Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  12:42

    « to t.bacik - dodatek k Vmax

    No já mám v techničáku Vmax 185km/h a jel jsem s tím 225km/h (pro hnidopichy dodávám: dle tacho). Ručička decentně za poslední hodnotou 220km/h :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  12:40

    « to t.bacik

    Co si mám brát osobně? Žádné invektivum vůči mé osobě jsem ve Tvém příspěvku nenalezl :o)

    Ty máš Astru F a já mluvil o G. Třeba máš štěstí nebo je G horší. Nevím. Já bych prostě Astru nechtěl ani za poloviční cenu (myslím G).

    BTW, Michal odvedl na mém voze solidní práci. Jede čím dál tím líp. Po zimě změřím 0-100. Mám dojem, že od doby, co jsem naměříl 9,3s se to nějak probralo.

    BTW2, kola dělají auto, co? ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  10:30

    « Re: Astra F 1,7TD

    Z mého pohledu je ropák Astra G lhostejno v jaké káře po Focusu výborný artikl, co jsem zatím viděl, nemám námitek, jenom interiér je podle mě ňáko laciný á la Kadett, ale je to otázka názoru a vkusu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  09:45

    « Re: Astra F 1,7TD

    Pánové, když jste se tak pustili do Astry (aniž jí máte) tak se taky přidám. Mám F-ko 1,7 TD z 96 (soft turbo), 50 kw, přeladěných Michalem (ATX) na 60 kW. Těch +10 kW je znát celkem slušně (na to, že to má v techničáku maximálku 164, tak jsem s tím jel po mírném rozjezdu něco málo přes 190 (tacho)). Bez větších problémů se s tím dá jet po dálnici 160-170 km/h.
    CO se týká podvozku, tak na orig. 14" (175/65) je to kolíbka, ale na 195/50/R15 (Bridg. Potenza RE 720 V)to sedí jako přibitý.

    50 kW motor je GM, 60 kW je Isuzu (má ho kolega v práci). Jediný drobnější problém je teď v mrazech (někdy to hůř chytá - ale chytne vždycky) a to už se řeší - ATX
    Co se koroze týče, tak jediný rez je vidět na ramenech, ale jinak je to odspodu jako nový (pravidelné prohlídky u Opela, za mojí účasti).
    TomB.

    PS: Hufe, neber si to osobně :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  09:24

    « Re: Astra F 1,7TD

    Já mluvil o Astře G. Tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.02  23:40

    « Re: Astra F 1,7TD

    Bacha, ať nemícháte Astru F a Astru G. Pokud chce Marky koupit Astru z roku 95, tedy Astru F, tak to není současný německý auto ... Těch 1.7 TD taky možná bude víc verzí ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.02  23:36

    « Re: Astra F 1,7TD

    Viděl jsem 4 Astry, 1-3 roky staré. Majitelé (řidiči) byli samí známí a pomlouvali to jak mohli. Podvozek podprůměr, kazivost enormní, občas je to nechalo ve štychu. Pazvukú habaděj, koroze šílená už po 3 letech včetně výfukového systému. Nikdy!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.02  15:02

    « Re: Astra F 1,7TD

    Nevim, ať si kdo chce, co chce říká, ale několik dieselovejch i TD Aster už jsem viděl (celkem zblízka) a neřekl bych, že s autama byly motoricky výraznější problémy. I po technický stránce mi nepřipadaly nijak extra průserový. No jo, Mercedes nebo BMW to hold není...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.02  13:48

    « Re: Astra F 1,7TD

    Opravdu je to tak špatný auto a motor? Myslel jsem si, že se již dělají jen slušný diesely motory (ne jak Fiat UNO s 1.3D). Neočekávám od toho tolik, žádný luxus jen spolehlivost, velký kufr a nízké provozní náklady. Přesedám z Felicie s LPG a snad to nebude horší nebo snad jo???
    Samozrejmě, že VW, Audi atd. jsou s kvalitou trošku jinde, ale ta cena taky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.02  18:21

    « Re: Jak startujete při -20st.? to Oleowr

    Pokud si dobře pamatuju, tak nemáš ale motor ze Sierry, ale z Mondea. A ty už jsou o poznání lepší...
    Jinak moje BMW 524TD startuje úplně stejně jako v létě, najeto 175.000km, žádná aditiva a žhavím normálně - podle kontrolky, jak zhasne, točím a OK. Akorát je motor za studena trochu hlučnější. Používám olej Mobil 1 (plná syntetika).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.02  11:53

    « Re: Astra F 1,7TD

    Astra je asi nejmíň kvalitní současné německé auto. Naví ten motor stojí za starou belu. Žere olej a nejede. Kvalita zpracování Aster je prostě úděsná. De fakto nikdo, kdo jí má, už by ji nikdy nechtěl.

