Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ford sierra 1,8 TD
Už zase a znovu tady ze Sierry dělá někdo dvoutunku, přitom to váží tak 1200kg... Že je motor 1,8TD v Sierrách sráč sráčů je ale věc jistá a to na 100%!!! Doporučuju to rychle prodat než se ochladí a koupit si radši benzíňáka, uvidíš, že to v závěru přijde levněji. Možná, že je na tenhle motor spolehnutí prvních 150.000km od výroby, ale dál to je jen pro zlost. -
« Re: porucha AR 2.4 JTD
Já měl jednou v nádrži oloupanou barvu z kanystrů. Až když byl motor pořádně v tahu podtlak nasál tuto barvu naplocho na sací trubku a bylo po srandě. Musel jsem taky chvíli čekat, než se do nádrže dostal tlak a barva zase spadla. Tenkrát tomu pomohlo otevření víčka nádrže, resp. jízda bez něho, kdy stačilo sundat nohu z plynu a barva se odlepila. ( Pochopitelně na nouzové dojetí.) -
« porucha AR 2.4 JTD
Ještě si vzpomínám, přesně toto dělal jeden Passat, kterému nefungoval bypass na turbodmychadle a turbo nešlo zregulovat na nižší tlak. Nejvíce se to projevovalo na 5°do kopce. 1°a 2°vůbec nic, 3° velmi zřídka, 4° občas, 5° pořád. Pokud se nedržel plný plyn, vydrželo to do mnohem vyšších otáček, než li naplno pod plynem.
Nicméně si myslím, že AR 2.4JTD má VTG turbo a problém bypassu nemůže z důvodu jeho neexistence nastat. Každopádně, možná je jenom zakouslý vnitřek totho VTG turba (někdy se stane) a toto dělá celou tu závadu. Hele když by jsi nepořídil nikde jinde, děj vědět, opravil bych Ti to. Takto na dálku těžko radit. Michal, chiptuning@chiptuning.cz -
« Re: Přidřený motor
Je to Sierra 1,8 TD. Hlava bude v pořádku. Kdysi jsem to koupil s prasklou palicí a projevovalo se to tim, že byla expanzka celá zanesená mastným nahnědým povlakem. Teď po dolití to vůbec není mastné a nikde to kolem motoru neteče ani se nerosí víčko. Zjistil jsem to při dojetí, kdy to utíkalo přes čidlo na hadici. Původně jsem myslel, že uchází guma, jak to syčelo. -
« Re: porucha AR 2.4 JTD
ono to muze byt tak, ze je problem v dodavce vzduchu ... vypada to, ze kdyz je potreba dodat maximum vykonu (coz zalezi nejen na otackach, ale i na zatizeni motoru), tak bud tam nejde nafta, nebo tam nejde vzduch. Skoro jako by turbo prestalo znicehonic tlacit, ale nafta splichala do valcu dal jak diva. Samosebou by pak asi nehorela a motor by zdechnul. Turbo je rizene jednotkou a ta kdyz se rozhodne ho "vypnout", tak se klidne muze stat, ze musis minutu cekat, nez se jednotka vrati do "normalniho" stavu. Problem bych videl bud v ridici jednotce, nebo ve spatne funkci nejakeho cidla ovlivnujiciho cinnost jednotky, treba meric objemu a teploty nasavaneho vzduchu, polohy plynoveho pedalu, v nejhorsim pripade kombinace obojiho, coz se tezko v klidu v servise navodi .... -
« Re: Přidřený motor
voda muze utect bud deravym chladicem nebo hadici, nebo pres praskle tesneni pod hlavou (a to bud do valce, nebo do oleje, anebo do chlazeni - pak by to tlacilo do chladiciho okruhu a zrejme pres vicko vyrovnavaci nadrzky by to uteklo - osobni zkusenost), anebo muze byt praskla primo hlava - to je asi nejhorsi varianta. Hlavy zasadne neopravovat, jedine koupit novou - zavarena hlava vetsinou brzo praskne znovu .... Co mas za auto ? -
« Přidřený motor
Jak poznám přidřený motor? Po delší jízdě 200 km jsem zjistil, že v chladiči není skoro žádná voda. Nevím však kdy úniku došlo, jestli v průběhu nebo až v závěru jízdy. Po dolití a přípravku na utěsnění chladiče motor stále funguje, chladič neteče a absolvoval další štreku. -
