Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.09.01  11:02

    « Re: Ford sierra 1,8 TD

    Dvoutunku nedělá někdo, ale já. :-) A myslím to tak, že to uveze i 800kg a pak to váží dvě tuny. Pokud si někdo koupí kombíka, tak počítám, že v tom bude chtít něco vozit. Sám jsem do kufráka naložil 500kg do kufru a pohoda. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.09.01  07:51

    « Re: Ford sierra 1,8 TD

    Už zase a znovu tady ze Sierry dělá někdo dvoutunku, přitom to váží tak 1200kg... Že je motor 1,8TD v Sierrách sráč sráčů je ale věc jistá a to na 100%!!! Doporučuju to rychle prodat než se ochladí a koupit si radši benzíňáka, uvidíš, že to v závěru přijde levněji. Možná, že je na tenhle motor spolehnutí prvních 150.000km od výroby, ale dál to je jen pro zlost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.01  17:20

    « Re: Ford sierra 1,8 TD

    Moto má 75 koní, což je docela málo na skoro dvoutunové auto......PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.01  21:38

    « Ford sierra 1,8 TD

    Koupil jsem minuly tyden kombi a zda se mi to hrozne liny je to vinou motoru ktery ford vyrobil, nebo mam neco s motorem. Turbo spina asi kolem 2400 ot/min. Zkusim nechat zkontrolovat vstriky a cerpadlo. (Sani je v poradku a nikde to nefouka)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.01  17:06

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    Já měl jednou v nádrži oloupanou barvu z kanystrů. Až když byl motor pořádně v tahu podtlak nasál tuto barvu naplocho na sací trubku a bylo po srandě. Musel jsem taky chvíli čekat, než se do nádrže dostal tlak a barva zase spadla. Tenkrát tomu pomohlo otevření víčka nádrže, resp. jízda bez něho, kdy stačilo sundat nohu z plynu a barva se odlepila. ( Pochopitelně na nouzové dojetí.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.01  15:56

    « porucha AR 2.4 JTD

    Ještě si vzpomínám, přesně toto dělal jeden Passat, kterému nefungoval bypass na turbodmychadle a turbo nešlo zregulovat na nižší tlak. Nejvíce se to projevovalo na 5°do kopce. 1°a 2°vůbec nic, 3° velmi zřídka, 4° občas, 5° pořád. Pokud se nedržel plný plyn, vydrželo to do mnohem vyšších otáček, než li naplno pod plynem.
    Nicméně si myslím, že AR 2.4JTD má VTG turbo a problém bypassu nemůže z důvodu jeho neexistence nastat. Každopádně, možná je jenom zakouslý vnitřek totho VTG turba (někdy se stane) a toto dělá celou tu závadu. Hele když by jsi nepořídil nikde jinde, děj vědět, opravil bych Ti to. Takto na dálku těžko radit. Michal, chiptuning@chiptuning.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.01  14:23

    « Re: to prof- porucha AR 2.4 JTD

    Jo, v zasade je to tak, jak rikas. Akorat zalezi na zatezi. V jednom na rovine to muzu vytocit k 5000 a nic se nestane. Do kopce je to kolem tech 4,2 - 4,5. No nic, zkusim s tim nekam zajet. Do nejakeho znackoveho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.01  08:04

    « to prof- porucha AR 2.4 JTD

    No já tuto závadu už zažil a dělala to řídící jednotka. Do cca 4100 1/min všechno fungovalo jak má, auto jelo na 100% a od těchto otáček nic. Z neznámého důvodu klesla dávka paliva a tlak turbodmychadla a bylo po všem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  14:42

    « Re: Přidřený motor

    Je to Sierra 1,8 TD. Hlava bude v pořádku. Kdysi jsem to koupil s prasklou palicí a projevovalo se to tim, že byla expanzka celá zanesená mastným nahnědým povlakem. Teď po dolití to vůbec není mastné a nikde to kolem motoru neteče ani se nerosí víčko. Zjistil jsem to při dojetí, kdy to utíkalo přes čidlo na hadici. Původně jsem myslel, že uchází guma, jak to syčelo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  13:49

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    Kde by podmínky plný zátěže šly navodit, by byl servis s motorovou brzdou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  12:45