    Za ty prachy jsou auta lepší, kvalitější i živější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.02  08:08

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Tak to je teda paráda, jak to všem pěkně startuje. Doufám že nebudem zase "zahřívat :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  23:45

    « Astra F 1,7TD

    Chtěl bych poprosit o zkušenosti a poznatky s motory Astra 1,7TD 60kw (r.95). Hodlám si pořídit diesel a nemám s tím žádný zkušenosti. Jak jsou na
    tom s kvalitou, poruchovosti, jsou hlučné, kolik vydrží atd.? Děkuji za každou informaci!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  16:05

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    hory, -25C, 130PS TDI PD, 0.5Kkm, zhaveni 2s, chytlo napoprve, hodne ale bumbal jeste po druhem kilometru ukazoval prumer. spotr. >50 litru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  14:31

    « FEL diesel

    Felicie 1.9 D po prvním žhavení - pohoda. Venku bylo -18 C.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  12:30

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Naprosto O.K. Žhavil jsem s Lagunou dokonce jenom jednou a žádný problém, chytla okamžitě!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  12:12

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    no nazhavil jsem radeji 5x, ale chytlo to okamzite (no za pul vteriny). Sice se pri jizde ozyvalo od tlumicu vselijake zvuky, motoru se ani kdyz uz byla voda zahrata moc nechtelo (asi ta bio prece jen uz byla tuhsi?), ale na -20 stupnu porad dobry ... nestezuju si...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  12:05

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Moje Felda 1.6, 70tis naskocila na drc, sice tak 5 vterin klapou hydraulicky zvedatka, ale pak prestanou. Dalsi minutku to bezi ze to bezi, ale jede od zacatku bez problemu. Olej tam mam 10 tis a dalsich 5 musi jeste vydrzet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  11:55

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Kupodivu to šlo. Můj BMW 325 troubodýzl s 220 na kontě, ráno fakt -21... zažhavil, otočil startérem, chytnul hnedka, ale ten rachot... au au au... no naštěstí mám na oleji 2000 a je tam 5W40... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  11:40

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    No tak ja si take pridam. 14 let stara... Jeje, ona uz je stara 15 let HAPPY BIRTHDAY, TO YOU :-)... Croma 2.0i, 180kKm bez GO, na okne (4.patro) -15 C a chytla po 10s :-).
    Tak at nam to startuje (hlavne ty vase naftaky), nezamrza a neklouze.
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 04.01.02  10:10

    « Jak startujete při -20st.?

    Zlatá Sierra 1,8TD!!! Ráno při pohledu na teploměr jsem ani nečekal, že vyjedu do práce -18,6st. na baráku, na parkovišti určitě o 1-2st. méně. Po 20s (10s svítila kontrolka) žhavení jsem zkusil startovat, startér lenivě otočil motorem a chytlo to, sice zůstal viset termostat, ale už je všechno O.K. Asi to s těmi starými fordovými 1,8TD nebude tak špatné. Služební Felicie 1,3, nemá ani rok a najeto jen 20tis. mi nechytla ani po 10minutovém točení přes startovací kabely....
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.12.01  11:45

