Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to fija
do Fabie je triramenny volant ve sportovnim paketu, ne ? Nema ho Huf ? Do Octavie clovece nevim o tom, ze by sel objednat.
Ladeni TDI nechapu. Puvodni 85kW mel 285Nm, pak 96kW taky 285Nm, pak 96kW/310Nm a ted 110kW ma taky 310 Nm.... furt stejny motor, jen data v RJ jina, jestli se nepletu ... A s tim poladenym V6 TDi na 114kW, budme radi, ze tam nedali R5 TDI 104kW ... :-)))))))))))) I ty urcite jeste maji v zasobe, ale snad uz to montujou jen do Transporteru a Volvo V70, ne ? Nebo uz ho definitivne zrusili ? R4 TDI jsou ve spotrebe opravdu spickove, a jdou-li naladit ty 96kW na 119 kW, tak mas zase o par zakazniku postarano :-))) Teda KDYBYCH nahodou nekdy mel SuperB R4 TDI, nevahal bych :-)))) No a k tem katum, kdyby byl jen jeden spolecny u tej V6 TDI, tak by to neplnilo snad ani EU2 :-)))))))))) -
« to fija
1. TDI 150PS škodovka z morálních důvodů nedostane. Tak jsem se díval a zjistil, že všechny seaty mají trojramenný volant, i když ty dietní verze velice laciný, plastový, ale mají. Všechny škodovky kromě Fabie (na přání) mají ten hnusný čtyřramenný volant. Apropos jde objednat do Octávie tříramenný volant?
2. Taky mě udivilo, že onen TDI 96kW, který má klasicky 310Nm do SUPERB vyladily na 285Nm, aby nekonkuroval starému V6 TDI s odladěnými +4kW. Jinak ten TDI 96kW jde krásně naladit chiptuningem. Brzda hovoří o 119kW a 402Nm. A ještě info, 4 válec TDI má vždy o 2 litry nižší spotřebu oproti většímu šestiválcovému bratru.
3. Ano V6 TDI má dva katalizátory, v každé větvi jeden. -
« to PTD
1. ad Passat - ono je to o tom, že cenová politika VW je sestavena, tak jak je sestavena. Základní cena nízká + příplatková výbava. Na druhou stranu, tu aut. klimatizaci ti dá každý dealer jako slevu k modelu 2.5 V6 TDI, 4 motion. 17" za 50tkč kupovat nemusíš, seženeš je jinde a plechy ti zůstanou ještě na zimáky. Já ti chtěl jenom říci, že Passat var. 2.5 V6 TDI, 4motion za 1,06 mil je hodně nadstandardní model a drtivá většina prodaných kusů jsou v jiné cenové relaci. Ano máš pravdu, že v této cenové hladině je absence klimatizace směšná, ale systém ceníku je stejný jako u základního modelu s motorem 1.6, aa podívej se kupříkladu na stejně vybavenou AUDI, kolik bude orpoti tomu Passatu stát.
2. ad střední třída: nemyslím si, že tyto vozy v drtivé většině představují pouze prodejní artikl pro vyšší zaměstnance firem. Spíše si je kupují podnikatelé, kteří sami odpovídají za svou kapsu.
3. 150PS TDI v Octávii nebude. Má ho Golf, Bora, Toledo a Leon. Nejlevněji se dá sehnat v Leonu za 650tkč. Octávie je pojata ve stylu "hodně muziky za málo peněz", máme největší kufr tak na co HI END motor. A někde se ty 81kW a 66 kW TDI musejí doprodat. -
« Re: to PTD
to TDI 150PS by bylo drazsi o hodne vic nez jen o 40tKc nez 1.8T ...
