Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    08.01.04  12:24

    « hoďte ty krámy do kopřiv

    Nemají žádnou perspektivu. PS: Benzinu už jsem se také zřekl, přecházím na CNG.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.01.04  11:20

    « Re: startovani pri

    mfilip: pokud mam ten diesel zahraty, tak rozdil pri 0'C oproti letnim bajvoko 20'C je 0.2-0.3l/100km. Pokud je -10'C, tak uz je ten rozdil 0.4-0.5l/100km (u 1.5dCi)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.04  10:15

    « Re: startovani pri

    Samozrejme. A to co pises mne prave zajima u dieslu. Jam moc spotrebu ovlivnuje teplota vzduchu. Rika se u benzinu, ze spotreba v zime pri stejnych podminkach ( dopravni situace, stejna cesta ) je vyssi o 0.5-1l. Zajima mne rozdil u dieslu. Proste nekdo jezdi pravidelne o vikendu na 50 km vzdalenou chatu, porad stejne nabaleny, se stejnyma lidma, zhruba ve stejny cas, zhruba ve stejne dopravni situaci, zhruba stejnou prumernou rychlosti, zhruba na stejnem povrchu, a zajima mne spotreba dieslu v lete a v zime. U benzinu mam na podobne trati 0.5 l navic
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.04  07:59

    « Re: startovani pri

    Zdar, taky přispěju se svou troškou do mlejna.
    Mám MB 124/300D, najeto to má o něco míň než nekonečno, něco přes 700 tis a i v těch nějtužších dvacítkovejch mrazech co tenhle týden byly to chytlo asi po pěti sekundách točení startérem na jedno nažhavení... Naftu kupuju naprosto obyčejnou - v Globusu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.04  15:37

    « Re: startovani pri

    mfilip> pokud je ten motor zahřátej, tak to žere skoro pořád stejně, nezávisle na teplotě. Ne doslova, ale A 0,5-1 litr uděláš stylem jízdy. I ve městě. Za studena (promrzlej motor) je to něco jinýho. To chlastá jak blbý... Holt dýl se to ohřívá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.04  09:46

    « Re: startovani pri

    Ja jsem ale prave nemyslel jizdu za zhorsenych jizdnich podminek. Myslel jsem stejne podminky, sucha silnice, stejna traffic, jen jina teplota vzduchu -10 a treba + 10.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.04  22:24

    « Re: startovani pri

    To mfilip: Já jsem s Avensisem D-4D jezdil za 5,6-5,8 litru a teď co hodně mrzne tak jezdím kolem 5,2-5,4 litru/100km. Je to zřejmě dáno tím, že mám za těchto zhoršených jízdních podmínek lehčí nohu na plynu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.04  22:07

    « Re: startovani pri -20°C

    Tak nevím, ale mě VW TDI dneska chytl až napotřetí a po pár vteřinách. Ale část bych připisoval i ztuhlé naftě, a část ne úplně nabité baterce. Obdoba byla i u TD Astry. I když obě auta mají vyhřívaný filtr nafty, tak než čerpadlo (nebo PD) "přetlačí" ten kousek v trubkách mezi filtrem a vtřikovači, tak to chvíli trvá. Odpoledne, při -12°C, bylo krásně slyšet, jak naskakují jednotlivé válce - postupně. Loni byla super nafta od OMV, ale jen ze začátku - to chytalo okamžitě. Pak to zas začali šidit a tuhla a tuhla.... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.04  15:03

    « Re: startovani pri

    A čím může být způsobeno, že Fabka 1,9 TDI PD startuje nejdřív po 5 vteřinách, když předtím žhaví jak vsteklá? Renault DCI mi v -20 naskočil na první otočení startéru...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.04  14:54

    « Re: startovani pri

    to Ajvn: -20 zvládá TDI po jednom žhavení na první škytnutí, větší mráz jsem zatim nezažil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.04  14:41

