Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  16:43

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    No naftou by to byt mohlo - kdyz mne podobne potize potkaly cca pred 4 roky, tak auto slo nastartovat, ale neslo poradne do otacek a obcas motor zhast uplne (cesta ze severni Moravy do jiznich Cech byla docela napinava). Jednoduse vazl prisun nafty z nadrze ke vstrikovacimu cerpadlu. Mimochodem, kdyz mi to tehdy na ceste uplne chciplo, tak po kratsim cekani (1-2 min) to slo opet nahodit a zase kus jet. Nevim, jestli se protom od motoru prohral palivovy filtr nebo cim to bylo, ale tak se to chovalo. Pro upresneni: teploty byly -20 az -25 C a ja pred prichodem mrazu nacerpal u JET naftu s filtrovatelnosti do -15 C.


    to drr: Overit zda u tveho P206 je to naftou nebo ne je snad jednoduchy, ne? Proste vypust obsah nadrze do kanystru (nebo lepe: nech uplne odkalit nadrz), vymen palivovy filtr a nalej tam normalni kvalitni zimni naftu s filtrovatelnosti do -22 C. Pro jistotu si u pumpy zkontroluj na dodacim listu parametry nafty. Nejcasteji je tam udavana teplota CFPP (cold filtr parafine precipitation), coz je volne prelozeno teplota filtrovatelnosti na nevyhrivanem filtru. Mimochodem nemus u sveho P206 filtr vyhrivanej?


    Pro informaci k teplotnim parametrum nafty, ktery clovek muze potkat: Existuji 3 zakladni: teplota vylucovani parafinu (ta je pro soucasnou zimni naftu tridy "F" rovna -15 C), vyse zminena teplota filtrovatelnosti (u teze nafty je -22 C) a teplota tuhnuti (u teze nafty -30 C).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.02  15:24

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    A co děláš potom, když to zhasne? Odtáhneš to do servisu nebo to nakonec po dlouhé době naskočí? A jak vypadá naftový filtr, nepřicpává se? Jinak podobně se mi projevovala netěsnost v hadicích - přisávalo si to vzduch. Taky to krátce po startu zdechlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  15:20

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Moze to byt naftou, ale nie tou, co tankujes teraz ale nejakym bordelom, co si nacapoval kedysi davno. Nevime, mam benzinak, takze take problemy nemam. Ale v rodine je aj P309 s dieselom a ten startuje aj pri -25.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  15:13

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    to neni naftou. Kdyby zamrzla, nenaskoci to ani na chvilicku, i kdybys to roztahoval kamionem ... leda by se z toho valil bily dym ... jak to jednou naskoci, nafta je OK. Ze to za chvilku zhasne ? To uz muze byt necim jinym ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  14:48

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Parkuju venku. Už třikrát za poslední měsíc jsem ráno neodjel. Motor naskočí jen na chvíli a pak zhasne. V servisu samozřejmě tvrdí, že čerpám špatnou naftu, ale nemusí to být tím. Ostatní diesly ve firmě čepují tamtéž a problémy nemají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  12:27

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    to ddr: To je trochu divny, ze by zimni nafta mela delat problemy pri -10 C. Jak se to tvoje "mam vymalovano" konkretne projevuje (pri startovani, pri jizde, ...)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.02  11:28

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Nedaval jsem do ni nic. Vzdy pri prijezdu do CR beru u Aralu na D5. Vydrzela veskere letosni mrazy bez dalsich aditiv. (Uz je jich v ni dost od vyrobce.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  11:09

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Dobré skušenosti má Otec s přípravkem od Agipu (na každé pumpě) Prý se mu zdá, že auto jede lépe. Nicméně těžko zaručit (Peugeot 405 1.9TD) Nicméně faktem je, že nafta je OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  10:49

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Co přidáváte do nafty proti zamrzání. Mám P 206 1,9 D(15tis. najeto) a jak klesne teplota pod -10st. je vymalováno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.02  14:31

    « Re: autobaterie OPTIMA (?)