Berme to tak, ze nejlepsi TDI je vlastne 90k, protoze vydrzi nejdyl. Cim silnejsi, tim kratsi dobu udajne vydrzi (i kdyz je to vzdycky aspon 2x tolik co zbytek auta, u 90k TDI je to asi 4x tolik - 90k TDI odhad 500tkm, 150k TDI odhad 250tkm ....). Jinak, do SuperB bych vubec nedaval 2.0 MPI a jako zakladni motor bych nechal to 1.9TDI 96kW/285Nm ... takze vidite, jeste letos se do Skodovky dostane opravdu moderni motor. A V6 TDI 114kW taky neni nejstarsi, i kdyz uz existuje i ve variante 132kW, ktera se ovsem do Skodovky hned tak nedostane. Jo, jeste jeden duvod, proc ve Skodovce nejsou modernejsi diesely - kam by je jinak montovali, kdyz jich maji tolikm predvyrobenych ve skladech ? ;-))))))))))) Starsi TDI neplni EU4, proto se v zapadni Evrope snad uz ani nemuzou montovat - i kdyz, kat vsechno resi, kdyz nestaci jeden, dame dva, viz Fabiacky 1.4 MPI - u nas ma kat jeden, pro export 2 .... aby plnil EU4 ... mmch V6 TDI ma myslim taky 2 oxidacni katy ... -
« Re: to PTD
Je to možné, že silné TDI nedávají proto , protože se i tak prodávají dobře. Spíše bych se ale přiklonil k názoru, že cena kterou by na silné motory museli nasadit, by byla nekonkurence schopná. Viz Golf TDI 150 PS 4motion za téměř milion. A taky tady hraje zřejmě roli konzervativní pojetí značky Škoda - jako značky pro důchodce (v německém pojetí), kteří zas až tak silné motory nežerou a ani u nás na ně nemají. Kdybych měl volit mezi 1,8T a 1,9TDI v jinak shodné konfiguraci, za stejnou cenu, tak by nebylo co řešit. Bohužel cena by byla tak o 40k odhadem vyšší..... PTD -
« zklidnění TD motoru při "předávkování" olejem
Mám Tempru 1.9TD (nepřímovstřik, takřka elektroniky-prostý motor) a o víkendu jsem měnil motorový olej. Jako obvykle se tam "nevleze" deklarovaných 5 litrů a tak jsem to tentokrát trochu přelil a hladina byla kousek nad horní ryskou. To by nestálo za řeč, ale co mě překvapilo, jak motor běžel tiše a klidně (jako hodinky). Normálně je to docela "traktoroid" a navíc už cca 1,5 roku u něj nebyly seštelované vůle na ventilech. Jen novým olejem to zklidnění asi není, protože v minulosti jsem si toho nikdy nevšiml. Asi to bylo (a trochu ještě je) tím předávkováním olejem. Nevíte někdo, co konkrétně přebytek oleje může způsobovat, že se výrazně ztiší zklidní chod takového staršího dieselu? -
« Re: to PTD
Jedna laická reakce na poslední větu PTD (...150PS...), abych taky trochu přispěl do probíhající "plodné" diskuze :-)). Zatím se mi zdá, že nejnovější (a nejvýkonější) TDI motory škodovky trochu míjejí (1.9TDI 85kW, 96kW, 110kW), zatímco např. v Seatech se objevují s minimálním zpožděním po VW/Audi. Asi si bosové VW říkají, že Octávie a spol. se i tak prodávají víc než dobře, takže stačí i starší a slabší TDíčka. U Seatu prodejní výsledky tak slavné asi nejsou a navíc u něj chtějí posílit sportovní image a tak má Seat v tomto směru přednost před Škodou. -
« Re: to PTD
Pokud jde o to jak dlouho kdo na co vydělává, mám na to názor takový, že auto střední třídy si z 90% kupují firmy pro své lidi a ne lidé ze svých výplat - proto bych v tomto konkrétním případě neřešil jak kdo a jak dlouho nato bude vydělávat. Co mám zkušenosti, šéf řekne - " vyber si Oktávku jakou chceš nebo vyber si Pasáta jakého chceš - podle pozice kterou bude zastávat, dostane nabídnut vůz příslušné třídy a je pod úroveň "šéfa" u slušných firem mu diktovat jakou výbavu si může pořídit a jakou ne. Někdy se to řeší maximální cenou, ale u solidních firem to není obvyklé. Známé jsou historky kdy si člověk po té co si šel vybrat Oktávku objednával tři autorádia a divil se, že tam nejdou nacpat. Styl zaškrtnu výbavu z vrchu dolů. Ale to jen na okraj. Těším se i tak na další plodnou diskusi o dieselových motorech. Jako např - budou montovat do Oktávek 4x4 150PS 1,9TDI? :-) PTD -
