Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.01  20:38

    « A80,2.0 quattro

    Mam problem s A80, pri jizde se zapnutymi svetly zacnou za par minut pohasinat kontrolky az zhasne i motor.Po nastartovani se to zase opakuje.Nevite zda je to nejaka slabina techto aut anebo jenom spatna baterka?Dostanu se na to az koncem tydne tak se ptam jestli nemate nejake zkusenosti.Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.01  08:45

    « Re: Oblíbená značka oleje?

    Dobré ráno: Jo, USA, to je jiné kafe, když jsme tam byli naposled, jezdili jsme tam s Fordem Excursion, 4x4 7.3L PowerStroke Turbodiesel. U toho auta se mění olej každejch 3000 mil (nebo i dřív, jak doporučujou v manuálu :o), a vejde se ho tam patnáct litrů. Nejlepší je prej Shell Rotela (normální minerál 15W40), výměna i s olejem mě stála přesně 14.95 + tax. Dobrý ne? Jinak, naši se chystali v lednu na Floridu, ale nebude z toho nic, mně tam teď nedostanou ani párem volů. (A to doslovně), ne že bych se bál, ale na jaře se s přítelkyní stěhujeme konečně do vlastního a... to je jiná story. Jinak nesouhlasím s tím, že by na mě mechanici koukali nějak divně. Koupil jsem si novou 406-ku, a to prostě proto, že na ni mám. Na druhý straně, vím moc dobře, kolik platil táta s TDI-čkem u Porsche PRAHA (a ten servis nestojí za zlámanou grešli, navíc jejich styl je třeba naučtovat si pět litrů kapaliny do ostřikovače, když nádržka je sotva na tři litry a je skoro plná - to je prostě hnus) a teď radši jezdí do Olomouce a vozí si olej i filtr, a to ne proto, že by ho nejaká ta tisícovka zabila, ale když člověk ušetří na každé návštěvě servisu pět tisíc, tak je to po 150-ti tisících 50tisíc Kč, ne? A to je hranice, mezi 406-kou a Oktávií. Nikdo po mně nemůže chtít, abych pořád jenom platil a platil a platil... tolik peněz prostě nemám. Ať se mechanici koukaj jak chtěj, jejich peníze to nejsou a pevně věřím tomu, že kdyby byli v mé kůži, tak by si dělali všechno doma na dvorku, nebo na sídlišti u paneláku a do servisu by ani nepáchli...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.01  08:21

    « Re: Oblíbená značka oleje?

    Zdravim.
    Cekal jsem na reakci,protoze az pak jsem si nekde v jine rubrice precetl zdroj levnejsiho Shellu.
    To opravdu jde,vzhledem ke kvalite(ta cena u nas je fakticky priserna).Ja bych si jej vozil ze Schweizu taky,ale prijde mi takovy divny - hele ho,ma na bavora a taha nam tu svy oleje :-)).
    Je fakt,ze kluky od nas znam a vim,ze jak bavorovi tak oktavce neublizi a je to "jeste dnes".
    Jinak nejlevnejsi olej,co jsem kdy videl(Castrol,Shell,Texaco a dalsi) staly jeste pred nestestim v NYC neco kolem 1,5 USD za litr(fakt to tam prodavaji na litry a ne na galony).-ted se tam chvilku budu bat litat,no a az mi otrne,pofrcim zas.Ale nakupovat oleje tam nebudu.To by se fakt proneslo :-).V kazdem vetsim supermarketu.
    My se musime smirit s Evropou a s cenama takovejma,jaky jsou.Dik za postreh s Francii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.01  08:01

    « Re: Oblíbená značka oleje?

    to HonzaP> Nevím, mně drahý nepřijde, protože si ho vozím z Francie. V každém Carefouru tam stojí něco okolo dvěstě franků (v rozmezí od 190 do 210), což je u mně rozpětí mezi 1045 až 1155 Kč. To se mi nezdá příliš drahé... jistě, kdybych ho měl kupovat někde u benzínky, asi by se mi to pěkně prodražilo, vůbec, příjde mi, že Shell má teď bezkonkurenčně nejdražší produkty, ať už PHM, nebo oleje... jestli pak to není tou reklamou se Schumacherem? :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.01  04:59

    « Re: Oblíbená značka oleje?

    to DieselPower> Shell HELIX Diesel Ultra 5W40 je snad nejdrazssi olej na trhu.(No nic,ja ho pouzivam taky :-).Jen se uz prestava cela Dieselova rada pomalu vyrabet a bude bez nahrady nahrazena Shell Hellix Ultra 5W40,ktery ma samozrejme i specifikaci CF a CH,PB2 a PB3(vcetne VW 505 00 a 506 00).
    Ale pro mnoho lidi je dat za 5 l oleje 2,5 tisice prece jen silne kafe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.11.01  15:18

