Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to zadek524
Nad medvědem jsem přemýšlel, akorát musím brát ohled na závistiprosté sousedy - Mondeo jim k seberealizaci bohatě stačilo. To by člověk neřekl, co fšechno jde vyrýt hřebíkem nebo korunou do laku.... .Mám vyhlídnuté Mondeo Trend výroba 09/2001 , lehce kleplé na zadní dveře + PZ blatník. Výrobou by to měl být už ten 115 koňový Duratorq, takže mě to doooost láká. Jinak uvítám názor celého kolokvia pisálků. -
« Re: dCi 120k
Benziňák> Rada č.1: Nevěř dealerům!
Tím nechci říct, že by měl být s tím startováním nějaký problém. dCi 120PS je velmi dobrý a tichý motor. Žhavení v -10 se ale nevyhneš. Bude třeba krátké a motor naskočí po jedné otáčce klikovky, ale je tam. A troufám si věštit, že vždycky bude. Já už jsem si od dealerů vyslechl tolik blábolů a nesmyslů, že ani nevím, jestli to občas myslí vážně. Jsou to ve valné většině diletanti, co tomu rozumí, jako průměrný člověk.
BTW, já mám TDI PD. Dnes ráno v -13 jsem žhavil cca 5s a motor chytl krásně hned. -
« dCi 120k
No tak se konečně ozval dealer Renault s nabídkou poježdění v naftové Laguně II dCi 120k. S dojmy se ozvu. Jen jsem se ho v telefonu ptal na ty problémy se startovámím, kolikrát ráno budu muset žhavit aby to chytlo. Nejdřív si myslel, že si z něho chci utahovat, pak se mě ztal, jestli jsem někdy zapínal PC - že je to stejné, jen navíc musím zasunout tu jejich kreditku a stisknout tlačítko Start, žádné žhavení, stříkání nějakého sajrajtu někam pod kapotu. No uvidím. -
« Re: Studené starty
oddie - nieco na tom nesedi. Nasa 309D sice tiez chce nazhavit 2x, ale to len preto, aby sa netocil dlho motor a chytila hned. A to je uz teraz vonku -17 cez den a -25 v noci. Len aby bola nafta dost mrazuvzdorna, lebo ostaneme celu zimu s jednym autom zamrznutym :-) -
« Re: Studené starty
Musím zaklepat, že moje BMW startuje fakt super. Jedinej problém mám s baterkou, která už nemá kapacitu a když otočím startérem, sotva se to převalí, ale naštěstí to chytne okamžitě.
Ještě to Smudla: Myslím, že kdybys šel třeba do toho Mercedesa, vůbec by myslím nevadilo, kdyby byl o trochu starší... -
"-- skrytý --" 14.12.01 08:03
« Re: Studené starty
Tak jsem včera Pežotka startoval taky skoro typicky Forďácky. :))) 2x nažhavit a 10s držet startér... holt už má taky něco za sebou. Ale stejně se mi to nezdá, tlaky má 25, trysky nový, žhavky žhavěj - to by mu těch -10 zas tak vadit nemuselo, ne? -
« Problémy...
to jsou problémy...!!!??? Lepší motor, horší motor, podvozek, chiptuning. Stará Laguna, že je do hrobu... Pro nás staroropáky je teď nejdůležitější vůbec nastartovat a podvozek, hlučnost a nějaký ty věci kolem jdou úplně stranou. Osobně jsem spíš na německý auta, ale francouze vůbec nezavrhuju, podle mě je to zcela srovnatelný, ale nesmí se zapomínat přihlížet na cenu. Tu je nutno neustále zohledňovat. Včera jsem byl na nákupu v Makru a Hypernově v Průhonicích. Na parkovištích se teď odehrávaj prapodivný věci, na každým jsem potkal několik dvojic aut propojenejch pupečníma šňůrama - startovacíma kabelama. Jen pro zajímavost 2 auta, kterejm jsem letmo kouknu pod kapotu byly Ford Sierra 1,8TD a Ford Escort 1,8D. Myslím, že tenhle obrázek hovoří jasně za všechno a měl by bejt tak trochu ponaučením pro případnou koupi auta. -
« Re: Studené starty
No, vzhledem k tomu, že mám zřejmě od posledního tankování vodu v nádrži, tak dneska to bylo obzvlášť zajímavé.....už jsem do toho vylil 2 l lihu, snad to bude už dobrý....jo ten motor je TD s mezichladičem Endura DI.Pomalu mu dobíhá 300.000km.......na jaře chystám výměnu, ale nevím co-2all: zkuste mi pohodit pár typů na kombajna do 3 let stáří, ale jenom ropáka a Evropana.5-ti metrové auto mi nevadí, čím víc nad tím bádám, tím míň jsem si jistej..... -
« to DP
1. A jakou si myslíš, že má zadní nápravu Laguna I, o které jsme debatovali? he,he,he
2. Nikdo se nehádá, já jsem řekl svůj názor, ty jsi řekl svůj názor, co víc... Ty jsi projel od každého kus, já od každého kusů více, nechť si ostatní udělají svůj názor, což je jedniné, o co mi v této debatě jde..