    « to: prof

    Děkuji. Přidám jednu otřesnou zkušenost s pražským renomovanáým servisem. Při cestě do Brna mi přestal táhnout motor - okt. 1,9 81 kW. Vůbec to nejelo, i když šel motor do otáček,jako by v nádrži byly staré hadry. Strašně to cukalo a netáhlo. Okamžitá spotřeba dle počítače byla 40 litrů. Sjel jsem z dálnice a ihned jsem zajel do značřkkového servisu, kde jsem auto kupoval před 18 měsíci.Tam už jsem nedojel po svých ale odtahem z kbelského kopce, ve kterém motor zhasl a nešel natočit.Servisní technik s úsměvem sdělil, že je to jasné, vyměnil nějaké relé u vstřiků a pohoda. Závada se přesto za týden naproisto stejně opakovala.Musel jsem opět sject z dálnice a 70 dojížděl opatrně do servisu, potom už velmi opatrně, neboť auto vůbec nejelo a do kopvce jsem musel na jedničku. Po absolvování kbelského kopce to opět zdechlo, zase odtah. Ironií je, že po příjezdu odstahovky jsem to nastartoval. V servisdu vyndali nádrž, filtry i čerpadlo a na nic nepřišli, motor šel skvěle. POčítačem nic nezjistili, neboť staré relé před týdnem vyměnili a na novém nebyla žádná data.Auto jsem odmítl převzít a nechal jsem jej servisnímu technikovi k dispozici přes víkendy. Pak se mu to taky stalo. Jedinné na co však přišel bylo to, že se to stává až po zahřátí motoru, kdy motor zhasne, ale po půl hodině jde zase natočit. V sertvisu začali strašit s čerpadlem a geometrií VTG lopatek. Zase na nic nepřišli. Nakonec to identifikovali a opravili jako závadu u plováku čerpadela, kde snad bylo prasklé nějaké nýtování a nefungoval dobře sací koš, který se přicucával ke dnu nádrže. No a potom za chvíli podtlak povolil a zase to bralo častečně naftu. Ironie je , že stejnou závadu ihned následně identifikoval traktorista na chalupě, který měl to samé u zetora, kde se lámala nějaká hadičkA V nádržia traktor jel jenom když měl plnou nádrž, jakmile část nádrže vyjel, hadička se zalomila a netáhlwá naftu. V servisu mne to ale stálo asi 8,500 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.01  06:03

    « Re: Voda v naftě

    mirek: Velfobin je věc, která účinkuje tak, že zabraňuje zamrzání vody v palivovém systému, pokud tam nějaká je, ale nedokáže ji odtamtud dostat ven. Doporučuji odvodňovač palivového systému - dry fuel flush - od firmy WYNN'S, který toto dokáže bez jakéhokoliv nebezpečí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.12.01  14:23

    « Re: Voda v naftě

    Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.12.01  13:19

    « Re: Voda v naftě

    Tuším, že tento přípravek neobsahuje vodu a výrobce garantuje nepoškození motoru a katalyzatoru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.12.01  12:35

    « Voda v naftě

    Zdravím všechny. Mám jeden dotaz do pléna odborníků:
    - lze odstranit případnou přítomnost vody v nádrži s naftou přidáním Velfobinu (Spolana Neratovice)?
    - nedojde k poškození motoru nebo čerpadla, popř. katalyzátorové jednotky (Octavie 1,9 81 kW)?
    Děkuji za Vaše názory. Krásný nový rok 2002.
    Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  21:52

    « Re: to prof

    ATX: Díky, i opakováni je matka moudrosti :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  18:18

    « to prof

    Mrkni na karbec a zapalování. Ale tobě snad nemusím radit:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  18:02

    « Re: to prof

    ATX: Díky, to je modifikací! Ted' jen dosáhnout toho, aby to běželo na volnoběh a nechcípalo to při zastavování a pak můžu přemýšlet, jak dál :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  02:11

    « to prof

    S tím 4.2 jsem jezdil ve Wrangleru. Prakticky táhne od volnoběhu, moc se mu nechce točit a spotřeba od 16-20 po silnici.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  02:08

    « to prof

    1. 4.2 motor se dělal tuším že do 1990, R6, OHV 12V, karburátor, 95,25x99, 8,2:1, 112PS/3200 a 210Nm/2000. Modifikace 8,5:1, 150PS/3800 a 240Nm/2400. Existují k němu kity vstřikování (cena 1300-1800 USD), 185PS a -30% spotřeba.
    2. 4.0 motor, R6, OHV 12V, MPI, 98,5x86,7, 8,8:1. Výkonová provedení: 184PS/4750 a 290Nm/2950, 177PS/4600 a 296Nm/3600, 190PS/4780 a 305Nm/4000, 169PS/4550 a 286Nm/2300, 179PS/4600 a 294Nm/2350, 190PS/5000 a 295Nm/3050, 177PS/4400 a 301Nm/3000, 188PS/4600 a 298Nm/2400.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.01  21:48

