.2 HDi - P 98/4000, M 314/2000
nebo 2.0 HDi - P 80/4000, M 250/1750
nebo 2.0 HDi - P 66/4000, M 205/1900
Ford 1.9 DDTi - P 85/4000, M 280/1900
Alfa 2.4 JTD - P 100/4000, M 304/1900 ???
Skoda 1.9 TDi - P 66/4000, M 210/1900
nebo 1.9 TDi - P 81/4150, M 235/1900
Me osobne se nejvice libi 406 (607) s tou 2.2, ale asi dlouho na ne mit nebudu :-) Jsou to pohodlna auta pro dlouhe cesty i vice lidi. Ta Skoda (zrejme Octavie) bude nejlevnejsi, s asi nejmensi spotrebou (v porovnani s 2.2 HDi a 2.4 JTD urcite), ale neni to takove "pohodlne" auto. Jestli chces levny moderni TD, kup si Octavii, jestli chces, pohodlne a (nebijte mne) kvalitni auto, kup si 607 :-). Jestli mas "sportovni srdce" a chces TD, kup si Alfu. Novou Lagunu neznam (ale asi to bude v porovnani s ostatnimi slaby motor), Alfy bych se trosku bal ze bych ji roztriskal :-) No a forda bych si asi neeee...
Co se tyce tech vykonu a krouticich momentu, ATX ti urcite z te Skodovky vytuni takrtka stejne parametry jako maji ty 2.2 a 2.4. Je otazkou jestli je to pro tebe prijatelne. -
« Rozdíl v motorech
Prosím o radu, chci koupit nové auto,střední třída,diesel na delší cesty.Každá značka nabízí jiný typ motoru :Peugeot 2.2HDi,Renault 1,9DCi,Ford 1,9DDTI,Škoda 1,9TDI a Alfa 2,4JTD.
Zajímalo by mě, jaké rozdíly jsou mezi těmito motory a jaké výhody, či nevýhody ten který motor má. -
« Re: TDI 85 kW
Pravdu samozřejmě máš. ATX nezklamal, a doufám, že při druhém měžení bude chlapík na brzdě ochoten experimentovat s ruční brzdou a odpojováním čidel ABS.
Stále ale zůstává problém s dírou po přestávce v jízdě. Obávám se, že dokud servisu neřeknu přímo co mají opravit, tak to neopraví. -
« TDI 85 kW
Prosím o pomoc při hledání závady, která se projevuje takto:
Při zahřátím motoru a jeho zastavení na cca 10 minut se při prudké akceleraci na II. rychlostni stupen objevi pri 3000 ot./minutu dira v plynu. Je možné, že by se objevila i při studeném motoru ( to ale tomu tak nenakládám) a při zařazeném I.stupni, ten zase ale nemá smysl točit ke 3000 otáček.
Tato díra se objeví jenom při první akceleraci. Může jít o nějaké spadávání nafty? Servis v garanci odmítá závadu odstranit, protože tam podle mechanika žádná díra není.....
Dále jsem si nechal změřit výkon a mezi 3000 a 3500 ot je propad výkonu i krouťáku. Prošel jsem s technikem asi 100 protokolů jiných motorů, ale žádné nemělo takový propad před dosažením maximálního výkonu. Servis se opět k tomu staví negativně neboť tvrdí, že údaje, které dodává výrobce jako krouťák a výkon jsou nejen dodrženy, ale i překročeny, takže není co řešit, protože průběh křivky výkonu výrobce negarantuje.
Graf jsem umístil na www.byll.cz/elinka/vykon.jpg
Nevím jestli závady spolu mohou souviset či nikoli. Díky za jakoukoli smysluplnou radu. Rambo -
« Re: To Majjo
To nulování diod by mělo bejt podobný jako u starýho, akorát je tam větší zásuvka na TECH. Abych řek pravdu, sám jsem to nedělal, ale nechal jsem si to udělat od jednoho kamaráda, kterej je hroznej fanda do takovejhlech elektronickejch záležítostí na BMW... Dám ti na něj e-mail a určitě poradí: jkozanek@totalservice.cz. Diody závislé asi určitě budou na tachometru, ale kdo ví, třeba máš chybu přímo v tachometru??? To je teda zrovna vada nepříjemná. A to topení: ty máš dvojitou klimatizaci? Jedině ta má složitou elektroniku a dva okruhy. Já ji měl... a je to pryč! U ostatních se všechno ovládá ručně páčkama. U všech Bavorů je normální, že z výdechů jako na ofuk řidiče z mřížky jde jenom studenej vzduch, teplej z toho nevymámíš. Teplo jde jenom na sklo a na nohy a myslím do ofuku do mřížky dveří. To nevím, bohužel jsem si užil E34 pouze velmi málo, tak to nemám tak v merku. Dám ti kdyžtak e-mail přímo na mě, ať tady nezacláníme: zadek524@seznam.cz. Tak napiš a ahoj. -
« Re: To Majjo
...ak môžem a budeš mať čas ešte asi dve otázky:Chcel by som vymeniť olej ale keď nejde ten tachometer nebudem sa mať podľa čoho orientovať-nevieš tie zelené diodky sú od neho nezávislé? Kde sa to nuluje sa asi nebudeš pamätať (na starom 524 bola len jedna zástrčka tam to šlo v pohode).A posledné-sú tam dva okruhy kúrenia,mám pocit že ten horný stále chladí a naopak ten na nohy stále kúri,že by ešte ďalšia elektronická vada? (boželentonie!) -
« Mercedes W123/220D ...
