Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to prof
Ten spal. prostor bych v tom až tak neviděl. Všehny přímovstřiky ho mají v pístu, a tvarem jsou si velmi podobné. Základní problém bude s relativně nižší kompresí nových TD motorů s přímým vstřikem a elektronikou řízeným vstřikováním (18-19:1), která je volena záměrně kvůli kultuře volnoběhu a snížení rázů při startovaní a také tvarem a počtěm otvorů ve vstřiku. Dalším parametrem bude provoz na velmi chudou směs již zmíněných motorů. Čili sečteno a podtrženo, všechny žhaví, sice krátce díky rychložhavení a díky elektronikou vyhodnocené době žhavení, ale přece. Prakticky vzato bez žhavení také chytnou a relativně dobře oproti komůrkovým, ale přece jenom jdou jako "bolavá noha", kdežto se žhavením kromě trochu jiného zvuku jdou naprosto pravidelně bez mlácení, cukání a kouřové clony . Skutečně jediný motor, který skoro nikdy nežhaví je ten Tranzit, na druhou stranu má relativně vysoký kompr. poměr, mech. čerpadlo a velmi zvláštní vstřiky a na třetí stranu, ten rachot po studeném startu je také exkluzivní... -
« to prof
Ale i přímovstřiky žhaví! Možná vycházíš z toho, že např. Transit skoro nepotřebuje žhavit, nebo li žhaví až při hodně nízké teplotě, ale to je dáno především konstrukcí trysek a kompr. poměrem. Všechny turbo D s nízkým kompr. poměrem musí žhavit, přímovstřiky nevyjímaje. -
« Re: Žhavení
Kterej dCi myslíš, ten původní dvánácti-ventilovej, nebo ten s novou hlavou, co už má šestnáct ventilů? Nevím, myslel jsem, že nemiluješ Renaulty, he he ;o))) BTW Ten 2.2dCi není zrovna dobrej motor, má olejovou vanu na 7,5 litru a spotřeba je kolem osmi litrů na sto km, ale to jistě víš ty konstruktére, he he he ;o))) -
« Re: Žhavení
Renault má poslední dobou divné marketingové tahy. Má super motor 2,2dCi, který po čipu s Tvou Vectrou bude minimálně vyrovnaný konkurent, ale nemontujou ho tam :o( Ty jsi zvyklý na 175PS a teď jich budeš mít jen 120. Proč to děláš? Ten do laguny montovaný 3.0 V6 je drsně vymakaný a oproti 2,5V6 v OPLU vůbec tak 8x lepší, 5x tišší a vůbec. Udělal bys krok v před. Takhle to budou 2 kroky vzad (co se výkonu týče). A ohledně žhavení, byl jsi svědkem zázraku :o)))) -
« Žhavení
To prof: Perfektní příspěvek, klepl jsi na hlavičku, on ten přebytečný článek v té Laguně II (člověk) je tam fakt trochu na obtíž. Jinak to zas nejelo tak špatně. Jen jsem tam jel skoro zbytečně. Ne že bych s tím nejezdil, to ano, jenomže bylo 14 stupňů ve stínu a ještě k tomu pod nulou, všude sám led a teď prubujte zátah turbodízlu... Samozřejmě mi při každém přidání plynu zběsile blikala lampa kontroly prokluzu. Ale co musím hodně pochválit je ten pokrok na posledních pár let. Na mé obstarožní (bude mít už 6 let) Vectře 2,5 l (175 koníků) to ATC dost tluče - i ABS je dnes daleko jemnější, žádné rázy do nohy. Jinak z venku to bylo jasně poznat, že nepřede můj šestiválec, ale vevnitř při jízdě to už bylo skutečně těžko poznat, ticho a pohoda na jakou jsem zvyklý. Samozřejmě nemíním polemizovat s odborníky, ale startování Laguny II probíhalo asi tak, že jsme nejdřív museli odsekat 20 cm ledu a sněhu ať se dostanem dovnitř (stálo to celý den venku na mrazu), no a po zasunutí kreditky jsem zapnul počítač. Vlastně auto. Čas od stisku tlačítka k poskočení otáčkoměru asi půl vteřiny. Pokud se to žhavilo, tak jsem si toho nestačil všimnout. Jinak se včera vůbec nedalo jezdit, všichni se šourali krokem. Šestku jsem si tam mohl hodit tak akorát na sucho. Takže nevím skoro nic... -
