Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 13.11.01 20:38
« A80,2.0 quattro
Mam problem s A80, pri jizde se zapnutymi svetly zacnou za par minut pohasinat kontrolky az zhasne i motor.Po nastartovani se to zase opakuje.Nevite zda je to nejaka slabina techto aut anebo jenom spatna baterka?Dostanu se na to az koncem tydne tak se ptam jestli nemate nejake zkusenosti.Dik. -
« Re: Oblíbená značka oleje?
Dobré ráno: Jo, USA, to je jiné kafe, když jsme tam byli naposled, jezdili jsme tam s Fordem Excursion, 4x4 7.3L PowerStroke Turbodiesel. U toho auta se mění olej každejch 3000 mil (nebo i dřív, jak doporučujou v manuálu :o), a vejde se ho tam patnáct litrů. Nejlepší je prej Shell Rotela (normální minerál 15W40), výměna i s olejem mě stála přesně 14.95 + tax. Dobrý ne? Jinak, naši se chystali v lednu na Floridu, ale nebude z toho nic, mně tam teď nedostanou ani párem volů. (A to doslovně), ne že bych se bál, ale na jaře se s přítelkyní stěhujeme konečně do vlastního a... to je jiná story. Jinak nesouhlasím s tím, že by na mě mechanici koukali nějak divně. Koupil jsem si novou 406-ku, a to prostě proto, že na ni mám. Na druhý straně, vím moc dobře, kolik platil táta s TDI-čkem u Porsche PRAHA (a ten servis nestojí za zlámanou grešli, navíc jejich styl je třeba naučtovat si pět litrů kapaliny do ostřikovače, když nádržka je sotva na tři litry a je skoro plná - to je prostě hnus) a teď radši jezdí do Olomouce a vozí si olej i filtr, a to ne proto, že by ho nejaká ta tisícovka zabila, ale když člověk ušetří na každé návštěvě servisu pět tisíc, tak je to po 150-ti tisících 50tisíc Kč, ne? A to je hranice, mezi 406-kou a Oktávií. Nikdo po mně nemůže chtít, abych pořád jenom platil a platil a platil... tolik peněz prostě nemám. Ať se mechanici koukaj jak chtěj, jejich peníze to nejsou a pevně věřím tomu, že kdyby byli v mé kůži, tak by si dělali všechno doma na dvorku, nebo na sídlišti u paneláku a do servisu by ani nepáchli... -
"-- skrytý --" 07.11.01 08:21
« Re: Oblíbená značka oleje?
Zdravim.
Cekal jsem na reakci,protoze az pak jsem si nekde v jine rubrice precetl zdroj levnejsiho Shellu.
To opravdu jde,vzhledem ke kvalite(ta cena u nas je fakticky priserna).Ja bych si jej vozil ze Schweizu taky,ale prijde mi takovy divny - hele ho,ma na bavora a taha nam tu svy oleje :-)).
Je fakt,ze kluky od nas znam a vim,ze jak bavorovi tak oktavce neublizi a je to "jeste dnes".
Jinak nejlevnejsi olej,co jsem kdy videl(Castrol,Shell,Texaco a dalsi) staly jeste pred nestestim v NYC neco kolem 1,5 USD za litr(fakt to tam prodavaji na litry a ne na galony).-ted se tam chvilku budu bat litat,no a az mi otrne,pofrcim zas.Ale nakupovat oleje tam nebudu.To by se fakt proneslo :-).V kazdem vetsim supermarketu.
My se musime smirit s Evropou a s cenama takovejma,jaky jsou.Dik za postreh s Francii. -
« Re: Oblíbená značka oleje?
to HonzaP> Nevím, mně drahý nepřijde, protože si ho vozím z Francie. V každém Carefouru tam stojí něco okolo dvěstě franků (v rozmezí od 190 do 210), což je u mně rozpětí mezi 1045 až 1155 Kč. To se mi nezdá příliš drahé... jistě, kdybych ho měl kupovat někde u benzínky, asi by se mi to pěkně prodražilo, vůbec, příjde mi, že Shell má teď bezkonkurenčně nejdražší produkty, ať už PHM, nebo oleje... jestli pak to není tou reklamou se Schumacherem? :o))) -
"-- skrytý --" 07.11.01 04:59
« Re: Oblíbená značka oleje?
to DieselPower> Shell HELIX Diesel Ultra 5W40 je snad nejdrazssi olej na trhu.(No nic,ja ho pouzivam taky :-).Jen se uz prestava cela Dieselova rada pomalu vyrabet a bude bez nahrady nahrazena Shell Hellix Ultra 5W40,ktery ma samozrejme i specifikaci CF a CH,PB2 a PB3(vcetne VW 505 00 a 506 00).