TO ZADEK524: Ahoj !!! Víš, ale to piáno žhaví snad 2 minuty a stejně nezhasne kontrolka žhavení, pak se musí startovat aniž by to bylo nažhavené a tím pádem to chytne s problémy na podruhý, někdy na potřetí, jak je to teplé, tak většinou hned. ALe stejně si myslím, že to je žhavičema, když to tak dlouho žhaví, to není možný, u W115/240D jsem žhavil max 15-20 vteřin a bylo to rudý tam byl ještě ten drát na palubce) a pak to chytlo na první škrtnutí i při -20 st. C :-))) No koupím žhaviče a uvidíme... a nemůže to být špatně nabytou baterkou, která dává málo proudu na žhavení ??? Ondra -
« To Majjo
Tak jsi do Bavoráka skočil? Tak gratuluju!!! Pokud se to nebude příliš *, budeš nadšenej, lahodivej zvuk a zátah šestiválce je příjemnej. A vůbec ta E34 je i velice líbivá. Která ta škatule v motoru je malá řídící jednotka motoru ti takhle přesně nepopíšu, musel bych to vidět. Už je to dýl než rok, co mi 524TD E34 svině ukradli... Jen ti povím, že je o trochu menší než ostatní a je na ní nápis DIESEL. Ohledně toho náhonu tachometru - je to vedený z diferáku a ne z převodovky. Kudy a jak ti nepovím, problém jsem s tím nikdy neměl, až na ty zásuvky do přístrojovky, který jsem prostřík a trochu přihnul ty maličký kontaktíky a OK. -
« Re: Mercedes 124 /200D
...prosím ešte o trochu trpezlivosti-veľmi mi pomáha každá fundovaná rada.Tak som si to BMW priviezol domov-obecne je fakt pekné a výborne sa mi na ňom jazdí,štartuje snáď na 1/2otáčky,motor vôbec nepočuť,mal som Citroen XM-panebože myslel som si že to je ktoviečo...Tá hlava bude asi O.K.hadice sú mäkké nehreje sa ani do kopca,hádam by sa to bolo prejavilo.Prístrojovku som rozobral už včera,sú tam len dva konektory ale ten tacháč nejde-bude to asi smerom k prevodovke len neviem kade to ide.Tie plechové škatule mám v mot.priestore spolu 3,z toho jedna je isto ABS ostatné neviem.Ak mi povieš ktorá je tá riadiaca jednotka a čo môže byť tá druhá škatuľa vymontujem to a skúsim dať pozrieť známemu...Dík -
« Mercedes W123 / 220D ..
Ahoj !!! TO ZADEK524: víš ale to piáno žhaví snad 2 minuty a stejně nezhasne kontrolka žhavení, pak se musí startovat aniž by to bylo nažhavené a tím pádem to chytne s problémy na podruhý, někdy na potřetí, jak je to teplé, tak většinou hned. ALe stejně si myslím, že to je žhavičema, když to tak dlouho žhaví, to není možný, u W115/240D jsem žhavil max 15-20 vteřin a bylo to rudý
tam byl ještě ten drát na palubce) a pak to chytlo na první škrtnutí i při -20 st. C :-))) No koupím žhaviče a uvidíme... a nemůže to být špatně nabytou baterkou, která dává málo proudu na žhavení ??? Ondra -
« Re: Dvoutaktni Diesel
Bude to dvoutakt. Ty ventily jsou dva a protože visí přez vahadla na jedné vačce - každý válec má jen jedno zdvihátko. Přepouštěcí kanál to tedy nemá, ale ani sací kanál jsem nenašel. Ještě se po něm podívám. Jinak jsem se dověděl, že je to Francouzká licence - zřejmě Peugeot :-) ne, to je vtip - nevím kdo to ve Francii vymyslel. Nicméně ještě tam musím najít to dmychadlo. Všechny dostupné zdroje tvrdí, že dvoutaktní diesel nemůže chodit bez dmychadla. PTD -
« Re: Dvoutaktni Diesel
Ten motor jsem nevidel, ale videl jsem nekolik ruskych dvoutaktnich dieslu na lokomotivach ruzne rozebranych - kdyz jsou tam ventily, tak to jsou vyfukove (mohou byt az ctyri), a prepousteci kanaly tam take nejsou, protoze pod pist se nic nenasava. Kdyz je pist dole, otevira se jen saci kanal, kam se pod tlakem, vyvijenym turbinou nebo kompresorem, tlaci vzduch. Pak ho pist uzavre pri pohybu vzhuru, stlaci, tryska vstrikne naftu (u vetsich motoru i tezsi a levnejsi paliva), pist leze dolu a kratce pred tim, nez otevre hranou saci kanal, otevrou se v hlave vyfukove ventily a nastava vyplach.