    Doporučuju Bosch Silver (jsou černé) - startovací proudy 600-700A, bezúdržbové, cena 70 Ah cca 2500,-. Jsou i obyčejné (bílé), ale mají nižší max. proud. Tom B.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.02  13:17

    « Re: autobaterie OPTIMA (?)

    baterie Global k dostání v síti Meteor: 74Ah - 2.200,- vč. DPH, 2 roky záruka. Používám a jsem spokojen ( Sirka a Mondeo TD )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.01.02  13:07

    « Re: autobaterie OPTIMA (?)

    Za 5.200,- baterku 46Ah? Za tu cenu dostaneš 100Ah a ještě ti něco zbyde... Ty máš, co si tak pamatuju, Tempru 1,9TD? Doma jsme měli Tipo TD a 70Ah mu bohatě stačilo, v P205 1,8D mám Akumu 70Ah a vydrží i hodně dlouhé točení startérem (ten pežotík už má taky dost za sebou). Jestli ti nestačí ta 70Ah, dal bych tam 88Ah (jestli se vejde) a na nějaké reklamy se vyprd. A i když bude třeba i od Banneru nebo Varty atd, stejně bude za míň než 5.200...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.02  12:40

    « autobaterie OPTIMA (?)

    Asi mne ceka vymena AB a tak zvazuji doprat svemu starnoucimu dieselu neco silnejsiho, aby se zlepsila "startovatelnost" v mrazech (se stavajici Akumou 70Ah startoval tak do -10 C). Napadlo mne prejit na americke AB Optima, ktere byly pred casem v reklame vychvalovane pro velke startovaci proudy a vubec mimoradne vykony v mrazech. Jenze po 1 telefonatu do prodejny VDA jsem zjistil, ze vicemene jediny prodavany typ ma sice velky startovaci proud (900 A), ale malou kapacitu (46 Ah). Prodavac jeste rikal, ze vzhledem k male kapacite to neni vhodne do aut s vetsim mnozstvim elektroniky. Jo a jeste cena - ta je zhruba 5.200 Kc. A neni to primo Optima, ale jeji evropska mutace "Maxima 900".


    Tak nevim jestli je tenhle typ AB vhodny do meho auta (1.9TD). Nemate nekdo zkusenosti v pouziti AB Optima v autech s dieselovym motorem? Dik, Pavel.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.02  06:01

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Klíčkem. Diesel, nové žhavící svíčky, olej syntetika Mobil1 5W40.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.02  16:31

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Asi zaleži na tom jaké má kdo auto. Naše Škoda Felicia 1,9D startujwe hrozně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.02  08:13

    « Re: Jak startujete při -20st.? to smudla

    jojojo, díky mooc.Tak to jsem se ujistil, jenom stačí přehodit vanu nebo i sací koš pumpy?Moje vize je šupnout to tam vč. turba a chladiče, moje turbo už zpívá píseň míru, na čerpadlo jsem zapomněl...no, zahraju si na Pata a Mata a podám zprávu....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.02  21:08

    « Re: Jak startujete při -20st.? to smudla

    Starty u BMW mám možná taky tak dobrý, protože používám olej Mobil 0W40.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 08.01.02  10:53

    « Re: Jak startujete při -20st.? to smudla

    Motor z Mondea má jinou vanu, musí se tam dát ta ze Sierry (kvůli přední nápravě). Je potřeba přizpůsobit hadice chlazení (Mondeo má pumpu v bloku), trošku poupravit kryt rozvodového řemene. Já osobně jsem to nedělal, mám výborného mechanika. Mondeácké čerpadlo se nepodařilo nastavit tak, aby motor šel bez problémů (blbě startoval studený - neměl jsem elektroniku k čerpadlu), takže tam mám čerpadlo ze Sierry, vstřiky nastavené podle tabulek pro Sierru, turbo a sání zůstalo původní, t.j. bez chladiče stlačeného vzduchu. Někdy cca. před rokem jsem mi napsal AutoComplex, že motor z mondea má trochu jinak časovanou vačku a turbína ze Sierry dodává vyšší tlak, takže sečteno má můj motor o nějaký kW navíc, přesně změřeno to nemám. U studeného motoru je třeba samozřejmě začít startovat vždy těsně před tím než relé cvakne, jinak je dožhaveno a je lepší začít znovu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.02  07:49

