Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 05.12.01 19:52
« Re: Reakce nasraného ctenáre
To smudla: Nevim, jestli ta zaverecna cast Tveho prispevku 1660 se vztahuje ke mne. Mam "duchaplny" nick (stalo se tak jistym nedopatrenim, ale uz jsem to tak nechal), celni sklo si take radne cistim, jezdim na 14" kolech (nevim co proti nim mas, prejdu na 15" az sjedu ty origos CECky, abych se vyjadril odborne) a muj focus kombi je take vyborna nakupni taska. Jen ty km nesedi, musel bys aspon 100 000 pridat, ale i to je samozrejme malo. Prakticke zkusenosti mam tudiz male a proto se tady snazim od odborniku pres Fordy jako jsi Ty nejake ziskat. Nemel bys mne ale desinformovat. Uznej, ze Tva veta "TDCi se prodává od uvedení Focusu na trh, což je, pokud me pamet neklame 2 roky + - nejaký mesíc" z prispevku 1631 je prinejmensim zavadejici. Dale si pominul, ze pro nove mondeo existuji dva doulitrove diesly: starsi s 85 kW bez CR a nejnovejsi 96 kW s CR. Smudlo, nic ve zlem, ale z povahy sveho povolani jsem zvykly na jistou presnost. -
« Re: Reakce nasraného čtenáře
To all: S diesely jsem najel přes 150tisíc km. Proti některým z vás je to málo, proti jiným je to moc. Pokud chcete někdo slyšet moji radu a nebo můj názor, budu rád, když se zeptáte (pokud tu ovšem není jistý konstruktér od VW, který mne jistě považuje za diletanta ;o))) -
« Reakce nasraného čtenáře
1.)2Huf:Pokud se budem bavit o testu v Auto Tipu, tak tos asi četl jiný AutoTip.Najdi mi prosím v mém textu část, kde lžu, rád si to přečtu!Pokud budu to samé dělat v tom tvém, tak krom nicku ( možná ) tam není informací ani za 0.10Kč. 2.) 2all: navrhoval bych prostě nereagovat na výlevy podobného střihu.Jenom bych rád poznamenal, že patřím ke známým odpůrcům aut s pí.. ve znaku( čti renault ), ale ten turbodiesel v Cliu je myslím na svou třídu dooost dobrej. Když už tady byla původně řeč o naftě do 1850ccm, tak tohle je jeden z kandidátů na vítěze. K praktickým zkušenostem: nové Mondeo 2.0 turboropák jsem dovezl letos 2x- sedan a kombi, takže vím, co píšu. Pašíka před posledním faceliftem má v TDI kolega, tak mám asi dopr.... s čím srovnávat. Co jsem jednou napsal, za tím si stojím - Mondeo na mě působí lenivěji, motor má ale klidnější chod, subjektivně není tak slyšet.Focusů s TDCi jsem dovezl 5ks povětšinou 5dv. a ten motor je proti předchůdci 100 a 1.Na rozdíl od jiných renomovaných vševědů tady sděluju svoje zkušenosti a subjektivní názory člověka se slušnou praxí za volantem odtahovky. Názor někoho, kdo hledí na svět kolem sebe skrz pečlivě leštěné sklo nákupní tašky na 14" kolech s 10tkm a 0 praktickými zkušenostmi navrhuju přeskakovat.Už sám nick naznačuje duchaplnost - prázdnost textu. -
« Re: Diskuse
Muzu se take pridat?
(predpokladam souhlasne zamruceni)
FABIE je *
Clio je *
Huf, Luf, mracek, DP je *
Ja jsem take *
Fakt jak male deti... Nechcete si opravda
dat nekde rande (Huf, mracek, wolff + dalsi zajemci) a jednou a
naporad si to vyrikat (roztrhat obcanky, dat
si do huby, porovnat si auta, penisy...). MC
jiz ctu vic nez rok, ale uz toho mam dost -- nez
preskacu ty vase debiloviny, tak uz musim jit
zase pracovat... Je, ja uz musim jit zase pracovat!
