Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  12:14

    « žhavení

    1. Přesně jak říká HUF, včera v noci (-13,5) jsem žhavil s TDI také cca 5sec (nejdéle, co jsem kdy zažil) a motor chytnul hned, vrčel pravidelně a volnoběh byl cca +100 1/min nad volnoběhem za tepla.
    2. Jinak kolem nuly žhaví cca dvě sekundy a v plusových teplotách kontrolka jenom blikne.
    3. Každopádně po předtopu nezávislým topením, žhavím i v -14 cca 1,5sec....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  12:08

    « to rezidents

    1. Není to z TDI PD 150PS, ale z TDI PD 130PS Passat.
    2. V Octávii jsou tři motory TDI, asice TDI 90PS (chiptuning 118PS), TDI 110PS (chiptuning 140PS), TDI PD 100PS (chiptuning 130PS). S KN kitem cca +10PS všechny.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  11:34

    « to zadek524

    Nad medvědem jsem přemýšlel, akorát musím brát ohled na závistiprosté sousedy - Mondeo jim k seberealizaci bohatě stačilo. To by člověk neřekl, co fšechno jde vyrýt hřebíkem nebo korunou do laku.... .Mám vyhlídnuté Mondeo Trend výroba 09/2001 , lehce kleplé na zadní dveře + PZ blatník. Výrobou by to měl být už ten 115 koňový Duratorq, takže mě to doooost láká. Jinak uvítám názor celého kolokvia pisálků.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  11:31

    « Re: dCi 120k

    Benziňák> Rada č.1: Nevěř dealerům!

    Tím nechci říct, že by měl být s tím startováním nějaký problém. dCi 120PS je velmi dobrý a tichý motor. Žhavení v -10 se ale nevyhneš. Bude třeba krátké a motor naskočí po jedné otáčce klikovky, ale je tam. A troufám si věštit, že vždycky bude. Já už jsem si od dealerů vyslechl tolik blábolů a nesmyslů, že ani nevím, jestli to občas myslí vážně. Jsou to ve valné většině diletanti, co tomu rozumí, jako průměrný člověk.

    BTW, já mám TDI PD. Dnes ráno v -13 jsem žhavil cca 5s a motor chytl krásně hned.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  10:51

    « Re: dCi 120k

    Nezabudni to zobrat niekde mimo mesta a poriadne to pretiahnut, nech vieme aj nieco o pruznosti toho auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  10:46

    « dCi 120k

    No tak se konečně ozval dealer Renault s nabídkou poježdění v naftové Laguně II dCi 120k. S dojmy se ozvu. Jen jsem se ho v telefonu ptal na ty problémy se startovámím, kolikrát ráno budu muset žhavit aby to chytlo. Nejdřív si myslel, že si z něho chci utahovat, pak se mě ztal, jestli jsem někdy zapínal PC - že je to stejné, jen navíc musím zasunout tu jejich kreditku a stisknout tlačítko Start, žádné žhavení, stříkání nějakého sajrajtu někam pod kapotu. No uvidím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  10:17

    « to ATX

    A to úprava na 161 k je z jaké verze. Tuším, že jen z PD 150 k. Můžeš vypsat nějaké varianty pokud se vychází z TDi v Oktávkách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  09:53

    « Re: Studené starty

    oddie - nieco na tom nesedi. Nasa 309D sice tiez chce nazhavit 2x, ale to len preto, aby sa netocil dlho motor a chytila hned. A to je uz teraz vonku -17 cez den a -25 v noci. Len aby bola nafta dost mrazuvzdorna, lebo ostaneme celu zimu s jednym autom zamrznutym :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  09:02

    « Re: Studené starty

    Musím zaklepat, že moje BMW startuje fakt super. Jedinej problém mám s baterkou, která už nemá kapacitu a když otočím startérem, sotva se to převalí, ale naštěstí to chytne okamžitě.
    Ještě to Smudla: Myslím, že kdybys šel třeba do toho Mercedesa, vůbec by myslím nevadilo, kdyby byl o trochu starší...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.12.01  08:03

    « Re: Studené starty

    Tak jsem včera Pežotka startoval taky skoro typicky Forďácky. :))) 2x nažhavit a 10s držet startér... holt už má taky něco za sebou. Ale stejně se mi to nezdá, tlaky má 25, trysky nový, žhavky žhavěj - to by mu těch -10 zas tak vadit nemuselo, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  08:01

    « Re: Studené starty

    Ahoj Smudlo, nechci bejt příliš vyhraněnej, ale pokud máš kam sáhnout do kapsy a myslím, že budeš mít kam sáhnout, na tvém místě bych si vyhlídnul venku nějakou šikovnou ranku na Mercedesa C nebo E. Určitě nezklame a bohatě se odvděčí...
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  07:58

