Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.12.01  08:17

    « Re: Diesel do 1850ccm

    DP> mas recht, jako vzdycky. Promin, ja tomu vubec nerozumim. VW 1.9 TDI-PD 150k je motor sice prodavany seriove fabrikou, ale rozhodne vyhoneny chipem. Marketing zavelel, a tak se to prodava. Jen mne jeste prosim pouc, jaky byl ten duvod, ze VW nabizi k vyberu u 1.9TDI-PD varianty 74kW, 85kW, 96kW, 110kW a PSA koncern u 2.0 HDI pouze 66kW a 80 kW ? Zrejme nerozumim marketingu
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.12.01  07:40

    « Hufe, ty jsi prostě vůl:

    Tak za prvé, TDdi má 90koní ale pak je ještě TCdi a to má 115koní. Jsi vůl, nic nevíš, ničemu nerozumíš, jenom každýho poučuješ, ale v hlavě máš kulový, snad možná jenom přečipovanou Fabii, ale jinak kulový a ještě něco ty smrkáči, 3.0D je dobrej motor, ale jenom ve své kategorii, chtěl bych tě vidět, jako ho chceš srovnávat třeba s tím níže jmenovaným Duramaxem??? 3.0D možná stačí na nějakou ubohou X5-ku, ale chtěl bych tě vidět, jak ho dáváš do Suburbana. A ještě něco, příště, až budeš chtít někoho poučovat, tak si laskavě najdi někoho jiného, nebo si to TDI-čko snad sám zkonstruoval??? ;o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.12.01  01:15

    « to all

    Hm, no možná bych doporučoval si to či ono auto s tím či oním motorem projet, podebatovat se šťastným majitelem, podebatovat po servisech a potom házet rozumy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  22:29

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Jiri> Tak tomu říkám odzbrojení šmudly. Smekám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  22:28

    « Re: Diesel do 1850ccm

    DP> Buď rád, že dnes nemám (a už nikdy mít zde nebudu) arogantní náladu Ti něco vysvětlovat. Tak snad jen - víš toho o TDI (a dieselech všeobecně) pramálo. Howhg.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  22:26

    « Re: Diesel do 1850ccm

    šmudla> Ad BMW - ale tak to je. Nic lepšího naftového zatím na planetě zemi nevyrobili ;o)

    Ad krajan - jsem to já.

    Ad 1.5 "TDCi" Renault - neexistuje - je to dCi a v našich krajích se prodává pouze bez intercooleru ve verzi 65PS a to je ubohost sama. Sekačka na trávu má totiž taky nižší spotřebu, než TDI a přednost bych ji kvůli tomu nedal ;o)

    AD Ford Focus "TDCi" - je to TDdi a má 90PS a 200NM. To je výsměch. Jiný Focus nafťák se u nás 2 roky neprodává.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  20:09

    « Re: Diesel do 1850ccm

    A potom, co říkáte na novej Duramax 6.6L? Ptám se jenom pro případ, kdyby se tu někdo objevil a začal vychvalovat VW V10 5.0L TDI-PD!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  20:04

    « Re: Diesel do 1850ccm

    fija: 80kW a 110kW, to není otázka motoru, ale chipu, potažmo marketingové strategie výrobce (v některých zemích a v Evropě je jich většina se neplatí daň a pojistné podle "kubíku" ale výkonu ;o))) A pak, rád bych pomlčel o spolehlivosti TDI-ček, máme doma jedno 81kW a můžu ti říct, že není zas tak o co stát a když se tenhle obstarožní dědeček smíchá s novým systémem vstřikování a ještě se "přečipuje" na 110kW, nemůže z toho vzniknout nic dobrýho! Francouzský auta jsou v Evropě nejlepší - poměr kvalita / cena!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  18:47

    « Re: Diesel do 1850ccm

    smudla: Nojo, člověk nemůže znát všechno :-) Mě zajímá něco jinýho, tak mi tady uniká dost věcí..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  17:27