« Re: to PTD
Ok, nechci to dále rozebírat, zřejmě se neshodnem ve všech detailech. Nicméně auto za 1,06mio ať je jaké chce, pokud nemá ani manuální klimatizaci a ESP v základní výbavě a za 17" kola chtějí doplatit 50.000,- je řekněme nestandardní a to bez ohledu na to, že proti němu jako takovému nic nemám. Nechci srovnávat nesrovnatelné, ale klimačku má malý Yaris za 350.000,- v ceně a Mondeo za 800.000 Ghia má 17" kola v ceně. Tyto okolnosti jsou však irelevantní, pokud beru v úvahu, že celá diskuse se odvíjí od toho, že 1,6mio za Pasáta ve výbavě je dost - což samo o sobě jako konstatování také není nic proti ničemu. PTD -
« to PTD
Jěště neco, nevím jak pro tebe, ale myslím si, že pro spoustu lidí je toto auto i za 1,06mil docela vybavené: TDI 2.5V6, 4motion, 6° převodovka, HIGHLINE... Tohleto je jeden z nejdražších Passatů variantů a průměrný prodaný Passat je TDI čtyřválec s předním pohonem, 5°převodovkou, ve výbavě COMFORTLINE, kde se cena s nějakou tou další výbavou a slevou pohybuje okolo 700-750 s DPH. -
« to PTD
Až budeš jezdit hodně daleko deno-denně za obchody a prioritou pro tebe bude být v přesný čas na přesném místě, čili budeš potřebovat spolehlivé auto, velmi rád dáš za "holé" auto 678 bez DPH. Další věcí je, jak dlouho ten či onen, těch 678 tkč vydělává. Někdo měsíc, nekdo půl roku, někdo dva a taky třeba někdo 10. V tom je ta otázka zda li je to drahé nebo ne. -
« Re: jen si dovolim k motorum v automobilech Praga, Liaz ...
velke motory - Liazky, Pragovky,Zetor, atd. - jsou uz od sedesatych let primovstriky, vcetne V3S. U osobnich vozu se komurkace tak dlouho udrzely kvuli komfortu, tj. hlucnosti a vibracim, nez se zvladly moderni primovstriky, ktere jsou fakt velmi ucinny a maji velmi nizkou spotrebu.
Zdravi Mirek -
« Re: to PTD
To Autokomplex - jasně, tak jak jsem to popsal je to vybavený auto - ale za 1,6 mio - Za 1,06 mio se ale shodneme že to je nevybavené auto......Tak jsem to myslel. Ta druhá vyrianta taky je možná - je to o vkusu každého....Jinak ta cena 678k bez DPH sedí... Já bych ale tolik peněz za téměř holé auto nedal. Někdo jo. PTD -
« Re: Čerpadlo na naftu
Nevím, v jakém autě tenhle vyfikund máš, ale jestli ti výkonově postačí motůrek ostřikovačů, myslím, že by mu nafta vadit nemusela. Měl jsem kdysi rozebranej motůrek ze Škodovky a skládá se jen z ozubených koleček, kterejm nafta určitě neublíží - naopak. -
« Čerpadlo na naftu
Odešlo mi čerpadlo, které přehazovalo naftu z přídavné nádrže do hlavní. Žádná potopená nestvůra, ale váleček s dvěma hadičkama na každém konci a napájením na 12 V.
Dejte mi prosím radu z jakého auta, nebo to ani nemusí být z auta, použít. Obávám se, že čerpadlo z ostřikovače nemá naftu rádo. -
« to all
Přímosvstřik bez elektroniky a s opačným chodem motoru je např. Multikára. To je rachot u studeného motoru. Nepřímý vstřik do komůrky bez elektroniky jest např. Praga, Škoda, Liaz, atd.