    « Re: 2prof

    smudla: Hmm, tak lehce stříbrnou hmotu bych ze skříně vypouštět nechtěl. :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.11.01  07:52

    « 2prof

    OK,OK, demagog nejsem, jenom jsem nevěděl, že se musím vyňadřovat přesně do detailů, aby to pochopily i ty tvrdší hlavičky: ATF se dělají ve více viskozních třídách, přičemž to, co se leje třeba do mechanických Fordových skříní, je opravdu nazýváno syntetika ATF. To, že se při 200 - 250tkm mění, demagogie není. Osobně tuto náplň měním při výměně spojkové lamely, po vyražení poloos. Vždycky totiž při vypouštění tohoto oleje vidím spíš takovou lehce stříbrnou hmotu, původní náplň nepřípomínající ani vzdáleně. Rozhodně nejsem zastáncem zbytečných zásahů do soustav auta, četnost výměn vidím jako optimální opravdu při pracech na převodovém ústrojí typu vým,ěna spojky, gufer na skříni nebo manžet poloos popř. kloubů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.01  22:12

    « Re: 205D

    smudla: Nech tý demagogie, nebo začnou některý lidi měnit olej v převodovkách i když je to úplně zbytečný (některý by ani nenašli výpustný šrouby, protože tam už žádný nemaj, aby náhodou někdo omylem nevyměnil olej :-)). Pokud tam je ATF, ta si buď jistej, že to je obyčejný ATF. Lejt plnou syntetiku do převodovky je vhodný tam, kde je předepsaná a zbytečný tam, kde není předepsaná. Můžu tě upozaornit, že jsem se osobně setkal s případem, kdy jeden horlivej emigrant přijel se svým Mercedesem do značkovýho servisu v Plzni a chtěl po nich, aby mu vyměnili olej v převodovce. Myslel si, že mu to v Čechách vyjde levněji. Páni mechanici na to vlítli a on pak pokračoval dál do svýho rodiště. Moc se mu to nepozdávalo, jelikož ta převodovka začala už před Prahou vydávat podivnej zvuk a tak dojel až k nám do dílny, ovšem to už mu tam nešla dát pětka. Tak jsme se mrknuli, jestli tam ten olej skutečně měl, samozřejmě měl, ovšem obyčejnej převoďák namísto ATF. Jsem si jistej, že i kdyby ten převoďák byl plná syntetika, dopadlo by to stejně, takže není radno experimentovat tak, jak jsme po česku zvyklí. Ta převodovka ho pak stála cca 3 tis DEM i s prací. Ono do Škůdky bylo lepší všechno jiný, než PP90, protože horší olej nikdo nedělal. Myslet ale na zázrak, když uslyším "plná syntetika" je ale taky tak trochu omyl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.01  11:54

    « Re: 205D

    Ahoj,tak jsem se o vikendu pustil do cisteni "nadobky na oddeleni oleje".Sundat sla bez problemu,ale pak jsem zjistil,ze neni co cistit:-(.Rozebrat to nejak neslo a zdalo se,ze to je obycejna nadobka,se spoustou privodu.Spis mam dojem ze tam neco chybi,protoze:Motor ma 2 odvzusneni z krytu vika ventilu.Na 1 z nich je velke plastovej kryt(kudy se leje olej) a ten je plnej dratenky.Budiz.Na 2 neni vubec nic,je to jen hadice z vika ventilu do te nadobky.To se me zda nejaky divny,vzdyt to tam musi hazet hodne oleje,ne? Spodni vyvod z nadobky(kudy ma teci olej zpet?)je jen normalni hadice.Budiz.Odvod z nadobky do filtru je resen samoopravou-na nadobce je dana urizla velka strikacka plna dratenky a z ni to jde do sani.Hmm,tak je tam neco spatne,nebo to je takhle(az na "strikacku") origos?!Diky a hezky den.Jo a jinak v prevodovce je nejaka plna syntetika...to asi bude OK,ne?Do motoru leju TEXACO HAVOLINE Diesel Extra 10W-40,polosyntetika,coz si myslim,ze je OK.Toz CZus.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.01  09:09

    « Re: 205D

    Špatně jsem asi vyňadřil, blbost je považovat to za doživotní náplň, jak se tomu mnohdy děje. Jo, a normální ATF to taky není, dává se tam sice, ale správně by to měla být plná syntetika.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.01  08:09

    « Re: 205D

    Olejíček do Peugeotí převodovky jsem kupoval v Peugeotu, balení cca 2l a cena byla nějak kolem 400,-
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.01  08:03

    « Re: 205D

    prof: těch "pár šupů" je cca 180,-. No dobře, není to jak na Š120, ale nepřijde mi zas tak hrozný.
    Jinak taky nechápu, proč tam není obyč. papír, když u benzíňáků je, ale předělávat to nebudu.
    Jo a to s tim olejem do převodovky, tak to je pro mě taky překvápko...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.01  22:58

    « Re: Přepis auta když mi neni ještě 18 let.

