Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
Nechci bejt za blba, ale blbe se zeptam, abych nebyl ještě větší blb, kterej dělá chytrýho a nehoví tomu. Jakej je teda přesně rozdíl mezi klasickým dieselem a přímým vstřikem. To se jako přímo vstřikuje do válce? K čemu vlastně slouží ta předkomůrka? Znám z praxe jak vypadaj starý klasický diesely - ty chápu. Prosím nezatraťte mě a zkuste se mého dotazu někdo ujmout. Princip common railu je mi taky jasnej, ale jak je to u těch VW TDi, tváří se to jako normální diesel (alespoň v mejch očích)??????????????????? -
« Re: Re:
BTW vcera som isiel popri Toyote Carine, ktora prave nastartovala. Uchvatil ma ten prijemny zvuk a tak som sa pozrel ci to je VVTi alebo klasika. A cuduj sa svete, bola to D4D. Ta mala zvuk krasny ako tie najlepsie 16V benzinaky. Kam sa hrabu vsetky europske "traktory". -
« Bez nadpisu
2PavelKR5: ještě je tuším odlišený TDi v Caravelle modrým I,ale to netuším z jakých důvodů. Pro úplnost nové japonské TD používají princip common rail myslím všechny.( D4D nebo jak se to u Toyoty jmenuje ). Případně bysme do těch principů dieselů mohli taky zatáhnout ještě přímovstřiky a předkomůrky, i když ty poslední jmenované se už dneska asi moc nevyskytují, poslední motor tohoto principu jsem u nového auta viděl ve Fordech, tedy klasický "legendární" 1.8TD s turbem honěným výfukovými plyny, intercoolerem a předkomůrkou ,jak to mělo Mondeo předchozí generace a Escorty Mk.VI. Pro větší zmatek je možné taky zmínit se o různých principech přeplňování. -
« Re: VW 1.9TDi PD + značení TDI
to Herodes: Poměrně vyčerpávajícím způsobem jsi popsal ten "hokej", ale nikdo Ti v tom jasno neudělá. TDI s červeným DI případně celý v červené se bohužel používá pro víc výkonových variant. Aby to bylo jednoznačnější, tak by VW museli začít používat víc barev, případně značku TDI něčím doplňovat (?). Mimochodem, jiná barva se u jednoho motoru již pár let vyskytuje - zelená barva se používá pro 1.2TDI/45kW (první "třílitrový" auta jako Lupo a A2).
to Monastus: Nejprve jsi se ptal na "PD" versus klasický TDI. To Ti smudla vysvětlil (snad bych jen doplnil jiný český termín pro PD: sdružené vstřikovače). Teď zmiňuješ stálý tlak, ale to už jsi u třetího vstřikovacího systému (common-rail). Takže pokusím se Ti to přehledně shrnout. V současnosti se používají 3 různé vstřikovací systémy: s jedním vstřikovacím čerpadlem (zpravidla rotačním), se sdruženými vstřikovači pro každý válec (pumpe-duse) a se společnou tlakovou lištou (common-rail). Stálý tlak je pouze u "common-rail" systému (mimochodem u toho se taky vyskytuje 1 společné čerpadlo, ale ne vstřikovací, ale spíš "tlakovací"). První TDíčka měla rotační vstřikovací čerpadlo, posléze VW přechází na pumpe-duse a naopak Audi přechází na "common-rail". Ostatní výrobci používali až do roku 1996 výhradně rotační vstřikovací čerpadla (všechny ty D a TD motory) a od roku 1997 postupně přecházejí na "common-rail" (JTD, CDI, HDI atd.). -
« Znaceni TDI motoru u VolksWagenu
Cus mam stupido dotaz, lze nejak ze stitku TDI vycist kolik Kw ten ktery TDI motor ma? U 66Kw a 81Kw mi je znaceni jasne , ale jak se odlisuji 74,85,96 a 110? U Bory a Fabie je DI cervene, ale ve Fabce je 74 a v Bore 85.. U 96 jsou vsechna 3 pismena cervena, ale jak se znaci 110? Mam v tom hokej. Diky za vysvetleni. -
« Re: COMMON RAIL
Jo jo, teď jsem se díval co stojí Passat kombi - a 1 600 000 ve slušnější výbavě je fakt dost. A to neberu nějaké zbytečnosti jako navigační systémy a drahá radia original VW. To je zběžná ukázka "lidového" auta. Za Polo ve slušné výbavě dát 700.000,- je taky celkem dost, i když to už není tak hrozné...... jo, jsou to dardy. Proto se jen směju, když někdo reklamuje auto ....již od....koupit si ale nové auto v základní výbavě a pak se tři roky tlouct do hlavy že jsem si nepřiplatil za to či ono......PTD -