3. Proč by to mělo znít, jako by jsi měl litovat, že nevlastníš Octávii nebo Fábii??? Vysvětli mi prosím tu asociaci? Pokud vím, máš 406 Break s piezo snímačem v trysce common-railu, která vstřikuje na šestkrát, tak o čem debatuješ? -
« to benziňák
Tak teda nevím, já mám v katalogu slabší Lagunu dCi s tím motorem, co jsem psal. Ten "dietní" dCi, co se dává např. do Scenica, má po chiptuningu 120PS a 245Nm, ale to je velká bída a s tou relativně "těžkou" Lagunou to sotva pojede.
P.S. A nechceš Passata, zařídím ti takovou cenu, že se ti zamotají panenky... Děj vědět na info@chiptuning.cz, když by ti ti něco říkalo... -
« to ATX
Ta slabší Laguna má jen 74kW/200Nm. Mužeš se tedy na to kouknout ještě jednou? Jde mi o to, že cenový rozdíl (je to natvrdo spojeno s jinou výbavou!!!) mezi 74kW a 88kW je rovných 90.000 Kč. Přitom ten silnější má variabilní turbo (lopatky) a mezichladič. A to zvýšení ze 100 na 139PS jde i bez těchto věcí? -
« Německá auta
Mám už v pořadí 11. auto. Je německé. A je zatím nejlepší které jsem měl. Měl jsem i 2 francouzská a nebyly nic moc(obě auta byla Renault). A závěr: 12. auto si kupuji.....Renault. Ono totiž čo bolo to bolo, z minula nejde žít věčně. A jestli kdysi před lety byl Golf nebo Passat lepší než neněmecká konkurence (a tomu já věřím), tak dnes už to patrně neplatí. Ale určitě až vyjede nová generace Golfů či Passatů, už bude na úrovni, či bude i lepší než nové Mondeo, Laguna či Cit.C5. I taková Vectra C se opozdila právě kvůli tomu kvalitativnímu skoku který udělala např. Laguna II a vývojáři honem předělávají - zvyšují kvalitu. A kvalitní auto chci koupit dnes a ne až se němci rozkoukají a doženou ujetý vlak. -
« to benziňák
1. Ta slabší Laguna dci by měla mít 79kW, čili 107PS a 250Nm, po chiptuningu 135PS a 295Nm, cena 20.000,- s DPH a montáží.
2. 200tkm vydrží.
3. Operace trvá cca 3 hodiny.
4. Identifikovat běžným způsobem nelze, leda specialistou.
5. Je možno kdykoliv vrátit do původního stavu. -
« Re: to ATX
Ano, máš recht, už jsem si to přečetl pořádně, píšeš, že stará laguna je horší než Passat. Už jsem se lekl, že se to týká nové. Jinak mě zajímá i možnost zvednutí výkonu u dCi, týká se i slabšího 74kW? Na jaké hodnoty a za kolik? Odhaduji, že bych si ji nechal asi do 200kkm, vydrží do té doby? Uděláš to na počkání? Lze při problémech uvést do původního stavu bez toho, aby v Renault servisu přišli na Tvou práci?
Děkuji za odpověď. -
« Re: to DP
To Autokomplex: No konečně jsem narazil na praktika, který se nejenom jednou svezl ale dokonce už jel v 15 Lagunách II (aspoň doufám, že tu nikdo nevytahuje z hrobu starou lagunu). To, že je Passat lepší než Lag.II asi dost subjektivní názor, že?(Pašík je přece jenom generačně starší a auta v poslední době začínají stárnout skoro stejně rychle jako PC). Já to samozřejmě neposoudím, protože jsem jel pouze s benzínovou Lag.II a to ještě jen kousek po městě. -
« to DP
1. 30tkm jsem s Lagunou nenajel, nicméně jsem jel v cca 15-ti Lagunách a cca 100 Passatech, a troufnu si zodpovědně říct, že Passat sedí mnohem lépe, už jenom díky té složité, prostorové přední nápravě.
2. Ty srovnáváš jedno konkrétní auto s jedním konkrétním autem, a to hodně zavání subjektivním podbarvením, notabene fandíš frantíkům... -
« Re: Studené starty
Pavel_KR5>jak zhasne spiralka, zhavim znovu.