    « Re: Jak startujete při -20st.? to zadek524

    Richarde, to mně zajímá: dostal jsem se k totálně zrušenému Mondeu ze zadu s OK motorem a tak jsem si říkal, že bych to šupl do tátovy Sirky, kde motor už lehce dožívá.Když už, tak bych to tam dal celý, jak to leží a běží.....je tam něco, na co si dát bacha?Jinak to s tím zhasínáním kontrolky žhavení, to je fakt.....ale počítání nepomůže - po cca 10 sekundách to v relé žhavení lupne a je tak jako tak dožhaveno.Jo, a máš tam i chladič stlačeného vzduchu?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 07.01.02  15:23

    « Re: Jak startujete při -20st.? to zadek524

    Je pravdou, že blok a hlavu mám z Mondea, ale trysky, čerpadlo, žhaviče a turbo jsou původní. Nepoužívám aditiva, olej polosyntetika 10W40, ale měním každých 7,500km. U Fordů zhasíná kontrolka žhavení moc brzy, v zimě napočítám ještě do pěti a startuju bez problémů. Jinak je fakt, že ten motor má teprve okolo 100.000km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  15:07

    « Re: to Huf - dodatek k Vmax

    Já jsem dával po 30.000 nové kotouče. Už se mi nelíbíly. Všichni říkali, že jsou dobré, ale po opakovaném brždění z 200 už trochu hučely... Jinak to auto brzdí sqvěle. 100-0 za 2,4s a 140-0 za 3,6s. Pro porovnání Clio II 1.4 16V brzdí ze 100 tak dlouho jako právě já ze 140. Rovnice :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  14:42

    « Re: to Huf - dodatek k Vmax

    Jo, ale taky máš v techničáku uvedenej trošku jinej výkon motoru...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  14:41

    « Re: to Huf

    BTW2 - souhlas, nejenom auto zvenku, jak je to vidět na první pohled, ale hlavně jízdní vlastnosti.

    Jo, zapomněl jsem předtím na jednu důležitou wjec - Opel má poddimenzované brzdy !

    V té 50 kW verzi jsou kotouče o průměru 236 mm, 60 kW verze má 256 mm kotouče. Asi aby se jim to vešlo do 13" disků :-(((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  12:42

    « to t.bacik - dodatek k Vmax

    No já mám v techničáku Vmax 185km/h a jel jsem s tím 225km/h (pro hnidopichy dodávám: dle tacho). Ručička decentně za poslední hodnotou 220km/h :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  12:40

    « to t.bacik

    Co si mám brát osobně? Žádné invektivum vůči mé osobě jsem ve Tvém příspěvku nenalezl :o)

    Ty máš Astru F a já mluvil o G. Třeba máš štěstí nebo je G horší. Nevím. Já bych prostě Astru nechtěl ani za poloviční cenu (myslím G).

    BTW, Michal odvedl na mém voze solidní práci. Jede čím dál tím líp. Po zimě změřím 0-100. Mám dojem, že od doby, co jsem naměříl 9,3s se to nějak probralo.

    BTW2, kola dělají auto, co? ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  10:30

    « Re: Astra F 1,7TD

    Z mého pohledu je ropák Astra G lhostejno v jaké káře po Focusu výborný artikl, co jsem zatím viděl, nemám námitek, jenom interiér je podle mě ňáko laciný á la Kadett, ale je to otázka názoru a vkusu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  09:45

    « Re: Astra F 1,7TD

    Pánové, když jste se tak pustili do Astry (aniž jí máte) tak se taky přidám. Mám F-ko 1,7 TD z 96 (soft turbo), 50 kw, přeladěných Michalem (ATX) na 60 kW. Těch +10 kW je znát celkem slušně (na to, že to má v techničáku maximálku 164, tak jsem s tím jel po mírném rozjezdu něco málo přes 190 (tacho)). Bez větších problémů se s tím dá jet po dálnici 160-170 km/h.
    CO se týká podvozku, tak na orig. 14" (175/65) je to kolíbka, ale na 195/50/R15 (Bridg. Potenza RE 720 V)to sedí jako přibitý.