    « Problémy...

    to jsou problémy...!!!??? Lepší motor, horší motor, podvozek, chiptuning. Stará Laguna, že je do hrobu... Pro nás staroropáky je teď nejdůležitější vůbec nastartovat a podvozek, hlučnost a nějaký ty věci kolem jdou úplně stranou. Osobně jsem spíš na německý auta, ale francouze vůbec nezavrhuju, podle mě je to zcela srovnatelný, ale nesmí se zapomínat přihlížet na cenu. Tu je nutno neustále zohledňovat. Včera jsem byl na nákupu v Makru a Hypernově v Průhonicích. Na parkovištích se teď odehrávaj prapodivný věci, na každým jsem potkal několik dvojic aut propojenejch pupečníma šňůrama - startovacíma kabelama. Jen pro zajímavost 2 auta, kterejm jsem letmo kouknu pod kapotu byly Ford Sierra 1,8TD a Ford Escort 1,8D. Myslím, že tenhle obrázek hovoří jasně za všechno a měl by bejt tak trochu ponaučením pro případnou koupi auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  07:45

    « Re: Studené starty

    No, vzhledem k tomu, že mám zřejmě od posledního tankování vodu v nádrži, tak dneska to bylo obzvlášť zajímavé.....už jsem do toho vylil 2 l lihu, snad to bude už dobrý....jo ten motor je TD s mezichladičem Endura DI.Pomalu mu dobíhá 300.000km.......na jaře chystám výměnu, ale nevím co-2all: zkuste mi pohodit pár typů na kombajna do 3 let stáří, ale jenom ropáka a Evropana.5-ti metrové auto mi nevadí, čím víc nad tím bádám, tím míň jsem si jistej.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  18:40

    « to HUF

    Na všechno z VAG. Domluvíme se osobně...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  18:33

    « to DP

    1. A jakou si myslíš, že má zadní nápravu Laguna I, o které jsme debatovali? he,he,he
    2. Nikdo se nehádá, já jsem řekl svůj názor, ty jsi řekl svůj názor, co víc... Ty jsi projel od každého kus, já od každého kusů více, nechť si ostatní udělají svůj názor, což je jedniné, o co mi v této debatě jde..
    3. Proč by to mělo znít, jako by jsi měl litovat, že nevlastníš Octávii nebo Fábii??? Vysvětli mi prosím tu asociaci? Pokud vím, máš 406 Break s piezo snímačem v trysce common-railu, která vstřikuje na šestkrát, tak o čem debatuješ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  18:33

    « Re: to benziňák

    Sem já to ale pako. Proč Ti to nenapíšu na mail...

    To byla spontální reakce ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  18:32

    « Re: to benziňák

    ATX> Tata bude příští rok prodávat Lauroša. Jakou cenu bys eventuelně zařídil na Passata? Jde vymodlit nějaká solidní sleva i na novou A4? Jen akademicky. Je to daleko. To říkám předem. Vážný zájem bych viděl tak na IIIkv./2002.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  18:02

    « to benziňák

    Tak teda nevím, já mám v katalogu slabší Lagunu dCi s tím motorem, co jsem psal. Ten "dietní" dCi, co se dává např. do Scenica, má po chiptuningu 120PS a 245Nm, ale to je velká bída a s tou relativně "těžkou" Lagunou to sotva pojede.
    P.S. A nechceš Passata, zařídím ti takovou cenu, že se ti zamotají panenky... Děj vědět na info@chiptuning.cz, když by ti ti něco říkalo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  17:47

    « to ATX

    Ta slabší Laguna má jen 74kW/200Nm. Mužeš se tedy na to kouknout ještě jednou? Jde mi o to, že cenový rozdíl (je to natvrdo spojeno s jinou výbavou!!!) mezi 74kW a 88kW je rovných 90.000 Kč. Přitom ten silnější má variabilní turbo (lopatky) a mezichladič. A to zvýšení ze 100 na 139PS jde i bez těchto věcí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  17:39

    « Německá auta

    Mám už v pořadí 11. auto. Je německé. A je zatím nejlepší které jsem měl. Měl jsem i 2 francouzská a nebyly nic moc(obě auta byla Renault). A závěr: 12. auto si kupuji.....Renault. Ono totiž čo bolo to bolo, z minula nejde žít věčně. A jestli kdysi před lety byl Golf nebo Passat lepší než neněmecká konkurence (a tomu já věřím), tak dnes už to patrně neplatí. Ale určitě až vyjede nová generace Golfů či Passatů, už bude na úrovni, či bude i lepší než nové Mondeo, Laguna či Cit.C5. I taková Vectra C se opozdila právě kvůli tomu kvalitativnímu skoku který udělala např. Laguna II a vývojáři honem předělávají - zvyšují kvalitu. A kvalitní auto chci koupit dnes a ne až se němci rozkoukají a doženou ujetý vlak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  17:37

