Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« 205D
Ahoj,kdyz tady tak slysim o tom spinavem filtru....mam Peugota 205D,1.8 a kdyz jsem ho koupil,menil jsem vzsechny naplne,vcetne fitru.Ted jsem Koukal na vzduch.filtr a docela jem se vydesil,jak byl v miste vyusteni hadice vydechu motoru zaolejovany.Nevim jestli znate tenhle motor,je to tam delany ze vsechny hadice jsou svedeny do nejake "nadoby" kterou prochazi merka oleje a teprve tam odsad vede hadice do vzduch. filtru.Predpokladam,ze ta nadoba slouzi k oddelovani oleje,ale nejak to moc nefunguje,nebo to spatne chapu... Poradite, co s tim?! Diky a pekny den. -
« Díky
Díky za připomínky a rady... v podstatě jste mne uklidnili. To auto jsem nekupoval kvuli pohodli, s opravama celkem nemam problem. Šlo mi o to, levně jezdit do práce, což Seat zatím splňuje. s tím zaseklým vstřikem to zní reálně, ještě je před zimou nechám všechny přeměřit. Co se týče K&N filtru, jeden mám doma i se speciálním filtrovým olejem. S těmahle, možná až přihlouple jednoduchýma otázkama, jsem se na vás obrátil, protože tohle auto je vůbec první diesel, kterej vlastním, takže v tom mám zatím trochu hokej. Doufám ale, že si svoje odslouží.
Jinak je to teda 1,7D. Motor má objem myslím 1712 ccm, ale u Seatu to asi značili jako 1.8. Motor by měl být stejnej, jako u Ritma.
Takže ještě jednou díky a jak se zase něco pořádně zaťuká, hned jsem tady :)) Petr -
« Re: Ibiza
to Petr5: Ještě k tomu filtru. Pokud by ses obával zhoršení filtrace při zaolejování běžné papírové vložky (?) a nechtěl bys ji měnit moc často, tak by možná bylo řešení dát tam něco jako sportovní K&N vložku, která je s olejem určitě větší kamarád než papírová. Filtry K&N, JR a podobné jsou založené na naolejované bavlněné vatě a tudíž se před použitím a při regeneracích napouštějí speciálním olejem (při regeneraci se to napřed vypere a pak znovu naolejuje). Sice je to trochu jiný olej než ten, co tam lítá z Tvýho motoru, ale stejně si myslím, že by to takový filtr zvládal líp než obyčejný papírový. -
« japonci to berou zhurta
Docela zírám jaký parametry má TD v nový Mazdě 626 (NEWS.AUTO.CZ). Výkon 100 kW a krouťák 310 Nm z dvoulitrovýho objemu - no to je slušný. Obzvlášť když si člověk uvědomí, že japonci začali s diesly v osobácích teprve před pár lety (a to jen kvůli evropským zákazníkům). -
« Re: Re:
Proč by '86 jako mělo bejt Ritmo? Ibiza I se vyrábí od roku 1984 a určitě to muselo bejt 1,7D, nic jinýho se tam naftovýho nedávalo. Máš mastnej filtr? Vypadá to, že motor asi trochu víc dejchá než je zdrávo a odfukem z klikovky to hází olej do filtru a mastí ho... Pokud to chytá a nehulí, tak snad žádná tragédie, akorát to chce sledovat a měnit filtr, když se zasere. To mlácení byl nejspíš zaseknutej vstřik, kterej se pak zas chytnul a už maká. To se u takovejhlech staroušků občas stává, navíc když je to Fiaťáckej motor. Neřeš to a dokud to jede, tak jezdi a nehledej zbytečný problémy... -
« Re: Ibiza
to Petr5: To s tím klepáním nevím, ale co se týče oné hadičky od motoru k filtru, tak to bych tipoval na obvyklé odsávání motoru. Jenom mne trochu překvapuje, že ta hadička jde u Tebe přímo do filtru. U mýho nafťáku (Fiat 1.9TD) je zaústěná asi tak do poloviny délky velký hadice mezi filtrem a turbem. Pokud to u Tebe skutečně jde přímo do krabice filtru, tak se není co divit, že máš zaolejovanou filtrační vložku. -
"-- skrytý --" 30.10.01 09:19
« Re: Ibiza
Není to Ritmo, Ibiza je trochu menší. Fiat Ritmo je Seat Rondo.
