Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to DP
To Autokomplex: No konečně jsem narazil na praktika, který se nejenom jednou svezl ale dokonce už jel v 15 Lagunách II (aspoň doufám, že tu nikdo nevytahuje z hrobu starou lagunu). To, že je Passat lepší než Lag.II asi dost subjektivní názor, že?(Pašík je přece jenom generačně starší a auta v poslední době začínají stárnout skoro stejně rychle jako PC). Já to samozřejmě neposoudím, protože jsem jel pouze s benzínovou Lag.II a to ještě jen kousek po městě. -
« to DP
1. 30tkm jsem s Lagunou nenajel, nicméně jsem jel v cca 15-ti Lagunách a cca 100 Passatech, a troufnu si zodpovědně říct, že Passat sedí mnohem lépe, už jenom díky té složité, prostorové přední nápravě.
2. Ty srovnáváš jedno konkrétní auto s jedním konkrétním autem, a to hodně zavání subjektivním podbarvením, notabene fandíš frantíkům... -
« Re: Studené starty
Pavel_KR5>jak zhasne spiralka, zhavim znovu.
Ale asi mam jeden zhavic "volaaky cudny", zhavi to dlouho (ted uz cca 6s nez zhasne spiralka) a taky se mi zda, ze prvnich 1-2s to toci jen na 3 valce. Necham to pri nejblizsi prohlidce zmerit.
Proto taky zhavim radsi 3x, ono to 3x spatne je jako jednou dobre nazhaveny, potom to hned po startu toci docela normalne. Vadi mi, proc na benzinkach neuvadeji, do kolika stupnu prodavana nafta vydrzi, nez zacne parafinovat ? -
« to residents
To jsou hodnoty co? 161PS a 402Nm na 1.9 diesel!!
Zdroj AUTO JAROV brzda MAHA 4x4.
Nevím, to bude hodně záležet na tom, jak s ním kdo bude jezdit. První se dělal asi zhruba před rokem (myslím že dnes má cca 60-80tkm), všechny mají extra olej. chladiče, majitelé aplikují po poučení jen ty nejlepší maziva, a ta auta jsou bez problémů. Nepřipadá mi to až tak v křeči, krásně táhnou, nekouří, tak stejně, Němci to tak vymysleli a drží záruku na motor, tak předpokládám, že ví, co dělají... Každopádně je to 10PS a 80Nm nad nejsilnějším továrním modelem, který je materilově stejný, a já bych tipoval cca 200tkm..., ale jak říkám, bude to záviset od způsobu jízdy, kvalitě oleje, atd. Nicméně, tohleto je modifikace, která mně připadne velmi vhodná (sám bych ji chtěl) a příjemná na ježdění.
Příklad: dálnice, kopec, zařazený 6°, motor 1500 1/min, šlápne se na plyn a auto jde krásně dopředu. S tímto motorem se téměř nedá jezdit trvale na plný plyn. I lidé, vlastnící 2.5 benzin s cca 220PS řekli, že to má neuvěřitelnou sílu a dobře se s tím jezdí. A prům. spotřeba? cca 7,5 4 motion, cca 6,5 klasika.... Co je ovšem ještě lepší, tak 2.5 V6 TDI s extra chipem 197PS! Ovšem V6 je pořizovačkou někde jinde, spotřeba je při stejném způsobu jízdy +1,5-2 l vyšší, ale zase strašně vydrží. -
« to volon
1. To teda klobouk dolů, to máš asi drsný zkušenosti, když ti naftovej smrad připadne lepší:))
2. OK, až se konto zapráší a bude tě auto nudit dej vědět. Já jen, že teď je 90% cena, 13.770,- s DPH a montáží...
P.S. Oproti Š120 to musí být neuvěřitelná změna, to tě to skoro zase baví na světě, že? -
« Re: to volon
no k tomu bodu 1) to jako myslis, ze pri "tom" muzes narazit na naftu? :o) Jinak co se tyce "intenzity" smradu tak souhlasim a urcite ten naftovej je lepsi. Ad 3) casem asi ano, ale ted si zvykam na neco uplne jinyho (prechod ze S 120L) a myslim, ze nejakou dobu mi budou uplne stacit ty koniky co mam. To vis, kdyz chci predjet uz nepotrebuju mit 3km prazdnou silnici. Navic musim pockat az se usadi ten vir na konte... -
« Re: Tankovani
to ace2> no to jsem si mohl myslet, ze mi to nekdo predhodi :o) a abys vedel tak jsem tam tu kamionovou strcil taky (nejdriv) a moc jsem se divil jak to z toho strika - holt poradna dira chce poradnou ... Tak jsem se rozhlidl a koukam hned vedle je taky nafta a ta pistole uz vypada normalne, ale taky tam uplne nesla :o) tak to uz jsem byl uplne hotovej. To vis, pred tim jsem tankoval Special, tak jsem si rikal hlavne se nesplist a dat tam naftu - to, ze jsou dve verze jsem fakt necekal. -
« Re: Laguna
ATX - prave s tymto Passatom bolo to porovnanie o ktorom som pisal. Kazdopadne, keby boli bubaciky, hned si taku Lagunu veziem domov a cestou sa zastavim po chip u teba. Sniva sa to krasne, realita je buhuzial ina :-(
Zimnych startov sa neboj, ked je dobra baterka, diesel alebo benzinak maju rovnaku sancu nastartovat. Nase auto stava v zime aj v -30 a rano nastartuje bez problemov (mame aj benzin aj diesel). -
« Tankovani
Ahoj, tak jsem si vcera celej stastnej odvezl svyho letosniho (no spis je vybrano na par roku dopredu) jeziska Octavku Combi 1.9/66TDI a zajel jsem k pumpe dotankovat. No a hned jsem si pripadal trochu menecene - pistole nesla zastrcit uplne - jen cca do 1/2 at jsem se snazil jak jsem chtel. Kdyz jsem ji pustil, tak sice nevypadla, ale stejne se radsi zeptam, jestli je to normalni. -
« Laguna
1. Laguna dTi 98PS/200Nm ve srovnání s dnešními diesely je chvostu a její jízdní vlastnosti jsou od sedaček po podvozek "gumové". Ideální pro milovníka měkkého sezení na pohodlnou jízdu ve městě. Dálnice a zatáčky nejsou její silná stránka.
