Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 16.01.02 15:24
« Re: Jak startujete při -20st.?
A co děláš potom, když to zhasne? Odtáhneš to do servisu nebo to nakonec po dlouhé době naskočí? A jak vypadá naftový filtr, nepřicpává se? Jinak podobně se mi projevovala netěsnost v hadicích - přisávalo si to vzduch. Taky to krátce po startu zdechlo. -
« Re: Jak startujete při -20st.?
Parkuju venku. Už třikrát za poslední měsíc jsem ráno neodjel. Motor naskočí jen na chvíli a pak zhasne. V servisu samozřejmě tvrdí, že čerpám špatnou naftu, ale nemusí to být tím. Ostatní diesly ve firmě čepují tamtéž a problémy nemají. -
"-- skrytý --" 14.01.02 13:07
« Re: autobaterie OPTIMA (?)
Za 5.200,- baterku 46Ah? Za tu cenu dostaneš 100Ah a ještě ti něco zbyde... Ty máš, co si tak pamatuju, Tempru 1,9TD? Doma jsme měli Tipo TD a 70Ah mu bohatě stačilo, v P205 1,8D mám Akumu 70Ah a vydrží i hodně dlouhé točení startérem (ten pežotík už má taky dost za sebou). Jestli ti nestačí ta 70Ah, dal bych tam 88Ah (jestli se vejde) a na nějaké reklamy se vyprd. A i když bude třeba i od Banneru nebo Varty atd, stejně bude za míň než 5.200... -
« autobaterie OPTIMA (?)
Asi mne ceka vymena AB a tak zvazuji doprat svemu starnoucimu dieselu neco silnejsiho, aby se zlepsila "startovatelnost" v mrazech (se stavajici Akumou 70Ah startoval tak do -10 C). Napadlo mne prejit na americke AB Optima, ktere byly pred casem v reklame vychvalovane pro velke startovaci proudy a vubec mimoradne vykony v mrazech. Jenze po 1 telefonatu do prodejny VDA jsem zjistil, ze vicemene jediny prodavany typ ma sice velky startovaci proud (900 A), ale malou kapacitu (46 Ah). Prodavac jeste rikal, ze vzhledem k male kapacite to neni vhodne do aut s vetsim mnozstvim elektroniky. Jo a jeste cena - ta je zhruba 5.200 Kc. A neni to primo Optima, ale jeji evropska mutace "Maxima 900".
Tak nevim jestli je tenhle typ AB vhodny do meho auta (1.9TD). Nemate nekdo zkusenosti v pouziti AB Optima v autech s dieselovym motorem? Dik, Pavel. -
« Re: Jak startujete při -20st.? to smudla
jojojo, díky mooc.Tak to jsem se ujistil, jenom stačí přehodit vanu nebo i sací koš pumpy?Moje vize je šupnout to tam vč. turba a chladiče, moje turbo už zpívá píseň míru, na čerpadlo jsem zapomněl...no, zahraju si na Pata a Mata a podám zprávu.... -
oleowr1 08.01.02 10:53
« Re: Jak startujete při -20st.? to smudla
Motor z Mondea má jinou vanu, musí se tam dát ta ze Sierry (kvůli přední nápravě). Je potřeba přizpůsobit hadice chlazení (Mondeo má pumpu v bloku), trošku poupravit kryt rozvodového řemene. Já osobně jsem to nedělal, mám výborného mechanika. Mondeácké čerpadlo se nepodařilo nastavit tak, aby motor šel bez problémů (blbě startoval studený - neměl jsem elektroniku k čerpadlu), takže tam mám čerpadlo ze Sierry, vstřiky nastavené podle tabulek pro Sierru, turbo a sání zůstalo původní, t.j. bez chladiče stlačeného vzduchu. Někdy cca. před rokem jsem mi napsal AutoComplex, že motor z mondea má trochu jinak časovanou vačku a turbína ze Sierry dodává vyšší tlak, takže sečteno má můj motor o nějaký kW navíc, přesně změřeno to nemám. U studeného motoru je třeba samozřejmě začít startovat vždy těsně před tím než relé cvakne, jinak je dožhaveno a je lepší začít znovu. -
« Re: Jak startujete při -20st.? to zadek524
Richarde, to mně zajímá: dostal jsem se k totálně zrušenému Mondeu ze zadu s OK motorem a tak jsem si říkal, že bych to šupl do tátovy Sirky, kde motor už lehce dožívá.Když už, tak bych to tam dal celý, jak to leží a běží.....je tam něco, na co si dát bacha?Jinak to s tím zhasínáním kontrolky žhavení, to je fakt.....ale počítání nepomůže - po cca 10 sekundách to v relé žhavení lupne a je tak jako tak dožhaveno.Jo, a máš tam i chladič stlačeného vzduchu? -
oleowr1 07.01.02 15:23
« Re: Jak startujete při -20st.? to zadek524
Je pravdou, že blok a hlavu mám z Mondea, ale trysky, čerpadlo, žhaviče a turbo jsou původní. Nepoužívám aditiva, olej polosyntetika 10W40, ale měním každých 7,500km. U Fordů zhasíná kontrolka žhavení moc brzy, v zimě napočítám ještě do pěti a startuju bez problémů. Jinak je fakt, že ten motor má teprve okolo 100.000km. -
« Re: to Huf - dodatek k Vmax
Já jsem dával po 30.000 nové kotouče. Už se mi nelíbíly. Všichni říkali, že jsou dobré, ale po opakovaném brždění z 200 už trochu hučely... Jinak to auto brzdí sqvěle. 100-0 za 2,4s a 140-0 za 3,6s. Pro porovnání Clio II 1.4 16V brzdí ze 100 tak dlouho jako právě já ze 140. Rovnice :o))) -
« Re: to Huf
BTW2 - souhlas, nejenom auto zvenku, jak je to vidět na první pohled, ale hlavně jízdní vlastnosti.
