Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Ja som vo svojom prispevku nepisal o vlastnictve, ale o tom, ze patria pod nich. myslel som to tak, ze tieto automobilky spolupracuju a hlavne rozhodovanie o napredovani a vyrobe robia v GM, samozrejme po odsuhlaseni majitelov. A pokial sa tyka toho multijetu, tak pokial viem vyvijali ho vo Fiate za prispenia GM. Automobilky prisli na to, ze je zbytocne ak kazda investuje do vyvoja zvlast, aj tak nakoniec vacsinou dospeju k velmi podobnym vysledkom. Takto usetria peniaze investovane do vyvoja... -
« Re: Re:
GM tam bude mít spíš jenom nějaká aktiva, než že by Subaru přímo vlastnil. To něco jako právě Fiat, mám tam sice nějaký share, ale rozhodně Fiata nevlastní, tedy zatím, protože GM má na zbylé akcie Fiatu obční právo. Zatím to s Fiatem vypadá tak, že čeká až do konce obce a pak pravděpodobně Fiata koupí co nejlevněji, protože nikdo jiný než GM nedá Fiata dohromady a italská vládá to moc dobře ví. Se Subaru to bude něco v podobným směru, sice Subaru nevlastní, ale bude tam mít své know-how, já bych to tam hádal na nějakou Joint-Venture tedy něco jako s ruskou Ladou, kde GM taky je přestože ji nevlastní... -
« Re: TDI na vodu
ne, měl jsem namysli to, že ta naběračka v které je sací koš nedala té vodě šanci zalézt někam do kouta nádrže. Protože je přímo pod hrdlem a ta sračka tekla přímo do toho. Měl jsem kdysi Golfa 3 TD, tam byl sací koš na dně, ale bez tý naběračky. Už jsem měl pěknou řádku ropáků, ale takový pech jsem ještě neměl.
-
"-- skrytý --" 28.12.03 20:39
« Re:
Tak sorry, asi to bylo v jiném tématu. Jel jsem s s tímto motorem v nové Lancii Y: po ohřátí (velmi rychlém) maximálně kultivovaný projev, vč. volnoběhu, a to i po otevření kapoty motoru; minimum "dieselovských" vibrací, jen trochu výraznější turbo efekt - pod 2000 ot./min. sice použitelný pro rozjezd a plynulou jízdu, méně již pro akceleraci, nad 2000 se ovšem jeví jako motor o dost vyššího objemu; ani při 4500 neprojevuje tendenci k rychlému vadnutí, tj. oproti jiným "vyhoněným" turbodieselům má dostatečně široký rozsah využitelných otáček; jelikož měl najeto pouze několik set km, moc jsem ho netrápil, ale 140 jel úplně v pohodě i navzdory dost silnému protivětru; v tomto voze údajně "běžně umí tacho 180". Sám rozhodně nepatřím k příznivcům diesel motorizace, ale tenhle motor bych byl schopen "zkousnout" (na rozdíl od koncernových dieselů VW/Audi/Seat/Škoda) a vzhledem k jeho objemu ho musím označit za naprosto super! -
« Re: TDI na vodu
Mám nový čerpadlo a vstřiky. Čerpadlo je tam daný jen od oka. Předvstřik chci nechat uděl v servisu, ale všude mají během vánoc děsný "netáhlo". Tak až po Novým roce. A4 má tu sací koš v nádrži v podobě takové naběračky, která je položená přímo pod napouštěcím otvorem!!! Takže všechno co teče do nádrže dostane motor z první rány, aniž by se to mělo šanci někde v dolní části nádrže usadit.
Co se týče reklamace u pumpy - klasika jako v Čechách - mi nic, mi muzikanti a že tam máme vodu? No to nám pane musíte prokázat atd.... Nevím jak to mají ty pumpy vyřešený, ale hned po mě prý přijela k pumpě cisterna. Možná sem bral poslední sra**ky ze dna. Ještě se ozvu jak to dopadlo. -
« Bio
Nechce se mě vrtat v archivu, díky těm reklamám už mi to sotva leze,tak to dávám sem: Forscher warnen vor Biodiesel
Vor dem Einsatz von Biodiesel in nicht dafür ausgelegten Motoren haben jetzt Wissenschaftler der Universität Hohenheim gewarnt. Vor allem in modernen Dieselmotoren mit Pumpe-Düse-Technik oder Common-Rail-Einspritzung könne der aus Rapsöl gewonnene Kraftstoff zu Ablagerungen, erhöhtem Verschleiß und Motorschäden führen.