Ten motor je opravdu 1,8? Není to ta Fiaťácká 1,7D, co se dávala např. do Una? Jak psal PTD, těžko říct, co to bylo, ale ten motor už bude mít nejlepší léta dávno za sebou, tyhle motory neměly nijak zázračnou životnost. -
« Ibiza
S autem z riku 86 a navíc Španělským (předpokládám, že Ibiza z roku 86 je Fiat Ritmo) Italem musíš obecně počítat s tím, že někdy nedojedeš. Po Internetu těžko posoudit, co Ti tam klape, klepe, či bouchlo. Nicméně s nafťákem nemá cenu jezdit s vyřazeným kvaltem stejně jako s žádným jiným autem. Ani kus. PTD -
« Bez nadpisu
Nazdar pánové, potřebuju poradit. Před časem jsem koupil čtyřdveřovou Ibizu 1.8D, rok výroby 86. Motor chytá naprosto bezvadně i studený a po zahřátí téměř nekouří. Mám ale dva problémy: 1. Měnil jsem vzduchový filtr a ten starý byl hrozně mastnej od oleje... do filtru vede hadička, asi je to výdech motoru.... znamená to nějakou vážnou poruchu?? 2. Asi před týdnem, když jsem přijížděl z práce, kousek před garáží jsem vyřadil na neutrál a dojížděl setrvačností. V tom se z motoru ozvalo strašné kovové klepání, jako kdyby vylítla ojnice. Okamžitě jsem to vypnul. Když jsem v bloku nenašel žádnou díru ( :))) ), nastartoval jsem to znova, tři sekundy to ještě silně klepalo a pak najednou nic. Od té doby jsem ujel zase už cca 200 km a vše v pohodě. Stále mám ale strach, abych dojel. Nestalo se vám tohle někdy??
-
« Re: to fija
no s tim volantem, jak pise PTD.
Nevim, ze 66kW uz je s VTG a 250 nebo 260Nm - to je v cem ? Jinak s tema uchytama jasne, to je asi duvod, proc tam daji ten V6 TDI....
Jasne, jsem vul, to mi nedoslo, ze R5 TDI 66kW vydrzi dyl nez R4 66kW, jsem holt pomaleji chapavej :-))) Ale urcite kdyz to prepocitam na vykon z objemu, tak je to jasne a logicke. A k tem danim, to je fakt, ze ne vsude jsou tak blbi jako my, co platime dane z objemu a ne z vykonu ... takze z Hondy s2000 jsou stejny dane jako z TDI 66kW :-((((( -
« Re: to fija
Jo, o TDI jsem nic nepsal - je jich tolik druhů že to člověk nestíhá sledovat. A jsme ještě jen u TDI co se prodávají u nás. Kdyby jsme nakousli americké verze - tak jsme tady "do rána". Moc se o tom neví, ale výkony a systémy vystřikování se dost modifikují pro místní poměry a to ještě do každé ho státu trochu jinak. Ač se to nezdá , TDIčka začínají frčet i v severní Americe. Je jasné, že to nás tak trápit nemusí. Dost verzí pro český trh. Kamarád si objednal Transportera I5 TDI s modrým I - myslím že to je verze bez mezichladiče - tak uvidíme, jak se to bude hýbat. PTD -
« to fija
1. Co je jak píše PTD? TDI R4 má ve verzi 66kw a 81 kW rotační čerpadlo a všechny ostatní PD. Dokonce teď existuje i 66kW s PD a má, tuším že 250 nebo 260Nm. V6 TDI má ve všech variantách rotační čerpadlo.
2. To není div, že SUPERB bude mít V6 TDI a ne R5, protože R5 podélně se cpal do staré A6, a tudíž všechny dnešní úchyty a ostatní systémy nejsou zhotoveny pro R5, proto se převezme veškerá technika uložení motoru podélně a ostatních agregátů z dnešních verzí, kde figuruje R4 TDI a V6 TDI.
3. A jestli je R4 TDI 66kW držák, tak R5 65 nebo 75kW je 2x takový držák.
4. Do Transportérů cpou 90PS motor z ekonomických důvodů. a) pořizovací cena, b) v některých státech jsou poplatky z auta závislé na výkonu motoru, c) nelze s ním udělat obrovskou spotřebu, d) pro firmy, které auto 2x přetěžují je to jistota životnosti. -
« Re: to fija
mracek> vim o tom.