Ale pro mnoho lidi je dat za 5 l oleje 2,5 tisice prece jen silne kafe. -
« 2prof
OK,OK, demagog nejsem, jenom jsem nevěděl, že se musím vyňadřovat přesně do detailů, aby to pochopily i ty tvrdší hlavičky: ATF se dělají ve více viskozních třídách, přičemž to, co se leje třeba do mechanických Fordových skříní, je opravdu nazýváno syntetika ATF. To, že se při 200 - 250tkm mění, demagogie není. Osobně tuto náplň měním při výměně spojkové lamely, po vyražení poloos. Vždycky totiž při vypouštění tohoto oleje vidím spíš takovou lehce stříbrnou hmotu, původní náplň nepřípomínající ani vzdáleně. Rozhodně nejsem zastáncem zbytečných zásahů do soustav auta, četnost výměn vidím jako optimální opravdu při pracech na převodovém ústrojí typu vým,ěna spojky, gufer na skříni nebo manžet poloos popř. kloubů. -
« Re: 205D
smudla: Nech tý demagogie, nebo začnou některý lidi měnit olej v převodovkách i když je to úplně zbytečný (některý by ani nenašli výpustný šrouby, protože tam už žádný nemaj, aby náhodou někdo omylem nevyměnil olej :-)). Pokud tam je ATF, ta si buď jistej, že to je obyčejný ATF. Lejt plnou syntetiku do převodovky je vhodný tam, kde je předepsaná a zbytečný tam, kde není předepsaná. Můžu tě upozaornit, že jsem se osobně setkal s případem, kdy jeden horlivej emigrant přijel se svým Mercedesem do značkovýho servisu v Plzni a chtěl po nich, aby mu vyměnili olej v převodovce. Myslel si, že mu to v Čechách vyjde levněji. Páni mechanici na to vlítli a on pak pokračoval dál do svýho rodiště. Moc se mu to nepozdávalo, jelikož ta převodovka začala už před Prahou vydávat podivnej zvuk a tak dojel až k nám do dílny, ovšem to už mu tam nešla dát pětka. Tak jsme se mrknuli, jestli tam ten olej skutečně měl, samozřejmě měl, ovšem obyčejnej převoďák namísto ATF. Jsem si jistej, že i kdyby ten převoďák byl plná syntetika, dopadlo by to stejně, takže není radno experimentovat tak, jak jsme po česku zvyklí. Ta převodovka ho pak stála cca 3 tis DEM i s prací. Ono do Škůdky bylo lepší všechno jiný, než PP90, protože horší olej nikdo nedělal. Myslet ale na zázrak, když uslyším "plná syntetika" je ale taky tak trochu omyl. -
« Re: 205D
Ahoj,tak jsem se o vikendu pustil do cisteni "nadobky na oddeleni oleje".Sundat sla bez problemu,ale pak jsem zjistil,ze neni co cistit:-(.Rozebrat to nejak neslo a zdalo se,ze to je obycejna nadobka,se spoustou privodu.Spis mam dojem ze tam neco chybi,protoze:Motor ma 2 odvzusneni z krytu vika ventilu.Na 1 z nich je velke plastovej kryt(kudy se leje olej) a ten je plnej dratenky.Budiz.Na 2 neni vubec nic,je to jen hadice z vika ventilu do te nadobky.To se me zda nejaky divny,vzdyt to tam musi hazet hodne oleje,ne? Spodni vyvod z nadobky(kudy ma teci olej zpet?)je jen normalni hadice.Budiz.Odvod z nadobky do filtru je resen samoopravou-na nadobce je dana urizla velka strikacka plna dratenky a z ni to jde do sani.Hmm,tak je tam neco spatne,nebo to je takhle(az na "strikacku") origos?!Diky a hezky den.Jo a jinak v prevodovce je nejaka plna syntetika...to asi bude OK,ne?Do motoru leju TEXACO HAVOLINE Diesel Extra 10W-40,polosyntetika,coz si myslim,ze je OK.Toz CZus. -
"-- skrytý --" 05.11.01 08:03
« Re: 205D
prof: těch "pár šupů" je cca 180,-. No dobře, není to jak na Š120, ale nepřijde mi zas tak hrozný.
Jinak taky nechápu, proč tam není obyč. papír, když u benzíňáků je, ale předělávat to nebudu.
Jo a to s tim olejem do převodovky, tak to je pro mě taky překvápko... -
« Oblíbená značka oleje?