    Bohužel to možný není :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.01  18:23

    « Přepis auta když mi neni ještě 18 let.

    Dobry den, chtěl bych se zeptat, zda je na mne možno přepsat auto, když mi ještě neni 18 let, diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.01  00:00

    « Re: Oblíbená značka oleje?

    Castrol TWS, 10W60, plna syntetika.....
    Do převodovky Castrol TAF-X
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  18:04

    « Re: Oblíbená značka oleje?

    Mineralni Penzoil, presne dle doporuceni vyrobce
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  17:55

    « Oblíbená značka oleje?

    Dřív jsem si do svého TDI-čka a Laguny dTi nechával dávat olej v servisu, jaký tam zrovna měli (obvykle to byl CASTROL nebo Elf), teď si ale rád vozím vlastní: Shell HELIX Diesel Ultra (syntetika 5W40). Zdá se mi, že auta jedou mnohem tišeji a plynuleji. Co si o tom myslíte? Jaká je vaše oblíbená značka oleje?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  17:45

    « Re: 205D

    smudla: No to blbost není. Blbost je jen to, že ATF není obvyklej olej. Maj ho na každým rohu, teda na každým standartně zásobeným rohu :-) Ono tenhle olej najdeš nejen v mechanickejch převodovkách a rozvodovkách takovejch značek, jako BMW a Mercedes, ale i v spoustě jinej auťáků. Není divu, je řídkej a má skvělý mazací schopnosti a odolnost proti vysokým teplotám. Jenomže Pežouti a Citráky nají olej, kterj nejen že nemaj na každým i velmi dobře zásobeným rohu, ale jde dost těžko shánět v balení menším, než 25 l ! (jak praktický, že?) Samozžejmě, že kdo ví, kam pro něj zajít, ten problém nemá. Já si ale myslím, že většina lidí vůbec nemá tušení o tom, že to není běžnej převoďák, mezi nima i odborně školený mechanici ze značkovejch servisů :-(.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  16:40

    « Re: 205D

    Jo to je pravda, otec mel dve 309D a ted ma 405GTX (1.9TD) a bez znamky coudu, nebo snad smradu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  15:52

    « Re: 205D

    Sierry si dovedou zakouřit, to je pravda. Je to ale taky daný konstrukcí motoru (je asi konstrukčně starší) a hlavně počtem ujetejch km. Specielně P205,306, 405... fakt vůbec nečouděj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  14:16

    « Re: 205D

    Jo,sem hroznej dobytek!A abych te videsil jeste vic,tak kamaradka ma JAWU 250 kterou redi 1:25 a ja ji tu sqelou JAWU prodal!!!:-)) Jinak co se tyka tech 205D motoru,tak je faktem,ze takrka nekouri.Alespon co se tyce rezimu "normalni" jizdy a 90% aut.Kdyz ten motor roztocis z plnym plynem,tak je fakt,ze jsem jeste nevidel diesela,kterej by nezakouril.Jestli to huli i pri normalni jizde,tak pak mas vyhuntovanej,neserizenej motor,ale to je v lidech a ne v autech.SIERRA ma Peugeot motor?To jsem teda netusil!Kdyz vidim zadek auta a tam napsano 2.3D,tak z 80% se z nej vali dym,jak z lokomotivy...CZus.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  12:31

    « Re: 205D

    tak mě tak napadlo - atmosférickej diesel z Peugeota je i v Sieře 2,3D. Maje taky Sierru pustil včera jsem jednu takovou z vedlejší ulice před sebe - HROZNÁ CHYBA - málem sem to vůbec nerozdejchal :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  12:24

    « Re: 205D

    Tak to mám teda fakt smůlu, že obvykle (teda skoro vždycky :o) narazím na nějakou takovou výjimku. Co sem tak vypozoroval jsou francouzský diesly 2. nejsmradlavější (hned po italskejch)..... :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  12:02

    « Re: 205D

    Klídek Romane, z drtivý většiny atmosférickejch dieselovejch Pažoutů nevychází ani malej dýmeček. A to i při najetejch 300 tis. km, jsou to fakt promakaný stroje. Ale výjímky existujou...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  11:45

    « Re: 205D

    Jsi ještě větší čuně, než jsem si myslel :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  11:42

    « Re: 205D

    Hmm, skoda ze tu nejses. Mohl bych te castecne pouzit jako katalizator, castecne jako nadobku odchytavajici olej a abys toho smradu nemel malo, mohl bys me jeste delat dalsi dva takty v me JAWA 350/640. Co ty na to ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  10:17

    « Re: 205D

    1,5l oleje na 10000km a diesel k tomu - to musí být smradu - no fuj. :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.01  08:24