Ovšem největší rachot vydává notně opotřebované a studené UNO 1.3D a MB 200 a 220D. Nicméně, nidy tady nepadla otázka proč ty motory rachotí? Rachotí proto, že studená pístní skupina je tak netěsná, že kompresní tlak je velice slabý a nedojde k patřičné kompresi, tudíž nafta po vstřiku se nevznítí v požadovaném okamžiku, ale třošku jindy. Kdyby ony rachotivé motory byly v pořádku, byly by o 1/2 tišší. -
« to PTD
Nojo, 2.5TDI HIGHLINE+4motin+solární okno+kožené RECARO sedačky+klimatronic+17 kola+ESP+TZ+bixenony. To ti připadne jako nevybavené auto? To je hodně nadstandardní Passat! Taky by mohl být Passat variant TDI PD 130PS, 6° manuál, přední pohon, TRENDLINE, manuální klima, metalíza, teď v akci s možností odpočtu DPH za 675 bez DPH a to je rozdíl. -
« to zadek 524
Jo, stejnej výsledek, ale jiný způsob. CR má jedno hlavní čarpadlo, vysokotlakou lištu a elmag. vstřiky. (něco jako benzinové auto v provedení na diesela). CR chodí na tlaku 160barů. PD od VW má co válec to čerpadýlko s elmag. vstřikem. Chodí na tlaku 220barů. -
« Re: ad: Kam sa hrabu vsetky europske
To je nedorozumnění. Motor 2.5TD (85kW apod.) v Cromě nebyl přímovstřik ale normální předkomůrka. Jediný přímovstřik v Cromě byl 1.9TDiD/66kW. Nedával se do jiných osobních Fiatů (to říkám abych zabránil nedorozumění č.2 - záměně s fiaťáckým 1.9TD/66kW). -
« Re: ad: Kam sa hrabu vsetky europske
Chtel bych reagovat na to, ze Fiat Croma je nehlucnejsi. To bych se totiz docela hadal. Sam jsem nekolik let jezdil Cromou 2.5 TD a muzu rict, ze treba TDI motory jsou docela hlucnejsi. Je sice pravda, ze kdyz jsem Cromu nakopnul v zime, tak to byl docela rachot, ale jak se trochu zahrala tak bylo vsechno v pohode. Ted mam BMW 325 TDS a docela mi ten zvuk chybi. -
« Re: to zadek 524
Co tu ještě nezaznělo dost explicitně: čerpadlo u Common-railu není poháněno od klikovky motoru, ale elektromotorkem. To právě umožňuje jen a pouze u common-railu mít konstantní vtřikovací tlak v celém rozsahu otáček motoru. U dvou zbývajících systémů (rotační vstřikovací čerpadlo, sdružené vstřikovače), které jsou poháněny od klikovky respektive od vačky, je vstřikovací tlak výrazně závislý na otáčkách motoru.
Další výhoda CR související s konstantním tlakem ve společné tlakové liště, je možnost provádět libovolný počet předvstřiků, hlavních vstřiků a případně dovstřiků.
Abych tak jednostranně nechválil jen CR - naopak výhodou PD (sdružené vstřikovače) je v současnosti vyšší dosahovaný (maximální) vstřikovací tlak a dle mého i menší energie spotřebovaná na vytváření tlaku vstřikované nafty (minimální objemy vysokoklaké části palivové soustavy).