    « Re: startovani pri

    Tech 0.5 l je spotreba na 100 km podle PP
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.04  14:40

    « Re: startovani pri

    Jako se zmenila spotreba dieslu, dejme tomu v -10 a v +10, na treba 30 km ceste pri zhruba stejnych podminkach ? Zajima mne jak reaguje spotreba u dieslu v zavislosti na teplote. U benzinu pozoruju 0.5 litru. Sice mi to k nicemu neni, a je to celkem k nicemu, ale stejne bych to rad vedel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.04  12:29

    « Re: startovani pri

    mě teploměr ukazoval -19.5°C CDI naskočilo bez zaváhání na první otočení jako vždy, ani jsem na to nepomyslel. Horší je že mi v tomhle mrazu namrzávají přední parkovací senzory a každou chvíli hlásí překážku... ještě že jdou vypnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.04  12:11

    « Re: startovani pri

    Hezky. 22 u nás teda nebylo, a i kdyby, stejně jsem jel metrem... Jinak když to nechce chytit, nechám to točit klidně dýl, tak 5-10s.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.04  12:08

    « startovani pri "teplote" -22'C ?

    Tak jak Vam to dneska startovalo? Dneska rano mi teplomer ukazal uctihodnych -22'C .. a az 7.nastartovani u meho dCi bylo uspesne :-/ .. ikdyz aspon ze to naskocilo, uz se me zmocnovala trudomyslnost :-) Nevim, jestli to mam brat za dobry vykon, ze mi to vubec nastartovalo, nebo za spatny, protoze to ostatnim v tom samem mrazu naskocilo snaz?? Mezi kazdym startovanim jsem uz zhavil trikrat, pro jistotu. Ze by byl problem spis v tom, ze to diky tomu ztuhlemu motoru nema dostatecnou kompresi na vzniceni? Pri tom startovani to necham otocit tak petkrat, maximalne sestkrat. Je to hodne nebo spis malo a mel bych tomu dat vetsi chvili, aby tam ta dostatecna komprese za tehle podminek vznikla?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.04  23:15

    « Re: OT

    si nějakej detailista, tebe bych chtěl mít doma :-) řezat, řezat, řezat :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.04  22:52

    « OT

    "obecní", "obcovací" a "opční" jsou různý věci ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.12.03  17:26

    « Bez nadpisu

    Ja som vo svojom prispevku nepisal o vlastnictve, ale o tom, ze patria pod nich. myslel som to tak, ze tieto automobilky spolupracuju a hlavne rozhodovanie o napredovani a vyrobe robia v GM, samozrejme po odsuhlaseni majitelov. A pokial sa tyka toho multijetu, tak pokial viem vyvijali ho vo Fiate za prispenia GM. Automobilky prisli na to, ze je zbytocne ak kazda investuje do vyvoja zvlast, aj tak nakoniec vacsinou dospeju k velmi podobnym vysledkom. Takto usetria peniaze investovane do vyvoja...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.03  13:50

    « Re: Re:

    GM tam bude mít spíš jenom nějaká aktiva, než že by Subaru přímo vlastnil. To něco jako právě Fiat, mám tam sice nějaký share, ale rozhodně Fiata nevlastní, tedy zatím, protože GM má na zbylé akcie Fiatu obční právo. Zatím to s Fiatem vypadá tak, že čeká až do konce obce a pak pravděpodobně Fiata koupí co nejlevněji, protože nikdo jiný než GM nedá Fiata dohromady a italská vládá to moc dobře ví. Se Subaru to bude něco v podobným směru, sice Subaru nevlastní, ale bude tam mít své know-how, já bych to tam hádal na nějakou Joint-Venture tedy něco jako s ruskou Ladou, kde GM taky je přestože ji nevlastní...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.03  08:08

    « Re:

    Subaru pod GM? To je pro mě novinka. Přece vlastníkem je Fuji Heavy Indurstries Ltd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.03  20:21

    « Bez nadpisu

    Suzuki patri pod GM a Subaru, Lancia, Fiat... tiez.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.03  19:56