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    ono to muze byt tak, ze je problem v dodavce vzduchu ... vypada to, ze kdyz je potreba dodat maximum vykonu (coz zalezi nejen na otackach, ale i na zatizeni motoru), tak bud tam nejde nafta, nebo tam nejde vzduch. Skoro jako by turbo prestalo znicehonic tlacit, ale nafta splichala do valcu dal jak diva. Samosebou by pak asi nehorela a motor by zdechnul. Turbo je rizene jednotkou a ta kdyz se rozhodne ho "vypnout", tak se klidne muze stat, ze musis minutu cekat, nez se jednotka vrati do "normalniho" stavu. Problem bych videl bud v ridici jednotce, nebo ve spatne funkci nejakeho cidla ovlivnujiciho cinnost jednotky, treba meric objemu a teploty nasavaneho vzduchu, polohy plynoveho pedalu, v nejhorsim pripade kombinace obojiho, coz se tezko v klidu v servise navodi ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  12:41

    « Re: Přidřený motor

    voda muze utect bud deravym chladicem nebo hadici, nebo pres praskle tesneni pod hlavou (a to bud do valce, nebo do oleje, anebo do chlazeni - pak by to tlacilo do chladiciho okruhu a zrejme pres vicko vyrovnavaci nadrzky by to uteklo - osobni zkusenost), anebo muze byt praskla primo hlava - to je asi nejhorsi varianta. Hlavy zasadne neopravovat, jedine koupit novou - zavarena hlava vetsinou brzo praskne znovu .... Co mas za auto ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  09:57

    « Přidřený motor

    Jak poznám přidřený motor? Po delší jízdě 200 km jsem zjistil, že v chladiči není skoro žádná voda. Nevím však kdy úniku došlo, jestli v průběhu nebo až v závěru jízdy. Po dolití a přípravku na utěsnění chladiče motor stále funguje, chladič neteče a absolvoval další štreku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  08:49

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    No, jestli tam neco spadlo, tak spis tady ve Zline. Jeste k tomu dodam: ten motor se bez jakychkoli varovnych priznaku vypne - zadne pokuckavani, zadna postupna ztrata vykonu nebo tak neco - proste se odstavi. Pak mucim vypnout zapalovani pockat asi minutu - driv nenastartuju. Vcera jsem to zkousel, na rovine se da vytocit az k 5000 bez problemu, vic jsem to nezkousel. Neni to tedy zrejme az tak zalezitost otacek, jako zateze - kdyz si zada vic nafty, najednou ji nedostane?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  07:14

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    Je mi divný, že to dělá zrovna v plný zátěži. U klasiky by to byla typická nedostatečná dodávka paliva. Možná bych tam ještě chvilku laboroval a to včetně důkladnýho omrknutí obsahu nádrže i průchodností palivovýho vedení. Kdo ví, jestli tam těm taliánům něco nespadlo. Taková kontrola se vždycky vyplatí a stojí míň, než pokusy s řídicíma jednotkama a spol. Co ty na to, AUTOKOMPLEX ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  21:16

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    Filtr menili pred 3 tydny, tam to nebude...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  19:31

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    Uvidíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  18:49

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    Začal bych palivovým filtrem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  11:46

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    Dik. No potes pambu.:-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  11:18

    « Re: porucha AR 2.4 JTD

    Senzor tlaku plnění nebo řídící jednotka.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  10:26

    « porucha AR 2.4 JTD

    Cau, kluci, vedel by nekdo, co se deje? Vytocim motor (Alfa 2.4 JTD r.v. 1997) nad nejakych 4,300 a on zdechne. Ale neni to jen otazka otacek, musi byt pod zatizenim, hodne pod plynem - kopec, predjizdeni, typicky predjizdeni v kopci, Je to dost protivne, obzvlast pri tom predjizdeni. Musim zastavit, vypnout zapalovani, pockat ca. minutu, pak bez problemu naskoci. Jinak se auto chova normalne, zadny nepravidelny beh motoru, zadna zhorsena dynamika. Kontrolka vstrikovani nesviti. Krome vymeny jednoho ze vstrikovacu asi pred 1/2 rokem se v tom nikdo nevrtal /doufam/. Dali to ve Zline ve Fiatu na tester, nic. Mam zajet do Brna do Motortecu. No, asi zajedu do Brna, ale nez tam zajedu, zkousim hodit dotaz. Jinak auto /az na zavadu vstrikovace v ca. 60 000/ funguje bez problemu. Pokud chce nekdo prevazet vetsi naklady, AR 156 neni dobra volba. Pokud chce zive sportovni svezeni na prakticky neurvatelnem podvozku s perfektnim procitenim chovani vozu, pri stale dost slusne spotrebe /v prum kolem pod 7 l - asi 50% mesto, jinak dost ostra jizda/ je to dobra volba.
    Petr
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  10:12