Tak az se vratim, tak at je tu klid! -
« Diskuse
To all: Mně to připomíná situaci u nás v hospodě, kde se ožralý štamgasti tak dlouho hádali, kolik je to kilometrů z Prahy do Písku, až se kvůli tomu poprali. (Jeden: "95!", druhej: "95 je o ničem, je to 110!", třetí: "je to 100, víte *!", jeden "BUM!!!" atd....) Nakonec jmenuje se to tady Motor Café, takže taky hospoda :o))))) -
"-- skrytý --" 05.12.01 10:32
« Re: to all
Krucinál, to musíte těma bezduchejma kecama a vzájemnejma urážkama * fakt úplně každou rubriku, co na MC je? Kdo má ty tuny nesmyslů prohrabávat, když chce něco najít? Zrovna Dieselové motory - tipy a triky patřily k těm trochu plodnějším (a mým oblíbeným)... -
« Re: Hufe, ty jsi prostě vůl:
DP> Jen si ulev. Tvým výplodům to na váze nepřidá ;o) Víš, net má tu výhodu, že sem můžeš * cokoliv, tak si to užíj.
BTW, Tvé vědomosti ohledně díeselů jsou ... hm... řekněme to kulantně ... neúplné ;o)
Pokud si myslíš, že 150PS Golf/Bora má výkon zvýšený jen načipováním, tak ani nemá cenu se s Tebou bavit. -
« Re: to all
2ATX: to , co popisuju, znám ze své praxe zloděje a prasete červeného ze solárek ověšeného zlatem, jinými slovy dovozáře. Co neznám, do toho nekecám. Mondeo znám dost dobře na to, abych ho mohl hodnotit a to co jsem napsal, za tím si stojím. Jinak pokud mě moje znalost angličtiny neklame, tak ten citát mi moc neodporuje, hlavně pokud se přerodu motoru Endura týká.
2 Huf and Jiri: odzbrojený se nemám důvod cítit, jaký argument krom toho množství sraček přes celou obrazovku ste sem napsali?
Special 2 Huf: to co jsi napsal ke Cliu, to je opravdu pomník tvé velikosti, to si opravdu nevidíš ani na špičku té tvojí ubohé fabie? -
« Re: Diesel do 1850ccm
DP> mas recht, jako vzdycky. Promin, ja tomu vubec nerozumim. VW 1.9 TDI-PD 150k je motor sice prodavany seriove fabrikou, ale rozhodne vyhoneny chipem. Marketing zavelel, a tak se to prodava. Jen mne jeste prosim pouc, jaky byl ten duvod, ze VW nabizi k vyberu u 1.9TDI-PD varianty 74kW, 85kW, 96kW, 110kW a PSA koncern u 2.0 HDI pouze 66kW a 80 kW ? Zrejme nerozumim marketingu -
« Hufe, ty jsi prostě vůl:
Tak za prvé, TDdi má 90koní ale pak je ještě TCdi a to má 115koní. Jsi vůl, nic nevíš, ničemu nerozumíš, jenom každýho poučuješ, ale v hlavě máš kulový, snad možná jenom přečipovanou Fabii, ale jinak kulový a ještě něco ty smrkáči, 3.0D je dobrej motor, ale jenom ve své kategorii, chtěl bych tě vidět, jako ho chceš srovnávat třeba s tím níže jmenovaným Duramaxem??? 3.0D možná stačí na nějakou ubohou X5-ku, ale chtěl bych tě vidět, jak ho dáváš do Suburbana. A ještě něco, příště, až budeš chtít někoho poučovat, tak si laskavě najdi někoho jiného, nebo si to TDI-čko snad sám zkonstruoval??? ;o))) -
« Re: Diesel do 1850ccm
šmudla> Ad BMW - ale tak to je. Nic lepšího naftového zatím na planetě zemi nevyrobili ;o)
Ad krajan - jsem to já.
Ad 1.5 "TDCi" Renault - neexistuje - je to dCi a v našich krajích se prodává pouze bez intercooleru ve verzi 65PS a to je ubohost sama. Sekačka na trávu má totiž taky nižší spotřebu, než TDI a přednost bych ji kvůli tomu nedal ;o)
AD Ford Focus "TDCi" - je to TDdi a má 90PS a 200NM. To je výsměch. Jiný Focus nafťák se u nás 2 roky neprodává. -
« Re: Diesel do 1850ccm
fija: 80kW a 110kW, to není otázka motoru, ale chipu, potažmo marketingové strategie výrobce (v některých zemích a v Evropě je jich většina se neplatí daň a pojistné podle "kubíku" ale výkonu ;o))) A pak, rád bych pomlčel o spolehlivosti TDI-ček, máme doma jedno 81kW a můžu ti říct, že není zas tak o co stát a když se tenhle obstarožní dědeček smíchá s novým systémem vstřikování a ještě se "přečipuje" na 110kW, nemůže z toho vzniknout nic dobrýho! Francouzský auta jsou v Evropě nejlepší - poměr kvalita / cena!!! -
"-- skrytý --" 04.12.01 16:50
« Re: Diesel do 1850 ccm
{vynatek z posledniho testu Focusu TDCi v Autoexpressu; uvazte pri porovnavani take obsah 1753 ccm)
The Dagenham-built four-cylinder is essentially the existing TDdi's Endura engine, but fitted with an advanced common-rail fuel injection system. The result is an increase from 90bhp to 115bhp, and an impressive 250Nm of torque at 1,850rpm.