Dřív jsem si do svého TDI-čka a Laguny dTi nechával dávat olej v servisu, jaký tam zrovna měli (obvykle to byl CASTROL nebo Elf), teď si ale rád vozím vlastní: Shell HELIX Diesel Ultra (syntetika 5W40). Zdá se mi, že auta jedou mnohem tišeji a plynuleji. Co si o tom myslíte? Jaká je vaše oblíbená značka oleje? -
« Re: 205D
smudla: No to blbost není. Blbost je jen to, že ATF není obvyklej olej. Maj ho na každým rohu, teda na každým standartně zásobeným rohu :-) Ono tenhle olej najdeš nejen v mechanickejch převodovkách a rozvodovkách takovejch značek, jako BMW a Mercedes, ale i v spoustě jinej auťáků. Není divu, je řídkej a má skvělý mazací schopnosti a odolnost proti vysokým teplotám. Jenomže Pežouti a Citráky nají olej, kterj nejen že nemaj na každým i velmi dobře zásobeným rohu, ale jde dost těžko shánět v balení menším, než 25 l ! (jak praktický, že?) Samozžejmě, že kdo ví, kam pro něj zajít, ten problém nemá. Já si ale myslím, že většina lidí vůbec nemá tušení o tom, že to není běžnej převoďák, mezi nima i odborně školený mechanici ze značkovejch servisů :-(. -
« Re: 205D
Jo,sem hroznej dobytek!A abych te videsil jeste vic,tak kamaradka ma JAWU 250 kterou redi 1:25 a ja ji tu sqelou JAWU prodal!!!:-)) Jinak co se tyka tech 205D motoru,tak je faktem,ze takrka nekouri.Alespon co se tyce rezimu "normalni" jizdy a 90% aut.Kdyz ten motor roztocis z plnym plynem,tak je fakt,ze jsem jeste nevidel diesela,kterej by nezakouril.Jestli to huli i pri normalni jizde,tak pak mas vyhuntovanej,neserizenej motor,ale to je v lidech a ne v autech.SIERRA ma Peugeot motor?To jsem teda netusil!Kdyz vidim zadek auta a tam napsano 2.3D,tak z 80% se z nej vali dym,jak z lokomotivy...CZus. -
« Re: 205D
Hele, oddie, kolik to je "pár šupů" za ten filtr? Já jsem ho jednou pro kohosi objednával a docela jsem čuměl, jak hodně "šupů" ta molitanová houba stojí oproti klasice. Taky jsem kroutil hlavou a říkal jsem si, že to by nebyli frantíci, aby i takový věci, jako vložku vzduchovýho filtru řešili zase úplně jinak, než jak je to v tomto století zvykem u ostatních výrobců :-))) jo, a víte taky, že Pežoťáci i Citroeny mají předepsanej naprosto speciální olej do mechanický převodovky? Voni jsou fakt buď ulítlí a nebo permanentně nalitý tím jejich vínem, řekl bych, že obojí :-) -
« Re: 205D
Jo,taky na to koukam, ma to byt na 1000km! Na 100km by to bylo docela drsny..:-).Jinak motor je pretesnej,takze se to ztraci asi do spalovani(kam jinam?) a castecne taky do toho fitru,coz bych chtel odstranit.Ale jak rikam,jinak motor startuje a slape hezky, takze si nestezuju....jo a rozvody jsem vymenil.CZus. -
« Re: 205D
Jo, zapoměl jsem v předchozím příspěvku. Tobě to žere 0,15l oleje/ 100km? Není to na 1000km??? Naše P205D na 10.000km nesežere olej vůbec žádnej. Najeto má asi 107.000km, nebo teprv 106.000? :-)) Je to takovej ležák, nejsou lidi... Nikdo s ní nepotřebuje jezdit, je to jenom takovej záložák. -
"-- skrytý --" 01.11.01 11:19
« Re: 205D
Sundat a vyčistit to jde, ale je to dost opruz, je tam málo místa. Já bych se na to vyprd. Jinak ten filtr neperu, ale rovnou měnim - stojí pár šupů, a je celkem dobrý ho stříknout i mezi výměnama. 200tis na tenhle motor je v pohodě, dej pozor akorát na rozvody. -
« Re: 205D
Ahoj a diky za rady, skocim si pro ten sprej a neco s tim provedu. Na krabicku jsem sice koukal, ale toho navodu jsem si nevsiml....navody totiz ctu, az kdyz vsechno selhalo...:-)).A k ty nadobce-koukal jsem ze jde sundat, takze ji asi zkusim sundat a vycistit.Pujde to? Ten motor netusim kolik ma nalitano,protoze je meneny,ale tusim ze kolem tech 200kkm to bude...,ale beha hezky,spotreba oleje je asi 0.15 l/100km,coz je asi v normalu... Hezky den. -
« Re: 205D
No, hlavně pokud je už ta molitanová vložka "opotřebená", tak ji vyper nebo rovnou kup novou. Měl jsem kdysi 205 s tímhle motorem: Ta nádoba měla být určena ke srážení oleje z výparů od odvětrání kliky, u jetých aut ( okolo 250tkm ) už to příliš nefunguje, hlavně kvůli usazeným kalům.