« Re: porucha AR 2.4 JTD
No, jestli tam neco spadlo, tak spis tady ve Zline. Jeste k tomu dodam: ten motor se bez jakychkoli varovnych priznaku vypne - zadne pokuckavani, zadna postupna ztrata vykonu nebo tak neco - proste se odstavi. Pak mucim vypnout zapalovani pockat asi minutu - driv nenastartuju. Vcera jsem to zkousel, na rovine se da vytocit az k 5000 bez problemu, vic jsem to nezkousel. Neni to tedy zrejme az tak zalezitost otacek, jako zateze - kdyz si zada vic nafty, najednou ji nedostane? -
« Re: porucha AR 2.4 JTD
Je mi divný, že to dělá zrovna v plný zátěži. U klasiky by to byla typická nedostatečná dodávka paliva. Možná bych tam ještě chvilku laboroval a to včetně důkladnýho omrknutí obsahu nádrže i průchodností palivovýho vedení. Kdo ví, jestli tam těm taliánům něco nespadlo. Taková kontrola se vždycky vyplatí a stojí míň, než pokusy s řídicíma jednotkama a spol. Co ty na to, AUTOKOMPLEX ? -
« porucha AR 2.4 JTD
Cau, kluci, vedel by nekdo, co se deje? Vytocim motor (Alfa 2.4 JTD r.v. 1997) nad nejakych 4,300 a on zdechne. Ale neni to jen otazka otacek, musi byt pod zatizenim, hodne pod plynem - kopec, predjizdeni, typicky predjizdeni v kopci, Je to dost protivne, obzvlast pri tom predjizdeni. Musim zastavit, vypnout zapalovani, pockat ca. minutu, pak bez problemu naskoci. Jinak se auto chova normalne, zadny nepravidelny beh motoru, zadna zhorsena dynamika. Kontrolka vstrikovani nesviti. Krome vymeny jednoho ze vstrikovacu asi pred 1/2 rokem se v tom nikdo nevrtal /doufam/. Dali to ve Zline ve Fiatu na tester, nic. Mam zajet do Brna do Motortecu. No, asi zajedu do Brna, ale nez tam zajedu, zkousim hodit dotaz. Jinak auto /az na zavadu vstrikovace v ca. 60 000/ funguje bez problemu. Pokud chce nekdo prevazet vetsi naklady, AR 156 neni dobra volba. Pokud chce zive sportovni svezeni na prakticky neurvatelnem podvozku s perfektnim procitenim chovani vozu, pri stale dost slusne spotrebe /v prum kolem pod 7 l - asi 50% mesto, jinak dost ostra jizda/ je to dobra volba.
Petr -
« Re: Kdy spíná turbo u dieselů
troufam si tvrdit, ze turbo dodava potrebne mnozstvi vzduchu podle
a) polohy plynoveho pedalu
b) teploty nasavaneho vzduchu
c) zatizeni motoru
Cili odpoved na otazku je ne. I kdyz, co presne myslis "sepnutim turba" ? Turbo nefunguje digitalne (ANO/NE) - tj. nefouka bud max. tlak, nebo zadny tlak. Naopak, tlak turba je jednou z regulovanych (a regulovatelnych) velicin v motormanagementu. -
"-- skrytý --" 26.08.01 19:43
« Kdy spíná turbo u dieselů
Zajímalo by mě, zda turbo spíná vždy při dosažení určitých otáček, i když to v tu chvíli není vlastně potřeba (člověk jede pohodově 120 kmh po rovince), nebo spíná při určitých otáčkách, ale jen když je to potřeba (je dostatečně "sešlápnutý plyn"). Jak je to? Jde mi konkrétně o chování motorů VW 1.9TDI 66kW, VW 1.9TDi 81kW a Opel 2.0TDI 74kW. -
« Re: Rozdíl v motorech
Jsou nektera auta, ktera jsou krasna (P306 Maxi, P406 Coupe, nove Alfy) a jsou jina, ktera jsou stejna jako ostatni (Passat, Bora, Octavia, Vectra, A4/A6 a nevimcojeste). Tim nechci rici ze ty prvni jsou lepsi nez ty druhe -- hodnotim design a napaditost jak se libi me :-). No a nejlepsi je auto ktere je krasne, technicky na vysi a .... mate na nej penizky :-( -
« Re: Rozdíl v motorech
Jo a pětiválec 2.4 JTD v Maree má ještě navíc vyvažovací hřídel.