    « Re: Re:

    mam dotaz.... co ma spocenneho Fiat se Suzuki, ze jim dodava Fiatackou 1.3 ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.03  19:52

    « Bez nadpisu

    Vdaka za odpoved. Si dalsi ktory ten motor chvali, som sa nestretol s negativnou reakciou. Inak nevedel som, ze ho montuju aj do Lancie. Este raz vdaka...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.03  00:00

    « Re: TDI na vodu

    ne, měl jsem namysli to, že ta naběračka v které je sací koš nedala té vodě šanci zalézt někam do kouta nádrže. Protože je přímo pod hrdlem a ta sračka tekla přímo do toho. Měl jsem kdysi Golfa 3 TD, tam byl sací koš na dně, ale bez tý naběračky. Už jsem měl pěknou řádku ropáků, ale takový pech jsem ještě neměl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.12.03  20:39

    « Re:

    Tak sorry, asi to bylo v jiném tématu. Jel jsem s s tímto motorem v nové Lancii Y: po ohřátí (velmi rychlém) maximálně kultivovaný projev, vč. volnoběhu, a to i po otevření kapoty motoru; minimum "dieselovských" vibrací, jen trochu výraznější turbo efekt - pod 2000 ot./min. sice použitelný pro rozjezd a plynulou jízdu, méně již pro akceleraci, nad 2000 se ovšem jeví jako motor o dost vyššího objemu; ani při 4500 neprojevuje tendenci k rychlému vadnutí, tj. oproti jiným "vyhoněným" turbodieselům má dostatečně široký rozsah využitelných otáček; jelikož měl najeto pouze několik set km, moc jsem ho netrápil, ale 140 jel úplně v pohodě i navzdory dost silnému protivětru; v tomto voze údajně "běžně umí tacho 180". Sám rozhodně nepatřím k příznivcům diesel motorizace, ale tenhle motor bych byl schopen "zkousnout" (na rozdíl od koncernových dieselů VW/Audi/Seat/Škoda) a vzhledem k jeho objemu ho musím označit za naprosto super!
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.12.03  22:48

    « Bez nadpisu

    som sa prelistoval az k 12. 07. a nenasiel som, bud som prehliadol, alebo to je hlbsie a ja uz som mal dost. Ak je to mozne, napis mi cislo tvojho prispevku, alebo to napis znova... ak nie tak kasli na to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.12.03  21:23

    « Re: TDI na vodu

    speedy, ty sračky bereš vždycky ode dna, sací koše jsou v nádržích, kde jinde, než taky u dna a navíc mnohem chytřeji umístěný, než jak to popisuješ. A co tam ta cisterna dělala? Myslíš, že přivezla další vodu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.12.03  14:55

    « Re: koscj

    To koscj: Listuj zpět, už jsem se k tomuto motoru dříve vyjadřoval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.12.03  11:01

    « koscj

    co poviete na diesel 1,3 multijet vyrabany v kooperacii Fiat-GM??? Montuju ho do napr: Fiat Panda, Suzuki Ignis, Subaru Justi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.12.03  23:52

    « Re: TDI na vodu

    Mám nový čerpadlo a vstřiky. Čerpadlo je tam daný jen od oka. Předvstřik chci nechat uděl v servisu, ale všude mají během vánoc děsný "netáhlo". Tak až po Novým roce. A4 má tu sací koš v nádrži v podobě takové naběračky, která je položená přímo pod napouštěcím otvorem!!! Takže všechno co teče do nádrže dostane motor z první rány, aniž by se to mělo šanci někde v dolní části nádrže usadit.
    Co se týče reklamace u pumpy - klasika jako v Čechách - mi nic, mi muzikanti a že tam máme vodu? No to nám pane musíte prokázat atd.... Nevím jak to mají ty pumpy vyřešený, ale hned po mě prý přijela k pumpě cisterna. Možná sem bral poslední sra**ky ze dna. Ještě se ozvu jak to dopadlo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.12.03  18:07