Ale asi mam jeden zhavic "volaaky cudny", zhavi to dlouho (ted uz cca 6s nez zhasne spiralka) a taky se mi zda, ze prvnich 1-2s to toci jen na 3 valce. Necham to pri nejblizsi prohlidce zmerit.
Proto taky zhavim radsi 3x, ono to 3x spatne je jako jednou dobre nazhaveny, potom to hned po startu toci docela normalne. Vadi mi, proc na benzinkach neuvadeji, do kolika stupnu prodavana nafta vydrzi, nez zacne parafinovat ? -
« to residents
To jsou hodnoty co? 161PS a 402Nm na 1.9 diesel!!
Zdroj AUTO JAROV brzda MAHA 4x4.
Nevím, to bude hodně záležet na tom, jak s ním kdo bude jezdit. První se dělal asi zhruba před rokem (myslím že dnes má cca 60-80tkm), všechny mají extra olej. chladiče, majitelé aplikují po poučení jen ty nejlepší maziva, a ta auta jsou bez problémů. Nepřipadá mi to až tak v křeči, krásně táhnou, nekouří, tak stejně, Němci to tak vymysleli a drží záruku na motor, tak předpokládám, že ví, co dělají... Každopádně je to 10PS a 80Nm nad nejsilnějším továrním modelem, který je materilově stejný, a já bych tipoval cca 200tkm..., ale jak říkám, bude to záviset od způsobu jízdy, kvalitě oleje, atd. Nicméně, tohleto je modifikace, která mně připadne velmi vhodná (sám bych ji chtěl) a příjemná na ježdění.
Příklad: dálnice, kopec, zařazený 6°, motor 1500 1/min, šlápne se na plyn a auto jde krásně dopředu. S tímto motorem se téměř nedá jezdit trvale na plný plyn. I lidé, vlastnící 2.5 benzin s cca 220PS řekli, že to má neuvěřitelnou sílu a dobře se s tím jezdí. A prům. spotřeba? cca 7,5 4 motion, cca 6,5 klasika.... Co je ovšem ještě lepší, tak 2.5 V6 TDI s extra chipem 197PS! Ovšem V6 je pořizovačkou někde jinde, spotřeba je při stejném způsobu jízdy +1,5-2 l vyšší, ale zase strašně vydrží. -
« to volon
1. To teda klobouk dolů, to máš asi drsný zkušenosti, když ti naftovej smrad připadne lepší:))
2. OK, až se konto zapráší a bude tě auto nudit dej vědět. Já jen, že teď je 90% cena, 13.770,- s DPH a montáží...
P.S. Oproti Š120 to musí být neuvěřitelná změna, to tě to skoro zase baví na světě, že? -
« Re: to volon
no k tomu bodu 1) to jako myslis, ze pri "tom" muzes narazit na naftu? :o) Jinak co se tyce "intenzity" smradu tak souhlasim a urcite ten naftovej je lepsi. Ad 3) casem asi ano, ale ted si zvykam na neco uplne jinyho (prechod ze S 120L) a myslim, ze nejakou dobu mi budou uplne stacit ty koniky co mam. To vis, kdyz chci predjet uz nepotrebuju mit 3km prazdnou silnici. Navic musim pockat az se usadi ten vir na konte... -
« Re: Tankovani
to ace2> no to jsem si mohl myslet, ze mi to nekdo predhodi :o) a abys vedel tak jsem tam tu kamionovou strcil taky (nejdriv) a moc jsem se divil jak to z toho strika - holt poradna dira chce poradnou ... Tak jsem se rozhlidl a koukam hned vedle je taky nafta a ta pistole uz vypada normalne, ale taky tam uplne nesla :o) tak to uz jsem byl uplne hotovej. To vis, pred tim jsem tankoval Special, tak jsem si rikal hlavne se nesplist a dat tam naftu - to, ze jsou dve verze jsem fakt necekal. -
« Re: Laguna
ATX - prave s tymto Passatom bolo to porovnanie o ktorom som pisal. Kazdopadne, keby boli bubaciky, hned si taku Lagunu veziem domov a cestou sa zastavim po chip u teba. Sniva sa to krasne, realita je buhuzial ina :-(
Zimnych startov sa neboj, ked je dobra baterka, diesel alebo benzinak maju rovnaku sancu nastartovat. Nase auto stava v zime aj v -30 a rano nastartuje bez problemov (mame aj benzin aj diesel).
2. Jinak kolem nuly žhaví cca dvě sekundy a v plusových teplotách kontrolka jenom blikne.
3. Každopádně po předtopu nezávislým topením, žhavím i v -14 cca 1,5sec....