On the road, the Duratorq unit feels lively to drive, revving cleanly up to its 4,700rpm limit with a sensitivity to throttle inputs that shames many of its petrol-burning rivals. The Focus also has an added advantage in the form of Transient Overboost, which increases available torque to 280Nm during hard acceleration.
For the record, the TDCi will dash from 0-60mph in 10.6 seconds - a second slower than the Golf TDI PD130. But the Ford suffers from significantly less turbo lag than the Volkswagen and distributes its power over a wider range, making it the more usable of the two cars in real world conditions. Fuel economy and exhaust emissions are also exemplary, with the newcomer returning 51.4mpg on the combined cycle and producing 145g of C02 per kilometre.
What really impresses you about the new unit, though, is how smooth it feels. The dreaded diesel 'knock' has been eliminated, and it's nearly impossible to detect the engine is not a petrol unit from inside the cabin. There isn't a trace of vibration through the steering wheel or pedals either, putting it on a par with BMW's acclaimed 330d in terms of overall refinement.
-
"-- skrytý --" 04.12.01 16:33
« Re: Diesel do 1850ccm
Smudlo, rekl bych, ze k te mlze sam prispivas. U focuse smesujes starsi TDdi (66 kW) s novym TDCi (85 kW), ktery je venku v prodeji teprve nekolik mesicu (pouze s vybavou GHIA). TDCi vychazi z TDdi doplneneho o common rail 2. generace (Delphi). Dosavadni dvoulitrovy diesel v novem mondeu (85 kW) nema jeste common rail. Nejnovejsi dvoulitrovy diesel pro mondeo odpovidajici TDCi u focusu ma vykon 96 kW. -
« Re: Diesel do 1850ccm
Hoši,hoši, děláte mlhu, která dost chabě zastírá vaši nevědomost!TDCi se prodává od uvedení Focusu na trh, což je, pokud mě pamět neklame 2 roky + - nějaký měsíc. TDI má esa v rukávu? a jaké? 1.5TDCi v Cliu je spotřebou a pružností přece lepší - dokonce až o 0.5 l /100km ve smíšeném provozu. Onen superdiesel od Fordu (2.0HDI) se taky neprodává týden, nové Mondeo tady taky 1.5 roku minimálně máme. Jediné co Fordu vytýkám, je absence 6-ti kvaltu ve spojení s touto jednotkou. Poslední postřeh - u diesela je výkon veskrze mylný, lépe řečeno orientační údaj, mnohem důležitější je točivý výkon a jeho křivka - průběh. A tento parametr HDI s overboostem určitě dostává na světový standart moderních TD.Pokud je nick Huf onen starý známý Hufnágl můj krajan, tak ten postřeh o BMW byl z mé strany dobře mířený - čekal jsem reakci, hehe. -
« Re: Diesel do 1850ccm
tomcat> Je rozdíl srovnávat novinky notabene ještě nejsoucí v prodeji a osvědčené a nějakou dobu používané motory s výbornou reputací. Až bude ten superdiesel Ford nějakou dobu v prodeji, můžem se o tom bavit. Zatím má TDI všechna esa v rukávu, snad kromě hlučnosti. Výkonem a spořebou jsou ale dosud nepřekonány. -
« Re: Diesel do 1850ccm
to fija: Většinou se ptám, když se chci něco dozvědět. V tomto případě jsem se chtěl dozvědět, jestli pro tvrzení "s TDI-PD motory VW se to porad neda srovnat" máš nějaké argumenty. Zatím jsem slyšel o novém TDCi motoru od Fordu s technologií Common Rail že to má být moderní diesel s vemi tichým a kultivovaným chodem a solidním výkonem a tak mně zajímalo, jestli o tom máš nějaké konkrétní informace, nebo jestli jenom tak blafeš.