Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    31.12.03  17:26

    « Bez nadpisu

    Ja som vo svojom prispevku nepisal o vlastnictve, ale o tom, ze patria pod nich. myslel som to tak, ze tieto automobilky spolupracuju a hlavne rozhodovanie o napredovani a vyrobe robia v GM, samozrejme po odsuhlaseni majitelov. A pokial sa tyka toho multijetu, tak pokial viem vyvijali ho vo Fiate za prispenia GM. Automobilky prisli na to, ze je zbytocne ak kazda investuje do vyvoja zvlast, aj tak nakoniec vacsinou dospeju k velmi podobnym vysledkom. Takto usetria peniaze investovane do vyvoja...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.03  13:50

    « Re: Re:

    GM tam bude mít spíš jenom nějaká aktiva, než že by Subaru přímo vlastnil. To něco jako právě Fiat, mám tam sice nějaký share, ale rozhodně Fiata nevlastní, tedy zatím, protože GM má na zbylé akcie Fiatu obční právo. Zatím to s Fiatem vypadá tak, že čeká až do konce obce a pak pravděpodobně Fiata koupí co nejlevněji, protože nikdo jiný než GM nedá Fiata dohromady a italská vládá to moc dobře ví. Se Subaru to bude něco v podobným směru, sice Subaru nevlastní, ale bude tam mít své know-how, já bych to tam hádal na nějakou Joint-Venture tedy něco jako s ruskou Ladou, kde GM taky je přestože ji nevlastní...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.03  08:08

    « Re:

    Subaru pod GM? To je pro mě novinka. Přece vlastníkem je Fuji Heavy Indurstries Ltd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.03  20:21

    « Bez nadpisu

    Suzuki patri pod GM a Subaru, Lancia, Fiat... tiez.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.03  19:56

    « Re: Re:

    mam dotaz.... co ma spocenneho Fiat se Suzuki, ze jim dodava Fiatackou 1.3 ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.03  19:52

    « Bez nadpisu

    Vdaka za odpoved. Si dalsi ktory ten motor chvali, som sa nestretol s negativnou reakciou. Inak nevedel som, ze ho montuju aj do Lancie. Este raz vdaka...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.03  00:00

    « Re: TDI na vodu

    ne, měl jsem namysli to, že ta naběračka v které je sací koš nedala té vodě šanci zalézt někam do kouta nádrže. Protože je přímo pod hrdlem a ta sračka tekla přímo do toho. Měl jsem kdysi Golfa 3 TD, tam byl sací koš na dně, ale bez tý naběračky. Už jsem měl pěknou řádku ropáků, ale takový pech jsem ještě neměl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.12.03  20:39

    « Re:

    Tak sorry, asi to bylo v jiném tématu. Jel jsem s s tímto motorem v nové Lancii Y: po ohřátí (velmi rychlém) maximálně kultivovaný projev, vč. volnoběhu, a to i po otevření kapoty motoru; minimum "dieselovských" vibrací, jen trochu výraznější turbo efekt - pod 2000 ot./min. sice použitelný pro rozjezd a plynulou jízdu, méně již pro akceleraci, nad 2000 se ovšem jeví jako motor o dost vyššího objemu; ani při 4500 neprojevuje tendenci k rychlému vadnutí, tj. oproti jiným "vyhoněným" turbodieselům má dostatečně široký rozsah využitelných otáček; jelikož měl najeto pouze několik set km, moc jsem ho netrápil, ale 140 jel úplně v pohodě i navzdory dost silnému protivětru; v tomto voze údajně "běžně umí tacho 180". Sám rozhodně nepatřím k příznivcům diesel motorizace, ale tenhle motor bych byl schopen "zkousnout" (na rozdíl od koncernových dieselů VW/Audi/Seat/Škoda) a vzhledem k jeho objemu ho musím označit za naprosto super!
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.12.03  22:48