    « Re: Nafta

    luf: A co mám dělat, když mi to víc jak 4500 netočí a stejně to má přes 250 k ? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  17:18

    « to benziňák

    1. Ta slabší Laguna dci by měla mít 79kW, čili 107PS a 250Nm, po chiptuningu 135PS a 295Nm, cena 20.000,- s DPH a montáží.
    2. 200tkm vydrží.
    3. Operace trvá cca 3 hodiny.
    4. Identifikovat běžným způsobem nelze, leda specialistou.
    5. Je možno kdykoliv vrátit do původního stavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  17:11

    « to ATX

    1. ...a díky te jednoduché zadní nápravě (Passat;o)))

    2. Nebudu se hádat, ty fandíš německým autům, já třeba francouzským, zní to ale, jako bych snad měl litovat, že nevlastním Oktávku, nebo nedejbože Fabii?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  17:04

    « Re: to ATX

    Ano, máš recht, už jsem si to přečetl pořádně, píšeš, že stará laguna je horší než Passat. Už jsem se lekl, že se to týká nové. Jinak mě zajímá i možnost zvednutí výkonu u dCi, týká se i slabšího 74kW? Na jaké hodnoty a za kolik? Odhaduji, že bych si ji nechal asi do 200kkm, vydrží do té doby? Uděláš to na počkání? Lze při problémech uvést do původního stavu bez toho, aby v Renault servisu přišli na Tvou práci?
    Děkuji za odpověď.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  16:14

    « to benziňák

    Oj, špatně jsi četl, psal jsem, že v nové Laguně jsem ještě nejel (příspěvek 1706)!! Takže, vážně nevím, a netroufnu si ani odhadovat. Až se v ní povozím, budu chytřejší...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  15:50

    « Re: to DP

    To Autokomplex: No konečně jsem narazil na praktika, který se nejenom jednou svezl ale dokonce už jel v 15 Lagunách II (aspoň doufám, že tu nikdo nevytahuje z hrobu starou lagunu). To, že je Passat lepší než Lag.II asi dost subjektivní názor, že?(Pašík je přece jenom generačně starší a auta v poslední době začínají stárnout skoro stejně rychle jako PC). Já to samozřejmě neposoudím, protože jsem jel pouze s benzínovou Lag.II a to ještě jen kousek po městě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  15:22

    « to DP

    1. 30tkm jsem s Lagunou nenajel, nicméně jsem jel v cca 15-ti Lagunách a cca 100 Passatech, a troufnu si zodpovědně říct, že Passat sedí mnohem lépe, už jenom díky té složité, prostorové přední nápravě.
    2. Ty srovnáváš jedno konkrétní auto s jedním konkrétním autem, a to hodně zavání subjektivním podbarvením, notabene fandíš frantíkům...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  15:17

    « Re: Studené starty

    Pavel_KR5>jak zhasne spiralka, zhavim znovu.
    Ale asi mam jeden zhavic "volaaky cudny", zhavi to dlouho (ted uz cca 6s nez zhasne spiralka) a taky se mi zda, ze prvnich 1-2s to toci jen na 3 valce. Necham to pri nejblizsi prohlidce zmerit.
    Proto taky zhavim radsi 3x, ono to 3x spatne je jako jednou dobre nazhaveny, potom to hned po startu toci docela normalne. Vadi mi, proc na benzinkach neuvadeji, do kolika stupnu prodavana nafta vydrzi, nez zacne parafinovat ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  15:15