« Žhavení
Tak jsem tady měl pro vás tak pěknej příspěvek a díky nový posraný verzi exploreru to můžu psát celý znova :-( O co šlo: Koukám, jak tady meditujete o žhavení a jeho délce, i takový AUTOKOMPLEX žhaví 1,5 sekundy :-). Podle mejch zkušeností však opravdovej přímovstřik žádný žhavení ani nemá. Takový to dnešní žhavení je tam, řekl bych, spíš jen kvůli emisím při startu, než kvůli tomu, aby to vůbec chytalo. Když, tak mě AUTOKOMPLEX oprav. Komůrkáče, prosím, ty se bez důkladnýho ohřevu komůrky asi nepodaří přimět k životu, ale ty moderní přímovstřiky přeci musí chytat na otočku. To, co popisuje meda v p.č. 1750, to je opravdu síla a jenom z čistý opatrnosti bych varoval každýho před takovou mašinerií. Za chvíli tam bude člověk za blbce a ten auťák se na něj vykašle jen kvůli tomu, že moc křápnul s dveřma, nebo se zapoměl vysmrkat? Už jenom způsob, jakým jsem nucen psát tenhle příspěvek, ve mě burcuje zdravou ostražitost před zbytečně překomplikovanýma postupama, který se obvykle odehrávají stiskem tlačítka, nebo otočením klíčku. Nechtěl bych se ocitnout v roli takovýho otroka, kterej uprostřed křižovatky strká kamsi jakousi kartu a pak už jen tupě čeká, až se šrák uráčí sám nastartovat. Jestli jsem to dobře pochopil, jednalo se o francouzskej produkt. Tak to už jsme doma, ale co je moc, to je moc. Měl by se jim ten chlast trochu omezit, leze jim na mozek čím dál tím víc. :-)) -
« Re: dCi 120k
To méďa: Díky za povzbuzení, chci vzít lepší výbavu, tak tam možná budou i ta sluchátka... Šoda, že nepíšeš jak to jelo, no já jdu na to asi za dvě hodiny, tak jsem zvědavý. Jinak auta buzeranta jsem si dost užil v USA, pořád to po mě ječelo kvůli každé maličkosti (jako pásy, světla, ruční brzda, dveře, rychlost atd.) a za celé 2 měsíce nepřišel jsem na to, jak tu buzeraci vypnout. -
« to meda
Každý diesel musí žhavit! A věř, že v -14 bude i Laguna II 5sec. žhavit, když žhaví i MB S400 CDI! Většina aut to má dnes tak, že za 1. mají rychložhavení, za 2. začnou žhavit již při při prvním otevření řidičových dveří. Nažhaví na startovací teplotu, nastartuješ motor a žhavení ještě dále dožhavuje, aniž by kontrolka svítila. -
« Re: dCi 120k
Huf> V Lagune II fakt nezhavis, ona si zhavi sama kdyz potrebuje :-). Jel jsem s timhle motorem (na podzim) a startuje se to tak, ze zastrcis kartu, zmacknes tlacitko Start a pak uz se jenom koukas, jak se rozsvici ruzna svetylka a popiskuji na tebe vselijake signaly, na displejich se vypisuji ruzne napisy ... Proste parada, chybi jenom sluchatka na usi a : "Hjustne, Hjustne, jak me slysite?" Je to nadhera, ale z ty elektroniky jde strach. -
« žhavení
1. Přesně jak říká HUF, včera v noci (-13,5) jsem žhavil s TDI také cca 5sec (nejdéle, co jsem kdy zažil) a motor chytnul hned, vrčel pravidelně a volnoběh byl cca +100 1/min nad volnoběhem za tepla.
