Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Tankovani
Ahoj, tak jsem si vcera celej stastnej odvezl svyho letosniho (no spis je vybrano na par roku dopredu) jeziska Octavku Combi 1.9/66TDI a zajel jsem k pumpe dotankovat. No a hned jsem si pripadal trochu menecene - pistole nesla zastrcit uplne - jen cca do 1/2 at jsem se snazil jak jsem chtel. Kdyz jsem ji pustil, tak sice nevypadla, ale stejne se radsi zeptam, jestli je to normalni. -
« Laguna
1. Laguna dTi 98PS/200Nm ve srovnání s dnešními diesely je chvostu a její jízdní vlastnosti jsou od sedaček po podvozek "gumové". Ideální pro milovníka měkkého sezení na pohodlnou jízdu ve městě. Dálnice a zatáčky nejsou její silná stránka.
2. S motorem dCi 120PS/270Nm to už bude lepší, každopádně nová Laguna dCi má 1425kg! Nicméně nejel jsem s ní, ale dobře znám nový Passat TDI 130PS/310Nm, který má 1407kg a myslím, že co dynamiky bude rozhodně lepší, leč trošku hlučnější. Každopádně oba vozy mají možnost chiptuningu, Laguna 150PS/320Nm, Passat 161PS/402Nm(velmi příjemná varianta na ježdění). -
« Re: Nafta
Děkuji za příznivé reakce, skoro jste mě už přesvědčili že se nemusím bát přejít na naftu a tu novou dCi Lagunu koupit, to bych si ale nesměl přečíst příspěvky s tématem "zimní starty"... Proboha to myslíte vážně, že budu ráno v zimě zvedat kapotu a něco tam stříkat abych vůbec nastartoval???? -
« Re: Nafta
Já jsem v létě jezdil s Espacem 2.2dCi (130koní) a ten motor skoro nebyl slyšet, začal se projevovat až od třech tisíc otáček, ale měl zvuk spíš jako benzín.
BTW Teď mám 406-ku Break HDI-čko 2.0L (110koní) a to je už supertiché auto, motor neslyšíš skoro vůbec, jenom až okolo třech a půl tisíc se trochu projevuje, ale stejně jenom jako benzín ;o) Jinak spotřebu jsem zatím naměřil 7,3l/100km, což není zrovna málo, ale ono nejvíc záleží na způsobu jízdy! -
« Re: Nafta
Tu spotrebu kludne ver. Toto auto testovali aj v anglicku a clanok mal titulok "TDI uz nie je najuspornejsie" alebo tak nejak. Proste im v porovnanni s TDI vysla o 0.5l nizsia spotreba a iba o 1s horsia pruznost motora. Tiez pisali, ze clovek v nom do 3tis otacok tazko spozna, ze ide v dieseli. -
« Re: Nafta
Oni v těch novinách tvrdí, že po městě (asi Praha) jezdili za 5,5 l. To mi připadá spíš jako překlep. Mě ale spíš jde o hluk, vibrace aj. narušení komfortu, na to bych si už nechtěl zvykat. Láká mě ale deklarovaný zátah (turbodieselů obecně), tahle laguna má 270Nm a tak by snad mohla být dost čilá.
Jezdil v ní už někdo? -
« Re: Nafta
Já jezdím s Lagunou (I) dTi a nemůžu si ji vynachválit. Auto je to pohodlný, má skvělé jízdní vlastnosti a hlavně je hrozně nenáročný. Laguna (II) dCi bude ještě lepší!
BTW Průměrná spotřeba u dTi je 6,4l/100km (poměr je 60% dálnice na plný plyn a 40% Praha). dCi by mělo být lepší ;o) -
« Nafta
Po 20 letech věrnosti benzínu uvažuji o nevěře... Líbí se mi Laguna II dCi 120k, ale ani jsem v ní nejel. Předváděcí auta mají jen benzínová. Máte někdo s ní osobní zkušenosti? Je pravda co psali v jednom nejčtenějším plátku - že naftová verze je stejně tichá a přitom živější než benzínová? ( o spotřebě nemluvě)??
Já mám nafťáky zažité jako líné pomalé hlučné kouřící multikáry s častým a drahým servisem. Můžu jen doufat, že to dneska už neplatí... -
« Re: Vakuová pumpa
Naprosto přesně, Zadek. Za dob svýho působení v autoškole bylo občas problém bysvětlit, že při plným plynu je vlastně podtlak v sání téměř nulovej a rovná se jen hydraulickejm ztrátám v potrubí, setrvačnýmu odporu samotnýho vzduchu a odporu více, či méně zasviněnýho čističe vzduchu a to všechno ještě závisí na atmosférickýmu tlaku vzduchu v závislosti na admořský výšce a momentálnímu tlakovýmu diagramu pro danou oblast. -
"-- skrytý --" 12.12.01 11:31
« Re: Vakuová pumpa
Dieselový motor nemá škrtiacu klapku, výkon sa reguluje len množstvom vstrekovanej nafty. Sanie je vždy naplno otvorené, takže podtlak ako v benzínovom motore pod škrtiacou klapkou nevznikne. Preto je treba na posilovač vákuovú pumpu. -
« Vakuová pumpa
Pánové, mám teoretický dotaz. Proč musí mít naftové auto vakuovou pumpu a nemůže pro posílení brzd využívat podtlaku v sání jako benzínové motory? Nebo tam takový podtlak není? Přece oba dma motory stejně nasávají vzduch a řekl bych, že ten naftový ho dokonce nasává více (větší objem, větší komprese. -
« TDI 115PS
Tak Vazeni, nerad rusim Vasu debatu o ovoci a hadkach o tom, ci je lepsi Diesel od Fordu, VW, alebo Francuzov, ale povedal som si, ze sa pochvalim novym prirastkom do rodiny - VW Sharan TDi PD 115PS. Mame ho doma asi 3 tyzdne a tu su prve postrehy. Na dynamickost jazdy sa nemozem stazovat, aj kes sportovy voz to urcite nie je. Prekvapila ma ale pomerna hlucnost a ten kudol dymu pri startovani a pri akceleracii na plny plyn ma moc nedojali. Inak zatial maximalna spokojnost. Ak ma niekto skusenosti s tymto motorom alebo autom, budem rad, ak sa o ne podeli. Dakujem a vsetkym hadajucim sa, nadavajucim a ostatnym zelam prijemny den. -
« Re: Reakce nasraného ctenáre
2Jiri: nemyslel jsem tebe, stupidní majitelé mně nepochopitelných myšlenkových pochodů jsou myslím celkem v MC proláklí.To moje dezinformace- OK - v případě Focusu jsem v zápalu boje napsal TDCI - sorry šlo o Enduru, ale jinak díval jsem se ještě jednou do faktur, abych tady nehlásal naprosté bludy: ty Mondea byly obě s CR, Focusy 3, TDCi se dodává někdy od léta. Jo, je o mně známo opovržení vůči francouzům, takže o to víc by mělo fšechny ( ahoj Hufe - chipa prawopysná )příznivce Rencků potěšit moje uznání...... .u nás jsou třeba právě ty laguny natolik špatně prodejné, že je venku velkoryse přehlížím, prostě Mondeo prodám max. do 14ti dnů.To s tím formátováním textů je sice fajn nápad, ale když ono je to podobné jako s pravopisem.....zdržuje to.