Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Diesel do 1850ccm
DP> mas recht, jako vzdycky. Promin, ja tomu vubec nerozumim. VW 1.9 TDI-PD 150k je motor sice prodavany seriove fabrikou, ale rozhodne vyhoneny chipem. Marketing zavelel, a tak se to prodava. Jen mne jeste prosim pouc, jaky byl ten duvod, ze VW nabizi k vyberu u 1.9TDI-PD varianty 74kW, 85kW, 96kW, 110kW a PSA koncern u 2.0 HDI pouze 66kW a 80 kW ? Zrejme nerozumim marketingu -
« Hufe, ty jsi prostě vůl:
Tak za prvé, TDdi má 90koní ale pak je ještě TCdi a to má 115koní. Jsi vůl, nic nevíš, ničemu nerozumíš, jenom každýho poučuješ, ale v hlavě máš kulový, snad možná jenom přečipovanou Fabii, ale jinak kulový a ještě něco ty smrkáči, 3.0D je dobrej motor, ale jenom ve své kategorii, chtěl bych tě vidět, jako ho chceš srovnávat třeba s tím níže jmenovaným Duramaxem??? 3.0D možná stačí na nějakou ubohou X5-ku, ale chtěl bych tě vidět, jak ho dáváš do Suburbana. A ještě něco, příště, až budeš chtít někoho poučovat, tak si laskavě najdi někoho jiného, nebo si to TDI-čko snad sám zkonstruoval??? ;o))) -
« Re: Diesel do 1850ccm
šmudla> Ad BMW - ale tak to je. Nic lepšího naftového zatím na planetě zemi nevyrobili ;o)
Ad krajan - jsem to já.
Ad 1.5 "TDCi" Renault - neexistuje - je to dCi a v našich krajích se prodává pouze bez intercooleru ve verzi 65PS a to je ubohost sama. Sekačka na trávu má totiž taky nižší spotřebu, než TDI a přednost bych ji kvůli tomu nedal ;o)
AD Ford Focus "TDCi" - je to TDdi a má 90PS a 200NM. To je výsměch. Jiný Focus nafťák se u nás 2 roky neprodává. -
« Re: Diesel do 1850ccm
fija: 80kW a 110kW, to není otázka motoru, ale chipu, potažmo marketingové strategie výrobce (v některých zemích a v Evropě je jich většina se neplatí daň a pojistné podle "kubíku" ale výkonu ;o))) A pak, rád bych pomlčel o spolehlivosti TDI-ček, máme doma jedno 81kW a můžu ti říct, že není zas tak o co stát a když se tenhle obstarožní dědeček smíchá s novým systémem vstřikování a ještě se "přečipuje" na 110kW, nemůže z toho vzniknout nic dobrýho! Francouzský auta jsou v Evropě nejlepší - poměr kvalita / cena!!! -
"-- skrytý --" 04.12.01 16:50
« Re: Diesel do 1850 ccm
{vynatek z posledniho testu Focusu TDCi v Autoexpressu; uvazte pri porovnavani take obsah 1753 ccm)
The Dagenham-built four-cylinder is essentially the existing TDdi's Endura engine, but fitted with an advanced common-rail fuel injection system. The result is an increase from 90bhp to 115bhp, and an impressive 250Nm of torque at 1,850rpm.
On the road, the Duratorq unit feels lively to drive, revving cleanly up to its 4,700rpm limit with a sensitivity to throttle inputs that shames many of its petrol-burning rivals. The Focus also has an added advantage in the form of Transient Overboost, which increases available torque to 280Nm during hard acceleration.
For the record, the TDCi will dash from 0-60mph in 10.6 seconds - a second slower than the Golf TDI PD130. But the Ford suffers from significantly less turbo lag than the Volkswagen and distributes its power over a wider range, making it the more usable of the two cars in real world conditions. Fuel economy and exhaust emissions are also exemplary, with the newcomer returning 51.4mpg on the combined cycle and producing 145g of C02 per kilometre.
What really impresses you about the new unit, though, is how smooth it feels. The dreaded diesel 'knock' has been eliminated, and it's nearly impossible to detect the engine is not a petrol unit from inside the cabin. There isn't a trace of vibration through the steering wheel or pedals either, putting it on a par with BMW's acclaimed 330d in terms of overall refinement.