    « Re: Kdy spíná turbo u dieselů

    troufam si tvrdit, ze turbo dodava potrebne mnozstvi vzduchu podle

    a) polohy plynoveho pedalu

    b) teploty nasavaneho vzduchu

    c) zatizeni motoru


    Cili odpoved na otazku je ne. I kdyz, co presne myslis "sepnutim turba" ? Turbo nefunguje digitalne (ANO/NE) - tj. nefouka bud max. tlak, nebo zadny tlak. Naopak, tlak turba je jednou z regulovanych (a regulovatelnych) velicin v motormanagementu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.01  19:43

    « Kdy spíná turbo u dieselů

    Zajímalo by mě, zda turbo spíná vždy při dosažení určitých otáček, i když to v tu chvíli není vlastně potřeba (člověk jede pohodově 120 kmh po rovince), nebo spíná při určitých otáčkách, ale jen když je to potřeba (je dostatečně "sešlápnutý plyn"). Jak je to? Jde mi konkrétně o chování motorů VW 1.9TDI 66kW, VW 1.9TDi 81kW a Opel 2.0TDI 74kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  10:45

    « Re: Rozdíl v motorech

    Jsou nektera auta, ktera jsou krasna (P306 Maxi, P406 Coupe, nove Alfy) a jsou jina, ktera jsou stejna jako ostatni (Passat, Bora, Octavia, Vectra, A4/A6 a nevimcojeste). Tim nechci rici ze ty prvni jsou lepsi nez ty druhe -- hodnotim design a napaditost jak se libi me :-). No a nejlepsi je auto ktere je krasne, technicky na vysi a .... mate na nej penizky :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  11:57

    « Re: Rozdíl v motorech

    Jo a pětiválec 2.4 JTD v Maree má ještě navíc vyvažovací hřídel.


    Jinak ten nový 1.9dCi v Lagune jsem si na předváděčce nechal nastartovat při zvednutý haubně a paráda - člověk by nepoznal, že je to diesel. Malý rýpnutí: kam se v tomto směru hrabou 1.9TDI a lá VW ;-))).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  10:39

    « Re: Rozdíl v motorech

    Muze byt i Marea 2,4 130 HLX, jeste tu nepadlo, ze 2,4 je 5-valec. [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  09:42

    « Re: Rozdíl v motorech

    cokes>Jel jsi i s benzínovou Lagunou? Já jo a 1.8 mi přišla výrazně hlučnější než ten diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  09:40

    « Re: Rozdíl v motorech

    bob_>že po tobě skočím!!!! :-))) Poslední dobrý Peugeot byla 404 - to byl luxus. A potom ještě Hyena (504) - znáš? Teď se mi moc líbila 406 Coupé(?) - ta od Pinninfariny (nebo jak se ten špagetožrout píše)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  09:09

    « Re: Rozdíl v motorech

    hele meda, nech si toho, stejne jsou peugeoty lepsi nez renaulty :-) Just joke :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  08:16

    « Re: Rozdíl v motorech

    Ještě, že jsem švorcovej a nic si "nemusím" novýho kupovat. Dneska jsou to všechno krásný a dobrý auta a je těžko si vybrat, osobně fakt netuším, do čeho bych skočil. Mám ale pocit, že by to byl Peugeot 607 2,2HDi. Mít na to volnější finanční rozpočet, tak jedině Mercedes, BMW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  15:33

    « Re: Rozdíl v motorech

    Ta nová Laguna 1.9 DCi jede fakt moc dobře (dojem ze zkušební jízdy), kdybych pořizoval auto střední třídy, koupím ji. A to jsem fanda BMW a MB...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  12:16