    « Re: Diesel do 1850 ccm

    to Jiri: Ted aby to byla jeste pravda ... (srovnani s BMW 3.0d je preci jen silny kafe).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.01  16:50

    « Re: Diesel do 1850 ccm

    {vynatek z posledniho testu Focusu TDCi v Autoexpressu; uvazte pri porovnavani take obsah 1753 ccm)
    The Dagenham-built four-cylinder is essentially the existing TDdi's Endura engine, but fitted with an advanced common-rail fuel injection system. The result is an increase from 90bhp to 115bhp, and an impressive 250Nm of torque at 1,850rpm.
    On the road, the Duratorq unit feels lively to drive, revving cleanly up to its 4,700rpm limit with a sensitivity to throttle inputs that shames many of its petrol-burning rivals. The Focus also has an added advantage in the form of Transient Overboost, which increases available torque to 280Nm during hard acceleration.
    For the record, the TDCi will dash from 0-60mph in 10.6 seconds - a second slower than the Golf TDI PD130. But the Ford suffers from significantly less turbo lag than the Volkswagen and distributes its power over a wider range, making it the more usable of the two cars in real world conditions. Fuel economy and exhaust emissions are also exemplary, with the newcomer returning 51.4mpg on the combined cycle and producing 145g of C02 per kilometre.
    What really impresses you about the new unit, though, is how smooth it feels. The dreaded diesel 'knock' has been eliminated, and it's nearly impossible to detect the engine is not a petrol unit from inside the cabin. There isn't a trace of vibration through the steering wheel or pedals either, putting it on a par with BMW's acclaimed 330d in terms of overall refinement.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.01  16:33

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Smudlo, rekl bych, ze k te mlze sam prispivas. U focuse smesujes starsi TDdi (66 kW) s novym TDCi (85 kW), ktery je venku v prodeji teprve nekolik mesicu (pouze s vybavou GHIA). TDCi vychazi z TDdi doplneneho o common rail 2. generace (Delphi). Dosavadni dvoulitrovy diesel v novem mondeu (85 kW) nema jeste common rail. Nejnovejsi dvoulitrovy diesel pro mondeo odpovidajici TDCi u focusu ma vykon 96 kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  16:06

    « Re: Diesel do 1850ccm

    vubec si nevidim do huby a nevim, o cem mluvim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  15:48

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Hoši,hoši, děláte mlhu, která dost chabě zastírá vaši nevědomost!TDCi se prodává od uvedení Focusu na trh, což je, pokud mě pamět neklame 2 roky + - nějaký měsíc. TDI má esa v rukávu? a jaké? 1.5TDCi v Cliu je spotřebou a pružností přece lepší - dokonce až o 0.5 l /100km ve smíšeném provozu. Onen superdiesel od Fordu (2.0HDI) se taky neprodává týden, nové Mondeo tady taky 1.5 roku minimálně máme. Jediné co Fordu vytýkám, je absence 6-ti kvaltu ve spojení s touto jednotkou. Poslední postřeh - u diesela je výkon veskrze mylný, lépe řečeno orientační údaj, mnohem důležitější je točivý výkon a jeho křivka - průběh. A tento parametr HDI s overboostem určitě dostává na světový standart moderních TD.Pokud je nick Huf onen starý známý Hufnágl můj krajan, tak ten postřeh o BMW byl z mé strany dobře mířený - čekal jsem reakci, hehe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  14:29

    « Re: Diesel do 1850ccm

    to Huf: Já nic nesrovnávám. Jenom mne zajímá, jestli když někdo něco s něčím srovnává, jestli o tom také má nějaké informace, které mají nějakou hodnotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  14:25

    « Re: Diesel do 1850ccm

    tomcat> Je rozdíl srovnávat novinky notabene ještě nejsoucí v prodeji a osvědčené a nějakou dobu používané motory s výbornou reputací. Až bude ten superdiesel Ford nějakou dobu v prodeji, můžem se o tom bavit. Zatím má TDI všechna esa v rukávu, snad kromě hlučnosti. Výkonem a spořebou jsou ale dosud nepřekonány.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  14:18