2. Jinak kolem nuly žhaví cca dvě sekundy a v plusových teplotách kontrolka jenom blikne.
3. Každopádně po předtopu nezávislým topením, žhavím i v -14 cca 1,5sec.... -
« to zadek524
Nad medvědem jsem přemýšlel, akorát musím brát ohled na závistiprosté sousedy - Mondeo jim k seberealizaci bohatě stačilo. To by člověk neřekl, co fšechno jde vyrýt hřebíkem nebo korunou do laku.... .Mám vyhlídnuté Mondeo Trend výroba 09/2001 , lehce kleplé na zadní dveře + PZ blatník. Výrobou by to měl být už ten 115 koňový Duratorq, takže mě to doooost láká. Jinak uvítám názor celého kolokvia pisálků. -
« Re: dCi 120k
Benziňák> Rada č.1: Nevěř dealerům!
Tím nechci říct, že by měl být s tím startováním nějaký problém. dCi 120PS je velmi dobrý a tichý motor. Žhavení v -10 se ale nevyhneš. Bude třeba krátké a motor naskočí po jedné otáčce klikovky, ale je tam. A troufám si věštit, že vždycky bude. Já už jsem si od dealerů vyslechl tolik blábolů a nesmyslů, že ani nevím, jestli to občas myslí vážně. Jsou to ve valné většině diletanti, co tomu rozumí, jako průměrný člověk.
BTW, já mám TDI PD. Dnes ráno v -13 jsem žhavil cca 5s a motor chytl krásně hned. -
« dCi 120k
No tak se konečně ozval dealer Renault s nabídkou poježdění v naftové Laguně II dCi 120k. S dojmy se ozvu. Jen jsem se ho v telefonu ptal na ty problémy se startovámím, kolikrát ráno budu muset žhavit aby to chytlo. Nejdřív si myslel, že si z něho chci utahovat, pak se mě ztal, jestli jsem někdy zapínal PC - že je to stejné, jen navíc musím zasunout tu jejich kreditku a stisknout tlačítko Start, žádné žhavení, stříkání nějakého sajrajtu někam pod kapotu. No uvidím. -
« Re: Studené starty
oddie - nieco na tom nesedi. Nasa 309D sice tiez chce nazhavit 2x, ale to len preto, aby sa netocil dlho motor a chytila hned. A to je uz teraz vonku -17 cez den a -25 v noci. Len aby bola nafta dost mrazuvzdorna, lebo ostaneme celu zimu s jednym autom zamrznutym :-) -
« Re: Studené starty
Musím zaklepat, že moje BMW startuje fakt super. Jedinej problém mám s baterkou, která už nemá kapacitu a když otočím startérem, sotva se to převalí, ale naštěstí to chytne okamžitě.
Ještě to Smudla: Myslím, že kdybys šel třeba do toho Mercedesa, vůbec by myslím nevadilo, kdyby byl o trochu starší... -
"-- skrytý --" 14.12.01 08:03
« Re: Studené starty
Tak jsem včera Pežotka startoval taky skoro typicky Forďácky. :))) 2x nažhavit a 10s držet startér... holt už má taky něco za sebou. Ale stejně se mi to nezdá, tlaky má 25, trysky nový, žhavky žhavěj - to by mu těch -10 zas tak vadit nemuselo, ne? -
« Problémy...