Michal>mozna je to jak pise PTD. Nevim o tom. S TDI R4 - jsou to stejny motory, vsecky PD, ze jo ?
R5 se nesmeju, ale prece jen je div, ze SuperB dostal V6 a ne R5 TDI ..... protoze Skodovka skutecne slouzi jako vyprodej zbylych zasob ;-(((( Proc probuh do transportera davaji 90k ??? Proc nezacnou na 115k ??? Asi aby za 115k dostali nalezite priplaceno .... -
« Dieselové "překlepy" v pořadu Top Gear
Včera jsem na BBC zhlédnul Top Gear a dost jsem si pohoršil mínění o úrovni jejich redaktorů. Jedno z témat byl Ford Focus přičemž ho hojně srovnávali s Golfem. Napřed uvedli, že Focus se po svém uvedení na trh ukázal být špičkovým vozem "nižší střední", ale s jednou slabinou - nepříliš konkurenceschopnými dieselovými motory (1.8DI/66kW) a to je (byla) určitě pravda. Nyní ale má nový motor 1.8TDCi/85kW s common-railem 2. generace a tudíž je už všechno jinak. Motor je to asi dobrý, ale stěží lze říkat, že je lepší než TDíčka v Golfu. A už vůbec nejde tvrdit, že TDI v Golfu (konkrétně ukazovali 1.9TDI/81kW) je common-rail 1. generace. Zřejmě se v Británii v dieselech moc nevyznají. -
« to fija
1. Ano, Huf ho má. Já taky nevím, zda li jde objednat do Octávie, ale rozměrově na náboj volantu je stejný a design je o 100% jinde.
2. S TDI to bylo takto, původně byl R4 85kW a 285Nm, potom ten stejný R4 85kW a 310Nm (Passaty, Sharan, Alhambra), 96kW měl od začátku 310Nm a teď ho zbastlili na 285Nm. V6 měl od začátku 110kW a 310Nm a potom varianta 132kW a 370Nm. R5 se nesměj, už teď jsou zveřejněny informace o jeho verzích pro new Transporter T5 ve variantách 90PS a 310Nm, 115PS a 340Nm, 150PS a 380Nm, 185PS a 420Nm. Všechny PD.
3. V6 motory mají obvykle 2 nebo 4 katy. -
« Re: to fija
Do Oktávky samozřejmě jde dát originál Škoda tříramený volant - dokonce je myslím kožený. Stejně jako na ni dáš originál Škoda 17" kola přičemž v konfigurátoru nejsou. Jsou to takzvané doplňky, které se nedají namontovat a objednat přímo ve fabrice, ale montuje je dealer Škodovky ve svém servisu. Začínalo se takto na Feliciich kdy se takto montovaly palubní počítače, vzpěry v motoru, sportovní tlumiče, výfuky, přední zástěrky, tříramené volanty a pod. vše z homologovaných originálních dílů Škoda s roční zárukou. PTD -
« Re: to fija
do Fabie je triramenny volant ve sportovnim paketu, ne ? Nema ho Huf ? Do Octavie clovece nevim o tom, ze by sel objednat.
Ladeni TDI nechapu. Puvodni 85kW mel 285Nm, pak 96kW taky 285Nm, pak 96kW/310Nm a ted 110kW ma taky 310 Nm.... furt stejny motor, jen data v RJ jina, jestli se nepletu ... A s tim poladenym V6 TDi na 114kW, budme radi, ze tam nedali R5 TDI 104kW ... :-)))))))))))) I ty urcite jeste maji v zasobe, ale snad uz to montujou jen do Transporteru a Volvo V70, ne ? Nebo uz ho definitivne zrusili ? R4 TDI jsou ve spotrebe opravdu spickove, a jdou-li naladit ty 96kW na 119 kW, tak mas zase o par zakazniku postarano :-))) Teda KDYBYCH nahodou nekdy mel SuperB R4 TDI, nevahal bych :-)))) No a k tem katum, kdyby byl jen jeden spolecny u tej V6 TDI, tak by to neplnilo snad ani EU2 :-)))))))))) -
« to fija
1. TDI 150PS škodovka z morálních důvodů nedostane. Tak jsem se díval a zjistil, že všechny seaty mají trojramenný volant, i když ty dietní verze velice laciný, plastový, ale mají. Všechny škodovky kromě Fabie (na přání) mají ten hnusný čtyřramenný volant. Apropos jde objednat do Octávie tříramenný volant?