    « Bez nadpisu

    som sa prelistoval az k 12. 07. a nenasiel som, bud som prehliadol, alebo to je hlbsie a ja uz som mal dost. Ak je to mozne, napis mi cislo tvojho prispevku, alebo to napis znova... ak nie tak kasli na to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.12.03  21:23

    « Re: TDI na vodu

    speedy, ty sračky bereš vždycky ode dna, sací koše jsou v nádržích, kde jinde, než taky u dna a navíc mnohem chytřeji umístěný, než jak to popisuješ. A co tam ta cisterna dělala? Myslíš, že přivezla další vodu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.12.03  14:55

    « Re: koscj

    To koscj: Listuj zpět, už jsem se k tomuto motoru dříve vyjadřoval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.12.03  11:01

    « koscj

    co poviete na diesel 1,3 multijet vyrabany v kooperacii Fiat-GM??? Montuju ho do napr: Fiat Panda, Suzuki Ignis, Subaru Justi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.12.03  23:52

    « Re: TDI na vodu

    Mám nový čerpadlo a vstřiky. Čerpadlo je tam daný jen od oka. Předvstřik chci nechat uděl v servisu, ale všude mají během vánoc děsný "netáhlo". Tak až po Novým roce. A4 má tu sací koš v nádrži v podobě takové naběračky, která je položená přímo pod napouštěcím otvorem!!! Takže všechno co teče do nádrže dostane motor z první rány, aniž by se to mělo šanci někde v dolní části nádrže usadit.
    Co se týče reklamace u pumpy - klasika jako v Čechách - mi nic, mi muzikanti a že tam máme vodu? No to nám pane musíte prokázat atd.... Nevím jak to mají ty pumpy vyřešený, ale hned po mě prý přijela k pumpě cisterna. Možná sem bral poslední sra**ky ze dna. Ještě se ozvu jak to dopadlo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.12.03  18:07

    « Bio

    Nechce se mě vrtat v archivu, díky těm reklamám už mi to sotva leze,tak to dávám sem:

    Forscher warnen vor Biodiesel


    Vor dem Einsatz von Biodiesel in nicht dafür ausgelegten Motoren haben jetzt Wissenschaftler der Universität Hohenheim gewarnt. Vor allem in modernen Dieselmotoren mit Pumpe-Düse-Technik oder Common-Rail-Einspritzung könne der aus Rapsöl gewonnene Kraftstoff zu Ablagerungen, erhöhtem Verschleiß und Motorschäden führen.
    Die Forscher hatten in einem Projekt untersucht, wie sich ein Kraftstoffgemisch aus Biodiesel und herkömmlichem Diesel auf Traktormotoren auswirkt. Die Ergebnisse ließen sich aber auch auf Pkw-Motoren übertragen, hieß es. Die Wissenschaftler stellten neben einem deutlich erhöhten Spritverbrauch einen überdurchschnittlichen Motorenverschleiß und eine starke Abnutzung der Kolbenringe fest. Dies mache zusätzliche Inspektionen und Reinigungen von Motorbauteilen sowie verkürzte Wechselintervalle notwendig. Bereits in den vergangenen Monaten hatten zahlreiche Autohersteller frühere Freigaben ihrer Aggregate für Biodiesel zurückgezogen. (mid)

    Zdroj: AutoScout24-News

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.03  15:57

    « Re: TDI na vodu

    tak jak to dopadlo???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.03  11:04

    « Re: TDI na vodu

    To je klasika. Pokud v okolí tý pumpy nestojí všechna právě natankovaná dieselová auta s vodou v nádrži, bude příčina 100% někde úplně jinde... Von ten stojan totiž tu vodu moc čerpat neumí.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 20.12.03  21:18

    « Re: TDI na vodu

    škoda že to nejelo, představte si že byste ze zahrady vytáhli hadici, natankovali si do auta vodu a jeli byste skoro zadara!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.03  20:00

    « Re: TDI na vodu

    jenze jestli ta voda byla v tanku (velke nadrzi) tak to museli nacerpat i ji Naftisti...podle me neni sam :o
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.03  19:30