Jo, zapomněl jsem předtím na jednu důležitou wjec - Opel má poddimenzované brzdy !
V té 50 kW verzi jsou kotouče o průměru 236 mm, 60 kW verze má 256 mm kotouče. Asi aby se jim to vešlo do 13" disků :-((( -
« to t.bacik
Co si mám brát osobně? Žádné invektivum vůči mé osobě jsem ve Tvém příspěvku nenalezl :o)
Ty máš Astru F a já mluvil o G. Třeba máš štěstí nebo je G horší. Nevím. Já bych prostě Astru nechtěl ani za poloviční cenu (myslím G).
BTW, Michal odvedl na mém voze solidní práci. Jede čím dál tím líp. Po zimě změřím 0-100. Mám dojem, že od doby, co jsem naměříl 9,3s se to nějak probralo.
BTW2, kola dělají auto, co? ;o) -
« Re: Astra F 1,7TD
Pánové, když jste se tak pustili do Astry (aniž jí máte) tak se taky přidám. Mám F-ko 1,7 TD z 96 (soft turbo), 50 kw, přeladěných Michalem (ATX) na 60 kW. Těch +10 kW je znát celkem slušně (na to, že to má v techničáku maximálku 164, tak jsem s tím jel po mírném rozjezdu něco málo přes 190 (tacho)). Bez větších problémů se s tím dá jet po dálnici 160-170 km/h.
CO se týká podvozku, tak na orig. 14" (175/65) je to kolíbka, ale na 195/50/R15 (Bridg. Potenza RE 720 V)to sedí jako přibitý.
50 kW motor je GM, 60 kW je Isuzu (má ho kolega v práci). Jediný drobnější problém je teď v mrazech (někdy to hůř chytá - ale chytne vždycky) a to už se řeší - ATX
Co se koroze týče, tak jediný rez je vidět na ramenech, ale jinak je to odspodu jako nový (pravidelné prohlídky u Opela, za mojí účasti).
TomB.
PS: Hufe, neber si to osobně :-) -
« Re: Astra F 1,7TD
Nevim, ať si kdo chce, co chce říká, ale několik dieselovejch i TD Aster už jsem viděl (celkem zblízka) a neřekl bych, že s autama byly motoricky výraznější problémy. I po technický stránce mi nepřipadaly nijak extra průserový. No jo, Mercedes nebo BMW to hold není... -
« Re: Astra F 1,7TD
Opravdu je to tak špatný auto a motor? Myslel jsem si, že se již dělají jen slušný diesely motory (ne jak Fiat UNO s 1.3D). Neočekávám od toho tolik, žádný luxus jen spolehlivost, velký kufr a nízké provozní náklady. Přesedám z Felicie s LPG a snad to nebude horší nebo snad jo???
Samozrejmě, že VW, Audi atd. jsou s kvalitou trošku jinde, ale ta cena taky.
-
« Re: Jak startujete při -20st.? to Oleowr
Pokud si dobře pamatuju, tak nemáš ale motor ze Sierry, ale z Mondea. A ty už jsou o poznání lepší...
Jinak moje BMW 524TD startuje úplně stejně jako v létě, najeto 175.000km, žádná aditiva a žhavím normálně - podle kontrolky, jak zhasne, točím a OK. Akorát je motor za studena trochu hlučnější. Používám olej Mobil 1 (plná syntetika). -
« Re: Astra F 1,7TD
Astra je asi nejmíň kvalitní současné německé auto. Naví ten motor stojí za starou belu. Žere olej a nejede. Kvalita zpracování Aster je prostě úděsná. De fakto nikdo, kdo jí má, už by ji nikdy nechtěl.
Za ty prachy jsou auta lepší, kvalitější i živější. -
« Re: Jak startujete při -20st.?
no nazhavil jsem radeji 5x, ale chytlo to okamzite (no za pul vteriny). Sice se pri jizde ozyvalo od tlumicu vselijake zvuky, motoru se ani kdyz uz byla voda zahrata moc nechtelo (asi ta bio prece jen uz byla tuhsi?), ale na -20 stupnu porad dobry ... nestezuju si...
to drr: Overit zda u tveho P206 je to naftou nebo ne je snad jednoduchy, ne? Proste vypust obsah nadrze do kanystru (nebo lepe: nech uplne odkalit nadrz), vymen palivovy filtr a nalej tam normalni kvalitni zimni naftu s filtrovatelnosti do -22 C. Pro jistotu si u pumpy zkontroluj na dodacim listu parametry nafty. Nejcasteji je tam udavana teplota CFPP (cold filtr parafine precipitation), coz je volne prelozeno teplota filtrovatelnosti na nevyhrivanem filtru. Mimochodem nemus u sveho P206 filtr vyhrivanej?
Pro informaci k teplotnim parametrum nafty, ktery clovek muze potkat: Existuji 3 zakladni: teplota vylucovani parafinu (ta je pro soucasnou zimni naftu tridy "F" rovna -15 C), vyse zminena teplota filtrovatelnosti (u teze nafty je -22 C) a teplota tuhnuti (u teze nafty -30 C).