2. Taky mě udivilo, že onen TDI 96kW, který má klasicky 310Nm do SUPERB vyladily na 285Nm, aby nekonkuroval starému V6 TDI s odladěnými +4kW. Jinak ten TDI 96kW jde krásně naladit chiptuningem. Brzda hovoří o 119kW a 402Nm. A ještě info, 4 válec TDI má vždy o 2 litry nižší spotřebu oproti většímu šestiválcovému bratru.
3. Ano V6 TDI má dva katalizátory, v každé větvi jeden. -
« to PTD
1. ad Passat - ono je to o tom, že cenová politika VW je sestavena, tak jak je sestavena. Základní cena nízká + příplatková výbava. Na druhou stranu, tu aut. klimatizaci ti dá každý dealer jako slevu k modelu 2.5 V6 TDI, 4 motion. 17" za 50tkč kupovat nemusíš, seženeš je jinde a plechy ti zůstanou ještě na zimáky. Já ti chtěl jenom říci, že Passat var. 2.5 V6 TDI, 4motion za 1,06 mil je hodně nadstandardní model a drtivá většina prodaných kusů jsou v jiné cenové relaci. Ano máš pravdu, že v této cenové hladině je absence klimatizace směšná, ale systém ceníku je stejný jako u základního modelu s motorem 1.6, aa podívej se kupříkladu na stejně vybavenou AUDI, kolik bude orpoti tomu Passatu stát.
2. ad střední třída: nemyslím si, že tyto vozy v drtivé většině představují pouze prodejní artikl pro vyšší zaměstnance firem. Spíše si je kupují podnikatelé, kteří sami odpovídají za svou kapsu.
3. 150PS TDI v Octávii nebude. Má ho Golf, Bora, Toledo a Leon. Nejlevněji se dá sehnat v Leonu za 650tkč. Octávie je pojata ve stylu "hodně muziky za málo peněz", máme největší kufr tak na co HI END motor. A někde se ty 81kW a 66 kW TDI musejí doprodat. -
« Re: to PTD
to TDI 150PS by bylo drazsi o hodne vic nez jen o 40tKc nez 1.8T ...
Berme to tak, ze nejlepsi TDI je vlastne 90k, protoze vydrzi nejdyl. Cim silnejsi, tim kratsi dobu udajne vydrzi (i kdyz je to vzdycky aspon 2x tolik co zbytek auta, u 90k TDI je to asi 4x tolik - 90k TDI odhad 500tkm, 150k TDI odhad 250tkm ....). Jinak, do SuperB bych vubec nedaval 2.0 MPI a jako zakladni motor bych nechal to 1.9TDI 96kW/285Nm ... takze vidite, jeste letos se do Skodovky dostane opravdu moderni motor. A V6 TDI 114kW taky neni nejstarsi, i kdyz uz existuje i ve variante 132kW, ktera se ovsem do Skodovky hned tak nedostane. Jo, jeste jeden duvod, proc ve Skodovce nejsou modernejsi diesely - kam by je jinak montovali, kdyz jich maji tolikm predvyrobenych ve skladech ? ;-))))))))))) Starsi TDI neplni EU4, proto se v zapadni Evrope snad uz ani nemuzou montovat - i kdyz, kat vsechno resi, kdyz nestaci jeden, dame dva, viz Fabiacky 1.4 MPI - u nas ma kat jeden, pro export 2 .... aby plnil EU4 ... mmch V6 TDI ma myslim taky 2 oxidacni katy ... -
« Re: to PTD
Je to možné, že silné TDI nedávají proto , protože se i tak prodávají dobře. Spíše bych se ale přiklonil k názoru, že cena kterou by na silné motory museli nasadit, by byla nekonkurence schopná. Viz Golf TDI 150 PS 4motion za téměř milion. A taky tady hraje zřejmě roli konzervativní pojetí značky Škoda - jako značky pro důchodce (v německém pojetí), kteří zas až tak silné motory nežerou a ani u nás na ně nemají. Kdybych měl volit mezi 1,8T a 1,9TDI v jinak shodné konfiguraci, za stejnou cenu, tak by nebylo co řešit. Bohužel cena by byla tak o 40k odhadem vyšší..... PTD -
« zklidnění TD motoru při "předávkování" olejem