    « Re: Diesel do 1850ccm

    to fija: Většinou se ptám, když se chci něco dozvědět. V tomto případě jsem se chtěl dozvědět, jestli pro tvrzení "s TDI-PD motory VW se to porad neda srovnat" máš nějaké argumenty. Zatím jsem slyšel o novém TDCi motoru od Fordu s technologií Common Rail že to má být moderní diesel s vemi tichým a kultivovaným chodem a solidním výkonem a tak mně zajímalo, jestli o tom máš nějaké konkrétní informace, nebo jestli jenom tak blafeš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  14:08

    « Re: Diesel do 1850ccm

    srovnavat srovnatelne - to je prece co delam ! spickovym 1.9 TDI-PD je varianta 110kW, spickovym 2.0 HDI je varianta myslim 80kW, ne ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  14:04

    « Re: Diesel do 1850ccm

    tak co se ptas "Proč se TDCi nedá srovna s TDI-PD od VW" ? Smysl te otazky mi pak unika, pokud jsi z dieselem nejel ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  12:22

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Mně se zase líbí Bora. Fokus je takový rádoby pěkný, ale spíš levně vypadající.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  12:11

    « Re: Diesel do 1850ccm

    to fija: S Fokusem jsem jel jenom s 1,6 benzín, s Borou jsem nejel vůbec, takže se rozhodně do žádnýho srovnávání nebudu pouštět. Jediný, co můžu srovnat, je design, protože jsou ta auta běžne vidět na ulici - Fokus se mi líbí víc, než Bora.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  11:52

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Jo. CR od BMW jsou fakt nej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  11:39

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Neřekl bych, že TDI kraluje-leda v počtu prodaných kusů.Ropáci od BMW nemají myslím konkurenci. Samozřejmě 150 PS TDI jsem na mysli neměl, srovnávat můžem srovnatelné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  11:30

    « Re: Diesel do 1850ccm

    fija> Ono jde vidět, že se šmudla setkává spíše se starší produkcí. Ale i v ní přece TDI kraluje, no ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  11:19

    « Re: Diesel do 1850ccm

    klidek hufe, smudla chtel asi napsat, ze "pod 2.5 objem neni zadny rozumny diesel, prvni trosku rozumnejsi je 2.5 TDI 180k ...."
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  11:18

    « Re: Diesel do 1850ccm

    nikdy jsem nejel ani s TDCi ani s TDI-PD od VW ani s zadnym jinym dieselem. Do tyhle rubriky pisu jen tak ze sportu, abych mel co nejvic prispevku (viz TOP20). A nemaje co delat, tak si vymejslim a pisu tu uplny kidy jako vzdycky. Prekvapuje te to ?
    Jo jinak, srovnavat se da vsecko, ale srovnani hrusek s jabkama neni zrovna eklhaftni. Stejna otazka - jel jsi s tim Focusem a jel jsi s Borou TDI 150k ? A jak se ti to srovnavalo ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  11:13

    « Re: Diesel do 1850ccm

    smudla> A 150PS 1,9TDI?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  11:00

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Správně jsi profe poznamenal svou nevědomost: v Mondeu New Edge je 2.0 commonrail, který je u Fordu nová věc, s "legendární " 1.8TD+intercooler nemá krom paliva nic společné a s 1.9TDIPD od VW myslím srovnatelný je.Je jinak naladěný a převodovka má odlišně odstupňované kvalty, takže subjektivně působí jako trochu línější, ale nové Mondeo je taky těžší než Pašík.Jinak souhlasím se zadkem, pod 2.0 litry nemá smysl momentálně hledat dobrý diesel ( vč. 1.9, samozřejmě ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  08:30

    « Re: Diesel do 1850ccm

    to fija: Proč se TDCi nedá srovna s TDI-PD od VW. Ty jsi v tom jel? Nebo podle čeho tak soudíš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.01  08:26