Jinak ten nový 1.9dCi v Lagune jsem si na předváděčce nechal nastartovat při zvednutý haubně a paráda - člověk by nepoznal, že je to diesel. Malý rýpnutí: kam se v tomto směru hrabou 1.9TDI a lá VW ;-))). -
« Re: Rozdíl v motorech
Ještě, že jsem švorcovej a nic si "nemusím" novýho kupovat. Dneska jsou to všechno krásný a dobrý auta a je těžko si vybrat, osobně fakt netuším, do čeho bych skočil. Mám ale pocit, že by to byl Peugeot 607 2,2HDi. Mít na to volnější finanční rozpočet, tak jedině Mercedes, BMW. -
« Re: Rozdíl v motorech
bob_>máš v tom trochu zmatek (co se Renaultu týče). 1.9dCi 75kW/4000, 200Nm/1500 je motor z Méganu a Scénicu (CommonRail), stejně jako 1.9dTi 72kW/4000, 200Nm/2000. Do Laguny se dává jediný diesel a to 1.9dCi 88kW/4000, 270Nm/2000 (CommonRail + VTG). A to rozhodně není slabý motor (jel jsem s ním při zkušební jízdě). -
« Re: Rozdíl v motorech
Vetsinou se jedna o pokusy konkurovat VW PD TDi (to je i ten ve Skodovkach. Ten je nejstarsi, ostatni jsou "novinky"). Nepopiram ze je to dobry motor, ale ty si nebudes kupovat motor, ale cele auto :-)
Renault 1.9 dCi - P 75/4000, M 200/1500
Peugeot 2.2 HDi - P 98/4000, M 314/2000
nebo 2.0 HDi - P 80/4000, M 250/1750
nebo 2.0 HDi - P 66/4000, M 205/1900
Ford 1.9 DDTi - P 85/4000, M 280/1900
Alfa 2.4 JTD - P 100/4000, M 304/1900 ???
Skoda 1.9 TDi - P 66/4000, M 210/1900
nebo 1.9 TDi - P 81/4150, M 235/1900
Me osobne se nejvice libi 406 (607) s tou 2.2, ale asi dlouho na ne mit nebudu :-) Jsou to pohodlna auta pro dlouhe cesty i vice lidi. Ta Skoda (zrejme Octavie) bude nejlevnejsi, s asi nejmensi spotrebou (v porovnani s 2.2 HDi a 2.4 JTD urcite), ale neni to takove "pohodlne" auto. Jestli chces levny moderni TD, kup si Octavii, jestli chces, pohodlne a (nebijte mne) kvalitni auto, kup si 607 :-). Jestli mas "sportovni srdce" a chces TD, kup si Alfu. Novou Lagunu neznam (ale asi to bude v porovnani s ostatnimi slaby motor), Alfy bych se trosku bal ze bych ji roztriskal :-) No a forda bych si asi neeee...
Co se tyce tech vykonu a krouticich momentu, ATX ti urcite z te Skodovky vytuni takrtka stejne parametry jako maji ty 2.2 a 2.4. Je otazkou jestli je to pro tebe prijatelne. -
« Rozdíl v motorech
Prosím o radu, chci koupit nové auto,střední třída,diesel na delší cesty.Každá značka nabízí jiný typ motoru :Peugeot 2.2HDi,Renault 1,9DCi,Ford 1,9DDTI,Škoda 1,9TDI a Alfa 2,4JTD.
Zajímalo by mě, jaké rozdíly jsou mezi těmito motory a jaké výhody, či nevýhody ten který motor má. -
« Re: TDI 85 kW
Pravdu samozřejmě máš. ATX nezklamal, a doufám, že při druhém měžení bude chlapík na brzdě ochoten experimentovat s ruční brzdou a odpojováním čidel ABS.
Stále ale zůstává problém s dírou po přestávce v jízdě. Obávám se, že dokud servisu neřeknu přímo co mají opravit, tak to neopraví.