Tak jsem to videl v rezu - velke diesly, treba na lodich, jsou dokonce prevazne dvoutakty, protoze pri malem poctu otacek se jejich ztraty pri vyplachovani rapidne snizuji a ucinnost je skoro stejna jako u ctyrtaktu. Ted nastupuji vyhody dvoutaktu - hlavne vyssi merny vykon, tj. lehci motor pri stejnem vykonu. Jsou to nadherny obrovsky a neznicitelny masiny - chodi pry 30 let, aniz by se na ne sahlo.
Zdravi Mirek -
« Re: Mercedes 124 /200D
Přesně tak Majjo, pokud je tam mechanický čerpadlo, žádná řídící jednotka není třeba. Akorát bez ní nepůjde ten otáčkoměr. To se dá ale opravit tím způsobem, že se tam dodá pouze zesilovač impulsů otáčkoměru ze staré 524TD E28, taky jsem to tak řešil. To je součástka za pár korun a drahou řídící jednotku jsem za draho radši prodal. Kdybys hledal tu jednotku, tak je v motorovém prostoru pod černym deklem na pravý straně - tj. před spolujezdcem. Důležitá je ta menší!!! Ta palubka bude špatným kontaktem, přesně tak, s tím by si měl autoelektrikář poradit. Chtělo by to zkusit zahejbat konektorama, co vedou do přístrojovky. Taky už mě na těch všech Bavorákách pěkně pozlobily. Hlavně si dej ale pozor na ty hadice, aby nebyly kamenný, to je fakt u těhlech aut velký nebezpečí (prasklá hlava), který se pak opravuje za hodně dlouhý peníze!!! -
« Re: Mercedes 124 /200D
Tachometr rozhodně není mechanický a žádnej náhon to nemá, má to snímač v diferenciálu a je to "skrz dráty", což má výhodu, že se nikdy netřese ručička. Spíš to má vadu v přístrojovce.
Mechanický čerpadlo poznáš, že do něj vede táhlo plynu a v motoru můžeš ručně přidávat (prostě něco se hejbe), u elektronickýho čerpadla tam vedou jen dráty a nic nezmůžeš. Jestli je tam mechanický čerpadlo tak ekonoměr fungovat ani nemůže, ale otáčkoměr by měl jít. Ten nejspíš nejde, protože je špatná řídící jednotka, která bere informaci ze snímače otáček a zesiluje signál do otáčkoměru. Nebo tam řídící jednotka chybí. Celkem dost se z těhlech 524TD E34 specielně vykrádaj. Je to totiž velmi zajímavej artikl, protože jsou poruchový... Aktuální cena malý řídící jednotky je cca 10.000Kč. -
« Re: Mercedes W123 / 220D ..
Pro piáno bohatě postačí Super mogul, nebo prostě jakejkoliv aditivovanej olej a radši ho častějš vyměnit (7-10tis, jakt ti to vyjde) než tam lejt olej za dlouhý peníze. Ale doporučuju, abys neopomně výměnu vzduchovýho filtru a radši naftovýho filtru. U těhlech vysloužilců nikdo neví, co s ním kdy kdo vyváděl. Ještě k olejovýmu filtru: ta vložka je celkem dost drahá a bohatě postačí měnit ji ob výměnu, ničemu tím neublížíš. -
« Re: Mercedes W123 / 220D ..
Normalni olej na naftaky uplne staci. Interval se ridi podle spusobu pouzivani. Jestli jezdis jen vzdalenosti 10-15km, tak muzes menit kazdych 7-8 tisic km. Kdyz mas sem tam i delsi cestu 100 a vice, olej zustane dlouho na vysoce teplote a vypari skodlive pary. Jestli jezdis skoro jen delsi cesty, muzes menit i kazdych 15 tis. Kazdopadne men olej nejpozdeji za 2 roky, potom rychle starne. Syntetycke oleje jsou cistejsi a starnou pomalu - ale ty se vyplati (musi byt) jen na TDI, CDI, HDI. -
« Re: Mercedes W123 / 220D ..
Do piána nalej nejlepší českej minerální olej co splašíš a bude to ok. Osobně bych tam nalil Madit Super Turbo nebo tak nějak se to jmenuje. Interval 10-15K , hlavně aby tam nějakej olej byl. Žhaviče kup všechny nové - osobně mám rád BOSH a nebudeš mít problém. Dobré jsou i japonské - teď si po ránu nevzpomenu na výrobce, ale má to tři písmena :-). Hlavně všechny čtyři (pět ?) nové. PTD