Die Forscher hatten in einem Projekt untersucht, wie sich ein Kraftstoffgemisch aus Biodiesel und herkömmlichem Diesel auf Traktormotoren auswirkt. Die Ergebnisse ließen sich aber auch auf Pkw-Motoren übertragen, hieß es. Die Wissenschaftler stellten neben einem deutlich erhöhten Spritverbrauch einen überdurchschnittlichen Motorenverschleiß und eine starke Abnutzung der Kolbenringe fest. Dies mache zusätzliche Inspektionen und Reinigungen von Motorbauteilen sowie verkürzte Wechselintervalle notwendig. Bereits in den vergangenen Monaten hatten zahlreiche Autohersteller frühere Freigaben ihrer Aggregate für Biodiesel zurückgezogen. (mid) Zdroj: AutoScout24-News
-
« TDI na vodu
V sobotu jsem u jedný nejmenovaný světový pumpy u stojanu "DIESEL" ovšel netušil jsem, že jim z toho teče taky voda. Mám A4 TDI a ujela na tu směs cca 2 km. Pak bylo velké ticho. Po odtahu do servisu jsme zjistili, že jsem nenabral jen pár kapek, spíš pár litrů vody. Teď seznam prvních škod - fitr, zadřený čerpadlo, řemen přeskočil o tři zuby, tečou tři vstřiky. Jen doufám že to zavrčí a nebude to potkaný. Pojedu a rozbiju jim tam držku.... -
« Re: Opravdu?
Se spoustou dílů prostě ženou vodu na mlýn servisům a prodejcům dílů. Taky jsem zažil borce, který mi tvrdil, že vstřikovač se musí měnit celý a ne jen špička za pár stovek. Měl pravdu, tak to dělají ve značkových servisech nebo ve světě, ale naco takové plýtvání. Stejně je to s elektronikou. Klidně vám v servisu naúčtují za výměnu komplet plošňáku z TV a pak se dozvím, že opravář si vadné součástky za pár kaček vymění a udělá to znovu. -
"-- skrytý --" 12.12.03 08:35
« Re: Opravdu?
Prof: spíš pan redaktor plácal (pardon, říká se "kompiloval") dohromady článek z několika jiných článků, a smíchal dohromady jablíčka s hruštičkama... Nic nového pod sluncem, takoví byli a budou. Někteří z nás jistě pamatují na jednoho moc milého pána, co byl sám jako kůl v plotě, a pletl si brojlery a bojlery. Třeba se ho jen někteří redaktoři snaží trumfnout. -
« Re: Opravdu?
Mam najeto na 1.8TD 150.000 km a zadny vstrikovace jsem jeste nemenil, poslechem cvakaj vsechny jak maji a spotreba je taky stale stejna. Do valcu nafta po vypnuti motoru netece, protoze po startu to nejak extra necoudi. Tak doufam, ze je vse OK a vstrikovace maji delsi zivotnost, nez by obchodnici chteli :o) -
« Opravdu?
Kdo četl včerejší Svět motorů? V článku Diesel nebo benzín je zmínka o tom, že u nafty je nutné po cca 80-100 tis. km je nutné měnit vstřikovače! Dle článku vstřikovač na klasické TDI stojí 4 000 Kč a na Common Rail 15 000 Kč!!! Zakládá se článek na pravdě, nebo zase páni redaktoři psali bludy?!? -
« Re: turbo
Proč bys kupoval nový (u Renaulta to bude stát pořádný ranec), když můžeš udělat repasi. Kromě futrálu tam stejně příjde vše nové a navíc to příjde tak kolem 15 tis, což myslím bude míň jak polovina co za nové. Třeba Rema Turbo Strakonice (bývalí borci co dělali turba v ČZ Strakonice). Pokud to tam dovezeš ráno, tak odpoledne hotovo nebo pošlou ČD. -
« turbo
malý dotaz, nevíte,kolik může stát nový turbo do renaulťácký 1,9dCi?? Nevim jestli je uplne OK, protoze a jelikoz, kdyz se dostane ke slovu (2000 ot) tak tam zarachta lozisko a chvilku hluci...nevim jak dlouho mi vydrzi,a nevyřešila by to jen vymena loziska?? V servisu mi rikaly, ze to je OK, ale ja nevim.... -
« 1,9 JTD v Doblu
Může mě někdo dát typ, jak zvýšit točivý moment a výkon (NE pomocí čiptuningu) na motoru 1,9JTD v Doblu? Má krouťák jen 200Nm, výkon ujde - 74kW. Ten sám motor ve Stilu má 255Nm a výkon 85 kW. Jsem laik, ale nedaly by se zaměnit software obou motorů a tím dosáhnout parametrů Stila? Díky. -
« Re: xxx
Zásadní výhodou common-railu (CR) je stálý vstřikovací tlak (při jakýchkoliv otáčkách motoru a v kterékoliv fázi otáčky motoru), což umožňuje konstruktérovi nasázet tam předvstřiků, hlavních vstřiků a ev. "dovstřiků", kolik jen potřebuje (a tím si naladit průběh spalování a potažmo emise, hlučnost atd.).
Naopak výhodou sdružených vstřikovačů (PD) je dle mého názoru to, že nafta je tlakována ve velmi malém objemu, což vede k menším ztrátám a vyšší účinnosti. S konstrukčním provedením PD souvisí i vyšší maximální tlak (maximum 210 MPa u PD oproti stabilním 160 MPa u CR), ale to se časem dost možná změní, uvidíme. Jinak, problém u PD je zřejmě mazání vačkového hřídele, který pohání vstřikovače (extrémně namáhaného). Specifická výhoda PD byl a trochu ještě je ten fakt, že ho dělá VW, který má nejdelší zkušenosti a know-how s přímovstřikovejma turbodieselama (díky motorům TDI od Audi, které na počátku 90-tých let odstartovaly současnou dieselmánii).