Budoucnost ukáže. Zatím se ale zdá, že co do rozšíření suveréně vítězí systém common-rail (ten nastoupil v r.1997 coby "vynález" Fiat/Alfa + Magneti Marelli + Bosh) nad systémem PD, který od r.1998 zavádí VW (opět společně s Boshem). -
"-- skrytý --" 27.09.01 11:40
« diesel - čerpadlo
když už se tu rozebírají různé systémy a vlastnosti dieslů, zajímalo by mne, co se vlastně reguluje na kalsickém čerpadlu. včera jsem byl na emisích, byly 2x větší než povolená hodnota. Problém prý je čerpadlo nebo vstřiky. Jelikož vstřiky byly nové (a předpokládám, že nastavené na správný tlak), mechanik "šteloval" čerpadlo, na podesáté měření emisí se mu povedlo "vlézt" pod limit. Zajímalo by mne, co se vlastně na čerpadle dá nastavit a jak to ovlivňuje např. výkon, spotřebu, startování (to bylo trochu horší, tak uvidím teď)? -
« Re: to PTD
Passat za 1,6mio - ano, a to jak jsem psal bez navigačních nesmyslů a předražených, byť originálních sound systémů, tiptroniců a podobných vychytávek....vem si ceník a postav si auto podle svého gusta z praktickými doplňky. Na www.volkswagen.cz najdeš vše potřebné, i Ti na objednávku pošlou ceník, aby jsi to měl černé na bílém.....Moje cesta k ceně bez nároků na přesnost absolutní: Kombík 4Motion 2,5TDI 1.070.000,- k tomu cca 50k klima (v této ceně není ani manuální klimatizace), 160k fakt pěkná kožená sportovní sedadla, 50k Al kola 17", 48k solární okno (špičková věc) 15k metalíza, 30k ESP, 24k tažné (je k tomu větší alternátor aněkolik dalších drobností), 40k Xenony a to je jen začátek. Beru to tak, že si přece nekoupíš za milion "holé" auto bez klimy a prostě si dokoupíš, co potřebuješ a co je Ti sympatické. Pak se dostaneš k ceně co jsem uváděl celkem rychle. PTD -
« Re: to zadek 524
Aha, tak jsem přeci jenom trochu chytřejší, takže přímej vstřik nijak nesouvisí se žádnou elektronikou. Dík za info. Jsem připraven shltnout další podrobnosti. Common rail a TDi VW má stejnej výsledek, ale pouze se k tomu výsledku doberou jinou cestou (centrální čerpadlo)? -
« nezatraťte mně
taky trošku přispěju, jenom mně hned nekamenujte... osobně dávám přednost přece jenom klasickým nafťákům, přímovstřiky mně neoslovily. Měl jsem možnost jezdit s 1.9 SDI a TD červené I anijak zvlášť mně nechytly u srdce. Faktem je, že díky spostě vychytávek mají vpravdě kouzelnou spotřebu a dynamické vlastnosti blížící se benzínu, ale ten klasický klapot mi tam chybí. -
« ad: Kam sa hrabu vsetky europske "traktory"
to luf: nesmíš hned všechny evropské diesely posuzovat podle TDI-PD, které jsou pravda na dnešní dobu trochu hlučnější (ale co se týče litrového výkonu, tak jsou spolu s BMW na špici). Nedávno jsem poslouchal motor nové Laguny 1.9dCi při otevřené kapotě motoru a byla to paráda - většina lidí by vůbec netušila, že jde o diesel.
to ATX: Píšeš, že přímovstřiky jsou hlučnější než diesely s nepřímým vstřikem do komůrky. To je obecně pravda, ale konkrétně v dnešní době, kdy všechny přímovstřiky u osobních auťáků mají pilotní předvstřik, bych si tím nebyl zrovna jistý. A to se navíc začínají prosazovat vícenásobné předvstřiky a vícenásobné hlavní vstřiky, které ještě víc "zklidní" hoření směsi a sníží hlučnost těchto motorů.
Jinak zřejmě nejhlučnější osobní diesel všech dob byl Fiat Croma, což byl první přímovstřik v osobním autě (1988-1996), ale bohužel měl jen mechanicky regulované vstřikovací čerpadlo a hlavně neměl předvstřik. Takže to byl super-traktor. -
« to zadek 524
1. nepřímý vstřik - palivo se vstřikuje najednou do předkomůrky ve které díky rozžhavené předkomůrce chytne a vlastní částečnou expanzí se přesune do válce. Tyto motory mají kompresní poměr cca 23:1, jsou tižší, výce se zahřívají a mají menší výkon a vyšší spotřebu oproti přímovstřikovým. Existují s mechanickým čerpadlem (Felicie 1.9D) nebo s elektronikou BMW TDS.
2. přímý vstřik - palivo se vstřikuje nadvakrát přímo do válce, respektive do prohlubně v pístu. Tyto motory mají kompresní poměr cca 19:1, jsou hlučnější, vyžadují elektronickou regulaci, skoro se nezahřívají (vysoká tepelná učinnost), mají nižšší spotřebu a vyšší výkon oproti nepřímovstřikovým. Např. VW TDI, MB CDI, HDI...
AD2 -OK může být, původně jsem to pochopil tak, že jsi popisoval kolik let na něj vydělávají třeba v Zetoru.
AD3 -OK