    « Re: TDI na vodu

    hmm jenže jestli se to stalo jen jemu, a nikomu jinému, tak má smolíčka...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.03  11:40

    « Re: TDI na vodu

    tak to bych podal zalobu na na tu cerpaci pumpu (ktera firma to byla?) a at mi to zacaluje ona...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.12.03  21:28

    « TDI na vodu

    V sobotu jsem u jedný nejmenovaný světový pumpy u stojanu "DIESEL" ovšel netušil jsem, že jim z toho teče taky voda. Mám A4 TDI a ujela na tu směs cca 2 km. Pak bylo velké ticho. Po odtahu do servisu jsme zjistili, že jsem nenabral jen pár kapek, spíš pár litrů vody. Teď seznam prvních škod - fitr, zadřený čerpadlo, řemen přeskočil o tři zuby, tečou tři vstřiky. Jen doufám že to zavrčí a nebude to potkaný. Pojedu a rozbiju jim tam držku....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.03  21:20

    « Re: Opravdu?

    me stacilo, kdyz jsem spravoval motor u Laguny, v Renault servisu za to chtely o tretinu vic, nez v neautorizovanym servisu, kam normalne jezdim a jsem s nima spokojen...taky natahujuj...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.03  20:43

    « Re: Opravdu?

    Mám tu souseda, je to už starší pán. Jezdí v Polu ročně tak 1000km, v příručce od VW píšou každé dva roky kontrola brzd + výměna destiček a on to dělá :-)). Má v garáži už tři 99% sady. Jedná věta v manuálu a co vydělá peněz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.03  09:04

    « Re: Opravdu?

    Prof: nejhorší na tom je, že pokud je něco v záruce, tak to ojebání dělají legálně a nejde s tím hnout. Už jenom ty předražené oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.03  19:12

    « Re: Opravdu?

    proto musíme být ve střehu a stejně nás vojebou tam, kde tomu nerozumíme :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.03  15:10

    « Re: Opravdu?

    Se spoustou dílů prostě ženou vodu na mlýn servisům a prodejcům dílů. Taky jsem zažil borce, který mi tvrdil, že vstřikovač se musí měnit celý a ne jen špička za pár stovek. Měl pravdu, tak to dělají ve značkových servisech nebo ve světě, ale naco takové plýtvání. Stejně je to s elektronikou. Klidně vám v servisu naúčtují za výměnu komplet plošňáku z TV a pak se dozvím, že opravář si vadné součástky za pár kaček vymění a udělá to znovu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.03  08:35

    « Re: Opravdu?

    Prof: spíš pan redaktor plácal (pardon, říká se "kompiloval") dohromady článek z několika jiných článků, a smíchal dohromady jablíčka s hruštičkama... Nic nového pod sluncem, takoví byli a budou. Někteří z nás jistě pamatují na jednoho moc milého pána, co byl sám jako kůl v plotě, a pletl si brojlery a bojlery. Třeba se ho jen někteří redaktoři snaží trumfnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.12.03  19:30

    « Re: Opravdu?

    pikaču: Hmm, tak přemejšlím, kdo zas namazal, aby pan redaktor vyplodil takovou hovadinu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.12.03  17:39

    « Re: Opravdu?

    Mam najeto na 1.8TD 150.000 km a zadny vstrikovace jsem jeste nemenil, poslechem cvakaj vsechny jak maji a spotreba je taky stale stejna. Do valcu nafta po vypnuti motoru netece, protoze po startu to nejak extra necoudi. Tak doufam, ze je vse OK a vstrikovace maji delsi zivotnost, nez by obchodnici chteli :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.12.03  06:16

    « Opravdu?