to jsou problémy...!!!??? Lepší motor, horší motor, podvozek, chiptuning. Stará Laguna, že je do hrobu... Pro nás staroropáky je teď nejdůležitější vůbec nastartovat a podvozek, hlučnost a nějaký ty věci kolem jdou úplně stranou. Osobně jsem spíš na německý auta, ale francouze vůbec nezavrhuju, podle mě je to zcela srovnatelný, ale nesmí se zapomínat přihlížet na cenu. Tu je nutno neustále zohledňovat. Včera jsem byl na nákupu v Makru a Hypernově v Průhonicích. Na parkovištích se teď odehrávaj prapodivný věci, na každým jsem potkal několik dvojic aut propojenejch pupečníma šňůrama - startovacíma kabelama. Jen pro zajímavost 2 auta, kterejm jsem letmo kouknu pod kapotu byly Ford Sierra 1,8TD a Ford Escort 1,8D. Myslím, že tenhle obrázek hovoří jasně za všechno a měl by bejt tak trochu ponaučením pro případnou koupi auta. -
« Re: Studené starty
No, vzhledem k tomu, že mám zřejmě od posledního tankování vodu v nádrži, tak dneska to bylo obzvlášť zajímavé.....už jsem do toho vylil 2 l lihu, snad to bude už dobrý....jo ten motor je TD s mezichladičem Endura DI.Pomalu mu dobíhá 300.000km.......na jaře chystám výměnu, ale nevím co-2all: zkuste mi pohodit pár typů na kombajna do 3 let stáří, ale jenom ropáka a Evropana.5-ti metrové auto mi nevadí, čím víc nad tím bádám, tím míň jsem si jistej..... -
« to DP
1. A jakou si myslíš, že má zadní nápravu Laguna I, o které jsme debatovali? he,he,he
2. Nikdo se nehádá, já jsem řekl svůj názor, ty jsi řekl svůj názor, co víc... Ty jsi projel od každého kus, já od každého kusů více, nechť si ostatní udělají svůj názor, což je jedniné, o co mi v této debatě jde..
3. Proč by to mělo znít, jako by jsi měl litovat, že nevlastníš Octávii nebo Fábii??? Vysvětli mi prosím tu asociaci? Pokud vím, máš 406 Break s piezo snímačem v trysce common-railu, která vstřikuje na šestkrát, tak o čem debatuješ? -
« to benziňák
Tak teda nevím, já mám v katalogu slabší Lagunu dCi s tím motorem, co jsem psal. Ten "dietní" dCi, co se dává např. do Scenica, má po chiptuningu 120PS a 245Nm, ale to je velká bída a s tou relativně "těžkou" Lagunou to sotva pojede.
P.S. A nechceš Passata, zařídím ti takovou cenu, že se ti zamotají panenky... Děj vědět na info@chiptuning.cz, když by ti ti něco říkalo... -
« to ATX
Ta slabší Laguna má jen 74kW/200Nm. Mužeš se tedy na to kouknout ještě jednou? Jde mi o to, že cenový rozdíl (je to natvrdo spojeno s jinou výbavou!!!) mezi 74kW a 88kW je rovných 90.000 Kč. Přitom ten silnější má variabilní turbo (lopatky) a mezichladič. A to zvýšení ze 100 na 139PS jde i bez těchto věcí? -
« Německá auta
Mám už v pořadí 11. auto. Je německé. A je zatím nejlepší které jsem měl. Měl jsem i 2 francouzská a nebyly nic moc(obě auta byla Renault). A závěr: 12. auto si kupuji.....Renault. Ono totiž čo bolo to bolo, z minula nejde žít věčně. A jestli kdysi před lety byl Golf nebo Passat lepší než neněmecká konkurence (a tomu já věřím), tak dnes už to patrně neplatí. Ale určitě až vyjede nová generace Golfů či Passatů, už bude na úrovni, či bude i lepší než nové Mondeo, Laguna či Cit.C5. I taková Vectra C se opozdila právě kvůli tomu kvalitativnímu skoku který udělala např. Laguna II a vývojáři honem předělávají - zvyšují kvalitu. A kvalitní auto chci koupit dnes a ne až se němci rozkoukají a doženou ujetý vlak. -
« to benziňák
1. Ta slabší Laguna dci by měla mít 79kW, čili 107PS a 250Nm, po chiptuningu 135PS a 295Nm, cena 20.000,- s DPH a montáží.
2. 200tkm vydrží.
3. Operace trvá cca 3 hodiny.
4. Identifikovat běžným způsobem nelze, leda specialistou.
5. Je možno kdykoliv vrátit do původního stavu.