-
"-- skrytý --" 04.12.01 16:33
« Re: Diesel do 1850ccm
Smudlo, rekl bych, ze k te mlze sam prispivas. U focuse smesujes starsi TDdi (66 kW) s novym TDCi (85 kW), ktery je venku v prodeji teprve nekolik mesicu (pouze s vybavou GHIA). TDCi vychazi z TDdi doplneneho o common rail 2. generace (Delphi). Dosavadni dvoulitrovy diesel v novem mondeu (85 kW) nema jeste common rail. Nejnovejsi dvoulitrovy diesel pro mondeo odpovidajici TDCi u focusu ma vykon 96 kW. -
« Re: Diesel do 1850ccm
Hoši,hoši, děláte mlhu, která dost chabě zastírá vaši nevědomost!TDCi se prodává od uvedení Focusu na trh, což je, pokud mě pamět neklame 2 roky + - nějaký měsíc. TDI má esa v rukávu? a jaké? 1.5TDCi v Cliu je spotřebou a pružností přece lepší - dokonce až o 0.5 l /100km ve smíšeném provozu. Onen superdiesel od Fordu (2.0HDI) se taky neprodává týden, nové Mondeo tady taky 1.5 roku minimálně máme. Jediné co Fordu vytýkám, je absence 6-ti kvaltu ve spojení s touto jednotkou. Poslední postřeh - u diesela je výkon veskrze mylný, lépe řečeno orientační údaj, mnohem důležitější je točivý výkon a jeho křivka - průběh. A tento parametr HDI s overboostem určitě dostává na světový standart moderních TD.Pokud je nick Huf onen starý známý Hufnágl můj krajan, tak ten postřeh o BMW byl z mé strany dobře mířený - čekal jsem reakci, hehe. -
« Re: Diesel do 1850ccm
tomcat> Je rozdíl srovnávat novinky notabene ještě nejsoucí v prodeji a osvědčené a nějakou dobu používané motory s výbornou reputací. Až bude ten superdiesel Ford nějakou dobu v prodeji, můžem se o tom bavit. Zatím má TDI všechna esa v rukávu, snad kromě hlučnosti. Výkonem a spořebou jsou ale dosud nepřekonány. -
« Re: Diesel do 1850ccm
to fija: Většinou se ptám, když se chci něco dozvědět. V tomto případě jsem se chtěl dozvědět, jestli pro tvrzení "s TDI-PD motory VW se to porad neda srovnat" máš nějaké argumenty. Zatím jsem slyšel o novém TDCi motoru od Fordu s technologií Common Rail že to má být moderní diesel s vemi tichým a kultivovaným chodem a solidním výkonem a tak mně zajímalo, jestli o tom máš nějaké konkrétní informace, nebo jestli jenom tak blafeš.
-
« Re: Diesel do 1850ccm
nikdy jsem nejel ani s TDCi ani s TDI-PD od VW ani s zadnym jinym dieselem. Do tyhle rubriky pisu jen tak ze sportu, abych mel co nejvic prispevku (viz TOP20). A nemaje co delat, tak si vymejslim a pisu tu uplny kidy jako vzdycky. Prekvapuje te to ?
Jo jinak, srovnavat se da vsecko, ale srovnani hrusek s jabkama neni zrovna eklhaftni. Stejna otazka - jel jsi s tim Focusem a jel jsi s Borou TDI 150k ? A jak se ti to srovnavalo ? -
« Re: Diesel do 1850ccm
Správně jsi profe poznamenal svou nevědomost: v Mondeu New Edge je 2.0 commonrail, který je u Fordu nová věc, s "legendární " 1.8TD+intercooler nemá krom paliva nic společné a s 1.9TDIPD od VW myslím srovnatelný je.Je jinak naladěný a převodovka má odlišně odstupňované kvalty, takže subjektivně působí jako trochu línější, ale nové Mondeo je taky těžší než Pašík.Jinak souhlasím se zadkem, pod 2.0 litry nemá smysl momentálně hledat dobrý diesel ( vč. 1.9, samozřejmě ). -
« Re: Diesel do 1850ccm
myslis ktery z TDI-PD motoru ? Ten nejslabsi z Fabie 74kW, ten starsi z Passata 85kW/285Nm, nebo ty aktualni PD 96kW a 110kW/310Nm ? A ktery HDI s nema chces srovnavat ?
Jestli jsi jezdil s Golfem III TDI 66kW/200 Nm, tak ten je porad s prehledem na urovni 2.0HDI 66kW z Peugeotu 206/306/406 ... a pritom je vyvojove starsi o cca 7 roku, nema vysokotlake vstrikovani atd.....
S TDI-PD koncernu VW se daji srovnavat CR motory Mercedesu a BMW, jinak asi celkem nic .... -
« Re: Diesel do 1850ccm
smudla: Pokud se dává taky do Mondea, tak si ten novej 1,8 TDCI dobře prohlídni, až ho budou zase někdy v řezu vystavovat na nějaký výstavě. Jestli ten má něco společnýho se starým 18 D, tak jsem asi špatně koukal. Ovšem jestli je to ještě nějakej jinej motor, tak se omlouvám, moc tyhle hračky neregistruju. :-( -
« Re: Diesel do 1850ccm
focusacky TDDi je proti TDI koncernu VW o nicem. Jestli se ten novej, vykonnejsi jmenuje TDCi, tak tento novej "zazrak", dosahuje urovne zhruba Di-TD v Mazde a Mitsubishi, s TDI-PD motory VW se to porad neda srovnat ... ale jinak se s tim da jezdit, to jako jo. Jen to nelze povazovat za "spicku" nebo "nejlepsi motor" -
« Re: Diesel do 1850ccm
Ten Peugeot 1,8TD taky nevyniká extrémní spolehlivostí. Myslím, že by se na tom pov. ručení nemělo zas až tolik škudlit. Lepší je koupit větší objem, kterej se odvděčí větší spolehlivostí. Ověřeně jsou největší držáky Mercedesy 200D. Od starýho žraloka, přes piáno ke MB190 nebo 124 a dál ty CDi... Pokud chceš větší auto, doporučuju aspoň toho dvoulitra. Jinak z těch menších objemů se tu zapomělo na velice spolehlivou dieselovou Toyotu 1,8D.