    50 kW motor je GM, 60 kW je Isuzu (má ho kolega v práci). Jediný drobnější problém je teď v mrazech (někdy to hůř chytá - ale chytne vždycky) a to už se řeší - ATX
    Co se koroze týče, tak jediný rez je vidět na ramenech, ale jinak je to odspodu jako nový (pravidelné prohlídky u Opela, za mojí účasti).
    TomB.

    PS: Hufe, neber si to osobně :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  09:24

    « Re: Astra F 1,7TD

    Já mluvil o Astře G. Tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.02  23:40

    « Re: Astra F 1,7TD

    Bacha, ať nemícháte Astru F a Astru G. Pokud chce Marky koupit Astru z roku 95, tedy Astru F, tak to není současný německý auto ... Těch 1.7 TD taky možná bude víc verzí ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.02  23:36

    « Re: Astra F 1,7TD

    Viděl jsem 4 Astry, 1-3 roky staré. Majitelé (řidiči) byli samí známí a pomlouvali to jak mohli. Podvozek podprůměr, kazivost enormní, občas je to nechalo ve štychu. Pazvukú habaděj, koroze šílená už po 3 letech včetně výfukového systému. Nikdy!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.02  15:02

    « Re: Astra F 1,7TD

    Nevim, ať si kdo chce, co chce říká, ale několik dieselovejch i TD Aster už jsem viděl (celkem zblízka) a neřekl bych, že s autama byly motoricky výraznější problémy. I po technický stránce mi nepřipadaly nijak extra průserový. No jo, Mercedes nebo BMW to hold není...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.02  13:48

    « Re: Astra F 1,7TD

    Opravdu je to tak špatný auto a motor? Myslel jsem si, že se již dělají jen slušný diesely motory (ne jak Fiat UNO s 1.3D). Neočekávám od toho tolik, žádný luxus jen spolehlivost, velký kufr a nízké provozní náklady. Přesedám z Felicie s LPG a snad to nebude horší nebo snad jo???
    Samozrejmě, že VW, Audi atd. jsou s kvalitou trošku jinde, ale ta cena taky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.02  18:21

    « Re: Jak startujete při -20st.? to Oleowr

    Pokud si dobře pamatuju, tak nemáš ale motor ze Sierry, ale z Mondea. A ty už jsou o poznání lepší...
    Jinak moje BMW 524TD startuje úplně stejně jako v létě, najeto 175.000km, žádná aditiva a žhavím normálně - podle kontrolky, jak zhasne, točím a OK. Akorát je motor za studena trochu hlučnější. Používám olej Mobil 1 (plná syntetika).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.02  11:53

    « Re: Astra F 1,7TD

    Astra je asi nejmíň kvalitní současné německé auto. Naví ten motor stojí za starou belu. Žere olej a nejede. Kvalita zpracování Aster je prostě úděsná. De fakto nikdo, kdo jí má, už by ji nikdy nechtěl.

    Za ty prachy jsou auta lepší, kvalitější i živější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.02  08:08

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Tak to je teda paráda, jak to všem pěkně startuje. Doufám že nebudem zase "zahřívat :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  23:45

    « Astra F 1,7TD

    Chtěl bych poprosit o zkušenosti a poznatky s motory Astra 1,7TD 60kw (r.95). Hodlám si pořídit diesel a nemám s tím žádný zkušenosti. Jak jsou na
    tom s kvalitou, poruchovosti, jsou hlučné, kolik vydrží atd.? Děkuji za každou informaci!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  16:05

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    hory, -25C, 130PS TDI PD, 0.5Kkm, zhaveni 2s, chytlo napoprve, hodne ale bumbal jeste po druhem kilometru ukazoval prumer. spotr. >50 litru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  14:31

    « FEL diesel

    Felicie 1.9 D po prvním žhavení - pohoda. Venku bylo -18 C.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  12:30

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    Naprosto O.K. Žhavil jsem s Lagunou dokonce jenom jednou a žádný problém, chytla okamžitě!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  12:12

    « Re: Jak startujete při -20st.?

    no nazhavil jsem radeji 5x, ale chytlo to okamzite (no za pul vteriny). Sice se pri jizde ozyvalo od tlumicu vselijake zvuky, motoru se ani kdyz uz byla voda zahrata moc nechtelo (asi ta bio prece jen uz byla tuhsi?), ale na -20 stupnu porad dobry ... nestezuju si...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…