    « Bio

    Nechce se mě vrtat v archivu, díky těm reklamám už mi to sotva leze,tak to dávám sem:

    Forscher warnen vor Biodiesel


    Vor dem Einsatz von Biodiesel in nicht dafür ausgelegten Motoren haben jetzt Wissenschaftler der Universität Hohenheim gewarnt. Vor allem in modernen Dieselmotoren mit Pumpe-Düse-Technik oder Common-Rail-Einspritzung könne der aus Rapsöl gewonnene Kraftstoff zu Ablagerungen, erhöhtem Verschleiß und Motorschäden führen.
    Die Forscher hatten in einem Projekt untersucht, wie sich ein Kraftstoffgemisch aus Biodiesel und herkömmlichem Diesel auf Traktormotoren auswirkt. Die Ergebnisse ließen sich aber auch auf Pkw-Motoren übertragen, hieß es. Die Wissenschaftler stellten neben einem deutlich erhöhten Spritverbrauch einen überdurchschnittlichen Motorenverschleiß und eine starke Abnutzung der Kolbenringe fest. Dies mache zusätzliche Inspektionen und Reinigungen von Motorbauteilen sowie verkürzte Wechselintervalle notwendig. Bereits in den vergangenen Monaten hatten zahlreiche Autohersteller frühere Freigaben ihrer Aggregate für Biodiesel zurückgezogen. (mid)

    Zdroj: AutoScout24-News

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.03  15:57

    « Re: TDI na vodu

    tak jak to dopadlo???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.03  11:04

    « Re: TDI na vodu

    To je klasika. Pokud v okolí tý pumpy nestojí všechna právě natankovaná dieselová auta s vodou v nádrži, bude příčina 100% někde úplně jinde... Von ten stojan totiž tu vodu moc čerpat neumí.
  • « 00 Reagovat !

    foto kostey

    kostey 20.12.03  21:18

    « Re: TDI na vodu

    škoda že to nejelo, představte si že byste ze zahrady vytáhli hadici, natankovali si do auta vodu a jeli byste skoro zadara!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.03  20:00

    « Re: TDI na vodu

    jenze jestli ta voda byla v tanku (velke nadrzi) tak to museli nacerpat i ji Naftisti...podle me neni sam :o
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.03  19:30

    « Re: TDI na vodu

    hmm jenže jestli se to stalo jen jemu, a nikomu jinému, tak má smolíčka...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.03  11:40

    « Re: TDI na vodu

    tak to bych podal zalobu na na tu cerpaci pumpu (ktera firma to byla?) a at mi to zacaluje ona...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.12.03  21:28

    « TDI na vodu

    V sobotu jsem u jedný nejmenovaný světový pumpy u stojanu "DIESEL" ovšel netušil jsem, že jim z toho teče taky voda. Mám A4 TDI a ujela na tu směs cca 2 km. Pak bylo velké ticho. Po odtahu do servisu jsme zjistili, že jsem nenabral jen pár kapek, spíš pár litrů vody. Teď seznam prvních škod - fitr, zadřený čerpadlo, řemen přeskočil o tři zuby, tečou tři vstřiky. Jen doufám že to zavrčí a nebude to potkaný. Pojedu a rozbiju jim tam držku....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.03  21:20

    « Re: Opravdu?

    me stacilo, kdyz jsem spravoval motor u Laguny, v Renault servisu za to chtely o tretinu vic, nez v neautorizovanym servisu, kam normalne jezdim a jsem s nima spokojen...taky natahujuj...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.03  20:43

    « Re: Opravdu?

    Mám tu souseda, je to už starší pán. Jezdí v Polu ročně tak 1000km, v příručce od VW píšou každé dva roky kontrola brzd + výměna destiček a on to dělá :-)). Má v garáži už tři 99% sady. Jedná věta v manuálu a co vydělá peněz
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…