    Kdo četl včerejší Svět motorů? V článku Diesel nebo benzín je zmínka o tom, že u nafty je nutné po cca 80-100 tis. km je nutné měnit vstřikovače! Dle článku vstřikovač na klasické TDI stojí 4 000 Kč a na Common Rail 15 000 Kč!!! Zakládá se článek na pravdě, nebo zase páni redaktoři psali bludy?!?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.03  12:33

    « Re: turbo

    Proč bys kupoval nový (u Renaulta to bude stát pořádný ranec), když můžeš udělat repasi. Kromě futrálu tam stejně příjde vše nové a navíc to příjde tak kolem 15 tis, což myslím bude míň jak polovina co za nové. Třeba Rema Turbo Strakonice (bývalí borci co dělali turba v ČZ Strakonice). Pokud to tam dovezeš ráno, tak odpoledne hotovo nebo pošlou ČD.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.12.03  22:34

    « turbo

    malý dotaz, nevíte,kolik může stát nový turbo do renaulťácký 1,9dCi?? Nevim jestli je uplne OK, protoze a jelikoz, kdyz se dostane ke slovu (2000 ot) tak tam zarachta lozisko a chvilku hluci...nevim jak dlouho mi vydrzi,a nevyřešila by to jen vymena loziska?? V servisu mi rikaly, ze to je OK, ale ja nevim....
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.12.03  21:42

    « 1,9 JTD v Doblu

    Může mě někdo dát typ, jak zvýšit točivý moment a výkon (NE pomocí čiptuningu) na motoru 1,9JTD v Doblu? Má krouťák jen 200Nm, výkon ujde - 74kW. Ten sám motor ve Stilu má 255Nm a výkon 85 kW. Jsem laik, ale nedaly by se zaměnit software obou motorů a tím dosáhnout parametrů Stila? Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.03  14:15

    « Re: xxx

    Zásadní výhodou common-railu (CR) je stálý vstřikovací tlak (při jakýchkoliv otáčkách motoru a v kterékoliv fázi otáčky motoru), což umožňuje konstruktérovi nasázet tam předvstřiků, hlavních vstřiků a ev. "dovstřiků", kolik jen potřebuje (a tím si naladit průběh spalování a potažmo emise, hlučnost atd.).


    Naopak výhodou sdružených vstřikovačů (PD) je dle mého názoru to, že nafta je tlakována ve velmi malém objemu, což vede k menším ztrátám a vyšší účinnosti. S konstrukčním provedením PD souvisí i vyšší maximální tlak (maximum 210 MPa u PD oproti stabilním 160 MPa u CR), ale to se časem dost možná změní, uvidíme. Jinak, problém u PD je zřejmě mazání vačkového hřídele, který pohání vstřikovače (extrémně namáhaného). Specifická výhoda PD byl a trochu ještě je ten fakt, že ho dělá VW, který má nejdelší zkušenosti a know-how s přímovstřikovejma turbodieselama (díky motorům TDI od Audi, které na počátku 90-tých let odstartovaly současnou dieselmánii).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  19:17

    « to andree

    Podle mých interních informací je problém PD ten, že neumí EURO 4. Jinak myslím, že je dost dobrý. Žádný jiný systém neumí vyvinout tak velký vstřikovací tlak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  18:54

    « Re: xxx

    Jakeý výhody a nevýhody má common rail oproti pumpe düse? Nechápu totiž proč VW dělá V10 5l s common railem? PD je sice asi technologicky náročnější z hlediska součástek, ale dle mě lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  18:52

    « Re: xxx

    právě proto se mi to zdá divný když obojí má VNT15... ten rozdíl je zanedbatelnej, tak nevím proč pořád všichni prskaj, že tdi jsou stašně těžký na přední nápravu oproti benzínu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  10:15

    « Re: xxx

    Není to třeba taky tím, že u toho benzínu je stejně jako u nafty turbína? :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  08:08

    « Re: xxx

    ja nevim, na stankach skody je u 1.8T pohotovostni hmotnost 1260 kg, u 66kW 1270 kg a u 81kW 1275 kg
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  19:45

    « Re: xxx

    no jestli myslíš pohotovostní váhu auta, tak tu maj vw benziny vyssi nez tdi, pokud teda spravne vim. To je to co nechapu????
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…