2. S motorem dCi 120PS/270Nm to už bude lepší, každopádně nová Laguna dCi má 1425kg! Nicméně nejel jsem s ní, ale dobře znám nový Passat TDI 130PS/310Nm, který má 1407kg a myslím, že co dynamiky bude rozhodně lepší, leč trošku hlučnější. Každopádně oba vozy mají možnost chiptuningu, Laguna 150PS/320Nm, Passat 161PS/402Nm(velmi příjemná varianta na ježdění). -
« Re: Nafta
Děkuji za příznivé reakce, skoro jste mě už přesvědčili že se nemusím bát přejít na naftu a tu novou dCi Lagunu koupit, to bych si ale nesměl přečíst příspěvky s tématem "zimní starty"... Proboha to myslíte vážně, že budu ráno v zimě zvedat kapotu a něco tam stříkat abych vůbec nastartoval???? -
« Re: Nafta
Já jsem v létě jezdil s Espacem 2.2dCi (130koní) a ten motor skoro nebyl slyšet, začal se projevovat až od třech tisíc otáček, ale měl zvuk spíš jako benzín.
BTW Teď mám 406-ku Break HDI-čko 2.0L (110koní) a to je už supertiché auto, motor neslyšíš skoro vůbec, jenom až okolo třech a půl tisíc se trochu projevuje, ale stejně jenom jako benzín ;o) Jinak spotřebu jsem zatím naměřil 7,3l/100km, což není zrovna málo, ale ono nejvíc záleží na způsobu jízdy! -
« Re: Nafta
Tu spotrebu kludne ver. Toto auto testovali aj v anglicku a clanok mal titulok "TDI uz nie je najuspornejsie" alebo tak nejak. Proste im v porovnanni s TDI vysla o 0.5l nizsia spotreba a iba o 1s horsia pruznost motora. Tiez pisali, ze clovek v nom do 3tis otacok tazko spozna, ze ide v dieseli. -
« Re: Nafta
Oni v těch novinách tvrdí, že po městě (asi Praha) jezdili za 5,5 l. To mi připadá spíš jako překlep. Mě ale spíš jde o hluk, vibrace aj. narušení komfortu, na to bych si už nechtěl zvykat. Láká mě ale deklarovaný zátah (turbodieselů obecně), tahle laguna má 270Nm a tak by snad mohla být dost čilá.
Jezdil v ní už někdo? -
« Re: Nafta
Já jezdím s Lagunou (I) dTi a nemůžu si ji vynachválit. Auto je to pohodlný, má skvělé jízdní vlastnosti a hlavně je hrozně nenáročný. Laguna (II) dCi bude ještě lepší!
BTW Průměrná spotřeba u dTi je 6,4l/100km (poměr je 60% dálnice na plný plyn a 40% Praha). dCi by mělo být lepší ;o) -
« Nafta
Po 20 letech věrnosti benzínu uvažuji o nevěře... Líbí se mi Laguna II dCi 120k, ale ani jsem v ní nejel. Předváděcí auta mají jen benzínová. Máte někdo s ní osobní zkušenosti? Je pravda co psali v jednom nejčtenějším plátku - že naftová verze je stejně tichá a přitom živější než benzínová? ( o spotřebě nemluvě)??
Já mám nafťáky zažité jako líné pomalé hlučné kouřící multikáry s častým a drahým servisem. Můžu jen doufat, že to dneska už neplatí... -
« Re: Vakuová pumpa
Naprosto přesně, Zadek. Za dob svýho působení v autoškole bylo občas problém bysvětlit, že při plným plynu je vlastně podtlak v sání téměř nulovej a rovná se jen hydraulickejm ztrátám v potrubí, setrvačnýmu odporu samotnýho vzduchu a odporu více, či méně zasviněnýho čističe vzduchu a to všechno ještě závisí na atmosférickýmu tlaku vzduchu v závislosti na admořský výšce a momentálnímu tlakovýmu diagramu pro danou oblast. -
"-- skrytý --" 12.12.01 11:31
« Re: Vakuová pumpa
Dieselový motor nemá škrtiacu klapku, výkon sa reguluje len množstvom vstrekovanej nafty. Sanie je vždy naplno otvorené, takže podtlak ako v benzínovom motore pod škrtiacou klapkou nevznikne. Preto je treba na posilovač vákuovú pumpu.
Děkuji za odpověď.