    « Re: to prof

    Autokomplex: Neměl bys nějaký informace o motoru Jeep (Cherokee, Wrangler) 4.0 a 4.2 ? Původně jsem se domníval, že to jsou shodný motory a ten rozdíl dělá jen vrtání nebo zdvih a pak jsem četl, že se lišej obojím. Starší 4,2 má cca 122 k a ten 4 litr už 177, je pravda, že "už" se vstřikováním, ale tak velkej nárust výkonu pouze vstřikem při zachovaný, nebo naopak zlepšený spotřebě (o emisích ani nemluvím) není přeci myslitelnej. Nemám dost kvalitní materiály, kde bych jednotlivý rozdíly zjistil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.01  19:00

    « Re: to ATX:

    DP> Děláš machry a * máš na chodbě. He he he :o))) Až budeš příště zkoušet chrlit "vědomosti", tak napřed zjisti, jestli nějaké máš, ty chytráku. He he he he :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.01  18:01

    « to ATX:

    Dík, už v tom mám konečně jasno!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.01  17:40

    « to DP

    1. 2.2dCi od prvopočátku existuje v jedinné modifikaci, asice 4 válec, přímý vstřik, 17,9:1, 16V DOHC, 87x92, 95kW při 4000 1/min, 290Nm při 1750 1/min. Osobně si myslím, že je to velmi dobrý předimenzovaný motor (chiptuning very friendly), možná nejlepší D, který Renault v současné době má, který by v pohodě snesl 170PS a 400Nm. A to, že má olej. náplň na 7,5l je jenom dobře, ač se to sice prodraží, nicméně na druhou stranu to pro "těžkého" Espace bude záruka zásoby kvalitního maziva, předurčující ho k velmy rychlé jízdě na dlouhé vzdálenosti. Tento motor vznikl z předchozí verze 2.2 dT, 4 válec, nepřímý vstřik, 22,0:1, 12V OHC, 87x92, 83kW při 4300 1/min, 250Nm při 2000 1/min.
    2. Motor 2.2 dT vznikl kombinací starých 2.5dT a 2.1dT, přičemž používá kliky z 2.5dT a vrtání o 1mm větší než 2.1dT.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.01  17:15

    « to prof

    1. Jasně, u starých komůrkových TD turbo chodilo na 0,5-0,7barů a nových přímovstřiků chodí na tlaku 0,9-1,2barů. Je to docela praktické, motor má mnohem měkší chod, při částečném zatížení se mnohem méně namáhá a zregulovat tlak turba na míru není problém.
    2. Tak stejně jako další vychytávky typu VTG turbo, spirálové sací kanály, několikastupňový vstřik, regulace dávky paliva a předvstřiku mezi jednotlivými válci, atd...
    3. Jasně, každý více válec má pěkný zvuk a působí dojmem, že točí víc než skutečně točí. Viz. např. MB S 400CDI V8. Na druhou stranu, dnešní TD motory s litrovým výkonem cca 60-70PS a 140-160Nm, na obvyklou váhu, průměrného osobního auta bohatě postačují ve 4-válcové modifikaci, která je mimochodem příznivější na spotřebu a tak stejně bohatě pokryje životnost těchto aut a cenou je také někde jinde než R5, R6, V6, V8...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.01  20:55

    « Re: 2.2dCi

    DP> Espace dCi je pouze 16V 95kW 290NM. Že by mezityp? Těžko. Spíš chiméra ;o) 12V bylo napsané kde? Na bateríí? ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.01  20:54

    « Re: 2.2dCi

    DP> No já myslím, že "storno" měl pravdu :o) Jsi moc chytrý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.01  19:58

    « 2.2dCi

    V létě jsem jezdil Espacem 2.2dCi a to auto o sobě tvrdilo, že má dvanáctiventilovej rozvod, ty současný 2.2dCi mají snad 16V... jsem z toho jelen, ATX, ty jsi tu asi nejerudovanější, prosím, jak to vlastně je, rád bych v tom měl jasno, dík!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.01  18:05

    « Re: to prof

    Autokomplex: Takže u těch nových přímovstřiků ten menší kompresní poměr pak dožene turbo. Při startu, kdy se turbo ještě netočí, tak to bez žhavení chytá, jako vyběhanej přímej vstřik s komp. poměrem 22:1. Ale jo, ty motory jsou vesměs už náramný technický lahůdky. Pokud se jedná o diesel či TD, tak preferuju víceválce (rozuměj více, než 4). Tam je to radost poslouchat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…