Mám Tempru 1.9TD (nepřímovstřik, takřka elektroniky-prostý motor) a o víkendu jsem měnil motorový olej. Jako obvykle se tam "nevleze" deklarovaných 5 litrů a tak jsem to tentokrát trochu přelil a hladina byla kousek nad horní ryskou. To by nestálo za řeč, ale co mě překvapilo, jak motor běžel tiše a klidně (jako hodinky). Normálně je to docela "traktoroid" a navíc už cca 1,5 roku u něj nebyly seštelované vůle na ventilech. Jen novým olejem to zklidnění asi není, protože v minulosti jsem si toho nikdy nevšiml. Asi to bylo (a trochu ještě je) tím předávkováním olejem. Nevíte někdo, co konkrétně přebytek oleje může způsobovat, že se výrazně ztiší zklidní chod takového staršího dieselu? -
« Re: to PTD
Jedna laická reakce na poslední větu PTD (...150PS...), abych taky trochu přispěl do probíhající "plodné" diskuze :-)). Zatím se mi zdá, že nejnovější (a nejvýkonější) TDI motory škodovky trochu míjejí (1.9TDI 85kW, 96kW, 110kW), zatímco např. v Seatech se objevují s minimálním zpožděním po VW/Audi. Asi si bosové VW říkají, že Octávie a spol. se i tak prodávají víc než dobře, takže stačí i starší a slabší TDíčka. U Seatu prodejní výsledky tak slavné asi nejsou a navíc u něj chtějí posílit sportovní image a tak má Seat v tomto směru přednost před Škodou. -
« Re: to PTD
Pokud jde o to jak dlouho kdo na co vydělává, mám na to názor takový, že auto střední třídy si z 90% kupují firmy pro své lidi a ne lidé ze svých výplat - proto bych v tomto konkrétním případě neřešil jak kdo a jak dlouho nato bude vydělávat. Co mám zkušenosti, šéf řekne - " vyber si Oktávku jakou chceš nebo vyber si Pasáta jakého chceš - podle pozice kterou bude zastávat, dostane nabídnut vůz příslušné třídy a je pod úroveň "šéfa" u slušných firem mu diktovat jakou výbavu si může pořídit a jakou ne. Někdy se to řeší maximální cenou, ale u solidních firem to není obvyklé. Známé jsou historky kdy si člověk po té co si šel vybrat Oktávku objednával tři autorádia a divil se, že tam nejdou nacpat. Styl zaškrtnu výbavu z vrchu dolů. Ale to jen na okraj. Těším se i tak na další plodnou diskusi o dieselových motorech. Jako např - budou montovat do Oktávek 4x4 150PS 1,9TDI? :-) PTD -
« Re: to PTD
Ok, nechci to dále rozebírat, zřejmě se neshodnem ve všech detailech. Nicméně auto za 1,06mio ať je jaké chce, pokud nemá ani manuální klimatizaci a ESP v základní výbavě a za 17" kola chtějí doplatit 50.000,- je řekněme nestandardní a to bez ohledu na to, že proti němu jako takovému nic nemám. Nechci srovnávat nesrovnatelné, ale klimačku má malý Yaris za 350.000,- v ceně a Mondeo za 800.000 Ghia má 17" kola v ceně. Tyto okolnosti jsou však irelevantní, pokud beru v úvahu, že celá diskuse se odvíjí od toho, že 1,6mio za Pasáta ve výbavě je dost - což samo o sobě jako konstatování také není nic proti ničemu. PTD -
« to PTD
Jěště neco, nevím jak pro tebe, ale myslím si, že pro spoustu lidí je toto auto i za 1,06mil docela vybavené: TDI 2.5V6, 4motion, 6° převodovka, HIGHLINE... Tohleto je jeden z nejdražších Passatů variantů a průměrný prodaný Passat je TDI čtyřválec s předním pohonem, 5°převodovkou, ve výbavě COMFORTLINE, kde se cena s nějakou tou další výbavou a slevou pohybuje okolo 700-750 s DPH.