    « Re: Diesel do 1850ccm

    myslis ktery z TDI-PD motoru ? Ten nejslabsi z Fabie 74kW, ten starsi z Passata 85kW/285Nm, nebo ty aktualni PD 96kW a 110kW/310Nm ? A ktery HDI s nema chces srovnavat ?
    Jestli jsi jezdil s Golfem III TDI 66kW/200 Nm, tak ten je porad s prehledem na urovni 2.0HDI 66kW z Peugeotu 206/306/406 ... a pritom je vyvojove starsi o cca 7 roku, nema vysokotlake vstrikovani atd.....
    S TDI-PD koncernu VW se daji srovnavat CR motory Mercedesu a BMW, jinak asi celkem nic ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.01  21:11

    « Re: Diesel do 1850ccm

    smudla: Pokud se dává taky do Mondea, tak si ten novej 1,8 TDCI dobře prohlídni, až ho budou zase někdy v řezu vystavovat na nějaký výstavě. Jestli ten má něco společnýho se starým 18 D, tak jsem asi špatně koukal. Ovšem jestli je to ještě nějakej jinej motor, tak se omlouvám, moc tyhle hračky neregistruju. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.01  21:00

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Hele, TDI-čko máme doma, teď jezdím 2.0 HDI a to je úplně jiný kafe. Proti HDI-čkům jsou TDI-čka druhá liga!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.01  16:25

    « Re: Diesel do 1850ccm

    focusacky TDDi je proti TDI koncernu VW o nicem. Jestli se ten novej, vykonnejsi jmenuje TDCi, tak tento novej "zazrak", dosahuje urovne zhruba Di-TD v Mazde a Mitsubishi, s TDI-PD motory VW se to porad neda srovnat ... ale jinak se s tim da jezdit, to jako jo. Jen to nelze povazovat za "spicku" nebo "nejlepsi motor"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.01  16:20

    « Re: Diesel do 1850ccm

    To Smudla: Laguna 1.9dCi a 1.9dTi nemají ani jinou hlavu, jenom jiné vstřikovací systém a taky se to bere jako up-to-date model, stejně jako všechny 1.9TDI ;o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.01  15:39

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Ten Peugeot 1,8TD taky nevyniká extrémní spolehlivostí. Myslím, že by se na tom pov. ručení nemělo zas až tolik škudlit. Lepší je koupit větší objem, kterej se odvděčí větší spolehlivostí. Ověřeně jsou největší držáky Mercedesy 200D. Od starýho žraloka, přes piáno ke MB190 nebo 124 a dál ty CDi... Pokud chceš větší auto, doporučuju aspoň toho dvoulitra. Jinak z těch menších objemů se tu zapomělo na velice spolehlivou dieselovou Toyotu 1,8D.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.01  15:38

    « Re: Diesel do 1850ccm

    2 DieselPower: nerad bych Tě strašil ,ale TDCi ve Focusu a venku i v současné Fiestě není nic jiného, než všem dobře známý Fordův 1.8TD po omlazení.Pokud to přeženu, tak změnili jenom hlavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.01  13:47

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Aha já myslel že je to jen 1.7D a ne TD a dokonce TDi
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.01  13:44

    « Re: Diesel do 1850ccm

    1,7 TDI se dava porad do Astry (G), Corsy (C) a daval se dokonce i do Vectry (!!!).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.01  13:30

    « Re: Diesel do 1850ccm

    ace2: starší Peugeot se dělal 1,9TD i 1,8TD, oba měly tuším 66kW, dávaly se oba třeba do 405ky. Opel dělal 1,7TD, myslím 55kW, dával se do té starší Astry, ale žádný zázrak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.01  13:11

    « Re: Diesel do 1850ccm

    Jedním z nejlepších bude asi nový fordův 1.8TDCi (85kW). Jde o common-rail druhé generace, který udělal Ford ve spolupráci s PSA (stejně jako 1.4HDI) a montuje se do Focusů.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…