« Re: Ford sierra 1,8 TD
To Smudla: Tak to jsme na tom podobně, taky stavím a jezdím taktéž starou hajtrou řádově za 50.000,- Drahý auta pořizujou buď ti co na to skutečně mají, magoři (který pak žerou suchej chleba) nebo takoví co si koupí levný ale nový auto, aby měli alespoň nějakou záruku spolehlivosti, když tomu příliš nehoví... -
« Re: Ford sierra 1,8 TD
Ani jedno ani druhé,Zadku524. Jenom stavím dům a doplácím úvěr, kterým jsem rozjížděl autopůjčovnu s bazarem. Koupi auta, i když bych to neměl tvrdit moc nahlas, považuju za vůbec nejhorší investici ( z hlediska ekonomického ). Nemusím ukazovat každému, že jezdím v něčem hogofogo, když Sirka slouží. A přesun z místa A do místa B, to je to jediné co potřebuju, pokud se Sirka nesere, nevidím jediný důvod, proč bych tady měl na těch šílených cestách rozbíjet něco podstatně dražšího. Navíc by mi to při transportu stavebního materiálu trhalo srdce. každý má pohled na věc jiný, já to prostě takhle vidím, GMC bylo jen nahlas vyslovené snění, když to chceš vědět. Určitě bych neudělal takovou pitomost, abych v autě utopil tolik peněz. Ale abys nebyl úplně zklamaný, Sirku používá spíš můj táta, už jsem tuším někde psal že disponuji kombíkem Mondeem ( ale to do tohoto tématu asi nepatří, když jsme se bavili o míře zatížení ). -
« Re: Ford sierra 1,8 TD
To Smudla: O pár příspěvků níž píšeš jak jsi finančně omezenej...a že není na ameriku... V letošním roce jsi přivez 160 aut a chceš mi namlouvat, že si nevyděláš na lepší auto než na Sierru???!!! To se mi teda nechce věřit. Jsi teda velice špatný obchodník nebo jsi spíš zaměstnanec nějakýho velkodovozce? -
« Re: Ford sierra 1,8 TD
No, pokud bych nebyl omezenej finanční stránkou věci, tak by se mi líbil takový GMC Sierra 3500 Series Crew Cab, motor dejme tomu 6.6 TD. To by bylo bahno. No, ale vzhledem, k tomu že tiskárnu na peníze nemám, tak si budu muset i nadále vystačit se Sirkou a Ducatem.Život je boj. -
« Peugeot 1,9D
Včera nás s kamarádem trochu zklamal tenhle tolik vychvalovanej motor. Peugeotů už jsme měli hodně, i na kšeft a vždycky byly ty motory celkem bez problémů. Teď má kolega P405 diesel, Auto je jak novej, najeto přes 70.000km a najednou z něj včera začla téct voda odněkud zpod naftovýho čerpadla. Byla špatná mrazová zátka. To bych skoro nečekal. -
« Re: Ford sierra 1,8 TD
Že je 1.8TD od Forda tragedie, to je fakt. Na druhou stranu se najdou i jedinci, kteří na tom mají najeto 250.000km a furt to jezdí. Když jsem sám stavěl, tak jsem ke své Sirce choval níže popsaným způsobem, musím zaklepat na dřevo , bohudík to celé přežila. Možná bych to neměl proklamovat moc nahlas, ale Sirku ´93 TD kombi občas dodnes používám k tahání podvalníku. Mondeo + podvalník jsou přesně o 50 kg těžší, než připouští výrobce zátěž na kouli. Abych to shrnul, není to, čím bych se mohl chlubit, ale kdo z nás má cash na dejme tomu nějaké GMC (jé to by bylo fajn ) pickup. -
« Re: Ford sierra 1,8 TD
Naložit do Sierry, i kdyby to byl kombík 20 pytlů cementu zcela odsuzuju. Ale kdo chce prostě vyzkoušet co to ještě vydrží, nechť to zkouší. Osobně bych to teda nikdy autu neudělal, ani hajtře kterou nemám rád, to radši pojedu 2x, nebo radši 3x. Hlavně nevím, kam se do kufrový Sierry těch 20 pytlů vešlo. Osobně jsem trochu opatrnější, koupil jsem si novej vozejk s nosností 600kg, ale po naložení 10 pytlů už mi ho bylo celkem líto, tak jsem mu víc radši nepřidával, nemusím ho za každou cenu strhnout... -
« Re: Ford sierra 1,8 TD to PTD
Taky se mi to zdá přitažený za vlasy a pokud PTD myslí výrazem pohoda vlečení zádě po silnici, pérování na dorazech a prakticky nemožnost přesáhnout rychlost 60 km/h, potom já nazývám pohodou něco jiného :-) Souhlasím se Zadkem, motor 1,8 D první generace je neštěstí.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!