    « Re: 205D

    No Profe, to nemusíš chodit daleko, abys našel taky specialitky v náplni převodovky. Fordy mají v mechanických převodovkách taky Dexxtron, alias ATF v plné syntetice, tzv. doživotní náplň ( to je ale blbost ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  22:50

    « Re: 205D

    Hele, oddie, kolik to je "pár šupů" za ten filtr? Já jsem ho jednou pro kohosi objednával a docela jsem čuměl, jak hodně "šupů" ta molitanová houba stojí oproti klasice. Taky jsem kroutil hlavou a říkal jsem si, že to by nebyli frantíci, aby i takový věci, jako vložku vzduchovýho filtru řešili zase úplně jinak, než jak je to v tomto století zvykem u ostatních výrobců :-))) jo, a víte taky, že Pežoťáci i Citroeny mají předepsanej naprosto speciální olej do mechanický převodovky? Voni jsou fakt buď ulítlí a nebo permanentně nalitý tím jejich vínem, řekl bych, že obojí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.01  14:17

    « Re: 205D

    No na 100km by to byl slušnej dvoutakt! Taky mi to moc nežere, mezi výměnama nedolejvám ani kapku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  14:10

    « Re: 205D

    Jo,taky na to koukam, ma to byt na 1000km! Na 100km by to bylo docela drsny..:-).Jinak motor je pretesnej,takze se to ztraci asi do spalovani(kam jinam?) a castecne taky do toho fitru,coz bych chtel odstranit.Ale jak rikam,jinak motor startuje a slape hezky, takze si nestezuju....jo a rozvody jsem vymenil.CZus.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  13:26

    « Re: 205D

    Jo, zapoměl jsem v předchozím příspěvku. Tobě to žere 0,15l oleje/ 100km? Není to na 1000km??? Naše P205D na 10.000km nesežere olej vůbec žádnej. Najeto má asi 107.000km, nebo teprv 106.000? :-)) Je to takovej ležák, nejsou lidi... Nikdo s ní nepotřebuje jezdit, je to jenom takovej záložák.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  13:24

    « Re: 205D

    Koukám jak vejr, máme 205D dost dlouho, filtr měním pravidelně, ale že se má něčím stříkat jsem fakt netušil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.01  11:19

    « Re: 205D

    Sundat a vyčistit to jde, ale je to dost opruz, je tam málo místa. Já bych se na to vyprd. Jinak ten filtr neperu, ale rovnou měnim - stojí pár šupů, a je celkem dobrý ho stříknout i mezi výměnama. 200tis na tenhle motor je v pohodě, dej pozor akorát na rozvody.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  11:07

    « Re: 205D

    Ahoj a diky za rady, skocim si pro ten sprej a neco s tim provedu. Na krabicku jsem sice koukal, ale toho navodu jsem si nevsiml....navody totiz ctu, az kdyz vsechno selhalo...:-)).A k ty nadobce-koukal jsem ze jde sundat, takze ji asi zkusim sundat a vycistit.Pujde to? Ten motor netusim kolik ma nalitano,protoze je meneny,ale tusim ze kolem tech 200kkm to bude...,ale beha hezky,spotreba oleje je asi 0.15 l/100km,coz je asi v normalu... Hezky den.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  08:17

    « Re: 205D

    No, hlavně pokud je už ta molitanová vložka "opotřebená", tak ji vyper nebo rovnou kup novou. Měl jsem kdysi 205 s tímhle motorem: Ta nádoba měla být určena ke srážení oleje z výparů od odvětrání kliky, u jetých aut ( okolo 250tkm ) už to příliš nefunguje, hlavně kvůli usazeným kalům.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.01  08:07

    « Re: 205D

    v návodu je "postříkat sprejem Peugeot..." V prodejně tě na to neupozorněj, mnohdy je to pro ně dost velký překvapení. Přitom na obalu toho filtru bývá obrázkový návod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  07:40

    « Re: 205D

    Oouu! Jelikoz to auto mam chvili a vubec jsem byl vytelenej z toho ze to ma molitanovy fitr, tak netusim, ze se ma naolejovat?! Cim? Myslis tim specialnim olejem na fitry?! Ani v te prodejne na nic neupozornovaly.... Diky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.01  15:15

    « Zima a zimni nafta

    Ahoj lidi, jak je aktualni tankovani zimni nafty? U pump maji jeste letni - nebojite se nahlych nocnich mrazu? Od kolika stupnu se zacina srazet parafin? Lejete do nadrze do letni nafty uz ted nejake pripravky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.01  15:12

    « Re: 205D

    Nic s tím. Ten filtr má molitanovou vložku, ne? Tu samu o sobě stejně musíš při výměně postříkat olejem, jinak nebude filtrovat. Takže toto další zaolejování mu nijak neuškodí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…