    « to residents

    To jsou hodnoty co? 161PS a 402Nm na 1.9 diesel!!
    Zdroj AUTO JAROV brzda MAHA 4x4.
    Nevím, to bude hodně záležet na tom, jak s ním kdo bude jezdit. První se dělal asi zhruba před rokem (myslím že dnes má cca 60-80tkm), všechny mají extra olej. chladiče, majitelé aplikují po poučení jen ty nejlepší maziva, a ta auta jsou bez problémů. Nepřipadá mi to až tak v křeči, krásně táhnou, nekouří, tak stejně, Němci to tak vymysleli a drží záruku na motor, tak předpokládám, že ví, co dělají... Každopádně je to 10PS a 80Nm nad nejsilnějším továrním modelem, který je materilově stejný, a já bych tipoval cca 200tkm..., ale jak říkám, bude to záviset od způsobu jízdy, kvalitě oleje, atd. Nicméně, tohleto je modifikace, která mně připadne velmi vhodná (sám bych ji chtěl) a příjemná na ježdění.
    Příklad: dálnice, kopec, zařazený 6°, motor 1500 1/min, šlápne se na plyn a auto jde krásně dopředu. S tímto motorem se téměř nedá jezdit trvale na plný plyn. I lidé, vlastnící 2.5 benzin s cca 220PS řekli, že to má neuvěřitelnou sílu a dobře se s tím jezdí. A prům. spotřeba? cca 7,5 4 motion, cca 6,5 klasika.... Co je ovšem ještě lepší, tak 2.5 V6 TDI s extra chipem 197PS! Ovšem V6 je pořizovačkou někde jinde, spotřeba je při stejném způsobu jízdy +1,5-2 l vyšší, ale zase strašně vydrží.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  15:13

    « Re: Laguna

    ATX: Nevím, kolik si najel s Lagunou dTi km, ale já 30tisíc a můžu říct, že v zatáčkách sedí dobře, rozhodně líp než Passat TDI a že tyhle auta můžu srovnávat!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:53

    « Re: Studené starty

    To Pavel_KR5: vždyť náš z náš z audítka o sirkách. 1,8TD
    To ATX: a kolik desítek TKM ten pašík vydržím po takovém tunningu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:46

    « Re: to volon

    Ad 1) zkusenosti ne, ale predstavivost ano :o)
    Ad 2) ok
    Ad 3) jak pises, zuzo! Doufam, ze to vydrzi co nejdyl...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:39

    « to volon

    1. To teda klobouk dolů, to máš asi drsný zkušenosti, když ti naftovej smrad připadne lepší:))
    2. OK, až se konto zapráší a bude tě auto nudit dej vědět. Já jen, že teď je 90% cena, 13.770,- s DPH a montáží...
    P.S. Oproti Š120 to musí být neuvěřitelná změna, to tě to skoro zase baví na světě, že?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:31

    « Re: to volon

    no k tomu bodu 1) to jako myslis, ze pri "tom" muzes narazit na naftu? :o) Jinak co se tyce "intenzity" smradu tak souhlasim a urcite ten naftovej je lepsi. Ad 3) casem asi ano, ale ted si zvykam na neco uplne jinyho (prechod ze S 120L) a myslim, ze nejakou dobu mi budou uplne stacit ty koniky co mam. To vis, kdyz chci predjet uz nepotrebuju mit 3km prazdnou silnici. Navic musim pockat az se usadi ten vir na konte...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:24

    « to volon

    1. No, s tím smradem bych byl opatrnější:) Ne že by to bylo pravidlem, ale stát se může všelicos, že?
    2. S tím tankováním je to normální.
    3. Nechceš přidat koníky do TDI?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:23

    « Re: Tankovani

    Jo něco podobnýho. Jsem přijel k pumpě s Feldou 1.9D a nesla tam strčit hadice tak jsem se 5x ujištoval že mám diesel a že tam diesel tankuju :-) pomalu jsem si ten název na hadici i předříkával :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:12

    « Re: to volon

    to ATX> mas recht, akorat pak nebudu smrdet jak naftovej sejk :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:06

    « to volon

    Méněcene si budeš připadat až zastrčíš "nadoraz" a stejně budeš mít pocit, že nejsi na dně...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  14:05

    « Re: Tankovani

    to ace2> no to jsem si mohl myslet, ze mi to nekdo predhodi :o) a abys vedel tak jsem tam tu kamionovou strcil taky (nejdriv) a moc jsem se divil jak to z toho strika - holt poradna dira chce poradnou ... Tak jsem se rozhlidl a koukam hned vedle je taky nafta a ta pistole uz vypada normalne, ale taky tam uplne nesla :o) tak to uz jsem byl uplne hotovej. To vis, pred tim jsem tankoval Special, tak jsem si rikal hlavne se nesplist a dat tam naftu - to, ze jsou dve verze jsem fakt necekal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  13:53

    « Re: Laguna

    ATX - prave s tymto Passatom bolo to porovnanie o ktorom som pisal. Kazdopadne, keby boli bubaciky, hned si taku Lagunu veziem domov a cestou sa zastavim po chip u teba. Sniva sa to krasne, realita je buhuzial ina :-(
    Zimnych startov sa neboj, ked je dobra baterka, diesel alebo benzinak maju rovnaku sancu nastartovat. Nase auto stava v zime aj v -30 a rano nastartuje bez problemov (mame aj benzin aj diesel).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…