    « Re: Rozdíl v motorech

    bob_>No proto! :-)))). To víš, na Renaulty já jsem háklivej!! ;-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  11:51

    « Re: Rozdíl v motorech

    oops. Sak mi ale ty data dame dohromady, ne? :-) Take jsem o te Lagune psal ze s ni nemam zkusenosti. A ty tvrdis ze je ten motor O. K. Nerikam ani putna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  11:14

    « Re: Rozdíl v motorech

    bob_>máš v tom trochu zmatek (co se Renaultu týče). 1.9dCi 75kW/4000, 200Nm/1500 je motor z Méganu a Scénicu (CommonRail), stejně jako 1.9dTi 72kW/4000, 200Nm/2000. Do Laguny se dává jediný diesel a to 1.9dCi 88kW/4000, 270Nm/2000 (CommonRail + VTG). A to rozhodně není slabý motor (jel jsem s ním při zkušební jízdě).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  09:57

    « Re: Rozdíl v motorech

    Vetsinou se jedna o pokusy konkurovat VW PD TDi (to je i ten ve Skodovkach. Ten je nejstarsi, ostatni jsou "novinky"). Nepopiram ze je to dobry motor, ale ty si nebudes kupovat motor, ale cele auto :-)

    Renault 1.9 dCi - P 75/4000, M 200/1500


    Peugeot 2.2 HDi - P 98/4000, M 314/2000


    nebo 2.0 HDi - P 80/4000, M 250/1750


    nebo 2.0 HDi - P 66/4000, M 205/1900


    Ford 1.9 DDTi - P 85/4000, M 280/1900


    Alfa 2.4 JTD - P 100/4000, M 304/1900 ???


    Skoda 1.9 TDi - P 66/4000, M 210/1900


    nebo 1.9 TDi - P 81/4150, M 235/1900

    Me osobne se nejvice libi 406 (607) s tou 2.2, ale asi dlouho na ne mit nebudu :-) Jsou to pohodlna auta pro dlouhe cesty i vice lidi. Ta Skoda (zrejme Octavie) bude nejlevnejsi, s asi nejmensi spotrebou (v porovnani s 2.2 HDi a 2.4 JTD urcite), ale neni to takove "pohodlne" auto. Jestli chces levny moderni TD, kup si Octavii, jestli chces, pohodlne a (nebijte mne) kvalitni auto, kup si 607 :-). Jestli mas "sportovni srdce" a chces TD, kup si Alfu. Novou Lagunu neznam (ale asi to bude v porovnani s ostatnimi slaby motor), Alfy bych se trosku bal ze bych ji roztriskal :-) No a forda bych si asi neeee...

    Co se tyce tech vykonu a krouticich momentu, ATX ti urcite z te Skodovky vytuni takrtka stejne parametry jako maji ty 2.2 a 2.4. Je otazkou jestli je to pro tebe prijatelne.

  • 00 Reagovat !

    foto

    20.08.01  17:21

    « Rozdíl v motorech

    Prosím o radu, chci koupit nové auto,střední třída,diesel na delší cesty.Každá značka nabízí jiný typ motoru :Peugeot 2.2HDi,Renault 1,9DCi,Ford 1,9DDTI,Škoda 1,9TDI a Alfa 2,4JTD.
    Zajímalo by mě, jaké rozdíly jsou mezi těmito motory a jaké výhody, či nevýhody ten který motor má.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.01  00:00

    « to rambo1

    Tu díru po přestávce první TDI PD dělají všechny! U nových aut je to trošku odstraněno softwarem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  18:50

    « Re: TDI 85 kW

    Pravdu samozřejmě máš. ATX nezklamal, a doufám, že při druhém měžení bude chlapík na brzdě ochoten experimentovat s ruční brzdou a odpojováním čidel ABS.
    Stále ale zůstává problém s dírou po přestávce v jízdě. Obávám se, že dokud servisu neřeknu přímo co mají opravit, tak to neopraví.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  12:34

    « Re: TDI 85 kW

    Aha. Podle grafu origoš TDI PD 85kW. Mám pravdu? Jinak je to divné. ATX řekne víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  12:32

    « Re: TDI 85 kW

    To je origoš nebo čiplé?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…